Kokkiala ja lävistykset.

Kokkaaja

Oon miettiny jo pitkään että saako kokkialalla olla lävistyksiä? Ite oon hankkimassa sellasta ja kokkialalle aion pyriä. Hirviästi ainakin harmittaa jos pitää perua koko lävistys. Onko kellään tietoa?

13

4369

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggdgfggdgdgddggdgfgffggd

      siin on selkee raja mis saa käyttää. keittiössä ei saa käyttä MITÄÄN koruja pään alueella. muuten saa.

    • letun viuhakkeita

      eikä käsissä,

      eikä alapäässä, jos aikoo vaikkapa munkkirinkilöitä kul lin ympäri pyöritellä

    • gdhsrhthsh

      Keittiössä ei saa olla lävistyksiä eikä isoja korviksii. Mutta voit ostaa lävistykseen/-siin häivekorut ja jotkut tekeen vaan nii, et ottaa sen pallon pois siit lävistyksestä ja antaa muun olla. Ei maikat oo asiaan mtn sanonu.

    • mie vaan

      Isot ja roikkuvat on kielletty. Koulussa pidin välillä keittiötunneilla eikä ketään siihen mitään sanonut. Työelämässä en pidä kun joudun jatkuvasti myös asiakkaan eteen. Otan pois ennen työpäivää ja laitan takas vuoron jälkeen. Tätä olen jatkanut 9 vuotta ja kertaakaan ei ole ollut tulehduksia.

    • Kokkaaja

      No nyt tuli sellanen ongelma että koru lähtee kivun kanssa poissa. Nyt ei mene enää ollenkaan paikallensa, mulla on siis labretti. Epäilen että siihe on tullu rusto eteen, voiko olla mahollista?

    • Elikkäs, itse olen kokkialalla myös, oikea nimitys on Catering-ala kokki/tarjoilija jollet sitä sattunut tietämään...

      Eli, pään alueelta kaikki, korvakorut, myös ne korvakorut jotka menisivätkin hatun alle, koska edelleen se riski että voi tippua kun keittää ruokaa.. Suusta on otettava myös kaikki lävistykset pois, huulikorut , smiley, kielikorut,tongue web yms yms. Kulmakorut ja muut naamassa olevat, mitä voikaan olla.

      lisäksi hiukset tulisi pitää visusti myssyn alla.

      • mie vaan

        Jos nyt pilkkuja nussitaan niin catering puoli ei kyllä ole mikään kokkipuoli ja ravintola-alasta puhutaan eikä mistään cateringistä. Catering koulutuksen saaneet on puolkäsiä sekä keittiössä että salissa. Ravintolakokki saa ravintolakokin koulutuksen...Ja tiedän, äidinkielen taitoni kertovat että olen duunari ja en kirjoita työssäni :)


      • mie vaan kirjoitti:

        Jos nyt pilkkuja nussitaan niin catering puoli ei kyllä ole mikään kokkipuoli ja ravintola-alasta puhutaan eikä mistään cateringistä. Catering koulutuksen saaneet on puolkäsiä sekä keittiössä että salissa. Ravintolakokki saa ravintolakokin koulutuksen...Ja tiedän, äidinkielen taitoni kertovat että olen duunari ja en kirjoita työssäni :)

        Catering-alalla on monia vaihtoehtoja valmistua.. jos et sattumoisin tiennyt.. Pilkun nussija..


    • Anonyymi

      itellä on 1 lävistys korvassa ja en voi ottaa ite pois ettei tulehdu jos on kesä lämmin ja on vielä hellettä ite alotan kohta ravintola-gatering alan ulvilassa mutta minun lävistys on niin pieni ettei sitä huomaa

    • Anonyymi

      ja myös mietin kun itellä on pitkät kynnet että pitääkö olla lyhyet vai saako olla pitkät mutta omat kynnet

      • Anonyymi

        Suojakäsineet kädessä saa olla millaset kynnet haluat. Mutta pitkät kynnet kyllä rikkovat duojakäsineet.

        Tulet huomaamaan, että pitkät kynnet ovat työssä erittäin hankalat. Enkä haluaisi löytää keitostani sinun kynttäsi. Söisitkö sinä nikottelematta minun kynsiäni ruokalautaseltasi?


    • Anonyymi

      Käsittääkseni kokkiala -sairaala alat otat vain työ-aikana lävistyksesi pois.

      • Anonyymi

        Lävistys pois?
        Minulla ainakin lävistys on ja pysyy. Korun otan pois. Eli itse lävistys saa olla, mutta korut pois, ettei putoile soppakattilaan missään tilanteessa. Joku voisi närkästyä, jos löytää ruokalautaseltaan sun nenärenkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe