Miksi helv. kaiken pitää olla empiremallista

kyllästyttää

Alkaa mennä hermot isokokoisten vaatteita etsiessä vaatekaupoissa. Ja juurikin tämän puseroiden ja hameiden empiremallin takia (tarkoittaa siis leikkausta, jossa vaatteen vyötärö on erittäin korkealla, heti rintojen alla). Siis eihän siinä mallissa mitään vikaa olisi jos tarjolla olisi muutakin, mutta kun vaatevalmistajat tuntuvat suorastaan rakastuneen kyseiseen tyyliin.

Ja kun minua ei kyseinen tyyli pue ollenkaan ja isohko vatsani näyttää sellaisissa vaatteissa suorastaan jättimäiseltä. (Ja kyllä minulla sentään rinnoissakin on aika lailla kokoa.). niin yritä tässä nyt sitten löytää vaatteita.

8

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärsyttää myös

      Samaa mieltä. Minulla se leikkauskohta/ vyötärö nousee usein rintojen kohdalle, eikä pysy rintojen alla. Kiristää, puristaa ja ahdistaa. Onpa hyvännäköistä : (

    • Pullukka

      Itse olen kokoa 38-40 ja vartaloltani tasapaksun ja omenan välissä ja empire -malli näyttää kamalalta päälläni! Ymmärrän tuskanne, äitini joka on kokoa 46-48 kiroaa myös empiret sinne syvälle! :D

      • Eräs omena

        Olen ihan tyytyväinen tähän muotiin. Olen omenavartaloinen ja tuollainen empirelinjainen tunika tai pusero hävittää sopivasti tuota vatsaa. Muut ihmiset eivät välttämättä tajua että se laaja helmaosa onkin täynnä kun vaate näyttää hoikan päällä samanlaiselta.


      • theatbatb
        Eräs omena kirjoitti:

        Olen ihan tyytyväinen tähän muotiin. Olen omenavartaloinen ja tuollainen empirelinjainen tunika tai pusero hävittää sopivasti tuota vatsaa. Muut ihmiset eivät välttämättä tajua että se laaja helmaosa onkin täynnä kun vaate näyttää hoikan päällä samanlaiselta.

        Täällä toinen tyytyväinen, just samat fiilikset. Ehkä tässä auttaa se, kun itsellä vartalon kapein ja ainoa läskitön kohta on just siinä rintojen alla. Ja rinnat kuitenkin pysyvät sen linjan yläpuolella, vaikkei ihan pienet olekaan. Salaa myönnän että jopa nautin siitä kun miesten katse nauliintuu rintoihin. Hoikkana pienirintaisena kun niin kävi todella harvoin. :)


    • Gildanen

      Olen kokoa 42 ja vartaloltani tiimalasin ja pehmeän suoran väliltä. Rintallivikoko on 80E. Empiremalliset vaatteet saavat minut näyttämään lihavalta tai raskaanaolevalta ja todella suuririntaiselta.

      Minulle ei myöskään sovi pussimaiset paidat, joissa on alaosassa kuminauharypytys.

      Toivottavasti muoti pian muuttuu. Empireitä ja pusseja on ihan liikaa. Aina joudun tyytymään tylsään t-paitaan.

    • towardthebrightlight

      Minäkään en kauheasti tykkää empire-mallista. Minulla on päärynänmallinen vartalo, eli reiteni ovat paksut, mutta mahan kohdalle ei sitten kerry niin kauheasti läskiä. Se empire-malli jotenkin antaa sellaisen vaikutelman, että tuolla vaatteen alla saattaa olla iso mahakin, ja en pidä siitä.

    • 14+15

      Nykyiset empiremalliset paidat tekevät kaikista (myös niistä laihoista tytöistä) n. 30 kiloa lihavamman ja tasapaksun näköisiä. Johtuu aika paljon siitä, että materiaalit laskeutuvat huonosti tai ei ollenkaan...
      Oikea empiretyyli oli ihan eri maailmasta kuin tämä nykyinen huonosti istuvista "one size, fits nobody"-trikoopaidoista koostuva:

      http://www.georgianindex.net/Napoleon/Perfume/Josephine.jpg

      http://2.bp.blogspot.com/_aFR45HPlsS4/SspzAJV9WuI/AAAAAAAABIk/PL4o8UYbW3U/s400/Josephine Style 1.jpg

    • 175cm ja 93 kg

      Empire linjat on kyllä SYVÄLTÄ!!! muutenkin tän omenavartaloon kuuluvan läskimahan järkevä "piilottaminen" on työn takana mutta tuon mallisilla vaatteilla näytän siltä kui olisin ainakin8:lla kuulla raskaana vaikken ees oo!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe