AVK (Autovahinkokeskus) Älkää ostako ajoneuvoja netin kautta!

Pettynyt1

Maksoin auton etukäteen kuvien ja vahinko kuvausten perusteella. Kun menin hakemaan autoa Pirkkalasta auto paljastuikin aivan romuksi. AVK unohti mainita, että auto on korjautettu ilmeiseti amatöörien toimesta. Sitä se ainakin näytti ja vaikutti. Peilit autossa oli paikkailtu muovi paloilla, ovia oli paikkailtu ja autoa muutenkin yritetty paikkailla pelti paloilla epäonnistueesti. Autossa ilmeni myös moottorissa vikoja. Autossa ei ollut jäähdytysnesteitä ollenkaa kun he käynnistivät autoa ja kannentiivisteet paloivat. Paikan päällä ilmoitin, että haluaisin rahat takain koska auto ei vastannut lähellekkän minkä käsityksen netin kautta sain. Minulle ilmoitettiin tylysti etten saa rahojani takaisin ja että se on minun ongelmani.

192

17871

Vastaukset

  • Ostit siis sian säkissä, no sellaisen sait.

  • Ei muuta kun viet takaisin se AVK:n ajoneuvon myyntihinnoittelu on muutenkin aivan onnettomien tunareiden käsissä?

    Ota tavarantarkastaja ja pyydä reklamaatio siitä auton vioista ja koita jos joku lehti (tuulilasi, tekniikan maailma tai iltalehti) tekis jutun niiden hinnottelu ammattitaidosta?

    Niiden ajoneuvojen vauriot on vakuutuksenottajat jo kerran maksaneet vakuutusmaksuissa , ei niitä pitäisi älyttömään ylihintaan edes yrittää myydä monelle asioistatietämättömille harrastelijoille?

    Jotka palaavat sitten liikenteeseen kaikenmoisten korjausviritelmien jälkeen!

    • Amatöörimäistä toimintaa tommonen. Olen ostanu kaikki avk:n autot netin kautta, kaikki ollut ok.
      Eiköhän se ole ostajan vika jos maksaa ns liikaa. On nimittäin jokusii kymmenii tullu ostettuu.
      Tommoste tyyppie kannattaa ostaa uusi auto liikkeestä.


    • ruttutukku kirjoitti:

      Amatöörimäistä toimintaa tommonen. Olen ostanu kaikki avk:n autot netin kautta, kaikki ollut ok.
      Eiköhän se ole ostajan vika jos maksaa ns liikaa. On nimittäin jokusii kymmenii tullu ostettuu.
      Tommoste tyyppie kannattaa ostaa uusi auto liikkeestä.

      "Olen ostanu kaikki avk:n autot netin kautta, kaikki ollut ok."

      mitähän se kertomasi kaikki on.
      Minusta ei kylä mitään järkrä sieltä ostaa, mutta sinula voi ola 10 000 e tulot, etkä ymmärrä tai et oel ottanut selvää maksoitko liikaa.

      Kymmeniä olet ostanut, oletko sitten myynyt voitolla vai mihin olet kymmeniä autoja tarvinnut. Minä olen ostanut auton noin 10 v välein kun kehitys kulkee eteenpäin, nytkin on 280 000 ajattu mersu ja aikomus vaihtaa uuteen ensivuonna.
      Tulee paljon edullisemmaksi vaihtaa 10 v välein kuin kymmeniä autoja. olen jo eläkkeelä ja olen omistyanut 53 ajovuoden aikana 8 autoa, kilometrejä noin 1,5 milliä


    • ruttutukku kirjoitti:

      Amatöörimäistä toimintaa tommonen. Olen ostanu kaikki avk:n autot netin kautta, kaikki ollut ok.
      Eiköhän se ole ostajan vika jos maksaa ns liikaa. On nimittäin jokusii kymmenii tullu ostettuu.
      Tommoste tyyppie kannattaa ostaa uusi auto liikkeestä.

      Onko avk nykyisin osa jotain kansainvälistä automyyntiketjua


    • Anonyymi kirjoitti:

      Onko avk nykyisin osa jotain kansainvälistä automyyntiketjua

      Clipart


    • Anonyymi kirjoitti:

      Clipart

      Copart tarkoitin


  • Lainattu AVK:n sivuilta:
    -Ajoneuvosta tehty suppea vauriokuvaus saattaa kertoa vain osan havaittavista vaurioista. Ostajan pitää ottaa huomioon, että vauriokuvauksessa mainittujen vaurioiden lisäksi ajoneuvossa voi olla myös muita vaurioita. Asiakkaan pitää tarkastaa ajoneuvo mahdollisimman huolellisesti ennen kaupantekoa.

    -Kehotamme ostajaa välttämään ostopäätöksen tekoa ainoastaan valokuvien perusteella

    -Autovahinkokeskus Oy ja ajoneuvon/tuotteen omistava vakuutusyhtiö eivät vastaa: ajoneuvojen ja muiden myynnissä olevien tuotteiden teknisestä kunnosta, mahdollisista piilovioista, puuttuvista osista, puuttuvista avaimista ja varusteista.

    https://www.avk.fi/sivut/child.asp?page=3&c_id=3&lang=fi

    Taidat olla aika tyhmä, kun tuolla tavalla rahojen kanssa ryntäilit etkä ottanut asioista etukäteen selvää.

  • Jonku ulkomaalaistaustaisen Vasilevski:n kaupan ne purki ainakin oli kuvien perusteella ostanut ja oli ollut odottamattomia vaurioita.

    • olisiko kaupan purkua ollut edistämässä pari jääkaapin kokoista venäjää puhuvaa kovaotteista miestä...


    • Taitavat olla palvelusuuntausessaan kielet ruskeena näihin tosi yrittäjiin jotka pelastavat suomen työllisyyden koskahan tulee kiinalaiset?


  • Aloitus on taas jonkin "foliohatun" tekemä provo.

    Ja huono sellainen.

  • Joopa joo, nää jobbarit yrittää täällä saada tavalliset autonostajat pelkäämään ruttutukun kärryjä, jotta niillä itellään olisi paremmat mahkut saada halvemmilla tarjouksilla ostettua niitä kolarikiesejä sieltä.

    Eli mitä vähemmän kilpailua, sitä edullisemmat kaupat jobbareille jotka on erikoistuneet noihin kolarivaurioautoihin.

    • Jopparit nykymuodossa taitaa edustaa AVK:n johtoa?


    • Auto maisteri kirjoitti:

      Jopparit nykymuodossa taitaa edustaa AVK:n johtoa?

      Nykyhetken pomot meinaa että kun autot kuvataan märkänä talvella lumisina riisutaan varusteista ja pistetään oman teknisen tohtorin myyntikommentti (lievästi kaadettu)?

      Mutta autoista puuttu tai lunastusprosessin yhteydessä hukattut! Bensat tankki tyhjä toiset renkaat avaimia huolto ja ohjekirjat?


  • Totuus on, että vakuutustarkastajat lunastaessaan romun listaavat viat, mutta kaikkia niitä ei kerrota AVK:n jopatessa romua eteenpäin. Tämä on aika kieroa touhua. Nykyisten suurlujuusteräksisten korien korjaukset yleensäkin ovat kyseenalaisia ja ei ainakaan nyrkkipajoissa onnistu.
    Kaupan purkaminen AVK:n kanssa on työlästä, heillä tuntuu olevan ihan omat kaupankäyntitavat. Tietysti, jos helposti peruisivat, puolet myydyistä palautuisi takaisin heille. Tyytyväisyystutkimuksen mukaan puolet AVK:lta romun ostaneista on tyytymättömiä kauppaansa...

  • Kuka sen tutkimuksen on tehnyt?
    Sinäkö?

    • Eihä ne enää laita myyntiintulopäivämäärääkään myytäviin autoihin,ettei asiakkaat huomaisi kunka helvetin kauan ne ovat seisottaneet vakuutusyhtiön myytävää autoa järjettömällä ylihinnotteluvirheellä myynnissä.


  • Autovahinkokeskuksen itsensä teettämä tyytyväisyystutkimus löytyy netistä, tekijänä muistaakseni Riina Zetterman. Varmaan kautta aikojen liikkeiden huonoin asiakastyytyväisyys.
    Koko AVK:n toimintatapa edustaa parhaimmillaan ns. "maan tapaa", ihan omilla säännöillä mennään.
    No, yksityishenkilönä ostaessasi voit toki valittaa Kuluttajariitalautakuntaan, mutta siellä ei näistä ymmärretä hölkäsen pöläystä. Kysyvät vaan myyjäliikkeeltä, miten tämä pitäisi ratkaista.
    Kuluttajariitalautakunnan järki riittää parhaiten kaupan kassakuittien kahden sentin pyöristämisestä narisemiseen, ei mihinkään monimutkaisempaan.

    • Olisikohan vika ostajassa, jos ostaa auton ruttutukusta ja sitten valitetaan jälkikäteen ettei auto ollutkaan niin hyvä kuin oli kuvitellut...!?!?




    • Levyt ruostuu kirjoitti:

      Mitenkä niin monessa myytävässä autossa on vielä talvirenkaat alla elokuun lopulla kuten avk korjauttama corollakin,kerran kehuu että kierto on nopeaa.

      Bensatankki tyhjä corollassa niin kui muissakin!
      Vai annetaanko boonusta.


    • Avaimet hukassa kirjoitti:

      Bensatankki tyhjä corollassa niin kui muissakin!
      Vai annetaanko boonusta.

      Onkohan kannattanut tarjota 6400 corollasta pikkunen 1,4 moottori ei kesärenkaita.
      Vähepikin olis riittänyt kannattas harkita vielä.


    • mikä on takuu kirjoitti:

      Onkohan kannattanut tarjota 6400 corollasta pikkunen 1,4 moottori ei kesärenkaita.
      Vähepikin olis riittänyt kannattas harkita vielä.

      Taitaa olla avk itte tarjouksen takana vedatystä?



    • puihin menee kirjoitti:

      Taitaa olla avk itte tarjouksen takana vedatystä?

      Varastettu on luokiteltu miltei samaan gategoriaan.

      Mutta kilvet on poistettu?




    • Kuivin jaloin kirjoitti:

      Jättikö toimitusohtaja sössityn sekamelskan ja lähti?

      Niin ei se AVK:n asioita kokonaisuuten eteenpäin saanut , päin vastoin ehkä romuttanut sen pienyrittäjäpohjan joka näitä lunastusautoja on ostanut.




    • Viro autos on jo täl kirjoitti:

      Miksiköhän tätä avaimien ja huoltokirjojen puuttumisen ongelmaa ei millään avk kykene korjaamaan vaikka se on ollut nillä tiedossa kymmeniä vuosia?

