Jaa, osaisko joku auttaa, alkaa olla vaikeaa...En osaa luottaa keneenkään ja pilaan joka suhteen sillä alkuunsa. Epäilen kaikkea mitä toinen sanoo ja jotenkin ymmärrän asiat päässäni aina jollain oudolla tavalla, usein täysin päinvastoin mitä toinen on edes tarkoittanut. Etsin kaikesta piilomerkityksiä. Uhakaan erolla ja yritän kaikesta lukea merkkejä siitä että toinen ei enää ole minusta kiinnostunut. Että ehtisin jättä ensin. Kärtän huomiota ja rakkautta. Koskaan en saa sitä tarpeeksi vaan haluan aina enemmän, kuin pohjaton kaivo. Takerrun, mökötän, loukkaannun, olen epälooginen. Edelliset huonot parisuhdekokemukset varmaan vaikuttaa. Ei kuitenkaan ole varaa mennä niitä ammattiauttajalle puimaan. Olenko mahdoton kumppani vai voisiko minulla olla jotain toivoa muuttua kun kuitenkin tiedostan ongelmani? Olen kyllä yrittänyt toimia toisin; luottaa, kestää etäisyyttä ja toisen omaan tilan toivetta, epävarmuutta, olla itsenäinen. Ei vaan onnistu, jossain vaiheessa ratkean aina.
Luottamuspula
3
176
Vastaukset
- SekaisinMaru
Ja vielä piti tarkentaa että syytän toista, huudan, suutun ja raivoan. Aina en itsekään tiedä miksi.
- mandariinipora
Muuttuminen on mahdollista. Se vaatii vaan järjettömästi töitä, eikä välttämättä tapahdu ihan helposti. Ja on luonnollista, että ratkeamisia tapahtuu. Ajatuksiaan on vaikeampi muuttaa, mutta omia tekemisiään on helpompi kontrolloida. Kun koet tarvetta epäillä tai käyttäytyä huonosti, koita purkaa tunteesi johonkin muuhun. Siivoa, kuntoile, leivo... Mikä nyt sinulla toimisi purkamaan tunteita tai rauhoittamaan. Usein tuollaisten tuntemusten käsittely tuoreen kumppanin kanssa auttaa. Kun ikävät tuntemukset tuo esiin, niin ne eivät jää möröiksi. Lisäksi kun toinen tietää, että on taipumusta turhaan epäilyyn, hän saattaa suhtautua laupeammin asioihin. Ja voi mahdollisesti halutessaan pyrkiä vähentämään ikävää oloa. Takertuminen ei ole kyllä hyvä juttu parisuhteessa.
Oletko viettänyt paljoa aikaa sinkkuna? Puhdas yksinolo voi auttaa tuollaisiin ongelmiin. Kun sinulla on muutakin kun aikaa vatvoa turhia asioita ja omia tekemisiä, ei aikaa epäilylle välttämättä jää. Tämäkin on vaan spekulaatiota, en tunne sinua, joten en voi sanoa suuntaan taikka toiseen... Minkä ikäinen olet? Minulla oli samanlaista taipumusta nuorempana. Kun opin ensin olemaan sinut itseni kanssa, pystyin opettelemaan luottoa myös toisiin ihmiiin. Ja aina suhteen alku on hieman epävarmaa aikaa tietyllä tavalla. Siinä vasta haetaan paikkoja ja katsellaan, että onnistuuko tämä homma meiltä. On ihan luonnollista olla hieman epävarma. Luottamuskin pitää ansaita. Mutta raivoamiseen, syyttelyyn tai epäilyyn ei pidä sortua. Avoimuus tuollaisista tunteista (ILMAN TOISEN SYYTTÄMISTÄ, sano, että vika on sinussa) ja itsensä hillitseminen olisivat ne ensisijaiset keinot, jolla voit pyrkiä taipumuksista eroon. Joudut vaan keksimään itse keinot hillitä itseäsi, minä en voi vieraana ihmisenä niitä sinulle antaa.
Oletko muuten käsitellyt edellisten suhteiden asiat täysin loppuun? Mainitsit, että syynä saattaisivat olla aikaisempien suhteiden huonot kokemukset. Käsittele niitä tunteita myös. Mieti, puhu, itke ne asiat systeemistäsi ensin pois. Kun pystyt jättämään ne lopullisesti taaksesi, voit miettiä uutta suhdetta. Edellisiä ei kannata ottaa uuden kanssa samaan suhteeseen mukaan. - afawe
tutustuppa tähän : www.tunnelukkosi.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892138Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361786- 1771329
- 231803
- 67742
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako210616- 49577
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </342532