Suomalainen negatiivisuus

kommenttia,

Voisi jo yleistää sillä saralla että suomalaiset ovat yleensä itsepäisiä, kostonhaluisia, ennakkoluuloisia, negatiivisia märehtijöitä jotka tuovat katkeruutensa ja kateutensa aina esille. Tätä näkee sekä naisissa että miehissä. Miehet haukkuvat suomalaisia naisia ja taas vastaavasti naiset haukkuvat suomalaisia miehiä. Johtuvatko tällaiset kärhämät sukupuolten välisestä tasa-arvosta? Mihin se kaunis sopu on hävinnyt?

Itsensä esille tuominen on suomessa suuri synti, ei saa tuoda ulkoista kauneuttaan esille vaan se kliseinen sisäinen kauneus on se tärkeintä... samaan hengenvetoon kuitenkin haukutaan kauniita ihmisiä. Niin mihin jäikään se sisäinen kauneus? Miksei toisia hyväksyä sellaisina kun ne ovat?

37

2539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgghsgh

      en välitä paskaakaan mitä musta sanotaan sil asenteel menty 27 vuotta

      • herraasiallinen

        Suomalaisten negatiivisuus johtuu monesta asiasta, mutta suurilta osin huonosta itsetunnosta. Aina joka paikassa ollaan "anteeksi että olen täällä" -asenteella, varsinkin kansainvälisissä asioissa. Mutta arjessakin jokapäiväistä! Huono itsetunto kumpuaa pitkälti siitä että suomen historia ei ole mitenkään koreaa lueskeltavaa, vaan aina ollaan oltu jonkin muun alaisia.

        Toinen on kateus. Siitä kumpuaa sukupuolten väliset riidat, rasismi, vahingon ilo ym.

        Myös huono epäinhimillinen ilmasto. Pimeys erityisesti muuttaa ihmistä ja paljon!

        Myös suomalaisten päihteiden käyttö on suuri ongelma. Huono itsetunto korjataan perjantaipullolla ja elämä hymyilee, HAHA just joo.

        Ja lopuksi... Suomalaisten pitäisi olla nöyrempiä toisia kohtaan. Aina on jossakin muussa vika, ei minussa. Varsinkin naisilla tätä luonteenpiirrettä ei ole ollenkaan, koska heti lapsesta asti opetetaan että nöyryys on huono asia. Ei se että on nöyrä toista sukupuolta kohtaan tarkoita orjuutta toisen alaisuudessa! Oppikaa tämä!


    • 35

      No aloittaja nyt kun mainitsit negatiivisuuden ja ennakkoluuloisuuden... Huomaatko nuo piirteet itsessäsi? Olet itse täällä yleistämässä kokonaista kansakuntaa :D. Suomalainen sitä suomalainen tätä. Vedetään ihan ihmisinä mielummin ja kohdellaan toista niinkuin toivottaisiin itseämme kohdeltavan. Vitut suomalaisuudesta.

    • se joka haukkuu on ite

      ... Mikä piti todistaa.

    • kommenttia,

      Jaa, no onko sitten näkemykseni täysin väärä? Vai kaukaa haettua? Kun katsotte muutamaa viestiä tällä palstalla niin ei se nyt ihan huuhaatakaan ole.

      • Viisas nainen....

        Me ihmiset kiinnittämme huomioita asioihin, jotka ovat meille tuttuja. Minä en pidä suomalaisia sen negatiivisempana kuin mitään muutakaan kansalaisuutta. Sisäinen kauneus ei ole mikään klisee vaan oikeasti sisäinen kauneus on kestävä ihanne ja arvo, joka kyllä pitää paikkansa ja sisäisesti kaunis ihminen nähdään viehättävänä muutoinkin. Ulkoinen kauneus on katoavaista ja sen takia sitä ei onneksi arvosteta muutoin kuin mediassa, jos sielläkään. Mutta se myy...

        Kirjoituksestasi saa kyllä kuvan, että olet itse sellainen kuin luulet muiden olevan.


      • jabadabaduu111111

        tosi on joo ainakin näillä suomi24 sivuilla on tosi suuri enemmistö negatiivisen ajattelun omaavia,melkein joka keskustelu palstalla millä olen käynyt,jos joku kysyy asiallisesti jotain,aina on joku pönttö pää herjailemassa,jos joku pitää jostain niin heti ollaan mollaamassa,


      • Ulle
        jabadabaduu111111 kirjoitti:

        tosi on joo ainakin näillä suomi24 sivuilla on tosi suuri enemmistö negatiivisen ajattelun omaavia,melkein joka keskustelu palstalla millä olen käynyt,jos joku kysyy asiallisesti jotain,aina on joku pönttö pää herjailemassa,jos joku pitää jostain niin heti ollaan mollaamassa,

        Tuo pätee koko internetiin.


      • Viisas nainen.... kirjoitti:

        Me ihmiset kiinnittämme huomioita asioihin, jotka ovat meille tuttuja. Minä en pidä suomalaisia sen negatiivisempana kuin mitään muutakaan kansalaisuutta. Sisäinen kauneus ei ole mikään klisee vaan oikeasti sisäinen kauneus on kestävä ihanne ja arvo, joka kyllä pitää paikkansa ja sisäisesti kaunis ihminen nähdään viehättävänä muutoinkin. Ulkoinen kauneus on katoavaista ja sen takia sitä ei onneksi arvosteta muutoin kuin mediassa, jos sielläkään. Mutta se myy...

        Kirjoituksestasi saa kyllä kuvan, että olet itse sellainen kuin luulet muiden olevan.

        > Minä en pidä suomalaisia sen negatiivisempana kuin mitään muutakaan kansalaisuutta.

        Samaa mieltä. Suomalaiset ovat kuitenkin maailman onnellisimpia ihmisiä, mitä tutkimuksiin on uskominen, ainahan joukossa on negatiivisia. Monet asiat on niiin paljon pahemmin monessa muussa maassa ja kulttuurissa. Ja suomalaisilla on itseasiassa hyvä itsetunto verrattuna suurimpaan osaan maista. Mutta aina löytyy näitä joille mikään ei ole hyvin ja tästäkin asiasta valitetaan.


      • Anonyymi
        muumi007 kirjoitti:

        > Minä en pidä suomalaisia sen negatiivisempana kuin mitään muutakaan kansalaisuutta.

        Samaa mieltä. Suomalaiset ovat kuitenkin maailman onnellisimpia ihmisiä, mitä tutkimuksiin on uskominen, ainahan joukossa on negatiivisia. Monet asiat on niiin paljon pahemmin monessa muussa maassa ja kulttuurissa. Ja suomalaisilla on itseasiassa hyvä itsetunto verrattuna suurimpaan osaan maista. Mutta aina löytyy näitä joille mikään ei ole hyvin ja tästäkin asiasta valitetaan.

        Ha ha ha ja se itsetuntemus on nolla, Suomi täynnä teeskentelijöitä


    • Mollikansaa

      Olet aika oikeassa; kyllä negatiivispainotteinen suhtautuminen on hyyyvin yleistä ja tuntuu siltä, kuin se olisi jotenkin helpompaa, oikeampaa ja parempaa kuin positiivisuus. Myönteistä ihmistähän pidetään vähintään outona kummajaisena, eihän työssä, kaupassa, hississä, kirkossa ... eikä missään saa nauraa eikä sanoa mitään. Ei ainakaan, jos se ei ole voivottelua, valitusta ja surkuttelua jostain asianhaarasta.

      • Cloetta...

        Riippuu omista ympyröistä. Minä elän ympäristössä, jossa saa nauraa ja puhua, niin kirkossa kuin kaupassakin. En ymmärrä kuka sen kieltäisi, ellei sitten itse vain oleta sen olevan jotenkin kiellettyä tai ettei itse ymmärrä positiivisuutta ja iloisuutta.


      • Halusit tai et
        Cloetta... kirjoitti:

        Riippuu omista ympyröistä. Minä elän ympäristössä, jossa saa nauraa ja puhua, niin kirkossa kuin kaupassakin. En ymmärrä kuka sen kieltäisi, ellei sitten itse vain oleta sen olevan jotenkin kiellettyä tai ettei itse ymmärrä positiivisuutta ja iloisuutta.

        Tuolla Daavid vs. Goljat blogissa on aika hyvä kirjoitus ihmisen hyvyydestä.
        Meillä kaikilla on se pimeäkin puoli..


      • N
        Cloetta... kirjoitti:

        Riippuu omista ympyröistä. Minä elän ympäristössä, jossa saa nauraa ja puhua, niin kirkossa kuin kaupassakin. En ymmärrä kuka sen kieltäisi, ellei sitten itse vain oleta sen olevan jotenkin kiellettyä tai ettei itse ymmärrä positiivisuutta ja iloisuutta.

        Voisimpa ...


      • Hah !
        Cloetta... kirjoitti:

        Riippuu omista ympyröistä. Minä elän ympäristössä, jossa saa nauraa ja puhua, niin kirkossa kuin kaupassakin. En ymmärrä kuka sen kieltäisi, ellei sitten itse vain oleta sen olevan jotenkin kiellettyä tai ettei itse ymmärrä positiivisuutta ja iloisuutta.

        Hups, puhuin normisuomalaisesta, en itsestäni enkä omasta ympäristöstäni, joka kulkee mukanani, soi ja säteilee.


    • N

      Jotenkin ...

    • Jevgeni Brutalikov

      olen kyllä samaa mieltä aloittajan kanssa, siksi olen alkanut viihtyyn yksin tai harvassa ja valitussa seurassa.ahneus on uusin ilmiö joka onpahin.

    • Voivo

      Hahhah..

      No Suomalaiset ovat suurelta osin uskovaisia ja konservatiivisia.

      Jumalaa ei ole olemassakaan, ja niin moni aikuinen ihminen uskoo lapsellisiin pilipali-juttuihin, kun pelottaa keksityt kivikautiset asiat..

    • -

      Joo sanoisin että suomalaisiin tämä pätee erityisesti, mutta ei tämä muuallakaan ole niin outo ilmiö. Elämä on kilpailua ja tämän vuoksi ihmiset pitävät toisiaan vihollisina joita ei tule auttaa. Tätä kautta ei ole mitään yhteisöllisyyttä eikä positiivista ilmapiiriä. Toki jossain määrin työyhteisöissä tai kaveripiireissä saattaa olla jos kyseiset ihmiset omistavat yrityksen ja jos ihmiset pyrkivät tätä kautta tavoittelemaan jotain suurta yhteiskunnallista asemaa. Muussa tapauksessa olemme yhteiskunnan orjia emmekä tule saavuttamaan mitään suurta arvostettua asemaa yhteiskunnassa.

      Voisimme tietysti tehdä yhdessä jotain parantaaksemme yhteiskunnan oloja, mutta mitä ja miten? Ne joilla on hyvä yhteiskunnallinen asema, he pitävät naruja käsissään jotta ihmiset eivät saisi syrjäytettyä heitä. Jotta ihmiset pystyisivät parantamaan yhteiskunnan oloja, tulisi tietää miten nykyinen yhteiskuntajärjestelmä toimii. Tätä ei kansalle julkisesti kerrota koska tällöin kansan olisi helppo syrjäyttää nykyiset johtohahmot. Useat ihmiset ovat tällöin hyvin hukassa sen suhteen miten elämää tulisi elää. Jos ihmiset kuuntelevat muita ihmisiä ja pyrkivät tätä kautta saamaan hyvän yhteiskunnallisen aseman, eivät he tule sitä saamaan koska elämä on kilpailua jossa syrjitään muita. Jos luokkaerot kasvavat ja köyhät lisääntyvät, syntyy heikkoihin oloihin lapsia jotka ovat entistä heikommassa asemassa mitä heidän vanhemmat.

      Suomalaiset ovat itsepäisiä, kostonhaluisia, ennakkoluuloisia ja negatiivisia ihmisiä. Ainoa keino millä tällaisista ihmisistä pääsee on se että heitä aletaan syrjimäään. Jos rikoksesta ei tule rangaistusta, jatkaa ihminen samaa rataa niin kauan kunnes hän on huipulla. Harmi vain että työpaikoilla tai koulussa tapahtuu jatkuvaa piikittelyä mille kukaan ei mahda juurikaan mitään koska tällaista vastaan ei ole lakia. Ihmiset pyrkivät aiheuttamaan muille ongelmia sen mukaan mitä laki sallii. Tämä edellyttää sitä että ihmisten tulee lukea lait jotta he tietävät mikä on sallittua ja mikä ei. Kun nykypäivänä lapsille ei opeteta kuria, saavat he tehdä mitä haluavat eivätkä he välitä siitä kärsiikö joku heidän teoistaan. Toisaalta miksi pitäisi opettaa kuria kun epäoikeudenmukaisuudella tuntuu pääsevän huipulle kaikkein parhaiten.

      • N

        En menisi yleistämään...


    • Osuit naulan kantaan tuolla kirjoituksellasi. Tosin negatiivisuus näkyy sukupuolikysymyksestä riippumatta. Kaipa se tulee jo kotikasvatuksesta. Täytyisi yrittää tiedostaa negatiivisuus ja tietoisesti yrittää kiinnittää huomiota sen kitkemiseen omassa itsessä. Täytyisi olla puhumatta negatiivisista asioista ja tuoda esiin kerrankin jotain hyvää. Siitä se muutos lähtee.

      • N

        Voisimpa...


    • rahareikä

      Koska täällä suomessa oltavat ovat negatiivisiä, mistään ei saa enää työtä ja rahat kohta riitä mihinkään, ruokakin on kallistunut ja vuokrat ja kaikki...

    • Jumalaaeiolehölmöt

      No Suomalaiset ovat suurelta osin uskovaisia ja konservatiivisia.

      Jumalaa ei ole olemassakaan, ja niin moni aikuinen ihminen uskoo lapsellisiin pilipali-juttuihin, kun pelottaa keksityt kivikautiset asiat..

      Älkää nyt noita ennustajia tai muita uskoko! Nuo on aivan humpuukkia ja lapsellista pili-pali rahastusta. Täysin perätöntä ja lapsellista touhua kertakaikkisesti. Älkää missään nimessä menkö maksamaan jostain keksityistä jutuista..

      Saman kuin se että jumalaa ei ole olemassa. Kaikki uskonnot ovat vain keksittyjä lapsellisia kivikautisia pelottelu juttua. Ainoastaan pelokas ja hauras henkilö voi näitä uskoa.. Mutta kohtahan nämä uskonnot ja muut humpuukki jutut on väistynyt täysin taka-alalle kun ihmiset tulee järkiinsä..

      • Mistä tiedät ?

        No sellaista ei ole näköpiirissä - ainakaan jutustasi päätellen.


      • Rakasta lähimmäistäs

        Mistä tiedät että Jumalaa ei ole olemassa?
        Rahastusta on kyllä jossain muualla.. Eikös se kirkossa käynti ole tietääkseni ilmaista, mutta jääkiekkopelin lipusta joutuu maksamaan 155e!!


    • kyllä jämpti

      Jos suomalaiset haluaa nähdä negatiivisena, varmasti löytyy siihen aihetta. Voi myös nähdä suomalaisissa upeaa sisukkuutta, tervejärkisyyttä, rehellisyyttä, aitoutta ja luonnollisuutta. Nämäkin kaikki yleistettynä. Olemme hieno kansa, kun vain sen itse näkisimme. Viinaa vähän vähemmälle, niin jopa saataisiin ylpeitä olla!

      • Anonyymi

        haha , suomalsiet teeskentelevät , ovat muuta kuin ovat jne. hyvänen aika. rehellisysy on kaukana, ei rehellinen ja hyväntahtoinen ihminen kampita muita vaan tekee yhteistyötä.


    • katsopa

      katukuvassa suominaisia, niin syystäkin vituttaa.
      Lihavia ja helvetin rumia tuppaavat olemaan.

      • kerro jotain uutta

        Eikö sulla mitään muuta sanottavaa ole? Tuota samaa hoetaan mantran tavoin jokaikisessä ketjussa.


    • 16

      ei voi yleistää - minulla on hyvä ystäväpiiri, eikä siinä ole yhtään negavinkujaa.

      Sellaisia kavereita saa, jota haluaa.

    • lkl23j2lk34

      Ole itse esimerkkinä. Yleensä se oma käytös tarttuu ihan kuin hymy.

      Jotkut näkevät asiat aina negatiivisen kautta. Se johtuu pitkälti kotikasvatuksesta, mutta täytyy muistaa, että ilo ja onnihan on helppoa vastaanottaa, mutta sitä sympatiaa, empatiaa ja tukea tarvitaaan nimenomaan silloin, kun on ongelmia. Tämä tietysti johtuu vähän iästäkin esim. juuri omilleen muuttanut opiskeleva nuori saattaa kokea paineita päästä opiskelemaan, "mä en ikinä löydä itselleni ketään", on ikävä vanhempia, kokee yksinäisyyttä kun kaverit kauempana, rahan riittämisestä stressiä jne.

      Ei tarvitse lähteä siihen vinkumiseen mukaan, vaan voi lohduttaa, että kyllä se siitä helpottaa ja asioilla on taipumus järjestyä ajan kanssa. Toisaalta voi miettiä, että onko hyvä ystävä, jos ei yhtään jaksa antaa empatiaa. Toisaalta taas voi miettiä, että onko tää toisiaan ystävä vai pelkästään energiasyöppö.

    • 'ölöälmjälömj

      Miten tämä liittyy ihannenaiseen?

    • juu - ei

      Suomalaiset on nöyriä, harkitsevaisia, rehellisiä, sisukkaita, älykkäitä, vahvoja, luonnollisia. Onhan meistä tämäkin kuva.

      Suomalaiset on kateellisia, synkkiä, itsepäisiä, juoppoja. Ja tämäkin.

      joskus on alamaissa, jolloin haukutaan ukot ja akat tai kaikki. Joskus taas ylpistellään ihan aiheesta ja kehujakin on helpompi antaa. Oma itsetunto tulisi olla kunnossa, että sieltä se lähtee. Ja vaikkei olisi, ei toisen kehuminen ole itseltä pois. Kehut pitää sitten ottaa nöyrästi.

      Tätä toisen sukupuolen haukkumista ja alas painamista on kyllä paljon, se on valitettavaa. Täällä netissä ainakin. Todellisessa elämässä ihmiset on kyllä reilumpia.

      Eli siis.
      Suomalaiset naiset on kyllä kauniimpia maailmassa, ylpeitä, fiksuja ja lämpöisiä, rehellisiä, vahvoja - hoitaa miestenkin hommat jos ei miehet ehdi. Ja miehet - on ne kovia ja komeita. Jos työ täytyy saada tehtyä niin pistä siihen Suomalainen mies asialle niin johan hoituu. Ja osaa ne rakastaakin ja olla reiluja.

    • ylläoleva veti

      parhaimman kommentin ikuna mitä olen kuullut;
      "Suomalaiset naiset on kyllä kauniimpia maailmassa, ylpeitä, fiksuja ja lämpöisiä, rehellisiä, vahvoja".
      SIIS MITÄ HELVETIN HÖPÖHÖPÖ HEINÄÄ OLET POLTTANUT, KUN TUOMMOISIA
      LAUOT?????!!!!!!

    • ihquna

      Tästä sen taas näkee, että ihmiset vetää muutakin kuin pulkkaa. :D:D:D

    • marjanpaskat

      Voi helevetti!
      Mä tunnen monen maan kansalaisia ja pakko tohonkin sanoa, että nekin vasta valittaa. Ei se oo mistään kansalaisuudesta kiinni ääliöt. kaikki valittaa ja mä oon kurkkua myöten täynnä valittavia ihmisiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2204
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      61
      2062
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1961
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1354
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe