Jos ihan realistisesti harukoin oman vanhan autoni arvoa ja päädyn siihen että täsmälleen vastaavien autojen hintapyynti on autoliikkeissä 17.000€, niin paljonko on realista odottaa autoliikkeen hyvittävän siitä, siis oikeasti, eikä sillä tyyllillä että "riippuu mihin vaihtaa".
Jos liike tulee laittamaan hintalappuun 17.000€, niin saavat siitä ehkä 16.000€? Voisivat ehkä hyvittää silloin 15.000€ vai vähemmän?
Vaihtoauton hyvitys, siis oikeasti.
32
8009
Vastaukset
- kokemusta.
Omat edelliset autoni ovat olleet myynnissä 500€ sen päälle, mitä niistä hyvitettiin.
- dfffffffffffffffffff
Tuo 500 hyvityshintaan voi toteutua, mutta sekin riippuu täysin siitä, mihin autoon on vaihdossa otettu ja millaisella hyvitys-/voittosuhteella.
Omasta kokemuksesta (myyjänä) olen ottanut autoja vaihdossa xxxx-eurolla ja myynyt niitä -500 tai jopa -2000euroa alle hyvityshinnan.
Periaatteena kuitenkin "kunhan omat saa ois" mallilla.
Yleensä tuollainen järkevällä vaihdolla tullut myydään 10% katetavoitteella, joskus hieman enemmänkin. - hintakusetusta
Nuo tuo on juuri sitä "riippuu mihin vaihtaa"- hinnoittelua. Ostamasi auton hinnasta annettu alennus on siirretty vaihtohyvitykseen.
Itse sain viimeksi kauppaa tehdessä autostani tarjouksessa hyvitystä 17.000€ ja myöhemmin liikkeen myynti-ilmoituksessa siitä pyydettiin 14.600€. Tymempikin tajuaa että liike ei ottanut vaihturissa takkiin 2400€:a.
Todellisuudessa hyvitys oli ehkä 13.000€ ja uuden auton alennus 3000€. Vanhan auton myyvät ehkä 14.000€:n hinnalla ja saavat näin ollen sen myynnistä tonnin.
Pakko pelleillä näiden muuttuvien vaihtohyvitysten kanssa siihen asti että saadaan maahan ensimmäinen rehellinen autokauppa tai edes automyyjä. - Anonyymi
Paljon mahdollista koska se vaihdokki mihin vaihdoit oli ylihinnoiteltu
- kokoluokkasuuruus
Kysymykseesi ei voi vastata, koskapa myrkytit ainoan ralistisen vastausvaihtoehdon.
AUTON HYVITYSHINTA RIIPPUU AINA SIITÄ, MIHIN OLET VAIHTAMASSA!
Aina.
Eriasia on, jos olet vain myymässä autoa liikkeeseen vaikkapa maksuvaikeuksiesi takia.
17000euron pyyntinen hyvämenekkinen (helppo myydä) auto voisi olla ostohinnassa 13-15000euroa.
Vaikeasti myytävä auto 10-13000euroa.
Jotkin merkit/mallit eivät kelpaa ollenkaan.- lasketaan vain niin
No älä nyt viitsi ei tietenkään oikeasti riipu siitä mihin vaihtaa. Jos liike uskoo saavansa autosta 17 tonnia, niin ei se huoli sitä halliin, jos joutuu maksamaan siitä sen verran tai enemmän.
Kannattaa pyytää autosta kaksi tarjousta, toinen vaihturin kanssa ja toinen suoralla kaupalla. Näin pääsee edes vähän kärylle siitä että paljonko uudesta saa alennusta ja mitä vanhasta oikeasti hyvitetään. Uuden hinnasta lähtee yllättäen tonni pari pois, jos kaupassa ei tule vaihtoautoa. - naurettava väite
Kuvitteletko että hallissa kaksi samanlaista käytettyä autoa myydään eri hinnalla siksi että toinen on tullut vaihdossa kalliin auton ostossa ja toinen halvan auton ostajalta?
Joku varmaan ostaa kirkuen sen kaliimman vaihturin, kun se on sentään tullut Volvon maasturin ostajalta vaihdossa, sen sijaan se samanlainen halvempi vaihtoauto ei kelpaa kenellekkään koska se tuli Dusterin ostajalta. - Et ymmärrä
naurettava väite kirjoitti:
Kuvitteletko että hallissa kaksi samanlaista käytettyä autoa myydään eri hinnalla siksi että toinen on tullut vaihdossa kalliin auton ostossa ja toinen halvan auton ostajalta?
Joku varmaan ostaa kirkuen sen kaliimman vaihturin, kun se on sentään tullut Volvon maasturin ostajalta vaihdossa, sen sijaan se samanlainen halvempi vaihtoauto ei kelpaa kenellekkään koska se tuli Dusterin ostajalta.Liikkeen hyvityshinta ja pyyntihinta ovat täysin eri asioita. Ostavalle asiakkaalle tärkeintä on välirahan suuruus.
Mitä väliä sillä on asiakkaalle, vaikka saisi kymppitonnin autosta hyitystä vain tonnin, jos tarvittavan välirahan suuruus ei ole sen suurempi, kuin muissakaan liikkeissä vastaavanlaiseen autoon vaihdettaessa. - tarkoitus hämärtää
Et ymmärrä kirjoitti:
Liikkeen hyvityshinta ja pyyntihinta ovat täysin eri asioita. Ostavalle asiakkaalle tärkeintä on välirahan suuruus.
Mitä väliä sillä on asiakkaalle, vaikka saisi kymppitonnin autosta hyitystä vain tonnin, jos tarvittavan välirahan suuruus ei ole sen suurempi, kuin muissakaan liikkeissä vastaavanlaiseen autoon vaihdettaessa.Vertailu on aika helppoa jos pyytää tarjoukset samanlaisen uuden auton vaihdosta eri liikkeistä.
Mutta jos pyytää tarjouksia sekä käytetyistä että uusista autoista ja vielä eri liikkeistä ja eri merkkisistä autoista, niin silloin parhaan kaupan arvioimiseksi pitäisi tietää mikä on oikeasti oman vaihtoauton hyvitys ja mikä taas liikkeen normaalia alennusta. Oman mausteensa tuo sekin jos vielä on vaihtoehtona että antaa vanhan vaihdossa tai ei anna.
Kaveri hieroi kauppaa yhdestä autosta ja kun homma alkoi olla selvä, niin myyjä kysyi että olisiko ollu mitään vaihtoautoa tarjolla. Kaveri totesi että on hänellä tuo millä tuli paikalle, myyjä katsoi autoa ja sanoi, että jos et jätä tuota tähän pihalle niin otetaan vielä tonni pois hinnasta :) - kokoluokkasuuruus
lasketaan vain niin kirjoitti:
No älä nyt viitsi ei tietenkään oikeasti riipu siitä mihin vaihtaa. Jos liike uskoo saavansa autosta 17 tonnia, niin ei se huoli sitä halliin, jos joutuu maksamaan siitä sen verran tai enemmän.
Kannattaa pyytää autosta kaksi tarjousta, toinen vaihturin kanssa ja toinen suoralla kaupalla. Näin pääsee edes vähän kärylle siitä että paljonko uudesta saa alennusta ja mitä vanhasta oikeasti hyvitetään. Uuden hinnasta lähtee yllättäen tonni pari pois, jos kaupassa ei tule vaihtoautoa."No älä nyt viitsi ei tietenkään oikeasti riipu siitä mihin vaihtaa."
=> Riippuu. Aina.
"Jos liike uskoo saavansa autosta 17 tonnia, niin ei se huoli sitä halliin, jos joutuu maksamaan siitä sen verran tai enemmän."
=>Niinkö? Ei ole lainkaan ennenkuulumatonta, että liike kaupan saadakseen hyvittää vaihtoautosta enemmän, kuin pyyntihinnaksi tulee.
Edelleenkin; riippuu siitä, mihin autoon on vaihdossa otettu.
"Kannattaa pyytää autosta kaksi tarjousta, toinen vaihturin kanssa ja toinen suoralla kaupalla."
=>Juuri tällainen pelle on autokauppiaan silmin sylkykuppi. Ensin tingataan ja tingataan "minä sitten käteisellä ostan" ja kun kauppias erehtyy sen viimeisimmän nettohinnan lipsauttamaan (vaikkapa vain ärsyttävän tinkijän kaupanteon todellisuutta kokeillen jopa pikkuisen tappiolla) tarjoaakin tämä pelle nurkantakaa sitä omaa romuaan vielä vaihdokiksi!
Uskokaa nyt.
Kauppiaalle se myyntituote on "valuuttaa" ja hänen omaisuuttaan, josta on tietty raha maksettu ja tietynlainen summa tavoitteena saatava.
Sinun vaihtoauto on vaihtovaluuttaa, jolle pitää arvioida juuri tähän kauppatavaraan soveltuva vaihtoarvo. Edellä perustelut mm. haluttavuuden ym. kriteerien mukaisesti...
Raha on tietysti aina rahaa, mutta järkevällä vaihtokaupalla sisään ostettu vaihtoauto ei ole sen kummempaa "valuuttaa", kuin rahakaan. Eli ei ole mitään sääntöä, että ilman vaihdokkia hinta olisi huomattavan erilainen kuin järkevän vaihtoauton kanssa.
Tähänkin voisi todeta;
Älkää vaivatko päätänne asioilla, joista ette mitään ymmärrä ja joilla ei ole mitään merkitystä edes teille itsellenne.
Vaihtakaa autoa siellä, missä se VÄLIRAHA tuntuu edukkaimmalta.
Autoliikkeitä on tuhansia, jokaisella yksilöllisesti omat myyntituotteet joilla "valuuttana" jokaisella eri arvo. Jokaisella myös omat näkemykset juuri siitä sinun tarjoamastasi vaihdokista ja sen myytävyydestä edelleen.
Näistä johtuen, jokaisesta liikkeestä saat sata-varmasti erilaisen, huomattavastikin eriävän hyvityksen ja VÄLIRAHAN.
Yksilöllisesti. - Anonyymi
kokoluokkasuuruus kirjoitti:
"No älä nyt viitsi ei tietenkään oikeasti riipu siitä mihin vaihtaa."
=> Riippuu. Aina.
"Jos liike uskoo saavansa autosta 17 tonnia, niin ei se huoli sitä halliin, jos joutuu maksamaan siitä sen verran tai enemmän."
=>Niinkö? Ei ole lainkaan ennenkuulumatonta, että liike kaupan saadakseen hyvittää vaihtoautosta enemmän, kuin pyyntihinnaksi tulee.
Edelleenkin; riippuu siitä, mihin autoon on vaihdossa otettu.
"Kannattaa pyytää autosta kaksi tarjousta, toinen vaihturin kanssa ja toinen suoralla kaupalla."
=>Juuri tällainen pelle on autokauppiaan silmin sylkykuppi. Ensin tingataan ja tingataan "minä sitten käteisellä ostan" ja kun kauppias erehtyy sen viimeisimmän nettohinnan lipsauttamaan (vaikkapa vain ärsyttävän tinkijän kaupanteon todellisuutta kokeillen jopa pikkuisen tappiolla) tarjoaakin tämä pelle nurkantakaa sitä omaa romuaan vielä vaihdokiksi!
Uskokaa nyt.
Kauppiaalle se myyntituote on "valuuttaa" ja hänen omaisuuttaan, josta on tietty raha maksettu ja tietynlainen summa tavoitteena saatava.
Sinun vaihtoauto on vaihtovaluuttaa, jolle pitää arvioida juuri tähän kauppatavaraan soveltuva vaihtoarvo. Edellä perustelut mm. haluttavuuden ym. kriteerien mukaisesti...
Raha on tietysti aina rahaa, mutta järkevällä vaihtokaupalla sisään ostettu vaihtoauto ei ole sen kummempaa "valuuttaa", kuin rahakaan. Eli ei ole mitään sääntöä, että ilman vaihdokkia hinta olisi huomattavan erilainen kuin järkevän vaihtoauton kanssa.
Tähänkin voisi todeta;
Älkää vaivatko päätänne asioilla, joista ette mitään ymmärrä ja joilla ei ole mitään merkitystä edes teille itsellenne.
Vaihtakaa autoa siellä, missä se VÄLIRAHA tuntuu edukkaimmalta.
Autoliikkeitä on tuhansia, jokaisella yksilöllisesti omat myyntituotteet joilla "valuuttana" jokaisella eri arvo. Jokaisella myös omat näkemykset juuri siitä sinun tarjoamastasi vaihdokista ja sen myytävyydestä edelleen.
Näistä johtuen, jokaisesta liikkeestä saat sata-varmasti erilaisen, huomattavastikin eriävän hyvityksen ja VÄLIRAHAN.
Yksilöllisesti."=>Juuri tällainen pelle on autokauppiaan silmin sylkykuppi. Ensin tingataan ja tingataan "minä sitten käteisellä ostan" ja kun kauppias erehtyy sen viimeisimmän nettohinnan lipsauttamaan (vaikkapa vain ärsyttävän tinkijän kaupanteon todellisuutta kokeillen jopa pikkuisen tappiolla) tarjoaakin tämä pelle nurkantakaa sitä omaa romuaan vielä vaihdokiksi!"
Eiköhän se autokauppias ole se PELLE jos lipsauttaa hinnan millä pystyy auton myymään ja jääkin vielä rahaa. Isoin PELLE on autokauppias joka ei ole rehellinen ja kerro sitä hintaa millä voi auton myydä köyhälle kansalaiselle. Se että joku tarjoaa sitä romuaan vaihdossa voi tarkoittaa sitä että hän todella yrittää vain ja ainoastaa pärjätä sillä mitä on. ylimääräistä ei ole yhtään ja joka suunnasta kiristetään. Automyyjä on PELLE aina kun ei ole rehellinen. Kyllä sielä hinta on mihin jokainen on tyytyväinen mutta ahneus vie jokaista kusipäätä.
- Anonyymi
En ole koskaan autokaupasta autoja ostanut tai myynyt autoa sinne. Aina on se viimeinen tingattu hinta jäänyt käytännössä nelinumeroisen verran pitkäksi jo parin kolmen tonni autossa ! pienistä liikkeistä lähtien.
Suoraan yksityiseltä ostan aina, kaikki tulee alas hintoja jopa paljon kun ei rahoja tyrkytä heti puhelimessa. Siitä tietää että liikkeet ei hyvitä mitään todellisuudessa.
Voin myös myydä yksityiselle selvästi korkeammalla hinnalla kuin autoliikkeelle.
En vain kannata ja näe järkeä autokaupassa bisneksenä jossa auton arvo tai kunto ei nouse yhtään kun ne siellä myydään.
Autokauppoja ei tarvita ollenkaan ! uudet autot ostetaan lähitulevaisuudessa suoraan valmistajilta ja toimitetaan kotiin ! Tulette näkemään tämän.
Turhat kulut välistä pois- Anonyymi
Ei niitä uusia myydä suoraan tehtaan toimesta ja toimiteta suoraan asiakkaalle, aina tarvitaan kuitenkin myyntiorganisaatio. Ei autokauppa toimi kuten joku rihkaman nettikauppa, kaupassa on mukana yleensä vaihdokki jne..
- Anonyymi
Kateutenne paistaa ihan kaikessa tekemisessä, ja omaan napaan tuijottaminen.
Jos ei tajua mistään mitään, sitten se vaan on niin, koita kestää itseäsi. - Anonyymi
Suurin osa on niin hölmö ettei tajua, ettei hyvitys omasta merkitse, vaan raha mikä vaihtaa omistajaa. Jos saat kovan hyvityksen, niin sinulle myyty on ylihintainen.
- Anonyymi
Siinä se normikirjoittajan sokea piste, tuijottaa pönttönä vain ja ainoastaan mitä saa omastaan, se on meille kauppiaille mannaa ja taas rikastutaan, koita kestää.
T. Huijari= ostaa halvemmalla kuin myy.
(ei onnistu muilta.) - Anonyymi
Tavallaan, mutta kun poistetaan epämääräiset jobbarit kuvioista, niin merkkiliikkeiden erot hyvityshinnoissa lasketaan nykyisin kahvirahoissa. Poikkeuksellisesti voit saada hieman paremman hyvityshinnan, jos olet ostamassa autoa, jota on hankala saada kaupaksi.
Ehkä silloin myyjä uskaltaa tarjota selvästi pienempää hyvitystä tunnusteluna, jos näkee ostajan olevan täysi amatööri. Tällä hetkellä itsellä on 4 hyvitystarjousta eri liikkeistä alle 2 % sisään. - Anonyymi
Tavallaan, mutta kun poistetaan epämääräiset jobbarit kuvioista, niin merkkiliikkeiden erot hyvityshinnoissa lasketaan nykyisin kahvirahoissa. Poikkeuksellisesti voit saada hieman paremman hyvityshinnan, jos olet ostamassa autoa, jota on hankala saada kaupaksi.
Ehkä silloin myyjä uskaltaa tarjota selvästi pienempää hyvitystä tunnusteluna, jos näkee ostajan olevan täysi amatööri. Tällä hetkellä itsellä on 4 hyvitystarjousta eri liikkeistä alle 2 % sisään. - Anonyymi
Tavallaan, mutta kun poistetaan epämääräiset jobbarit kuvioista, niin merkkiliikkeiden erot hyvityshinnoissa lasketaan nykyisin kahvirahoissa. Poikkeuksellisesti voit saada hieman paremman hyvityshinnan, jos olet ostamassa autoa, jota voi olla hankala saada kaupaksi.
Ehkä silloin myyjä uskaltaa tarjota selvästi pienempää hyvitystä tunnusteluna, jos näkee ostajan olevan täysi amatööri. Tällä hetkellä itsellä on 4 hyvitystarjousta eri liikkeistä alle 2 % sisään.
- Anonyymi
Markkinoilla on kova buumi Hybridiautoista ja varsinkin Plug-In hyb autoista. Niitä pitäisi olla riittävästi tarjolla. Kyseisiä autoja tuodaan koko ajan Hollannista, koska Hollati on edelläkävijä näissä autoissa.
Kovasti ihmettelen Autoliikkeiden asennetta, jos olet vaihtamassa Hybridi autoa uudempaan. Autoliikkeillä on asenne, että jos hybridiautolla on ajettu yli 200tkm, hyvitys hintaan huomioidaan uuden akun riski. Käytännössä 4-7te. Kuulemma pakko huomioida hyvityksessä kyseinen uusimisriski. Mietin vaan, että eikai ne joka hybridi auton akut hajoa, jos muutama tapaus on Iltalehdessä ollut tai oikiastaan vasta yksi, jossa syy oli huoltovirheestä.
Miksi tällainen sapotaasi ajatus on keksitty, kyllähän akut on suunniteltu auton iän kestämään, kun vaan noudatetaan tehtaan huolto-ohjelmia. Eli sama, kuin moottori ja vaihteisto.
Kyllähän tämön hetken markkinoilla 2021 on iso pula plug-in hybrideistä ja niitähän pitäisi kohdella paremmin kuin normi polttomooottori autoja, ja onhan tämä valtiovallan tahtotilakin.
Suomessa autoliikkeiden nuorilla myyjillä puuttuu näköjään kokemus auton tekniikasta ja selittelevöt asiakkailleen mitä sattuu mieleen juolahtaan, ilman kokemusta tekniikasta. Tai sitten isoilla autoliikkeillä on iso pelko, että normaali autot jää myymättä ja pitää jarruttaa hinnoittelulla hybridiautojen mainetta. Täysin väärä tapa. Mutta kun autoliikkeillä on omat kate ajatukset ja kuluttajia käytetään surutta hyväksi. Kohdistan kommenttini ja ammattitaidottomuus asian isoihin ketjujen nuoriin automyyjiin, (Saka, Kamux, RJ, Delta)
Miettikää kun teille näin ruvetaan esittämään, että onko autoliike mennyt liian pitkälle kuluttajien kukkaroon, vai onko liikevoiton tavoittelulla mitään rajaa. Ainkin Kamuxin pörssikurssi on suotuisassa noussa.
Pidetään Hybridi autojen arvostus korkealla ja ei uskota, mitä myyjät meille selittää! Kiitos!
PS. Hybridit suosioon!- Anonyymi
Hyvä kommentti!
- Anonyymi
MB diesel EQ power on kyllä hyvä hybridi!
- Anonyymi
Hybrid autot on huijausta joudutte maksamaan verot myöhemmin kaksinkertai
sena niillä vaan muutetaan co 2 arvoa pienenmmille veroille.- Anonyymi
Hybridi ja sähkö on tulevaisuutta.
Te diesel jäärät ette voi sille mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi ja sähkö on tulevaisuutta.
Te diesel jäärät ette voi sille mitään.Hyrbiri on huono talvella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyrbiri on huono talvella.
Diisseli on paska talvella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diisseli on paska talvella.
Muistakaa että dieseliä myydään jopa Suomessa nykyään vähemmän kuin hybridejä. Diesel on mennyttä aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistakaa että dieseliä myydään jopa Suomessa nykyään vähemmän kuin hybridejä. Diesel on mennyttä aikaa.
Pelottelu toimii heikkoihin, mutta ei sellaisiin joilla omakin järki pelaa ja ymmärtää omat todelliset tarpeensa ja siksi dieseleitä myydään edelleen.
Kannattaisi huomioida myös ne uudehkot dieselit mitä yksityiset ja autoliikkeet ovat tuoneet maahan ja hyvin kauppa käy.
- Anonyymi
Nuo hyvityshinnat vaihdossa on niin hauskoja asioita ettei niitä kaikki tajua.
Jos ostaisit auon suoraan ilman vaihdokkia niin saisit alennusta, mutta vaihdokin kanssa et. Riippuu paljonko kauppias on ladannut omaansa ylimääräistä hintaa tinkivaroiksi ja kuinka kuinka helpoksi ja nopeasti vaihdokki menee kaupaksi ja se ratkaisee paljon.
Minua kiinnostaa ainoastaan raha jonka joudun antamaan kauppiaalle, ei nimellinen hyvitys vanhasta.- Anonyymi
Diesel miehet yrittää vain selitellä omaa tyhmää hankintaa.
2-3 vuoden päästä moni autotehdas lopettanut diesel autojen valmistuksen.
Sellaista on nykyaika. 3 vuoden päästä arvion että diesel maksaa saman kun pensa mutta diesel vero säilyy. Näin on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel miehet yrittää vain selitellä omaa tyhmää hankintaa.
2-3 vuoden päästä moni autotehdas lopettanut diesel autojen valmistuksen.
Sellaista on nykyaika. 3 vuoden päästä arvion että diesel maksaa saman kun pensa mutta diesel vero säilyy. Näin on.Dieselin pumppuhinta on sen verran paljon halvempi, että jos ajoja kertyy 15tkm vuodessa, niin ei jää paljoa vaihtoehtoja. Ja kertyy muuten 3 vuoden päästäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselin pumppuhinta on sen verran paljon halvempi, että jos ajoja kertyy 15tkm vuodessa, niin ei jää paljoa vaihtoehtoja. Ja kertyy muuten 3 vuoden päästäkin.
Diesel veroa lisää ja pumppuhinta yli 98.en niin kyllä pikkuhiljaa dieselit saadaan vähenemään. Kaikista niistä on egr tukittu ja pdf tyhjennetty.
Tarkastais nyt edes ne katsastuksessa, niin vois päästöt pysyä edes hiukan rajoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733