3 tärkeintä riidan aiheutajaa teillä?

rahatonseksitönn

tai erimielisyyden tai missä eivät kohtaa.voi myös tarkentaa eli missä rahankäyttö vai kaikki.ja olette a avio b avopari?

60

2444

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3971

      Kokemusten perusteella kaksi yleisintä ovat siivous ja raha. Kolmas on varmaan ajankäyttö ja menojen yhteensovittaminen. Ongelmat esiintyneet avoliitossa. Naimisissa en ole kertaakaan ollut ja tällä hetkellä sinkku :)

      • jarkko8

        siivous???


    • yksin parisuhteessa

      A) avopari, ja siis kolme tärkeintä?! No eka on ajankäyttö (yhteisen). Tokana on siihen liittyvä seksielämä (ei kiinnosta, kun ehditään nähdä ehkä puoli tuntia illassa). Kolmantena sanoisin että avopuolison jatkuva työhön liittyvä toiminta (..no liittyy ajankäyttöön sekin).
      Huoh! näkyy meillä kaikki riidat liittyvän toisen puolison poissaoloon.

    • siili sipuloinen

      Avopari:
      - stressi, joka johtuu esim. töistä
      - menkkahöyryt
      - tulevaisuudensuunnitelmat

      Yleensä riidellään ihan pikkujutuista ja vain siksi, että on ns. Känkkäränkkäpäivä. Sitten on tuuletettu tunteet ja homma jatkuu seesteisenä normitilana ja todetaan, että eipä tuossa ollut mitään järkeä riidellä.

    • vttunutunut

      no just siitähän se riita tuli tänäkin iltana, ei lupaukset yhteisestä hetkestä pitäneet...

    • väsyny_mato

      B)
      - karkaaminen muutamaksi päiväksi johonkin helvettiin sillon kun pitäs tehdä kotitöitä tai ulkona rakennus tms. hommia
      - 3-vuorotyö jonka takia en jaksa valvoo öisin
      - teen pahaa ruokaa. Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta siinä yleisimmät.

    • möömöölyy

      alkoholi, exät ja raha

    • hygtfredrfg

      1. kumpaisenkin osapuolen masennus
      2. liiallinen yhdessäolo ja arkiutuminen
      3. miehen erittäin huonot sosiaaliset taidot

      c. seurusteleva pari

    • djflgo

      - Rahankäyttö.
      - Tulevaisuus. Itse huolehdin ja ahdistun kun taas mies elää enemmän tässä hetkessä.
      - Mustasukkaisuus.

      Avoliitossa ollaan.

    • niinpainmeilla

      A eli aviopari.
      Yleisimpina syinä aviopuolisoni ailahtelevaisuus:
      Hän muuttaa mieltään asioista n. Kerran päivässä oli sitten kyseessa työ, ruokamieltymykset yms.
      Minun jatkuva syyttaminen myös niista asioista joihin en ole vaikuttanut.
      Ja sitten ruoanlaittotaitoni: en osaa tehda ruokaa ja nyt nalkutuksen vuoksi olen kadottanut intoni ruoanlaittoa kohtaan. Haluaa mieluummin tehdä ruoat meillä. Kun itse tekee parempaa, mutta sitten nalkuttaa siitä etten tee ruokaa.

    • nuoripari

      B)

      1. Liika yhdessä olo
      2. raha asiat
      3. avopuolisoni lähtee aina riidan tullen pakoon ja seuraavana päivänä pyytää anteeksi ja haluaa sovun, mutta asioista ei silti koskaan saada puhuttua. Joka on täysin P"rseestä.

    • jepulishuoji

      1. Laskut ym. muut tuollaiset pakkohoidettavat asiat.
      2. Kissoje paskakoppie putsaus
      3. Menkat

    • 21

      1. Kommunikaation vähäisyys eli mökötys
      2.Raha ja se kuka maksaa mitäkin
      3. Tekemättömät työt ja kuka tekee

    • Avopari

      1.Siivous
      2.Koirista huolehtiminen (mies ei ota yhtään vastuuta ja se ärsyttää)
      3.Minun matala itsetuntoni

    • NaInEn..............

      Seurustelu
      1, liian vähän aikaa yhdessä
      2, toisen huomioonottaminen pienissä asioissa
      3, lupausten pitäminen

    • kettujenvitujenkettu

      Avopari
      1. Liian vähäinen huomiointi (mies istuu vapaa-aikansa pleikkarilla)
      2. Raha (mies valittaa että kauppaan menee likaa rahaa, vaikka itse ostaa alkoholia, pitsaa, yms. Itse olen absolutisti ja syön "pupunruokaa")
      3. Kotityöt (meillä jaettu niin että minä pyykkään ja mies tiskaa. Pyykkikaappi on tyhjä, mutta keittiön pöytä ei. Toisin päinkään se ei onnistu, koska muuten valkoiset paitani ei ikinä olisi valkoisia, kokemusta siitäkin). Mies kyllä on se joka vie roskat (koska roskis on auton vieressä ja hän on se, joka autoa päivittäin ajaa..

      Mutta itselläni on usein pinna kireällä, koska asiat, joista pitäisi keskustella, ei pysty keskustelemaan, koska se on nalkuttamista tai liian ressaavaa keskusteltavaa herran työpäivän päätteeksi. Itsekkin ihan töissä olen, pidempiä päiviä ja fyysisesti raskaampaa hommaa, kuin miehellä. Lisäksi tuntuu että miestä ei saa nykyään 10 tunnin yöunienkaan jälkeen ylös sängystä, ottaa töistä saikkua ihan turhaan vedoten ties mihinkä pikkuruhjeeseen tai lämmönvaihteluun, vihaa työpaikkaansa, mutta ei tee elettäkään vaihtaakseen sitä. Kalja maistuu, samoin pitsa. Mulla on pian työtön, 100 kiloinen mies, joka vaan istuu päivät pitkät pelaamassa.. Ottaisko hatkat ennen kuin laiva uppoaa?

    • Blääh

      Avoliitto

      1. Alkoholi
      2. Mustasukkaisuus
      3. Väsymys

      • Suivaantunut

        Avioliitto
        Ykkösenä on varmasti alkoholin käyttö tai oikeamminkin siitä seuraava käyttäytyminen. Itse olen absolutisti ja toisen moukkamainen käytös ottaa päähän.
        Toisena on kotityöt. Kuka tekee mitäkin tai mitä jättää tekemättä.

        Yleisesti ottaen meillä tapellaan tosi vähän, mutta tänään ajauduimme ikävään sanaharkkaan naapureiden kanssa iltaa istuessamme. Nolottaa tulla nöyryytetyksi ihmisten edessä kännisen miehen toimesta. Kaiken huippu oli se, että mies ihmettelee kotona, että mistä mä muka oon suuttunut.


    • loppu ivailulle

      1.pettäminen ja väkivalta
      2.ei siivoa koskaan
      3.tuhlaa rahaa mutta vaatii minua säästämään

      siskipä onkin historiaa koko parisuhde

    • surkeessa jamassa

      Avioliitossa ollaan, mutta avioero ollut tapetilla paljon:

      1. Ei olla mistään samaa mieltä. Jos haluaisin keskustella jostain asiasta, mies lähes aina tyrmää koko aiheen.
      2. Rahankäyttö. Mies käyttää mihin huvittaa miten paljon huvittaa, mutta harvoin mihinkään mistä olisi iloa meille koko perheelle. Esim kaljaan menee satoja euroja kuussa.
      3. Mies kokee voivansa haukkua minut lyttyyn, ja minun pitäisi olla kuin mitään ei olisi tapahtunut ja hymyillä vaan. Riitoja ei ikinä pureta.

      • Riitojjjjaaaaa

        Avo. 1.siivouksen taso(minä liian löperö, mut hän jättelee sukkia lattialle, kahvipannut putsaamatta, ei aina pese hampaitaan jne)
        2.ajan käyttö (teen pitkää päivää, hän ei, vetkuilee siltikin enemmän kavereitensa kans, tvn jatkuva tuijottelu)
        3.lupausten pitämättömyys(soitan tunnin kuluttua, eikä aijokkaan soittaa)
        4.jokun vn yksitysielämän jatkaminen 6 v yhdessäolon jälkeenkin(puh ei saa vastata, netti salasanan takana jne)
        ---pitäisikö ukko laittaa kiertoon ....? Ei kuullosta kovin rakastuneelle


    • Pian Erossa

      1. Alkoholi
      2. Alkoholi
      3. rahan käyttö

    • hohhoijaa

      B
      1. lapset (ei yhteisiä)
      2. exä -> mustasukkaisuus
      3. nalkutus

    • ...

      B.
      1. Siivous
      2. Miehen saamattomuus (ehkä masennus)
      3. Alkoholi

    • Panokone..

      Aloittaja. ei rahattomuus ole este. teet reippaasti kotitöitä niin jopa alkkaa seksiäkin tippua ja reilusti. Kuuraat vessan, viet lehdet ja tiskaat..

    • muija..

      1.suuseksi. Itse annan, mutten saa
      2.kotityöt, mies ei tee
      3.erilaiset siisteyskäsitykset, mies sotkee enemmän, läikytää olutta ja kahvia joka paikkaan, jopa sänkyyn

      muuten aika hyvin menee... olaan pitkiä aikoja riitelemättäkin.. täydellistä kumppania tuskin on, en ole itekään. :)

    • eiooeituuu

      Mustasukkaisuus
      Raha
      Aika/työ

    • lifemocker

      vanhat riidat

      • Ganman

        No mitä olet sen kanssa?


    • ohittaja

      Uskomaton logiikka ajatella, että riidan aiheuttajat ovat niin "tärkeitä" että ne pitää oikein listata ja ettei sitten yksikään tähän vastannut listaa niiden riitojen "aiheuttajiksi" itseään ja kumppaniaan...

      ??

      Tulihan vastattua.

    • TAAK

      Joskus meillä tulee eriäviä mielipiteitä rahan järkevästä käytöstä, itse olen säästäväinen ja mies hieman tuhlaileva, koskaan siitä ei ole riidelty, niinkun ei muistakaan asioista. Viimeinen asia mistä tulisi mieleen riidellä on kotityöt! Meillä on sanaton sopimus että se tekee kumpi jaksaa ja jos kumpikaan ei jaksa, sitten ei tehdä. En ole koskaan 5v avioliittoni aikana puhunut/riidellyt/komentanut kotitöistä, eikä ole miehenikään. En halua saastuttaa avioliittoani kaikenlaisella turhanpäiväisellä, mieheni on ihana ja olemme onnellisia.

    • Haluanvainnukkua

      1. Epäsäännöllinen vuorokausirytmi eli erilaiset työajat, toisella vuorotyö, toisella muuten vaan erikoiset työajat. Nukkumisen tarve ja siitä aiheutuva ärsytys (toinen herää, hoitaa asioita, kun toinen "vaan nukkuu")

      2. Toisen puolison alle kouluikäiset lapset, tarkemmin sanottuna heihin liittyvien asioiden hoito ja lasten etävanhemman ailahtelevuuden heijastuminen meidän perhe-elämäämme.

      3. Anopin jatkuva puuttuminen perheemme asioihin.

      Rahasta emme riitele koskaan, emme liioin kotitöistä (meillä käy siivooja).

    • Itsukerata123

      1. Vaimon jatkuva mökötys
      2. Hän ei arvosta tai edes ymmärrä sitä että teen suurimman osan kotitöistä (koska hänellä on lopputyö työn alla.)
      3. Vaimon jatkuva mökötys toisen kerran

    • muutenmukavaa

      1. Kotityöt, lähinnä siivous (mies suuttuu, kun viikonloppuna otan esille pölynimurin, koska hän haluaisi että lähdemme baariin)

      2. raha

      3. liika tv:n katselu (vie aikaa muulta, olen liian väsynyt petipuuhiin puolenyön jälkeen kun hän vihdoin panee tv:n kiinni ja tulee nukkumaan) > tähän kohtaan voisin laittaa myös seksin

    • Nility

      En nyt osaa sanoa varsinaisia riidan aiheita. Yleensä se menee niin, että itse alan korottamaan ääntäni jonkin typerän pikkuärsytyksen takia ja siitä saadaan pieni erimielisyys/kiista aikaan, kun mies sanoo minun turhaan nostavan ääntäni, mikä on totta. Mieheni yleensä osaa toimia varsin fiksusta erimielisyystilanteissa ja itse alan keuhkoamaan, jota olen toki oppinut hillitsemään. Eli varsin kivasti menee, ei mitään isoa ongelmaa, onnellista elämää yhdessä pieniä erimielisyyksiä lukuunottamatta :) Ja aviopari ollaan.

    • avopari

      1. Raha
      2. Kotityöt
      3. Menneisyys

    • Petetty2

      1.Pettäminen ja sen seurauksena luottamuksen puute.

    • lovely lady

      Avoliitossa ollaan.

      Riidellään lähinnä miehen exästä, jota mies edelleen paapoo, huoltaa naisen auton, käy auttamassa siirtämään painavia huonekaluja, maalamassa seiniä jne.. Ja nainen senkun vaan keksii uusia syitä ja aiheita kutsuakseen miehen käymään. Nainen tekstailee kaiken aikaa millon mistäkin ja mies vastailee.

      Kiltti vai edelleen rakastunut exäänsä?

      Voi vattu oikeesti!!!

    • laiti1

      Avoliitossa elämme ja ykkösaiheet ovat
      1. Seksi ja lähinnä sen vähyys,ei laatu
      2. Toisen huomioiminen
      3. Epävarmuus suhteessa

    • diu1

      Avoliitossa eletään

      1. miehen 24/7 jatkuva pelaamien
      2. toisen väinen huomiointi
      3. siivoaminen

    • mä vaan

      Nykyään menee aika hyvin. Pahimmat särmät on hiottu. Avioliitossa ollaan.

      1) Se, että puretaan huonoa tuulta toisiimme mm. tiuskimalla. Mies ei halua jakaa kaikkia asioitaan kanssani ja sen ymmärrän, mutta se ei saisi heijastua perheeseen. Itse en kestä sitä, että mies käskee olemaan hiljaa. Jos on ongelma, siitä pitää voida puhua. Enkä tarkoita väittelyä, kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä vaan miten asian saisi ratkaistua, mitä pitäisi muuttaa. Me ollaan samalla puolella.

      2) Ajankäytön suunnittelu. Mä olen logistiikassa parempi, mutta miestä ahdistaa kaikki suunnittelu. Tekisi vain niin kuin mä sanon, kaikilla olisi helpompaa :)

      3) Kotityöt, vähemmässä määrin. Mies kitisee joskus siitä, että oletan hänen olevan keittiövuorossa viikonloppuisin, jos hän ei ole töissä. Kyllä, koska a) mies tekee parempaa ruokaa ja b) mä hoidan siivouksen ja pyykkihuollon.


      Rahankäytöstä tuli vain kerran isompi ongelma. Mä olen meillä taloudenhoitaja, ja mies oli pimittänyt ison ostoksen. Kyllä, hän saa käyttää omia rahojaan, mutta jos mun vastuulla on kokonaissuunnittelu, mun pitää tietää ja osata varautua. Muuten rahasta "riidellään" lähinnä siten, että mä en raaskisi ostaa itselleni mitään, mikä ei ole ihan välttämätöntä.

    • Nalk nalk nalkuttaja

      Meillä riidat lähtevät yleensä siitä, että minä "nalkutan" eli ihan ystävällismielisesti huomautan jostakin asiasta miehelleni. Ja ne asiat ovat itse asiassa nämä:

      - Mieheni epämääräiset vastaukset ("Aivan sama", "Ei nyt välttämättä..." yms.) ihan tavallisiin arjen kysymyksiin (kuten että tehdäänkö jotakin tiettyä ruokaa, siivotaanko sinä ja sinä päivänä...jne.).

      - Se, ettei mieheni halua kanssani naimisiin.

      - Se, ettei sovituista asioista pidetä kiinni. Miehelläni on tapana ehdottaa ja suunnitella jos vaikka mitä. Toteutus vain puuttuu.

    • Sumppu

      "Avoliitossa"

      1. Mies keksii yhtäkkiä jos jonkinlaisia asioita, joita en ole ollenkaan tehnyt, eikä tulisi mieleenikään tehdä toiselle: en kuulemma anna pelata, en anna miehen mennä mihinkään, en anna tavata kavereita, estän juomasta kaljaa, odotan "vitun vihaisena" kun hän tulee kotiin kavereitaan tapaamasta. Tähän vielä se, että en osaa mitään, en esimerkiksi ole ansainnut koulukurssista hyvää arvosanaa, koska en kuulemma tehtäviäkään ole tehnyt (todisteet on, tehtävät on tallella vieläkin).

      2. Ilmoitti yhtäkkiä mennessämme Kelaan täyttämään papereita yhteisestä vuokra-asunnosta: Ei koskaan halua tavata minun sukulaisiani (ei ikinä sukujuhliin, vain äidin ja isän voi tavata). Toinen juttu minkä sanoi samalla reissulla: Tämä ei sitten ole mikään avoliitto! (asumme vieläkin yhdessä)

      3. Haukkui aikoinaan siskoni, jota ei ollut vielä koskaan edes tavannut.

      4. Stereotyyppiset käsitykset naisista: kaikki naiset luonteeltaan samanlaisia.

      5. Ilmoitti yhtäkkiä, että haluaa omaa aikaa. (asuttu yhdessä muutama kk siinä vaiheessa). Jos minä ilmoitan haluavani omaa aikaa, uhkaa erolla.

      6. Erolla uhkaaminen jatkuvasti, syyttely, asioista puhumisen kieltäminen.

      7. Haukkuminen, nimittely, välinpitämättömyys.

      8. Ei kuulemma osaa sanoa, miksi haukkuu, mutta se on kuulemma vain helppo tehdä. Ei "löydä sanoja" (mitä tämä tarkoittaa suomeksi?)

      9. Ensimmäinen ystävänpäivämme uudessa kodissa: "Painu vittuun sen lahjas kanssa". Itkien pyysin jotain selitystä ja anteeksipyyntöä---> minulta ei tarvitse pyytää anteeksi, olen huora, hän ei vietä mitään juhlia, koska ne ahdistavat. (ei kertonut ikinä aiemmin, että lahjaa hänelle ei saa antaa, eikä hän juhli mitään).

      10. Kertoi ystävälleni, ettei koskaan mene naimisiin. Ei kertonut minulle. (en ollut koskaan ottanut asiaa edes puheeksi, sillä olimme vasta aloittaneet seurustelun)

      11. Väitti kivenkovaa monta kertaa, että minä olin ansainnut edellisen miesystäväni lyönnit! (kolmannen kerran kun kuulin tämän, löin häntä (eli väittäjää) Tämän tunnustan. Miksi kuuntelisin jotain ihme sontaa kuin tämä, kerta toisensa jälkeen?

      12. Minä kuulemma syytän häntä "kaikesta". (Tämä väite tullut monta kertaa, kun kysyn mistä syytän, vastaus: no en tiedä

      13. Kysyn häneltä monta kertaa, usein itkien, miksi ihmeessä hän haukkuu ja mistä se johtuu, mitä ihmettä olen tehnyt hänelle? Vastaus--> "en löydä sanoja", "kaikki on minusta kiinni" (Mitä tämä tarkoittaa suomeksi?)

      14. Kysyin kerran, vain sen kerran, haluaako hän seurustella kanssani ylipäänsä ollenkaan, koska syyttelee asioista, ehdottelee minulle työkavereitani seurustelukumppaneiksi, ja aliarvioi jatkuvasti---> vastaus, jota olen pyytänyt taas kerran itkien: "aivan sama", "en löydä sanoja" (taas kerran).

      15. Olen kuulemma kusipää, koska minulla oli tavatessamme minun kotipaikkakunnallani vain kaksi hyvää ystävää. Tämä ei ole hänen mielestään normaalia ja minussa täytyy olla jotain kusipäistä, koska kavereita ei ole enempää..) Hänen omat kaverinsa tuskin puhuvat hänelle, kun tapaamme heidät silloin tällöin ja hän itse istuu usein hiljaa omien kavereittensa seurassa)

      16. Ei ole mielestään koskaan tehnyt eikä sanonut mitään väärää, ei pyydä ikinä anteeksi vaan laittaa minut pyytämään anteeksi sitä, että olen vihainen hänen käytöksensä takia. Alkuaikoina en valittanut ollenkaan kaikista loukkauksista joita hän sanoi, annoin vaan olla. Muutettuamme yhteen alkoi haukkuminen ja syyttely heti. Sitten aloin raivostua siihen. Monta yötä olen oksentanut ja itkenyt, ja hän ivallisesti nauraa. Kun kysyn, mitä pahaa olen tehnyt (käyn koulussa ja töissä, hoidan kotia, olen hänelle ystävällinen, hän saa seksiä ihan silloin kun sitä haluaa) ---> vastaus: "mene sinä vitun akka helvettiin pilaamasta mun elämää". "Mikset sä hyväksy mua sellasena kuin olen?"

      17. Kuristaminen, seinää päin työntäminen, jalkojeni potkiminen mustelmille, jos kysyn yhtään mitään huonosta kohtelusta ja vittuilusta. Jouluaattona vanhemmillani menin halaamaan häntä---> tönäisi minut voimakkaasti pois, meinasin lentää nurin. Kun kysyin syytä tähän---> ei osaa sanoa, ei kiinnosta vastata. Sanoo, että jos kerron tapahtumasta jollekin, tulee rikkomaan vanhempieni kodin ikkunat.

      18. Rikkoi kotimme seinään reijän.

      19. Olen kuulemma estänyt juomasta kaljaa (plus kaikki muu, mitä olen estänyt). Kerran, siis kerran, olin ottanut muutaman kaljan (5kpl) sillä aikaa kun hän oli pois kotoa---> "saatanan juoppo huora, känninen haiseva akka".

      20. En kuulemma tarvitse mitään. Esimerkki: Halusin kirjoituspöydän, jossa voin tehdä koulutöitäni ja pitää oman tietokoneeni----> ei käy, en saa hankkia sitä edes omalla rahallani, koska sellaista en tarvitse. Voin kuulemma tehdä koulutöitäni olohuoneen pöydällä. Auta armias mitä tapahtuu, jos sanoisin, että hän ei tarvitse haluamaansa televisiota. Miksi en muka antaisi hankkia uutta televisiota??

    • ihmettelijätär

      Sumppu...minkä ihmeen takia olet vielä yhdessä tuollaisen ihmisen kanssa?...

    • Mies, vm.83

      Avopari

      Meillä riidat ovat viime aikoina liittyneet työasioihin. Aiemmin kuuntelin mielelläni ja kyselin puolison töistä. Heillä on töissä monia ongelmia ja esitiin omia mielipiteitä ongelmien ratkaisuksi. Hän suuttui minulle, koska ei halua kuulla mitään ratkaisua mihinkään, vaan minun pitäisi ainoastaan kuunnella ottamatta kantaa mihinkään. Itse totesin, etten voi vain kuunnella, jos itselläni on mielipide asiaan. Kehotin myös jatkossa keskustelemaan asiat työpaikalla, jollei halua edes kuulla mielipidettäni. Olemme molemmat vaativissa akateemisissa töissä ja itse ainakin haluan kuulla myös muiden ratkaisuehdotuksia ongelmiin.

      Toinen asia, mikä suhteessamme aiheuttaa ongelmia on se, että itse menen nukkumaan mieluiten n. klo 23 ja herään klo 7. Puolisoni jää vielä tämän jälkeen tietokoneelle aina ja nukkuu aamuisin vähintään klo 10 tai 11 asti.

      Kolmas asia liittyy tavaroiden järjestelyyn ja siivoukseen. Hän ei osaa pitää tavaroita järjestyksessä ja pitää paikat sotkuisena. Tämä ei häiritse häntä ja asiasta ei saisi edes huomauttaa.

      Lisäksi olen huomannut viime aikoina, että en halua häntä seksuaalisesti. Minulla on paljon mukavia harrastuksia ja muutakin tekemistä. Pidän läheisyydestä ja halauksista, mutta en halua rakastella hänen kanssaan. Jos muut asiat hänessä ärsyttävät, tulee seksin jälkeen yleensä vielä turhautuneempi olo.

      Pidämme samanlaisista asioista, liikunnasta, kulttuurista, matkustelusta, ruoanlaitosta jne. Se ei vain riitä, jos toisen käyttäytyminen ärsyttää lähes päivittäin.

      En ole vielä puhunut eroamisesta, mutta epäilen 9 vuoden suhteemme päättyvän ennen vuoden vaihdetta. Kaikkein parasta olisi, jos eroamiseen saisi jonkun oikean syyn. Itse en ainakaan halua etsiä uutta naista, jos olen vielä suhteessa.

    • Hankala parisuhde

      1. poikaystävän ex
      2. miehen juominen ja sammuminen
      3. tulevaisuus (mahd. muutto,työt...)

    • m 40

      eukon lapset,raha,siivous..en suostu olemaan kynnysmatto,enkä kodinhoitaja kun sille ei anneta mitään arvoa,ts joudun kokoajan siivoamaan toisten jälkiä.puolison ainainen väsymys(minun syy),rahaa menee lapsiin(minun syy) en kestä niitä kakaroita(minun syy)=kaikki on mun syytä,tai ainakin minä siitä saan huudot!

    • tripodien aika

      1. Mies ei tee mitään kotona.

      2. Minua ei haluta enää lainkaan.

      3. Antaa periksi lapselle kaiken.

      Paljon muutakin löytyy ja kyllä tämä meidän liitto tiensä päässä on
      Tunnen olevani yksinhuoltaja tässä suhteessa. Miksen olisi sitä sitten ihan oikeastikin.

    • bingo bango

      Avioliitossa 11 v

      -Raha (miehen ikuinen surun ja masennuksen aihe, jotenkin jopa huvittavalla tavalla ajoittain..)
      -Siivous (kuinka siivotaan, kumpi ja mitä.. luulisi menevän rutiinilla, tästä nakutan ja ruikutan ja kiroan minä)

      Ajankäyttö tai yhteisten harrastuksien osittainen puuttuminen.. Ok, tässä on molemmilla joustamista että saadaan sujumaan..
      Huumorilla ratkeaa useimmat riidat..ellei niin ollaan "jäähyllä"

    • Ei jaksais enää

      1. Miehen tiukka aikataulu ja se, että nainen saa jämät ajasta ja joutuu liikaa joustamaan

      2. Miehen nuukuus, haluaa jonkin jäätelörahankin takaisin itselleen

      3. Nainen ei ole miehelle ykkös- tai kakkos eikä kolmanneksikaan tärkein asia; lapsuudenperhe, eksä, kaverit, harrastukset, työ, matkustelu ja muu tulevat ensin

      (näin naisen näkökulmasta, ja tähänpä se homma saattaa kariutuakin)

    • Ronja*

      Seurustellessani riidat ovat johtuneet esim siitä, että meillä on ollut erilaiset tavat käyttää rahaa. Kumppanin mielestä etelän lomalle pystyi lähtemään vaikka pikavipillä tai osamaksulla. Minusta se raha oli tienattava ennen kun palkittiin itsensä lomalla. Sitäkään en voinut ymmärtää, että mies osteli paljon kalliita vaatteita, vaikka oli melko köyhä. Miksi pitää näyttää maailmalle olevansa joku kroisos, vaikka tilillä on eurot miinuksella. Lopulta meni mies vaihtoon, vaikka muuten mahtava tyyppi olikin.

      Menkkahöyryissä itselläni tulee tosi kova läheisyyden kaipuu ja pienet asiat saattaa harmittaa, vaikka ei yleensä harmita. Sen saa korjattua oman kullan haleilla ja muutamalla rauhoittavalla sanalla.

      Epärehellisyys aiheutti myös riitoja. En voi sietää epärehellisyyttä.

      Muutamia seurustelevia tuttavapariskuntia seurattuani voin olla tyytyväinen, sillä minullakin on enemmän kuin toivoa saada parisuhde :)

    • Puuttuuko järkevyys

      Melkein kaikille noille asioille voi tehdä jotain, vaatii jonkinlaista jämäkkyyttä.

      Siivous esim. rauhallinen keskustelu siitä, miten jatkossa toimitaan, milloin on siivouspäivä ja miten silloin toimitaan, saattaa nääs olla että toisella ei ole minkäänlaista kuvaa asiasta siivous ja tarvitsee saada mukaan, ei huutamalla vaan yhderssä tehden.
      Toki hullua on tehdä niinkin kun tuossa lähellä, että jaetaan narulle laitettava pyykkikin tasan, että molemmat tekevät osansa, naurettavaa.

      Sittten raha-asia, tehkää ihmeessä se yhteinen laskujen hoito ja taloustili ja sinne joka kuukausi vaikkapa hiemen enemmään kuin laskut eläminen vaativat, jotta koskaan ei tule päivä, ettei ole varaa maksaa laskujaan, helpottaa vieytävästi tressiä ja turhia riitoja ei tule.
      Kummallakin oma tilinsä josta sitten voi tehdä ilman selityksiä omia vaate ym. ostoksia. Eikä niistä sitten kieroilla toiselle. Jotakin vapautta pitää olla.

      Toista ei voi sitoa kotiin, mutta kyllä niistä liioista menoista voi pitää myös keskustelun ja järkevä puoliso osaa vetää oikeista naruista ja saada kumppanin olemaan enemmään kodin asioissa.
      Toinen on nämä työelämän vaatimukset, on paljon matkatöitä, jopa ulkomailel viikon, parin matkoja, on kotimaan matkoja ja lisäksi aika moni joutuu kyllä pakon perään tekemään ylitöitä. Näistä kiukutteleminen saa kyllä varmasti päreet syttymään , joten ymmärrystä näille vaatimuksille, eivät ne mitään lomaa ole tälle matkustajelle, sillä niissä on aina mukana valtavat vaatimukset työnantajalta.
      Ota iloisen kotiin vastaan, laita koti kuntoon, ruokaa ja anna levätä, sitten loma-akoinan pyydät että saisitte olla enemmän yhdessä.

      Joustamalla ja ymmärryksellä, mutta jos toinen sitten todella halua ymmärtää jää vielä ulkopuoliset auttajat. Turha mustasukkaisuus ja vahtiminen ja liian suuret vaatimukset pitää ymmärtää jättää pois. Kukaan ei saa kuuta taivaalta ja elämää on elettävä myös niiden tulojen mukaan, mitä itsellä on ja osokset tehdä sen mukaan. Kenenkään ei tarvitse matkia ketään eikä kilpailla hienoilla tavaroilla ja harrastuksilla.

      Raha ei ole onnen mitta, tietenkin hyvä jos on senverran että saa katon päänsä päälle ja ruokaa pöytään ja silloin tällöin vähän voi käytää lomailuun.

    • sdukykyi

      1. mies ystäväni sekoilu päihteillä
      2. raha-asiat
      3. itsekkäät teot

    • varastonmies

      Näitä viestejä kun lukee niin täytyy kehua omaa vaimoketta ja itseäkin siitä kuinka hyvä suhde ollaan saatu aikaiseksi. Rahasta ja kotitöistä ei ole ikinä tarvinnut riidellä. Itse tykkään imuroida ja inhoan tiskejä joita hanakasti hoidan ja avokki ei taas anna mun pyykkeihin koskea vaan hoitaa ne itse ja myös silittää aina. Rahat on erillään lukuun ottamatta yhteistä käteiskassaa jolla maksetaan yhteiset ruuat sun muut kotitarvikkeet. Laskut ja vuokra menee tietysti myös puoliksi.
      Ruuan laitto hoidetaan arkena työaikojen takia erikseen ja kaupassa käy se jolla kulloinkin on sieltä tarvittavaa. Tuolloin tietty udellaan kumppaninkin ostoslistaa ja hoidetaan se samalla.

      Ainoa riidan aihe on matkustaminen nimittäin itseä ei voisi mikään turistirysä vähempää kiinnostaa mutta vaimokkeen pitäisi ainakin kaksi kertaa vuodessa ulkomaille päästä. Tässä olen tullut vastaan koska vaimoke ei ikinä valita pelaamisesta joten reiluahan se on että hänkin saa vähän 'harrastaa'.

      Seksin vähyydestä tuli ennen nuristua ja tässä ihana vaimokkeeni tuli vastaan 'hoitotakuun' muodossa eli jos palleja alkaa hirmusti pakottamaan niin on huulihölkkää suulaukauksella tarjolla jos ei muuten häntä itseään haluta.
      Vastavuoroisesti kipeille hartijoille hänen ei ikinä tarvitse. aikaa hierojalle varata.

    • mariiii89

      - rahan käyttö
      - siivous (hän olettaa että minä imuroin)
      - baarissa käynti (hän ei itse ehdota koskaan sitä vaan antaa mun ehdottaa senkin asian tässä suhteessa)
      - KOTIELÄIMET (hän ei vieläkään suostu hankkii kissaa mun kanssa ja siitä olen ERITTÄIN vihainen hänelle kun tästä kissan hankinnasta OLLAAN puhuttu 5 kk varmaan jo tässä)
      - mies ei tajua ajankäyttöään että pitäisi löytää aikaa naiselle eikä kavereille
      p.s jätin miehen tänään ja etsin jo uutta suhdetta :D koska edellinen ei osannu toimia mitenkään oikein missään jutussa :D :D

      • Tomasz

        Jes. Ja itse oletkin sitten oikea napakymppi?! Kyllä saa olla onnellinen se uusi joka sut saa! ;)


    • rthwrkhjwrtoij

      Naisen logiikka, sen vähyys tai totaalinen puuttuminen. A.

    • Aboriginaali

      Seksuaaliriossyytöksissä jo noitavainon piirteitä.
      Kihlakunnansyyttäjä Vanamo.

      Vaikeissa avioerotilanteissa tehdyt rikosilmoitukset lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä osoittautuvat usein täysin perättömiksi.
      Joensuu
      Markku Liikamaa

      Syyttäjät ja poliisi ovat panneet merkille, että viime aikoina lisääntyneissä rikosilmoituksissa lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä on aika usein myös perättömiä ilmoituksia. Esimerkiksi vaikeissa arvioerotilanteissa jotkut saattavat tehtailla toisesta osapuolesta aina uusia ja uusia rikosilmoituksia, kun edelliset on poliisin esitutkinnassa ammuttu perättöminä alas.

      – Olen verrannut nykytilannetta historiasta tunnettuihin noitavainoihin. Niissäkinhän oli usein kyse siitä, että lasten tai kylänmuijien pahojen ja ymmärtämättömien puheiden perusteella poltettiin tuhansia syyttömiä ihmisiä roviolla. Näyttö näissä jutuissa kun on monta kertaa aivan samalla tasolla, arvostelee kihlakunnansyyttäjä Marja Vanamo Itä-Suomen syyttäjänviraston Joensuun toimistosta.

      Vanamo sanoo, että lapsen seksuaalinen hyväksikäyttösyytös heitetään usein ilmaan vaikeissa avioerotilanteissa.

      – Olen pannut merkille, että sitä käytetään lyömäaseena toista osapuolta, yleensä isään, vastaan, hän sanoo.

      Rikosilmoitusten lisääntymisen taustalla on varmasti myös se, että ilmoitusherkkyys on kasvanut niin perheissä kuin viranomaistenkin keskuudessa.

      Mutta Vanamon mielestä syytökset ovat montaa kertaa varsin hataralla pohjalla.

      – En saata uskoa, että tilanne olisi yhteiskunnassa muuttunut sellaiseksi, että yhtäkkiä meillä olisi suuri joukko avioeroisiä, jotka käyttäisivät lastaan seksuaalisesti hyväksi, hän sanoo.

      *******

    • perinteisesti

      Naimisissa 18 vuotta.

      1. Raha ja sen käyttö.
      2. Lasten kasvatus
      3. Yhteisen ajan puute

    • 14vnimisis

      1yhteinen aika läheisyydelle/seksi ja naisen irtautuminen äidistä vaimon rooliin
      2 rahankäyttö
      3 lasten kasvatus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      98
      6927
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2710
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2293
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1970
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1691
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      7
      1493
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1268
    Aihe