Käppänen korva ja kamera

Käppäilin niiden kanssa Malmin hautausmaalla, kun odottelin että kello tulee 09.00 ja läheisen Neste-huoltoaseman kalja-salkku-hanat aukeavat. Olin eilen niin ajatuksissani että unohdin pyhäpäivän.
Jessekään ei aina muista, onneksi hänen Ranteensa alkavat kolottamaan. Kerran väitti että hän on saanut Reuman!

Kuuntelin voimakasäänistä lintua joka liverteli hienosti.
Lintubongarina aloin varmistua että laulaja oli Satakieli, se ei vedellyt niin pitkiä lirkkuja kuin Mustarastas.
Sain pari kuvaa erityisen hienoista hautakivistä, vaan linnusta en saanut.

Tunnistaako teistä kukaan aidon feikistä?
Kuka osaa sanoa varmasti että tuo on Satakielestä?
Tänäänhän heela Torstai går.

H.

56

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iiiiiiii...iiiii!

Mä erotan lokin satakielestä ja se riittää minulle. ;)

Lokit! Perkules!

Selitäpäs, lintuasiantuntijana minulle, miksi linnulle on annettu niin hirveä ääni.

• "Iiiiiiii...iiiii!"

Lokeissa ja Valaissa on eroja.
        Valas kun murahtaa, sen ääni kaikuu meriä pitkin satoja kilometrejä.
        Sukellusveneetkin käyttävät viestintään matalataajuista ääntä, samasta syystä.

Lokit taas joutuvat tyytymään ilmaan ja silloin tarvitaan lujasti kajahtelevaa korkeataajuista ääntä.
        Ja lokkeja on paljon enemmän kuin valaita, joten sirkeäsilmäiset tipuset joutuvat taistelemaan sillä ainoalla keinolla mitä heillä on.
        Valitettavasti ääntelevät ne useimmiten kirkuen.

H.

• Iiiiiiii...iiiii!
        hunksz kirjoitti:

"Iiiiiiii...iiiii!"

Lokit taas joutuvat tyytymään ilmaan ja silloin tarvitaan lujasti kajahtelevaa korkeataajuista ääntä.
        Ja lokkeja on paljon enemmän kuin valaita, joten sirkeäsilmäiset tipuset joutuvat taistelemaan sillä ainoalla keinolla mitä heillä on.

H.

Tota minäkin eppäilin... halusin vaan tarkistaa.

Mutta mitä luulet... kuinka monta aioonia menee evoluutiolla ennenkuin lokkien ääni sopeutuu kaupungin lähiöön sopivalle volyymille? Kun kerta ovat tänne ängenneet pysyäkseen.

• Iiiiiiii...iiiii! kirjoitti:

Tota minäkin eppäilin... halusin vaan tarkistaa.

Mutta mitä luulet... kuinka monta aioonia menee evoluutiolla ennenkuin lokkien ääni sopeutuu kaupungin lähiöön sopivalle volyymille? Kun kerta ovat tänne ängenneet pysyäkseen.

"Iiiiiiii...iiiii!"

Minä vähän luulen että Helatorstain sanoma koskee niitäkin.
        Niille on annettu oma tehtävänsä.
        City-Huuhkajatkin sanovat että: Buu...Buhuu...

Ja tipusethan on luotu nauttimista varten.
        En usko että niitä koskaan muutetaan, saati sallitaan niiden muuttumista.
        H.

• Iiiiiiii...iiiii!
        hunksz kirjoitti:

"Iiiiiiii...iiiii!"

Minä vähän luulen että Helatorstain sanoma koskee niitäkin.
        Niille on annettu oma tehtävänsä.
        City-Huuhkajatkin sanovat että: Buu...Buhuu...

Ja tipusethan on luotu nauttimista varten.
        En usko että niitä koskaan muutetaan, saati sallitaan niiden muuttumista.
        H.

Kyllä tipusilla alkaa olla nykyisin niin kiire, että luritukset lyhenee entisestäänkin.
        Vain harmailla satakielillä on aikaa pitkiin aarioihin. ;)

• Mötöne
        hunksz kirjoitti:

"Iiiiiiii...iiiii!"

H.

Mutta kun talvella, vaikka telkkarista,
        kuulee lokin kirkaisun, käy mielessä
        lämmin ailahdus!
        Muistuma merestä ja kesästä.

• Pakko vastata kun usein tuota mietiskelen.
      Mustarastaita löytyy täältä ja satakieliä.
      Mutta aina jään miettimään kumpi se oikeasti on upeita laulajia molemmat.
      Aamullakin istuin tuossa rappusella ja taas se tuli jostain.
      Ajattelin että kun on jossain lähellä mutten löydä lintua niin varmaan satakieli, se pääsee niin hyvin kateisiin värittömänä lintuna.
      Oli oikein hyvää aamukahvi musiikkia.

• rosvousta

Ilkeesti olet kähveltänyt tuon Jessen mun kirjoituksista, mä käytin sanaa viime vuonna tällä palstalla.
      Keksi jotain omaa.

• "rosvousta"

Jesse on aina sanonut: Kunhan edes muistavat.
        Luotan sanaansa ja odotan faijansa murahdusta, milloin turhaan lausuminen koskee Jesseäkin.
        Katsos kun Jesse on vain Jumalan poika.

H.

• demeter

Heh, hunksiko on kopioinut ? Ilmankos aina syyttää meitä muita...))

Hunksiko liikkuu Malmin hautausmaalla ? Onneksi eri aikaan kuin minä.
        Mutta hunksi: jos näet mummon työntävän lastenvaunuja, niin meni ohi..))
        Etkä sinä nyt tietenkään mummoja vilkuile. Nehän ovat vielä kaikki niin saman näköisiäkin: hellä ilme kasvoilla ja katse naulittuna pienokaiseen..))

• demeter kirjoitti:

Etkä sinä nyt tietenkään mummoja vilkuile. Nehän ovat vielä kaikki niin saman näköisiäkin: hellä ilme kasvoilla ja katse naulittuna pienokaiseen..))

Niin, me kai ollaan sellaisia mummoklooneja.. :)

Minä muuten tunnistan aidon Ruisrääkän, siitä ei voi erehtyä, iltaisin yleensä pellolla huutaa.
        Ja tänään kuulin käen kukkuvan, 14 kertaa, aika hyvin.

Mustarastas on helppo tunnistaa, kun se tuossa pihalla kiitää. :)

• demeter
        Anceli kirjoitti:

Niin, me kai ollaan sellaisia mummoklooneja.. :)

Minä muuten tunnistan aidon Ruisrääkän, siitä ei voi erehtyä, iltaisin yleensä pellolla huutaa.
        Ja tänään kuulin käen kukkuvan, 14 kertaa, aika hyvin.

Mustarastas on helppo tunnistaa, kun se tuossa pihalla kiitää. :)

Näin on Anceli, mummourakin on melkein saman mittainen. Ja onhan meillä paljon muutakin yhteistä, niinkuin tämä hunksin "fanitus". Muusta ei sitt kerrotakaan..))

• demeter kirjoitti:

Näin on Anceli, mummourakin on melkein saman mittainen. Ja onhan meillä paljon muutakin yhteistä, niinkuin tämä hunksin "fanitus". Muusta ei sitt kerrotakaan..))

Mitä jos lähdetään joku kerta porukalla vaunuilemaan ja kytätään vähän... josko jotain sattuisi silmiin.. :))
        Pitäsikö perustaa oikein fan-club, sä saat olla puheenjohtaja, minä kerään jäsenmaksut, siinä ei paljon puuhaa tule olemaan... :)

• demeter kirjoitti:

"demeter"

Vaan helpolla minäkin pääsen, löysät ovat kesähousuni.
        Malmikin on täynnä kopioituja ihmisiä, ehkä korvaamattomiakin on osa heistä.
        Minulla on sieltä otettuja kuvia paljon, ja kaikki hautakivistä.
        On Ansa Ikonen ja Tauno Palo, ainaskin.
        Mummojakin olen nähnyt monta, vaan heistä ei vielä ole ollut syytä ottaa kuvia.
        H.

• demeter kirjoitti:

"demeter"

Tuo Anceli on hauska nimimerkki, jos minä joillekin, MÄÄRÄTYILLE nimimerkeille kommentoin , niin Haukkana rientää hän tipusten perään. :)

H.

• demeter
        Anceli kirjoitti:

Mitä jos lähdetään joku kerta porukalla vaunuilemaan ja kytätään vähän... josko jotain sattuisi silmiin.. :))
        Pitäsikö perustaa oikein fan-club, sä saat olla puheenjohtaja, minä kerään jäsenmaksut, siinä ei paljon puuhaa tule olemaan... :)

Heh, noin me teemme Anceli..)) Minä tiedän paikan. Mehän tunnetaan hunksi "tuhansien joukosta".
        Fan-klubikin voisi olla paikallaan..)) Luvataan, että huppu päässä saa tulla perustavaan kokoukseen, kun kaikki ei kehtaa tuota fanitusta näyttää. Kun saat jäsenmaksut kerätyksi, minä voinkin sitten puhua salin tyhjäksi ja jos itse
        Mestari saadaan paikalle, pyörtyneet saamme kyllä kärrätyksi paikalta...

• demeter
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Tuo Anceli on hauska nimimerkki, jos minä joillekin, MÄÄRÄTYILLE nimimerkeille kommentoin , niin Haukkana rientää hän tipusten perään. :)

H.

Minullehan Anceli tuli puhumaan, eikä sinulle (hunksi). Älähän luule itsestäsi liikoja - vaikka luulethan sinä..))

• hunksz kirjoitti:

"demeter"

H.

Kommentoin demeterille ENNEN sinua, ääliö.

• demeter kirjoitti:

Heh, noin me teemme Anceli..)) Minä tiedän paikan. Mehän tunnetaan hunksi "tuhansien joukosta".
        Fan-klubikin voisi olla paikallaan..)) Luvataan, että huppu päässä saa tulla perustavaan kokoukseen, kun kaikki ei kehtaa tuota fanitusta näyttää. Kun saat jäsenmaksut kerätyksi, minä voinkin sitten puhua salin tyhjäksi ja jos itse
        Mestari saadaan paikalle, pyörtyneet saamme kyllä kärrätyksi paikalta...

Jatketaan suunnittelua, mutta kokoukseen otan hernepyssyn mukaan ja pamautan fanituksen kohdetta persuksille.
        Ja maitokärryt mukaan, k/k saa työntää niitä, siihen hommaan tarvitaan vahva mies.

• Anceli kirjoitti:

Kommentoin demeterille ENNEN sinua, ääliö.

"Anceli"

Hmpfff....

Kommentoikaa sitten, minä lirkuin demeterille jo aamupäivällä :)

H.

• demeter
        Anceli kirjoitti:

Jatketaan suunnittelua, mutta kokoukseen otan hernepyssyn mukaan ja pamautan fanituksen kohdetta persuksille.
        Ja maitokärryt mukaan, k/k saa työntää niitä, siihen hommaan tarvitaan vahva mies.

Totta kai pidämme huolen siitä (Anceli), että HÄN saa ansionsa mukaan. Ensin porkkanaa, sitten keppiä (tai hernettä). .. Koti-kiusattua minäkin ajattelin mukaan jengiin. Siinä tulisi sitten Mestarimmekin pudotetuksi maanpinnalle, kun kaikki alkaisivat fanittaa koti-kiusattua - kuten täälläkin..))

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Hmpfff....

H.

Me ei sinun lupaasi tarvita ja tuohon muuhun: EV(V)VK.

• demeter kirjoitti:

Totta kai pidämme huolen siitä (Anceli), että HÄN saa ansionsa mukaan. Ensin porkkanaa, sitten keppiä (tai hernettä). .. Koti-kiusattua minäkin ajattelin mukaan jengiin. Siinä tulisi sitten Mestarimmekin pudotetuksi maanpinnalle, kun kaikki alkaisivat fanittaa koti-kiusattua - kuten täälläkin..))

Epäilen tuleeko koko kerhosta mitään, minuu alkoi nyt tympimään.
        Kuka tuollaista idioottia kestää edes yhden kokouksen ajan.

Luontevampaa oliis perustaa koti-kiusatulle fanikerho, jäseniksi olisi varmasti tunkua.
        Oikeastaan meillä k/k:n kanssa on jo oma yksityinen fanikerho, tai me fanitetaan toisiamme.

• demeter
        hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Hmpfff....

H.

Onkos HÄN jo alkanut lirkkuja säännöstelemään ? Eikö niitä annetakaan suuresta sydämestä ? Oli miten oli. Nyt mennään lenkille. Jospa sinne Malmin hautausmaalle - kun ei ole pelkoa törmätä hunksiin..))

• demeter kirjoitti:

"demeter"

Minä rukoilin k/k:ta apuun ja hän tuli.
        Hyvä kaverini kun on.
        Sallin hänelle fanittamisen syvin Sydämin.

Aina olen valmis luomaan kauniita rakkausrunoja, joten lehtiöni kanssa jään sivummalle ihastelemaan ja luonnostelemaan, edelleenkin leijuen.

Saattaa kyllä olla että k/k ei ihan jokaisesta runostani pidä. :)

H.

• Anceli kirjoitti:

Epäilen tuleeko koko kerhosta mitään, minuu alkoi nyt tympimään.
        Kuka tuollaista idioottia kestää edes yhden kokouksen ajan.

Luontevampaa oliis perustaa koti-kiusatulle fanikerho, jäseniksi olisi varmasti tunkua.
        Oikeastaan meillä k/k:n kanssa on jo oma yksityinen fanikerho, tai me fanitetaan toisiamme.

Moi Anceli !
        Mää tahron jäsenkorti teijän fanikerhoon,kosk mää fanita teit molemppii.
        ÖÖöööö,kiusattuu hippase enempi,jos totta puhutaa.Eikä tääl muut puhutakka,eihä.
        Teetetäänks fanipairakki,mää tahron valkose paira ;)

Koti-kiusattu ja Anceli rules !

• mamma-vaa kirjoitti:

Moi Anceli !
        Mää tahron jäsenkorti teijän fanikerhoon,kosk mää fanita teit molemppii.
        ÖÖöööö,kiusattuu hippase enempi,jos totta puhutaa.Eikä tääl muut puhutakka,eihä.
        Teetetäänks fanipairakki,mää tahron valkose paira ;)

Koti-kiusattu ja Anceli rules !

Moi mamma-vaan :)

Vastaus tulee hiukka myöhässä, olin vähän reissussa.

Toki teetetään fanipaidat, siihen tulee kaikkien kuvat, k/k tietysti keskelle, meidän väliin.
        Valkoinen on hyvä väri, eiks me sun kanssa ollakin vähän niin kuin kookoon enkeleitä...

Meidän jengi rulettaa..

• Anceli kirjoitti:

Moi mamma-vaan :)

Vastaus tulee hiukka myöhässä, olin vähän reissussa.

Toki teetetään fanipaidat, siihen tulee kaikkien kuvat, k/k tietysti keskelle, meidän väliin.
        Valkoinen on hyvä väri, eiks me sun kanssa ollakin vähän niin kuin kookoon enkeleitä...

Meidän jengi rulettaa..

Anceliii !
        tääl huutaa toinen enkeliii,

Nyt kiusis on vissiin ylpiä,ku on sit voita molemmi puali leippää !

On vanha jengi koossa taas ! Vai onks ;)

• mamma-vaa kirjoitti:

Anceliii !
        tääl huutaa toinen enkeliii,

Nyt kiusis on vissiin ylpiä,ku on sit voita molemmi puali leippää !

On vanha jengi koossa taas ! Vai onks ;)

Mammaaa... :))
        Vanha hyvä ellei paras jengi on koolla taas ja k/k on meistä aina ylpeitä. Me kun ollaan niitä parhaita hänen mielestään, ja eiks me ollakin.. :)

• "naapurin_eki"

Liebkind taisi laulaa että mene luontoon.
        Netistä on aina hauska kuunnella kaikenlaista, noita sinunkin tuttuja linkkejäsi.

Et siis vastannut kysymykseeni, diivailit vain linkitystaidoillasi.

Näin ei siis saa tehdä.

H.

• kawe

Hyvä Eki, toisaalta enpä ole ollut tilaisuudessa kuunnella noita virtuoosoja kilpalaulannassa.
      Hautausmaalle liittyy minunkin lintukuoron kuuntelu. Oli harmaa sumuinen lauantai-aamu 21.4, kun saavuin lapsuuden kotikuntani kirkolle veljeni siunaustilaisuuteen. Isäni toiveesta kukat laskettiin haudalla. Kun lähdimme kirkosta kohti hautaa tuuli tyyntyi, aurinko tuli esiin ja linnut alkoivat laulaa, ihan totta ne jotenkin säestivät sitä niin liikuttavaa aikaa, jonka siellä sukuhaudan äärellä olimme.
      Hautausmailla on yleensä vanhoja isoja koivuja ja rauhallista lintujen elellä. Ehkä oli sattumaa, että niissä lähipuiden yläoksistoissa oli laululintuja paikalla juuri silloin, hienon hetken meille tarjosivat.
      Ai niin se feikki, onhan linnuissa matkijoita ja voikin olla kinkkistä erottaa ellei saa näkökontakstia.

• "kawe"

Uskoisin että nimimerkki 1943 pitäisi sinusta.
        H.

• kawe
        hunksz kirjoitti:

"kawe"

Uskoisin että nimimerkki 1943 pitäisi sinusta.
        H.

Onhan minulla nyt pohdittavana sitten, kuka ja miksi, ellei jotain erityistä suorastaan....................
        Niitä valokuvia lienee kertynyt moneen genreen jaettavaksi.

• kawe kirjoitti:

Onhan minulla nyt pohdittavana sitten, kuka ja miksi, ellei jotain erityistä suorastaan....................
        Niitä valokuvia lienee kertynyt moneen genreen jaettavaksi.

"kawe"

Oikeastansa, palstalle pitäisi tehdä aloitus jonka otsikko olisi:
        Kuolleiden kirja.

H.

• demeter

Kiitos kawe tuosta tunnelmankuvauksesta. Minä sitten nautin niistä, vaikka nekin niin usein ryvetetään täällä.
        Juuri samaan ajankohtaan (vaikka vuosia aiemmin) liittyy minunkin unohtumaton hetkeni: olin saanut "vapaata" anoppini saattohoidosta ja menin pienelle metsä-lenkille. Kevään vihreys ja valkovuokot piirittivät minut, kun istahdin kalliolle.
        Perhonen, en edes muista mikä, istahdi kevyenä polvelleni, räpytteli siinä hetken siipiään ja lensi pois. Lapsellinen kun olen, tapaus teki minuun vaikutuksen, siitä tuli suuri kertomus, ihmiselämän kuvaus. Ajattomuudesta katsoen mekin räpiköimme täällä hetken, sitten lennämme keveinä pois...

• Satakielikin melkoinen feikkaaja joskus. Pohjois Vantaan puolella tuntui olevan lähes trendi 90 luvulla että muutama tälläinen kukkui välillä kuin käki.
      No ei niitä käkeen kyllä voinut sekoittaa koska osaavat sätkättää ja pulputtaa kaikenlaista muutakin.

Hauskaahan se jos on hauskaa kuunnella tuttuja linkkejäni, mutta miksi niillä diivailis kun sen osaa lapsikin ?

• Hei kun keikuskelen

Minulla on nyt puolisen tuntia aikaa, joko a) menettää kasvoni tai b) saada rintaani suuren määrän rottinkia ja Erittäin hyvän ryhdin:)
      (Sääksen laps-kotelosta kyse siis)

Kieltämättä olen Hermona. Putkahdin tälle palstalle, kun johonkihan sitä täytyy ees-taas-ravailua kohdentaa, etten ympyrää ala juoksemaan.

Lukaisin aloituksesi.
      Minä en niin pohdiskele, kenenkä nokan sisuksesta livertelyt ilmoille leijailee, kuhan vaan kuuntelen korvat höröllä ja nautiskelen.

Toisaaltaan JOS ajattelisin, että joo-joo se on Satakieli ehdottomasti, niin vaikka se EI olisi, mutta minä niin luulisin, niin silloinhan sillä ei ole mitään väliä, vaikkei se olisikaan, koska enhän minä sitä tietäisi, onks vai ei.
      Sitten sillä olis merkitystä, jos joku Toinen siinä korjaisi erheeni ja ilmoittaisi kyseessä olevankin Mustarastas. Heh, minusta kivan yksinkertaista:)

Tässä pirskaus Lintujen maailmasta. Ollos niin hyvä:
      Ja hyvää tätä päivää täältä sateisesta lännestä.

http://www.youtube.com/watch?v=yJzQiemCIuY&feature=related

• "Hei kun keikuskelen"

Kiitos, mutta luulen että minun on pidäteltävä nauruani.
        Ihastuttavan fiksu kommentti.!

H.

• Hei kun keikuskelen
        hunksz kirjoitti:

"Hei kun keikuskelen"

Kiitos, mutta luulen että minun on pidäteltävä nauruani.
        Ihastuttavan fiksu kommentti.!

H.

Älä toki ala nauruas pidättelemään, anna tulla vaan reippaasti framille.
        Pidättelemätön nauraminen on kutkuttavan antoisaa.
        Ihmisten pitäisi nauraa Joka päivä ainaski muutaman kerran, ellei siitäkin vielä enemmän.

• Mitä vanhat silmäni näkevätkään, näkevät jotain sellaista joka saa hymyn nousemaan silmäkulmiin.
        Näkispä vaan useammin mimimerkkisi.

• meeriamanda
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Älä toki ala nauruas pidättelemään, anna tulla vaan reippaasti framille.
        Pidättelemätön nauraminen on kutkuttavan antoisaa.
        Ihmisten pitäisi nauraa Joka päivä ainaski muutaman kerran, ellei siitäkin vielä enemmän.

Heikku... mielelläni ´lukisin´ sinua useimminkin tällä palstallamma. Sieltä edellisestä jo tänne siirtynyt ja niccinsä muuttanut :))

• Yksmies '

hunksz

Kuhan kerron. Möin Gummeruksen suuren lintukirjan. Kaveri oli etsinyt vuoden ajan, eikä mistään löytänyt. Kaupoistakin loppuunmyyty ajat sitten.

Hyllyssä oli makanut vuosia koskemttomana.

• "Yksmies '"

Tässä iässä ihminen näyttää Pöllöltä, silmälaseineen, eikä uutta nähtävää enää ole.
        Mitä nyt Lady Gaga, taidemaalauksineen.
        Joten turhat kirjat joutavat hyvin kiertoon.
        Nuorille halpa kirja on aarre tipusiin.

Vanhankansan ottamine kuvineen.
        Toivottavasti emme johdata heitä turhuuksien tielle.
        H.

• .,.,.,.,

Käppänä kuljeskeli kamaran kanssa kedoilla kuvaten kiljuhanhia, kirjosieppoja, kulorastaita. Kuitenkin katse kiintyi kallion kupeelle kohisevan kosken kuohuihin kilttujen kisailemiseen.

Käppänä kuljeskeli katua kaljakapakkaan kumartelemaan kaunottarelle, kaivoi käsiinsä kolikoita kolpakon kumoamisesta kiihottuneena. Kävellen kapakan kulmapöydän kulmaukseen kolautti ketaransa kulmapöydän kulmaukseen.

Kaljaa kitatessaan kuvitteli kerrostalokaksionsa kellarissa kaunottarien kiihkeitä kielareita, kumosi kolmannen kolpakkonsa kaihoisasti kulmapöydässä käsiinsä katsellen.

Kello kymmeneltä käveleskeli kamera kaulassaan kerrostalokaksioonsa, kellahti kenkinensä kukkapeitolleen. Kuorsaus kuului keittiöönkin. Kellon käki kukkui keskipäivän kahvinkeittoon.

• ,.,.,.,.,

Huom!

Tälläinen hassu ajatus tuli vaan ykskaks mieleeni. Ei tarkoita ketjun aloittajaa jonka huomasin vasta jälkeenpäin.

• .,.,.,.

Kappas kehveli.... Kameran kanssa

Kävellen kulmapöytään kolautti ketaransa kulmpöydän kulmaukseen...

• henrjii

Satakieli on yölintu,
      että on täälä muitkin milikuvitus matkailijoita, kuin
      mottorisahaa kuuntelevat Pentti/Korppi

• ?

Laptettaako vai ootko tinä vieläkin humalikotta?

• henrjii
        ? kirjoitti:

Päinvastoin, ei haittaa satakieli päivällä, eikä särje päätä mootorisahan vieno pörinä

• henrjii
        ? kirjoitti:

Kyssärin pitäisi homaa olutta, kun kone tekee noin paljon kirjoitusvirheitä

• ,.,.,.,

Käppänä kellahti kedolle katselemaan kaunista koivumetsikköä. Kuunteli kimalaisien kanssa kissankellojen kilinää. Kohosi kameroineen ketaroilleen kuvailemaan kevään kauneutta. Kosketelleni kätösillään kukkasia kimalaisineen.

Kauempana keväisen kaunis keijukainen käveli katukivityksellä kukkamekossaan. Käppänä kumarsi kohteliaasti kaunottarelle, kehoitti käymään kanssaan kahden kaupungilla.Korkokenkien kopse kuului katukivetykseltä kulkiessaan kauppatorille. Kahvituokiolla käppänä kyseli kuulumisia, kirjoitti katuosoitteen muistiin, kertoili käymänsä kesälomallaan katsomassa kevätkeijuansa.

Kahviteltuaan käppänä kuljeskeli kaupungilla, käveli kotiinsa kerrostalokaksioonsa. Kuljetellen käsiänsä kipeilla koivillaan, kellahtaen kukkapeitolleen kuorsasi kevyesti kyljellään.

• ,.,.,.,

siis. kirjoitti katuosoitteen kirjaansa.

Kireessä ajatuskatkos.:/ En ehtinyt tarkistaa.
        Oli kiire saunaan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      589
      2316
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      410
      1832
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1670
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1438
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1276
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      58
      1176
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1164
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      908
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      13
      888
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      833
    Aihe