Säälittävät fiftaripellet...

L0Llaaja

Onko mikään säälittävämpää kuin nämä fiftaripellet, jotka ajavat jollain hikisellä, ruosteenraiskaamalla V8 Capricella? On se olevinaan niin hienoa, kun alla V8 ja itsetehdyt suorat putket... L0L

Ja pukeutuvat vielä näihin baskerihattuihin ja nahkarotseihin L0L
Suurin osa näistä pelleistä ei varmaan edes tiedä että amerikkalaiset nauraisivat heidät ojaan, jos näkisivät, millaista tämä touhu on täällä Suomessa... Amerikassahan nuo stationwagonit ovat aivan jokapäiväisiä kauppakasseja, joilla perheenäidit käyvät kaupassa ja hakevat pilttinsä koulusta. Täällä taas sitä ajetaan kuin jotain 500hp Mustangia L0L. Varmaan hauska tuhlata sossun kuukauden rahat yhden päivän bensoihin L0L.

42

1286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allu_____________

      Kukin tyylillään. Toisten tyylistä valittaminen on ilmeisesti kivaa.

      Entä V8 Caprice vs. melkein mikä tahansa tämän päivän henkilöauto?

    • Ketjut+tatskat must

      LOL?Liika on liikaa,Laulut on laulettu vai oisko lehmät on laitumella...?Liekö jotain Hesasanastoa tai Kainuun murretta?
      Noh,siinä olen samaa mieltä että säälittävän näköisiä on juuri nuo liikkuvat romukasat ja tuntuu että mitä surkeamman näköinen ulkoasu repsottavin puskurein,ruosteläiskin väritetty mattaspray ja savuttava alaspainunut peräpää=Cool ja oikea automies tässä menee V8 Jenkillä ja kattokaapas miten huonossa kunnossa autoni on!!
      Enempi säväyttäisi nähdä viimmosen päälle hienokuntoinen STW!!
      Se vaan MAKSAA enempi kuin romukasalla ajo ja ehkäpä automiehen tietotaito ei enempään pystykkään kun angry birdsit,lihava eukko 2 kakaraa,rakennusprojektit ja vanha Uustuonti Audi jne vie kaikki mehut...

      • Allu____________

        Se kyllä kieltämättä on naurettavaa uusavuttomuutta, jos näpit on keskellä kämmentä.


      • asjoasja

        eiku Loppu On Lähellä :D


    • Turha verrata ketkä siellä jenkeissä näillä Capricellä ym. ajelee. Jenkeissä ajavat Saabilla ja Volvolla rinta rottingilla kun ovat siellä harvinaisempia autoja, täällä niillä ajelee ihan tavalliset pulliaiset...

      • CAD cdv

        tuonkaltaisilla, 90-luvun taitteen stw-autoilla. Ei jenkkilässä aja enää kukaan. Tai jos ajaa., niin jotkut vähemmän varakkaat....(yhteiskunnan elätit, rupusakki ).
        On laitettu jenkkilässä jo paaliin suurin osa, noista 20 vuotiaista stw-autoista.


      • eri kulttuuri
        CAD cdv kirjoitti:

        tuonkaltaisilla, 90-luvun taitteen stw-autoilla. Ei jenkkilässä aja enää kukaan. Tai jos ajaa., niin jotkut vähemmän varakkaat....(yhteiskunnan elätit, rupusakki ).
        On laitettu jenkkilässä jo paaliin suurin osa, noista 20 vuotiaista stw-autoista.

        Sen verran olen yhdysvaltalaisia opiskelijoita tavannut, että voin sanoa että heillo tuottaa vaikeuksia edes nimetä joku 90-luvun auto. Puhumattakaan nyt autosta, jonka juuret ovat 70-luvulla (laatikkomallin Caprice).

        Esim. eräskin ei ollut Oldsmobile Achievasta koskaan kuullutkaan. Kun uusi auto on halpa, vanhoista ne keskimääräistä huonommat puretaan siinä kunnossa missä Suomessa mennään museotarkastajalle kokeilemaan onnea. Sitä huonommat menevät paaliin.


      • USA-fanii
        eri kulttuuri kirjoitti:

        Sen verran olen yhdysvaltalaisia opiskelijoita tavannut, että voin sanoa että heillo tuottaa vaikeuksia edes nimetä joku 90-luvun auto. Puhumattakaan nyt autosta, jonka juuret ovat 70-luvulla (laatikkomallin Caprice).

        Esim. eräskin ei ollut Oldsmobile Achievasta koskaan kuullutkaan. Kun uusi auto on halpa, vanhoista ne keskimääräistä huonommat puretaan siinä kunnossa missä Suomessa mennään museotarkastajalle kokeilemaan onnea. Sitä huonommat menevät paaliin.

        Pienillä autoilla ajavat nykyään jenkkilässä. Ei juuri eroa Euroopasta, paitsi avolavat erilaisia. Tosin automaatit hyvin yleisiä ja isommat koneet.


    • vrthtyjtr

      "Onko mikään säälittävämpää kuin nämä fiftaripellet..."

      Ei ole. Ei.

      • Että näin.

        Täytyy myöntää että en ole koskaan tajunnut mikä on hienoa tuollaisessa ruumisautomallisessa veronkiertofarmarissa, ja vaikka kuinka halvalla joku sellaista kaupittelisi niin ei tulisi mieleenkään ostaa, on mielestäni todella karseannäköinen lulla. Diesel moottori kuuluisi tuonmalliseen autoon niinkuin mersuissakin ja V8 johonkin sporttisempaan korimalliin. Niin ja fiftarien pitää ajaa 50-luvun autoilla.


      • 50's

        on säällitävämpää nimittäin sinä mikä puimuri pelle oletkaan.
        miks muka pitää aina olla viimesen päälle laitettu aato? ku kaikki ei semmoisesta tykkää, kaikilla on oma maku ulkonäön suhteen jos sitä oot tienny pelle?
        kateellisten panettelua on vain tuokin jenkit on rumia jne jne mikset koskaan hauku puimurilla ajavia homoja ja nyky ajan paska lootikoita joita ees kuolleetkaan halua.
        viestin alottajakin pukeutuu varmaan pinkkiin tiukkaan paitaan jonka isi pappa on ostanu ja käy fiiatin ratin taakse pollena :D


      • pinkkipaita
        50's kirjoitti:

        on säällitävämpää nimittäin sinä mikä puimuri pelle oletkaan.
        miks muka pitää aina olla viimesen päälle laitettu aato? ku kaikki ei semmoisesta tykkää, kaikilla on oma maku ulkonäön suhteen jos sitä oot tienny pelle?
        kateellisten panettelua on vain tuokin jenkit on rumia jne jne mikset koskaan hauku puimurilla ajavia homoja ja nyky ajan paska lootikoita joita ees kuolleetkaan halua.
        viestin alottajakin pukeutuu varmaan pinkkiin tiukkaan paitaan jonka isi pappa on ostanu ja käy fiiatin ratin taakse pollena :D

        Pinkkipaitaiset pojat vie sinultakin naiset. Suave-pellen taas on aika vaikea saada naista omien piiriensä ulkopuolelta.

        Ja mitä vikaa siinä on jos on rikas isä? Olisi käynyt kouluja, niin sinäkin voisit olla.


      • 50's
        pinkkipaita kirjoitti:

        Pinkkipaitaiset pojat vie sinultakin naiset. Suave-pellen taas on aika vaikea saada naista omien piiriensä ulkopuolelta.

        Ja mitä vikaa siinä on jos on rikas isä? Olisi käynyt kouluja, niin sinäkin voisit olla.

        taetaa ne pinkki paetaset saaha wuan bepopin vessassa moloa jormalta ja peräsuolta, nii ee oo hättee et vie naiset.
        rikas isä ja buimuri villet hah mikä kulta lusikka perseessä sulla on ollu syntyessä oikein? mää ruottiin.


    • 6.6

      Onko mitään säälittävämpää kuin saunapuhtaana ja ylänappi kiinni lauantaisin äidin maksamalla putipuhtaalla corollalla ajelevat aikamiespojat,jotka sitten illalla ihmettelevät äidin kanssa,että miksi ne kylän tytöt aina tunkevat sinne mattamustan capricen takapaksiin

    • kvodvnsodv

      dänkkä-dänkkä-dänkkä-dänkkä..........osta pinssi, osta kahvi...........dänkkä-dänkkä-dänkkä-dänkkä.........osta tarra, osta käytetyt tulpat..

      Tätä kuulee suomalaisissa miitingeissä. ihan schaissea koko porukka.

    • Caprice -88

      Chevrolet caprice täyden kympin arvoinen auto! Saanut vaan kamalan maineen.
      Nämä iso mahaiset billyt ympäri suomen ovat tuhonneet näitä komistuksia tuhatmäärin.

      • 12v jenkillä

        farkku on todella hyvä käyttis! on tilaa ja mukavuutta, turha täällä on nyt itkee kuinka farkkuja tuhotaan, kuinka monta A koppa moparia on edellisen sukupolven puolesta laulettu lyttyyn?


    • Kyllä se vaan on niin, että kaikilla ei ole varaa hienoon jenkkiin, niin totta munassa saa ajella rumallakin! Jos siitä joku korrolla ajava sälli, joka pukeutuu kuin polttareihinsa olisi menossa, suivaantuu niin eihän se sen jenkkimiehen vika ole! :D

      Ja itsellä on sen verta erilaisia kulkineita ollut, että tommonen kapriise hakkaa ajomukavuudessa (huom., EI ajettavuudessa!) monen nykykorron.

      Isomahaset harrastajat taas on osottautuneet monessa paikassa hauskoiksi hepuiksi.

      Eriasia on nämä wannabe pellet, jotka ostaa ekaksi jenkiksi loppuunajetun farmikapriisen (tai minkä tahansa jenkin) ja kuuntelee siellä jotakin v...tun teknoa ja räppiä. Se jos mikä sylettää. Semmoset tuulihatut ja tyylirikot pysyköön niissä teippi- ja lasikuitukorroissaan!

      Ja kyllä, olen itse fiftaripelle vaikka ajankin 40-luvun lopun autolla...

    • jenkkiautoilija..

      nimimerkille "LOLlaaja". Säälittävämpää ovat juuri kaltaisesi inisijät. Harmittaako, kun äitee ei antanut ostaa jenkkiautoa. Tai suuremmalla tod. näköisyydellä, sinulla paskakikkareella, ei ole edes ajokorttia, eikä rahaa hankkia minkäänlaista autoa. Ajokorttiakaan tuskin saisit, vaikka yrittäisit...Parempi, että pysyttelet vain siinä lempiharrastuksesi parissa; keräilemässä "MYLittlePony"-hahmoja.

    • Käyn välillä keskustelemassa yhdella amerikkalaisella keskustelupalstalla ja kyllä ne amerikkalaipojat Capriceakin rakentelee. On kuvia projektien eri vaiheista. Lähtökohta jollekkin projektille voi olla aivan mahdottomalta tuntuva, mutta harrastajia kyllä jokaiselle automerkille ja rakentelijoita löytyy.
      Stationwagonit jotka ovat peruskuosissa ovat jo vanhoja ja sopivat myös pienituloisen amerikkalaisen lompakolle. rakennusprojektin lähtökohtana edullinen hinta ja suuri muunneltavuus ovat arvostettuja. Vanhoja malle ja myös entisöidään ja tehdään niistä osa historiaa.
      En ymmärrä miksi arvioida toisen autoa ja makua jonkin auton suhteen.

      • Caprice 83

        Olisko linkkiä, et vois katella.

        Jenkkiautoliikkeistä osia kysyessäni ne usein sanoo et välivuoden autoihin ei ole osia. Ne niillä sivuilla varmasti tietää mistä saa esim. rungon ja korin välisiä puslia.


    • buick -79

      Minusta näissä piilofarkuissa ei ole mitään naurettavaa. Jotkut harrastaa jotain rätti sitikoita tai vaikka saabbeja. Niihin verrattuna nämä on autoja. Ja kaiken lisäksi halpoja harrastaa.
      Tekisi mieti antaa noottia niiden huonosta hoidosta mutta enpä anna nyt. Mutta voi silti esittää kysymyksen miksi farkut päästettiin noin huonoon kuntoon?
      Pitkälle olis päässyt tälläsellä perushuollolla: Öljyt 5000km välein. Loota öljyt 40000km välein. Alustapesu edes kerran talvessa. Kaasarin huolto osaavissa käsissä.
      Joka kesä vaha pintaan ja kas sinulla olisi autoa 30-50vuodeksi!

      • näin meillä

        Piilofarkuthan on tosiaan mitä mainioimpia kulkupelejä. Tarvii enää miettiä mahtuuko soittimet kyytiin kun lähtee keikalle. Ja mukavakin vielä.

        Oikeessa oot siitä hoidosta, omaankin koneremppa ja alustaan osia uusittu huonon hoidon takia mut pellit on virheettömiä niin mun mielestä kannatti panostaa. Ja nyt kun tuo on kunnossa niin eihän se kulutuskaan mikään hirveä ole. Eikä oo iso homma pari kertaa vuodessa käydä paikat läpi ja tehdä tarvittavat huollot.

        Ja ihan käyttöautoksi hommasin. On tullu vuosien varrella kokeiltua niin japseja kuin eurooppalaisiakin, uusia ja käytettyjä mutta tähän mennessä Caprice on ollut paras. Halpa tätä on pitää verrattuna uusiin autoihin ja kun kilometrejä tulee vajaa 5000 vuodessa niin mulle on ihan sama meneekö bensaa 5l/100km vai 12l/100km. Ja viehän uudemmatkin ton kokoset kipot 9l/100km ja enemmän..

        Ainiin, pakko mainita alottajalle, oon IT-nörtti ja kuljen usein verkkarit jalassa enkä omista nahkatakkia :D


    • jenkillä vuodesta-78

      12 vuotta on tullut tuolla nykyisellä henkilö-STW:llä (-80 Caprice) ajeltua jokseenkin kaikki ajot. Ja jenkeillä yleensäkin jo vuodesta -78. Olen siis yli 50v "perusinsinööri", enkä koe ajokkiani pätkääkään säälittäväksi, itsestäni puhumattakaan. Keskustelua siitä kyllä saa aikaan meni sitten minne hyvänsä =) Himmeli käytiin läpi silloin aikoinaan ja matkan varrella on vaihdettu vain kuluvia osia, joita on mennyt melko vähän kilometreihin nähden. kaikki kulut huomioiden (ostohinnan kuoletus nollaan, vakuutukset täyskaskolla, bensat, öljyt, osat jne.) on kapriisin kilometrikulut nyt 28 cent/km. Pyrkiköön kuka vaan samaan "uudella taloudellisella" muovikuulalla!

    • niiniininini

      sinä olet säälittävämpi noilla puheillasi..anna ihmisten ajaa millä haluaa.jokainen joka haluaa olla jenkkiauto harrastaja saa olla sitä pinelläkin panoksella!

      • insinöör

        Kyllä insinöörilläkin menee huonosti jos joutuu noin vanhalla romulla ajelemaan, meilläpäin inssit ajelee korkeintaan 3 vuotta vanhalla autolla, sitten vaihdetaan uuteen. Hyvä insinööri ajaa aina uudella autolla ja rupusakki vanhoilla paskoilla.


      • suatana..
        insinöör kirjoitti:

        Kyllä insinöörilläkin menee huonosti jos joutuu noin vanhalla romulla ajelemaan, meilläpäin inssit ajelee korkeintaan 3 vuotta vanhalla autolla, sitten vaihdetaan uuteen. Hyvä insinööri ajaa aina uudella autolla ja rupusakki vanhoilla paskoilla.

        sinä taejatki olla semmone kermaperse joka luulee olevansa parempi nykyajan katiskalla,ahahahah salli mun nauraa poloinen XD


    • ex turnus

      Sulta puuttuu näkemystä juttuihin. Oot niitä ihmisiä jotka ostaa auton muita varten. Ehkäpä olet muutenkin sellainen. No, sellanen ainakin on säälittävää.

    • Sipulikeijo

      STW on hyvä, suorastaan loistava auto, mutta nämä cruisingeissa kaljapäissään mölyävät tötterötukat on ihan hanurista. Ralliruututarra, etelävaltion liput ja joku saamarin rebelviiri antennissa kyllä vaan tuottaa niin suunnatonta myötähäpeää että meinaa itku päästä aina kun semmosta näkee.
      Ja kun ne raukat ei tunnu ite tajuavan mitään, ne on amerikanautoharrastuksen syöpä.

      • onaboy

        sitä samaa se on ollut jenkkipiireissä jo 70 luvulta asti, enemmän vituttaa nää insinöörit jotka rahalla ostaa valmiin auton ja sitten tullaan tapahtumiin nokka pystyssä ja ollaan parempaa porukkaa. öjynvaihdosta lähtien teetetään kaikki ulkopuolisilla ja kun menee kysyyn autosta jotain niin hädintuskin tiedetään mikä on auton merkki. tästä itkijäporukasta löytyy myös joitakin jotka ovat itse tehneet ihan samaa repelitouhua nuorempana...


      • gwehcehr5
        onaboy kirjoitti:

        sitä samaa se on ollut jenkkipiireissä jo 70 luvulta asti, enemmän vituttaa nää insinöörit jotka rahalla ostaa valmiin auton ja sitten tullaan tapahtumiin nokka pystyssä ja ollaan parempaa porukkaa. öjynvaihdosta lähtien teetetään kaikki ulkopuolisilla ja kun menee kysyyn autosta jotain niin hädintuskin tiedetään mikä on auton merkki. tästä itkijäporukasta löytyy myös joitakin jotka ovat itse tehneet ihan samaa repelitouhua nuorempana...

        Köyhä vikisee...

        Itse asiassa parempi vain että käy koulunsa, opiskelee kieliä (muutakin kuin wannebe -texas/mikahäkkishybridi-englantia) ja valmistuu kunnon ammattiin. Ostaa mieluummin kunnon auton sitten kun on kunnon ammatissa.

        Toki on näitä jääriä joiden mielestä pitäisi ensin käydä se Aspen-vaihe läpi.

        Mutta asiat voi tehdä kahdella tavalla: Kunnolla tai sitten kuten Suomessa tehdään. Kumma että tässä maassa on vieläkin tällaista herravihaa. Vielä kummempi että nämä kovinta herravihaa purkavat itse kovaan ääneen huutelevat kommaria jos joku ei heidän STW-lotjaansa arvosta.


    • nojuuse niinkinuu

      En kyllä makuasioiden takia ketään pelleksi haukkuisi.Mutta näissä paljonpuhutuissa farkuissa paskaa on kyllä se että melkein kaikki on pakettiautoja.Mä en ikinä haluais 80-lätkää kontinluukkuun bensa autossa.Ja takapenkillä on tilat kyllä aika pienet noinkin ison näköiseksi autoksi.Että se siitä tila ihmeestä,vaikka konttiin mahtuukin tavaraa..Dieselissä sen pakuksi rekisteröinnin nyt jotenkin vielä ymmärtää kun muuten ois dieselvero hirvee.

    • *.*

      Itse jenkkejä harrastavana nuo nuoret wanna be fiftari pellet kirppikseltä tai isältä saadulta pesemättömällä nahkatakilla etelävaltion lippu hihassa ja kännissä suorastaan naurattavat tapahtumissa. Haluvat vain näyttää siltä miltä näytti 70-80-luvun jenkkiauto tapahtumassa , josta he ovat nähneet valokuvia.

    • mies vm 66

      Mulla on ollut jo monta vuotta melko alkuperäinen caprice stw. Alkuperäinen mutta haalistunut väri. Laseja ei ole tummennettu eikä pakoputkea isonnettu.Sähkökaasari löytyy ja alkuperäiset pinnakapselit
      Toimii kakkos-autona ja olen tyytyväinen ehkä jopa ylpeä tuosta autosta.
      3000-5000km vuodessa aika tasaseen jo 9vuoden ajan

      Harmittaa kun näitä näkee yleensä vaan linttakuosissa.....

    • Mailta

      Mihin helvetin baskerihattuihin fiftarit pukeutuu? Ja kuinka voi olla fiftari, jos ajaa vanhimmillaan 60-luvun jenkillä tai millään muullakaan laatikolla?

    • molag-bal

      ympärivuotisena käyttiksenä '88 capraissi. kulunut kyllä mutta ei lintta. orkkis sähkökaasari ja muut vehkeet pelaa ja kaikki on huollettu. mikä olis parempi perheauto? maksoin tuosta alle tonnin. mihin max 1000€ autoon saat tilat kuudelle koira ja kaikki roippeet? puhumattakaan sähköherkuista, ilmastoinnista, cruisesta ja mahtavasta kyydistä. tässäkohtaa viimestään itketään bensankulutuksesta. muija pääsee 10l matkassa, mulla menee litra-pari enemmän. meille tuo kapraissi ei ole mikään rokki-örvellys-raggarointilintta. vituttaa kun kaikki rokkarit sun muut rakkarit luulee aina niin. suomessa on paljon ihmisiä jotka pitävät näitä käyttiksinä auton ominaisuuksien tähden!! ei sentakia että oltais kovia raggareita jeejee kattokaa meitä.

      harrastepelinä onkin sitten 70-luvun puolivälin ford jossa keulilla 460cid isolohko (7.5l) pikkukylässä se vehje aiheuttaa uskomattoman paljon närää, vaikka uuden corollan hinnalla saisi kyseisiä fordsoneja ainakin 3kpl.
      tuon pirssin kanssa bensaa kyllä palaa, mutta mikä harrastus olisi ilmainen? harvalla tuulipukueinarilla on ollut fordista hyvää sanottavaa. joko kauhistellaan moottorin kokoa, bensankulutusta tai auton kokoa (5,8m pitkä, 2m leveä ja painoa 2.3 tonnia). ford on itseasiassa kesän ajan "käyttiksenä", jos sana käyttöauto tarkoittaa sitä millä käydään kaupassa, asioilla, mummolassa jne. harrastetapahtumat kierretään myös fordilla. ensitalvena olisi tarkoitus nostaa moottori pöydälle ja tehdä pikku remppa. männänrenkaat, venttiilien seetit, laakerit ja muu kuluva osa vaihtoon. samalla asennetaan 0 asteinen jakopää ja korkeammalla nostolla oleva nokka-akseli eli palautetaan moottori ajanjaksolle ennen saastemääräyksiä.

      koko saastehomma lähti vakuutusyhtiöistä. isotehoisia autoja ruvettiin verottamaan isolla kädellä mutta amerikkalaiset eivät halunneet vielä luopua isoista moottoreista ylimuhkean väännön takia. valmistajat pudottivat puristuksia, laimensivat nokka-akselia ja käänsivät sytytyksen ennakot ja nokka-akselin suhde kampuraan viivästettiin. näin tehot pudotettiin yli 300hv -> 200hv.
      mun fordissa on ollut alunperin 220hv ja noin 500nm vääntöä. keväällä lukemien pitäisi olla noin 300hv ja 600nm ja polttoaineenkulutuksen pitäisi vähän laskea moottorin hyötysuhteen parantuessa

      • alfahda

        olisi itse upeaa omistaa 29 jenkkia v 1964-1987 ja kolme farmaria ja caprice stw jossa matkaisi bernhardinkoira hannibal ja noffi nova ja mastiffi tepa


    • Jenkkiautojen ystävä

      Itse pidän jenkeistä hyvinkin paljon, mutta harvemmin niitä harrastavasta porukasta. Melkein kaikki tuntuvat olevan yksinkertaisesti täysin sekopäitä, ja muutenkin vittumaisia ja tyhmiä ihmisiä.. Toki asiallisiinkin jenkki harrastajiin olen törmännyt, mutta ne eivät ole taas olleetkaan tämmöstä perus rockabilly vitun raggari sakkia, vaan ihan tommosia yksittäisiä harrastelijoita jotka yleensä harrastavatkin vähän tommoisia siistimpiä jenkkejä eivätkä juurikaa mitään linttoja..

    • S.T.O.P.

      Onko luulo 100% anonyymisti kirjoittelusta se, mikä saa sinut haukkumaan kokonaisia yhteisöjä ? Vai mistä moinen ?

    • herra 59

      Onhan nää jenkkiporukat nyt kuitenkin eri planeetalta kuin noi aurinkolasilippalakkifinninaamat mopoautoillaan. Onhan.

    • josaldinho5172

      ois ihan nastaa olla jenkki. mersu ja euroharrastaja ja sellanen aikas tatuoidun näkönen

    • maijunt

      Sanotahan näin notta: iso auto iso ego, pieni pili ja vielä pienempi tili...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe