Moikka ! Olen sairastunut (ennen niin terve) pahaan astmaan joka meinaa viedä lopunkin äänestäni..Nyt kierrän ja kierrän sairaaalmme osastoita ja olen max 2 pv töissä ja taas tukossa j ääni hävinneenä sairauslomilla..Kuulemma työterveyden mukaan pitää vaan kokeilla,...ja uudellenkoulutus on turhaa kun ei uusi ammatti takaa puhtaita tiloja..Onkos täällä työikäisiä jotkla ovat joutuneet työkyvyttömyyseläkkeeelle?,..Miten se polku eteni kohdallanne ja miten pärjäätte nykyisin..Olen ihan hukassa ja kohta "toivoton" tapaus,,,:P
Jouduitko eläkkeeelle?
23
117
Vastaukset
- surkee tapaus
anteeksi kirjoitusvirheet..:) kiireessä kirjoitettua..
- surkee tapaus
Onko täällä näin hiljaista? Vaikka paljon kirjoitetaan lehdissä homealtistuksista...
surkee tapaus kirjoitti:
Onko täällä näin hiljaista? Vaikka paljon kirjoitetaan lehdissä homealtistuksista...
"Onko täällä näin hiljaista? Vaikka paljon kirjoitetaan lehdissä homealtistuksista..."
- Jos menet hautausmaalle huutelemaan, ei sieltäkään kukaan vastaa, vaikka mullissa lepää paljon porukkaa.
Ei pidä mennä halpaan. Täällä on hiljaista, koska ihmiset riutuvat huonossa kunnossa heitteillejätettyinä. Hiljaisuus ei kerro siitä, että asiat ovat hyvin, vaan hullusti.
Mutta ainahan voi lukea vanhoja viestejä, esim.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10542069#comment-54326048sanasinko kirjoitti:
"Onko täällä näin hiljaista? Vaikka paljon kirjoitetaan lehdissä homealtistuksista..."
- Jos menet hautausmaalle huutelemaan, ei sieltäkään kukaan vastaa, vaikka mullissa lepää paljon porukkaa.
Ei pidä mennä halpaan. Täällä on hiljaista, koska ihmiset riutuvat huonossa kunnossa heitteillejätettyinä. Hiljaisuus ei kerro siitä, että asiat ovat hyvin, vaan hullusti.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10542069#comment-54326048"Täällä on hiljaista, koska ihmiset riutuvat huonossa kunnossa heitteillejätettyinä."
- Aika mukiloitu olo alkaa olla. Poliotalven 1984-85 virustauti jätti pysyvät jäljet, jonka lisäksi viime vuodet riutunut homesairaana. Eikä siinä kaikki borreliapunkin puraistua vappuaattona:
Punkinpurema
http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?t=568
Nyt on sitten myös borrelioosi, jota ei ole läheskään vielä selätetty. Se vihloo paikkaa vaihtaen päässä, kolottaa nivelissä jne. eikä käden ihomuutos ole häipymässä päinkään.
Tämä tästä vielä puuttuikin. Että kun yksi punkki eksyy kaupunkiin ja keksii puraista just mua, ja vieläpä kaupassa... Mutta voi nymfipunkki-parkaa, muuttui varmaan sieneksi meikää maistettuaan.
Minusta tuntuu, että Jumala johdattaa sairastumaan tauteihin, joista täytyykin kirjoittaa. Borrelioosinkin uhreja on kohdeltu törkeästi - eikö Kaikkivaltias tietäisi sitä, ja että kanttini kestää kyllä, niin kuin kestääkin.- Henkipatto anonyymi
sanasinko kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10542069#comment-54326048No eihän kaikki homealtistuneet ole maan mullissa..ainakaan vielä..:) Olen saanut astman ja työpaikkani oli homeessa koska katosta tuli vedet aina pitkin seiniä keväisin ja syksyisin.:X(remppamiehet vaan maalas) Sain kamalia ja toistuvia poskiontelotauteja ja sitten kun alkoi ahdistaa henkeä..Ja kun valitin toistuvasti ahdistusta--sain ajan psykologille..näin vielä 90-luvulla..Sitten kun pääsin keuhkolääkärille-minulta tutkittiin keuhkot läpikotaisin ja nyt sitten enää toinen keuhko jotenkin pelittää..Jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle..ja ikää alle 40v,,silloin..
sanasinko kirjoitti:
"Täällä on hiljaista, koska ihmiset riutuvat huonossa kunnossa heitteillejätettyinä."
- Aika mukiloitu olo alkaa olla. Poliotalven 1984-85 virustauti jätti pysyvät jäljet, jonka lisäksi viime vuodet riutunut homesairaana. Eikä siinä kaikki borreliapunkin puraistua vappuaattona:
Punkinpurema
http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?t=568
Nyt on sitten myös borrelioosi, jota ei ole läheskään vielä selätetty. Se vihloo paikkaa vaihtaen päässä, kolottaa nivelissä jne. eikä käden ihomuutos ole häipymässä päinkään.
Tämä tästä vielä puuttuikin. Että kun yksi punkki eksyy kaupunkiin ja keksii puraista just mua, ja vieläpä kaupassa... Mutta voi nymfipunkki-parkaa, muuttui varmaan sieneksi meikää maistettuaan.
Minusta tuntuu, että Jumala johdattaa sairastumaan tauteihin, joista täytyykin kirjoittaa. Borrelioosinkin uhreja on kohdeltu törkeästi - eikö Kaikkivaltias tietäisi sitä, ja että kanttini kestää kyllä, niin kuin kestääkin."Minusta tuntuu, että Jumala johdattaa sairastumaan tauteihin, joista täytyykin kirjoittaa. Borrelioosinkin uhreja on kohdeltu törkeästi - eikö Kaikkivaltias tietäisi sitä, ja että kanttini kestää kyllä, niin kuin kestääkin."
- Muttei sairastaminen ole kivaa, joudun tuonkin kanssa koville.
Mentyäni puolen yön tienoilla nukkumaan kehossa alkoi pistellä; hermokipu vaihtoi jatkuvasti paikkaa eikä nukkumisesta tullut mitään. Tuo on uutta verrattuna entiseen, vapinaan ja elohiiriin, joita on ollut poliotalven 1984-85 taudista lähtien.
Otin viime yönä sitten kaksi 25 mg:n Voltarenia saadakseni nukuttua. Nielaistuani jälkimmäisenkin tabletin tajusin sen olleen liikaa ja vaikuttavan haitallisesti uniini, josta on jo ennestään kokemusta. - Heräänkin puoli neljän aikaan yöllä kurjaan oloon, ja mietin, miten saisin häädettyä borrelian kehostani. Antibiootti ei ole vielä tehonnut.
o o o
Tiedän, mitä koen ja tunnen. Kirjoitan noistakin taas aamusivuihini tänään.
Jos joku lääkäri väittää minun kuvittelevan oireeni, vastaan hänen kuvittelevan olevansa lääkäri.
Väsyttää; saisikohan nukuttua vielä...- putkiaivo-tane?
sanasinko kirjoitti:
"Minusta tuntuu, että Jumala johdattaa sairastumaan tauteihin, joista täytyykin kirjoittaa. Borrelioosinkin uhreja on kohdeltu törkeästi - eikö Kaikkivaltias tietäisi sitä, ja että kanttini kestää kyllä, niin kuin kestääkin."
- Muttei sairastaminen ole kivaa, joudun tuonkin kanssa koville.
Mentyäni puolen yön tienoilla nukkumaan kehossa alkoi pistellä; hermokipu vaihtoi jatkuvasti paikkaa eikä nukkumisesta tullut mitään. Tuo on uutta verrattuna entiseen, vapinaan ja elohiiriin, joita on ollut poliotalven 1984-85 taudista lähtien.
Otin viime yönä sitten kaksi 25 mg:n Voltarenia saadakseni nukuttua. Nielaistuani jälkimmäisenkin tabletin tajusin sen olleen liikaa ja vaikuttavan haitallisesti uniini, josta on jo ennestään kokemusta. - Heräänkin puoli neljän aikaan yöllä kurjaan oloon, ja mietin, miten saisin häädettyä borrelian kehostani. Antibiootti ei ole vielä tehonnut.
o o o
Tiedän, mitä koen ja tunnen. Kirjoitan noistakin taas aamusivuihini tänään.
Jos joku lääkäri väittää minun kuvittelevan oireeni, vastaan hänen kuvittelevan olevansa lääkäri.
Väsyttää; saisikohan nukuttua vielä...Kerro miten borrelioosi(ikävä tauti joka pahimmillaan invalidisoi) liittyy homepalstaan?..en ymmärrä asiayhteyttä ollenkaan?..Kumpaa sä sairastat vai molempia?Oletko eläkeläinen?
putkiaivo-tane? kirjoitti:
Kerro miten borrelioosi(ikävä tauti joka pahimmillaan invalidisoi) liittyy homepalstaan?..en ymmärrä asiayhteyttä ollenkaan?..Kumpaa sä sairastat vai molempia?Oletko eläkeläinen?
"putkiaivo-tane"
- Huomaan kyllä, kunhan kirjoittelin.putkiaivo-tane? kirjoitti:
Kerro miten borrelioosi(ikävä tauti joka pahimmillaan invalidisoi) liittyy homepalstaan?..en ymmärrä asiayhteyttä ollenkaan?..Kumpaa sä sairastat vai molempia?Oletko eläkeläinen?
"Putkiaivo-Tane"
Tane röhkii karsinassa, jossa on kokoa vain neliön verran. Tanea ottaa nuppiin villisiat, jotka voivat röhkiä luonnossa aivan vapaasti. Tanen karsina on niin ahdas, että siinä pystyy tuskin kääntymään. Metsäkarju säälii Tanea toivoen tämänkin pääsevän vielä vapauteen ;)- Tuhma täti
sanasinko kirjoitti:
"Putkiaivo-Tane"
Tane röhkii karsinassa, jossa on kokoa vain neliön verran. Tanea ottaa nuppiin villisiat, jotka voivat röhkiä luonnossa aivan vapaasti. Tanen karsina on niin ahdas, että siinä pystyy tuskin kääntymään. Metsäkarju säälii Tanea toivoen tämänkin pääsevän vielä vapauteen ;)Onko home levinnyt nm sanasinkoilijan aivoihin? Oliskos joku mielenterveys-osio parempia tai viha-osio?..
surkee tapaus kirjoitti:
"Onko täällä näin hiljaista?"
- Ja onhan noita muitakin syitä sairastelun lisäksi.
Toiset vinkuvat, miksei kirjoiteta, ja toiset, mitä kirjoitetaan... Eli vinku sinne, vinku tänne:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10655218#comment-55207647-view
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10655218#comment-55217791-view
Mutta jos jollain on voimia tohon soopaan, siitä vaan. Parempi vaihtoehto on kuitenkin säästää voimansa muualle; todettu jo vähän liiankin monta kertaa.
Tarjotkoot vinkuilijat itse soveliasta sisältöä palstalle, jos vinkumiseltaan pystyvät...
Ja jatkossa kannattaa vinkata tähän ketjuun, jos joku vinkuu taas, miksei täällä kukaan edes viitsi kirjoittaa.Tuhma täti kirjoitti:
Onko home levinnyt nm sanasinkoilijan aivoihin? Oliskos joku mielenterveys-osio parempia tai viha-osio?..
"Tuhma täti"
- Mies sä olet, putkiaivo.sanasinko kirjoitti:
"Tuhma täti"
- Mies sä olet, putkiaivo."Mies sä olet, putkiaivo."
- Jänskää lukea, kun samasta ip-osoitteesta kirjoitetaan milloin milläkin nimimerkillä. Moni saattaakin olla yksi ja sama tyyppi.
Tututkin nimmarit huutelevat välillä puskista, olen huomannut. Vertti-eetun lisäksi olen viime aikoina tunnistanut ainakin Homeherkän jne. Mutta äänenpainosta ja -sävystä tuntee, vaikkei ip-osoitteita näekään ;)sanasinko kirjoitti:
"Mies sä olet, putkiaivo."
- Jänskää lukea, kun samasta ip-osoitteesta kirjoitetaan milloin milläkin nimimerkillä. Moni saattaakin olla yksi ja sama tyyppi.
Tututkin nimmarit huutelevat välillä puskista, olen huomannut. Vertti-eetun lisäksi olen viime aikoina tunnistanut ainakin Homeherkän jne. Mutta äänenpainosta ja -sävystä tuntee, vaikkei ip-osoitteita näekään ;)"Tututkin nimmarit huutelevat välillä puskista, olen huomannut. Vertti-eetun lisäksi olen viime aikoina tunnistanut ainakin Homeherkän jne."
Vertti-Eetu pyörittää Vertti-Eetun levyä, Homeherkkä Homeherkän levyä. Siinä on se tietty ainutkertainen tyyli, josta ei voi erehtyä.
Kun levy pyörähtää käyntiin, sen tunnistaa heti...
Ainoa keino olisi näytellä rooli alusta loppuun eri tavalla. Aika kova urakka vaan näytellä jonkun muun elämää sen lyhyen aikaa, jonka täällä elämme.- vertti-eetu
sanasinko kirjoitti:
"Tuhma täti"
- Mies sä olet, putkiaivo.Voi olla "mies", tuo (Tuhma täti) nimmarilla kirjoittava mutta en minä. Mulla ei ole mitään sua vastaan sanasinko.
vertti-eetu kirjoitti:
Voi olla "mies", tuo (Tuhma täti) nimmarilla kirjoittava mutta en minä. Mulla ei ole mitään sua vastaan sanasinko.
"Voi olla 'mies', tuo (Tuhma täti) nimmarilla kirjoittava mutta en minä."
- Älä nyt tyhmänä pidä, tiesin kyllä, ettei V-E noin kirjoittele ;)
Sulla on yleensä aika hauskoja juttuja ja vähän huumorintajuakin mukana, vaikka rankkaa onkin.- Harvoin viitsii
sanasinko kirjoitti:
"Onko täällä näin hiljaista?"
- Ja onhan noita muitakin syitä sairastelun lisäksi.
Toiset vinkuvat, miksei kirjoiteta, ja toiset, mitä kirjoitetaan... Eli vinku sinne, vinku tänne:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10655218#comment-55207647-view
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10655218#comment-55217791-view
Mutta jos jollain on voimia tohon soopaan, siitä vaan. Parempi vaihtoehto on kuitenkin säästää voimansa muualle; todettu jo vähän liiankin monta kertaa.
Tarjotkoot vinkuilijat itse soveliasta sisältöä palstalle, jos vinkumiseltaan pystyvät...
Ja jatkossa kannattaa vinkata tähän ketjuun, jos joku vinkuu taas, miksei täällä kukaan edes viitsi kirjoittaa.tätä palstaa enää lukea.
Miksikö?
Juuri edellä olevan kaltaisen huudon vuoksi.
Ei ihme ettei tällä palstalla enää ole kirjoittelijoita, siis keskustelijoita, eihän tänne kukaan viitsi kirjoitella ja keskustella koska kaksi huutelijaa on heti möykkäämässä omalaatuisen vainoharhaisia juttujaan.
He varmaan ovat nyt tyytyväisiä omassa egossaan kun palsta kuihtuu.
Varmaan asuvat peilihuoneessa. Harvoin viitsii kirjoitti:
tätä palstaa enää lukea.
Miksikö?
Ei ihme ettei tällä palstalla enää ole kirjoittelijoita, siis keskustelijoita, eihän tänne kukaan viitsi kirjoitella ja keskustella koska kaksi huutelijaa on heti möykkäämässä omalaatuisen vainoharhaisia juttujaan.
Varmaan asuvat peilihuoneessa."Ei ihme ettei tällä palstalla enää ole kirjoittelijoita, siis keskustelijoita, eihän tänne kukaan viitsi kirjoitella ja keskustella koska kaksi huutelijaa on heti möykkäämässä omalaatuisen vainoharhaisia juttujaan.
Varmaan asuvat peilihuoneessa."
- Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. Siitä vain luomaan parempaa sisältöä palstalle, mutta taitaa ruikuttaminen olla kirjoittamista helpompaa.
Tsemppiä Vertti-Eetulle vaan, tullaan hyvin juttuun ;)Harvoin viitsii kirjoitti:
tätä palstaa enää lukea.
Miksikö?
Varmaan asuvat peilihuoneessa.Eipä ollut kummoista sisältöä omassakaan viestissäsi.
Maailman parantaminen kannattaakin aloittaa omasta nassusta.
- kortistolainen
Jokainen kosteusvauriotyöpaikkalainen on tiennyt jo vuosikymmenten ajan, että mikäli sairastuu astmaan ja äänenkäheyteen eikä pysty työpaikallaan enää olemaan, niin liki sataprosenttisesti joutuu työttömyyskortistoon joko työantajan irtisanomana tai itse irtisanoutuen
Eläkkeelle pääsee vasta sitten kun sairaus on niin paha ettei puhtaassakaan sisäilmassa kykene enää entiseen työhönsä.- mullan alla
Ei pääse enää eläkkeellekään pelkällä astmalla, olkoon kuinka vaikea tahansa. Ei ole työkyvyllä entiseen työhönsä myöskään painoarvoa, nyt on tulkinta sellainen. Eläkkeelle pääsee ehkä vielä rapajuoppo, joka yöpyy bussiaseman lattialla vai pääsevätkö enää hekään. Onneksi sentään maahanmuuttajilla on uudet vaatteet ja viimeisen päälle kännykät, mitäs muista, mutta heidän puolesta kaavakkeen täyttääkin ammattilainen. Että tämäkin piti vielä nähdä.
Vaikeaa on eläkkeelle pääsy nykyisin. Oletko kokeillut olla sairauslomalla riittävän kauan, ainakin kelan maksimipäivät? Oma herkkyyteni väheni todella hitaasti, siihen meni useampi vuosi. Nyt pärjään taas, vaikka sisäilma ei olisikaan ihan parasta A-luokkaa.
- keuhkoja kirvelee
Miten sitten toimitaan, kun Kela ei edes maksa sairauspäivärahaa, vaikka lääkärinlausunnolla osoitettu keuhkojen huono tilanne? Kelan mielestä rakennus, jossa työskentelen pitäisi korjata, minussa ei ole mitään vikaa. Joten aika vaikeaa on edes saada maksimipäivät sairauspäivärahaa.
Onko yhteiskunnassamme jo syntynyt isokin paarialuokka, jotka liian sairaina on jätetty kaiken ulkopuolelle? Peruskoulun jälkeen syrjäytyneiden nuorien joukko kasvaa taas muutaman viikon kuluttua, tästä ollaan huolissaan ja syystä. Rakenteissa täytyy olla nyt jokin piilovika, joka tuottaa näitä pudokkaita. Miten olisimme sotakorvauksista selvinneet, jos niiden aika olisi nyt, tällaisessa hakkaa heikot -yhteikunnassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä4111764Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san354714Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2532848Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1482638- 1141753
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo14112840 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.210897- 82850
- 77824
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv62796