Miten salarakas selviää surustaan jos sille toiselle tapahtuu jotakin ? Kun ei saa surra julkisesti vaan se sureminenkin täytyy pitää itsellään? Ajatellaan vaikka miestä joka sairastuu tai jotain muuta vakavampaa ja kaksi naista sitä rakastaa. Toinen on vaimo joka saa sukulaisten tuen surussaan mutta toinen on salarakas joka on salassa rakastanut ja nyt salassa täytyy myös surra. Kuka tukee salarakasta? Kertokaa kokemuksianne jos on. Onko salarakkaalla kuitenkin joku uskottu jolle voi mieltänsä purkaa ? Ei varmaan kakilla ole kun monet ystävätkin tuomitsevat helposti salasuhteilut varattujen kanssa? Voiko salarakas mennä sairaalaan katsomaan kultaansa ?
Salarakkaan suru?
22
736
Vastaukset
- 123456789009876
Minäkin olen tätä joskus pohtinut. Tilanne on tosi kurja, sairaalaan ainakin menisin. Mutta tässäkin tulee taas vain esille, miten surullista ja vaikeaa on, jos pitää olla salarakas. Tilanteesta pitäisi päästä pois.
- Mätäne helvetissä
Ei kiinnosta pätkääkään. Mitä enemmän kärsii, sitä parempi.
- ei omaa kokemusta
Joka lähtee epärehelliseen ihmissuhteeseen niin saa kantaa myös valintansa seuraukset. On niitä pienellä pikkakunnalla kuultu, että nämä ´kakkospuolisot ramppaavat haudoilla sen jälkeen kun omaiset ja saattoväki on poistunut. Pitää elää niin että kestää päivänvalon.
Mahtaa olla ahdistavaa?- .
Eikö tuo jo kerro siitä, että se nainen on aidosti sitä miestä rakastanut? Minkä niille tunteilleen mahtaa...
- saa sitten kärsiä
. kirjoitti:
Eikö tuo jo kerro siitä, että se nainen on aidosti sitä miestä rakastanut? Minkä niille tunteilleen mahtaa...
No mies ei ole ainakaan rakastanut. Jos lähtee salasuhteeseen niin saa olla kuin jänis kaalimaalla: silmät pitää olla takana ja edessä. Ei edes sairaalassa voi käydä katsomassa salarakstaan ja ei pääse saattamaan hautaan.
Jos alkaa kokea kiinnostusta väärään henkilöön niin pitää ottaa järki käyttöön ja pitää tunteet kylämä.
Ei kannata lähteä suhteeseen. Se on paras ennalta ehkäisy.
- 1+1=3
itse en voi kertoa parhaalle ystävälleni mitään minun salasuhteesta. Minut tuomittaisiin ihan täysin, olenhan itsekin naimisissa.
Olen kertonut suhteesta vanhalle lapsuuden ystävälle jolla ollut saman tyylinen tilanne. On hyvä kun sinulla olisi joku kenelle voit puhua. - --pyryharakka--
Tätä asiaa ollaan sivuttu salarakkaan kanssa... Että mitä jos toiselle jotain tapahtuu ja eikä hänestä kuulu mitään..? Itselläni on sydänystävä, joka tietää tarinani pääpiirteittääin. Olen sopinut hänen kanssaan, että jos jotain vakavaa tapahtuu, hän välittää tiedon hienovaraisesti salarakkaalleni. Samoin salarakkaallani on bestis, joka tietää oleellisen samaan tapaan.
Itse olen eronnut, joten minun sairaalavuoteeni äärellä voi käydä vapaasti - mutta itse en voisi mennä salarakasta katsomaan, kuitenkin sen verran pienet piirit.- Näin meillä.
Samanlaiset luottohenkilöt meillä. Eli jos jotain dramaattista sattuu toiselle, niin luottohenkilöt välittä tiedon. Mutta stten nämä sairaalajutut ja haudallakäynnit... Ei kannata tehdä asioista vaikeampia kuin ne jo ovat, joten sairasvuoteet ja hautajaiset pyhitetään niille ykkösille. Jos siihen saakka on pysynyt salassa, niin ei kannata ottaa siinä kohtaa enää riskiä paljastumisesta. Loukkaa vain läheisiä entistä enemmän.
Surun läpikäyminen hiljaa itsekseenkin on mahdollista, niinhän tapahtuu myös jos suhde päättyy syystä tai toisesta. Se tuska vain käydään läpi yksin ja salaisesti samoin kun koko suhde on edennyt. Jos on luottoystävä, niin siitä tietenkin voi saada tukea. Mutta aika kuitenkin lopulta parantaa haavat. Tämä yksin sureminen on osa sitä hintalappua, mikä salasuhteen kylkiäisenä tulee.
- tuuli tuo,tuuli vie
Me surimme jo hänen elinaikana, kävimme läpi kaikkea, sillä tiesimme mitä tulossa, hyvästelimme ja surimme yhdessä.
En mene haudalle, sillä se ei kuulu minulle,olimme ystäviä ja pidimme toisistamme.
Rakkautta ei varmaan ollut, eniten hän rakasti omaa perhettää, ja ehkä tarvitsi tukea sairautensa aikana myös minulta.
En tunne mitään huonoa omaatuntoa, että olin tukena, ja kerroin avoimesti omille läheisille, että olimme ystäviä ja tärkeitä toisillemme, minä sain myös tukea vaikeassa elämäntilanteessa.
Kiitollisena muistan, kun sain olla ystävänä ja tukena, myös siitä kun sain tukea elämääni hänen elinaikanaan. - vitun valittaja
Kuule se on ihan sun ongelmas.Ettäs kehtaatkin sitä täällä vielä valittaa.Pysyt hiljaa ja kärsit!
- Rakkaudellakin
Olen mies 50 ja minulla on ollut salarakkaus 6 vuotta .Ajauduin salarakkauteen kun vaimoni ei halua / pysty rakastelemaan ja puutteessa en pysty elämään.
Salarakkaalla naisella on samanlainen tilanne kotona. Sitten tammikuussa salarakas lähti miehensä ja kahden muun parikunnan kanssa lomalle ulkomaille he olivat vierailleet mm. Niagaran putouksella. Jostain kumman Eija oli liukastunut ja pudonnut putoukseen . Näkijöitä oli kuulemma kymmenittäin ,että täysi vahinko oli tämä putous. Kuulin tämän asian viikon päästä kun he tulivat Suomeen.
En tiennyt miten olisi pitänyt surra ,kun joka paikkaan koski.- :(( :((
Siinä opetus kakkosille. Voi pudota Niagaraan. Ja oikein sille.
- trollfeed
Aaarrgghh! Mä nauran ihan kippurassa! Miten joku voi olla niin tohveli, että putoaa Niagaraan? Ei sullakaan hyvin mennyt, jos oma akka pihtaa ja salarakas ei tyhmyyttään osaa edes Niagaran putouksen edessä tolpillaan pysyä!
- VETINEN
Kyllä se on niin, että jos olet jäänyt pelkäksi salarakkaaksi, niin ei se toinen osapuoli sinua ole arvostanut. Ainoastaan tyhmä olento pilaa elämänsä olemalla onnettomassa liitossa. Saat surra ihan itseksesi, vaikka suremisen arvoista ei paljon taida olla.
- Anonyymi
Homma on niin että monesti muut syyt pitää vaikka miehen suhteessa jossa on onneton. Se ei sen toisen naisen vika ole...
- eikan eukko
Kyllä meidän Einarin haudalle saa vapaasti tulla kaikki salarakkaat suremaan, jos vain ilkeävät.
Minä olen suruni surrut tässä elämän varrella ja asiani järjestänyt niin, että reagoin enää vain ja ainoastaan rahaan.- enoohauralletulos
Onko Einari sitten niin rikas ja rakas, että on kannattanut elämästä aimo siivu käyttää moisen suremiseen?
- ihan sama
Riippuu varmaan suhteesta. Olen ollut salarakas ja käräytin mihen kun alkoi liikaa taas kiinnostumaan vaimostaa, erosivat jne. eli eipä juurikaan kiinnosta vaikka tappaisivat molemmat itsensä. Toisaalta olen myös elänyt suhteessa jossa mies puhui ja valehteli sekä vaimolleen että minulle, tulos kumpikaan naisista ei enää huolinut miesparkaa, koska me selvitimme välimme naise kanssa ja yhteistuumin tuomitsimme miehen. Eikä kyllä kiinnosta myöskään tämän elostelijan tila. Kolmas salasuhteeni oli mies, jonka vaimo petti häntä jatkuvasti. Luulin itse että mies haluaisi jotain enemmän kanssa, kunnes kävi ilmi että hänellä oli muitakin kakkosin. Anyway ovat akkansa kannssa eronneet, olemme miehen kanssa nykyisin ystäviä. Mutta yhteenvetona että EI VOIS VÄHEMPÄÄ KIINOSTAA
- rwerwesf
No eipä me muutkaan kai entisten heilojen - vaikka olisivat julkisellaisiakin - sairasvuoteen ääreen tai haudalle tungeta, kun heillä on kumminkin oikeatkin läheiset suremassa?!
Ilmeisesti halusit vaan jostain syystä selitellä tekemisiäsi - - monenkertainen salarakas...
- happy_one
Olisi hyvä jos sinulla olisi joku ystävä jonka kanssa voisit asiasta puhua ja toivottavasti myös salarakkaan puolelta tulleita ystäviä. He tukevat kyllä. Ja mikset voisi sairaalaankin mennä sellaisena aikana kun muita siellä ei ole. Ja miksei vaikka olisikin, ystävänä. Ketä tahansa rakasta tulee voida surra, oli se sitten salarakas, ystävä, sukulainen jne. Myös muissa suhteissa voi joutua suremaan muuten kuin "peruskaavan" mukaan eikä aina ole itsestään selvää että edellämainituissakaan voi osallistua hautajaisiin.
Toivottavasti olet voinut kertoa suhteesta jollekin läheiselle niin voit jakaa niin ilot kuin surutkin. - :-)
Lisää syitä olla olematta se kakkonen... Toisaalta, jos pystyy olemaan kakkonen ja mahdollisesti jopa olemaan osallisena kodinrikkomisessa, niin eipä sellaisella ihmisellä varmaan paljoa sydäntä ole millä surra, eli ihan turhaa murehtia sen varatun kultsipuppelinsa sairastumisesta tai muusta. Aina voi etsiä uuden rengastetun yksilön, jota hoidella!
- monta tapaa
Voihan sitä surra yksin. Sitä ei voi kukaan kieltää. Ei pidä vain tungetella varsinaisen perheen piiriin. Kunnioittaa vaimon ja muun perheen surua. Haudalla voi käydä itsekseen, jos se helpottaa, mutta ei mennä sitä järjestelemään omin kukkasin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793