Huomasin vasta autossa jonkin olevan vialla: kadut olivat tyhjiä. Lokkipariskunta oli valloittanut vilkasliikenteisen risteyksen, joka nyt humisi tyhjyyttään. Toinen lokeista istui liikennevalopylvään päällä ja toinen nokki rasvaista paperia maassa. Autoja ei ollut missään. Sammutin omani.
Kirkollisten pyhien määrä on niins uuri, että minulle jää väistämättä käsitys siitä että Jeesus ei paljon töitä tehnyt. Salaa ihailin tätä saavutusta- tosin ymmärtämättä miksi.
Kaupunki vaikutti myrkytetyltä termiittikeolta tyhjine silmineen. Oli onneksi harjoituspäivä.
Jeesus ja työnteko
13
<50
Vastaukset
- kundi.kundine
nii tai ainaki ura jäi lyhyeks. eiks sen pitäny olla puuseppä. mut sit se alko hengailee merimiäste kans. vai kalastajie. se ja sama.
- Nasdaq
Enemmän mua kiinnostaa tämän saagan seuraukset, eli vapaa-aika meille kekomuurahaisille. Siis konklaavi on antanut meille palan saagaa ja me olemme lihallistaneet sen juoksuharjoituksiksi.
Kiitti vaan. - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Enemmän mua kiinnostaa tämän saagan seuraukset, eli vapaa-aika meille kekomuurahaisille. Siis konklaavi on antanut meille palan saagaa ja me olemme lihallistaneet sen juoksuharjoituksiksi.
Kiitti vaan.Yksinkertainen mieli saattaisi ajatella kaikesta tästä, että vapaa-aika on ainoa todellinen arvo elämässä jota konklaavi kykenee jakamaan kansalle. Siis perusidea on yhteiskunnan toimintojen alasajo ja matkalasiten passittaminen ulos oman onnensa nojaan.
Omituista. - kundi.kundine
Nasdaq kirjoitti:
Kiitti vaan.ei mitää vapaa-aikoi iha. hukkaanheitettyy aikaa. lisää vaa vettä myllyn. täysillä vaa ni ei oo aikaa kelailla turhuuksii.
- kundi.kundine
Nasdaq kirjoitti:
Yksinkertainen mieli saattaisi ajatella kaikesta tästä, että vapaa-aika on ainoa todellinen arvo elämässä jota konklaavi kykenee jakamaan kansalle. Siis perusidea on yhteiskunnan toimintojen alasajo ja matkalasiten passittaminen ulos oman onnensa nojaan.
Omituista.nii, kaike alasajamine lisää sitä kaikkkei arvokkainta asiaa eli vapaa-aikaa, sehänse tälläki hetkellä maksaa kaikista enite. kiittää pitäis. ei oo enää tyänorjii.
- wr
Tunnetko sä itsesi hylätyksi?
Teistä ei monikaan tietäisi Jessestä mitään, ellei Roomalainen keisari olisi koonnut vanhojen kääröjen tekstejä yhteen kirjaksi nimeltään Raamattu.
Mannereuroopan luterilaiset tulivat Suomeen ja käännyttivät suomalaiset pakanat miekalla kirjaimellisesti. Moniko teistä tuntee Suomen alkuperäistä kalenteria?
Se noudatti luonnon, vuodenaikojen (maanviljelyksen) kiertoa ja joitain vanhoille jumalille pyhitettyjä päiviä.
Kristillinen kalenteri on laitettu vanhan muotin päälle, nimiä on muutettu ja tarkoitusta vaihdettu.
Haukutte väärää puuta. Jessellä ei ole osaa, eikä arpaa katujen hiljenemisessä. Alkuperäinen motiivi oli VALTA. Keisarin valta.
Mikä sinulla on vapaapäiviä vastaan? Onko se sun luterilaisesta raadannasta pois? Onko sohvailu syntiä? Mulla on muutakin elämää kuin työ. Työssä käydään jotta voisi maksaa elämisen. Raha ei ole jumala. Elämä on tärkeämpää.
Sä voit jatkaa raadantaasi vaikka tekemällä tänään huomisen töitä kotonasi jos tuntuu siltä.- wr
Ai niin ja: mä en ole kone. Vaan mukava ja epätäydellinen ihminen.
- Nasdaq
En minä tapaa syytellä olemattomia olevaisuuksista. Kyllä se ohra puskee mullasta ilman tarinoitakin. Historiallisista faktoista kiisteleminen kuuluu toimenkuvaan, eli akateemiseen maailmaan.
Mä lämmittelen lenkkareita patterilla. - wr
Ja mä oikasin ja syytin, pahoittelut. Nyt pitää mennä syvemmälle.
Ne ihmiset jää kotiin, koska eivät juuri sillä hetkellä juokse rahan perässä.
Luvan siihen antaa kirkko. Mutta ei ne ajattele päivän "pyhittämistä".
Kevät on raskasta aikaa, ja ne on väsyneitä. Makaavat ja syövät.
Sekin on tärkeää. Lepääväthän urheilijatkin.
Työ synnyttää työtä. Duunari menee töihin autolla (joku teki sen), auto tarvitsee bensaa (sensiksen väki), ruoka jne. Naapurin mt-eläkeläinen Aino Petteri menee hoitoon (mt-henkilökunta), matka taittuu bussilla (dösäkuskit).
Helatorstai pysäyttää rahanteon, joten kukaan ei liiku. Palvomme siis rahaa. Raha liikuttaa (muutakin kuin mieltä).
Helatorstai...on kirkon lahja kansalle. En ole uskis, mutta alan nähdä asiaa näin, kuten piispa sen ilmoitti.
Mieti: miksi sinä lähdet ulos? Töihin (tylsä /kiva duuni)? Vai kattelemaan maisemia ja jäätelölle yksin tai porukalla (kiinnostaako/ jaksaako?)?
Vaikaampa että täällä ulkoilevat tällä hetkellä koiran kusettajat ja lenkkeilijät. Kaikki muut ovat vielä aamutoimissa.- Nasdaq
Eli loppujen lopuksi me kaikki olemme riippuvaisia tästä järjellisestä Jumalasta nimeltä vapaa-aika. Masiinan sisältä katsottuna vapaus näyttää paratiisilta, on möksää ja matkaa ja hulinaa. Työn ja vapaan yhteensovittaminen hämärtää tämän rajan ja opettaa näkemään minuuden yhteiskunnallisessa valossa sen erottamattomana ja jakamattomana osana. Minuus tiivistyy ja sen kaksijakoisuus häviää. Enää ei ole sitä ja tätä vaan tämä.
Kirkkoa mä käytän mielellään havainnointivälineenä, sillä jokaisen sukupolven kunkin edustajan on aina ja poikkeuksetta jäseenneltävä tämä instituutio omaan elämänkatsomukseensa. Osa porrastuksesta ei tähän pysty ja liittyy siihen unohtaakseen sen minkä se meille vain ja ainoastaan voi antaa, hetkellisen vapauden. - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Eli loppujen lopuksi me kaikki olemme riippuvaisia tästä järjellisestä Jumalasta nimeltä vapaa-aika. Masiinan sisältä katsottuna vapaus näyttää paratiisilta, on möksää ja matkaa ja hulinaa. Työn ja vapaan yhteensovittaminen hämärtää tämän rajan ja opettaa näkemään minuuden yhteiskunnallisessa valossa sen erottamattomana ja jakamattomana osana. Minuus tiivistyy ja sen kaksijakoisuus häviää. Enää ei ole sitä ja tätä vaan tämä.
Kirkkoa mä käytän mielellään havainnointivälineenä, sillä jokaisen sukupolven kunkin edustajan on aina ja poikkeuksetta jäseenneltävä tämä instituutio omaan elämänkatsomukseensa. Osa porrastuksesta ei tähän pysty ja liittyy siihen unohtaakseen sen minkä se meille vain ja ainoastaan voi antaa, hetkellisen vapauden.Seuraavaksi voisi keksustella vapaudesta. Mua kiinnostaa vapaus abstraktiosta. Eli kumpi on abstraktiivisempaa, vapaus vai sen vastakohta?
- sorrut tyhmyyteesi
tietämättömyys sielun olemassaolosta on omaa vajavaisuuttasi. tyhmä olet ja sellaisena pysyt. tyhjät tynnyrit mölisevät eniten. olet pelkkä vi tun klovni.
- Nasdaq
Ei minun sielussani ole mitään sen suurempaa vikaa. Ainoastaan sen rajallisuus tuottaa minulle päänvaivaa.
Mutta onhan näitä nähty
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462