Uuden auton tinkivara?

Nyrkkisääntö

Te jotka olette ostaneet uusia autoja, niin mikä on näkemydksenne siitä että minkä verran autoissa on tinkivaraa?

Eli jos auton hinta on hinnaston mukaan toimituskuluineen vaikka 25.000€, niin paljonko pitää lyödä tuohto kouraan että auto lähtee liikkeestä? Saako alennusta tonnin, kaksi, kolme? Vai pysyykö hinta ja annettaan kaupan pääliseksi toiset renkaat tms.?

60

12970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmää maksaa liikaa

Kyllä siitä 10-15% lähtee eli 25 tonnin autosta se 3000 euroa on normi-alennus.
      Esim. vw passatin ovh 40000€ saa likkeestä n.35000 euron hintaan.

• AuMy

Mistä helvetistä keksit noin naurettavat väitteet? Ei mitään todellisuuspohjaa.

• tyhmä puhuu noin

tuo oli paras paras kommentti 40 auto 35 tuhannella ei ole jätkä autoa ostanut koskaan mikä hölmö

• paras kauppa
        tyhmä puhuu noin kirjoitti:

tuo oli paras paras kommentti 40 auto 35 tuhannella ei ole jätkä autoa ostanut koskaan mikä hölmö

Ostin 37.500€ maksavan auton 31.000€:lla. Jäänee elämäni parhaaksi autokapaksi...

• Uuusia ostanut

Näkee kyllä koko suomi, että et ole koskaan ostanut uutta autoa ja kuitenkin tänne kirjoitat mutu juttuja.
        25000e:n auto lähtee sillä hinnalla toimituskulut ulos liikkeestä.
        Se on sitten jokaisen oma tinkauksen tulos mitä sillä samalla ovenaukaisulla siinä auton sisällä lähtee mukana uuteen kotiin.
        Itse olen saanut samaan hintaan,,,,joskus talvirenkaat ja lohkolämppärin sisäpistokkeella,,,joskus pari ensimmäistä huoltoa ilmaiseksi ja taisipa kerran olla 10kpl:tta vielä pesukuponkejakin mukana.
        Ihan oikeasti,,,heitä vit.... tuollaiset jutut.

• öklgodfjkgboiörkjmgs
        Uuusia ostanut kirjoitti:

Näkee kyllä koko suomi, että et ole koskaan ostanut uutta autoa ja kuitenkin tänne kirjoitat mutu juttuja.
        25000e:n auto lähtee sillä hinnalla toimituskulut ulos liikkeestä.
        Se on sitten jokaisen oma tinkauksen tulos mitä sillä samalla ovenaukaisulla siinä auton sisällä lähtee mukana uuteen kotiin.
        Itse olen saanut samaan hintaan,,,,joskus talvirenkaat ja lohkolämppärin sisäpistokkeella,,,joskus pari ensimmäistä huoltoa ilmaiseksi ja taisipa kerran olla 10kpl:tta vielä pesukuponkejakin mukana.
        Ihan oikeasti,,,heitä vit.... tuollaiset jutut.

arhinäki,tuomioja,kiviniemi,ym,ym monet,monet muut saa kyllä BOONUKSET kaikeasta mikä kuuluu keskon tai s-marketin piiriin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AI SUOMI/SOMALIA EI OLE KORRUPTOMAA???????????????????????????

KUKA NIIN ON VÄITTÄNYT..................................................

HEH HEH HEH HEH HEEE.........

• Käytännön kokemus

Parhaillaan voi saada 5% perushinnasta ja lisävarusteet sh.hintaan.

• useita kauppoja

Vaihtelee paljon auton, liikkeen ja markkinatilanteen mukaan.
      Kannattaa kilpailuttaa usempaakin liikettä eri paikkakunnilla, erot ovat huomattavat, varsinkin jos kaupassa on mukana vaihdokki.

• Don Fabuli

Periaatteessahan uudesta voisi tinkiä enemmän kuin käytetystä. Uudet autot ovat keskenään yhtä hyviä, ja täsmälleen samanlaisen saat muualtakin. Hyvä käytetty on yksilö, jonka veroista ei välttämättä muualta löydy.

Mutta voihan olla, että uusien hintoja on jo valmiiksi hieman pudotettu tämän takia.

• Think Tank

Se kilpailuttaminen ei nykypäivänä oikein onnistu ainakaan viereisten piirien alueilla vaïhdokin ollessa mukana. Autonmyyjä kysyy heti käytetyn rekisterinumeroa ja siitä sitten nettiin tiedustelemaan, onko autoa tarjottu toisessa liikkeessä. Autorekisterikeskukseen on kaupoilla suora yhteys.

Autonmyyjän etu on, jos vaihdokki on helposti sillä hetkellä myytävissä, koska käytetty on hänen tehtävänään saada pois myös hallista. Suurikulutuksiset tahtovat jäädä tänään halliin rasitukseksi.

• 15

Henkilökunta alennus 15 %, saman ketjun liikkeistä. Emäntä töissä kaupassa, saa oman ketjun autoliikkeistä alennuksen !

• Sillä-Lailla

HöpöHöpö!!

• Uusionjärkevävalinta
        Sillä-Lailla kirjoitti:

HöpöHöpö!!

Yleensä tarjotaan 5-6 prosentin alennusta ja niillä alennuksilla päätään sielä terveisiin kauppoihin, joita myös joukossa pitää olla. Meikäläinen on vuosien varrella ostanut niin usein uuden auton, että minun pakko selvittää aina alin mahdollinen hinta millä se lähtee ja jos se mielyttää, niin teen kaupan. Tällöin puhutaan yleensä n. 12 % alennuksista(tosin joillain merkeillä ihan maksimi on 7-8 % paikkeilla). Suurempia ei pysty antamaan kuin jossain kampanjoissa. Vanhan autoni myyn tietysti aina ite pois, niin säästän siinäkin pari tonnia ja ostaja saa sen kuitenkin 1000 halvemmalla kuin kaupasta.

Väittäisin, että järkevä uuden auton ostaminen ja järkimerkki on oikein tingattuna erittäin edullinen vaihtoehto muutaman vuoden käytetylle autolle. Uudessa takuut pelaa ja arvon lasku esim Skodalla, Toyotalla ja Volkkarilla on erittäin inhimillistä. Näissä autoissa ei juuri korjauskuluja ensimmäisen neljän vuoden aikana tule ja välirahakin sitten ihan uuteen on vielä allet puolet uuden hinnasta. Jos taas ostaa nelja vuotta vanhan auton, niin senkin arvo putoaa seuraavan neljän vuoden aikana n. 8000 euroa ja korjauskuluja noina vuosina siihen tulee jo 3000-5000 euroa. Käytännössä siis uusi auto ei tule välttämättä kalliimaksi ajaa kuin vähän käytetty. Vielä kun ottaa huomioon, että uusi vastaava on turvallisempi taloudellisempi, nykyaikaisempi, hiljaisempi ja ei tule yllättäviä kuluja, niin se olla jopa halvempi käytännössä. Ja onhan hei uusi aina uusi.

• kauppalainen jo tois

Just joo! oon vissiin samassa kaupassa töissä ku emäntäs ja sua on kuule huijattu pahasti......

• Myös ammattimies

korkeintaan skodasta tai toyotasta, niillähän on keinotekoisesti korkeat ovh hinnat jotka kaikki autoalan ammattilaiset tietää. huomaa tavallinen tallaaja jo hyvityksistä kun vaihtoauto on kyseessä kaupan yhteydessä. 15% on enemmän kuin minkään koskaan myymäni uuden auton ovh-kate.... tappiollako pitäis myydä?

• Kokemuksen äänellä
        Uusionjärkevävalinta kirjoitti:

Yleensä tarjotaan 5-6 prosentin alennusta ja niillä alennuksilla päätään sielä terveisiin kauppoihin, joita myös joukossa pitää olla. Meikäläinen on vuosien varrella ostanut niin usein uuden auton, että minun pakko selvittää aina alin mahdollinen hinta millä se lähtee ja jos se mielyttää, niin teen kaupan. Tällöin puhutaan yleensä n. 12 % alennuksista(tosin joillain merkeillä ihan maksimi on 7-8 % paikkeilla). Suurempia ei pysty antamaan kuin jossain kampanjoissa. Vanhan autoni myyn tietysti aina ite pois, niin säästän siinäkin pari tonnia ja ostaja saa sen kuitenkin 1000 halvemmalla kuin kaupasta.

Väittäisin, että järkevä uuden auton ostaminen ja järkimerkki on oikein tingattuna erittäin edullinen vaihtoehto muutaman vuoden käytetylle autolle. Uudessa takuut pelaa ja arvon lasku esim Skodalla, Toyotalla ja Volkkarilla on erittäin inhimillistä. Näissä autoissa ei juuri korjauskuluja ensimmäisen neljän vuoden aikana tule ja välirahakin sitten ihan uuteen on vielä allet puolet uuden hinnasta. Jos taas ostaa nelja vuotta vanhan auton, niin senkin arvo putoaa seuraavan neljän vuoden aikana n. 8000 euroa ja korjauskuluja noina vuosina siihen tulee jo 3000-5000 euroa. Käytännössä siis uusi auto ei tule välttämättä kalliimaksi ajaa kuin vähän käytetty. Vielä kun ottaa huomioon, että uusi vastaava on turvallisempi taloudellisempi, nykyaikaisempi, hiljaisempi ja ei tule yllättäviä kuluja, niin se olla jopa halvempi käytännössä. Ja onhan hei uusi aina uusi.

Heh, iso osa asiaa.
        Mutta, iso MUTTA!
        Mainitsemissasi merkeissä on ollut suurimmat korjauskulut ja jälkikulut luovutuksen jälkeen mitä kuvitella saattaa, jopa ranskalaisissa on ollut vähemmän ja usko pois että otanta on varmasti riittävä, tämä vain faktaa erittäin huolella koeajettujen vaihdokkien osalta.

• Totuus tinkivarasta

n. 15t hintaluokassa ovat isommat autoliikeet suostuneet järjestäen antamaan käteisalennusta vain n. 500-800e. Ilman vaihtoautoa. Joka muuta väittää, puhuu paskaa. Yksityisiltä saa helposti 1000-2000e käteisaalennusta, ja autot ovat pääsäääntöisesti edullisempia, kuin autliikkeillä.

• lisävarusteita.-..

Joo, mutta aloituksessa ei puhuttu autoliikkeen halvimmasta 15 tonnin mallista vaan keskihintaisesta 25t autosta.

800e on yli 5% 15 tonnista, joten ihan linjassahan tuo muiden juttujen kanssa. 5% 25 tonnista on 1250€.

Yleensähän tuo menee niin että hinta ei laske, mutta lisätään varusteita kuten lohkolämmitin ja vetokoukku ( = jälkiasennettavia, ei mene autoveroa, siksi se vetokoukku on hinnastossa 1500€...)

• Liike varma ja halpa

Yksityiset eivät myy uusia autoja.

Myös käytetyt autot kannattaa ostaa liikkeestä, koska liikkeiden hinnat ovat usein halvempia kuin yksityisillä, autot ovat keskimäärin paremmassa kunnossa, ja liikkeet vastaavat autojen kunnosta jopa 1,5 vuotta kuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun perusteella.

• 38

25t autossa tarjoukset olivat 4-6%.

• Tonni käteisalennust

25k€ luokassa saa tonnin pois hinnasta mutta lisävarusteista ei alennusta saa.

• Kerran elämässä

Piti oikein tarkastaa kuppapapereista paljonko sain alennusta. Auton listahinta oli 36 tuhatta ja siihen päälle lisävarusteta 1500 eurolla. Lopulta autosta piti maksaa 31 tuhatta, eli alennusta tuli peräti 17%. Ensimäisen ja ainoan kerran tein omastakin mielestän hyvän autokaupan, sellainen joka onnistuu kerran elämssä :) Mutta tämä tapahtui 2009 kun autokauppa oli melko hiljaista ja kyseessä oli pitkään varastossa ollut uusi auto, jonka varustelutaso oli kokonaan poistumassa myyntivalikoimasta, eli myyjäliikkeellä oli tarve päästä eroon kyseisen mallin viimeisistä autoista.

Normaalisti listahinnalla saa renkaat ja jotain lisävarusteitä kaupan päälle, 25 tonnin hintaluokassa kaupantekijäiset voisi olla noin 1500€, eli noin 6%.

Juuri äsken kysyttiin vaihtotarjousta toiseen autoon ja se oli surkea, suoraan hinnastosta hinnat ja vähän kehno hyvitys vaihtoautosta siihen päälle. Ei tarvi lähteä tilaamaan autoa.

• kokemusta autokauppi

"Juuri äsken kysyttiin vaihtotarjousta toiseen autoon ja se oli surkea, suoraan hinnastosta hinnat ja vähän kehno hyvitys vaihtoautosta siihen päälle."

Kyllä,nääin ammattitaitoisia meillä autokauppiaat nykyisin ovat,ei osata muuta kuin lukea luetteloa.Ja anna mä arvaan;katsoi nettiautosta vaihto kiesiin hinnan eikö.
        Tietenkin se kaivoi sen perä hikiälä olevan vanhan ukon auton ja totesi "ei voi maksaa enempää".

• Think Tank

Kun näitä tekstejä lukee, niin käsittää miksi autoliikkeen omistaja elää Suomessa loistokkaasti. Ruotsissa liki 40 vuotta asuneena ja alalla toimineenakin tiedän myyntimarginaalien olevan nykypäivänä alle kymmenen prosenttia uuden auton listahinnasta.Piiloviat haetaan vaihdokista tarkoin yllätysten karsimiseksi. Kuka hyvänsä myös Suomesta käsin voi noutaa tiedot ilmaisesti Ruotsin Autorekisteristä (www.bilregistret.se) ja näkee arvoon negatiivisesti vaikuttavat seikat, esim onko auto tuotu yksityisesti ulkomailta. Nettiosoitteesta www.carfax.se, Suomessa www.carfax.fi saa noin 10 euron hintaan vakuutusasiatiedot - kolaroinnit esim.

Useimmissa tapauksissahan on kuitenkin kysymys siitä, että on vaihtoauto mukana. Näin ollen on kysymys välirahasta, jonka on oltava molempia osapuolia tyydyttävä.

• ei kauppoja
        kokemusta autokauppi kirjoitti:

"Juuri äsken kysyttiin vaihtotarjousta toiseen autoon ja se oli surkea, suoraan hinnastosta hinnat ja vähän kehno hyvitys vaihtoautosta siihen päälle."

Kyllä,nääin ammattitaitoisia meillä autokauppiaat nykyisin ovat,ei osata muuta kuin lukea luetteloa.Ja anna mä arvaan;katsoi nettiautosta vaihto kiesiin hinnan eikö.
        Tietenkin se kaivoi sen perä hikiälä olevan vanhan ukon auton ja totesi "ei voi maksaa enempää".

Vastaavan aihturin keskiarvohinta 14.000€, tarjosi 11.000€, eikä uudesta senttiäkään alennusta.

Ihan turha alkaa tuollaisen avauksen jälkeen edes keskustelmaan alennuksista, ei se myyjä kuitenkaan kolmella tonnilla vähennä ensimmäistä välirahatarjousta.

• Yrtemi

Olen saanut 7-20% alennusta listahinnasta, suosituista automalleista saa tietysti vähemmän ja huonommin kaupan menevistä enemmän.
      Alennusta kyllä saa aina kun neuvotellaan hinnoista.

Pitää olla vaan hieman kaupantekotaitoja.

• Kukä mitenkin

Itse en tykkää tinkaamisesta. Laskeskelen itse realistisesti mikä olisi sopiva väliraha (eli haarukka minun kannalta: huonokauppa ... hyväkauppa) ja jos myyjän antama tarjous poikkeaa tästä tai on siellä huonon kaupan puolella, niin se on sitten siinä, asiaan ei enää palata.

Sanon aina tämän myös myyjälle, että laske sitten oikea tarjous, sillä en pidä tinkaamisesta. Tästä huolimatta lähes aina tarjoukseen palatessa kun kerron että tarjous oli huonompi mitä odotin, niin myyjä alkaa änkyttämään että välirahassa on vielä neuvotteluvaraa.

Eikö se nyt perskule ole kaikille paras että lasketaan hinta millä tulee kauppaa ja jätetään se tyhjänpäiväinen hinnan viilaaminen kokonaan pois, siinä puhutaan kuitenkin aika pienistä rahoista ja monen ihmisen aikaa vaan kuluuu hukkaan.

Kun kyselee riittävästi tarjouksia, niin kyllä se oikeasti tiukaksi laskettu tarjous sitten lopulta tulee ja saadaan kaupat tehtyä, ilman tyhjää tinkimistä.

• Myös ammattimies
        Kukä mitenkin kirjoitti:

Itse en tykkää tinkaamisesta. Laskeskelen itse realistisesti mikä olisi sopiva väliraha (eli haarukka minun kannalta: huonokauppa ... hyväkauppa) ja jos myyjän antama tarjous poikkeaa tästä tai on siellä huonon kaupan puolella, niin se on sitten siinä, asiaan ei enää palata.

Sanon aina tämän myös myyjälle, että laske sitten oikea tarjous, sillä en pidä tinkaamisesta. Tästä huolimatta lähes aina tarjoukseen palatessa kun kerron että tarjous oli huonompi mitä odotin, niin myyjä alkaa änkyttämään että välirahassa on vielä neuvotteluvaraa.

Eikö se nyt perskule ole kaikille paras että lasketaan hinta millä tulee kauppaa ja jätetään se tyhjänpäiväinen hinnan viilaaminen kokonaan pois, siinä puhutaan kuitenkin aika pienistä rahoista ja monen ihmisen aikaa vaan kuluuu hukkaan.

Kun kyselee riittävästi tarjouksia, niin kyllä se oikeasti tiukaksi laskettu tarjous sitten lopulta tulee ja saadaan kaupat tehtyä, ilman tyhjää tinkimistä.

Ammattitaitoinen myyjä kyllä huomaa kun olet kierroksellasi, etkä suinkaan tekemässä kauppaa kerralla jos vaikka laskisikin neton heti, sanoit palaavasi tarjoukseen, eli eikö se kerro et ei kukaan sulle sitä kerralla ole laskenu, etkä edes uskois vaikka sulle sen joku laskisikin?
        ite olen usein laskenu nettohinnan ja se on pitäny joko heti päätettyyn kauppaan tai sitten myöhemmin. suoraselkäisyyttä kaipais myös ammattilainen työssään asiakkailtaan, ei pelkästään autoliikkeissä asioivat. huomioikaa se että ihmisiä ollaan me kaikki, eikä automyyjäkään ole sen kummempi, parhaillaan tällaisesta eläimestäkin saa jopa elämänikäisen kauppakumppanin ja ystävän kaikkien onnistuneiden kauppojen saattelemana :-)

• aina ei voi voittaa
        Myös ammattimies kirjoitti:

Ammattitaitoinen myyjä kyllä huomaa kun olet kierroksellasi, etkä suinkaan tekemässä kauppaa kerralla jos vaikka laskisikin neton heti, sanoit palaavasi tarjoukseen, eli eikö se kerro et ei kukaan sulle sitä kerralla ole laskenu, etkä edes uskois vaikka sulle sen joku laskisikin?
        ite olen usein laskenu nettohinnan ja se on pitäny joko heti päätettyyn kauppaan tai sitten myöhemmin. suoraselkäisyyttä kaipais myös ammattilainen työssään asiakkailtaan, ei pelkästään autoliikkeissä asioivat. huomioikaa se että ihmisiä ollaan me kaikki, eikä automyyjäkään ole sen kummempi, parhaillaan tällaisesta eläimestäkin saa jopa elämänikäisen kauppakumppanin ja ystävän kaikkien onnistuneiden kauppojen saattelemana :-)

No voi voi. Se nyt vaan on niin että jos pyytää tarjoksen neljästä liikkeestä, niin vähintään kolme myyjä jää ilman kauppaa. Yksi saa kaupan ja se on se joka antaa parhaan tarjouksen.

Eniten vituttaa jus semmoset myyjät jotka rehvastelee että nyt tulee sellainen tarjous josta ei voi kieltäytyä ja sitten on hinnat suoraan hinnastosta eikä euroakaan alennuksia. Mikä hemmetin tarjous se semmoinen on? Osaan minä itsekkin laskea hinnat hinnastosta.

• aina ei voi voittaa
        Myös ammattimies kirjoitti:

Ai niin tuli vielä mieleen kun olen joskus saanut tarjouksen jostain autosta ja pyytänyt sitten samanlaisesta autosta tarjouksen toisesta liikkeestä, niin olen jo tarjousta pyytäessä sanonut että minulla on jo toinen tarjous ja välirahan tulee olla esimerkiksi alle 15.000€, eli paempi kuin se toinen tarjous. Sitten tulee tarjous jossa väliraha on 17.500€... Fiksumpi myyjä olisi onnitellut hyvästä tarjouksesta ja sanonut ettei pysty samaan ja jättänyt tarjouksen antamatta, tai sitten antanut tarjouksen jossa väliraha on 14.500€. No voi tietysti olla että myyjä kuvittelee minun vedättävän ja valehtelevan muista tarjouksista ja sellainen moka hänelle suotakoon koska ei minua tunne.

• pankaa paremmaksi

Tinkasin peräänantamattomasti uudesta Linea Luna Terra Sol Plus Premium Luxury Toyota Corollasta autoliikkeen myyjän kanssa... 3,5 viikkoa joka aamu olin oven takana kun liike aukesi ja ukolta meinas aina mennä ylitöiksi kun olin tinkaamassa, loppujen lopuksi sain aika hyvät kaupat. Auton lisäksi myyjä maksoi väliä vielä 2500 omasta pussistaan.

• Think Tank

Onpas hyvätuloinen myyjä. Nuo kalajutut eivät kuulu asiapohjaiseen keskusteluun. Voihan tunnustaa pahimmankin rikoksen, mutta ilman sitovaa todistusta oikeusistuinkaan ei voi vangita ketään länsimaisessa yhteiskunnassa eli on syytön ellei syyllisyyttä pystytä todistamaan.
        Toisaalta nimimerkki "pankaa paremmaksi" on ehkä maksanut lisät ruskeassa kuoressa.

• tinkimätön.

Kyllä siitä vähintään puolet pitää lähteä hinnasta pois ennen kuin minä uuden auton ostan!

(En oo kyllä koskaan ostanut.)

• se on saletti

Etkä osta...

• Ostanut

7 % lähti parhaimmillaan kun loppuvuodesta autoa olin ostamassa (ja ostinkin Juken 4x4 DIG-T:n kaikilla varusteilla ko. alella). Monessa paikassa 5 % tuntui olevan maksimi, mitä ilman vaihtoautoakaan saa suoralla kaupalla tilisiirrolla maksettaessa. Varsinkin Helsingin seudulla aika nihkeetä...

• Tinkivaraa junteille

PK-seudulla ja suurissa kaupungeissa käytettyjen hinnat onkin alempia ja ehkä eroa myyntihinnoissa ei sitten ole kovin paljon. Etelässä ei ole aikaa tinkaamiselle vaan hinnat kerrotaan ja päätökset tehdään niiden pohjalta. Tinkaaminen on peräkylien junttien touhua ja ajanvietettä, kun ei ole parempaakaan tekemistä. Lopulta ostohinta on sama, toisessa kaupan tekoon menee vain viisi kertaa vähemmän aikaa.

• ukkeli65

Ostin mannelta Pösön 2004 -95. Turbo Diesel 306 .Maksoin 3400 e.Sama auto vielä kilometrissä 451,000 .Korjauskuluja alle 500 e. Eli mistä niitä korjauskuluja jopa 3000e .Siis 8 vuotta jo ,eikä vaihtoa tarvitse

• Think Tank

• 21

niin ja saahan niistä boonuksia s-jäsenkortilla

• JKTu

Nimimerkki "21" saa kai S-korttiboonusta myös verojen osalta. Kaikkeen se KePu pystyykin.

• Ei merkittävä

Boonus on rajattu kahden tonnin ostoon, eli 5,5% mukaan bonuksen vaikutus on maksimissaan 110€

• 2 uutta ostanut

Sehän on vähän siitä kiinni mikä on liikkeen katetarve ja kassatilanne muutoinkin.
      Jos ei ole aivan huippukalliilla paikalla liike niin saattaa niistä saada sen 15% mutta ei ihan tuntematon sisällesaapuja.

Katettahan kauppiaalle jää suositushinnasta sellainen 30%. Muutoin ei maksella palkkoja, lämmitys, vuokra, ilmoittelu, puhelin ym ym kuluja ja lisäksi vielä jää sinne verokalenteriin kateutta aiheuttavia summia :)

Normaalisti mukaan saa ne kahdet renkaan, ehkä erikoisvanteilla ja tankin täyteen...

• Juu ei

On se hienoa avautua asiantuntijana, kun on peräti 2 uutta autoa ostanut. Uudessa autossa tänäpäivänä bruttokate taitaa pyöriä kymmenen prosentin kahtapuolta riippuen auton merkistä ja mallista, josta kauppias sitten voi vielä antaa jopa alennusta.

• ent automyyjä

Katohan, oikea "asiantuntija" liikenteessä taas...

Uusien autojen myyntipalkkiot pyörivät merkistä ja mallista riippuen 8-15 prosentissa auton VEROTTOMASTA hinnasta. Eli uudessa autossa, joka maksaa veroineen 22 000 euroa, ja jonka veroton hinta on vaikka 17 000 euroa, jälleenmyyjän palkkio on 1300-2600 euroa.

Noista katteista ei hirveästi vaihdokkeja ylihyvitetä tänä päivänä, toteutuneet myyntikatteet uusissa autoissa pyörivät siellä 5 prosentin molemmin puolin.

Luonnollisesti niillä merkeillä, joita eniten myydään, myyntipalkkiotkin ovat suuremmat. Näissä merkeissä myyjällä on aina helpompi tehdä kauppaa, kun asiakkaan ohjailuun on käytettävissä isompi summa rahaa.

Ihan oikeasti, jos ette ole alalla olleet, älkää jauhako p*skaa uusien autojen kymmenien prosenttien myyntikatteista!!!

• tappiolla? Tuskin
        ent automyyjä kirjoitti:

Katohan, oikea "asiantuntija" liikenteessä taas...

Uusien autojen myyntipalkkiot pyörivät merkistä ja mallista riippuen 8-15 prosentissa auton VEROTTOMASTA hinnasta. Eli uudessa autossa, joka maksaa veroineen 22 000 euroa, ja jonka veroton hinta on vaikka 17 000 euroa, jälleenmyyjän palkkio on 1300-2600 euroa.

Noista katteista ei hirveästi vaihdokkeja ylihyvitetä tänä päivänä, toteutuneet myyntikatteet uusissa autoissa pyörivät siellä 5 prosentin molemmin puolin.

Luonnollisesti niillä merkeillä, joita eniten myydään, myyntipalkkiotkin ovat suuremmat. Näissä merkeissä myyjällä on aina helpompi tehdä kauppaa, kun asiakkaan ohjailuun on käytettävissä isompi summa rahaa.

Ihan oikeasti, jos ette ole alalla olleet, älkää jauhako p*skaa uusien autojen kymmenien prosenttien myyntikatteista!!!

Fordeja myydään nyt espanjassa kahden tonnin alennuksella ja tuskin niitä sielläkään tappiolla myydään. Suomessa veroton hinta yli 18.000€ ja Espanjassa alle 16.000€, alennus siis noin 12% verottomasta hinnasta.

• Kenen pussista?
        tappiolla? Tuskin kirjoitti:

Fordeja myydään nyt espanjassa kahden tonnin alennuksella ja tuskin niitä sielläkään tappiolla myydään. Suomessa veroton hinta yli 18.000€ ja Espanjassa alle 16.000€, alennus siis noin 12% verottomasta hinnasta.

Elämän suuria totuuksia: tavara joka käy kaupaksi niin sellaisessa on normaalit (pienet) alennukset. Tavara joka ei käy kaupaksi ja tai seisoo varastossa niin alennukset isommat. Kummassakin tilanteessa annetut alennukset on aina joltakin pois, joko piirimyyjältä ja tai maahantuojalta/ tehtaalta. Lopuksi toteaisin ette kai te niin tyhmiä ole ettei yritykset tappiota voisi tehdä? vaikeina aikoina on vain kyse siitä miten selvittäisiin mahdollisimman pienellä tappiolla.

• ent automyyjä
        tappiolla? Tuskin kirjoitti:

Yks lysti, mikä auton veroton hinta on muualla maailmassa, täällä mennään niillä eväillä, mitä aiemmin mainitsin...

• meilläeitingitäkosk

• auton omistaja

Ostin uuden auton. Hintapyynti oli 23700 ja auto lähti mukaan kaksilla renkailla hintaan 21500. PAljonko tuosta nyt alennusprosentiksi tulee (2200/23700)

• 9%

Oliko toiset renkaat mukana tuossa hintapyynnissä?

Milloin tehty kauppa ja mikä auto?

• Autokpas

27 000 euron verottomasta hinnasta voi saada 6 % alennusta, lisävarusteista ei saa mitään alennusta. Kampanjat koskee yleensä tuotannosta poistuvia malleja.

• auton ostaja

Tai uusia malleja joita pitää markkinoida joillakin autopävillä myyty lätkä ikkunassa.

• ostelija_ake

max 22500

• ex foordisti

11% kia ceed 3.9 2013 tämä on totta.

• YxOstaja

Uusista autoista saa alennusta, jos on tarjota hyväkuntoista vaihtoautoa. Suoralla ostolla ei kovin paljon hinta tipu.. korkeintaan muutamia satasia..

• Olervo

"Liikkeert vastaavat autojen kunnosta jopa 1,5 vuotta kuluttajasuojalain mukaisen virhe-
      vastuun perusteella.Liike varma ja halpa"

Vai liike varma ja halpa ?
      Mitäs sanot tästä? Asiakas vaihtaa Tojon nuorempaan Tojoon,2,5 vuotta vanhaan.
      Autoon juuri tehty 60 tuh.huolto.Ajettuaan noin 3.500 km jarrut alkavat ilmoittamaan le-
      vyt lopussa.Ilmenee myös ,että etulevyt palanneet ja pahasti urittuneet.

Aiemmin kauppaa tehdessä asiakas on huomauttanut,miksi huoltokirjassa ei esiinny
      jarrujen huollosta tai korjauksesta mitään mainintaa,vaikka sille on varattu erityinen
      paikka muusta huollosta poiketen.
      Automyyjän vastaus asiakkaan huomautukseen; Ei sitä ole pietty tarpeellisena,siksi
      siitä on luovuttu.Kyllä jarrut on tarkistettu muun huollon (60 tuh.)ohessa.
      Myöhempi selvitys; ed.omistaja ei ole pyytänyt tekemään jarruille mitään.

Onko tämä luotettavaa,varmaa ja halpaa huoltoa?

• se on niin vaikeeta

Sitä on taas niin asiantuntijat asialla että. Varmasti alennus selviää, kun otat kahdesta paikasta tarjouksen ja ostat siltä kumpi myy sopivammin. Vaihtokaupat asia aivan toinen.

• nissan

Kaikki mitä ei tarvii maksaa on pois osamaksuista.

• Vilen Sulo

Enhän mä pölvästi mitään autoa ole ostamassa vaan alennuksia! Voisit vähän miettiä, mitä suustas päästät.

• Sourcream

Oliskohan vielä jotain supertarjouksia tälle vuodelle? Mitäs luulette?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      202
      4800
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      218
      3633
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      123
      3008
    4. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      156
      2972
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      55
      2913
    6. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      14
      2452
    7. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      64
      2442
    8. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      78
      2273
    9. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      2095
    10. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      57
      2054
    Aihe