...ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen..

Yksi ihminen

Avoin suhde? Eikö se ole "parhaimillaan", että kenen kanssa vaan ja mitä vaan..tai vaikka monikossa? Mikä sitten enää tekee ihmisestä ihmisen? Kyllä on sairaaksi menny!

27

272

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvän tekemistä

      Aika vaikea on vastata tai kommentoida, kun ajatuksesi on hieman vajaa ja puolitiehen jäänyt.

      Kun "Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen" ja antoi hänelle yhdeksi ominaisuudeksi seksuaalisuuden, niin eikö silloin kaikki tavat, joilla ihminen seksin nälkäänsä täyttää, ole sallittuja. Ja muutkin ominaisuudet vaikuttavat siihen, millaisesta seksistä kukakin nautintonsa ja täyttymyksensä hakee ja saa.

      Ainut ehto on, että ne, joiden kanssa aihetta harrastaa ovat täysi-ikäisiä ja saman mielisiä. Kaikki pakottaminen ja väkisin vääntäminen on varsinkin intiimisaralla kiellettyä. Mieti sinä enemmänkin sitä, miksi vaivaannut ja pidät sairaana muiden tapoja, joihin sulla ei ole osaa, arpaa eikä mitään tekemistä, jotka eivät kuulu sulle puolen palaneen puusentin vertaa. Vai meinaatko, että olet parempi Jumalan kuva kuin joku muu?

      • Yksi ihminen

        Jumala loi Aatamin ja Eevan ja siunasi heidät. Mies ja nainen on tarkoitettu yhteen ja harjoittamaan yhteiselämää keskenään johon luonnollisesti kuuluu seksi joka myös saattaa tuottaa lapsia. Minä en ole sen parempi Jumalan kuva, mutta pyrin elämään sellaista elämää joka on ihmiselle tarkoitettu. Ihan hullu ajatus sekin jos seksiä harjoitetaan ristiin, niin jos alkaa odottaa lasta niin ei edes tiedä kenen lapsi on... No, saahan sen selvitettyä, mutta vaan ajatuksena sekin ihan karmea eikä Jumala ole sellaista ihmiselle tarkoittanut! Minulla ei tosiaan onneksi ole osaa eikä arpaa ihmisten "avoimien suhteiden" kanssa sairaisiin sekoiluihin, mutta minulla on oikeus mielipiteeseen!


      • Toinen ihminen
        Yksi ihminen kirjoitti:

        Jumala loi Aatamin ja Eevan ja siunasi heidät. Mies ja nainen on tarkoitettu yhteen ja harjoittamaan yhteiselämää keskenään johon luonnollisesti kuuluu seksi joka myös saattaa tuottaa lapsia. Minä en ole sen parempi Jumalan kuva, mutta pyrin elämään sellaista elämää joka on ihmiselle tarkoitettu. Ihan hullu ajatus sekin jos seksiä harjoitetaan ristiin, niin jos alkaa odottaa lasta niin ei edes tiedä kenen lapsi on... No, saahan sen selvitettyä, mutta vaan ajatuksena sekin ihan karmea eikä Jumala ole sellaista ihmiselle tarkoittanut! Minulla ei tosiaan onneksi ole osaa eikä arpaa ihmisten "avoimien suhteiden" kanssa sairaisiin sekoiluihin, mutta minulla on oikeus mielipiteeseen!

        Tainnu jäädä paljon lukematta.

        Alkuperäisesti Raamatussa luki, että Aatamin jälkeen jumala loi Lilithin, joka oli Aatamin sisko SEKÄ vaimo. Eeva oli vasta toinen vaimo Aatamille.

        Ja muutenkin Raamatun "oppeja" en soveltaisi omaan elämääni: insestiä niin isän ja tyttärien välillä kuin myös sisarusten kesken... aivan mahtava oppikirja.


    • Erilainen sellainen

      Ehkäisy on keksitty aika kauan aikaa sitten. Luoja ehkä loi miehen ja naisen, mutta oletko kuullut, että Luoja luo myös sellaisia yksilöitä, joilla ei ole sukupuolta (intersukupuolisuus) ja monta muutakin ihmettä ja kummaa.

      Kannattaa ottaa läpyt pois ohimoilta ja avata silmät ja etenkin mielenpuoli, näkee ja kokee enemmän. Sillä lailla oppii myös ymmärtämään ja käsittämään enemmän.

      Kuka sulle muuten on antanut oikeuden määritellä mikä on "sairasta sekoilua"? Oletko varma, että omat juttusi eivät ole sellaisia?

    • Yksi ihminen

      Intersukupuolisuus on sukupuolisuuden kehityspoikkeama, jossa yksilön sukupuolta ei voida yksiselitteisesti määrittää. Kaikenlaisia kehityspoikkeamia voi tulla sikiövaiheessa ja tämä on yksi. Sille ei kukaan voi mitään ja sen kanssa on elettävä, mutta asia on ihan toinen jos ns. normaaliksi naiseksi ja mieheksi syntyneet alkavat sekoilemaan ja pitävät samaa aikaa kaikenmaailman seksisuhteita yllä ja tekevät sillä saralla mitä ikinä päähän pälkähtää. Ei ole tarkoitus, että ihmiset naivat kuin elukat kun kohdalle joku sattuu. Jos minun juttuni on jonkun mielestä jotain sairasta sekoilua, niin olkoon! Vaikka on ehkäisyt ja kuinka "vapaa" mieli, niin ei sentään ihan kaikkea voi tehdä. Ei ole ihme, että ihmiset on onnettomia ja perheet hajoaa...on siinä lapsella eväät ja malli elämään jos vanhemmat ovat sellaisia...HUH, HUH!

    • Määrittele itsesi

      Jos Luojamme järjestää kehityspoikkeamia ihmisten fysiikkaan ja kehoon, miksi se ei loisi 'poikkeamia', erilaisuutta myös ihmisten mielen puoleen, psyykeen.

      Pidä rauhassa luonnollisena sitä, mitä pidät, mutta anna muitten pitää omat luonnollisuutensa haukkumatta niitä sairaiksi. Sillä se on, joka haukkuu ja nimittelee.

      Onnettomat perheet eivät tule siitä, miten aikuiset hoitelevat seksuaaliset halunsa ja tarpeensa vaan siitä, että niitä ei hoideta, ne patoutuvat ja aiheuttavat vaikka mitä tappoja myöten. Se, että jotkut eivät mieltymyksiään voi tai uskalla toteuttaa, on kaltaistesi "huh-huh" -ihmisten syytä.

      • Yksi ihminen

        Kyllä lapsi ottaa oppia kaikesta mitä vanhemmat tekevät ja miten he asioihin asennoituu. Perheeseen kuuluu isä ja äiti sekä lapsi/lapset. Ei siihen minusta kuulu naapurin Ykä tai isin sihteerikkö tai peräti joku kokonainen porukka.. Lapset vaistoavat ja huomaavat valtavan helposti asioita ja tuovat takuuvarmasti havaintojaan esille mitä kiusallisemmissakin tilanteissa... Joo, on poikkeamia on, mutta poikkeamat ovat toiselta nimeltään sairauksia. Jollakin on esim. sellainen poikkeama, että haima ei tuota ollenkaan insuliinia ja sitä sanotaan diabetekseksi ja siihen on onneksi aika hyvä hoitokeinot nykyään. Kaikkia poikkeamia/sairauksia pitäisi pyrkiä hoitamaan ja sairaiden takia pitäisi mennä hoitoon.


      • Toinen ihminen
        Yksi ihminen kirjoitti:

        Kyllä lapsi ottaa oppia kaikesta mitä vanhemmat tekevät ja miten he asioihin asennoituu. Perheeseen kuuluu isä ja äiti sekä lapsi/lapset. Ei siihen minusta kuulu naapurin Ykä tai isin sihteerikkö tai peräti joku kokonainen porukka.. Lapset vaistoavat ja huomaavat valtavan helposti asioita ja tuovat takuuvarmasti havaintojaan esille mitä kiusallisemmissakin tilanteissa... Joo, on poikkeamia on, mutta poikkeamat ovat toiselta nimeltään sairauksia. Jollakin on esim. sellainen poikkeama, että haima ei tuota ollenkaan insuliinia ja sitä sanotaan diabetekseksi ja siihen on onneksi aika hyvä hoitokeinot nykyään. Kaikkia poikkeamia/sairauksia pitäisi pyrkiä hoitamaan ja sairaiden takia pitäisi mennä hoitoon.

        Tästä ei ole pitkäaika, kun miehillä oli useampia vaimoja ja se oli täysin normaalia kaikkien mielestä. Nykyään on vain harvoja, joiden päät on saatu manipuloitua kieltämään todellisen itsensä.


    • Ei helweette!

      No kipaisepa hoitelemaan omat sairautesi, jos sulla on tapana esitellä seksuaaliviettisi ja -suuntautumisesi lapsillesi.

      • Yksi ihminen

        No, eihän sellaisia lapsille esitellä! Eihän lapsille esitellä alkoholia, huumeita tai väkivaltaa, mutta kyllä he vaan niistä joutuvat kärsimään jos sellaista perheessä on eikä haeta edes apua ja hoitoa!


      • Piste ja pamaus
        Yksi ihminen kirjoitti:

        No, eihän sellaisia lapsille esitellä! Eihän lapsille esitellä alkoholia, huumeita tai väkivaltaa, mutta kyllä he vaan niistä joutuvat kärsimään jos sellaista perheessä on eikä haeta edes apua ja hoitoa!

        Jos lapsesi kärsii sinun seksuaalisuudestasi, niin syy on sinun ja siinä tapauksessa tarvitset siihen(kin) apua ja hoitoa. Terveet, normaalit aikuiset eivät esittele seksielämäänsä jälkikasvulleen oli se millä lailla suuntautunutta tahansa. Eikä siihen tarvita lapsen lupaa sen enempää kuin kenenkään muunkaan.


      • Yksi ihminen
        Piste ja pamaus kirjoitti:

        Jos lapsesi kärsii sinun seksuaalisuudestasi, niin syy on sinun ja siinä tapauksessa tarvitset siihen(kin) apua ja hoitoa. Terveet, normaalit aikuiset eivät esittele seksielämäänsä jälkikasvulleen oli se millä lailla suuntautunutta tahansa. Eikä siihen tarvita lapsen lupaa sen enempää kuin kenenkään muunkaan.

        Lapsi jossain vaiheessa kyselee kaikkea elämään, elämiseen liittyvää vanhemmiltaan jos luottaa heihin. Sitten kun vanhemmat vastailevat...sillä "avoimien suhteiden" opeillaan, niin mihinköhän tämä maailma menee??? Jos lapsi kysyy jotain seksuaalisuuteen liittyvää, niin kyllä minä olen pyrkinyt asiallisesta vastaamaan. Kauheelta tuntuu jos se vastaus on: "Ihminen voi tehdä mitä tahansa ja kenenkä kanssa tahansa...mitään parisuhteita tai avioliittoja ei siinä mielessä ole olemassakaan.." Jossain vaiheessa niitä kysymyksiä tulee. No, minun lapseni on juuri aikuistunut eivätkä onneksi ole "avoimia"!


    • =)

      Ihminen on polyromanttinen, piste.

    • Toinen ihminen

      Miten niin sairaaksi?

      Jos kerran Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen - ihmisen, joka haluaa seksiä monilta kumppaneilta - niin sehän vain sitä jumalallista suunnitelmaa.

      Älä siis arvostele jumalasi luomuksia, vaan käännä poskesi.

      • Yksi ihminen

        Jumalasta pois kääntynyt ihminen tekee mitä sattuu, eikä välitä mitä Jumala on tarkoittanut ja Sanassaan, raamatussa on ilmoittanut. Jokainen on Jumalan luoma ja jokaista Jumala rakastaa. Ihminen itse valitsee tiensä, Jumala ei pakoita ketään mihinkään. Jumala vihaa syntiä!


      • Tyhjää lätinää
        Yksi ihminen kirjoitti:

        Jumalasta pois kääntynyt ihminen tekee mitä sattuu, eikä välitä mitä Jumala on tarkoittanut ja Sanassaan, raamatussa on ilmoittanut. Jokainen on Jumalan luoma ja jokaista Jumala rakastaa. Ihminen itse valitsee tiensä, Jumala ei pakoita ketään mihinkään. Jumala vihaa syntiä!

        Jumalan sana, siis Raamattu, on sellaista mongellusta, että kukaan siitä kapulakielisestä hepreasta ei ota mitään selvää. Jotkut kuvittelevat pystyvänsä tulkitsemaan, mutta jopa lukeneet ovat tulkinnoista eri mieltä. Jotta turhaa ajanhukkaa, kun oikea usko ja jumaluus asuu ihan muualla. Älä siis sinäkään vaivaannu ja etsi Jumalaasi oikeasta paikasta, Raamatussa Hän ei asu.


      • Yksi ihminen
        Tyhjää lätinää kirjoitti:

        Jumalan sana, siis Raamattu, on sellaista mongellusta, että kukaan siitä kapulakielisestä hepreasta ei ota mitään selvää. Jotkut kuvittelevat pystyvänsä tulkitsemaan, mutta jopa lukeneet ovat tulkinnoista eri mieltä. Jotta turhaa ajanhukkaa, kun oikea usko ja jumaluus asuu ihan muualla. Älä siis sinäkään vaivaannu ja etsi Jumalaasi oikeasta paikasta, Raamatussa Hän ei asu.

        Rukoile ,että Jumalla Pyhässä Hengessään avaa sinulle Sanaansa, raamattua. Tee se vilpittömin mielin ja tosissasi. Jumala on kaikkialla. Raamatusta löytyy kaikki elämänohjeet ja paljon muuta! Raamattu avautuu eri tilanteisiin ja puhuu siinä tilanteessa olevalle ihmiselle.


      • Yksi ihminen kirjoitti:

        Rukoile ,että Jumalla Pyhässä Hengessään avaa sinulle Sanaansa, raamattua. Tee se vilpittömin mielin ja tosissasi. Jumala on kaikkialla. Raamatusta löytyy kaikki elämänohjeet ja paljon muuta! Raamattu avautuu eri tilanteisiin ja puhuu siinä tilanteessa olevalle ihmiselle.

        Jumala loi ihmisen itsensä kuvaksi. Hän loi äidilleni veritulpan aivoihin. Minulle hän loi niin huonot silmät että tarvitsen silmälasit. 21 vuotiaalle ystävälleni Jumala loi leukemian


      • Jumalan pakana
        Yksi ihminen kirjoitti:

        Jumalasta pois kääntynyt ihminen tekee mitä sattuu, eikä välitä mitä Jumala on tarkoittanut ja Sanassaan, raamatussa on ilmoittanut. Jokainen on Jumalan luoma ja jokaista Jumala rakastaa. Ihminen itse valitsee tiensä, Jumala ei pakoita ketään mihinkään. Jumala vihaa syntiä!

        Tskimpa olet niin täydellinen itsekään Jumalalle, että sinulla on varaa jankuttaa mielipidettäsi, joka on jo ymmärretty moneen kertaan.
        Itselläni on usko Jumalaan ja Raamatun sanaan, mutta myös "Herran pelko" niin suuri, etten tuomitse muiden ihmisten tekemisiä. "Joka itsensä ylentää, se alennetaan..."


      • Yksi ihminen
        hra.liusi kirjoitti:

        Jumala loi ihmisen itsensä kuvaksi. Hän loi äidilleni veritulpan aivoihin. Minulle hän loi niin huonot silmät että tarvitsen silmälasit. 21 vuotiaalle ystävälleni Jumala loi leukemian

        Jokainen tietää tai ainakin pitäisi tietää, että tästä maailmasta ei tullut paratiisia. Meitä vaivaa kaikenlaiset sairaudet, luonnonmullistukset, onnettomuudet täälä ajassa. Olimme sitten uskossa tai emme niin niiltä ei vältytä eikä sitä ole meille luvattukkaan. Jos uskomme Jumalaan ja Hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen, meidän Vapahtajaamme niin meillä on toivo ja päämäärä sekä turva. Minä en ole päässyt helpolla elämässä, mutta kun otin Jumalan vastaan Jeesuksessa Kristuksessa niin koko näkökulmani ja asentteni vaikeuksiin ja elämään muuttui täysin. Tiedän kuka olen, mikä tämän kaiken tarkoitus on ja mihin olen menossa ja se on jotain, se! Iankaikkisuudessa ei ole sairautta, ei kipua, ei vihaa, ai kateutta ei MITÄÄN syntiä. Me syntiset: sinä ja minä pääsemme sinne Jeesuksen kautta joka on syntimme jo sovittanut ja maksannut! Mitä meidän pitää tehdä? USKOA! Ei ole minusta paljoa vaadittu.Kun uskomme vilpittömästi, niin Jumala tekee työtään meissä ja se näkyy positiivisena muutoksena.


      • Yksi ihminen
        Jumalan pakana kirjoitti:

        Tskimpa olet niin täydellinen itsekään Jumalalle, että sinulla on varaa jankuttaa mielipidettäsi, joka on jo ymmärretty moneen kertaan.
        Itselläni on usko Jumalaan ja Raamatun sanaan, mutta myös "Herran pelko" niin suuri, etten tuomitse muiden ihmisten tekemisiä. "Joka itsensä ylentää, se alennetaan..."

        Itse olen syyllistynyt samoihin synteihin mitä tässä on käsitelty ja toivoin niille kaikille jotka näissä synneissä rypevät,että kääntyvät niistä pois. En ole täydellinen enkä synnitön nytkään, MUTTA pyrin pois synnistä ja yritän tiedostaa mitä teen ja/tai ajattelen väärin ja tunnustaa syntini, katua ja pyyttää anteeksi ja YRITÄN kaikin voimin kääntyä siitä synnistä pois. Jos olen loukannut jotain pyydän anteeksi! Tarkoitan sitä, että syntiä ei pitäisi hyväksyä. Sitä vastaan pitäisi taistella pyytäen Jumalalta apua.


      • Yksi ihminen kirjoitti:

        Jokainen tietää tai ainakin pitäisi tietää, että tästä maailmasta ei tullut paratiisia. Meitä vaivaa kaikenlaiset sairaudet, luonnonmullistukset, onnettomuudet täälä ajassa. Olimme sitten uskossa tai emme niin niiltä ei vältytä eikä sitä ole meille luvattukkaan. Jos uskomme Jumalaan ja Hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen, meidän Vapahtajaamme niin meillä on toivo ja päämäärä sekä turva. Minä en ole päässyt helpolla elämässä, mutta kun otin Jumalan vastaan Jeesuksessa Kristuksessa niin koko näkökulmani ja asentteni vaikeuksiin ja elämään muuttui täysin. Tiedän kuka olen, mikä tämän kaiken tarkoitus on ja mihin olen menossa ja se on jotain, se! Iankaikkisuudessa ei ole sairautta, ei kipua, ei vihaa, ai kateutta ei MITÄÄN syntiä. Me syntiset: sinä ja minä pääsemme sinne Jeesuksen kautta joka on syntimme jo sovittanut ja maksannut! Mitä meidän pitää tehdä? USKOA! Ei ole minusta paljoa vaadittu.Kun uskomme vilpittömästi, niin Jumala tekee työtään meissä ja se näkyy positiivisena muutoksena.

        Täytyy olla todella kieroutunut moraali, jos ihmisen uskovaisuus on hänen tärkein piirteensä ja avainominaisuus taivaaseen pääsylle. Tuolla logiikalla alkuasukas Amatzonilla ei pääse taivaseen vain koska häntä ei ehditty käännyttämään. Hitler taas pääsi taivaseen koska oli kristitty ja hänen syntinsä on sovitettu.


      • Yksi ihminen
        hra.liusi kirjoitti:

        Täytyy olla todella kieroutunut moraali, jos ihmisen uskovaisuus on hänen tärkein piirteensä ja avainominaisuus taivaaseen pääsylle. Tuolla logiikalla alkuasukas Amatzonilla ei pääse taivaseen vain koska häntä ei ehditty käännyttämään. Hitler taas pääsi taivaseen koska oli kristitty ja hänen syntinsä on sovitettu.

        Jumalalla ei ole aikaa. Sitä ei ole olemassakaan. Siellä Jumalan luona iankaikkisuudessa sen sitten kohtaamme. Se ei pääty koskaan...melko käsittämätöntä meille ihmisille. Niin ja kun Jumalalla ei ole aika-käsitettä, niin ihminen voi kohdata Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa kuolinhetkenään. Vaikka meidän kellon mukaan joku kuolee sekunnissa tai ns. silmänräpäyksessä, niin se hetki on Jumalalle ajaton. Ihminen kohtaa siinä viimeistään Jeesuksen, joka ihmiseltä kysyy haluaako hän seurata Jeesusta, ottaa Hänet vastaan ja USKOA! Ei riitä jos ihminen sanoo jotain...esim. olevansa kristitty. Pitää todella uskoa. Minä en ole sanomaan kuka uskoo ja kuka ei, mutta Jumala sen tietää. Vaikka huijaisimme ihmisiä ja itseämmekin, niin Jumalaa emme pysty huijaamaan.


      • Yksi ihminen kirjoitti:

        Jumalalla ei ole aikaa. Sitä ei ole olemassakaan. Siellä Jumalan luona iankaikkisuudessa sen sitten kohtaamme. Se ei pääty koskaan...melko käsittämätöntä meille ihmisille. Niin ja kun Jumalalla ei ole aika-käsitettä, niin ihminen voi kohdata Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa kuolinhetkenään. Vaikka meidän kellon mukaan joku kuolee sekunnissa tai ns. silmänräpäyksessä, niin se hetki on Jumalalle ajaton. Ihminen kohtaa siinä viimeistään Jeesuksen, joka ihmiseltä kysyy haluaako hän seurata Jeesusta, ottaa Hänet vastaan ja USKOA! Ei riitä jos ihminen sanoo jotain...esim. olevansa kristitty. Pitää todella uskoa. Minä en ole sanomaan kuka uskoo ja kuka ei, mutta Jumala sen tietää. Vaikka huijaisimme ihmisiä ja itseämmekin, niin Jumalaa emme pysty huijaamaan.

        tuo ei liittynyt mihinkään edellä olleeseen.


      • Yksi ihminen
        hra.liusi kirjoitti:

        tuo ei liittynyt mihinkään edellä olleeseen.

        Miten niin ei liity? Kerroin, että ihmiset joille ei ole ehditty kertoa Jeesuksesta niin heillä on mahdollisuus ottaa Jeesus vastaan vielä kuolinhetkenään. Kerroin myös, että vaikka ihminen olisi muiden ihmisten silmissä kristitty tai/ja sanoisi olevansa kristitty niin se ei riitä. Jumala tietää jokaisen todellisen uskon! Eikö tässä ollut vastaus? ( kun kirjotit Amazonista ja Hitleristä?)


    • Woi h-i !

      Herrasiunaajavarjelemeitäkaikiltahihhuleilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      149
      6371
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3848
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe