Mulla oli annoksena 7mg rivatriliä vielä viime talvella ja keväällä lähdettiin puottamaan varovasti lääkärin ohjeilla kahden viikon välein tippui 0,5mg pois. Nyt lopetin tuossa reilu pariviikkoa sitten 1,5mg seinään. Vieroitus oireet on ollu päällä tässä kokoajan, mutta mieli on kirkastunut ja tuntui kun olisi herännyt monen vuoden unesta. Kauvan nämä vierotus oireet kestävät vielä?
Rivatrilin lopetus!
8
1179
Vastaukset
- hilu5
Riippuu kuinka kauan olet käyttänyt. Kymmenen vuoden käyttö,- vuosi vieroitusta. Vuoden käyttö,- noin kuukausi. Riippuu tietenkin myös annostuksesta, joka sinulla on hurjan korkea.
- Varovasti ...
Aikanaan minulla lähtötilanteena oli Rivatril 2 mg 0,5 1 tabl/vrk. Neurologien ohjeen mukaan vaihdoin lähtötilanteeksi Rivatril 0,5 mg 2 4/vrk. Siitä tasaisesti viikon välein pudotettiin vuorokausiannosta 0,25 tablettia kerrallaan, joten projekti kesti 24 viikkoa. En havainnut vieroitusoireita.
- ettänäin.
Olen yrittänyt, mutta en onnistu.
Järkyttävät viekkarit, vaikka vähentää 0,25mg päivässä.
Annos on 1,5mg/vrk.
Sivuvaikutuksia lääkkeestä en saa.- tarkemmin
Etenet liian nopeasti, ja siksi on vieroitusoireitakin.
Jos lääkityksesi on siis Rivatril 0,5 mg 1 2 (esimerkkitapaus, en utele), niin ensin pudotat ilta-annoksesta 0,25 tablettia esim. tänään ja jatkat sillä vuorokausiannoksella ensi viikon sunnuntaihin. 26.8. vuorokausiannoksesi olisi 1 1,5 viikon ajan, 2.9.-9.9. 1 1,25 jne.
Ylempänä tarkoitin siis hidasta pudotusaikataulua, en päivittäistä pudottamista.
Jos todellinen lääkevahvuus, joka sinulla on, on 2 mg, niin vaihdat 0,5 mg:n tablettiin siten, että lähtötilanteessa on yhtä paljon (mg), ja sitten viikon välein pudottamaan 0,25 tablettia kerrallaan.
Voin mainita, että sain tämän ohjeen KYS:n neurologilta, en omasta sairaanhoitopiiristä. Minullakaan ei ollut mitään sivuvaikutuksia Rivatrilista, mutta se kävi tarpeettomaksi.
- tarji0100
Mitenhän kauan minulla kestää viekkarit, käyttö 1983.sta lähtien eri bentsoja ja nyt rivatril 0,5 mg *6 päivässä noin 16 vuotta. Olen nyt alkanut vähentämään silleen et neljä kappaletta päivässä mennyt. Pudotin kuin seinään tosta 5 kpl.sta neljään. Joskus en ota kuin 3 päivässä, mutta aika outo olo on ollut, kuin puuttuisi jotain tärkeää ja huimausta , päänsärkyä, hiotusta jne... mut aion jatkaa ja teen tän lääkäriltä salaa... kyllä joskus psykiatri on sanonutkin et jos vähemmän liikut ulkosalla ja olet kotona ota vain yksi tabletti, mut ei onnistu kerralla... huh huh
- Outo olo
Samoin kuin aloittaja, pudotat liian nopeasti, minkä takia huimausta jne. Kun pudotat, pudota vain 0,25 tabl. kerrallaan. Jatka jonkin aikaa ko. annoksella, esim. viikon, ja pudota taas 0,25 tabl. edellisestä annoksesta. Tosiaan kerralla ei voi lopettaa, vaikka "neurologiaan erikoistumassa oleva (Tampereen hoitolinja)" koitti, että "lopettaisin seinään" samana päivänä, jotta saisin vieroitusoireet. Kuten ylempänä mainitsin, pidin pääni ja noudatin KYS:n ohjeita.
(Käytin Rivatrilia 4 mg/pv parhaimmillaan, 21 vuotta, lopetusjakso siis 24 viikkoa)
Veikkaan, että pudotusjaksosi olisi 16-20 viikkoa. - Perisoreus
Olen käyttänyt rivatrilia 27 vuotta. Annos 2x0.5 mg nukkumaan mennessä. Onko toivoa päästä eroon?
- tarji0100
Joo pitää edetä hitaammin ja olla kärsivällinen. Pitempi käytttö paniikki-ahdistus häiriöön, sekä julkisten paikkojen häiriöiden estoon on mennyt minulla tuo rivatril ja sitä ennen eri bentsoja 1983 syksystä alkaen. Vielä 2000 luvun alkupuolella mulla meni 2 mg *3 päiväsä, siitä halusin sitten 0,5 mg tabletit ja sinkin vähennetttyä annoksen 3 mg päivässä ja nyt haluan lisää pudottaa. Ja olen jo hyvällä alulla, toivon et jaksan vaikka pientä paniikkia välillä pukkaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2604596Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit432776Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751749Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061604Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 551334
- 931245
- 471119
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2081116