Mitenkä nämä vuorokautiset ylityöt oikein lasketaan metallin tessissä?
Jos olen töissä
Maanantai 12h
Lauantai 12h
Sunnuntai 12h
kertyykö noista 8h ylittävästä työajasta 2h 50% korotus ja lopulta 100% ?
entä miten arkipyhät? Jos olen arkipyhäviikolla töissä kaikkina muina kuin arkipyhänä, kuuluuko minulle maksaa arkipyhästä korvaus? Esimieheni väitti ettei, koska se ei ole minulle määrättyä työaikaa.
Aina kun ahdistelee jotain HR:n jäsentä näistä he totevat vain että paikallisesti on sovittu, ettei tarvitse maksaa joitain lisiä, kuten yötyössä korotettua lisää.
Arkipyhät ja vuorokautiset ylityöt
2
726
Vastaukset
- Näin on
TESin mukaan kuuluu maksaa 8h jälkeen 2h 50% ja 2h 100%. Jos olet kuitenkin paikallisesti sopinut alle TESin minimin, niin sopimus on LAILLINEN. Jos et usko, niin kysy Turun työttömyyskassan aluesihteeriltä Humalistonkadulta.
- Nimimerkki varattu
Maanantai ylityöt ovat vuorokautista ylityötä, joten ensimmäisen 2 tuntia on 50% korotuksella, sen jälkeen ovat 100% korotuksella. Lauantai ja sunnuntai ovat sitten viikkoylityötä, joten lauantain 8 ensimmäistä tuntia on 50% korotuksella, ylittävät tunnit 100% korotuksella. Sunnuntai on koko päivä 100% korotuksella. Lisäksi sunnuntailta pitää maksaa sunnuntaityökorvaus, joka on 100% korotus.
En tiedä mitä siellä on sovittu, mutta yleisesti arkipyhät (tai ns. suurjuhlapyhät) ovat korvattavia päiviä, jos ne olisivat olleet normaalisti työpäivä. Esim. Itsenäisyyspäivä on keskiviikkona, mutta koska kyseinen päivä on arkipyhä on se palkallinen vapaa, koska kyseinen päivänä olisi ollut normaali työpäivä.
Kannattaa kyselllä luotamusmieheltä mitä noista on paikallisesti sovittu, vai onko sovittu lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822