Jos tilillesi ilmestyisi vahingossa 5milj. €?

sillitrooli

15

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Blaah.. Pankki huomaisi virheen ennen kuin minä.

Mutta jos ei, luultavasti yrittäisin nostaa ylimääräistä sen verran kun on uskottavaa ennen kuin pankista huomataan.

• M29-ENFP

Henry Laasanen kirjoitti kerran että hänelle kävi jotain vastaavaa.

Mutta ei tarttunut tilaisuuteen, jostain syystä.

As for me, en tiedä minne lähtisin. Joutuisiko sitä elämään loppuelämän jonkinsortin pakolaisena? Vai riittäisikö rahojen tuhlaaminen, ja paluu sitten jonkinlaista tuomiota odottamaan? Toisaalta, kun nytkään ei ole rahaa, niin olisi tietty ihan hassua törsätä "pankin" rahoja. Tai mikähän olisi paras keino laittaa rahat jonnekin niin että niitä EI saataisi takaisin? Ehkä yrittää muuttaa niistä niin paljon kuin mahdollista käteiseksi, ja sitten jaella sattumanvaraisesti jossain ihmisille.

• Reipas Mies

Jatko siirtäisin varat heti ulkoimaisiin luotettaviin kansainvälisiin pankkeihin. Sitten ostaisin asumis- ja avomerikelpoisen veneen (laivan) muuttaisin sillä Miamin rannikolle kun elokuu tulee. Sitä ennen ajelisin kupla-uunojen lystiksi avo-ferrarillani kesän kolhoosi Suomessa.

• vcxvcxvxcvxcvxcvcx

Eiköhän tuosta jäisi aika varmasti kiinni. Saisikohan rahojaan edes nostettua ennen kuin virhe huomattaisiin. Maanpakoon ei ole kiinnostusta lähteä ja aika piilossa joutuisi elellä jos ei halua kiinni jäädä. Suomessahan saisi tällaisesta petoksesta varmasti oikean elinikäisen, murhan tehdessä kannattaisi varmaan ilmottautua poliisille, koska se on vain muutaman vuoden kakku.

• sinkkumies 36

Nostaisin joku puol millii ja piilottaisin ne jonnekkin enkä antais takas.

• tietysti

Ottaisin pankkiin yhteyttä ja palauttaisin rahat.

• palstan ekonomi

Antaisin ne Kreikalle.

• teen-lover-MAN

Ostaisin 12-17v puhtaita teininaisia käytettäväkseni.

• kansjhvoencv

Pikaiset tilisiirrot läheisille ja pois maasta kera ystävien ja mahdollisimman suuri määrä käteistä kullakin. Ei Suomessa rikastu työllä ja pankki ei Nallen leivänpäällisiä unohda ( tai valtio korvaa).

• Mies1985

Perheelle puolet. Tilaisin teinivaimon Moldovasta ja muuttaisin Espanjaan.

• rumamies

Mä nostaisin muutaman kymppi tonnin ja käyttäisin ne huoriin. Saisinn ainakin pimppiä vähäksi aikaa

• sillitrooli

Joo, siis ainoa järkevä vaihtoehtohan on tietenkin ilmoittaa pankille heti virheestä.

Mutta jos mietitään sitä toista vaihtoehtoa (itse aloin eilen juttua lukiessani heti miettiä miten itse tekisin). Niin siirtäisin rahat äkkiä johonkin sveitsiläiseen pankkiin, tai muualle, missä on pankkisalaisuus. Lähtisin Suomesta saman tien johonkin toiseen EU-maahan, pakkaisin tärkeimmät tavarat. Kun liikuu Schengen-alueella, ei ole passintarkastusta. Bulgaria ja Puola voisivat olla hyviä kohteita. Siellä hakeutuisin johonkin paikalliseen pankkiin, ja nostaisin käyttörahaa sveitsiläiseltä tililtä. Tämän jälkeen, esimerkiksi useampi kymppitonni käyttörahana, hankkisin itselleni väärennetyn passin, tai parikin. Bulgaria ja Puola ovat varmasti kummatkin maita, joissa se riittävällä määrällä rahaa onnistuu.

Sitten lentäisin johonkin kivaan paikkaan, vaikkapa Filippiineille. Perustaisin muutaman yrityksen varastoon sekä Filippiineillä että johonkin Karibianmeren saarille pöytälaatikkoyrityksiä. Nostaisin sveitsiläiseltä tililtä rahaa karibialaiseen pöytälaatikkoyritykseeni, jonka jälkeen myisin filippiiniläisellä yrityksellä "konsultointipalveluja" karibialaiselle yritykselleni. "Konsultointipalveluista" maksaisin sitten vaikka pari miljoonaa filippiiniläiselle yritykselleni. Nyt minulla olisi pari miljoonaa varoja käytettävissä, eikä niitä olisi ihan helppo jäljittää.

Parilla miljoonalla voisin aloittaa vaikka ihan tuottavan liiketoiminnan Filippiineillä, esim. myydä jotain ulkoistuspalveluja keskieurooppalaisille tai jenkeille, jotka haluavat tuhota maidensa talouden, kun Aasiasta saa halvemmalla. Esiintyisin jonain itäeurooppalaisena liikemiehenä; jostain syystä suomalaisia luullaan maailmalla ulkonäön ja aksentin perusteella esimerkiksi puolalaisiksi.

Nyt kun vielä tulis ne rahat tilille, niin voisin testaa suunnitelmaani...

• mies asiakas

Sä oot miettinyt kaiken jo valmiiksi. Suunnitteletko oikeesti pankki ryöstöä vai? annas mun ensin käydä nostamas omat varani pois..

• sillitrooli

Oikeastaan mietin tuon suunnitelman eilen illalla noin 10 minuutissa, mutta en jaksanut kirjoittaa sitä silloin. Minulla on muuten vaan jonkin verran tietoa kansainvälisestä rahaliikenteestä, niin ei se paljoa vaadi, että miettii miten pitäisi toimia.

• En mitään

Tuskin tekisin mitään, eli jatkaisin elämää kuten ennenkin. Jos rahat olisi vielä parinviikon päästä tilillä, niin varmaan sitten soittaisin pankkiin ja sanoisin että voisko he selvittää tuon asian.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      174
      1182
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      45
      619
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      301
      554
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      538
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      519
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      502
    Aihe