Sukualaisongelma..

vadelmalakritsi

Minulla asuu ulkomailla sukulaisia, joita näen vain kaksi kertaa vuodessa. Perheen tytär on about ikäiseni, ja olemme aina olleet läheisiä. Kun tapaamme, teemme aina kaikkea yhdesä. Nyt kävi niin, että uutena vuotena hän lähti pokkana ystävänsä luo juhlimaan, jättäen minut keski-ikäisten vanhempiensa seuraan kotiin. Vietin uuden vuoden sisällä ihmetellen, mitä tekisin. Olin loukkaantunut ja ihmeissäni, sillä itse en koskaan jättäisi häntä kutsumatta, jos hän sattuisi olemaan luonani. Hänen äitinsä sanoi, että valitettavasti tytön meno oli jo sovittu, ja hän näkee tuota ystäväänsä niin harvoin! He sentään asuvat samassa kaupungissa, minä eri maassa. Miten te reagoisitte minut asemassani?

5

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vadelmalakritsi

      Sattui pari painovirhepaholaista, hups.

    • kevein siivin

      Jos olisin sinun sijassasi ihmettelisin samaa asiaa suoraan sukulaisillesi. Ymmärrän vielä, jos tytär ei nuoruuden hölmöydessään tajua käytöstään, mutta hänen vanhempiensa asenne menee aivan yli ymmärrykseni. Olethan sentään heidän vieras ja ihan perushyvään vieraanvaraisuuteen kuuluu ilman muuta suunnitella omat ohjelmat niin, että vieras on kaikessa mukana etenkin kun kyse on ollut siirtymisestä maasta toiseen.

      Suosittelen asian selvittämistä siksikin, että jos sukulaisesi eivät osaa sanoa suoraan koska heille voi tulla ja koska ei, niin helpotat vuorovaikutustanne jatkossa. Tarinastasi ei nimittäin käynyt ilmi onko tapanasi mennä heille kylään vain ilmoittamalla tulostasi vai sovitteko ihan kalenteria katsomalla, koska olisi paras aika matkustaa heille???

    • ei pahalla...

      Olisin loukkaantunut niinkuin sinäkin tietenkin. Sinuna sanoisin tästä asiasta jotenkin koska muuten se jää painamaan teiän väliin. Ennen kuin menet seuraavan kerran sinne niin sanot vaan että onko suunnitelmia ja että oletko sinä tervetullut hänen mukaansa niin ainakin tiedät mitä tulee tapahtumaan ja on selvät kuviot. Hän ei varmaankaan halunnut sinua loukata mutta ehkä ei vaan voinut ottaa sinua mukaansa jostain syystä. He eivät voi lukea sinun ajatuksia eikä toisin päin.
      Etkä voi aina odottaa että ihmiset tekee niinkuin sinä tekisit jos olisit heidän asemassa, valitettavasti se ei käy aina niin.
      Vaikka sanoit että lähti ystävänsä luo juhlimaan niin eri maissa nää juhlat ja ketä sinne kutsutaan on vähän erilaista, täällä englannissa yleensä ei tule yllätys vieraita vaan kutsun kanssa kylään juhliin. Maissa maiden tapaan.

    • vadelmalakritsi

      Kiitos vastauksista! Kevein siivin: olimme sopineet, että tulen, ja tiesin noista juhlista etukäteen. Ei tosin tullut mieleenkään, ettei minua kutsuttais (on aina ennenkin kutsuttu). Näin tyttöä vierailun ajan vähän, mutta suurin osa siitä oli juhliin valmistautumista.

      Tuntuu jännältä, etä pari kesää sitten majoitin tuon tytön, kyseisten juhlien järjestäjän ja parin muun juhlissa olleen luokseni useksi yöksi kesken työviikon, mutta itse en ole tervetullut heidän juhliinsa. Nyt kesällä on tulossa sukujuhlat näiden sukulaistne luona, ja risoo valmiiksi. Kyllä mietin pari kertaa, menenkö, kun he pyytävät kylään...

      • nuuurse

        useaksi*, sukulaisten*... liian nopea kirjoittaminen ei sovi mulle. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe