Pidättekö siivousintoilua

kuhan kyselen

sivistyneisyyden merkkinä? Minä en sellaista pode, mutta käsittääkseni nyky-yhteiskunnassa arvostetaan sitä, että pölyhiukkaset ovat pois silmistä ja jokainen tavara on omalla paikallaan.
Kuvitelkaa, että teillä on lapsi, jolla on koulunkäyntiin liittyviä ongelmia. Koulu hälyttää paikalle sosiaaliviranomaiset.

Saatteko sosiaaliviranomaisilta enemmän arvonantoa (tai vähemmän epäluuloa kyvykkyydestänne kasvattajana) epäjärjestyksestä kodissanne vai pikkutarkasta tavaroiden asettelusta tyyliin muodot ovat symmetrisessä suhteessa toisiinsa nähden?

7

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • )(/&%¤&)(

Tulko tämä kirjoitus väärälle osastolle ?.

• ap.

Ei tullut, koska halusin eri ihmisiltä erilaisia näkemyksiä asiaan ja kohdistin kysymyksen tietoisesti tänne osastolle. Nettideittailussa ei varsinaisesti näe toisen siivousintoilua tai -innottomuutta, mutta sen vaikutus korostuu jatkossa.

Tämä aloitus on jatkoa tälle puheenvuorolleni:

Mitä tässä nyt voi tehdä, kun ei osaa suhteuttaa omaa ulkonäköään toisten ihmisten ulkonäköihin.

Enhän minä itseäni näe kuin peilin edessä joskus muutamien sekuntien ajan ja minähän olen tottunut omaan ulkonäkööni!

Muiden ihmisten suhteen olen huomattavasti armottomampi ja minua voi häiritä ulkonäköseikat paljonkin. En vain halua katsella epäesteettisyyttä, joten ystävyyssuhteidenkin kannalta tilanne on hankala.

Saattaa olla, että suhteiden muodostuminenkin estyy, koska minulla on erittäin vaativa miesmaku. Voisin kyllä kelpuuttaa parikin miestä.

On olemassa ns. epäsuhtaisia pareja ulkonäön suhteen, mutta sehän selittyy sillä, että ulkonäköominaisuuksiltaan tasokkaammalla saattaa olla vähemmän kehittynyt estetiikantaju?

Minun on tosin lisättävä, että olen myös älykkyyden suhteen erittäin vaativa.

Enkä tarkoittanut, että vähemmän kehittyneen estetiikantajun (muiden ihmisten suhteen) omaava olisi juntti, vaan estetiikantaju voi olla muotoutunut eri tavalla! Se voi kohdistua esim. auton / moottoripyörän muotoiluun jne.

Jotkut ihmiset ovat tarkkoja siisteyden suhteen. Sellainen tulkitaan nyky-yhteiskunnassa sivistyneisyydeksi, mutta en minä tiedä, onko se sitä... se on pikemminkin neurologinen piirre.

• ap.

Täsmennän vielä, että ihmistä voidaan pitää pinnallisena, jos hänen mielenkiintonsa kohdistuu toisen ulkonäköön. Minä näen tuon asian omalla kohdallani neurologisena ominaisuutena.

Monen naisen mielenkiinto kohdistuu kodin siistinä pitämiseen, mutta oma ulkonäkö saattaa olla, kuin haudasta nousseella.

• ap.

Moni ei varmaankaan nuorena tule ajatelleeksi, kuinka kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Rakastut ja teet lapsia. Teillä on siisti / epäsiisti koti. Teillä on / ei ole rahaa. Teillä on / ei ole koulutusta.

Epäsiisteyden voi saada paremmin anteeksi, jos on todisteita siitä, että kykenee suoriutumaan hyvin / erinomaisesti joillain toisilla osa-alueilla, mutta saatko anteeksi epäsiisteyden, jos sinulla ei ole näyttöä muustakaan osaamisesta?

• CineChic
        ap. kirjoitti:

Täsmennän vielä, että ihmistä voidaan pitää pinnallisena, jos hänen mielenkiintonsa kohdistuu toisen ulkonäköön. Minä näen tuon asian omalla kohdallani neurologisena ominaisuutena.

Monen naisen mielenkiinto kohdistuu kodin siistinä pitämiseen, mutta oma ulkonäkö saattaa olla, kuin haudasta nousseella.

Kodissa opittua, arvioisin.

Äitini piti kodin siistinä. Uhrautujana jätti itsensä arkena ankeaksi, juhlaan satsaai. Itse satamaan arkeen, juhlia on vähän. Pidän kodin siistinä, mutta en pidä pakkorutiineja yllä, ja sallin valita itse mitä ja milloin siivoan. Omana kriteerinä on, että itse viihdyn, pysyn terveenä ja on kaunista. Kiva koti, kiva fiilis, ja itsekin jaksaa tsempata ;)

• CineChic
        CineChic kirjoitti:

Kodissa opittua, arvioisin.

Äitini piti kodin siistinä. Uhrautujana jätti itsensä arkena ankeaksi, juhlaan satsaai. Itse satamaan arkeen, juhlia on vähän. Pidän kodin siistinä, mutta en pidä pakkorutiineja yllä, ja sallin valita itse mitä ja milloin siivoan. Omana kriteerinä on, että itse viihdyn, pysyn terveenä ja on kaunista. Kiva koti, kiva fiilis, ja itsekin jaksaa tsempata ;)

Oj, kyllä ennakoiva korjaus on kiva :D satsaan arkeen, hehehhheh

• kyllähän...

Kaikessa pitäis löytää se kultainen keskitie. Niin siivouksessa, kuin itsestä
      huolehtimisen suhteen. Ääripäät ovat aika rasittavia, varsinkin homsuisuus
      on luotaantyöntävää. Siivous intoilijat, jotka kampaa maton hapsutkin, sitten
      se toinen ei.

Ajatellaanpa miten paljon menee aikaa ja energiaa hukkaan ylenpalttisessa
      siivoamisessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      83
      1332
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      45
      950
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      367
      788
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      749
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      689
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      117
      667
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56