      Avainten määrästä sentään on alettu mainita, koska vakuutusyhtiöiden kanta varastettuihin autoihin, jotka löytyvät rikkomattomina, on nihkeä.
      Huoltokirjat tuntuvat kummasti häviävän
      Iso ongelma on myös romuissa olevat aikaisempien omistajien viritykset, jopa airbageja voi puuttua.
      Lisäksi AVK:lla autoja siirrellessä niitä rikotaan lisää, osia nyysitään, sisustat kastuvat ja homehtuvat.
      Eipä tosiaan ole helppoa tällaisella autokauppiaalla.


    • Kuivin jaloin kirjoitti:

      Jättikö toimitusohtaja sössityn sekamelskan ja lähti?

      Isotalo tais huomata, että kannattaa jättää uppoava laiva. Romuliiterin oman tutkimuksenkin mukaan Ruotsissa vakuutusyhtiöiden lunastamia linttoja ei korjata takaisin liikenteeseen, kuten niitä Suomessa "tekohengitetään" takaisin käyttöön. Vaan puretaan osiksi.
      Taitaa Suomessakin tuon touhun pää olla häämöttämässä.


  • Tyhmä! Jos olisi vertaillut markkinahintoja, et olisi tuossa jamassa ollenkaan.
    Vittu, että teitä idiootteja riittää. Kuka ostaa kolaroidun auton näkemättä?

  • No,aloittaja on ostanut.
    Kertoi sitten typeryytensä meille kaikille.
    Luuli saavansa edullisesesti,mutta ei mennytkään niin kuin piti.Ahneus kostautui,ja se oli sulle oikein.

    • Kyseessä on luultavasti jobbari, joka olisi romun korjattuaan yrittänyt myydä sen jollekin vielä tyhmemmälle.

      Paskoit omille nilkoillesi, hah!


  • Avk tekniset tohelot täysin osaamatonta porukkaa koekäytetään semmoisia autoja joissa esim ilmastoinnin kompuran hinapyörä kiinni vääntyneessä runkoaisassa ja moniurahihna rispaantunut ja osittain pois paikoitaan ,lukee koekäytetty?

    Käsitykseni mukaan koekäytetyssä on moottori semmoisessa kunnossa että sen voi ilman vaurioita kokeilla, taikka jos poikkeavaa se olisi ilmoitettava?

    • Niihin avk myymiin autoihin tulee myös paljon kuljetus ja muusta liikuttelusta johtuvia vaurioita ja eivät ne niiden estämiseksi vaivaudu tekemään mitään,vuosi vuodelta ne ovat vain pahentuneet ja suhtautuvat tilanteeseen vain toimimme omien toimintamallien mukaan!

      Näimä kuljetus ym logistiikkavauriot voivat joissain tapauksissa pyöriä tyhansissa euroissa pelkästään yhden myytävän tuotteen osalta.


    • Tuli pieni jälki kirjoitti:

      Niihin avk myymiin autoihin tulee myös paljon kuljetus ja muusta liikuttelusta johtuvia vaurioita ja eivät ne niiden estämiseksi vaivaudu tekemään mitään,vuosi vuodelta ne ovat vain pahentuneet ja suhtautuvat tilanteeseen vain toimimme omien toimintamallien mukaan!

      Näimä kuljetus ym logistiikkavauriot voivat joissain tapauksissa pyöriä tyhansissa euroissa pelkästään yhden myytävän tuotteen osalta.

      Ruttutukussa myymätön kalusto vaan lisääntyy niin kuin johtajatkin 1500

      ja artistit maksaa..................................


    • Tuli pieni jälki kirjoitti:

      Niihin avk myymiin autoihin tulee myös paljon kuljetus ja muusta liikuttelusta johtuvia vaurioita ja eivät ne niiden estämiseksi vaivaudu tekemään mitään,vuosi vuodelta ne ovat vain pahentuneet ja suhtautuvat tilanteeseen vain toimimme omien toimintamallien mukaan!

      Näimä kuljetus ym logistiikkavauriot voivat joissain tapauksissa pyöriä tyhansissa euroissa pelkästään yhden myytävän tuotteen osalta.

      Ehkä pahimmat kolariautojen korjausviritykset saatiin vähenemään, kun alettiin vaatia katsastuksessa korin oikaisupöytäkirjaa. Ainakin sitten oli yritetty oikoa mittojen mukaiseksi...
      Aika surkeita hitsaussaumoja vaan joissakin.


  • Aikalailla pullistelee kyllä kalustoa ainakin Pirkkala. Millähän meinaavat
    kaikki saada myytyä, tyhjää tilaa ei juurikaan ainakaan ulkona ole. Kovat on pyynnit kyllä. Toisaalta muuttivat jokin aikaa sitten tarjousten hyväksymskäytäntöjä siten,
    että niitä tsekataan useammin ja reipaskin tarjous voi jopa mennäkin läpi.

    • Muutenkin kalliita ylihintaisia ruttuja ja nyt avk markkinoi standar..rahoituksella..?

      Meinaavatko että kun joku ostaa jollei rutunhintaa löydy pystyy sen kannattavasti ehjään nähden korjaamaan! (kyllä moni vetää ittensä vaikeuksiin).


  • Samaa mieltä. älkää ostako AVK- autoa. Myivät uutta autoa mutta sitten selvisi että oli kolaroitu

  • Mielestäni AVK:lla myydään vaurioituneita autoja ja myös välillä korjaamojen kunnostamia. AVK ei myy uusia autoja joissa ei ole vaurioita.

    • Ei myy mutta uuden hintaa ne niitä koittaa saada!


    • Erissä??? kirjoitti:

      Ei myy mutta uuden hintaa ne niitä koittaa saada!

      Ei kait ole pakko ostaa pyyntihinnalla...


    • Erissä??? kirjoitti:

      Ei myy mutta uuden hintaa ne niitä koittaa saada!

      Yksi kansalainen tuli tohkeissaan kysymään että korjaisitko hänelle auton kun sen voisi nyt ostaa osamaksulla.
      Mitä luulette mitä se kuntoonsaattaminen loppujenlopuksi tulee maksamaan?

      Ei taida santun 200 euroo riittää!


    • Vempulahan tuo Autovahinkokeskus on.
      Jo vuosia sitten kaupittelivat kilvissä olevia raesadekuhmuisia autoja. Niissä oli käyttöä haittaamattomia vikoja ja onhan sellainen helpompi myydä, kun on kilvissä.
      Nykyään ovat tätä houkutinta keksineet käyttää muissakin romuissaan.


  • Osaa se vakuutusyhtiö IF:kin aika "lahjakkaasti" kusettaa auton lopullista ostajaa myydessään näitä kolariautoja joppareille, tässä tapauksessa vielä Tattarisuolla olevaan autoromis Sapomaan . Itiksessä seisoo Volvo V70 jonka takalasissa "mainostetaan" ifhuijaa.fi sivua, on kyllä aika karua kertomaan. Ja mukana kusetuksessa näkyy olleeen myös paikallinen katsastuskonttori, kuinkas muuten.

    • Nyt jo romuihin AVK:lta rahoituksen,santander.jota pian suomalaiset veron-
      maksajat tukee.Ja kuka saatana on niin tyhmä että ostaa kolaroituja romuja,
      jotka on ylihintaisia tullesaan myyntiin . saa jo ehjänkin.lisäksi ne on monta
      kertaa jo raasittu ehjistä osista mitä on jäljellä.osia vaihdetaan jo silloin kun
      kyseiset kerääjät toimitaa niitä autovahinkokeskukseen vietäväksi.
      paskan saa pyytämättäkin.Lisäksi vakuutus maksut nousee kun autovahinko-
      keskus seisotaa autoja varastossa,että ne saa niistä vuokra-paikkamaksua siltä ajalta kun ne seisoo ylihinaisuutensa takia.EHKÄ SILLÄ ON NIIN ÄÄLIÖ-
      HINNOITTELU.


  • AutoVahinkoKeskus! Siis paikka johon joutuu kaikki ne autot joita ei vakuutus yhtiön mielestä kannata korjata vaan mieluummin lunastaa auto omistajaltaan. Ei kai kukaan kuvittelekkaan mitään helmeä sieltä rivistä löytyvän. Hyvähän se on molemmin puolin jos ei tarvitse kaikkia sulaton kuormaan laittaa ja joku saa tarvitsemiaan osia tai jaksaa korjata niistä vielä auton.

    • Niin joku saa ,Ostaa sieltä sopivasti?. Ehkä siellä on joku hyvä-veli kaupan
      mahdollisuus eräille.Ehkä korruptuneipia Autoliikkeitä tämä romu-auto kauppa.


  • eniten itseä häiritsee AVK:n omaksuma "viranomaismentaliteetti" eli sanelavat ehdot yms. jotka usein hatusta vedettyjä, autoon voidaan vaatia sekä nelipyöräsuuntaus että korinmittaus vaikka pelkkä nelipyöräsuuntaus ajaisi saman asian...

  • Tänä kesänä AVK:lla keksitty bisnes alkaa myymään kilvissä olevia autoja:
    Pirkkalan toimipisteessä savuvaurioisia...
    Mitä tuon puulaakin touhuja on tullut seurattua, mieleen on tullut, että se pitää kiertää mahdollisimman kaukaa.

  • Jos kaikkia avaimia ei saa romun mukaan, eipä voi tietää hakeeko korjatun kärryn joku alkuperäisillä avaimilla. Näin on lehtijutuissa valistettu, voi tulla korvausten kanssa ongelmia, jos jotain sattuu...
    Tuo ifhuijaa.fi juttu voi pitää paikkansa. If ainakin osaa kaikenlaista, ja heillähän on AVK:n hallituksen jäsenenä edustaja. Tällä hetkellä hän on Lepistö.
    AVK pelaa tosiaan omilla säännöillään, mutta eiköhän tuokin korttitalo vielä romahda.

    • Avk henkilöstö on ajanut vuosia autoista imppatulla polttoaineella ja se on jollain vihkokirjauksella jaettu ,siitä maksettu joku muodollinen olematon hinta!

      Jopa epäselvyystapauksessa bensatankkauksesta annettu joillekin lopputili?

      Polttoaineiden poisto autoista juontaa tähän "henkilökunnan vuosiajatkuneiseen etuun" josta ei voi luopua koska jos on joutunut maksamaan vai noin kolmasosan käyvästä hinnasta?
      Avk on perustellut asiaa agresiivisesti palo/ympäristöturvallisuudella mutta eihän nykyautosta valu polttoainetta enää vuorokauden jälkeen onnettomuudesta jos akunkenkä on irroitettu?

      Sekin tässä bolttoaine nysväämisessä kummastuttaa että se poistetaan henkilökunnan toteuttamana palkallisena työnä ja nautitaan henkilöstöetuna onnettomaan hintaan?
      Kaikki toimivasta johdosta alaspäin edunsaajina!


    • Syö kuormasta kirjoitti:

      Avk henkilöstö on ajanut vuosia autoista imppatulla polttoaineella ja se on jollain vihkokirjauksella jaettu ,siitä maksettu joku muodollinen olematon hinta!

      Jopa epäselvyystapauksessa bensatankkauksesta annettu joillekin lopputili?

      Polttoaineiden poisto autoista juontaa tähän "henkilökunnan vuosiajatkuneiseen etuun" josta ei voi luopua koska jos on joutunut maksamaan vai noin kolmasosan käyvästä hinnasta?
      Avk on perustellut asiaa agresiivisesti palo/ympäristöturvallisuudella mutta eihän nykyautosta valu polttoainetta enää vuorokauden jälkeen onnettomuudesta jos akunkenkä on irroitettu?

      Sekin tässä bolttoaine nysväämisessä kummastuttaa että se poistetaan henkilökunnan toteuttamana palkallisena työnä ja nautitaan henkilöstöetuna onnettomaan hintaan?
      Kaikki toimivasta johdosta alaspäin edunsaajina!

      Niinpä jos auto on seissyt välivarasoinnissa kuukaudesta-jopa puoleenvuoteen ja siirretään avk alueelle pitää niiden poistaa mukamas polttoaine?
      Kyllä se mikä sieltä vuotais on vuotanut!
      Akun kenkä sensijaan olisi tärkein toimenpide.


    • Syö kuormasta kirjoitti:

      Avk henkilöstö on ajanut vuosia autoista imppatulla polttoaineella ja se on jollain vihkokirjauksella jaettu ,siitä maksettu joku muodollinen olematon hinta!

      Jopa epäselvyystapauksessa bensatankkauksesta annettu joillekin lopputili?

      Polttoaineiden poisto autoista juontaa tähän "henkilökunnan vuosiajatkuneiseen etuun" josta ei voi luopua koska jos on joutunut maksamaan vai noin kolmasosan käyvästä hinnasta?
      Avk on perustellut asiaa agresiivisesti palo/ympäristöturvallisuudella mutta eihän nykyautosta valu polttoainetta enää vuorokauden jälkeen onnettomuudesta jos akunkenkä on irroitettu?

      Sekin tässä bolttoaine nysväämisessä kummastuttaa että se poistetaan henkilökunnan toteuttamana palkallisena työnä ja nautitaan henkilöstöetuna onnettomaan hintaan?
      Kaikki toimivasta johdosta alaspäin edunsaajina!

      Mitenkähän verottaja suhtautuu tämmöiseen luontaisetuun.


  • Jokohan tällä realisointijohtajalla joka nuorruusvuosina oli "PATMANNIN" opissa kesätyöntekijänä avk:lla espoossa,alkas vihdoin aukeamaan näiden kaksikilpisten autojen markkina kun avk on korjauttanut merkkiliikkeessä corollan jota markkinoi AVK:lla!

    • Hen mutta kun ne koittaa myydä rutattua melkein samaan hintaan.


    • Jyväskylän valloitus lopetettiin! ei yllätä?

      Lähtiskö eurooppaa vallottaan vai keskittyskö siihen mihin yhtiö on aikanaan perustettu?


  • suomessa liikennekelvottomat romuautotkin on kalliimpia kuin ehjät hyväkuntoiset käytetyt autot muualla maailmassa...

  • Varsin hyvän amg mersun tuolta ostin.Kaupaksi meni heti,kun maali oli päälle vedetty.Näytti olevan erään autoliikkeen ilmoituksessa samainen auto.Tein sen vuosi sitten.

    • Epätoivosta kaupankäynti sooloilua ,erissä,huutokaupaa,hyötyosa?

      Alkaa olemaan kiinnostuneetkin jo ihan pihalla!


    • Ei tarjota kallista kirjoitti:

      Epätoivosta kaupankäynti sooloilua ,erissä,huutokaupaa,hyötyosa?

      Alkaa olemaan kiinnostuneetkin jo ihan pihalla!

      Autovahinkokeskus hinnottelutoimillaan ei kyllä edesauta autojen asiamukaista korjaamista?
      Vakuutusyhtiöthän tämän yhtiön omistaa!


    • Ei tarjota kallista kirjoitti:

      Epätoivosta kaupankäynti sooloilua ,erissä,huutokaupaa,hyötyosa?

      Alkaa olemaan kiinnostuneetkin jo ihan pihalla!

      HUUTOPAUPPA eihän se tämänkaktaisena mitään huutokauppaa ole.

      Ehkä enemmänkin alkuperäistä autovahinkokeskuksen kaupankäyntiä, tosin jos lähtöhinta on lähempänä todellisuutta !


    • Onko järkevää kirjoitti:

      Autovahinkokeskus hinnottelutoimillaan ei kyllä edesauta autojen asiamukaista korjaamista?
      Vakuutusyhtiöthän tämän yhtiön omistaa!

      Onhan se selvä ettei kolarinjäljiltä vauriot lievene ennen kuin ne korjataan, ei siinä myyntipuheet auta.
      Ainoa millä avk voi tehdä on ehkäistä lunastusprosessin aiheuttamat lisävauriot joita tulee paljon.
      Mutta avk vetoaa heidän itse itselleen käyttöönottamiinsa toimintamenetelmiin jotka sallivat monet epäkohdat ja näin eivät ole vastuussa toiminnassaan aiheutuvista lisävähingoista.


    • Säätöööööö kirjoitti:

      HUUTOPAUPPA eihän se tämänkaktaisena mitään huutokauppaa ole.

      Ehkä enemmänkin alkuperäistä autovahinkokeskuksen kaupankäyntiä, tosin jos lähtöhinta on lähempänä todellisuutta !

      Miten selitetään noin 200 tuotetta myynnissä enemmän edellisvuoteen?


    • Säätöööööö kirjoitti:

      HUUTOPAUPPA eihän se tämänkaktaisena mitään huutokauppaa ole.

      Ehkä enemmänkin alkuperäistä autovahinkokeskuksen kaupankäyntiä, tosin jos lähtöhinta on lähempänä todellisuutta !

      Avk kuvittelee että tällä huutokauppa idealla voi joku tarjota yli pyyntihinnan?
      Siitä on oikein tiedote? Ettei järjestelmämme vielä mahdollista?


    • Älää unta nähkö! kirjoitti:

      Avk kuvittelee että tällä huutokauppa idealla voi joku tarjota yli pyyntihinnan?
      Siitä on oikein tiedote? Ettei järjestelmämme vielä mahdollista?

      Vanha suola arpajaisperinne on mennyt unholaan?
      Joka näkyy tulevassa!


    • Ei tarjota kallista kirjoitti:

      Epätoivosta kaupankäynti sooloilua ,erissä,huutokaupaa,hyötyosa?

      Alkaa olemaan kiinnostuneetkin jo ihan pihalla!

      Uusia myyntitermejä lieviä (muodonmuutosia)


  • Eipä tarvitse kauan AVK:n pihalla oleilla, kun on kuullut monta surullista ostotarinaa. Vikoja on ollut paljon enemmän kuin ilmoitettu (lunastavan vakuutustarkastajan tiedossa ne varmasti ovat olleet), avaimia ties missä, ihme virityksiä edellisen omistajan jäljiltä, ym.
    Kaupan päälle, sitten romua pois haettaessa pyöräkuormaajalla rikotaan alustan komponentit.
    Unohtakaa nuo homeiset AVK:n romut, työstä itselleen ei kannata maksaa.

    • Autovahinkokeskus myy riisuttuja vaurioituneita ajoneuvoja norrmaaliin vaihtoautomarkkinaan nähden.
      Faktat -tankki tyhjä -ei toisia renkaita -joistain tapauksista poistettu myös muita normaaleja varusteita mm soittimia?
      Ei kovin asiakas ystävällistä palvelua!
      Tietenkin vaurot päälle!


  • Täällä puhuu suurinosa täyttä PASKAA.
    Viimeisin ostos oli 2008 Volvo S80 joka myytiin korjattavaksi. Kun kaverini autoni toi oli auto täysin sellainen, mikä kuvissa näkyi. Lisäksi vielä takakontista löytyi täysin uudet aluvanteiset talvirenkaat. Laitoin auton kuntoon ja pistin myyntiin; ketään ei tunnu haittaavan, että auto on kaksikilpinen - tärkeintä, että saa hinnan tingittyä kohdilleen. Tuottoa tuli puhtaana 2250€ ja aikaa meni 1kk koko hommaan (2vko korjaus ja maalaus / 2vko myyntiin).

    Kyllä AVK autoista saa hyviä kunhan malttaa etsiä. Aina kuukausittain sattuu noin 5-15 autoa, jotka voi ostaa suoraan pyyntihinnalla. Ne menevät nopeasti kaupaksi. Koskaan ei ole tarvinnut pettyä tehtyyn kauppaan. Joskus ostan itselleni joskus myyntiin, aina on voittoa tullut...

    • Joillekin palvelu pelaa erikoisehdoin!


    • Miten niin "puhtaana" käteen? Maksoitko ennakkoveroa voitosta? Ellet, niin ilmoitako saamasi voitot veroilmoituksessasi? Ellet niin teet jatkettuja veropetoksia.


  • Jotenkin ovat AVK.lla saaneet Kuluttajariitalautakunnan vakuutettua ilmeisesti, että myynti on huutokauppatyylistä, vaikkei oikeasti olekaan. Huutokaupassahan voi myydä mitä tahansa paskaa ilman seuraamuksia. Näin myyntiehtojensa mukaan toimii romuliiterikin.
    Eli Kuluttajariitalautakunta on pihalla tässäkin asiassa. Päällikkö vaan matkustelee valituksien kohteena olevan firman kustannuksella...

    • Ei kai nyt AVK:n myymiin kolaroituihin autoihin mitään kuluttajansuojaa voi millään ulottaa... autothan on vakuutus yhtiöt lunastanut ja ne myydään vaurioituneina ja ne on siinä kunnossa kuin ovat. Ei tässä kukaan muu voi olla sekaisin kuin se joka kuvittelee että kolarilintassa olisi joku kuluttajansuoja.... Ei hyvää päivää sentään...


    • Noi voi v... sentään kirjoitti:

      Ei kai nyt AVK:n myymiin kolaroituihin autoihin mitään kuluttajansuojaa voi millään ulottaa... autothan on vakuutus yhtiöt lunastanut ja ne myydään vaurioituneina ja ne on siinä kunnossa kuin ovat. Ei tässä kukaan muu voi olla sekaisin kuin se joka kuvittelee että kolarilintassa olisi joku kuluttajansuoja.... Ei hyvää päivää sentään...

      Ei autonvalmistajan tuotevastuu katkea vaikka autoa on korjattukin?(merkkikorjaamossa/tai jossain muussa) jos korjaus on tehty asianmukaisesti!

      Suomessa on otettu tämmöinen kuvitelma todeksi,että tuotevastuut katkeaa?

      Vakuutusyhtiöt avk:n kanssa voisivat vihdoin itsekin miettiä toimintatapojaan asian suhteen?

      Eihän se ole oikein jos uusi auto vähän vaurioituu ja se kiertää vakuutuyhtiön kautta (korjaamisen sijasta) ja sitten uskotellaan että autonvalmistajan tuotevastuu loppuu?


    • Noi voi v... sentään kirjoitti:

      Ei kai nyt AVK:n myymiin kolaroituihin autoihin mitään kuluttajansuojaa voi millään ulottaa... autothan on vakuutus yhtiöt lunastanut ja ne myydään vaurioituneina ja ne on siinä kunnossa kuin ovat. Ei tässä kukaan muu voi olla sekaisin kuin se joka kuvittelee että kolarilintassa olisi joku kuluttajansuoja.... Ei hyvää päivää sentään...

      Hei hekilöstön pitäisi tehdä kaikkensa että autoissa säilyy kaikki olennainen dokumentointi=huoltokirjat varusteet (millä kyseineen autotyyppiin kuuluu,toiset renkaat jotka kaikissa suomiautoissa on) ja kaikki avaimet ettei niitä hukata lunastusprosessissa?


    • ex ilkka iso kirjoitti:

      Hei hekilöstön pitäisi tehdä kaikkensa että autoissa säilyy kaikki olennainen dokumentointi=huoltokirjat varusteet (millä kyseineen autotyyppiin kuuluu,toiset renkaat jotka kaikissa suomiautoissa on) ja kaikki avaimet ettei niitä hukata lunastusprosessissa?

      No, tämä ukkohan lähti hiihtelemään muualle, taisi huomata olevansa auringon laskun alalla...
      Jos uudehko auto vaatii tietokonerumbaa jo akun vaihdon jälkeen, mitenkähän onnistuu lintassa, jossa turvatyynyt, koneen ohjausboksit ja kasa antureita vaihdettu? Tuleekohan toimiva peli?


    • Joko rovaniemellä on noin paljon lunta

      Taitaa jouluturirsmi kiittää!


  • ei ole hukass on lumihangess

  • Märkä kesä ja syksy on kastellut monen vaurioituneen auton jossa ollut ikkunoita rikki.
    Niitähän ei kukaan välitä suojata asianmukaisesti.
    Mitekähän huomioitu hinnassa.

    • Ne on vaan avklla töissä ei ketään kiinnosta vaikka sisällä lainehtii korkeintaan katsotaan että jää ulkoalueelle myyntiin ettei haise kamalasti.


  • Oulussa oli tänään uuden paikan avajaiset eikä saatu uutta myyntiin kun yksi auto?
    Saihan realisointijohtaja myytyä AudI A5 jonka oli rutannu sukkuloiessaan mutta oli firman auto!

  • Jo 90-luvulla otti autoteollisuus käyttöön ns. suurlujuus teräkset, kuin myös alumiinin.
    Ongelma on se että ne taipuu yhen kerran murtumatta mutta kun vedät sen suoraksi se joko katkeaa tai murtuu sillälailla että ei kestä enää minkäänlaista uutta rasitusta.
    Tämän vuosituhannen autoissa on niin lujia teräksiä ettei niitä uusiessa saa normaalisti hitsata vaan ne on joko pistehitsattava tai juotettava kiinni. Sitä varten on MIG-hitseihin kehitetty hommaan sopiva lanka ( CuSi ) ammattikielessä kusilanka. On tullu monesti mieleen kuinkahan paljon suomen teillä liikkuu täysiä "pommeja" kun "kellarikorjaamot" on niitä oikonut ja myynyt edelleen.Hinnoittelua ei käsitä muuten kuin että yksittäiostajat halutaan pitää pois tukkuostajien reviiriltä.
    Aina joku onnistuu tekemään hyvät kaupat mutta jos ei ole alan asiantuntija niin ota sellainen matkaan tai unoha koko AVK.

    • Joku kehu että merkkilikeissäkin on hitsattu tavallisella langalla?
      En tiedä onko perää mutta CuSi langakaa itsee käytetään ja ne nitkahtaneet runkoaisat vaidetaan ne murtuu oikoessa ja jos lämmitetään lujuus muuttuu.


    • Ja kun se ruostuminen heikentää ohuiden erikoisterästen lujuutta pahemmin, kuin vanhan ajan paksumman pellin. Ruostesuojauksen ollessa jo alkuaankin heikko, kolarikorjaukset huolimattomasti tehtynä lisää vauhdittavat ruostumista.
      Kolariturvallisuus tällaisilla autoilla tuskin on tehtaalla ajatellun mukainen.
      Jesuiittamaisten vakuutusyhtiöiden toiminnan toteuttajana Autovahinkokeskus harjoittaa tällaista romujobbausta, jossa ei ole mitään järkeä.
      Liikenneturvallisuus ei parane, eikä autokanta nuorene.


  • Huvittavuuden huippu on AVK:n järjestämä huutokauppatoiminta. Romuautomyynti taitaa olla nuukahtamassa.
    Kai tuolla huutokaupalla yritetään esittää sitä, että muukin myynti toimii samalla periaatteella, vaikka ei saisi.
    Eli ilman alvia myydään ja edes takavalotakuuta ei ole, kun nekään ei toimi.
    Kuluttajasuojalain mukaan kuitenkin hinnan ja kunnon pitäisi korreloida.
    Onko niin AVK:lla, kun romukasoja kaupitellaan ehjän hinnalla?

    • Espanjalaisen pankin rahoituksella ja suomalaisten takaamana eu kautta?


    • Huutokauppa taitaa karkottaa lopunkin järjen myynnistä.

      Aikaisemmin oli paljon läpinäkyvämpää kun viikon välein hinta pudotettiin nyt autot vaan häipyvät vaikka ei ole tarjottu mitään taikka korkeintaan puolet pyyntihintaa ei kauppoja tehty.


  • Linttojen myynti kun AVK:lle ei oikein lyö leiville, yritetään myyntiä saada varaosapuolelta. Ikävä kyllä hyötyvaraosiksi nimetyt osat on hinnoiteltu markkinoilta.
    Osat myydään alvittomina, mihinkähän vapaus perustuu? Hinnat ovatkin niin kovia, että jos alv lisätään, ovat joskus kalliimpia, kuin liikkeestä ostettu uusi tai kunnostettu osa. Kannattaneeko firmojen romuautojen osia ostaa, kun voivat alv:n vähentää muualta ostettaessa?

  • Vie hyvä lapsi asia kuluttajasuojaan ja itke sinne.

    Mitä täällä avoihoidokeille poraat, ei ketään oikeasti kiinnosta höpinäsi, elämä on...

    • Eikös ne markkinat hinnottele kun kaikki olennainen tieto ja vaihtoehdot tulvat esille.


  • Kyllähän tässäki keskustelussa niin moni puhuu aivan tyhjää sitä itteään kun ei asiasta tunnu mitään tietävän. Kannattais toki ottaa asioista selvää eikä itkeä niinku pikku penikat kun ei saanutkaan uudenveroista autoa kun sen avklta osti kolariautona... käyttää saatana järkeä vähän!!!!

    • Hölmöimmät sitten jaksaa vielä höpöttää jostain kuluttajasuojasta/takuista, kun ostaa kolarilinta... huh huh


    • Hölmöimmät kirjoitti:

      Hölmöimmät sitten jaksaa vielä höpöttää jostain kuluttajasuojasta/takuista, kun ostaa kolarilinta... huh huh

      Siinähän avk ja autotomistavat vakuutusyhtiöt juuri virheen tekevät kun poistavat rekisteristä uudehkoja autoja sitten niintä tulee niitä kaksikilpisiä hylkiöitä markkinoille ? (ei mukamas enää tehtaan takuuta ja kuluttajasuojaa)

      Mutta tätä ei huomioida hinnottelussa.


  • Mulla on avksta ostettu auto eikä mitään vikaa ole vielä tullut. Hinta on muutenkin nelinkertainen mitä siitä maksoin.

    • Montako erää on espajalaispankille maksamatta että alonso saa gruisailla ferrarilla


  • Onko asia ratkennut? Romuliiterillä ei tunnuta ymmärtävän sitä, että Kuluttajasuojalain mukaan hinnan ja laadun pitää korreloida. Kun myydään liki ehjän hinnalla täysin romupommia, ei toimita lain hengessä.
    Romun lunastaneet vakuutustarkastajat tietävät viat, mutta niitä ei ostajille ilmoiteta.

    • On se poistanut rekisteritunnukset näkyvistä kirjautuneidenkin asiakkaiden näkyvistä että on työlääpää selvittää mitä MIINAA kahtelee saati hankis.


    • Ei käsitä kirjoitti:

      On se poistanut rekisteritunnukset näkyvistä kirjautuneidenkin asiakkaiden näkyvistä että on työlääpää selvittää mitä MIINAA kahtelee saati hankis.

      avk on kehittänyt uusia kujeita,kehutaan 20 vuotta vanhaa linttaa (sisätilat siistit) ,muita kehuja autoista on vetokoukku lohko-sisähaara hyvät nastarenkaat,vittu mitä runoilioita,näkeehän sen varustelun itse jos paikalle eksyy,on koe käytetty (punto espoo) moottori autosta irti ja makaa maassa,nyt tarjouksen teko todella kannattaa 80% kun tarjoot niin neuvotellaan,juu autoista tarjottu 80-90% niin vielä myynnissä useita viikkoja jopa kuukausia.
      miksiköhän ei enää ilmoiteta auton tulopäivää,no siksi kun pahimmat romut olleet puolivuotta pihalla.
      -varaosissa hinnat kohdallaan jos avk osa 50e niin uusi motonetissä 40e.
      -tekevät luultavasti hämäys tarjouksia,pari outoa tapausta 50e erotus pyyntihinnassa ,auto ei vaan 3 kuukauteen hävinny ,luulisi jo ostaja (tarjouksen tehneen) ehdokkaan saaneen sen.

      no kohta tulee kevät ja pääsette avk:lle ostamaan pirttikalustoja tuplahintaan niinkuin edellisenä vuonna,.


    • kusettaa myös 2013 kirjoitti:

      avk on kehittänyt uusia kujeita,kehutaan 20 vuotta vanhaa linttaa (sisätilat siistit) ,muita kehuja autoista on vetokoukku lohko-sisähaara hyvät nastarenkaat,vittu mitä runoilioita,näkeehän sen varustelun itse jos paikalle eksyy,on koe käytetty (punto espoo) moottori autosta irti ja makaa maassa,nyt tarjouksen teko todella kannattaa 80% kun tarjoot niin neuvotellaan,juu autoista tarjottu 80-90% niin vielä myynnissä useita viikkoja jopa kuukausia.
      miksiköhän ei enää ilmoiteta auton tulopäivää,no siksi kun pahimmat romut olleet puolivuotta pihalla.
      -varaosissa hinnat kohdallaan jos avk osa 50e niin uusi motonetissä 40e.
      -tekevät luultavasti hämäys tarjouksia,pari outoa tapausta 50e erotus pyyntihinnassa ,auto ei vaan 3 kuukauteen hävinny ,luulisi jo ostaja (tarjouksen tehneen) ehdokkaan saaneen sen.

      no kohta tulee kevät ja pääsette avk:lle ostamaan pirttikalustoja tuplahintaan niinkuin edellisenä vuonna,.

      Miksiköhän helvetissä kirjoitukset tässä ketjussa, tai täällä Suomi24 autopuolella ovat kuin 10 vuotiaiden kirjoittamia?

      Kirjoitusten rakenne ja ulkoasu on todella epäselvää,
      kirjoitusvirheitä vilisee ja jutut on täyttä paskaa.

      Kyllä on tyhmää porukkaa sanompahan vaan.

      Joskus ihan hävettää työskennellä itsekkin autoalalla, kun tuntuu alalta, tai ainakin näiltä foorumeilta löytyvän sellaista "koulut keskenjättänyttä tuulipuku-peraa", "50v möhömaha mattia" ja "alkoholisti (neljä kertaa eronnut) anttia"... Että huhhuh!!

      Miksi jauhatte tällaista paskaa täällä?


    • kusettaa myös 2013 kirjoitti:

      avk on kehittänyt uusia kujeita,kehutaan 20 vuotta vanhaa linttaa (sisätilat siistit) ,muita kehuja autoista on vetokoukku lohko-sisähaara hyvät nastarenkaat,vittu mitä runoilioita,näkeehän sen varustelun itse jos paikalle eksyy,on koe käytetty (punto espoo) moottori autosta irti ja makaa maassa,nyt tarjouksen teko todella kannattaa 80% kun tarjoot niin neuvotellaan,juu autoista tarjottu 80-90% niin vielä myynnissä useita viikkoja jopa kuukausia.
      miksiköhän ei enää ilmoiteta auton tulopäivää,no siksi kun pahimmat romut olleet puolivuotta pihalla.
      -varaosissa hinnat kohdallaan jos avk osa 50e niin uusi motonetissä 40e.
      -tekevät luultavasti hämäys tarjouksia,pari outoa tapausta 50e erotus pyyntihinnassa ,auto ei vaan 3 kuukauteen hävinny ,luulisi jo ostaja (tarjouksen tehneen) ehdokkaan saaneen sen.

      no kohta tulee kevät ja pääsette avk:lle ostamaan pirttikalustoja tuplahintaan niinkuin edellisenä vuonna,.

      Ainakin siitä ulkosalta on mukava ostaa sulaneella lumella marinoitu hajupommi lintta laiteltavaksi. Osien hinnoittelu on tosiaan AVK.lla monesti lähtenyt hanskasta, tarvikeliikkeestä saat alvillisen uuden osan suunnilleen samaan hintaan. Silestone-talvirengassarjoja myymälän nurkka täynnä, niillä liikenneturvallisuus kohenee...
      Ei ole länsimaista touhua, että tuollainen bisnes on olemassa, no mehän ollaankin Suomessa.


  • Tuulipuvuille näyttää markkinointi suuntautuvankin miksikohän?

    ***************?

  • Eipä ole tullut aikoihin vilkaistua näitä linttaan ajettuja romuja.... ja olipahan tosiaan romuraudalle siunaantunut hintaa melkosesti! Kuka oikeasti maksaa jostain vm 2001 rusinaksi ajetusta Citroen Saxosta 200tkm kilsoilla lähemmäs TONNIN?!?!?!?! Helevata, järjellinen pyyntihinta tuommosessa olis 100€, eli romuraudan taksa... Ajokuntoisenakaan noin vanhan ja paljon ajetun pikkuauton arvo ei ole kuin jotain 300-500€!

  • Itse en ostaisi ainoatakaan "kunnostettua kolariautoa". Niitä linttaan ajettuja amisvirityksiä tuntuu olevan tässä maassa liiankin kanssa, eikä ihme, opetettiihan meillekin aikoinaan amiksessa, miten näillä lunastukseen mällätyillä romoilla tehdään rahaa. Amikselle ostettiin tuon tuosta 2-3kpl "myyvää japsimallia" (Mazda 626 ja Toyota Corolla). Sitten niistä kolmesta raadosta kasattiin yksi myyntiin...

    Keula saattoi olla yhdestä Corollasta, perä toisesta, katto kolmannesta, koneeksi se mikä saatiin käyntiin ja apulaitteet, lisävarusteet, sisustukset kerättiin mitä vaan missäkin ehjänä sattui olemaan. Ne korit kirmailellisesti kasattiin kuin palapelit, rälläköitiin kaikki täysin linttaan ajettu irti ja sitten toisesta kaikki suunninneen ehjä samalla sablunalla.. nämä kappaleet pistehitsauksella yhteen, päälle pakkelia ja maalia.... Muut härpäkkeet paikolleen, rekisteröintikatsastus ja myyntiin.

    Turvallista matkaa vaan näiden onnekkaille ostajille, en todellakaan haluaisi tuommosella kolaroida, siinä on kyllä alkuperäiset törmäysominaisuudet pelkkää utopiaa, mitä ilmeisimmin nuo korit joko repeytyy kappaleiksi, tai pahimmassa tapauksessa silpoo sisällä olijat... Ruostuminen joka saumasta on enemmän kuin todennäköistä, eihän niitä käsitelty koteloiden sisäpuolelta millään tavalla! Sisätiloista ja muualta "ei pintapelleistä" saatettiin ehkä tuhauttaa vähän paukkupullolla pohjamaalia ja siinä se...

    Nuo oli siis 80-luvun malleja ja mitä ilmeisimmin nämä nykymallit on vielä vaarallisempia törmäystilanteissa, tuskinpa niissä se suolansietokaan on yhtään menneitä vuosikymmeniä parempi. Jos niissä on tosiaan vielä alumiinirakenteita, niin suolahan syövyttää ne vielä peltiäkin salakavalammin....

  • Kyllä alumiini ja suurlujuusteräs antautuu vielä pahemmin ruosteen edessä, eli ei niistä lintoista mitenkään saa kelvollisia. Joku airbägikin vielä jos unohtuu pois, niin tosiaan "turvallista matkaa".

  • Avk vedättää hintoja korkeiksi sillä kun raato on hinnoteltu kuten on markkinoilla olevat ehjät autot ja tarjoukset täytyy olla vähintään puolet pyydetystä romusta ,tällä yritetään rahastaa ostajia ,ja ei ilmoiteta että millä hinnalla on myyty vaan onko se sopu kauppaa tuttujen välillä kuten oli 90 luvulla ,olisi rehellistä ilmoitaa millä on myyty kun siinä saataa olla hyötyjinä henkilökohtainen myyjä ja ostaja ,katsokaa ruotsin kvd kauppaa on aina ilmoitettu millä on ajoneuvo myyty .

    • Markkinat ne hinnat pitää siellä korkeina, porukka ostaa hullunkiilto silmissä autoa huutokaupasta monesti jopa yli pyyntihinnan, miksi avk laskee hintaa kun kauppa käy nytkin hyvin??????

      jos kukaan ei tarjoa puolta hintaa auto palaa myyntiin halvemmalla hintaa, jne. laskee se hinta joskus paikalleenkin, tosin aikaa kuluu luvattoman kauan.


  • Ja kierointa AVK.lla on, että kaikkia tiedossa olevia vikoja ei ilmoiteta. Vakuutustarkastajat tietävät kyllä, ovathan vaikuttamassa lunastuspäätökseen. Ostaja saattaa oikaista korjauksessaan, kun budjetti ylittyy. Puutteellisesti korjattu ajoneuvo liikenteessä ei ainakaan turvallisuutta lisää.
    Mopoautolinttoja myydään surutta, vaikka päätrokari Nieminen itse sanoo, että korjausohjeita ei niille aina edes löydy...
    Ja oikeneehan se mopoauton raidetanko vääntämällä, niin ohutta materiaalia.

  • Mitä varten vakuutusyhtiöt antaa avk:n seisottaa näitä autoja niin pitkään epäpätevän markkinoinnin takia.
    -pitkä varastointi ylihintainen tavoitehinta johtavat ajoneuvon huomattavaan arvonalennukseen ennen kun tavaralle löytyy ostaja.
    -pitkä ajoneuvon käytöstäpoisolo aiheuttaa syöpymiä,pyörän laakereihin,jarrulevyihin ym
    Kannattaisi realisoida tavara nopeammin oikealla hintaa niin kuin avk aikanaan toimikin.

  • Mopoautoilija kertoo: "Lähes kaikki kaverini ovat kolaroineet mopoautonsa. Heikkomateriaaliset mautot ovat rutussa pienestäkin kolauksesta".

    Mopoautojen myyjä kertoo: "Mopoautoille ei ole riittävästi asiansa osaavia korjaajia, joten mautot päätyvät helposti lunastukseen"

    Mistäköhän ne asiantuntevat korjaajat löytyvät näille Autovahinkokeskuksesta myydyille romuille?

    • Ei niille löydy senhintaista korjaajaa joka sen tekee asianmukaisesti että se auton omistajalle olisi edes kohtuullista koska ne rakenteet on semmoiset että kuoret pitäisi ympäriltä purkaa ja putkirunko korjata?
      Tämän jäklkeen kasata kaikki kuoret ympärille (erikois liimoilla)!


  • Mulle kävi yden kolariVolvon kanssa seuraavast katso ifhuijaa.fi kusetusketjussa olivat mukana vakuutusyhtiö IF, Volvoauto, autopurkaamo sapoma ja Tattarisuon autokatsastus.

  • Moro.
    Mulle kävi kans harmittavasti asioidessani Avk:lla. Kävin reilu viikko sitten katsomassa Ouluntoimipisteessä olevaa autoa, jonka aioin ostaa itselle varaosa-autoksi. Auto oli sen oloinen, kuin kuvistakin näin. Autossa oli radion runko-osa paikoillaan (Blaupunkt) ja ajattelin, että paneeli vois löytyä konttorista tai edelliseltä omistajalta. Muutaman päivän kuluttua, kun hinta oli pudonnut hiukan, soitin avk:lle ja ostin auton. Parin päivän päästä tästä, menin autoa hakemaan, niin kappas vain, radion runko-osa oli hävinnyt. Avk:lla sanottiin, että se on varmaan varastettu (en itse ainakaan ole koskaan kuullut, että pelkkiä runkoja varastetaan), eikä siihen sen kummemmin kommentoitu. Sitten selvitin asiaa entiseltä omistajalta ja se sanoi, että paneeli ja erillinen rattiin tuleva ohjain on toimitettu avk:lle. Taisivat työntekijät siellä hoksia, että otetaampa radio irti ja pannaan erikseen myyntiin, kun asiakas tinkasi auton hintaa alasäin. Olen nyt tehnyt reklamaation avk:lle asiasta ja sieltä tuli vastaus, että käy hae Avk:lta 20€ radio heidän piikkiin. En ollut kyseiseen myöntymiseen tyytyväinen, koska autossa olleen radion arvo oli huomattavasti suurempi ja laitoin uutta reklamaatiota menemään. Olen kuullut muiltakin, että osia vaihdetaan ja puretaan aivan päättömästi avk:n toimesta. Tokihan osia saakin irrottaa/vaihtaa, ennenkuin auto tulee myyntialueelle, mutta minun tapauksessa ja kuulemissani tapauksissa auto oli jo myyntialueella ja henkilökunta sanoi, ettei he sen jälkeen saa ajoneuvosta purkaa osia. Mietin tässä samalla, että oisko tässä hyvä jutunpoikanen kalevaan, kun avk harrastaa tälläisia petoksia? Aiemminkin olen ostanut useita ajoneuvoja avk:lta, enkä ennen ole tällaisiin tapauksiin itse törmännyt. Nyt en sinänsä ole rahan perässä, vaan periaatteen, ettei meitä köyhiä, joilla ei ole varaa ostaa autoa liikkeestä, kuseteta aivan päin näköä..

  • Ikävä kyllä nuo AVK.n lintat, ennenkuin ovat rekisteröitynä käytössä, voivat tulla kalliimmaksi kuin muualta ostettu kaara. Muualta ostetun ehjän auton testausmahdollisuudet myöskin varmistavat kulkineen kuntoa. AVK.lta taas ostat sian säkissä ja korjauskuluissa tuppaa tulemaan ikäviä yllätyksiä. Jälleenmyynti, kun kolarikorjauksen laatua kuitenkin epäillään, on taatusti takkuista.
    Ihan normaalia tuossa firmassa, että osia katoaa ja myyntilappujen tiedoista puuttuu oleellisia korjaustietoja, jotka olisivat ostajalle tärkeitä hahmotettaessa korjauskuluja.

  • Jotain hämärää tuossa kaupankäynnissä siellä on,varmaankin suhteilla menee nuo parhaat pelit,jotain sopimisia kaupoista varmaan tehdään päivystävien trokareitten kanssa.

  • Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. AVK laskee hintaa jos ei tule tarjouksia, siis pyyntihintaa lasketaan. Pyyntihinnasta voi tarjota puolet ja joskus on tarjottu vähemmänkin. Miksi joku menee tarjoamaan mitään noista romuista ? Odottakaa vain että hinta laskee kohdalleen , ajoneuvvoja kyllä riittää jokaiselle.

  • Kun uudemmilla, tarkoitetaan tässä uudempi kuin 2004, selvitään kolareista kolme kertaa paremmin kuin vanhemmilla, ei noita vanhempia ainakaan kannattaisi enää sepittää kolarin jälkeen liikenteeseen.
    Uudempia taas on niin hankala korjata, että asiallisen korjauksen tekeminen saattaa olla kannattamatonta.
    Ajokuntoisia, koeajettavia, käytettyjä autojakin kun on myynnissä, miksi sortua linttaan?

  • AVK:lta pystyy ostamaan järkevän menopelin, kunhan vain on riittävästi kokemusta kolarikorjauksesta. Nykyisin jos airbagit laukee, niin suurella todennäköisyydelläi menee lunariin ja siis AVK:lle tai Vaurioajoneuvokeskukseen. Itselle olen vuosien saatossa muutaman "helpon" laittanut ja hyvin on pelannut. Kaikki pitää vaan tehdä sääntöjen mukaan eli bagit niinkuin pitääkin ja muut mittauspaperit hommata rehellisesti niin ei tule jälkipuintia. Eri asia sitten jo onkin jos myyntiin pelkästään tekee, niin työtuntimäärä varaosat tulee niin suureksi nykyautoilla ettei mitään järkeä. Lisäksi saa varautua siihen ettei kaikkia kuvissa näkyviä osia ole enää myyntihetkellä autossa kiinni. Itse olenkin aina käynyt henkilökohtaisesti paikan päällä kuvaamassa auton ennen maksua, niin on helpompi selvitellä asioita jälkikäteen. Tarjouksista ja hinnoista sen verran, että puoletkin ensimmäisestä myyntiintulohinnasta voi olla liikaa eli ei kannata liikaa innostua, sillä autojahan ne vain on mitä myyvät. :)

  • Avk:n varaosien hinnoittelu on aivan metsässä, niin kuin suomen autopurkaamojenkin. Muttaman muoviosan aikoinaan ostanut ja molemmat haljenneita, vaika heidän nettisivuillaan ei asiasta mainittu. 150Km ajomatka ja kova vääntö = 10% alennus hinnasta, saaa nauraa :)
    Kohta loppuu kokonaan tämä touhu tästä maasta, sillä siitä pitää huolen Ake ja Eu, kun säännöt autojen korjaamisesta sen kun tiukkenee.

  • Osaakohan joku fiksu ihminen sanoo täällä, että mitä niille kolaroiduille autoille pitäisi tehdä?
    Kyllä olisivat vakuutusmaksut kovia, jos niitä ei myytäisi eteenpäin!

  • Tota mätäpaisetta, Autovahinkokeskusta, pitää pystyssä vain Suomen järjetön autovero. Verottomina noilla vanhoilla lintoilla ei olisi kuin romuraudan arvo. Luulisi silloin vakuutustenkin olevan halvempia?
    Kuka ihme AVK:lta ostaa työtä itselleen? Esim. huutokauppakohteiden pyyntihinnat ihan ehjien autojen tasoa. Eikä niitä ole myyty, vaikka aika reippaasti on joku hintaa tarjonnutkin.

    • Niin onhan valikoimissa vanhempaakin kalustoa. Mutta löytyy myös uudempaa ja todella vähillä kilometreillä olevaa kalustoa, josta joku osaava henkilö saa itselleen korjattua hyvän menopelin. Kannattaa ottaa huomioon myös, että Autovahinkokeskus yhteistyö-kumppaneineen työllistävät huomattavan määrän ihmisiä ja tuovat kaivattuja verotuloja.


    • makke852 kirjoitti:

      Niin onhan valikoimissa vanhempaakin kalustoa. Mutta löytyy myös uudempaa ja todella vähillä kilometreillä olevaa kalustoa, josta joku osaava henkilö saa itselleen korjattua hyvän menopelin. Kannattaa ottaa huomioon myös, että Autovahinkokeskus yhteistyö-kumppaneineen työllistävät huomattavan määrän ihmisiä ja tuovat kaivattuja verotuloja.

      Mutta vaikka on kuinka osaava henkilö ei rikotusta munasta voi maksaa ehjän hintaa vielä kun seissyt haaskalta käynyt syömässä kuormasta (renkaat ,polttoaineet osa puretuista osista puutuu) .


  • Ihan vaan vinkkiä mitä kuulin yheltä autokorjaajalta ja pyysi levittämään sanaa eteenpäin. Eli avk:n ajoneuvoista EI IKINÄ saa tehdä tarjouksia. Ei netissä, ei puhelimitse. Se vaan saa kyseisen auton hinnan alenemisen pysähtymään. Oota sen aikaa, että ajoneuvon hinta on n.400-500e enemmän ku olet valmis maksamaan ja sitten ilmoitat sinne summan minkä aiot maksaa. ET TARJOA. Vaan summa minkä maksat. Myyjillä siellä on mahdollisuus siinä heti tiputtaa hintaa sen verran, että saat sen sillä. Tarjouksen tekemällä et saa sieltä ostettua mitään, esim. Volvolla siellä pyynti 500e. Tarjottu 440 jo monta viikkoa. Eikä myydä. Jos kukaan ei jättäisi tarjouksia, niin avk:n hinnat tippuu nopeammin ja kauppa sujuu halvemmin. Levittäkää tietoa.

    • Osuit asian ytimeen, juttu on juuri näin!


  • Hi se on totta mä kin olen ostanut seltä nissä voi olla mitä van oikeasti olen ostanut auton joka näytti ihan ehjältä mutta kun ostin sen ostin sillä eka aku ölyöä jähdytin neste käynystyi kyllä mutta vaihto latiko oli rikki kävin hakeman kangasallan purkamolta khdeksalla sadalla vaihtolatikon kun laitettin vaiho latikun huomatin etu akselissa vikoja otin avkon yhteyttä ei kelvanut mitän juri saman sanan sanottin mulle se on sinun ongelma ja jauduin hinman koko auton kagsallan pu.... Ja mää sain koko autosta kuusi sata ihan oikeasti vaika esken ostin autolle kadeksan sadan vaito latiko se on kyllä ongellma koita van kestä, toiselta ei ole avk fika van vakutukset ja suomen heno laki viran omaiset. Katu vakutukset kun maksat melkein suurin osa men viran omaiselle, eli suomen laki kuusetta oma kanssasa vaika suomi pidäisi olla rehellinen selkä suora, katuu käväri petynnyt miksi suomalaiset tykävät amerikalisesta? Muten mikä auto se on?se voit kilmoit minulle jätän sinulle mun ph no. Hekä minua kinosta osta se ja korijata ja minulla on hyvä auto jos kinosta, mutta tässtä sat minut kini 044910480

  • Ny on valmistumassa tutkimus AVK.lta ostettujen autojen korjauksista. Virheettömiä on ollut 2%. Eli 98%:ssa korjauksista on ollut puutteita, vakaviakin. Suurlujuusterästen korjaus ei tahdo onnistua ja ehkä ohjeitakaan ei aina ole. Puutteita korjauksissa on niin korjaamoilla kuin tee itse miehilläkin.
    Se siitä korjausten kunnollisuudesta ja liikenneturvallisuudesta korjatuilla lintoilla. Jos joku muu liikenteeseen liittyvä touhu olisi noin huterolla pohjalla, se kyllä lainsäädännöllä topattaisiin.

    • On ne varmasti liikenneturvallisempia kun 15vuotta vanhat kotelorakenteista ruostuneet liikenteessä katsastettuna olevat autot?
      Autovahinkokeskus ja vakuutusyhtiöt aiheuttavat toiminnallaan tilanteen!
      Kerran myyvät autoja niin korkealla hinnalla ettei niitä saa asialliseen kuntoon?


    • Avk.n tutkimus koskee merkkiliikeiden tekemiä vakuutusyhtiön maksamia korjauksia. Ei siis lunastettuja autoja, vaan asiakkaiden omia autoja. Jos merkkiliikeitä sitoisi samat säännöt kuin lunastettuiden korjauksissa,suurin osa hylättäisiin vaarallisina.


  • Tuolla heidän nettisivuilla on kiva kiusata auton ostajia. Hinnat sen kun nousee, kun muutaman tarjouksen tekee ja ei mene kuin hetki niin joku ostaa täyteen hintaan, ei mitään järkeä koko touhussa. Vakuutuksiin tuolla puljulla ei ole mitään vaikutusta se on varma, sillä verotuloja tämä maa tulee tarvitsemaan paljon ja tulevaisuudessa vielä enemmän, se on varma niin kauan kuin EU:n lypsylehmänä ollaan. Melkein kaikissa tuolla on tänäpäivänä korin mittaus tai alustan mittaus nelipyöräsuuntaus ja turvalaitetesti eli noi kun saa kuntoon ja paperille, niin voi olla onnellinen ja yrittää katsastaa. Mitä virheettömyyteen tulee, niin osa autoista kolaroidaan / kaadetaan jo kuljetuksissa ennen ensirekisteröintiä ja myydään kuitenkin "uusina" ja kansa uskoo, eli se siitä :)

  • Onneks taitaa olla Autovahinkokeskuksen puliveivaus auringonlaskun ala. Nykyiset runsaasti alumiinia ja suurlujuusteräksiä sisältävät, höystettynä liima- ja niittisaumoilla, autot eivät millään ole nyrkkipajojen ja tee se itse-miesten korjattavissa. Jos merkkikorjaamoilla korjaaminen on niin kallista, että romu lunastetaan, niin kyllä seuraava osoite on Kuusakoski.

    • On se aikamoista bisnestä,ensin autot kerätään maakunnasta monesti johonkin
      autopurkaamon tiloihin,missä vaihtuu osat ,monesti huonompaan,sitte ne
      kuskataan AVK,n myyntiin,on jo rahtikulut 1000 ,.e, eli monesti enemmän kuin auton arvo,ja taas katoo osia autosta,sitte sen pyyntihinta asetetaan ehjän auton arvoiseksi,sitten sen ostaa joku ,joka kotkaa sen jotenkin kuntoon,voi puuttua turva-
      laitteita joiden tilalla vastus,sekä korjaustavat ja menetelmät niin ja näin,kun ei
      valvontaa korjauksesta, koska sitä ei saa muuten kaupattua jos korjaus ehdoissa tarkastajan valvonta. AVK Paisunut liika suureksi henkilöstöltään,mahdoton tulevaisuus?.


  • Paisunut henkilöstö johtajan johtajaa ym.....vakuutuyhtiöt joiden edustajat avk:n hallituksessa täysin välinpitämättömiä talouden reaaliteetistä!

  • Topikin aloittaja puhuu asiaa. Älkää missään tapauksessa ostako avk:lta jos ette pysty itse tarkastamaan autoa hyvissä olosuhteissa. Suppea kuvaus tarkoittaa asiakkaan kusetusta.

  • Muistakaa myös sellainen asia että jos sinun auto menee lunastukseen niin saat itse käydä ottaa siitä renkaat,soittimen ja paljon muuta talteen

  • puree se 14 pv katumus avk:kin

  • kyllä minä ostan haittakse

  • Trafilla hommia?

    Avk myy korjattua mondeota kilpineen rek: BOO-223 , vm 2011 , vaihdettu kattopelti ,etuvalot ,takavalot ,etu ja takalasi , peilit ym,

    Paljonkohan on vaihdettujen prosenttien määrä rekisteriotteessa?

    arvio 6-8 %

    • Niin ja nyt joka ajoneuvo-osto autovahinkokeskuksesta menee verohallinnon
      tietoon, voidaan seurata montako autoa myyneenä on liiketoimintaa
      mistä maksettava verot.


  • AVK ottaa mielestäni tarkoituksellisesti kuvat autoista siten, että kaikki viat eivät välttämättä näy. Olen itse ostanut kuvien perusteella 2 autoa ja yhden auton katsomisen jälkeen. Kaikki ovat olleet mielestäni ok, mutta aina olen varautunut että enemmänkin voi rahaa palaa korjaukseen kuin suunnittellut.

    Tällä hetkellä AVK:n hinnat ovat niin pilvissä, että sieltä ei oikeastaan mitään kannata ostaa suoraan pyyntihinnalla. Samalla hintaa saa jo katsastettuja, täysin ehjiä autoja ja pienellä fixauksella niistä saa paljon parempia autoja.

    Jos tuolta etsii itselleen autoa, niin kannattaa huomioida, että pelkkä vaurioituneena rekisteristä poistetun ajoneuvon uudelleen katsastus maksaa 130-200€. Tähän vielä 4-pyöräsuuntaus (jos ehdoissa) 75-150€. Haku Pirkkala/Oulu/Espoo) 100€. Päälle vielä varaosat. Itse lasken karkeasti 500 € kuluihin ja osien hinnat katson varaosahaku.fi:stä. Tällä kun laskee, niin alkaa huomaamaan että ei siitä niin halpa tullutkaan.

    Ja vielä jos haluaa itselleen "tekopalkkaa"...

    • On se kallis harrastus ja vastuu ajoneuvon korjauksesta on auton ostajalla.

      Varusteista riisuttu ,hankit toiset renkaat ym putsatut osat joita aina ilmenee.

      Kuljetuksissa tulleet lisävauriot jotka monesti riittäisi lunastukseen.


  • Kyllä nykyisin vaativat helposti alustan mittauksen tai korin mittauksen. Nelipyöräsuuntaus tarvitaan aina vielä lisäksi ja yleensä turvalaitetesti. Nooista sitä summaa alkaakin jo kertyä siihen malliin, että halvimmat ja vaikeasti korjattavien paikka on paalissa.
    Verottajalle on tieto mennyt jo ainakin 20 vuotta, jos riittääkään.
    Kiva tuolla AVK:n nettisivuilla on tehdä hupitarjouksia, kun aina joku pölvästi tarjoaa lisää :)

  • Lukekaapa tämä wwww.ifhuijaa.fi

  • AVK huutokauppa !

    Just katsoin siellä tehdään kauppaa keskellä yötä myyntiaika 0:00:00 päivä 2,10,2014 tuotteet mönkijä 229862 ja mondeo 229858.

    Ja myyntipäällikkö on aktiivinen harrastelija kolarikorjatuissa ajoneuvoissa?

  • Miten tuo avk:n ja svt:n hinnoittelu menee autoista pyydetään kolaroituina saman verran kuin nettiautosta saa saman verran ajetun siistin kunnossa olevan auton. Auton korjaukseen menee kuitenkin äkkiä tuhansia ja paljon työ tunteja ja jos autolla on avk:n paperit sen jälleen myynti arvokin laskee mielestäni vähintään 30%

  • Ei, vaan ei selvitetä mitä kustannuksia romun kunnostamisessa on. Luullaan AVK:n osaavan hinnoittelun, mutta aika harhaisia hinnat ovat. Tuntuu vaan uskottavalta, kun hinnan kertoo alan yritys. Outoa hinnoittelua on muissakin tapauksissa, esim. kiinteistövälittäjä voi pyytää huoneistosta hintaa, joka ei ole lähelläkään muiden vastaavien kämppien hintaa. Huutokaupassa huudetaan tuote kalliimmalla mitä saman saa kaupasta. Kaupan tuotteelle saa takuunkin, huutokaupan uudellekin tuotteelle ei.
    Näillä periaatteilla toimii avk:kin.

  • Nyt tämä kauan tiedetty julkinen salaisuus on pantu lehteenkin.
    Kunnollinen korjaaminen voi olla mahdotonta tai on laiminlyöty. Näissä pommeissa on katsastusmiehellä naurussa tai itkussa pitelemistä.
    Toivottavasti AVK.n romujobbaus saadaan jäädytettyä. Turhempiakin asioita Suomessa on turvallisuuden nimissä kielletty.

    http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/lunastettu ja korjattu auto on katsastajan painajainen

    • Todellakin Autovahinkokeskus on sellainen lafka, että voisi laittaa oven lukkoon. Linttoja liikenteeseen sepittämällä liikenneturvallisuus tuskin paranee. Lisäksi omistajan iloksi jää kaksikilpisen olematon jälleeenmyyntiarvo.


  • Mitäs tähän sanoo suomen liikenneturpa virasto eli trafi? Skeida linttoja parsitaan immeisten riesaksi!

  • pointti on simppeli? älä osta, jos et kykene korjaamaan! kaikki on kiinni omasta osaamisesta! pakko ei ole kenenkään ostaa ja ennen ostoa voi vielä miettiä ja tutkia satakertaa?
    oma pahaolo pelkästään itse aiheutettu? ymmärrän nämä kaikki kiukuttelut , mutta kun ketään ei voi eikä pysty estämään AIKUISEN rahan käyttöä!
    joten itku täällä ja firman mustamaalaaminen on jo säälittävää ylimielistä itsekkyyttä josta täälä ei heru sympatiaa?
    vapaassa maassa ja vapaassa ostokulttuurissa olet tehnyt niin kuin olet? siten vastaat teostasi vain itse?
    ainoa mikä sua voisi auttaa on hakeutua vapaaehtoisestin holhouksen alaisuuteen?

    kuitenkin olisin huolestunut aiheettomasta julkisesta firman mustamaalaaamisesta, joten tarkkaile postiasi?

  • Kuukausi sitten ostin halvan auton avk:lta.
    Ilmoituksessa oli mainittu että lasit oli rikki,mankat,kaijuttimet ja ovipahvit jne viety...
    Koko auto oli sit loppupeleissä kasattu poraruuveilla ja oli sitäpaitsi täynnä vettä...
    Auto oli kolaroitu ainakin kaksi kertaa ennen avk:lle tuloa.
    ei siitä autoa koskaan olis saannu,joten purin atomeiks....

  • Ostin auton korjattavaksi. Sain auton kolmessa viikossa valmiiksi. Piti katsastaa mut papereita ei kuulunu, sit tuli s-posti "ajoneuvonne noutamatta". Soitin, oli unohdettu kirjata noudetuksia. Ja taas odotellaa.. On kyl paskaa touhuu ja hidasta.

  • Jos ostat AVK:lta niin tiedosta se ettei kaikkia vikoja yksinkertaisesti voi nähdä päälle päin. Jokainen kauppa on riski ja voi tulla ns. persnettoa ihan kunnolla, vaikka about 50% onkin hinta ehjän markkina-arvosta. Ehjä voi siis tulla joskus edullisemmaksi.

    Suunnittelen tällä hetkellä ostoa AVK:lta ja tajuan sen faktan että jos käy huono säkä, ei korjaaminen kannata, vaan kärry on myytävä osina että saisi edes suurinpiirtein omansa poies. Auto voi olla huonommassa kunnossa kuin mitä kuvista ilmenee, tai mitä on huomattu kuvia otettaessa. Mutta jos käy niin että heikko yksilö tulee kohdalle, sen kanssa on elettävä ja riski jonka olen ottanut on täysin tietoinen.

    Mitä kohteliammin on todettava että pölvästit perästä valittaa.. Kolaroitu auto on kolaroitu, eikä siitä perästäpäin ole valittaminen. Jos AVK alkaisi ottamaan romuja takaisin niin konkurssi oisi tullut vuosia sitten. Firma toimii selkeiden periaatteiden mukaisesti ja ne on hyvin selvästi mainittu nettisivuilla.

    • Täytyy ihmetellä avk;n myynti taktiikkaa, joka muistuttaa jo huijausta. Oulussa heillä on ollut jo jonkin aikaa, myynnissä Mazda 6 MPS. Näin he siis itse väittävät.

      Todellisuudessa auto ei kuitenkaan ole se, minkä väittävät sen olevan. Eli onkin ihan tavallinen Mazda 6, ehkä GT, tai jokin muu hyvin varusteltu malli.

      Auton takaluukussa on kylläkin MPS merkki liimattuna. Mutta kun auto ei ole nelivetoinen, eikä siinä ole turboa ja peräti korikin vääränlainen, niin kyseessä on joko täydellinen tietämättömyys, tai petoksen yritys.

      Lisäksi tässäkin autossa ihmetyttää se, että mihin ihmeeseen se huoltokirja on hävinnyt.

      Mutta nyt meni kyllä täysin yli hilseen se, että tavallista perhe autoa myydään huomattavasti kalliimpana ja parempana erikois versiona. V.tun koijjarit.

      Toivottavasti se henkilö, joka autosta on tehnyt korkeimman tarjouksen, on käynyt autoa katsomassa ja tietää mitä on ostamassa. Saattaa harmittaa, jos huomaa maksaneensa aivan likaa pappamallin Mazdasta. Nimittäin oli se korkein tarjous jo aivan liikaa, suhteutettuna siihen, että auto ei edes ole se, minkä sen väitetään olevan.


  • Vedättääkö AVK itse tarjouksia
    Kerran havaintoni tarjosin muutaman kerran aina enemmän ja päätettyäni etten enää korota meni muutama päivä ja korkeempi tarjous vedettiin pois?
    Ei asiakas voi tarjousta poistaa kirjatuneena netinkautta!

    • AVK pitäisi sulkea kokonaan tavalliselta kuluttajalta ja antaa ostolupa vain yrityksille jotka ovat autoalalla eli jobbareille.
      Paljon vähemmän itkemistä olisi.


  • Olen ostanut autoja avkoolta noin 30 vuotta susijakin on tullut ostan edelleenkin,
    en voi käsittää nyky ostajia joilla ei ole minkään laista käsitystä kolari auton ostamisesta, eikä minkään laista käsitystä sen kunnostamisesta. Ostetaan silmät sumeena auto näkemättä ja sitten syytetään myyjää.
    jokainen joka ostaa vaurioituneen auton avk tietää ettei se ole ehjä.
    Jokainen auto jonka olen ostanut AVK olen paikanpäällä katsonut,olen vuosien mittaan surullisena katsonut uusia ostajia ,joilla ei ole minkään hajua miten homma toimii.
    Toivattasti henkilökunta jaksaa näiden osaamattoien kanssa.

  • Toivottavasti uusi laki menee läpi ja lunastetut autot myydään vain yrittäjille.
    Näin saadaan hintataso takaisin oikeaksi eikö ole enää yksityiset sotkemassa kauppoja.

    • Eli saataisiin hinnat (kaltaisillesi?) jobbareille alemmas, että saisivat kusetetettua isommat voitot?


  • Avklla ihan ookoo tavarata silloin tällöin.. toki umpi paskojakin on. Eniten ihmetyttää, että esim oulun avkn päällikkö vie välistä vehkeet ja korjailee myyntiin??!! Haluisin tietää millä hinnalla herran ulos ostaa romut..

  • On se vaan todella väärin korjailla mällättyjä paskoja takaisin liikenteeseen,pahimmassa tapauksessa joku tietämätön sitten menee ja ostaa tällaisen korjatun pommin.tosi asia on se että korjattu on aina korjattu sitä on turha puolustella. Ja nämä avk tapaiset paikat kannusta rikollisiin huijauksiin.

  • Paskapulju myy autoja ilman mitään vastuuta.

  • Valittakaa kuluttajasuojaan nyt heti kaikki reippaasti ja KRL:aan. Tai haastakaa oikeuteen, siinä ohjeet!
    Täällä ei asia korjaannu?

  • Vaikea kuvitella, että korjaukset tulisi kunnolla tehtyä, jos niitä ei tehdä merkkiliikkeessä, sen verran monimutkaista tekniikkaa ainakin uudehkot autot on.
    Suurlujuusterästäkin on useampaa sorttia ja hitsaustoimenpiteet silloin eivät ole kaikille samat. Hitsuskone pitää olla aika uusi, jotta osaa pitää sauman lämmön oikeana.

    • Eipä autojen korit hirveästi viimeaikoina muuttuneet eivätkä ne tuollanedes aivan rusinoita korjattavaksi myy vaan purettavaksi. Pintapeltien vaihto ei vaikuta mitenkään auton turvallisuuteen.


  • Mikä tai kuka täältä ostaa? Kalliinpia kuin vapailla markkinoilla?

  • Ja nyt koko AVK on myyty amerikkaliselle firmalle. Ei taida asiat ainakaan parantua, suomalaiset vakuutusyhtiöt kuitenkin tekivät vaurioajoneuvojen kauppaan aika vastuullisesti ketään ei tarkotuksella kusetettu.

  • Suomestahan myydään kaikki mikä vähänkin kannattaa!
    Varaosaostajan kannalta tilanne saattaa parantuakin, sillä ostajalla on
    tiedotteen mukaan vastaavaa toimintaa muissakin Euroopan maissa.
    Tarjolla olevien varaosien määrä lisääntyy, ongelmana tietenkin niiden
    sopivuus, koska autojen malliversioita on niin paljon.

    • Olet joutunut huijatuksi.


  • Täyttä rahastusta koko firma nykyään. Kannattaa välttää ostamista. Ylihintasia romuja.

    Kaikenlaisia maksuja laitettu asiakkaiden kiusaksi. On kaupan perumiskulua ja palvelumaksua... Röyhkeää.

  • Kaupan perumiskulut verkkokaupassa AVK:LLA kuluttaja-asiamiehen mukaan laiton
    myös omatoimisesti haetun auton lastaaminen ei kuulu auton hintaan

  • avk kun myytiin amerikkalaisille tulee koko aika lisää maksuja ensin käsittely maksut, palvelu maksu ja nyt lisää vielä säilytys maksu joka aika hurjan hintainen 10e päivä melkein suomen kallein auto paikka, laittakaa avk vielä pörssiin niin on tarinan loppu.

  • Oon ostanu monta autoa avk ja tulen ostamaan paljon muutakin sieltä!mahtava liike! Omaa tyhmyyttään kun luulee ostavansa virheettömän pelin !!!!!!!!

    • Mut nykyää vähä menny överiks kun huutokaupataan kaikki melkeinpä eli hinnat nousee.. ennen makso suoraa halvan pyynnin ja auto oli sun..


  • En ole koskaan ymmärtänyt sieltä täysin kaikesta tietämättömiä ostoja, liikkeisden rivistä saa halvemmalla katsastettuja ja ehjiä hienoja autoja, no kaikki tavallaan, ja taas itketään, no tuntuu että siittäs saatte, olkaa hyvät.

  • Taas on kehitystä tehty , ikävä vaan että pilattu täysin hyvä ja toimiva konsepti rahastuksella , en ostaisi tuolta enään periaatteenkaan vuoksi jos tarjoamisestakin pitää maksaa , varaosapuoli aivan onneton , rajansa kaikella , onneksi on muitakin parempia ostopaikkoja.

  • Vaikka kuinka itkette, silti ostatte aina tuolta eniten, se myy eniten autoja suomessa, niin miksi ostat ja itket ?

  • Minäkin ostin kuvien perusteella kerran auton kuvissa oli toiset renkaat
    mutta kun auto tuli mulle niin oli muuttuneet peltivanteilla oleville Ladan renkaiksi.Panin viestiä asiasta mutta ei koskaan tullut vastausta.

  • Niin siinä voi käydä kun ei ymmärrä ettei ymmärrä.

  • Veit sanat suusta!
    Olen aika paljon tekemisissä ihmisten kanssa. Käytän sopivan paikan tullen itsekin tuota ilmaisua.
    Jos siis tietää - että nyt en tiedä/ymmärrä - niin silloin on vielä paljon toivoa.
    Muuten käy tosiaan niin, kuten edellinen kirjoittaja kommentoi!

  • Käytetyn auton osto on aina tuuripeliä voi saada hyvän tai huonon mutta aina on hyvä nähdä auto ennen kuin ostaa. T.monta kolari autoa vuosien varrella ollut.

  • olin katsomassa pirkkalassa volvo xc diesel volvoa kesällä, vaurio oli aika lievä, etupäässä, ja tiedoissa luki käynistetty ja vaihde kokeiltu, kurkkasin sitte auton alle, ylläri oljupohjasta puolet pois, siis käynistetty kone kuivana ,menin sitte auto myyntiin ,selvittämään kuinka autoa on käynistetty, kone kuivana,vähän vaivantuneena ne vähätteli sitä käynti aikaa, olin kovasti kiinostunut d5 volvosta,ja kotona katsoin sitte ilmoitusta, sitä oli muutettu, startaa ei käynisty, siis valehdeltiin , että tälläistä ammatti taitoa copar entinen a.v.k. nyt ei näy millä auto on myyty, entinen myynti tapa oli reilumpi ja läpinäkuvimpi, kun oli hinta pyyhti ja sitä viikottain tarkistettiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.