Täällä on ollut useita aloituksia korujen puhdistuksesta liittyen hopeaan yms. Mutta miten puhdistatte rihkamakoruja?
Käytän aika paljon sellasia muutaman euron halpiskoruja (Lindex, KappAhl yms, koska haluan vaihdella koruja päivittäin. Niihin kertyy kuitenkin likaa ja esim. hiuslakkaa.
Tuntuu että halpiskoruista muutenkin lähtee värit kulumalla todella nopeasti, voisiko tiskiaineliuoksella ja vaikka hammasharjalla pestä näitä, jotta esim. rihkamakorujen kullanvärinen pinta ei lähde pois? Vinkkejä kaivataan.
Korujen puhdistus
9
1
1582
Vastaukset
- trikkimv
Hei! Mulla on aika paljon Kalevala-koruja, jotka on pronssia. Kysymys, miten saan ne itse korut ja ketjut puhdistettua. Mulle oli todella yllätys, ku en ollut käyttänyt yhtä korua pitkään aikaan ja ku avasin sen laatikon niin koru on tosi huonon näköinen. Joten miten saan ne puhtaaksi, en viitsi viedä niitä kultasepälle vaan oma apu paras apu, jos tietäisin keinon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852157- 431740
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!691503- 751264
- 771171
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261164- 481153
- 591061
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai38954- 37933