Pekkaspäivät?

jaska jokunen

Teen 40 tunnin työviikkoa, kuuluuko minulle kertyä pekkaspäiviä (n. 1/kk), vai onko se sopimuskohtainen asia?

7

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lue tessiä..

      Lue omasta tessistä.

      Ei voi vastata, kun et kerro edes alaa.

    • jaska jokunen

      Ja sehän on Suunnittelu- ja konsulttialan ylempien toimihenkilöiden tes. En itse oikein löytänyt.

    • Spede69

      Kuuluu pekkaset jos työaika on yli 40t viikossa.

    • Tessis se salaisuus

      Työehtosopimus on työnantajan tai työnantajien ja työntekijäjärjestön yhteinen sopimus.
      TES:in tulisi olla nähtävillä ja saatavilla jokaisella työpaikalla, jos tätä ei ole näkyvillä, voit kysyä lähimmältä esimieheltäsi saada nähdä sen. Työehtosopimuksesta voit tarvittaessa tarkistaa, ovatko allekirjoittamasi työsopimuksen kohdat TES:n mukaisia.

      Lisää työehtosopimuksesta voit lukea työmarkkinoiden keskusjärjestöjen työmarkkina-avain- sivustolta

      Tämä koskee kaikkia aloja.

      • Ei ihan kaikilla

        Tai siis niitä aloja, joilla on yleissitova tes, kas kun se ei suinkaan ole itsestäänselvyys kaikille aloille...


    • Harmaatatalouttako?
    • Jatko10

      Työaikalainsäädäntöä

      TYÖAIKALAKI KOSKEE MYÖS YLEMPIÄ TOIMIHENKILÖITÄ

      Työaika ylemmän toimihenkilön kannalta työaikalain mukaan

      Työaika sovitaan työsopimuksella, yleensä joko 37,5 h viikossa tai 40 h viikossa 12,5/13 pekkaspäivää vuodessa.

      Sopimus, jolla vähennetään työntekijälle tämän työaikalain mukaan tulevia etuja, on mitätön, jollei tästä laista muuta johdu. (TSL 13. luku 6 §). Tämä tarkoittaa sitä, että mikäli työntekijä on mennyt sopimaan jotain lain vastaista tai lakia huonommin työsopimuksellaan, on kyseinen sopimuksen kohta laillisesti mitätön eikä tarkoita mitään. (katso kohta ylitöiden korvaaminen)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8690
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2346
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1986
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1734
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      7
      1219
    Aihe