Teen 40 tunnin työviikkoa, kuuluuko minulle kertyä pekkaspäiviä (n. 1/kk), vai onko se sopimuskohtainen asia?
Pekkaspäivät?
7
653
Vastaukset
- Lue tessiä..
Lue omasta tessistä.
Ei voi vastata, kun et kerro edes alaa. - jaska jokunen
Ja sehän on Suunnittelu- ja konsulttialan ylempien toimihenkilöiden tes. En itse oikein löytänyt.
- Spede69
Kuuluu pekkaset jos työaika on yli 40t viikossa.
- Tessis se salaisuus
Työehtosopimus on työnantajan tai työnantajien ja työntekijäjärjestön yhteinen sopimus.
TES:in tulisi olla nähtävillä ja saatavilla jokaisella työpaikalla, jos tätä ei ole näkyvillä, voit kysyä lähimmältä esimieheltäsi saada nähdä sen. Työehtosopimuksesta voit tarvittaessa tarkistaa, ovatko allekirjoittamasi työsopimuksen kohdat TES:n mukaisia.
Lisää työehtosopimuksesta voit lukea työmarkkinoiden keskusjärjestöjen työmarkkina-avain- sivustolta
Tämä koskee kaikkia aloja.- Ei ihan kaikilla
Tai siis niitä aloja, joilla on yleissitova tes, kas kun se ei suinkaan ole itsestäänselvyys kaikille aloille...
- Harmaatatalouttako?
Eikö?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Työehtosopimus - Jatko10
Työaikalainsäädäntöä
TYÖAIKALAKI KOSKEE MYÖS YLEMPIÄ TOIMIHENKILÖITÄ
Työaika ylemmän toimihenkilön kannalta työaikalain mukaan
Työaika sovitaan työsopimuksella, yleensä joko 37,5 h viikossa tai 40 h viikossa 12,5/13 pekkaspäivää vuodessa.
Sopimus, jolla vähennetään työntekijälle tämän työaikalain mukaan tulevia etuja, on mitätön, jollei tästä laista muuta johdu. (TSL 13. luku 6 §). Tämä tarkoittaa sitä, että mikäli työntekijä on mennyt sopimaan jotain lain vastaista tai lakia huonommin työsopimuksellaan, on kyseinen sopimuksen kohta laillisesti mitätön eikä tarkoita mitään. (katso kohta ylitöiden korvaaminen)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760