Kulmakarvat

Saara

Kulmakarvat on varmaan kaikkein vaikeimmat meikata sellaisiksi kuin haluaa, ainakin omalla kohdallani. Omani eivät ole minkään väriset ja nyppimisen jälkeen ilman kulmakynää näytän aivan kulmakarvattomalta. Eli siitä vaan piirtämään!!! Kuinka te piirrätte kulmakarvat? Monilla kynillä tulee helposti liian paksua jälkeä tai sitten varsinkin niiden "loppukohdista" joko liian korkeat tai matalat. Katselen kateellisina niitä joilla on kulmakarvat nyppimisestä huolimatta (siis sellaiset siistit, jotka kasvavat tuuheina mutta järjestyksessä, toisin kuin omani) ja jotka on helppo värjätä sillä tavalla, että väri näyttää olevan kulmakarvoissa eikä ihossa niiden alla/vieressä.

Millaiset kulmat ovat teidän muiden mielestä hienot? Esim. kapeat "viivat", korkealle kohoavat, runsaan luonnolliset, vaaleanharmaat (jos ei halua ihan mustiksi värittää), ensin leveät ja sitten kapenevat, ja mitä muita niitä nyt onkaan... Miten onnistutte kulmien kanssa ja onko mitään hyviä vinkkejä, miten niistä saisi paremman näköiset? Koska olen vaalea, ei minusta liian mustat kulmakarvat näytä hyvältä kun ne tekee jotekin keinotekoisen ja kovan vaikutelman.

11

3431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimma

Mun mielestä vaalealle sopii "olemattomat" kulmakarvat. Mulla on luonnostaan lähes mustat ja sen takia en voi oikein pitää edes vaaleanruskeita hiuksia koska se näyttää epäluonnolliselta. en viitsi sentään alkaa vaalentamaan kulmia. Ja kun näissä on väriä jo itsestään niin jos yrittää kaunistaa muotoa kynällä alkaa näyttää kulmista törkeän ylimeikatulta. lähinnä laitan kulmakarvageeliä joskus ja nypin kulmia.

yhdellä kaverillani on olemattoman vaaleat kulmat ja vaalea tukka myös. Musta hänen kulmansa on aivan ok, meikatessaan hän laittaa niihin vähän vaaleanruskeaa kynällä ja se sopii. hänelle ei pysty oikeastaan piirtämään kunnon kulmia, tai värjäämään, karvat kasvaa sen verran hujan hajan. älä ota stressiä kulmistasi!

voithan käydä meikkaajan luona opastuksessa niin näet miten kulmasi voidaan piirtää nätisti. suosittelisin sulle jotain tarpeeksi vaaleaa sävyä, voit käyttää väriä siveltimellä tai ostaa kynän. voit käyttää montaa pientä ohutta vetoa, ei yhtä paksua.

• ....

Siis ekana nypi kulmat sen muotoisisksi kuin haluat ja sitten tummenat kulmat tummemmikisi kulmakynällä.. tai käy kosmetologilla nyppimässä kulmat ja laitata kosmetologilla niihin kestovärjäys...

• Sissi

Käytän itse Joe Blascon Ultamatte-väriä. Eli levitän sitä siveltimellä varovasti kulmakarvojen päälle, jolloin niihin jää sopivasti väriä. Aikaisemmin kun en ollut tuota vielä löytänyt käytin ruskeaa luomiväriä. Sekin toimi hyvin, mutta Ultamatte on vedenkestävä ja sitä voi käyttää sekä luomivärinä että rajausvärinä, joten tykkään siitä kun se on niin monipuolinen. Kulmakynää kokeilin myös, mutta se tekee liian kovan jäljen mielestäni, tietysti välillä joutuu täyttämään jotkut kohdat jos on sattunut nyppimään liikaa, mutta muuten en sitä käytä.

Kun nypin huolellisesti kulmat edes jonkinlaiseen muotoon ja laitan tuota väriä ne näyttävät todella hyviltä. Kulmakynällä en saisi samanlaista jälkeä ollenkaan. Suosittelen, siis. Ja jokaisen ihmisen omista kasvonpiirteistä riippuu se millaiset kulmakarvat heille käyvät. Itse olen pieni ja siro, joten tottakai minulle käyvät paremmin myös pienet ja sirot kulmakarvat.

Itse teen niin että nypin aluksi alapuolelta. Sitten tarkistan kulmien päät ja lopuksi otan vielä kulmakarvojen yläpuolelta hajanaiset karvat. Teen kulmia samanaikaisesti, jolloin ei tule tehtyä "ylilyöntejä" yhtä helposti kuin vain yhden kulmakarvan kanssa työskennellessä. Itse ainakin olen huomannut että voin ottaa reilumminkin karvoja pois, otan liian varovaisesti. Aikaahan siinä touhussa menee, joten jos olisi ylimääräistä rahaa (mitä ei näin opiskelijana oikein ole) niin kävisin kerran kuukaudessa kosmetologilla nypityttämässä karvat. Hintahan on kuitenkin vain noin 10-15 euroa. :-)

• kokeile tätä

Minulla on kulmakarvoja vähän (tai osa on oikeastaa niistä vaaleita) joten nyppimisen jälkeen näytän lähes karvattomalta.

Löysin muutama vuosi sitten vinkin naistenlehdestä. Sopivan väristä ja ehdottomasti vedellä levittyvää luomiväriä(Anytime, Lumene) jonka sivelen jäykähköllä pensselillä tai vanhanaikaisella pehmeällä ripsiväriharjalla ihon pintaa kulmakarvojen alle. Saan tällä tavalla kulmani paljon luonnollisemman ja kauniimman näköisiksi kuin millään kulmakynällä.

Avainsanoja ovat:
      1. oikea väri,
      (minulla tummanruskea hiusten mukaan, mutta vaaleampi-ihoiselle sopii myös harmahtava jos vaalenaruskea tekee ilmeen itkuisen näköisiksi)

2. Vesiliukoisuus, parantaa muotoiltavuutta eikä karise poskille

3. Oikeanlainen levitin, jäykkä pensseli tai pehmeä harja

• vielä yksi keino

jos et jaksa päivittäin ehostaa kulmiasi niin kestopigmentointi on paras vaihtoehto..se on toki kallista mutta pysyvää kulmien ehostusta 2-5 vuoteen ihotyypistä riippuen.kestopigmentointi suoritetaan useimmiten kauneushoitoloissa.. siellä asiakkaat saavat toivoa millaisen kulmien muodon haluavat ja myös kulmien sävyn.jos tämä kiinnostaa niin kysy rohkeasti lisää!=)

• Kosmis

Kestopigmentoinnissa on hyvä huomioida, että jos omat kulmat ovat hyvin vaaleat, kannattaa kulmat pigmentoinninkin jälkeen kestovärjätä. Vaalea karvapeite samentaa pigmentoinnin ja pigmentointi näyttää todella hassulta väripinnalta karvapeitteen alla.

On myös muistettava, että riippumatta kulmakarvojensa väristä, kulmia TÄYTYY pitää siistinä (eli nypittynä pigmentoinnin muotoon), sillä kulmat näyttävät keskeneräisen suttuisilta hajakarvoineen, eikä pigmentointi tule edukseen.

Kestopigmentointi ei ole ehkä paras vaihtoehto, jo on omia kulmia, joita värjäillä ja muotoilla. Kestopigmentoinnissa väri tulee kuitenkin ihoon, jolloin läheltä katsottuna ei niin luonnollinen kuin esim. kestovärjäys. (usein kulmapigmentoinnit "kiiltelevät" hassusti)

• minä

Hei! Minäkin olen luonnostani vaalea (niin kulmat, kuin hiuksetkin). Olen kokeillut erilaisia vaihtoehtoja, koska halua korostaa kulmiani siististi tummemmalla sävyllä. Kynästä on tullut liian tökkivä vaikutelma.
      Löysin Seppälästä sellaisen kulmien/ripsien kestovärin. Minulla tuote on toiminut loistavasti. Käytän ruskeaa väriä ja tulos vaikuttaa luonnolliselta. Lisäksi vielä nypin kulmani kasvon mallilleni sopiviksi "siiviksi".
      Värjääminen on erittäin helppoa ja vaivatonta. Lopputulos kestää minulla noin pari kuukautta. Ja ennenkaikkea turvallista!!!
      Paketti maksaa 10-11 euroa ja sillä värjää monet kerrat. Suosittelen...

• Scar

kulmien nyppimisessä on aina se vaara, että iho lähtee mukana ja syntyy arpikudosta. siis mieti nyt vielä haluatko arpinaamaksi?

• Sacri
        Scar kirjoitti:

kulmien nyppimisessä on aina se vaara, että iho lähtee mukana ja syntyy arpikudosta. siis mieti nyt vielä haluatko arpinaamaksi?

Kannattaisi opetella nyppimään. Kun repii karvaa, eikä ihoa, ei synny arpia. Aikaa myöten (vuosikymmeniä) nyppiminen kuulemma aiheuttaa kuitenkin jonkinsortin ihon ärsyyntymistä, jonka voi välttää hyvin käyttämällä säännöllisesti silmänympärys-voiteita n. 25-vuotiaasta eteenpäin.

• (en sano)
        Scar kirjoitti:

Ei oo kuule kertaakaa kuullu keltää et iho lähtee. Sulla näyttää olevan kokemuksia siitä! Pitäskä sit kynsleikkuril yrittää saaha kulmat siistiks?

• Charlotte#

Minusta vaaleahiuksiselle sopii tummanruskeet ja paksut ja siistit kulmakarvat. Tummahiuksiselle taa ohuet ja mustat kulmakarvat. Vaaleenruskee hiuksiselle taas sopi omien hiusten sävyset kulmakarvat, niiden paksuudella tai ohuudella ei ole väliä. Ja kasvojen piirteetkin täytyy ottaa huomioon.
      Ite aion tehä paksut, siistit ja ruskeet kulmakarvat. Oon 12 vuotias, ni en viel viiti siistiä kulmia. Vai kannattaiskos mun siistii? Meen vast kuudennelle luokalle... Ajattelin siistiä vasta seiskalle mennessäni...
      Vai kannattaako aikasemmin???
      Pliis vastatkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1265
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      830
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe