Pekkaspäivät?

jaska jokunen

Teen 40 tunnin työviikkoa, kuuluuko minulle kertyä pekkaspäiviä (n. 1/kk), vai onko se sopimuskohtainen asia?

7

791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lue tessiä..

      Lue omasta tessistä.

      Ei voi vastata, kun et kerro edes alaa.

    • jaska jokunen

      Ja sehän on Suunnittelu- ja konsulttialan ylempien toimihenkilöiden tes. En itse oikein löytänyt.

    • Spede69

      Kuuluu pekkaset jos työaika on yli 40t viikossa.

    • Tessis se salaisuus

      Työehtosopimus on työnantajan tai työnantajien ja työntekijäjärjestön yhteinen sopimus.
      TES:in tulisi olla nähtävillä ja saatavilla jokaisella työpaikalla, jos tätä ei ole näkyvillä, voit kysyä lähimmältä esimieheltäsi saada nähdä sen. Työehtosopimuksesta voit tarvittaessa tarkistaa, ovatko allekirjoittamasi työsopimuksen kohdat TES:n mukaisia.

      Lisää työehtosopimuksesta voit lukea työmarkkinoiden keskusjärjestöjen työmarkkina-avain- sivustolta

      Tämä koskee kaikkia aloja.

      • Ei ihan kaikilla

        Tai siis niitä aloja, joilla on yleissitova tes, kas kun se ei suinkaan ole itsestäänselvyys kaikille aloille...


    • Harmaatatalouttako?
    • Jatko10

      Työaikalainsäädäntöä

      TYÖAIKALAKI KOSKEE MYÖS YLEMPIÄ TOIMIHENKILÖITÄ

      Työaika ylemmän toimihenkilön kannalta työaikalain mukaan

      Työaika sovitaan työsopimuksella, yleensä joko 37,5 h viikossa tai 40 h viikossa 12,5/13 pekkaspäivää vuodessa.

      Sopimus, jolla vähennetään työntekijälle tämän työaikalain mukaan tulevia etuja, on mitätön, jollei tästä laista muuta johdu. (TSL 13. luku 6 §). Tämä tarkoittaa sitä, että mikäli työntekijä on mennyt sopimaan jotain lain vastaista tai lakia huonommin työsopimuksellaan, on kyseinen sopimuksen kohta laillisesti mitätön eikä tarkoita mitään. (katso kohta ylitöiden korvaaminen)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1153
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      117
      1016
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      110
      800
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      226
      640
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe