Käyttääkö kukaan muu nuori ns. mummokenkiä? Mulla on tosi "vaikeat" jalat, eli niihin sopivaa kenkää on vaikea löytää. Jalka on tosi rintava, eli siis lättäjalan vastakohta. Lisäksi ne on tosi leveät.
Olen aina käyttänyt juhlissakin jotain mummosandaaleja tai sitten kärsinyt järkyttävät tuskat nätimmissä kengissä.
Jos menen ostamaan kaupasta kenkiä, on otettava ne mitkä sopii, eikä ne mitkä itse haluaisi. Ennen käytin kesäisin aina jotain Schollin sandaaleita, mutta ne on niin työkengät, että enää en viitsi. Nyt ostan sellasia nahkaisia avokkaita (mallia mummo) tai kangaskenkiä.
En ole koskaan omistanut korkokenkiä, ellei korollisia nilkkureita lasketa. Mun jalkaan vaan ei ole löytynyt sellaista kenkää, että se näyttäisi ja tuntuisi hyvältä ja että sillä voisi vieläpä kävellä.
Rumakenkäinen
4
143
Vastaukset
- mirkkis2
Riekerillä on kivoja kenkiä ongelmajalkoihin.
- Jättiräpylä
Oon kans aika katkera, kun mulle ei sovi oikein sellaiset pienet sirot kesäkengät. Kaupat on täynnä kivoja ballerinoja, mutta mun räpylä näyttää niissä lähinnä irvokkaalta. Kauhea rumba joka kevät, kun yrittää löytää passelit kengät.
- Ihan nättejä
Elloksella on ainakin ballerinoja, joissa mainitaan erikseen, että leveä lesti, leveälle jalalle yms.
- KenkäMyyjä
Kannattaa katsastaa ainakin mallit Rieker, Aaltonen, Gabor ja Jana. Janalla ja Aaltosella on leveämpilestisiä kenkiä. Riekeriltä löytyy myös kivoja ja monenlaiseen jalkaan sopivia kenkiä. Kannattaa kokeilla myös Fly flot-merkkisiä kenkiä. Niitä löytyy ns. työkenkinä, mutta myös mukavina kevyempinä kävelykenkinä. Myös pistokkaina löytyy.
Balleriinat eivät välttämättä ole leveään jalkaan parhaita, sillä ne leviävät ikävästi jalassa. Kangaskenkiä kannattaa vältää, sillä ne eivät tue jalkaa tarpeeksi leveyssuunnassa ja jalka senkun leviää entistä enempi.
Kannattaa aloittaa kenkien etsiminen kenkäkaupasta. Sieltä saat asiantuntevaa palvelua ja sinulle etsitään parhaat mallit sinun jalkaasi, mitä valioimista löytyy...ei tarvitse itse etsiä ja kokeilla kaikkia malleja mitä löytyy. Kun sitten myöhemmin tiedät minkälaisia kenkiä/malleja kannattaa etsiä, onnistuu se myös itsenäisesti vaikkapa suuressa supermarketissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve472974Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922808On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952590Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1062163Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1421890Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611832Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?221715