Ehdottivat työkkärissä että lähtisin palkkatuella töihin.
ajattelin pyytää palkkaa 10 euroa tunti ja mietin tässä että tuleeko tuohon lisiä ( työajan lyhennysraha ja lomaraha) työ kestäisi elokuun loppuun.
Voiko työskentelyn palkkatuella lopettaa jos saa oikeita töitä - siis onko irtisanomisaikaa ja kuinka kauan oikean työn tulee kestää?
Palkkatuella töihin
13
4240
Vastaukset
- öfjdsgfgldfg
Palkkatuella olevalle tehdään normaali työsopimus. Saa kokemuslisät, muut lisät myös jos aihetta on. Lomasysteemi pelaa niin kuin muillakin!
Kyllä palkkatukityössä olevalle tehdään normaali työsopimus! Vai oletko taas joku harjoittelija!
Tosin sitten kun saat jonkunlaiset työtodistuksen niin siinä tuppaavat mainitsemaan että olit TYÖLLISTETTY! Tämä myös siis siinäkin tapauksessa, että varsinaisesti kyseessä ei ole mikään erikseen tehty tukityöllistämispaikka vaan paikkaan olisi voitu palkata myös henkilö jolla ei ole oikeutta palkkatukeen tai joka ei edes ole työvoimatoimiston kirjoissa niin siltikin työsuhteen päättyessä eritellään TYÖLLISTETYKSI!
Kyllä tehdään normaali työsopimus. - Lisäksi huomioitavaa
Ja kannattaa muistaa myös se, että palkkatukipaikoista ei sitten kerry kuin 50% työssäoloehtoa... ja että palkka & työaika on suoraan sidoksissa maksettuun palkkatukeen.
- Byrok Ratiaa
Ei ole noin yksiselitteinen, koskee lähinnä pitkäaikaistyöttömille maksettavaa korotettua palkkatukea. Kannattaa selvittää, millainen palkkatuki on. Periaatteessahan palkkatuki on vain lisätuki työnantajalle, mutta työsuhde on normaali. Ainoa poikkeus on nuo varta vasten räätälöidyt pitkäaikaistyöttömien palkkatukipaikat, jossa koko palkka kustannetaa palkkatuesta.
- joo - noin.
Niin, esim. sai työpaikan avoimen haun kautta, palkkatuki maksettiin työnantajalle, palkka sama kuin muilla saman nimilkkeen alla olevilla, työaika normi 7 h 45 min 5 pv viikko, lisätöistä korvaus, lomat niin kuin muillakin.
Eli... Ainoa on sitten se tosiaan, että työssäoloehto ei kerry kuin puolet työssäoloajasta.- Hannemaija
Palkkatukitöitä on erilaisia. Pääsääntö on, että työnantaja maksaa työehtosopimuksen mukaisen palkan ja te-toimisto maksaa palkkatukea työnantajalle. Työssäoloehto kertyy normaalisti, jos kyse on peruspalkkatuesta, mutta 50%, jos kyse on korotetusta palkkatuesta. -Te-toimistosta voit tarkistaa, kumpaa palkkatukea Sinulle on tarjottu.
- tukityö
Työntekijälle palkkatukipaikka on ihan normaali niin kuin ihan oikea työkin, ainoastaan jos saat palkkatukityösi aikana esimerkiksi paremman työsopimuksen esim. vakituisen ja vielä paremmalla palkalla niin sinulla on vain 1 vuorokausi irtisanomisaikaa, päinvastoin kuin normaalisti oikeissakin työssä.
Saat itse normaalia palkkaa ja työtodistuksen saat aivan normaalisti, ei niissä mainita, että olit työllistetty. Ainoastaan työnantajasi saa tästä rahallista tukea, eli heille sinun palkkaaminen maksaa vähemmän kuin normaalisti. Palkkatukipaikoit tuppaavat olemaan hieman suojatyöpaikkoja, joten sinua todennäköisesti kohdellaan siellä ihan hyvin. Kannattaa ottaa palkkatukityöpaikka vastaan, saat arvokasta työkokemusta, eikä sinua lueta harjoittelijaksi.
Terveisin itsekin palkkatukityöllistettynä ollut.- kunta on kunta.
Työtodistuksen saa jos sen pyytää, kunnalla on sellainen kuin palvelutodistus jonka ne tuppaavat antamaan ellei erikseen pyydä työtodistusta. Ja siihen palvelutodistukseen ne kirjoittavat "työllistetty" vaikka työsuhde olisi siis aivan normaali ja ollut ihan kaikille avoimesti haussa eikä siis tarkoitettu työvoimatoimiston asiakkaille yksistään! Eikös olekin kummallista! Ja tämä on sellainen paperi josta ei ole mitään lakitekstiä olemassa joten ko. merkinnälle ei mitään voi. Sen sijaan työtodistuksesta on lakitekstit olemassa ....
Tuli vaan mieleen, että laittavatko ne esim. sitten vuorotteluvapaan tekijälle samaten merkinnän työllistetty, sillä sehän on ihan sama, että pitää olla työvoimatoimiston asiakkaana - joo, ei varmaan, sillä vuorotteluvapaan palkkaukseen ei te-toimisto osallistu mitenkään.... No, silloinhan taas sille joka on vuorotteluvapaalla pitäisi työsuhde-erittelyyn (kunnalla se "nimikirja") merkitä että ollut jollakin te-toimiston antamalla erikoisvapaalla. Hehe - ei perustetta.
kunta on kunta. kirjoitti:
Työtodistuksen saa jos sen pyytää, kunnalla on sellainen kuin palvelutodistus jonka ne tuppaavat antamaan ellei erikseen pyydä työtodistusta. Ja siihen palvelutodistukseen ne kirjoittavat "työllistetty" vaikka työsuhde olisi siis aivan normaali ja ollut ihan kaikille avoimesti haussa eikä siis tarkoitettu työvoimatoimiston asiakkaille yksistään! Eikös olekin kummallista! Ja tämä on sellainen paperi josta ei ole mitään lakitekstiä olemassa joten ko. merkinnälle ei mitään voi. Sen sijaan työtodistuksesta on lakitekstit olemassa ....
Tuli vaan mieleen, että laittavatko ne esim. sitten vuorotteluvapaan tekijälle samaten merkinnän työllistetty, sillä sehän on ihan sama, että pitää olla työvoimatoimiston asiakkaana - joo, ei varmaan, sillä vuorotteluvapaan palkkaukseen ei te-toimisto osallistu mitenkään.... No, silloinhan taas sille joka on vuorotteluvapaalla pitäisi työsuhde-erittelyyn (kunnalla se "nimikirja") merkitä että ollut jollakin te-toimiston antamalla erikoisvapaalla. HehePalvelutodistus tuli kai joskus tuossa 90-luvun loppupuolella kunnalle. Ja sen takia, että kaikenlaiset poissaolot, ilmeisesti jopa sairauslomat, vaikuttivat kokemuslisien laskussa! Ja kun työtodistukseen ei saa merkitä mitään sairauslomia, poissaoloja tms. niin piti sitten ottaa joku muu paperi käyttöön, johon ne merkitään. Nimikirjojakaan ei ilmeisesti enää kaikista kunnan työntekijöistä pidetä, siinähän myös merkittynä näkyi poissaoloja - tosin sairauslomia ei kai siihenkään merkitty!
Mutta sitä ei kai kukaan pysty järkevästi perustellen kertomaan, että miksi siihen pitää eritellä se, että on te-toimiston rahoilla palkattu. Että mihin se sitten vaikuttaa kunnan kokemuslisiä laskettaessa! Minun mielestäni ainakin se on aivan turha ja aiheeton merkintä ja etenkin silloin jos on normaali työsuhde, ei siis mikään työllistämistukipaikaksi korvamerkitty paikka. Ja mitä jatkossa kukaan työnantaja tekee sillä tiedolla oikeasti, että on ollut te-toimiston tukirahaa käytössä työnantajalla palkkauksessa, sillä onhan toki niinkin, että palkkatukipaikankin työntekijä joutuu itse hakemaan ja hankkimaan - ei sitä te-toimisto hanki ja tuo naaman eteen. Aivan turha merkintä.
Itse asiassa miksiköhän tästä ei kukaan ole liittojen lakimiehille ilmoittanut, että onkohan edes mikään oikeasti laillinen merkintä tuo Työllistetty siinä paperissa! Toki, voihan sitä työsuhteen aikana olla ihan täystyöllistetty tehtävämääränsä kanssa. - faktat pöytään
kunta on kunta. kirjoitti:
Tuli vaan mieleen, että laittavatko ne esim. sitten vuorotteluvapaan tekijälle samaten merkinnän työllistetty, sillä sehän on ihan sama, että pitää olla työvoimatoimiston asiakkaana - joo, ei varmaan, sillä vuorotteluvapaan palkkaukseen ei te-toimisto osallistu mitenkään.... No, silloinhan taas sille joka on vuorotteluvapaalla pitäisi työsuhde-erittelyyn (kunnalla se "nimikirja") merkitä että ollut jollakin te-toimiston antamalla erikoisvapaalla. HeheEivät laita työtodistuksiin työllistetty. Työkkärinhän tarkoituksena on nimenomaan se, että työllistyy jatkossakin, joten siis kirjoittavat parhaan mahdollisen todistuksen, jotta saisi jatkossakin töitä. Niin ja ainahan sitä työtodistusta pitää itse pyytää !
Eivät laita mihinkään, että työllistetty, ei palkkatukipaikkoihin eikä vuorotteluvapaasijaisuuksiinkaan. Palkkatuetussa työssä on erikoisjärjestely, eli saa lähteä vuorokauden varoitusajalla toiseen työpaikkaan, jos se on parempi, esim. toistaiseksi voimassaoleva. Se, että on palkkatukityössä tai vuorotteluvapaan sijaisena, se ei todellakaan näy missään seuraavalle työnantajalle jos et sitä itse nimenomaan mainitse. Normaalit työtodistukset kun pyytää, niin ei niissä mitään erikoisia mainintoja ole.
Tarkastakaapa faktat ensin kun alatte tänne niitö höpö höpö juttuja laittelemaan. - ...
ei perustetta. kirjoitti:
Palvelutodistus tuli kai joskus tuossa 90-luvun loppupuolella kunnalle. Ja sen takia, että kaikenlaiset poissaolot, ilmeisesti jopa sairauslomat, vaikuttivat kokemuslisien laskussa! Ja kun työtodistukseen ei saa merkitä mitään sairauslomia, poissaoloja tms. niin piti sitten ottaa joku muu paperi käyttöön, johon ne merkitään. Nimikirjojakaan ei ilmeisesti enää kaikista kunnan työntekijöistä pidetä, siinähän myös merkittynä näkyi poissaoloja - tosin sairauslomia ei kai siihenkään merkitty!
Mutta sitä ei kai kukaan pysty järkevästi perustellen kertomaan, että miksi siihen pitää eritellä se, että on te-toimiston rahoilla palkattu. Että mihin se sitten vaikuttaa kunnan kokemuslisiä laskettaessa! Minun mielestäni ainakin se on aivan turha ja aiheeton merkintä ja etenkin silloin jos on normaali työsuhde, ei siis mikään työllistämistukipaikaksi korvamerkitty paikka. Ja mitä jatkossa kukaan työnantaja tekee sillä tiedolla oikeasti, että on ollut te-toimiston tukirahaa käytössä työnantajalla palkkauksessa, sillä onhan toki niinkin, että palkkatukipaikankin työntekijä joutuu itse hakemaan ja hankkimaan - ei sitä te-toimisto hanki ja tuo naaman eteen. Aivan turha merkintä.
Itse asiassa miksiköhän tästä ei kukaan ole liittojen lakimiehille ilmoittanut, että onkohan edes mikään oikeasti laillinen merkintä tuo Työllistetty siinä paperissa! Toki, voihan sitä työsuhteen aikana olla ihan täystyöllistetty tehtävämääränsä kanssa.Palvelutodistuksen lisäksi voi aina itse pyytää sitä erillsitä työtodistusta. Jos ei itse pyydä, niin voi voi, turha sitten valittaa.
- fljdfldfjgldfghjl
faktat pöytään kirjoitti:
Eivät laita työtodistuksiin työllistetty. Työkkärinhän tarkoituksena on nimenomaan se, että työllistyy jatkossakin, joten siis kirjoittavat parhaan mahdollisen todistuksen, jotta saisi jatkossakin töitä. Niin ja ainahan sitä työtodistusta pitää itse pyytää !
Eivät laita mihinkään, että työllistetty, ei palkkatukipaikkoihin eikä vuorotteluvapaasijaisuuksiinkaan. Palkkatuetussa työssä on erikoisjärjestely, eli saa lähteä vuorokauden varoitusajalla toiseen työpaikkaan, jos se on parempi, esim. toistaiseksi voimassaoleva. Se, että on palkkatukityössä tai vuorotteluvapaan sijaisena, se ei todellakaan näy missään seuraavalle työnantajalle jos et sitä itse nimenomaan mainitse. Normaalit työtodistukset kun pyytää, niin ei niissä mitään erikoisia mainintoja ole.
Tarkastakaapa faktat ensin kun alatte tänne niitö höpö höpö juttuja laittelemaan.No, fakta on se, että palvelutodistus kirjoitetaan kunnalla ja siihen merkitsevät palkkatuella työssä olleen kohdalle TYÖLLISTETTY! Ja niinhän tuossa sanoin, että työtodistuksen saa vain jos pyytää, ja esimies voi olla että eihän sitä enää tarvitse tehdä kun on se palvelutodistus!
Vittu mitä idiootteja, "tarkista faktat" - älä sinä itse kirjoittele ennen kuin edes luet mitä toinen on kirjoittanut!
Niin, toki, sitä voi tietysti miettiä että miksi sitä palvelutoditusta edes kirjoittavat, kun taas jos seuraava työ on kunnalla niin kun hakee vuosisidonnaisia lisiä eli siis entiseltä nimeltään kokemuslisiä, niin eivät ne rupeakaan kyselemään sen palvelutodistuksen perään, vaan tyytyvät työtodistukseen! Että.....
Esim. itselle on käynyt niin, että kun olen pyytänyt esimieheltä työtodistuksen tämä on sanonut, että palkanlaskija/henkilöstösihteeri kirjoittaa sen, eli se on juuri sitten se palvelutodistus, eli..... Eivät itsekään ymmärrä mistään mitään.
JOO; MÄ MUKA KIRJOITTELEN HÖPÖ HÖPÖ!
- paraskin-neuvoja
Ei se palkkatuki vaikuta suuntaan eikä toiseen työsuhteessa irtisanomisaikojen suhteen. Eli työsopimus määrää irtisanomisajat ym. Kannattaa sopia koeajasta työnantajan kanssa (max 6 kk voi olla), silloin voi lähteä päivän varoitusajalla.
- 14
työssäoloehto kertyy täydestä määrästään mikäli olet 57-59v. ja putkeenpääsystä puuttuu... kunnan on velvollisuus työllistää se puuttuva osuus.Eri juttu jos olet nuorempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216755Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562313- 1471867
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981065- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.90963- 32850
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon152783