lottovoitto..

lottovoittaja12

Voitin hiljattain lotossa, en pää voittoa mutta suurehkon summan kuitenkin. Mieheni kanssa sovittiin että asiasta ei hiiskuta sanaakaan hänen vanhemmilleen sillä he ovat ensimmäisenä käsi ojossa ja eivät osaa pitää suutaan kiinni. Haluamme pitää voiton mahdollisimman salassa muilta. No mieheni sitten vahingossa lipsautti äidilleen tästä voitosta ja helvetti pääsi irti. Anoppi soittelee jatkuvasti pystynkö antamaan\lainaamaan rahaa millon mihinkin laskuun, ostokseen yms. Jos en anna minut haukutaan itserakkaaksi siaksi joka ei ajattele kuin omaa persettään. Mieheni siskoille avasin omat tilit ja siirsin sinne pienen summan rahaa jonka he saavat sitten 18 vuotiaana omaan käyttöönsä. Anoppini oli pankkiin soittanut minuna ja tiedustellut tilin avaimia ja nosto mahdollisuuksia..? Onnekseni pankista sanottiin ettei puhelimen välityksellä pystytä niitä antamaan. Tämän tiedän siitä että tuttuni on kyseisessä pankissa töissä. Noh, sitten vedotaan siihen kun ostin meille uutukaisen auton sen vanhan paskan tilalle. Alkoi stoori että he näkee nälkää ja me ostetaan auto. Kysyin että mikä olisi semmoinen ostos mitä todella tarvitsisitte voisin sen ostaa. Sanoivat et sohva.sovittiin että sohva ostetaan budjetti 2000 € kävimme anopin kanssa sohva ostamassa ja viikon päästä se ei ollutkaan hyvä vaan pitäisi olla toisen värinen yms.. ja pitäisi saada uudet hyllyt ja sun muuta. Annoin anopille vähän rahaa jotta saavat laskujaan ja sitä ruokaa ostettua, no ne rahat meni johonkin ihan muuhun kun oli tarkoitus. Appeni on monta kertaa pahoitellut vaimonsa käytöstä minulle ja yrittänyt puhua järkeä vaimolleen mut ei.. Mitä teen, mieheni on niin kypsä äitinsä käytökseen ettei enää edes äidilleen puhu. Enkä minäkään halua taikoe olevani velvollinen maksamaan anopille kaikkea. Kun ei edes kiitosta sanota.. Miten saan anoppini uskomaan että minä en ole elatusvelvollinen hänen perhettään kohtaan..?

29

1284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helvetistä itään

Ompa kurja tilanne. Tässä näkee vain, kuinka rahaa palvotaan nykypäivänä ja ahneus kukkii joka nurkan takana. Raha raha raha raha, oksettavaa. Älkää enää antako anopille rahaa tai maksako hänen juttujaan vaikka kuinka itkisi. Jos hän siitä suuttuu niin osoittaa vain lapsellisuutensa - tai sen, että raha on tärkeämpää kuin perhe. Ei sellaisella anopilla tee mitään!

• lottovoittaja12

Niin, harmittaa kovasti anoppini käytös. Välillä toivon etten olisi koskaan kyseistä summaa voittanutkaan. Tuntuvikseen aina. Kun ostaa itselleen jotain kivaa mihin ei aikasemmin ollut varaa niin tulee sanomista että kyllä sitä itselle vaan ei heille. Loppu peleissä ne rahat mitkä voitin on minun. Hyvää hyvyyttäni ostin anopille sohvan kun sitä oikeasti tarvitsi. Nyt sain kuulla appi ukolta että emäntä möi sen ja lähti ulkomaille niillä rahoilla.. Että sillain. Appeni ei koskaan ole minulta rahaa pyytänyt ja on muutenkin aivan ihana persoona. Tälle ostin sitten kunnon akkuporakoneen kun edellinen sanoi itsensä irti. Hyvä ettei iso mies alkanut itkemään. :) anopille en anna enää senttiäkään kun ei kerran sitä arvosta ja tuskin se ns.lypsäminen loppuisi koskaan jos vielä sorrun.. En ymmärrä miten joillekkin raha on kaikki kaikessa.. :/ ja se että yrittää omien lapsien rahat viedä! Mimmoinen äiti käyttäytyy noin?

• hevosella pääsee...

Sorry nyt, mutta vaikutat itse aika rahan sokaisemalta ihmiseltä.
        Ihan joka lauseessa kerrot miten SINÄ voitit, miten SINÄ ostit, miten SINÄ laitoit ja miten rahat ovat SINUN.
        Loppulauseessa kuitenkin ihmettelet miten anoppi yrittää omien lastensa rahat viedä...
        mahdatko korostaa myös miehellesi , kuten nyt meille lukijoillekin, että rahat on sinun...ei siis TEIDÄN yhteisiä :D

• Kerttuliisi
        hevosella pääsee... kirjoitti:

Ihan joka lauseessa kerrot miten SINÄ voitit, miten SINÄ ostit, miten SINÄ laitoit ja miten rahat ovat SINUN.
        Loppulauseessa kuitenkin ihmettelet miten anoppi yrittää omien lastensa rahat viedä...
        mahdatko korostaa myös miehellesi , kuten nyt meille lukijoillekin, että rahat on sinun...ei siis TEIDÄN yhteisiä :D

Oletko ihan tyhmä vaiko vain kateellinen? Tosiasiahan on, että rahat ovat aloittajan.

• wrwrwrwrwrwrrrr

Onneksi olkoon lottovoitosta. :) Hyvä, että ne tulivat sinulle. Tunnut tajuavan rahan arvon ja samaa ei voi sanoa sun anopista.

Ne on sun rahat ja sun ei kuulu antaa niistä enää senttiäkään anopille tai kenelle muullekaan. Jos haluat sitoa rahat turvallisesti, niin ettei tule lisähoukutuksia muiden elättämiseen, niin laita ne määräaikaiselle tilille vaikka 1 - 2 vuodeksi. Kasvavat korkoa jne.

Mahtava juttu. Sitä vaan toivoisi että nuo tuntemasi ihmiset olisivat oikeasti iloisia sun puolesta, eivätkä nurkuisi lisää rahaa sukulaissuhteeseen vedoten. Itse en - vastaavassa tilanteessa - todellakaan antaisi mitään anopille, enkä miehen sisaruksille. Jatkaisin samaa elämää, edelleen tarjottaisiin ruokaa ja käytäisiin vuorotellen kylässä jne, mutta en antaisi suoraan rahaa tuosta vain, en ostaisi huonekaluja muille. Ne rahat olisi mun, ja on häpeällistä, että muut yrittäisi käyttää niitä omaksi hyödykseen.

Sun kannattaisi kysyä, alkuperäinen, itseltäsi antaisivatko nämä muut, jolle olet nyt antanut rahaa, sulle rahaa, jos he voittaisivat? Ja turha muiden vastaajien sanoa, että lottovoittajalla on jokin velvollisuus hyvittää tekonsa, kun se paha raha yhtäkkiä muuttuukin hyväksi, kun sitä antaa muille. Pidä ne rahat itselläsi.

• hevosella pääsee...
        Kerttuliisi kirjoitti:

Oletko ihan tyhmä vaiko vain kateellinen? Tosiasiahan on, että rahat ovat aloittajan.

Siis mistä olisin kateellinen?

Ap:n lottovoitostako :D

Vaikka kateus onkin kasvava luonnonvara, ei minulle riitä kateuden aiheeksi raha.
        Ihan itse tienaamillani rahoilla olen ostanut sen uutuuttaan kiiltävän auton, voin ostaa sen sohvan jos haluan ja vietän muutenkin ihan mukavaa elämää, joten miksi olisin kateellinen toisen hyvälle tuurille?

vai siitäkö olen kateellinen, että (ei edes miljoonaluokan) voitto on saanut ap:n oman mielenrauhan järkkymään, saatikka sitten välien kiristymisestä rahan vuoksi?

Mitä kadehtimisen aihetta tässä on?

Ja totuushan muuten on se, että kaiki avioliiton aikana kartutettu omaisuus on aviopuolisoiden yhteistä, jollei ole avioehtoa...

Ja jos taas tyhmyydestä puhutaan...no antaa olla.

• wrwrwrwrrrrwwrw

Vaikka kateus onkin kasvava luonnonvara, ei minulle riitä kateuden aiheeksi raha.
        Ihan itse tienaamillani rahoilla olen ostanut sen uutuuttaan kiiltävän auton, voin ostaa sen sohvan jos haluan ja vietän muutenkin ihan mukavaa elämää, joten miksi olisin kateellinen toisen hyvälle tuurille?

vai siitäkö olen kateellinen, että (ei edes miljoonaluokan) voitto on saanut ap:n oman mielenrauhan järkkymään, saatikka sitten välien kiristymisestä rahan vuoksi?

Ja totuushan muuten on se, että kaiki avioliiton aikana kartutettu omaisuus on aviopuolisoiden yhteistä, jollei ole avioehtoa...

Ei ole totuus tuo, että kaikki avioliiton aikana kartutettu omaisuus on aviopuolisoiden yhteistä. Alla todisteita = Jokainen vastaa omastaan.
        Aviopuolisoilla on oikeus omistaa - vaikka mitä - omissa nimissään, mutta ei mitään velvoitetta jakaa sitä liiton aikana.

Autoa ei merkitä automaattisesti miehen nimiin, jos vaimo ostaa sen.

Asunto-osakekirjat eivät muutu automaattisesti pankin tiskillä 50%-50% vaimon nimiin, jos mies ostaa asunnon.

Jos vaimo perii ja tilit talletetaan vaimon tilille, johon miehellä ei ole nosto-oikeutta, ei mies saa rahoista liiton aikana laillisesti mitään. Hän ei voi soittaa pankkiin ja vaatia rahoja. Hänelle ei pankkisalaisuuden takia edes kerrota, onko vaimolla tili pankissa, saati sitten saldoa.

Sama suojeluperiaate pätee velkoihin. Mies ei joudu maksamaan naisen luottovelkaa, eikä nainen lyhentämään miehensä kulutus- tai asuntolainaa.

Millä tavalla se aviomies voi ottaa omiin nimiinsä tai edes puolet vaimonsa voittamasta potista liiton aikana? Ei mitenkään.

Jos ero tulee, niin sitten on ositukset, ja aletaan kytätä omaisuuksia ja velkaa, mutta laki ei tähän pakota liiton aikana.

• lue tarkemmin

Jos nyt totta puhutaan,niin aloittajanhan ei todellakaan olisi tarvinnut antaa yhtään rahaa kenellekään.Mielestäni rahan sokaisema ihminen ei antaisi toisille omistaan.Ja mitä saa kiitokseksi,vain rutinaa ja haukkumista.

• -.,.
        wrwrwrwrrrrwwrw kirjoitti:

Ei ole totuus tuo, että kaikki avioliiton aikana kartutettu omaisuus on aviopuolisoiden yhteistä. Alla todisteita = Jokainen vastaa omastaan.
        Aviopuolisoilla on oikeus omistaa - vaikka mitä - omissa nimissään, mutta ei mitään velvoitetta jakaa sitä liiton aikana.

Autoa ei merkitä automaattisesti miehen nimiin, jos vaimo ostaa sen.

Asunto-osakekirjat eivät muutu automaattisesti pankin tiskillä 50%-50% vaimon nimiin, jos mies ostaa asunnon.

Jos vaimo perii ja tilit talletetaan vaimon tilille, johon miehellä ei ole nosto-oikeutta, ei mies saa rahoista liiton aikana laillisesti mitään. Hän ei voi soittaa pankkiin ja vaatia rahoja. Hänelle ei pankkisalaisuuden takia edes kerrota, onko vaimolla tili pankissa, saati sitten saldoa.

Sama suojeluperiaate pätee velkoihin. Mies ei joudu maksamaan naisen luottovelkaa, eikä nainen lyhentämään miehensä kulutus- tai asuntolainaa.

Millä tavalla se aviomies voi ottaa omiin nimiinsä tai edes puolet vaimonsa voittamasta potista liiton aikana? Ei mitenkään.

Jos ero tulee, niin sitten on ositukset, ja aletaan kytätä omaisuuksia ja velkaa, mutta laki ei tähän pakota liiton aikana.

Jos mies kuolee, periikö lapset vaimon henkilökohtaisella tilillä olevista rahoista puolet? Entä vaimon omistamasta asunto-osakkeesta??
        Kiitos tiedosta jos joku tämän huomaa:)

• 75% kaikesta vaimon
        -.,. kirjoitti:

Jos mies kuolee, periikö lapset vaimon henkilökohtaisella tilillä olevista rahoista puolet? Entä vaimon omistamasta asunto-osakkeesta??
        Kiitos tiedosta jos joku tämän huomaa:)

Ositus tehdään viimeistään vaimon kuollessa. Osituksen alaista on miehen kuolinaika ollut omaisuus avio-oikeuden nojalla. Eli sillä ei ol mitään merkitystä onko yhteinen tili vaiko erillinen. Miehen vaimon varallisuus=yhteinen varallisuus. Puolet tästä on vaimon ja toiset puolet jää kuolinpesään. Kuolinpesästä puolet menee vaimolle ja toinen puoli lapsille.

• Tilit pullollaan

Niinpä, siitä tyhmyydestä: Sinäkin ostelet rahoillasi uusia autoja ja saatat vaikka sohvan ostaa. Miksi et jaa rahojasi sukulaisille, tuttaville ja kylänmiehille, vaikka edellytät aloittajan toimivan niin?

Vaikka sanot, ettei raha riitä kateutesi aiheeksi, se näyttää kuitenkin olevan sinulle tavalla tai toisella ihmisen arvon mittari, kun niin rupesit omistuksiasi luettelemaan.
        En oikein pysty sisäistämään, että autot ja sohvat olisivat mukavan elämän mittari, minun arvoni ovat toisenlaiset.

P.S. Nimimerkkini on tehty vain ärsytysmielessä, kukaan ei voi tietää, onko se totta.

• aivan sama
        Tilit pullollaan kirjoitti:

Niinpä, siitä tyhmyydestä: Sinäkin ostelet rahoillasi uusia autoja ja saatat vaikka sohvan ostaa. Miksi et jaa rahojasi sukulaisille, tuttaville ja kylänmiehille, vaikka edellytät aloittajan toimivan niin?

Vaikka sanot, ettei raha riitä kateutesi aiheeksi, se näyttää kuitenkin olevan sinulle tavalla tai toisella ihmisen arvon mittari, kun niin rupesit omistuksiasi luettelemaan.
        En oikein pysty sisäistämään, että autot ja sohvat olisivat mukavan elämän mittari, minun arvoni ovat toisenlaiset.

P.S. Nimimerkkini on tehty vain ärsytysmielessä, kukaan ei voi tietää, onko se totta.

No nyt ei niinkään tyhmyydestä, vaan yksinkertaisesti luetun ymmärtämisestä.

"Sinäkin ostelet rahoillasi uusia autoja ja saatat vaikka sohvan ostaa. Miksi et jaa rahojasi sukulaisille, tuttaville ja kylänmiehille, vaikka edellytät aloittajan toimivan niin?"

Kertoisitko ystävällisesti minulle missä ja milloin olen edellyttänyt aloittajan jakavan rahansa ympäristöönsä?
        Ja ei sillä, tuen taloudellisesti niin lapsiani kuinkuin äitiänikin, joten se siitä.

"Vaikka sanot, ettei raha riitä kateutesi aiheeksi, se näyttää kuitenkin olevan sinulle tavalla tai toisella ihmisen arvon mittari, kun niin rupesit omistuksiasi luettelemaan."

Vastauksena jollekin, joka epäili minun olevan kateellinen ap:n omaisuudesta, vastasin että ei minulla ole syytä kateuteen, koska minulla on ihan nuo samat asiat olemassa joista ap kertoi.
        Mikä tässä on niin pirun vaikeaa ymmärtää?

"En oikein pysty sisäistämään, että autot ja sohvat olisivat mukavan elämän mittari, minun arvoni ovat toisenlaiset."

Tässä on koko jutun pointti, ap:n elämä on sekaisin muutamien tuhansien eurojen takia, välit kiristyneet anoppiin ja todennäköisesti välit kiristyy myös puolisoon tuolla asenteella (minä, minä, minä). Tai no, voin olla väärässä, mutta minun mielestäni kun on jalat laitettu saman pöydän alle niin sen jälkeen yhdessä ostetaan ja yhdessä päätetään onpa rahat kenen voittamia/ansaitsemia tahansa.

• näin tämä menee
        75% kaikesta vaimon kirjoitti:

Ositus tehdään viimeistään vaimon kuollessa. Osituksen alaista on miehen kuolinaika ollut omaisuus avio-oikeuden nojalla. Eli sillä ei ol mitään merkitystä onko yhteinen tili vaiko erillinen. Miehen vaimon varallisuus=yhteinen varallisuus. Puolet tästä on vaimon ja toiset puolet jää kuolinpesään. Kuolinpesästä puolet menee vaimolle ja toinen puoli lapsille.

"Eli sillä ei ol mitään merkitystä onko yhteinen tili vaiko erillinen."

Kyllä sillä on.

"Miehen vaimon varallisuus=yhteinen varallisuus. Puolet tästä on vaimon ja toiset puolet jää kuolinpesään. "

Ensinnäkin leskellä on avio-oikeus kuolleen miehen omaisuuteen eli jos vainaja on varakkaampi, kuolinpesä maksaa tasinkoa. Jos taas leski on varakkaampi, hänen ei kuitenkaan tarvitse maksaa tasinkoa kuolinpesälle.

"Kuolinpesästä puolet menee vaimolle "

Ei mene, koska osituksen jälkeen leski ei ole enää kuolinpesän osakas.

Jos kaikki on yhteistä ja kummallakin on täysin saman verran varallisuutta, niin silloin puolet kaikesta omaisuudesta kuuluu leskelle ja puolet kuolinpesälle ja lapset perivät koko kuolinpesän.

Tiedän nämä kun olen juuri tekemässä perunkirjoitusta sillä isäni kuoli ja äitini jäi leskeksi.

• Kerttuliisi kirjoitti:

Aloittaja ei ole naimisissa eli seurustelee. Hänen ne rahat ovat 100%. Onnea voitosta!!!! Älä maksa sussusi äidille mitään. Ei hän mikään sukulainen ole. Oli hienoa, että ostit poikaystäväsi isälle porakoneen. Se oli kauniisti tehty, mutta ei sinulla ollut siihen velvollisuutta. Kauniisti tehty.
        Sinulla ei ole mitään velvoitteita sussusi äidille mitään maksaa. Pidä ilolla rahasi ja pistä säästöön.
        Menkää naimisiin! Mies: mene naimisiin tämän kivan ihmisen kanssa! Hän antoi rahaa sukulaisillesi, vaikka ei olisi millään tarvinnut! (Suomalaisissa miehissä on vain kaksi vikaa: osa juo liikaa ja osa ei mene naimisiin, kun aika jo olisi vaan roikottavat nuoria naisia kaiken maailman avoliitonretaleissa.)

• Äitiliini minäkin

Voitto on sinun, eikä sukulaistesi!
      Pidä puolesi, ahneita sukulaisia on aina. Kiittämättömyys on maailman palkka.

• lottovoittaja12

Niin, tiedostan sen että rahat ovat minun, minähän ne voitin. Mutta en minä niitä itsekkäästi omi vaan myös mieheni saa niistä nauttia. Täällä joku puhu että aviossa kaikki on yhteistä plaa plaa.. En tietääkseni ole sanonut olevani naimisissa? Avoliitossa kylläkin. Tosin jos mieheni minut vielä haluaa niin näillä voittorahoilla häät järjestetään :) olen aina ollut muut ennen minua asenteella kun semmoisen kasvatuksen sain omilta vanhemmilta, siksi annoinkin anopille alkuun sitä rahaa. En vaan osannut odottaa mitä se on jatkossa. Huoh, täytynee toimia niinkuin joku täällä jo ehdotti että rahat säästöön ja sitä rataa.. :)

• sinisilmäinen ja PA

Ahne on anoppi täälläkin, äläpä jakele mitään omaasi enää, meinaan et tule koskaan saamaan samaa itsellesi.. Meillä anoppi tienaa enemmän, mutta maksattaa siitä huolimatta pojallaan laskujansa ja ottaa kyllä itselleen toisilta vaan ei anna.. Mies ei ole ikinä saanut kotoaan mitään rahallista tukea, eikä tule saamaankaan. Joten antaa anoppiväen vaurastua omin avuin, jos muistit antaa heille omastasi se on hyvyyttä. Älä suostu vaatimuksiin.. Menee muuten kaikki rahat. Ihmiset ovat ahneita, varo sellaisia.. Säästä varojasi.

• grannen

elä anna centtiäkään anopille ! vain sille joka on sen ansainnut ja itse haluat. ei ole anoppi sen arvoinen että kannattaa...
      nykyisin ihmiset ovat niin maallisen mammonan perään että se on ihan mahdotonta. kyll sen ymmärtää jos jokainen rehellsesstiyrittää saada paremman talouden mutta en ymmärrä että sitä tehdään toisten kustannuksella tai ainakin yritetään.

• en suosittele

Tota noin, haluatko todella mennä naimisiin tuommoisen miehen kanssa kun meni sinun selkäsi takana juoruamaan voitostasi vaikka olitte sopineet, ettei muille kerrota? Hänhän on ihan epäluotettava.

• en käsitä

" Mitä teen, mieheni on niin kypsä äitinsä käytökseen ettei enää edes äidilleen puhu. "

Mitäpä jos vaikka seuraisit miehesi esimerkkiä? Miksi vi*ssa tehdään ongelma asiasta joka ei ole ongelma?

1. ÄLÄ MASKSA MITÄÄN!
      2. ÄLÄ PUHU ANOPILLE
      3. ÄLÄ VASTAA ANOPIN PUHELUIHIN
      4. ÄLÄ MENE KÄYMÄÄN?

Miksi ihmeessä näistä ihan perusasioista ihmiset tekevät niin helv****tin vaikeita? EI KUKAAN KUOLE SIIHEN JOS EI MENE KÄYMÄÄN ANOPPILASSA, EI VASTAA ANOPIN SOITTOIHIN TAI MAKSA ANOPIN MENOJA!

Ihme hommaa ja ihmeellistä avuttomuutta. Ny eletään 2000-lukua, eivät appivanhemmat kuole nälkään jos niitä ei oteta syytinkiläisiksi.

• Suu suppuun!

Tässä näkyy se syy, mksi ihmiset ei yleensä kerro lottovoitoistaan tai muista rahallisista saamisistaan kenellekään. Siinähän käy heti just niin kuin tässäkin kävi.

Ystävät ja sukulaiset on yhtäkkiä ihan kamalan köyhiä, kauheissa ahdingoissa, suorastaan nälkään kuolemassa.

Jokainen voi mielessään ajatella, mitä todella tapahtuisi ja mitä tekisi, jos loton päävoitto (tai pienempikin) pamahtaisi kohdalle. Voisiko sitä todellakin jatkaa ystävien ja sukulaisten kanssa ihan niin kuin ennenkin?

Itse olen tuumannut, kun olen tällaista ajatusleikkiä joskus harrastanut, että laittaisin kylmästi jonkin sopivan summan ensinnäkin jokaisen kummilapsen tilille. Sekä itseni että mieheni sisaruksille laittasimme myös sellaisen summan, että saisivat velkansa maksetuksi. Äidille ostaisin oman asunnon.

Ja siinä se. Sen jälkeen kukaan ei enää olisi koura ojossa pyytämässä mitään. Ihmiset, joilla ei ole velkoja, tulevat kyllä aivan varmasti toimeen palkallaan. Pakko tulla, kun tässä itse kukin velkaisenakin pystyy elelemään.

Muistuu mieleeni se, kun sain sellaisen ihan pienen perinnön aikanaan kummitädiltäni. Nuorena vasta vähän aikaa työelämässä olleena sekin summa tuntui tietysti suurelta. Kerroin parhaalle tyttökaverilleni tietenkin tästä. No, sen jälkeen hän olikin aina p.a. ja aina olettamassa minun tarjoavan hänelle milloin kahvit, milloin muuta. Kun teimme reissuja yhdessä minun autollani, ikinä ei hänellä ollut varaa maksaa bensoja. Aina oli kuulemma niin vähän rahaa. Aluksi se ei haitannut, mutta sitten alkoi ottaa pattiin aivan vietävästi, olin aina se, jonka piti olla rahapussi auki maksamassa sitä ja maksamassa tätä. Ja kun aloin huomauttaa tästä, hän helposti antoi ymmärtää minun olevan kohtuuton ja vaativan häneltä liikoja, minullahan sitä rahaa oli eikä hänellä. Siitä tuli hieman sellainen hiertävä asia välillemme. Tajusin vasta siis liian myöhään, että ei olisi kannattanut puhua hänelle koko rahasta mitään.

Eli kannattaa tosiaan pitää matalaa profiilia raha--asioistaan. Tässä ap:n tapauksessa ihmetyttää kyllä suuresti anopin käytös.

• Ei kai

Mut mua kyllä vähän ihmetyttää tää sun voittosi. Olen itse saanut parhaimmillaan kuusi oikein, ja tuotto oli pari tonnia. Kuusi lisä on yleensä merkinnyt n. parinkymmenen tuhannen euron voittoa.

Eli ei tosiaankaan mikään kovin ihme summa, jos sillä upouuden auton ostaa, niin ei siitä paljon muuta rahaa jääkään, anopin sohviin ja ruokalaskuihin sun muihin sisarusten tileihin. En kyllä missään nimessä mitään sohvia olisi mennyt enää ostamaan, itselleni minä ne rahat olisin tarvinnut.

• cycy

Tänä vuonna on kylläkin jaettu maaliskuussa pelaamaani pottia 6 1 vara 2 lle hlölle jakona 86 000 ja rapiat.. jaot menee voittajamäärän mukaan sekä potin.. Että ei tuo kakskyt tonnia mikään vakiosumma ole..

• oppeliini1

Sinulla ei todellakaan ole mitään velvollisuutta tyontää lottovoittojasi anopillesi.
      Mutta jos haluat tehdä kuitenkin jotain hänen hyväkseen, lahjoita tietty summa hyväntekeväisyyteen hänen nimellään.
      Tuosta hyotyvät kaikki, saat itsellesi iloisen mielen tietäessäsi että eurot varmasti menevät oikeaan käyttoon, anoppisi oppiessaan olevansa muiden auttaja ja appesi huomattuaan että sinä omalla tavallasi olet yrittänyt kohottaa anoppisi henkistä tasoa.

• voitto

Surullista, että kävi noin. Toiset ihmiset ovat vaan kerta kaikkiaan itsekkäitä. Eihän sun anoppis ees tarvinnut oikeasti uutta sohvaa vaan myi sen ja lähti ulkomaille. Ja kehtaa vielä yrittää varastaa rahasi soittamalla pankkiin sinuna. Tämä lottovoittosi taisi paljastaa anoppisi todellisen luonteen. Tuskin saat häntä ymmärtämään, ettet ole velvollinen antamaan rahaa. Käytös vaikuttaa kovasti sellaiselta, että puhe ei auta. Toiset ihmiset eivät vaan tajua puhetta, nähdään vain se oma näkökulma eikä osata asettua toisen ihmiseen asemaan. Saati iloita toisen puolesta. Sellaista kutsutaan itsekkyydeksi.

Onnittelut sinulle lottovoitosta! Siitähän me kaikki suomalaiset unelmoidaan:9

• JK

JOTENKIN

• Lotto Häviäjä.

Avo anoppi on perseestä.

Niin kauan kuin anoppi luuli että käyn vain töissä, ja tulemme jotenkin toimeen, olivat asiat ihan kunnossa. Käydessämme "maalla" veimme kahvipaketin / kukkia / kauppaostokset ... etc.

Vuosi pari sitten avopuolisolta lipsahti äidilleen jotakin minun varallisuudesta, siitähän sitten onkin alkanut aikamoinen kerjäyskaruselli.

Muistan kun maalle mennessämme veimme kukkia, anoppi kommentoi välittömästi kimpun kokoa ja laatua. En silloin viellä ymmärtänyt mitä tästä tuleman pitää....

Soittelee tyttärelleen ja tivaa että kun seuraavan kerran tulette, tuotte tätä ja tuota...
      Minuakin on muutaman kerran "ohjeistanut" mitä pitäisi tuoda ja ostaa.... empä muuten osta.

Vierailumme ovat alkaneet harvenemaan... Myöskin kokoaikainen valittaminen taloudesta käydessämme raastaa.

Mutta viimeinen niitti asiaan, kerran mennessämme maalle otimme hotellin, ettemme olisi vaivoina, ja samalla ei tarvitsisi kuunnella 24/7 anopin motkottamista taloudesta.

Anoppi suuttui silmittömästi hotellista, "miten voitte pitää vanhaa ihmistä köyhyydessä, ja tuhlata hotelliin rahaa"

Anopilla on rahaa elämiseen, en sano että paljon, mutta riittävästi.

Hotellissa asuminen viikonloppuisin ei maksa mitään minulle, elän 50% ajastani duunin kanssa hotelleissa mailmalla.

Anoppi ymmärtämättään ajaa tilannetta siihen että käymme päiväseltään, "minun pitää lähteä reisuun seuraavana aamuna"

Ja mäkätys rahasta ja köyhyydestä jatkuu kerta toisensa jälkeen.

Appiukko onkin aivan oma lukunsa, kauheesti tossun alla, ollaan muutama kerta käyty saunassa ja vähän kaljoiteltu, on aivan kypsänä anoppiin. Sääliksi käy.

Jotenkin tekisi mieli tilannetta korjata, mutta en keksi mitään ratkaisua, en usko että isommat kukat tai vaikka "soffan osto" toisi oikeasti muutosta asiaan.

Taitaa käynnit harveta vaan. Jotenkin kauhulla odotan kun yrityksemme saada perheenlisäystä realisoituvat mikä vaikutus sillä on asiaan.

Mutta tätä ei tarvitse kenenkään jaksaa katsella, kun tarpeeksi anoppi temppuilee on sitten tilaneena; "pitäkää tunkkinne, älä soittele meille, me soitamme teille"

Tässä tämä pähkinän kuoressa, onneksi emme ole mitenkään läheisriippuvaisia. Joten medän puolelta asia saadaan kyllä kuntoon.......

• JK

JOTENKIN

• lottoajosuskallat

Laittakaa loput rahat kiinni vaikka asuntoon, niin loppuu kyselyt. Tuota menoa ette hyödy mitään pysyvämpää.

Esim me ei oltasi ostettu kuin korkeintaan järkevä käytetty auto lottovoittorahoilla. Nytkään, kun ei olla lottovoittajia, ei raha polttele käsissä, vaan kyllä me ollaan osattu sitä säästää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      69
      3769
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2381
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2348
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2228
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      33
      1994
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      71
      1594
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1497
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1071
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      1012
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      929
    Aihe