Onko jollain kokemusta ehkäisyrenkaasta (esim. nuvaring)? Onko sivuvaikutuksia tai muita epämiellyttäviä kokemuksia? Tuntuuko se yhdynnän aikana?
Ehkäisyrengas?
7
1173
Vastaukset
- Tiutau
Neljä kuukautta käytin rengasta, oli sitten pakko lopettaa käyttö sivuvaikutusten takia.
Lihoin paljon, kiloja en tiedä kun ei ole vaakaa, mutta parissa kuukaudessa lihoin housuistani ulos. Ja kaikenlisäksi laihdutin silloin! Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, mutta totta se on. Ihmettelin että kuinka vähän mun pitää syödä että laihtuisin... Söin todella vähän ja silti lihoin!
Olin jo varamassa aikaa mielenterveystoimistoon pahan masennukseni takia, kunnes tajusin että syyllinen voi olla rengas! Ja niinhän se lopulta sitten olikin, olo on taas hyvä, seksiäkin tekee mieli (rengas siis vei halujakin) ja olen hiukan hoikistunut.
Ainoastaan selluliitti (jota rengas lisäsi paljon!) on jäänyt reisiin, niiden kanssa nyt yritän taistella... :(
Muuten tykkäsin renkaasta tosi paljon, ei haitannut yhdynnässä miestä eikä minua, puhelimeen laitoin muistutuksen, milloin on renkaan poisto tai laitto, niin ei tapahtunut unohduksia.
Ja noista sivuvaikutuksista:
Se, että rengas ei sopinut minulle, ei tarkoita sitä, etteikö se voisi sopia jollekin toiselle!
Gynekologini lopulta totesi, ettei minulle sovi mikään hormonaalinen ehkäisy, ei edes hormonikierukkaa laittaisi vaikka vaikutus onkin pääasiassa paikallinen.
Nyt sitten ollaan kortsulinjalla...(en valita kuitenkaan, nyt ei ole sivuvaikutuksia ehkäisyllä!) Ehkä joskus tulevaisuudessa laitatan kierukan. - odotellen
Itse olen käyttänyt rengasta kaksi viikkoa ja meinaa mennä hermot, kun olen vuotanut siitä asti koko ajan. Renkaan pitoaika on vielä tämän viikon ja muutaman päivän päästä pitäisi alkaa menkat eli pitää viikon paussi. Saatan kohta siirtyä johonkin muuhun ehkäisyyn..Yhdyntää en ole vielä kokeillut, kun ei mies suostu koskemaan vuodon aikana..
- mai
Mulla on sama tilanne kuin sulla. Tiedätkö kuinka kauan vuoto voi kestää? Alussahan kroppa kai totuttelee hormoneihin, ettei vuoto kai jatkuvaa kuitenkaan ole...
Toivossa on hyvä elää. - odotellen
mai kirjoitti:
Mulla on sama tilanne kuin sulla. Tiedätkö kuinka kauan vuoto voi kestää? Alussahan kroppa kai totuttelee hormoneihin, ettei vuoto kai jatkuvaa kuitenkaan ole...
Toivossa on hyvä elää.Jaa, en todellakaan osaa sanoa, kuinka kauan vuotoa mahtaa tulla. Olen nyt aloittanut ensimmäisen tauon ja vuotoa on ollut koko ajan. Todella kiusallista!! Jos tätä jatkuu vielä pitkään, aion kysyä jotain muuta ehkäisyä..
- mallu
Olen käyttänyt rengasta kohta kaks kk ja olen ollut erittäin tyytyväinen. En ole lihonut, vaikka sitä hieman olen odottanutkin tapahtuvan.
Erittäin helppo ja vaivaton kapine, ei tarvi muistaa jokaiselle päivälle pilleriä eikä ressata niiden syömisen unohtamista.
Yhdynnässä rengas ei tunnu, mikä oli helpottava kokemus.
Nyt kun aloin ajattelemaan edellisen kirjoittajan selluliittipuheita, voi selluliitin muodostuminen reisiin olla totta.
En siltikään aio vaihtaa mihinkään muuhun ehkäisymenetelmään, koska erittäin helppoa ollut koko ajan. Ainoa miinus oli aluksi mielentilan heittelyt, mutta sekin selittynee sillä, että en ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisya reiluun viiteen vuoteen. - elisa
Mulla on vasta eka rengas menossa, joten kovin vankkaa kokemusta ei ole. Mutta mulla on koko ajan, renkaan laitosta lähtien, ollut jatkuvaa valkovuotoa. Normaalisti mulla on vain vähän valkovuotoa, joten nyt ärsyttää kun sitä tulee koko ajan. Saa nähdä loppuuko se ajan kanssa. Toivottavasti! Muilla samanlaista ongelmaa?
Meillä rengas kyllä tuntuu yhdynnän aikana. :( Vaikka olen yrittänyt tunkea rengasta syvemmälle, ei se auta. Molempia se on häirinnyt mutta kai siihenkin ajan kanssa tottuu.
Lihoomista ja kiukkua ei ole toistaiseksi vielä esiintynyt (joita molempia mulle tuli pillereistä) ja toivon ettei niitä tulisikaan. Rengas on kuitenkin kokonaisuudessaan mukavin ehkäisykeino, jota olen kokeillut. - Lotta
Olen käyttänyt Nuvaring-ehkäisyrengasta yli puoli vuotta.Kokemukset on olleet tosi hyviä ja rengas sopii mulle mainiosti.Nykyään,varsinkin tämän renkaan aikana ongelmana on sen tuleminen ulos,kysyin asiaa gynekologilta ja hän sanoi sitä tapahtuvan.Onko kellään muulla ollut tällaisia ongelmia?Vinkkeja miten sen saisi pysymään sisällä paremmmin?
Muuten Nuvaring on ollut mulle paljon parempi vaihotehto kuin esim. Evra ehkäisylaastari,sen aikana itkin yhtenäkin päivänä seitsemän kertaa,ilman mitään syytä.Ehkäisylaastari aiheutti mulle muutenkin enemmän mielialavaihteluja kuin rengas nykyään.
Laastarissa ja rengaassa on kuulemma eri hormoni joka vaikuttaa, eli ehkä mulle rengas sopii sen takia vain paremmin, eli riippuu aina henkilöstä, eikä varmasti ole kaikille paras ehkäisymuoto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740