bmi:n paikkansa pitävyys lyhyellä

pienijapaksu

Heips. eli olen tässä miettinyt että voivatko nuo bmi:t olla oikein. olen ollut monessa eri painossa ja ehkä eniten viihtynyt muka lievässä alipainossa. olen 155-156cm pitkä ja painoa löytyy nyt 48-49kiloa ja tunnen olevani melkoinen tankki. olen pian 23 vuotias. puseroissa joudun käyttämään kokoa m tai l. housuissa menee pienempikin koko, paitsi mahan kohdalta. "vyötärö" (jota ei siis olehaha) on paksu 72cm. se on näin lyhyellä Paljon.

parhaiten omalta painolta on tuntunut 43-45kiloa eli siellä alarajoilla tai vähän alle.

olen vartalotyypiltä melko suora ja koska lantio on kapeahko, maha näyttää aivan törkeän paksulta ja se hävettää. minulla on vaikeuksia löytää sopivia vaatteita jotka näyttäisi hyvältä päällä enää ja ostankin isoja paitoja :(

9

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tynnyritankki

      Bmi ei aina kerro kaikkea - oli sitten minkä kokoinen vaan... Eri ihmisten luustokin on erilainen, eli suurinpiirtein samankokoiset ihmiset voivat näyttää hyvinkin erilaisilta, vaikka painoero ei suuri olisikaan jne. ;) Mutta kyllä se bmi jotain kuitenkin kertoo...

    • TT

      Kannattaa enemmin käydä mittauttamassa rasvaprosentti, siitä saa paljon paremman kuvan. Bmi toimii käytännössä ihmisille, jotka ovat keskiverto kunnossa, ei niille, jotka ovat tosi huonossa tai hyvässä. Esim. mulla on aina ollut ihan ok bmi (21-22,5), mutta koska en aiemmin liikkunut pahemmin, oli rasva/lihassuhde kropassa ihan hanurillaan. Vaikka olen jo laihtunut reilut viisi kiloa, on rasvaprosentti edelleen turhan korkea ja luultavasti tulee olemaan suositusten mukainen vasta kun bmi menee alle 20. Toisaalta taas jos on tosi hyvässä kunnossa, saattaa lihasmassan takia olla korkea bmi (lihas kun painaa enemmän kuin rasva).

      Myös, vaikka olisi muuten laiha, on keskivartalolihavuus aina pahasta...

    • 16.5.2012

      Todella hassua, sinun painosi kuulostaa niin pieneltä verrattuna minuun! Minä olen 154cm ja painan n. 65kg ja käytän 38:a vaatteissani.

    • pätkä myös

      Minä olen 152cm.Ja sopivaksi koen painon 42-44kg. Silloin voin todella hyvin ja jaksoin urheilla jne. Nyt on raskaude jälkeen painoa tasan 50 ja dietille alan kun maha ja allit pursuaa. Vyötärö on 73cm!!! Kyllä se niin on, että pitkä ihminen voi olla normaalipainossa vaikka bmi olis 26-30. Ja lyhyt taas, vaikka se on vain 17-19.

    • Tankkeri

      Samoin! Musta tuntuu kuin olisi joku tankkeri, kun painan nyt 45.7kg ja olen 152,5cm pitkä. Treenaaminen aiheutti tämän järkyttävän ulkomuotoni. Parhaimmalta on tuntunut sellainen 41-43kg.

    • pieniii

      No huhhuh! Olen 152,3cm ja 50kg, vyötäröni on 61cm o.o Miten ihmeessä teillä laihemmilla voi olla isompi vyötärö? tosi omituista.

    • no joo

      Olen pidempi kuin sinä, painoa on 48 kiloa ja bmi n.19, eli normaalipainoinen. Vatsa pömpöttää eri syistä, esim. rasvasta, turvotuksesta jne. syö banaania, niin ei pömpötä, äläkä juo siideriä se on sellainen turvottaja ja vyötärön kasvattaja ettei mitään rajaa.

    • Bananasakäämä

      Kuinka niin banaani auttaa turvotukseen?:O

    • Cherissa

      Mä olen koko aikuisikäni ollut kohtalaisen samassa painossa, pituus tietty on pysynyt samana ;) Olen 157 cm pitkä ja painan nyt 45 kg, ja tämä on ehdottomasti paras paino mulle. Aiemmin olin jtn 43 kg mutta onneksi sain lisättyä pari kiloa, nyt reidet ja takapuolikin on saanut lisää muotoa.

      Nykyvaatteisiin mitoitettuna mulla kyllä on harmittavasti ns. ampiaisvyötärö kun tätä vartalonmallia ei nykyvaatteissa oikein "kannateta". Bmi taitaa olla 18 tietämissä mutta noi kertomet ei meinaa mitään, eikä itse asiassa aina vaakakaan, paras mittari on peili joka kyllä kertoo onko sopusuhtainen vai ei. Ja kaikkein tärkeintähän on että itse viihtyy kropassaan, oli sen mitatut arvot sitten mitä vaan :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe