Minulla asuu ulkomailla sukulaisia, joita näen vain kaksi kertaa vuodessa. Perheen tytär on about ikäiseni, ja olemme aina olleet läheisiä. Kun tapaamme, teemme aina kaikkea yhdesä. Nyt kävi niin, että uutena vuotena hän lähti pokkana ystävänsä luo juhlimaan, jättäen minut keski-ikäisten vanhempiensa seuraan kotiin. Vietin uuden vuoden sisällä ihmetellen, mitä tekisin. Olin loukkaantunut ja ihmeissäni, sillä itse en koskaan jättäisi häntä kutsumatta, jos hän sattuisi olemaan luonani. Hänen äitinsä sanoi, että valitettavasti tytön meno oli jo sovittu, ja hän näkee tuota ystäväänsä niin harvoin! He sentään asuvat samassa kaupungissa, minä eri maassa. Miten te reagoisitte minut asemassani?
Sukualaisongelma..
5
423
Vastaukset
- vadelmalakritsi
Sattui pari painovirhepaholaista, hups.
- kevein siivin
Jos olisin sinun sijassasi ihmettelisin samaa asiaa suoraan sukulaisillesi. Ymmärrän vielä, jos tytär ei nuoruuden hölmöydessään tajua käytöstään, mutta hänen vanhempiensa asenne menee aivan yli ymmärrykseni. Olethan sentään heidän vieras ja ihan perushyvään vieraanvaraisuuteen kuuluu ilman muuta suunnitella omat ohjelmat niin, että vieras on kaikessa mukana etenkin kun kyse on ollut siirtymisestä maasta toiseen.
Suosittelen asian selvittämistä siksikin, että jos sukulaisesi eivät osaa sanoa suoraan koska heille voi tulla ja koska ei, niin helpotat vuorovaikutustanne jatkossa. Tarinastasi ei nimittäin käynyt ilmi onko tapanasi mennä heille kylään vain ilmoittamalla tulostasi vai sovitteko ihan kalenteria katsomalla, koska olisi paras aika matkustaa heille??? - ei pahalla...
Olisin loukkaantunut niinkuin sinäkin tietenkin. Sinuna sanoisin tästä asiasta jotenkin koska muuten se jää painamaan teiän väliin. Ennen kuin menet seuraavan kerran sinne niin sanot vaan että onko suunnitelmia ja että oletko sinä tervetullut hänen mukaansa niin ainakin tiedät mitä tulee tapahtumaan ja on selvät kuviot. Hän ei varmaankaan halunnut sinua loukata mutta ehkä ei vaan voinut ottaa sinua mukaansa jostain syystä. He eivät voi lukea sinun ajatuksia eikä toisin päin.
Etkä voi aina odottaa että ihmiset tekee niinkuin sinä tekisit jos olisit heidän asemassa, valitettavasti se ei käy aina niin.
Vaikka sanoit että lähti ystävänsä luo juhlimaan niin eri maissa nää juhlat ja ketä sinne kutsutaan on vähän erilaista, täällä englannissa yleensä ei tule yllätys vieraita vaan kutsun kanssa kylään juhliin. Maissa maiden tapaan. - vadelmalakritsi
Kiitos vastauksista! Kevein siivin: olimme sopineet, että tulen, ja tiesin noista juhlista etukäteen. Ei tosin tullut mieleenkään, ettei minua kutsuttais (on aina ennenkin kutsuttu). Näin tyttöä vierailun ajan vähän, mutta suurin osa siitä oli juhliin valmistautumista.
Tuntuu jännältä, etä pari kesää sitten majoitin tuon tytön, kyseisten juhlien järjestäjän ja parin muun juhlissa olleen luokseni useksi yöksi kesken työviikon, mutta itse en ole tervetullut heidän juhliinsa. Nyt kesällä on tulossa sukujuhlat näiden sukulaistne luona, ja risoo valmiiksi. Kyllä mietin pari kertaa, menenkö, kun he pyytävät kylään...- nuuurse
useaksi*, sukulaisten*... liian nopea kirjoittaminen ei sovi mulle. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305557
- 1732071
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1621649Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus81627Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141344Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike301341Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan671333En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701194- 941165
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2121108