Rivatrilin lopetus!

RIVARIVAt

Mulla oli annoksena 7mg rivatriliä vielä viime talvella ja keväällä lähdettiin puottamaan varovasti lääkärin ohjeilla kahden viikon välein tippui 0,5mg pois. Nyt lopetin tuossa reilu pariviikkoa sitten 1,5mg seinään. Vieroitus oireet on ollu päällä tässä kokoajan, mutta mieli on kirkastunut ja tuntui kun olisi herännyt monen vuoden unesta. Kauvan nämä vierotus oireet kestävät vielä?

8

1255

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hilu5

Riippuu kuinka kauan olet käyttänyt. Kymmenen vuoden käyttö,- vuosi vieroitusta. Vuoden käyttö,- noin kuukausi. Riippuu tietenkin myös annostuksesta, joka sinulla on hurjan korkea.

• Varovasti ...

Aikanaan minulla lähtötilanteena oli Rivatril 2 mg 0,5 1 tabl/vrk. Neurologien ohjeen mukaan vaihdoin lähtötilanteeksi Rivatril 0,5 mg 2 4/vrk. Siitä tasaisesti viikon välein pudotettiin vuorokausiannosta 0,25 tablettia kerrallaan, joten projekti kesti 24 viikkoa. En havainnut vieroitusoireita.

• ettänäin.

Olen yrittänyt, mutta en onnistu.

Järkyttävät viekkarit, vaikka vähentää 0,25mg päivässä.

Annos on 1,5mg/vrk.

Sivuvaikutuksia lääkkeestä en saa.

• tarkemmin

Etenet liian nopeasti, ja siksi on vieroitusoireitakin.

Jos lääkityksesi on siis Rivatril 0,5 mg 1 2 (esimerkkitapaus, en utele), niin ensin pudotat ilta-annoksesta 0,25 tablettia esim. tänään ja jatkat sillä vuorokausiannoksella ensi viikon sunnuntaihin. 26.8. vuorokausiannoksesi olisi 1 1,5 viikon ajan, 2.9.-9.9. 1 1,25 jne.
        Ylempänä tarkoitin siis hidasta pudotusaikataulua, en päivittäistä pudottamista.

Jos todellinen lääkevahvuus, joka sinulla on, on 2 mg, niin vaihdat 0,5 mg:n tablettiin siten, että lähtötilanteessa on yhtä paljon (mg), ja sitten viikon välein pudottamaan 0,25 tablettia kerrallaan.

Voin mainita, että sain tämän ohjeen KYS:n neurologilta, en omasta sairaanhoitopiiristä. Minullakaan ei ollut mitään sivuvaikutuksia Rivatrilista, mutta se kävi tarpeettomaksi.

• tarji0100

Mitenhän kauan minulla kestää viekkarit, käyttö 1983.sta lähtien eri bentsoja ja nyt rivatril 0,5 mg *6 päivässä noin 16 vuotta. Olen nyt alkanut vähentämään silleen et neljä kappaletta päivässä mennyt. Pudotin kuin seinään tosta 5 kpl.sta neljään. Joskus en ota kuin 3 päivässä, mutta aika outo olo on ollut, kuin puuttuisi jotain tärkeää ja huimausta , päänsärkyä, hiotusta jne... mut aion jatkaa ja teen tän lääkäriltä salaa... kyllä joskus psykiatri on sanonutkin et jos vähemmän liikut ulkosalla ja olet kotona ota vain yksi tabletti, mut ei onnistu kerralla... huh huh

• Outo olo

Samoin kuin aloittaja, pudotat liian nopeasti, minkä takia huimausta jne. Kun pudotat, pudota vain 0,25 tabl. kerrallaan. Jatka jonkin aikaa ko. annoksella, esim. viikon, ja pudota taas 0,25 tabl. edellisestä annoksesta. Tosiaan kerralla ei voi lopettaa, vaikka "neurologiaan erikoistumassa oleva (Tampereen hoitolinja)" koitti, että "lopettaisin seinään" samana päivänä, jotta saisin vieroitusoireet. Kuten ylempänä mainitsin, pidin pääni ja noudatin KYS:n ohjeita.

(Käytin Rivatrilia 4 mg/pv parhaimmillaan, 21 vuotta, lopetusjakso siis 24 viikkoa)

Veikkaan, että pudotusjaksosi olisi 16-20 viikkoa.

• Perisoreus

Olen käyttänyt rivatrilia 27 vuotta. Annos 2x0.5 mg nukkumaan mennessä. Onko toivoa päästä eroon?

• tarji0100

Joo pitää edetä hitaammin ja olla kärsivällinen. Pitempi käytttö paniikki-ahdistus häiriöön, sekä julkisten paikkojen häiriöiden estoon on mennyt minulla tuo rivatril ja sitä ennen eri bentsoja 1983 syksystä alkaen. Vielä 2000 luvun alkupuolella mulla meni 2 mg *3 päiväsä, siitä halusin sitten 0,5 mg tabletit ja sinkin vähennetttyä annoksen 3 mg päivässä ja nyt haluan lisää pudottaa. Ja olen jo hyvällä alulla, toivon et jaksan vaikka pientä paniikkia välillä pukkaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      259
      2389
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      70
      2378
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1558
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      41
      1401
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1367
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1329
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1230
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1019
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1009
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe