Tässähän nyt tulee pientä palautetta ihmisille jotka sanovat että föönaamalla saa hyvät tuuheat ja kauniit hiukset:)
Mistäköhän sitä aloittaisi..no minulla on aina hiusket ihan länässä ja todella todella sileät ja vihaan niitä. Ajattelin moneen vuoteen kokeilla föönausta.. en ole moneen vuoteen kuivannut hiuksia ollenkaan kuivaajalla vaan antanut niiden kuivua itse.. No samallahan muisitn sitten miksi en ole kuivannut niitä. Aluksi kun rupeen kuivaamaan ne menee takkuun. Sitten se kuivaaminen kestää vain kauemmin ja kauemmin eikä niitä takkuja saa auki. Ja jos yritän föönata pyöreällä kammalla arvatkaapa vain jääkö se kampa kiinni hiuksiin..Oi kyllä vain! Yritä sitä nyt siinä repiä irti puol tuntia. Ja kun lopulta hiusket on edes jotenkin kuivat ne ovat lätässä ja todella karsea tuntuiset..ja törröttää minne sattuu. Vaikka kuinka noudata ohjeita kuivata pääalaspäin ja kammalla ohjailla niiit' hiuksia silleen kuin ne haluaa niin ei! Näytän aivan kamalalta. Etu hiukset ovat ihan suorat ja sojottavat eteenpäin. Eivät mene sillee ihoa myöten vaan iha suoraan! En tiedä ymmärsittekö mutta kuitenkin:)
Olenko ainut joka ei vain joko osaa kuivata hiuksiaan tai joka ei vain voi kuivata hiuksiaan?
Hiusten tuuhennus föönaamalla..täyttä paskaa
11
671
Vastaukset
- Kokeile!!
Laitoitko lämpösuojan ja esimerkiksi tuuheuttavan muotovaahdon? Jaathan hiukset osioihin? Itse teen niin, että kuivaan alimmaiset ensin -muut ovat klipsillä päälaella kiinni. Sitten otan "keskimmäiset" hiukset ja kuivaan ne. Ja viimeiseksi ihan päällimmäiset hiukset.
Et vain osaa.
ps. jos hiusten liukkaus ja sileys on ongelma, kokeile "pestä" ruokasoodalla ja huuhdella etikalla. Myös keltuaisella pestessä tulee vähän karheammaksi tai kuohkeammaksi.
Ruokasoodapesu: vajaa tl ruokasoodaa ja 2-3 dl vettä. Sekoitetaan. Kannattaa laittaa vaikka tyhjään shampoopulloon ja ruikkailla sieltä päänahkaan ja pituuksiin. Kupista kaatamalla voi olla aika haastavaa. Varo silmiä.
Hiero päänahkaa ja pituuksia ja huuhtele h u o l e l l i s e s t i.
Pulloon etikkaa loraus ja loput vettä. Ei saa tuoksua kovin voimakkaalle. Olisko puoli desiä etikkaa ja 4-5 dl vettä. Valuta huolellisesti päänahkaan ja hiuksiin. Huuhtele viileällä vedellä.
Ruokasoodan kanssa AINA etikkahuuhtelu. Palauttaa pHt - ......
Mulla ainakin föönaamalla tulee hiuksista tuuheammat kuin jos annan kuivua vapaasti pitkin päätä. Hiukseni ovat nyt melko lyhyet, mutta sama toimii pidemmälläkin tukalla. Yleensä odotan n. puoli tuntia hiusten pesun jälkeen ennen kuin alan kuivata, ihan märkiä hiuksia ei helposti saa kuiviksi ja tuppaavat katkeilemaan.
Joskus kun hiukseni olivat vielä pidemmät saatoin laittaa muutaman tarrarullan hiuksiin föönauksen jälkeen kohottamaan hiuksia, riivin ne sitten pois ennen kuin lähdin töihin. Kuohkeuttivat juuri sopivasti.
Harjoilla on myös eroa, kotona mulla on hyvä fööniharja, töissä varaharjana samannäköinen mutta paljon huonompi, luulin että on samanlainen kun ostin mutta eipä olekaan. Harjakset melko lyhyet, ei ohut tikku, runko jotakin keraamista (mainostivat että lämpiää föönatessa ja edistää hiusten kuivumista). On helppo käyttää eikä takuta hiuksia. Kuivaan pää normaaliasennossa, en alaspäin. - JapaniFani
Minulla on aika sama ongelma! Olen teinityttö, jonka kuuluu näyttää hyvältä koulussa, mutta miten se onnistuu, kun hiukset eivät ole tuuheat!
Voisitteko kertoa, miten saisin hiuksista tuuheat? Olen kokeillut föönaamista ja tuuheuttavaa muotovaahtoa föönaamisen yhteydessä, mutta ei tunnu toimivan!
Mikä neuvoksi?:O- Eiko
Kokeile hiuspuuteria! Ainakin itsellä toimii :) itsellä kyllä kerrostetut hiukset, mutta mielestäni hiuspuuterin pitäisi toimiä pitempiinkin hiuksiin ;D
- Tyttelipytteli
En haluis hiuksista tuuheita mistään hinnasta! =D
Mulla on ihan suorat ja kiiltävät ja sileet hiukset.
Ja ei kai nyt fööni tee mitään muuta kun kuluttaa hiusta, myös lämpösuojan kanssa. - 17 5
Jos on reilusti aikaa;
Kuivata hetki ja kierrä nihkeän kosteisiin hiuksiin isot tarrapaplarit, anna kuivua niin kauan, kuin aika antaa myöden.
Avaa rullat alhaaltapäin yksitellen ja föönaa rullattu osio pyöröharjalla lopuksi kuivaksi.
Jos näyttää, että jää liian "kiharaksi", ei huolta. Kun tukka on kunnolla kuiva, reilulla harjauksella liiat kiharat oikenevat.
Tupeerausta, lakkaa. - sipi
pää alaspäin ja hiustenkuivaajalla kuivaksi. Tulee tuuheat
- montaa kokeillut
Pakko kyllä yhtyä aloittajan viestiin. Olen itse kolmekymppinen nainen, ja kokeillut vaikka mitä keinoja hiusten tuuheuttamiseksi. Tuuheuttavilla tuotteilla ei ole vaikutusta. Föönillä ei ole vaikutusta. Toki sillä saa hiuksista siistimmät ja ovat ne tietysti tuuheat sillä hetkellä kun föönin sammuttaa, mutta lätsähtävät 10 minuutissa. Minulla on aivan superliukkaat päätä pitkin menevät hiukset. Kun tekee rullilla kiharat, hiukset oikenevat silmissä. Valittelen tätä aina käydessäni kampaajalla, ja yleensä kampaajat sitten föönaavat lopuksi ja osa vielä tupeeraakin hiuksiani. Sama lätsähdys jo siinä vaiheessa kun olen maksamassa laskua. Minulla on yli olkapäiden olevat pitkähköt hiukset. Moni kampaaja suositteee, että "jos vaan leikkaat lyhyeksi niin sitten ne jaksavat nousta enemmän tuolta päälaelta". Tätäkin kokeilin, ei mitään vaikutusta. Tukka oli pitkän sijaan lyhyt ja päätä pitkin.
Eräs ystäväni on kampaaja (asuu tosin eri kaupungissa) ja ainoa keino miten hän on saanut hiukseni tuuheaksi on se, että hän yksinkertaisesti tuuperasi koko tukan harjalla (ei kammalla) ja laittoi aivan mielettömästi hiuslakkaa. Hän suositteli laittamaan permanentin isoilla rullilla, jos haluan saada päivittäin tuuheat hiukset.- minäävaan
lue toi mun kirjottama blondgirllll nimimerkin kommentti ja sit tyvikohottajaa ni jo on ihme jos ei oo tuuheet mullaki tosi liukkaat ja sileet hiukset luonnostaa koskaa tarvii ees käyttää hoitoaineita :)
- Ansapaka
hei montaa kokeillut. Itse kampaajana olen myös sitä mieltä että kerrostus yhdessä permanenttikäsittelyn kanssa olisi hiukselle hyvä! Permanentti aine rikkkoo hiuksen liukasta silkkistä rakennetta ja täten hius ei ole ns. yliterve liukumaan vallan pitkin päänahkaa :) Ei muuta kun kerrostelemaan ja permanenttaamaan ;)
- blondgirllll
pääalaspäin föönauksel menee hiukset joo iha sekasi mut koita sillee et pidät pään sillee normaalisti ja harjal otat sielt alhaalt hiuksii ja nostat niit sillee ettei pää pala ja sit ku ne hiukset on harjan niitte piikkie ja sen föönin välis ni vedät sillee hitaasti lupaan ettei tuu takkui tai hiukset sojota joka suuntaa ja ei oo litteet , nii ja sit jos haluut lisää tuuheut ni suoristusraudal lämmität sitä tyvee/nostat ylös sit vähä pöyhit annat olla vähän aikaa et se viilenee harjaat ja sit jos jostai sojottaa ni suoristan sillee päänmyötäsesti niit hiuksii :) varmaa tulee tuuheet hiukset ja sileetki vielä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15974Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829