Pekkaspäivät?

jaska jokunen

Teen 40 tunnin työviikkoa, kuuluuko minulle kertyä pekkaspäiviä (n. 1/kk), vai onko se sopimuskohtainen asia?

7

656

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lue tessiä..

Lue omasta tessistä.

Ei voi vastata, kun et kerro edes alaa.

• jaska jokunen

Ja sehän on Suunnittelu- ja konsulttialan ylempien toimihenkilöiden tes. En itse oikein löytänyt.

• Spede69

Kuuluu pekkaset jos työaika on yli 40t viikossa.

• Tessis se salaisuus

Työehtosopimus on työnantajan tai työnantajien ja työntekijäjärjestön yhteinen sopimus.
      TES:in tulisi olla nähtävillä ja saatavilla jokaisella työpaikalla, jos tätä ei ole näkyvillä, voit kysyä lähimmältä esimieheltäsi saada nähdä sen. Työehtosopimuksesta voit tarvittaessa tarkistaa, ovatko allekirjoittamasi työsopimuksen kohdat TES:n mukaisia.

Lisää työehtosopimuksesta voit lukea työmarkkinoiden keskusjärjestöjen työmarkkina-avain- sivustolta

Tämä koskee kaikkia aloja.

• Ei ihan kaikilla

Tai siis niitä aloja, joilla on yleissitova tes, kas kun se ei suinkaan ole itsestäänselvyys kaikille aloille...

• Harmaatatalouttako?
    • Jatko10

Työaikalainsäädäntöä

TYÖAIKALAKI KOSKEE MYÖS YLEMPIÄ TOIMIHENKILÖITÄ

Työaika ylemmän toimihenkilön kannalta työaikalain mukaan

Työaika sovitaan työsopimuksella, yleensä joko 37,5 h viikossa tai 40 h viikossa 12,5/13 pekkaspäivää vuodessa.

Sopimus, jolla vähennetään työntekijälle tämän työaikalain mukaan tulevia etuja, on mitätön, jollei tästä laista muuta johdu. (TSL 13. luku 6 §). Tämä tarkoittaa sitä, että mikäli työntekijä on mennyt sopimaan jotain lain vastaista tai lakia huonommin työsopimuksellaan, on kyseinen sopimuksen kohta laillisesti mitätön eikä tarkoita mitään. (katso kohta ylitöiden korvaaminen)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      168
      6144
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1714
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1508
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1260
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      904
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      28
      844
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      827
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      779
    9. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      729
    10. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      219
      714
    Aihe