Miehen/Naisen

mistä kiinni

itsetunto,

niin?

10

93

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei apinan morsian

Olen ainakin huomannut että tämän palstan miehillä on todella surkea itsetunto ja koska eivät omia ominaisuuksiaan kykene ja viitsi kehittää, niin sitten pitää yrittää painaa muiden itsetuntoa alas, jotta tuntisi itsensä edes joksikin. Ei tervettä toimintaa ja todistaa sen, että ovatkin alempiarvoisia, kuin yksikään haukuttavansa. Sisäisesti sekä ulkoisesti ruman miehen ei pitäisi valittaa naisen iästä tai ulkonäöstä, vaikka kyseinen nainen ei häntä kiinnostaisikaan. Siihen ei kertakaikkiaan ole varaa eikä se ole naisten vika, että kyseinen mies on kelpaamaton tahtomilleen naisille sekä suurelle osalle niistäkin naisia, joista ei olisi kiinnostunutkaan. Nyt jos koskaan olisi tiukan itsetutkiskelun paikka.

• lottamari<3

No, mihin se sinun itsetuntosi nojautuu? Mihin perustuu tuo alempiarvoisuutesi arviointi? Kuka sinun mielestäsi on alempiarvoisempi ja kuka ei...mielenkiintoista.

Voitko yksiselitteisesti esittää joitakin seikkoja, jotka tekevät ihmisestä sinun silmissäsi alempiarvoisen? Työttömyys, rumuus, sairaus, kouluttamattomuus tai jokin muu sellainen seikka, josta näet että ihmisen itsetunnon on oltava huono, koska häneltä uupuu jokin yhteiskuntakelpoisuuteen vaadittava seikka.

• ouihyju

Se alempiarvoisuus löytyy luonne ja käytöspuolelta. Psyykkeestä joka vaatisi ammattiapua. Kyvyttömyyttä erottaa oikea ja väärä toisistaan. Tahallista loukkaamisenhalua niitäkin kohtaan, jotka eivät ole sinun pahaa oloasi aiheuttaneet. Muiden ihmisten tunteilla leikkimistä kostoksi siitä, että oma mieli on paha. Halpamaista käyttäytymistä, muiden ihmisten manipulointia ja täydellistä haluttomuutta tehdä asioille mitään muuta kuin yrittää maksattaa muilla oma paha olo. Sinä olet alhainen niitäkin kohtaan, jotka ovat sinulle ystävällisiä ja oikeudenmukaisia.

• näinpä luulen

Itsetunnon mittarit

Nainen: ulkonäkö ja vaatteiden tai asusteiden määrä/laatu verrattuna kanssasisariin
      Mies: ansiot, omistukset ja ammatillinen menestys verrattuna oman ikäryhmän miehiin

• Naisasialooseri.

ja myöskin seksuaalinen menestys verrattuna oman ikäryhmän miehiin.

• jepjepp
        Naisasialooseri. kirjoitti:

ja myöskin seksuaalinen menestys verrattuna oman ikäryhmän miehiin.

toki, jostain syystä pääsi unohtumaan. vaikka korostetaan etenkin sitä tällä palstalla.
        naisille voisi lisätä itsetuntoa kasvattavaksi myös miehen korkean statuksen.

• sommartiden-----

"your daddy's rich
        and your ma' is good looking
        so
        hush little baby
        don't you cry"

• mies kommentoi

Itselläni on melko hyvä itsetunto kun kaikenlaisia saavutuksiakin on kertynyt.

Tietenkin annan arvon muillekin.

Naisissa valitettavasti ei kovin monta samanlaista ole.
      Enkä minä erityisesti edes vaadi että olisivat muuta kuin nuoria ja nättejä.
      Tai jos on tohtori niin minun puolestani saa näyttää vaikka hevoselta.

• Terveisiä turkuun

Olet kyvytön normaaliin ajatusmaailmaan ja tunne-elämään.

• Jaa-a mä luulen, että oma itsetunto on kehittynyt osittain kolhujen ja niistä selviimisen kautta. Olen huomannut, että vaikka sattuu ja tapahtuukin joskus, niin mulla on taipumus saada itseni kasaan ja jatkaa elämää yhtä kömmähdystä ja kokemusta taas rikkaampana. Ehkä myös tietyllä tapaa vahvempana? Että jaaa näin siinä käy, kun putoaa tikkailta selälleen. ;-)

Varmasti myös vanhemmilla on osuutensa asiassa, että olen saanut olla aina avoin omaitseni heille. Silti nootista ja joskus ojennuksestakin huolimatta musta on aina kotona välitettu ja pidetty huolta. Mun ei ole tarvinut kehitellä itselleni roolia, paitsi joskus vieraiden ihmisten kanssa selviimiseksi.

Tietysti myös muutamat hyvät ihmissuhteet on antaneet mulle käsitystä minusta ihmisenä ja ystävänä, kaverina, työkaverina, kumppanina. Joku voi minustakin pitää ja viihtyä mun seurassa. Sellaisesta tuntemuksestakin saa ihmeesti voimaa ja uskoa, vaikkei se enää mulle niin suuri asia olekkaan mitä nuorempana.

Onnistumisen tunteilla on iso osa itsetunnon kehityksessä.

Minkä verran minusta tykätään tai ei. Nuorempana oli herkempi näille ajatuksille ja riippuvaisempi tietämään tykkääkö joku minsuta vai ei ja miksi tai miksi ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      58
      3183
    2. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      6
      2957
    3. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      42
      2926
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      93
      2826
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2688
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2638
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      97
      2610
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      113
      2317
    9. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      54
      2056
    10. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      66
      1941
    Aihe