Autoilua pitäisi verottaa niin kuin muitakin tuotteita, eli pitäisi olla vain ALV. Toisin sanoen ei autoveroa, ei käyttömaksua, ei polttoaineveroa, ei dieselveroa yms.
Seurauksina autokanta uusiutuisi nopeammin. Tämä vähentäisi liikennekuolemia ja vammautumisia. Autot olisivat ympäristöystävällisempiä. Ihmiset saisivat ajaa viattomimmilla ja mukavammilla autoilla. ALV:n tuotto nousisi, kun autoja myytäisiin enemmän. Kaikenlaiset autoon liittyvät harrastukset lisääntyisivät hintojen pudotessa. Ihmisillä olisi varaa pitää useampia autoja, jos olisi tarvis.
Polttoaineveron poistamisen jälkeen Suomalaisilla olisi varaa ajella niillä autoilla enemmän. Tämä näkyisi erityisesti matkailualan työllisyytenä. Nythän viikko etelässä on varmaankin halvempaa, kuin ajaa lappiin ja viettää siellä viikko hotellissa. Etelänloma ei työllistä suomalaisia, eikä tuo ALV tuloja Suomeen.
Lisähyötynä olisi että työmatkojen verovähennysoikeus voitaisiin poistaa. Autoilun ollessa halpaa on ihmisillä varaa matkustaa töihin pidemmältäkin ilman mitään vähennyksiä, joten verotus yksinkertaistuisi. Samaan syssyyn voisi lopettaa kaikki subventiot joukkoliikenteella. Niiden on aika tulla toimeen omillaan.
Monet Suomalaiset on leivän perässä joutunut muuttamaan satojen kilometrien päähän kotiseudustaan ja suvustaan. Olisi hienoa että olisi varaa ihmisillä käydä katsomassa mommoa kuusamossa edes joskus. Pitkien etäisyyksien maassa polttoaineen verottaminen on erityisen sairasta. Joku voisi tehdä tutkimuksen, että paljonko vähemmän ihmisiä olisi historian saatossa kuollut ja vammautunut, jos autoveroa ei koskaan olisi ollut. Veikkaisin että tuhansia ihmishenkiä olisi säästynyt.
Olet maamme armahin Suomenmaa, ihanuuksien ihmemaa.
Verojen poistamisen seuraukset.
74
380
Vastaukset
- ....
Näinhän tämä menee.
http://www.iltalehti.fi/autot/2011092214439673_au.shtml - Veroiton autoilia
Hallitus ottaa sieltä missä otettavaa vielä on. Autoilijoilla on. On pakko oolla, koska autot on sikakalliita, kymmeniä tuhansia halvimmatkin. Bensa on kallista, ns. huollot ne vasta kalliita ovatkin. Toisaalta kalleudesta voi myös hyötyä. Verottomana maksetttavat matkakorvaukset ovat duunarin kultakaivos. Noin yhden vuorokauden työmatkalla tekee helposti yli viikon palkan verran hyvää, josta suurin osa veroittomasti.
- Mistä otetaan?
No niin, kerros sitten, mitä veroja olisit valmis nostamaan?
Nimittäin, jos nuo ehdotuksesi toteutuisivat, niin rahat olisi kuitenkin jostain valtion otettava, joten kerro mistä.
Vai ajetaanko verovaroin kustannetut palvelut, ja muut asiat alas?- Suomi euroopan kuuba
Autoja myytäisiin enemmän. Polttoaineita myytäisiin enemmän. Näistä tulisi lisää verotuloja alv:n muodossa. Kaikki hinnat tippuisivat kuljetuskustannusten laskun myötä. Työllisyys lisääntyisi lisääntyneen kotimaanmatkailun myötä. Vaikkapa karavaarani jättää n. 200 euroa paikkakunnalle.
http://yle.fi/uutiset/leirintaalueet_jaamassa_kylpyloiden_jalkoihin/1066444
Nämä uudet työpaikat saaneet maksaisivat tietenkin palkastaan veroa. Työpaikkoja tulisi tietenkin teollisuuteenkin, jotka saisivat kilpailuetua polttoaineen laskusta muihin maihin verrattuna. Säästöä tulisi tietenkin myös siitä ettei ihmiset joutuisi niin huonoon kuntoon auto-onnettomuuksissa. Polttoaineturisteja saapuisi tankkaamaan Ruotsista ja Norjasta ja tietenkin he osteskelisivat muutakin reissuillaan ja taas Suomella menisi paremmin.
"No niin, kerros sitten, mitä veroja olisit valmis nostamaan?"
Iso osa veromenetyksistä tulisi takaisiin kaikenlaisen elämän palamisena Suomenniemelle. Vaikea on laskea kuinka paljon. Voi olla että veroja tulisi enemmänkin mitä nyt. Mutta jos nyt pitäisi vastata, että mitä veroja olisin valmis nostamaan, niin varmaan sitten niiden veroja joilla ei autoa ole. Vai miksi minun pitäisi maksaa enemmän veroja siksi että omistan auton? - Kestämätön perustelu
Suomi euroopan kuuba kirjoitti:
Autoja myytäisiin enemmän. Polttoaineita myytäisiin enemmän. Näistä tulisi lisää verotuloja alv:n muodossa. Kaikki hinnat tippuisivat kuljetuskustannusten laskun myötä. Työllisyys lisääntyisi lisääntyneen kotimaanmatkailun myötä. Vaikkapa karavaarani jättää n. 200 euroa paikkakunnalle.
http://yle.fi/uutiset/leirintaalueet_jaamassa_kylpyloiden_jalkoihin/1066444
Nämä uudet työpaikat saaneet maksaisivat tietenkin palkastaan veroa. Työpaikkoja tulisi tietenkin teollisuuteenkin, jotka saisivat kilpailuetua polttoaineen laskusta muihin maihin verrattuna. Säästöä tulisi tietenkin myös siitä ettei ihmiset joutuisi niin huonoon kuntoon auto-onnettomuuksissa. Polttoaineturisteja saapuisi tankkaamaan Ruotsista ja Norjasta ja tietenkin he osteskelisivat muutakin reissuillaan ja taas Suomella menisi paremmin.
"No niin, kerros sitten, mitä veroja olisit valmis nostamaan?"
Iso osa veromenetyksistä tulisi takaisiin kaikenlaisen elämän palamisena Suomenniemelle. Vaikea on laskea kuinka paljon. Voi olla että veroja tulisi enemmänkin mitä nyt. Mutta jos nyt pitäisi vastata, että mitä veroja olisin valmis nostamaan, niin varmaan sitten niiden veroja joilla ei autoa ole. Vai miksi minun pitäisi maksaa enemmän veroja siksi että omistan auton?"Autoja myytäisiin enemmän."
Varmaan jonnkin verran, mutta ei paljon, koska ne, jotka jättävät nyt uuden auton ostamatta "verotuksen takia", niin eivät ostaisi autoa, vaikka vero olisi nolla, koska heillä ei olisi varaa kuitenkaan ostaa uutta autoa.
"Kaikki hinnat tippuisivat"
Jonkin verran kyllä, mutta ei niin merkittävästi, että työpaikat sen takia hirveästi lisääntyisi. Työpaikkojen syntymiseen vaikuttaa muut asiat kuin polttoaineen hinta.
"Polttoaineturisteja saapuisi tankkaamaan Ruotsista ja Norjasta ja tietenkin he osteskelisivat muutakin reissuillaan ja taas Suomella menisi paremmin."
Ehkä jonkin verran pohjoisen rajapaikkakunnilla. Suomen talouden kannalta ei mitään merkitystä.
"Iso osa veromenetyksistä tulisi takaisiin kaikenlaisen elämän palamisena Suomenniemelle."
Ei varmasti tulisi. Päin vastoin, koska muita veroja jouduttaisi nostamaan vastaavasti.
"varmaan sitten niiden veroja joilla ei autoa ole"
Eli siis muiden pitäisi maksaa lisää veroja, että sinä voisit ajella halvemmalla ja käyttää muiden kustantamia yhteiskunnan palveluja.
"Vai miksi minun pitäisi maksaa enemmän veroja siksi että omistan auton?"
Tuohan on pelkästään valintakysymys. Jos koet, että autoilu on tuloihisi nähden liian kallista, niin luovu siitä. Tai jos välttämättä pitää liikkua, niin osta halpa auto, joka kuluttaa vähän.
Älä tulkitse kirjoitustani niin, että puolustaisin korkeaa verotusta, mutta tosiasia on se, että valtio tarvitsee rahaa, jos haluamme palvelut säilyttää, ja ei ole mitään syytä liikaa tukea "huviautoilua". Jos taas töiden takia autoa tarvitsee, niin sitähän tuetaan jo kilometrikorvausten/työmatkavähennysten muodossa.
Ja tosiasia on se, että ne, jotka eniten valittavat korkeasta autoilun verotuksesta eniten, niin heillä ei kuitenkaan olisi varaa uuteen autoon, olisi verotus mitä tahansa.
Itse vaihdan uuteen autoon noin kolmen vuoden välein verotuksesta huolimatta. Syitä on kaksi: Minä tarvitsen autoa työn takia, ja minulla on siihen varaa. - Veroiton autoilia
Vastaanpa minäkin. Auton hankintavero voitaisiin poistaa valtiontalouden kannalta tuottoneutraalisti kun autolla ajamisesta alettaisiin periä (laskelmista riippuen) 300-500 e/vuosi esim käyttömaksun muodossa. Jos saisi valita maksatko Kreikalle uuden auton hankinnan yhteydessä 10.000 euroa kertapieraisulla, vai käyttömaksua 400-500 e vuodessa, niin käyttömaksu olisi minun valinta. Kreikassa muuten on 20..25 % halvemmat uudet autot kuin meillä.
- hoikkmies
Kestämätön perustelu kirjoitti:
"Autoja myytäisiin enemmän."
Varmaan jonnkin verran, mutta ei paljon, koska ne, jotka jättävät nyt uuden auton ostamatta "verotuksen takia", niin eivät ostaisi autoa, vaikka vero olisi nolla, koska heillä ei olisi varaa kuitenkaan ostaa uutta autoa.
"Kaikki hinnat tippuisivat"
Jonkin verran kyllä, mutta ei niin merkittävästi, että työpaikat sen takia hirveästi lisääntyisi. Työpaikkojen syntymiseen vaikuttaa muut asiat kuin polttoaineen hinta.
"Polttoaineturisteja saapuisi tankkaamaan Ruotsista ja Norjasta ja tietenkin he osteskelisivat muutakin reissuillaan ja taas Suomella menisi paremmin."
Ehkä jonkin verran pohjoisen rajapaikkakunnilla. Suomen talouden kannalta ei mitään merkitystä.
"Iso osa veromenetyksistä tulisi takaisiin kaikenlaisen elämän palamisena Suomenniemelle."
Ei varmasti tulisi. Päin vastoin, koska muita veroja jouduttaisi nostamaan vastaavasti.
"varmaan sitten niiden veroja joilla ei autoa ole"
Eli siis muiden pitäisi maksaa lisää veroja, että sinä voisit ajella halvemmalla ja käyttää muiden kustantamia yhteiskunnan palveluja.
"Vai miksi minun pitäisi maksaa enemmän veroja siksi että omistan auton?"
Tuohan on pelkästään valintakysymys. Jos koet, että autoilu on tuloihisi nähden liian kallista, niin luovu siitä. Tai jos välttämättä pitää liikkua, niin osta halpa auto, joka kuluttaa vähän.
Älä tulkitse kirjoitustani niin, että puolustaisin korkeaa verotusta, mutta tosiasia on se, että valtio tarvitsee rahaa, jos haluamme palvelut säilyttää, ja ei ole mitään syytä liikaa tukea "huviautoilua". Jos taas töiden takia autoa tarvitsee, niin sitähän tuetaan jo kilometrikorvausten/työmatkavähennysten muodossa.
Ja tosiasia on se, että ne, jotka eniten valittavat korkeasta autoilun verotuksesta eniten, niin heillä ei kuitenkaan olisi varaa uuteen autoon, olisi verotus mitä tahansa.
Itse vaihdan uuteen autoon noin kolmen vuoden välein verotuksesta huolimatta. Syitä on kaksi: Minä tarvitsen autoa työn takia, ja minulla on siihen varaa.oot vitun paska, menettäisit hampaas
- Suomi euroopan kuuba
"Eli siis muiden pitäisi maksaa lisää veroja, että sinä voisit ajella halvemmalla ja käyttää muiden kustantamia yhteiskunnan palveluja."
Niin no nythän tilanne on päivastainen. Autoilijoiden täytyy maksaa enemmän veroja jotta muut voivat maksaa vähemmän ja käytellä yhteiskunnan palveluita. Ei se minusta ole yhtään sen oikeudenmukaisempaa.
Helppo tapa saada menoja alas 5 miljardia on vaikkapa lopettaa viinanjuonti.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010112312741528_uu.shtml
Minkä hinnan olet valmis maksamaan ihmishengistä? Uudet autot ovat kiistatta paljon turvallisempia kuin vanhat. Ja autoveron ansiosta meillä on euroopan vanhin autokanta. Joten autovero tappaa. Se on vähän sama kuin laittaisi palovaroittimille tai pelastusliiveille raippaveron. - 50% ?
Alv kanta voi olla eri asioilla erilainen myös muualla EU-maissa...
- Autovero forever
"Seurauksina autokanta uusiutuisi nopeammin. Tämä vähentäisi liikennekuolemia ja vammautumisia."
Höpö, höpö, ei ole olemassa mitään näyttöä siitä että autoveron poisto vähentäisi liikenteessä kuolemia ja loukkaantumisia. Joka tälläistä väittää on hänellä todistamistaakka. Anna arvio paljonko muka uhrien määrä vähenisi?
Autovero on aivan erinomainen vero. Jokainen voi ihan itse päättää paljonko maksaa veroa. Jos ostaa kalliin auton maksaa paljon veroa, jos halvan maksaa vähän. Ei näin loistavasta verosta pidä missään tapauksessa luopua, se olisi aivan järjetöntä!- Suomi euroopan kuuba
"Höpö, höpö, ei ole olemassa mitään näyttöä siitä että autoveron poisto vähentäisi liikenteessä kuolemia ja loukkaantumisia. Joka tälläistä väittää on hänellä todistamistaakka. Anna arvio paljonko muka uhrien määrä vähenisi?"
Ei mitään näyttöä? Johan tuossa linkki aiemmin oli.
http://www.iltalehti.fi/autot/2011092214439673_au.shtml
En minä osaa mitään arviota antaa että paljonko uhrit vähenisivät.Paljon joka tapauksessa. Itse ainakin kolaroisin mielummin uudella kuin vaikka 20 vuotta vanhalla autolla.
"Autovero on aivan erinomainen vero. Jokainen voi ihan itse päättää paljonko maksaa veroa. Jos ostaa kalliin auton maksaa paljon veroa, jos halvan maksaa vähän. Ei näin loistavasta verosta pidä missään tapauksessa luopua, se olisi aivan järjetöntä!"
Monista veroista voi itse päättää. Esim. Kun tekee vähemmän toitä, maksaa vähemmän veroja. Jos ei tee töitä ollenkaan, niin muut maksavat veroja ja antavat sille joka ei tee töitä. - Totuuss..
Suomi euroopan kuuba kirjoitti:
"Höpö, höpö, ei ole olemassa mitään näyttöä siitä että autoveron poisto vähentäisi liikenteessä kuolemia ja loukkaantumisia. Joka tälläistä väittää on hänellä todistamistaakka. Anna arvio paljonko muka uhrien määrä vähenisi?"
Ei mitään näyttöä? Johan tuossa linkki aiemmin oli.
http://www.iltalehti.fi/autot/2011092214439673_au.shtml
En minä osaa mitään arviota antaa että paljonko uhrit vähenisivät.Paljon joka tapauksessa. Itse ainakin kolaroisin mielummin uudella kuin vaikka 20 vuotta vanhalla autolla.
"Autovero on aivan erinomainen vero. Jokainen voi ihan itse päättää paljonko maksaa veroa. Jos ostaa kalliin auton maksaa paljon veroa, jos halvan maksaa vähän. Ei näin loistavasta verosta pidä missään tapauksessa luopua, se olisi aivan järjetöntä!"
Monista veroista voi itse päättää. Esim. Kun tekee vähemmän toitä, maksaa vähemmän veroja. Jos ei tee töitä ollenkaan, niin muut maksavat veroja ja antavat sille joka ei tee töitä."80-luvulla tehdyssä autossa on yhdeksän kertaa suurempi riski kuolla kuin vuoden 2005 mallissa."
Veikkaanpa, että ne, jotka ajavat 80-luvun autoilla, tai 90-luvun alkupuolen autoilla, ei pystyisi/haluaisi ostaa uutta autoa, vaikka vero olisi nolla. - Suomi euroopan kuuba
Totuuss.. kirjoitti:
"80-luvulla tehdyssä autossa on yhdeksän kertaa suurempi riski kuolla kuin vuoden 2005 mallissa."
Veikkaanpa, että ne, jotka ajavat 80-luvun autoilla, tai 90-luvun alkupuolen autoilla, ei pystyisi/haluaisi ostaa uutta autoa, vaikka vero olisi nolla.Kun uudet autot maksaisivat vähemmän niin ne käytettyinäkin maksaisivat tietenkin vähemmän eli hinnat halpenisivat kaiken ikäisissä autoissa ja käytetyn auton ostaja siis saisi uudemman auton samalla rahalla. Joten kaikki pääsisivät nauttimaan uudempien autojen paremmasta turvallisuudesta, ympäristöystävällisyydestä, luotettavuudesta yms.
Samalla pitäisi lopettaa käytettyjen tuontiautojen verotus, joka taas pistäisi vipinää juuri käytettyjen autojen hintojen laskulle. - Autovero forever
Suomi euroopan kuuba kirjoitti:
"Höpö, höpö, ei ole olemassa mitään näyttöä siitä että autoveron poisto vähentäisi liikenteessä kuolemia ja loukkaantumisia. Joka tälläistä väittää on hänellä todistamistaakka. Anna arvio paljonko muka uhrien määrä vähenisi?"
Ei mitään näyttöä? Johan tuossa linkki aiemmin oli.
http://www.iltalehti.fi/autot/2011092214439673_au.shtml
En minä osaa mitään arviota antaa että paljonko uhrit vähenisivät.Paljon joka tapauksessa. Itse ainakin kolaroisin mielummin uudella kuin vaikka 20 vuotta vanhalla autolla.
"Autovero on aivan erinomainen vero. Jokainen voi ihan itse päättää paljonko maksaa veroa. Jos ostaa kalliin auton maksaa paljon veroa, jos halvan maksaa vähän. Ei näin loistavasta verosta pidä missään tapauksessa luopua, se olisi aivan järjetöntä!"
Monista veroista voi itse päättää. Esim. Kun tekee vähemmän toitä, maksaa vähemmän veroja. Jos ei tee töitä ollenkaan, niin muut maksavat veroja ja antavat sille joka ei tee töitä.Ei tuo Iltalehden juttu kerro sitä paljonko liikennekuolemat ja loukkaantumiset vähentyisivät jos autovero poistuisi. Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu nuorille ja rattijuopoille. Kuvitteletko sinä että nämä alkaisivat ostamaan uusia autoja vaikka autovero poistuisi?
Sinun tehtäväsi on todistaa että autoveron poisto merkittävästi lisäisi liikenneturvallisuutta. Mitään faktaa et ole esittänyt, sinulla on todistustaakka.
Jos et tahdo maksaa paljoa veroja ryhdy työttömäksi jos verojen maksu on niin vastemielistä. Ole huoletti, me jotka käymme töissä elätämme sinut jos työttömäksi heittäydyt. - Autovero forever
Suomi euroopan kuuba kirjoitti:
Kun uudet autot maksaisivat vähemmän niin ne käytettyinäkin maksaisivat tietenkin vähemmän eli hinnat halpenisivat kaiken ikäisissä autoissa ja käytetyn auton ostaja siis saisi uudemman auton samalla rahalla. Joten kaikki pääsisivät nauttimaan uudempien autojen paremmasta turvallisuudesta, ympäristöystävällisyydestä, luotettavuudesta yms.
Samalla pitäisi lopettaa käytettyjen tuontiautojen verotus, joka taas pistäisi vipinää juuri käytettyjen autojen hintojen laskulle."Joten kaikki pääsisivät nauttimaan uudempien autojen paremmasta turvallisuudesta, ympäristöystävällisyydestä, luotettavuudesta yms."
Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu nuorille ja rattijuopoille. Mitä hyötyä hieman uudemmasta autosta heille on kun ajavat toistasataa ilman turvavyötä mutkan suoraksi paksua puuta päin?
Autoveron poisto ja verotuksen siirtäminen esim. käyttömaksuun tai mihin muuhun tahansa veroon on tulonsiirto pieni ja keskituloisilta varakkaille. Varakkaiden verotus pienenisi kun autovero poistuisi, muiden verotus nousisi. Ei tuollainen tule menemään läpi. - Suomi euroopan kuuba
Autovero forever kirjoitti:
Ei tuo Iltalehden juttu kerro sitä paljonko liikennekuolemat ja loukkaantumiset vähentyisivät jos autovero poistuisi. Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu nuorille ja rattijuopoille. Kuvitteletko sinä että nämä alkaisivat ostamaan uusia autoja vaikka autovero poistuisi?
Sinun tehtäväsi on todistaa että autoveron poisto merkittävästi lisäisi liikenneturvallisuutta. Mitään faktaa et ole esittänyt, sinulla on todistustaakka.
Jos et tahdo maksaa paljoa veroja ryhdy työttömäksi jos verojen maksu on niin vastemielistä. Ole huoletti, me jotka käymme töissä elätämme sinut jos työttömäksi heittäydyt."Ei tuo Iltalehden juttu kerro sitä paljonko liikennekuolemat ja loukkaantumiset vähentyisivät jos autovero poistuisi."
Ei niin.
"Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu nuorille ja rattijuopoille. Kuvitteletko sinä että nämä alkaisivat ostamaan uusia autoja vaikka autovero poistuisi?"
En tiedä. Riippuu nuoren tai rattijuopon sosioekonomisesta asemasta. Onneksi hinnat tippuisivat myös käytetyissä.
"Sinun tehtäväsi on todistaa että autoveron poisto merkittävästi lisäisi liikenneturvallisuutta. Mitään faktaa et ole esittänyt, sinulla on todistustaakka."
Autojen laskenut hinta lisäisi kysyntää ja uudet autot ovat turvallisempia. Jos et usko että hinta vaikuttaa tuotteen kysyntään tai että uudet autot ovat vanhoja turvallisempia, niin en voi mitään. - Autovero forever
Suomi euroopan kuuba kirjoitti:
"Ei tuo Iltalehden juttu kerro sitä paljonko liikennekuolemat ja loukkaantumiset vähentyisivät jos autovero poistuisi."
Ei niin.
"Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu nuorille ja rattijuopoille. Kuvitteletko sinä että nämä alkaisivat ostamaan uusia autoja vaikka autovero poistuisi?"
En tiedä. Riippuu nuoren tai rattijuopon sosioekonomisesta asemasta. Onneksi hinnat tippuisivat myös käytetyissä.
"Sinun tehtäväsi on todistaa että autoveron poisto merkittävästi lisäisi liikenneturvallisuutta. Mitään faktaa et ole esittänyt, sinulla on todistustaakka."
Autojen laskenut hinta lisäisi kysyntää ja uudet autot ovat turvallisempia. Jos et usko että hinta vaikuttaa tuotteen kysyntään tai että uudet autot ovat vanhoja turvallisempia, niin en voi mitään.Autoveron poisto tulisi hirvittävän kalliiksi, ei valtiolla ole siihen varaa. Jos liikenneturvallisuutta tahdotaan kustannustehokkaasti parantaa niin lisätään poliisin resursseja jotta kaahaajia ja rattijuoppoja saadaan enemmän kiinni. Lisää sakotusta, lisäpoliisit maksaisivat itse itsensä takaisin. Miltä tämä kuulostaa, takuulla liikenneturvallisuus paranisi kun liikenteessä olisi vähemmän kaahareita ja rattareita.
- perseesi forever
Autovero forever kirjoitti:
Ei tuo Iltalehden juttu kerro sitä paljonko liikennekuolemat ja loukkaantumiset vähentyisivät jos autovero poistuisi. Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu nuorille ja rattijuopoille. Kuvitteletko sinä että nämä alkaisivat ostamaan uusia autoja vaikka autovero poistuisi?
Sinun tehtäväsi on todistaa että autoveron poisto merkittävästi lisäisi liikenneturvallisuutta. Mitään faktaa et ole esittänyt, sinulla on todistustaakka.
Jos et tahdo maksaa paljoa veroja ryhdy työttömäksi jos verojen maksu on niin vastemielistä. Ole huoletti, me jotka käymme töissä elätämme sinut jos työttömäksi heittäydyt.Sinä kommunisti jaksat toitottaa, että nuo kolareiden ajajat ovat juoppoja, nuoria ja ties mitä. Se on vain sinun oma typerä mielipiteesi vailla mitään tutkimustulosta ja faktoja kuinka ihmiset noihin lokeroihin jaotellaan.
Täyttä paskapuhetta. - Autovero forever
perseesi forever kirjoitti:
Sinä kommunisti jaksat toitottaa, että nuo kolareiden ajajat ovat juoppoja, nuoria ja ties mitä. Se on vain sinun oma typerä mielipiteesi vailla mitään tutkimustulosta ja faktoja kuinka ihmiset noihin lokeroihin jaotellaan.
Täyttä paskapuhetta.Kuolonkolareiden suurimmat syyt ovat rankka ylinopeus ja rattijuopumus. Onneksi yli 90% tapauksista kaaharit ja rattarit tappavat itsensä tai kyytiin nousseet jotka ovat ottaneet tietoisen riskin.
Kerro sinä ketkä mielestäsi kuolonkolareita ajavat, naiset, perheenisät, ketkä? - perseesi forever
Autovero forever kirjoitti:
Kuolonkolareiden suurimmat syyt ovat rankka ylinopeus ja rattijuopumus. Onneksi yli 90% tapauksista kaaharit ja rattarit tappavat itsensä tai kyytiin nousseet jotka ovat ottaneet tietoisen riskin.
Kerro sinä ketkä mielestäsi kuolonkolareita ajavat, naiset, perheenisät, ketkä?Ja faktaa väitteisiisi, kiitos !. Tunnen/tunsin ikävä kyllä muutaman ihmisen, jotka ovat kuolleet tai loukkaantuneet kolarissa ja kukaan heistä ei osu kategoriaasi.
Lehdissä olevien kolarijuttujen perusteella kolareita ajavat ihan kaikki "ryhmät". - proporvari
Autovero forever kirjoitti:
"Joten kaikki pääsisivät nauttimaan uudempien autojen paremmasta turvallisuudesta, ympäristöystävällisyydestä, luotettavuudesta yms."
Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu nuorille ja rattijuopoille. Mitä hyötyä hieman uudemmasta autosta heille on kun ajavat toistasataa ilman turvavyötä mutkan suoraksi paksua puuta päin?
Autoveron poisto ja verotuksen siirtäminen esim. käyttömaksuun tai mihin muuhun tahansa veroon on tulonsiirto pieni ja keskituloisilta varakkaille. Varakkaiden verotus pienenisi kun autovero poistuisi, muiden verotus nousisi. Ei tuollainen tule menemään läpi.Vanhoille autoille pitäisi laittaa suuri haittamaksut. Samoin ulkomailta ei saisi tuoda vanhoja käytettyjä, niiden keski-ikä on liki 10 vuotta.
- Reilu 9 tonnia
Totuuss.. kirjoitti:
"80-luvulla tehdyssä autossa on yhdeksän kertaa suurempi riski kuolla kuin vuoden 2005 mallissa."
Veikkaanpa, että ne, jotka ajavat 80-luvun autoilla, tai 90-luvun alkupuolen autoilla, ei pystyisi/haluaisi ostaa uutta autoa, vaikka vero olisi nolla.palkkaa brutto ja vähän vaille 8 tonnia netto Keski-Euroopan hyvinvointivaltiossa virkamieshommissa. Mahdollisuus ajaa vaikka millä autolla mutta silti automme on parin tonnin arvoinen 90-luvun alun vähän ajettu ja hyväkuntoinen luxusmalli. Kolareilta olen välttynyt koko ikäni, ehkä siksi että pyrin ajamaan järkeä käyttäen ja tyhmiä riskejä vältellen.
- Kyllä Merja osaa
Kerro huolesi meidän liikenneministeri punkerolle ( Merjalle). Hänhän aikoo laittaa koko maailman autoteollisuuden polvilleen,vaatimalla autoihin sellaiset turvavyöt,joita jos ei käytä,niin ei autolla pysty ajamaankaan. On se vaan kova täti se Merja. Että eiköhän Merja haluaisi että suomessa olisi euroopan edullisemmat uudet autot,kun se parantaisi liikenneturvallisuutta ja vähentäisi liikennekuolemat lähes kokonaan,kun viellä olisi kaikissa autoissa alkolukotkin.
- ei toimi
Toimiiko tuo ajatus että autoveron poistamisesta seuraisi niin paljon lisäkysyntää, että autoista kertyvä alv-tuotto riittäisi korvaamaan nyt noin 1,2 miljardin suuruisen autoverotuoton?
Tehdäänpä pieni päässälaskuharjoitus. Oletetaan, että autovero olisi 20 % autojen kuluttajahinnasta. Alv on 23 %, laskettuna hinnasta ilman autoveroa.
No niin, jos auton kuluttajahinta olisi 100, siinä olisi autoveroa 20 ja alvia 18,4. Verot yhteensä 38,4. Tämä summa pitäisi kertyä jatkossakin valtion kassaan. Poistetaan sitten autovero, jolloin hinnaksi saataisiin 80.
Laskutehtävänä on, kuinka paljon enemmän autoja pitäisi myydä, jotta tuo 38,4 kertyisi kun yhden auton alv= 18,4? Myynnin kasvun pitäisi vanhan kansakoulun laskuopin mukaan olla 38,4 / 18,4, eli vähän yli 2. Siis uusien autohen kysynnän pitäisi olla pysyvästi tuplat nykyiseen verrattuna.
Tämähän ei ole realistisesti mahdollista. Lisävaatimuksena vielä olisi, että auton ostajien pitäisi ottaa autoihin käytettävä tuplarahamäärä tinkimällä jostain muusta kuin jo alvin alaisesta kotimaisesta kysynnästä, jotta homma ei menisi aivan hölmöläisten peitonleikkuuksi. Eli rahaa pitäisi sataa taivaasta.
Ei taatusti onnistu muualla kuin ehkä Kreikassa. Ja tällä palstalla tietysti.- 26
"Ei taatusti onnistu muualla kuin ehkä Kreikassa. Ja tällä palstalla tietysti."
Onnistuu vaikkapa Ruotsissa ja Saksassa. Niissä maissa ei ole autoveroa.
Meillä Suomen Kommunistisessa Kansantasavallassa se on mahdotonta. - Autovero forever
26 kirjoitti:
"Ei taatusti onnistu muualla kuin ehkä Kreikassa. Ja tällä palstalla tietysti."
Onnistuu vaikkapa Ruotsissa ja Saksassa. Niissä maissa ei ole autoveroa.
Meillä Suomen Kommunistisessa Kansantasavallassa se on mahdotonta.Ruotsissa kokonaisveroaste on korkeampi kuin Suomessa. Mitä veroa sinä tahdot korottaa sen takia että autovero poistetaan?
Nyt autoveroa paljon maksavat ovat hyvätuloisia. Heiltä pitäisi poistaa vero jonka he vapaaehtoisesti maksavat ja alkaa verottamaan pieni ja keskituloisia että toiset saavat ökyautonsa halvemmalla. Ei tuollainen tule menemään läpi! - Suomi euroopan kuuba
Autovero forever kirjoitti:
Ruotsissa kokonaisveroaste on korkeampi kuin Suomessa. Mitä veroa sinä tahdot korottaa sen takia että autovero poistetaan?
Nyt autoveroa paljon maksavat ovat hyvätuloisia. Heiltä pitäisi poistaa vero jonka he vapaaehtoisesti maksavat ja alkaa verottamaan pieni ja keskituloisia että toiset saavat ökyautonsa halvemmalla. Ei tuollainen tule menemään läpi!"Ruotsissa kokonaisveroaste on korkeampi kuin Suomessa. Mitä veroa sinä tahdot korottaa sen takia että autovero poistetaan?"
No Saksassa tuskin on kokonaisveroaste suurempi kuin Suomessa ja muutenkin sen talous on paremmassa jamassa kuin Suomen. Minulle sopii hyvin että niiden verotusta nostetaan jotka ei autoja ostele. Miksi ihmeessa heidän pitää nyt maksaa vähemmän veroja kuin autonostajien?
"Nyt autoveroa paljon maksavat ovat hyvätuloisia. Heiltä pitäisi poistaa vero jonka he vapaaehtoisesti maksavat ja alkaa verottamaan pieni ja keskituloisia että toiset saavat ökyautonsa halvemmalla. Ei tuollainen tule menemään läpi!"
Autoveroa maksavat ihan tavalliset ihmiset. Otetaan vaikka halvin myynnissä oleva golf malli, niin siinä autoveron osuus näyttäisi olevan 4275 euroa. Ja golf on tavallinen perusauto jos mikä. Samaan aikaan kun joltain perheeltä viedään yli 4 tonnia niin toiseltä perheeltä ei viedä mitään, vaan sen sijaan suventoidaan verovaroista heidän bussimatkailua. - Suomi euroopan kuuba
"Toimiiko tuo ajatus että autoveron poistamisesta seuraisi niin paljon lisäkysyntää, että autoista kertyvä alv-tuotto riittäisi korvaamaan nyt noin 1,2 miljardin suuruisen autoverotuoton?"
Ei kukaan ole tuollaista edes väittänyt. - Autovero forever
Suomi euroopan kuuba kirjoitti:
"Ruotsissa kokonaisveroaste on korkeampi kuin Suomessa. Mitä veroa sinä tahdot korottaa sen takia että autovero poistetaan?"
No Saksassa tuskin on kokonaisveroaste suurempi kuin Suomessa ja muutenkin sen talous on paremmassa jamassa kuin Suomen. Minulle sopii hyvin että niiden verotusta nostetaan jotka ei autoja ostele. Miksi ihmeessa heidän pitää nyt maksaa vähemmän veroja kuin autonostajien?
"Nyt autoveroa paljon maksavat ovat hyvätuloisia. Heiltä pitäisi poistaa vero jonka he vapaaehtoisesti maksavat ja alkaa verottamaan pieni ja keskituloisia että toiset saavat ökyautonsa halvemmalla. Ei tuollainen tule menemään läpi!"
Autoveroa maksavat ihan tavalliset ihmiset. Otetaan vaikka halvin myynnissä oleva golf malli, niin siinä autoveron osuus näyttäisi olevan 4275 euroa. Ja golf on tavallinen perusauto jos mikä. Samaan aikaan kun joltain perheeltä viedään yli 4 tonnia niin toiseltä perheeltä ei viedä mitään, vaan sen sijaan suventoidaan verovaroista heidän bussimatkailua."No Saksassa tuskin on kokonaisveroaste suurempi kuin Suomessa ja muutenkin sen talous on paremmassa jamassa kuin Suomen."
Ruotsi on pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta johon kuuluu korkea veroaste. Sen takia Ruotsiin vertaaminen on järkevämpää kuin Saksaan ja Ruotsissa kokonaisveroaste on Suomen korkeampi.
Jos uuden Golfin ostaminen tuntuu esimerkkiperheellesi ylivoimaiselta voivat he aivan vapaasti siirtyä käyttämään verovaroista subventoitua bussimatkailua. Jos ei ole varaa ostaa uutta autoa pitää ostaa käytetty. Elämä on täynnä valintoja. - Suomi euroopan kuuba
Autovero forever kirjoitti:
"No Saksassa tuskin on kokonaisveroaste suurempi kuin Suomessa ja muutenkin sen talous on paremmassa jamassa kuin Suomen."
Ruotsi on pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta johon kuuluu korkea veroaste. Sen takia Ruotsiin vertaaminen on järkevämpää kuin Saksaan ja Ruotsissa kokonaisveroaste on Suomen korkeampi.
Jos uuden Golfin ostaminen tuntuu esimerkkiperheellesi ylivoimaiselta voivat he aivan vapaasti siirtyä käyttämään verovaroista subventoitua bussimatkailua. Jos ei ole varaa ostaa uutta autoa pitää ostaa käytetty. Elämä on täynnä valintoja."Ruotsi on pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta johon kuuluu korkea veroaste. Sen takia Ruotsiin vertaaminen on järkevämpää kuin Saksaan ja Ruotsissa kokonaisveroaste on Suomen korkeampi."
Minä luovun mielelläni tällaisesta pohjoismaisesta hyvinvointivaltiosta ja otan Saksan mallin tilalle.
"Jos uuden Golfin ostaminen tuntuu esimerkkiperheellesi ylivoimaiselta voivat he aivan vapaasti siirtyä käyttämään verovaroista subventoitua bussimatkailua."
Ei voi jos joukkoliikennettä ei ole tai siihen aikaan ei kulje kun sitä tarvitsisi.
"Jos ei ole varaa ostaa uutta autoa pitää ostaa käytetty. Elämä on täynnä valintoja."
Niin ja mahdollisessa kolarissa kuolee tai vammautuu todennäköisemmin. Tämän valinnan teki Suomen kommunistinen kansantasavalta eikä kukaan itse. - Autovero forever
Suomi euroopan kuuba kirjoitti:
"Ruotsi on pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta johon kuuluu korkea veroaste. Sen takia Ruotsiin vertaaminen on järkevämpää kuin Saksaan ja Ruotsissa kokonaisveroaste on Suomen korkeampi."
Minä luovun mielelläni tällaisesta pohjoismaisesta hyvinvointivaltiosta ja otan Saksan mallin tilalle.
"Jos uuden Golfin ostaminen tuntuu esimerkkiperheellesi ylivoimaiselta voivat he aivan vapaasti siirtyä käyttämään verovaroista subventoitua bussimatkailua."
Ei voi jos joukkoliikennettä ei ole tai siihen aikaan ei kulje kun sitä tarvitsisi.
"Jos ei ole varaa ostaa uutta autoa pitää ostaa käytetty. Elämä on täynnä valintoja."
Niin ja mahdollisessa kolarissa kuolee tai vammautuu todennäköisemmin. Tämän valinnan teki Suomen kommunistinen kansantasavalta eikä kukaan itse."Tämän valinnan teki Suomen kommunistinen kansantasavalta eikä kukaan itse."
Väännetään rautalangasta että yksinkertaisempikin ymmärtää. Suomessa lait, myös autoverolait, säätää eduskunta. Eduskunnan valitsee vapailla vaaleilla täysi-ikäiset suomalaiset. Tätä sanotaan edustukselliseksi demokratiassa, se on käytössä lähes kaikissa länsimaissa, myös Saksassa. Jos sinulle ei kelpaa vapaan maan, vapaan kansan valitseman eduskunnan päätökset voit aivan vapaasti muuttaa Saksaan. Siellä viinakin on halpaa ja varmaan huoratkin. Ajattele, halpoja autoja, viinaa ja huoria, varmasti siellä viihtyisit. Miksi Suomessa kärsit kun onnela on lähellä? - Suomi euroopan kuuba
Autovero forever kirjoitti:
"Tämän valinnan teki Suomen kommunistinen kansantasavalta eikä kukaan itse."
Väännetään rautalangasta että yksinkertaisempikin ymmärtää. Suomessa lait, myös autoverolait, säätää eduskunta. Eduskunnan valitsee vapailla vaaleilla täysi-ikäiset suomalaiset. Tätä sanotaan edustukselliseksi demokratiassa, se on käytössä lähes kaikissa länsimaissa, myös Saksassa. Jos sinulle ei kelpaa vapaan maan, vapaan kansan valitseman eduskunnan päätökset voit aivan vapaasti muuttaa Saksaan. Siellä viinakin on halpaa ja varmaan huoratkin. Ajattele, halpoja autoja, viinaa ja huoria, varmasti siellä viihtyisit. Miksi Suomessa kärsit kun onnela on lähellä?"Jos sinulle ei kelpaa vapaan maan, vapaan kansan valitseman eduskunnan päätökset voit aivan vapaasti muuttaa Saksaan."
En tietenkään muuta kotimaastani mihinkään. Sen sijaan yritän tehdä maastani oikeudenmukaisemman ja paremman paikan elää.
Mutta jos kerran vapailla vaaleilla täysi-ikäiset suomalaiset ovat valinneet länsi-euroopan vanhimman autokannan, eli turvattomimman ja saastuttavimman ja epäluotettavimman, niin kai se on sitten ihana asia.
Tulee kyllä muuten mieleen, että miksi Suomi laskee itsensä Länsi-eurooppaan? Helsinki on idenpänä kuin Varsova ja kuten autokannan iästäkin voi päätellä, että ei Suomi mihinkään Länsi-eurooppaan kuulu.
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194656316338/artikkeli/suomen ikaloppu autokanta vanhenee edelleen.html - Kuitunen never again
Autovero forever kirjoitti:
"Tämän valinnan teki Suomen kommunistinen kansantasavalta eikä kukaan itse."
Väännetään rautalangasta että yksinkertaisempikin ymmärtää. Suomessa lait, myös autoverolait, säätää eduskunta. Eduskunnan valitsee vapailla vaaleilla täysi-ikäiset suomalaiset. Tätä sanotaan edustukselliseksi demokratiassa, se on käytössä lähes kaikissa länsimaissa, myös Saksassa. Jos sinulle ei kelpaa vapaan maan, vapaan kansan valitseman eduskunnan päätökset voit aivan vapaasti muuttaa Saksaan. Siellä viinakin on halpaa ja varmaan huoratkin. Ajattele, halpoja autoja, viinaa ja huoria, varmasti siellä viihtyisit. Miksi Suomessa kärsit kun onnela on lähellä?Edistyksellinen demokratia, hah :D. Suomessa on edistyksellistä vain piilo-korruptio, kartellit, voidellut poliitikot ja kommunisti-virkamiehet.
Asun muuten Saksassa; taitaa tulla 7 vuotta pian täyteen. Kiva oli ostaa pari vuotta sitten MB V6-koneella ja uutta katsellaan parhaillaan. Huorat ei kiinnosta, mutta kaljaa saa ostaa mistä tahansa ja sitä saa juoda ilman aidattuja anniskelualueita ja ilman keltaliivisten järkkärien kyttäystä.
On muuten mahtava asia, kun ihminen tuntee itsensä vapaaksi ja voi ostaa laatutavaroita ilman jotain komukoiden keksimiä erityisveroja. Multa tuntuu asua itäblokissa ? - adios pölhö
Kuitunen never again kirjoitti:
Edistyksellinen demokratia, hah :D. Suomessa on edistyksellistä vain piilo-korruptio, kartellit, voidellut poliitikot ja kommunisti-virkamiehet.
Asun muuten Saksassa; taitaa tulla 7 vuotta pian täyteen. Kiva oli ostaa pari vuotta sitten MB V6-koneella ja uutta katsellaan parhaillaan. Huorat ei kiinnosta, mutta kaljaa saa ostaa mistä tahansa ja sitä saa juoda ilman aidattuja anniskelualueita ja ilman keltaliivisten järkkärien kyttäystä.
On muuten mahtava asia, kun ihminen tuntee itsensä vapaaksi ja voi ostaa laatutavaroita ilman jotain komukoiden keksimiä erityisveroja. Multa tuntuu asua itäblokissa ?Hyvältä tuntuu asua täällä.
Viimeiset kohta 7 vuotta varsinkin ovat olleet viihtyisämpiä. - Autovero forever
Kuitunen never again kirjoitti:
Edistyksellinen demokratia, hah :D. Suomessa on edistyksellistä vain piilo-korruptio, kartellit, voidellut poliitikot ja kommunisti-virkamiehet.
Asun muuten Saksassa; taitaa tulla 7 vuotta pian täyteen. Kiva oli ostaa pari vuotta sitten MB V6-koneella ja uutta katsellaan parhaillaan. Huorat ei kiinnosta, mutta kaljaa saa ostaa mistä tahansa ja sitä saa juoda ilman aidattuja anniskelualueita ja ilman keltaliivisten järkkärien kyttäystä.
On muuten mahtava asia, kun ihminen tuntee itsensä vapaaksi ja voi ostaa laatutavaroita ilman jotain komukoiden keksimiä erityisveroja. Multa tuntuu asua itäblokissa ?Sekö on onnellisen elämän salaisuus, autoverottomia autoja ja kaljaa saa ostaa mistä tahansa?
Onnellisuutta mittaavissa tutkimuksissa suomalaiset ovat aivan huipulla, pärjänneet paremmin kuin Saksa. Ei tästä ole kuin pari vuotta kun Newsweek lehden mielestä Suomi oli maailman paras maa. Mitäpä tuollainen kommarilehti tietää, tärkeintä elämässä on verottomat autot ja se että kaljaa saa mistä tahansa milloin tahansa. - Kuitunen never again
Autovero forever kirjoitti:
Sekö on onnellisen elämän salaisuus, autoverottomia autoja ja kaljaa saa ostaa mistä tahansa?
Onnellisuutta mittaavissa tutkimuksissa suomalaiset ovat aivan huipulla, pärjänneet paremmin kuin Saksa. Ei tästä ole kuin pari vuotta kun Newsweek lehden mielestä Suomi oli maailman paras maa. Mitäpä tuollainen kommarilehti tietää, tärkeintä elämässä on verottomat autot ja se että kaljaa saa mistä tahansa milloin tahansa.http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201205179125&ext=rss (Suomen onnellisuus laskemassa).
Saksassa on helvetin mukavaa, että on tarpeeksi töitä ja kunnon työlait, turvallista olla turvallisessa työsuhteessa ja hyvällä palkalla. Suomessa nuorista 20% on työttömänä tai työharjoittelussa frimojen kusetettavana.
Siinä lisää onnellisuutta kivan hintatason lisäksi. - tilastoja
Suomi euroopan kuuba kirjoitti:
"Ruotsissa kokonaisveroaste on korkeampi kuin Suomessa. Mitä veroa sinä tahdot korottaa sen takia että autovero poistetaan?"
No Saksassa tuskin on kokonaisveroaste suurempi kuin Suomessa ja muutenkin sen talous on paremmassa jamassa kuin Suomen. Minulle sopii hyvin että niiden verotusta nostetaan jotka ei autoja ostele. Miksi ihmeessa heidän pitää nyt maksaa vähemmän veroja kuin autonostajien?
"Nyt autoveroa paljon maksavat ovat hyvätuloisia. Heiltä pitäisi poistaa vero jonka he vapaaehtoisesti maksavat ja alkaa verottamaan pieni ja keskituloisia että toiset saavat ökyautonsa halvemmalla. Ei tuollainen tule menemään läpi!"
Autoveroa maksavat ihan tavalliset ihmiset. Otetaan vaikka halvin myynnissä oleva golf malli, niin siinä autoveron osuus näyttäisi olevan 4275 euroa. Ja golf on tavallinen perusauto jos mikä. Samaan aikaan kun joltain perheeltä viedään yli 4 tonnia niin toiseltä perheeltä ei viedä mitään, vaan sen sijaan suventoidaan verovaroista heidän bussimatkailua.Kokonaisveroasteista komission tilastojen mukaan:
suomi 2010: 42.,1 % BKT:stä
ruotsi 2010 45,8 %
saksa 2010 38,1
ranska 2010 42,5
italia 2010: 42.1
kreikka 31
tanska 47.6
Saksan vienti on 100 miljardia ylijäämäinen ja volyymi muutoinkin suuri, joten ei ihme että pärjäävät hieman pienemmällä veroasteella.
Joka tapauksessa talous ratkaisee nämä autoasiat eikä verotus.
- 30v nähneenä
Valtoovarainministeriön päättäjiä ei ole koskaan kiinnostanut liikenneturvallisuus, heille aivan sama kuinka vanhoilla peleillä täällä ajetaan kunhan rahaa tulee ja kansa kärsii. Siellä on ollut ja on vieläkin kavereita joille tätä autoverotus on ase vittuilla kansalle.
Kaikki turvallisuutta parantat turvavarusteet ovat aina verotettu täällä täyden autoveron mukaan, abs jne.- Autovero forever
Liikenneturvallisuuteen vetoaminen on tekosyy, ei sen poistamïnen onnettomuuksia vähentäisi kuin marginaalisesti. Kuolonkolareita ajavat pääsääntoisesti nuoret ja rattijuopot. Ei heillä ole varaa ostaa uusia autoja vaikka autoveroa ei olisi. He ajavat hurjaa ylinopeutta eivätkä edes käytä turvavöitä, ei siis ihme jos ruumiita tulee. Onneksi yli 90% uhreista on joko kaahari itse tai hänen kyydissään olevat jotka ovat ottaneet tietoisen riskin.
- Tutkimustietoa..
http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf3/lti_2011-07_liikenneonnettomuudet_maanteilla_web.pdf
Siinä paljonkin tutkimustietoa.
Kun tuota selaa ajatuksella, niin suurin osa onnettumuuksista johtuu nuoresta iästä, alkoholista/huumeista, ylinopeudesta, eikä mikään viittaa suoraan ajoneuvon ikään.
Joten verojen alentamisella ei noihin, yleisimpiin aiheuttajiin, pystytä vaikuttamaan.
Eli sillä väitteellä, että autoveron poistamisella tai alentamisella, vaikutettaisiin liikennekuolemiin, ei ole mitään tilastollista pohjaa.- lisää myyntiä!
Tätä autoveronpoistojargonia harrastaa Suomen autokauppa. Mielipidevaikuttamisen tana ovat kaupalliset tavoitteet.
Mainonnalla ei ole moraalia. - todistettu
Helkkaristi tekstiä, en jaksanut koko tekstiä lukea ja analysoida, mutta jotain pisti silmään:
- Suomessa on tapahtunut aina enemmän onnettomuuksia kuin Ruotsissa, Ruotsin käyrät ovat Pohjoismaiden alimmat (autoverottomuus auttaa ?)
- ratiijuoppojen osuus on 10%, mikä osoittaa taaskin 'Autovero forever'in puhuvan paskaa rattijuoppojen VALTAVASTA määrästä.
- yksittäisonnettomuuksia on paljon, turvallinen(veroton) auto ei ainakaan haittaisi.
- pääteillä paljon kohtaamisonnettomuuksia, turvallinen(veroton) auto ei ainakaan haittaisi.
Ihan hyvä tutkimus, tosin suomalaisten tekemä, jossa ei tietenkään puututa auton ikään, mutta onhan jo monissa tutkimuksissa osoitettu, että uudemmat autot ovat moninkertaisesti turvallisempia.
Veroton = halvempi = uudempi auto vähentää kuolemia. - Autovero forever
todistettu kirjoitti:
Helkkaristi tekstiä, en jaksanut koko tekstiä lukea ja analysoida, mutta jotain pisti silmään:
- Suomessa on tapahtunut aina enemmän onnettomuuksia kuin Ruotsissa, Ruotsin käyrät ovat Pohjoismaiden alimmat (autoverottomuus auttaa ?)
- ratiijuoppojen osuus on 10%, mikä osoittaa taaskin 'Autovero forever'in puhuvan paskaa rattijuoppojen VALTAVASTA määrästä.
- yksittäisonnettomuuksia on paljon, turvallinen(veroton) auto ei ainakaan haittaisi.
- pääteillä paljon kohtaamisonnettomuuksia, turvallinen(veroton) auto ei ainakaan haittaisi.
Ihan hyvä tutkimus, tosin suomalaisten tekemä, jossa ei tietenkään puututa auton ikään, mutta onhan jo monissa tutkimuksissa osoitettu, että uudemmat autot ovat moninkertaisesti turvallisempia.
Veroton = halvempi = uudempi auto vähentää kuolemia."- Suomessa on tapahtunut aina enemmän onnettomuuksia kuin Ruotsissa, Ruotsin käyrät ovat Pohjoismaiden alimmat (autoverottomuus auttaa ?)
- ratiijuoppojen osuus on 10%, mikä osoittaa taaskin 'Autovero forever'in puhuvan ****** rattijuoppojen VALTAVASTA määrästä."
Suomessa tapahtuu henkirikoksia huomattavasti enemmän kuin Ruotsissa. Pitäisikö alkoholivero poistaa?
Kuolonkolareista 25% on rattijuoppojen aiheuttamia, uhreista tosin 90% on joko rattari itse tai hänen kyydissään olleet jotka ovat ottaneet tietoisen riskin.
Ei ole mitään näyttöä siitä että autoveron poisto vähentäisi merkittävästi onnettomuuksissa loukkaantumisia ja kuolemia. Ei persaukiset nuoret ja rattarit osta uusia autoja vaikka autoveroa ei olisi! - pikavippi poks
Autovero forever kirjoitti:
"- Suomessa on tapahtunut aina enemmän onnettomuuksia kuin Ruotsissa, Ruotsin käyrät ovat Pohjoismaiden alimmat (autoverottomuus auttaa ?)
- ratiijuoppojen osuus on 10%, mikä osoittaa taaskin 'Autovero forever'in puhuvan ****** rattijuoppojen VALTAVASTA määrästä."
Suomessa tapahtuu henkirikoksia huomattavasti enemmän kuin Ruotsissa. Pitäisikö alkoholivero poistaa?
Kuolonkolareista 25% on rattijuoppojen aiheuttamia, uhreista tosin 90% on joko rattari itse tai hänen kyydissään olleet jotka ovat ottaneet tietoisen riskin.
Ei ole mitään näyttöä siitä että autoveron poisto vähentäisi merkittävästi onnettomuuksissa loukkaantumisia ja kuolemia. Ei persaukiset nuoret ja rattarit osta uusia autoja vaikka autoveroa ei olisi!Kun luottotiedot ovat palaneet ja vouti hengittää niskaan, ei silloin voi ajaa kuin romuluokan autolla. Uudemman veisi ulosottovirasto heti.
Eli ei auta autoveron poisto luottotiedotonta. - hävisit
Autovero forever kirjoitti:
"- Suomessa on tapahtunut aina enemmän onnettomuuksia kuin Ruotsissa, Ruotsin käyrät ovat Pohjoismaiden alimmat (autoverottomuus auttaa ?)
- ratiijuoppojen osuus on 10%, mikä osoittaa taaskin 'Autovero forever'in puhuvan ****** rattijuoppojen VALTAVASTA määrästä."
Suomessa tapahtuu henkirikoksia huomattavasti enemmän kuin Ruotsissa. Pitäisikö alkoholivero poistaa?
Kuolonkolareista 25% on rattijuoppojen aiheuttamia, uhreista tosin 90% on joko rattari itse tai hänen kyydissään olleet jotka ovat ottaneet tietoisen riskin.
Ei ole mitään näyttöä siitä että autoveron poisto vähentäisi merkittävästi onnettomuuksissa loukkaantumisia ja kuolemia. Ei persaukiset nuoret ja rattarit osta uusia autoja vaikka autoveroa ei olisi!Katsopa taulukko 21 -> rattijuoppojen osuus 13%.
Katsopa taulukko 22 -> nuorille tapahtuneet onnettomuudet n. 33% kaikista
Nuorilla on vanhat autot (toki nuoret suorastaan himoitsevat parempia autoja) ja kaikki heidän onnettomuudet eivät johdu ylinopeudesta. Myös rattijuopon voisi pelastaa parempi auto (en tiedä tarvitsisiko).
Autoverottomuudella voisi siis vähentää uhreja n. 50%:ssa onnettomuuksista ja noiden nuorten ja rattijuoppojenkin kohdalla parempi auto pelastaisi monen.
Normaali ihminen ei muuta todistusta tarvi ja kolaritestit myös tukee tätä. Mutta epätoivoista jankkaustahan kannattaa jatkaa. - monia nähnyt
Autovero forever kirjoitti:
"- Suomessa on tapahtunut aina enemmän onnettomuuksia kuin Ruotsissa, Ruotsin käyrät ovat Pohjoismaiden alimmat (autoverottomuus auttaa ?)
- ratiijuoppojen osuus on 10%, mikä osoittaa taaskin 'Autovero forever'in puhuvan ****** rattijuoppojen VALTAVASTA määrästä."
Suomessa tapahtuu henkirikoksia huomattavasti enemmän kuin Ruotsissa. Pitäisikö alkoholivero poistaa?
Kuolonkolareista 25% on rattijuoppojen aiheuttamia, uhreista tosin 90% on joko rattari itse tai hänen kyydissään olleet jotka ovat ottaneet tietoisen riskin.
Ei ole mitään näyttöä siitä että autoveron poisto vähentäisi merkittävästi onnettomuuksissa loukkaantumisia ja kuolemia. Ei persaukiset nuoret ja rattarit osta uusia autoja vaikka autoveroa ei olisi!Joku vuosi sitten meidän lähellä ajoi eräs tj. uudehkolla Mersulla kännissä metsään ja henki pois. Ei pelastanut uusi auto, mutta vauhtiakin oli riittävästi. Mutta eipä ne rattijuopotkaan usein perseaukisia ole.
- viisas logiikka
hävisit kirjoitti:
Katsopa taulukko 21 -> rattijuoppojen osuus 13%.
Katsopa taulukko 22 -> nuorille tapahtuneet onnettomuudet n. 33% kaikista
Nuorilla on vanhat autot (toki nuoret suorastaan himoitsevat parempia autoja) ja kaikki heidän onnettomuudet eivät johdu ylinopeudesta. Myös rattijuopon voisi pelastaa parempi auto (en tiedä tarvitsisiko).
Autoverottomuudella voisi siis vähentää uhreja n. 50%:ssa onnettomuuksista ja noiden nuorten ja rattijuoppojenkin kohdalla parempi auto pelastaisi monen.
Normaali ihminen ei muuta todistusta tarvi ja kolaritestit myös tukee tätä. Mutta epätoivoista jankkaustahan kannattaa jatkaa.Se on vaan aika paljon niin, että keskituloinen ei hirveesti sitä autoveroa nytkään maksa. Valitsemalla uuden pienipäästöisen mutta turvallisen auton perittävä vero on hyvin kohtuullinen.
Autoveron poisto olisi merkittävä veronalennus kaikkein suurituloisimmille, jotka ostavat kalliita autoja.
Keskiverto-kansalainen ei halua tätä veronalennusta suurituloisille antaa, koska verotulojen menetys korvattaisiin todennäköisesti kaikilta ( siis myös keskituloisilta) kerättävillä korotetuilla maksuilla tasaveron tapaan.
Tämä kai se autoveron kannatuksen logiikka on. Ja juuri niin toki pieni- ja keskituloisten kannattaakin ajatella. - Suomi euroopan kuuba
viisas logiikka kirjoitti:
Se on vaan aika paljon niin, että keskituloinen ei hirveesti sitä autoveroa nytkään maksa. Valitsemalla uuden pienipäästöisen mutta turvallisen auton perittävä vero on hyvin kohtuullinen.
Autoveron poisto olisi merkittävä veronalennus kaikkein suurituloisimmille, jotka ostavat kalliita autoja.
Keskiverto-kansalainen ei halua tätä veronalennusta suurituloisille antaa, koska verotulojen menetys korvattaisiin todennäköisesti kaikilta ( siis myös keskituloisilta) kerättävillä korotetuilla maksuilla tasaveron tapaan.
Tämä kai se autoveron kannatuksen logiikka on. Ja juuri niin toki pieni- ja keskituloisten kannattaakin ajatella.Autoveron poisto hyödyttäisi kaikkia auton ostajia. Niin uusien kuin käytettyjenkin ostajia.
Kun katselee myydyinpiä malleja ja merkkejä niin ei siellä mitään hyvätuloisten autoja kärjessä ole. Tai sitten suomen hyvätuloiset ajelevat Volkkarilla, Toyotalla, Fordilla ja Skodalla. Eli kyllähän autoveron tuoton maksaa pääasiassa ihan tavalliset ihmiset. - ei niin viisas
viisas logiikka kirjoitti:
Se on vaan aika paljon niin, että keskituloinen ei hirveesti sitä autoveroa nytkään maksa. Valitsemalla uuden pienipäästöisen mutta turvallisen auton perittävä vero on hyvin kohtuullinen.
Autoveron poisto olisi merkittävä veronalennus kaikkein suurituloisimmille, jotka ostavat kalliita autoja.
Keskiverto-kansalainen ei halua tätä veronalennusta suurituloisille antaa, koska verotulojen menetys korvattaisiin todennäköisesti kaikilta ( siis myös keskituloisilta) kerättävillä korotetuilla maksuilla tasaveron tapaan.
Tämä kai se autoveron kannatuksen logiikka on. Ja juuri niin toki pieni- ja keskituloisten kannattaakin ajatella.Noin ajattelee keskiverto-kommunisti-kansalainen; jos rikas säästää 15000 € autoverossa ja minä vain 5000 € niin se on minulta pois.
Autoveron korvaamiseen kyllä löytyy järkeviä ratkaisuja poliitikoilta jos he vain viitsisivät miettiä asiaa. Mutta eiväthän he viitsi. - wieaxj
ei niin viisas kirjoitti:
Noin ajattelee keskiverto-kommunisti-kansalainen; jos rikas säästää 15000 € autoverossa ja minä vain 5000 € niin se on minulta pois.
Autoveron korvaamiseen kyllä löytyy järkeviä ratkaisuja poliitikoilta jos he vain viitsisivät miettiä asiaa. Mutta eiväthän he viitsi.On kohtuutonta leimata keskiverto-suomalainen kommunistiksi tuolla perusteella. (Kommunistien kannatus on noin 8 % ).
Epäilen kovasti, että te kaksi olette itse tyhjätaskuja, jotka haaveilevat tavoittamattomasta yläluokan autosta. Tai sitten olette vakuuttuneita siitä, että ainakin tulevaisuudessa kuulutte ylimpiin tuloluokkiin. Siksi ajatte hyvätuloisten etua jo nyt, vähän niinkuin jo valmiiksi.
Jos teillä olisi hyvät ansio- tai pääomatulot jo nyt, ette viitsisi tuota kauheaa parkua pitää 4 000 - 5 000 autoverosta keskihintaluokassa.
Vaatimusta oikeudenmukaisuudesta kutsutaan usein kateellisuudeksi. - Höpö, höpö
hävisit kirjoitti:
Katsopa taulukko 21 -> rattijuoppojen osuus 13%.
Katsopa taulukko 22 -> nuorille tapahtuneet onnettomuudet n. 33% kaikista
Nuorilla on vanhat autot (toki nuoret suorastaan himoitsevat parempia autoja) ja kaikki heidän onnettomuudet eivät johdu ylinopeudesta. Myös rattijuopon voisi pelastaa parempi auto (en tiedä tarvitsisiko).
Autoverottomuudella voisi siis vähentää uhreja n. 50%:ssa onnettomuuksista ja noiden nuorten ja rattijuoppojenkin kohdalla parempi auto pelastaisi monen.
Normaali ihminen ei muuta todistusta tarvi ja kolaritestit myös tukee tätä. Mutta epätoivoista jankkaustahan kannattaa jatkaa."Autoverottomuudella voisi siis vähentää uhreja n. 50%:ssa onnettomuuksista ja noiden nuorten ja rattijuoppojenkin kohdalla parempi auto pelastaisi monen."
Autovero pois niin kaikkii persaukiset ja pienituloisetkin ostavat uudet turvalliset autot, onnettomuudet vähenee puoleen. Hohhoijaa, tuskin itsekään tuollaiseen uskot?
Nuoret ja rattarit ajavat hurjaa ylinopeutta eivätkä monasti käytä edes turvavyötä. Varmaan hekin pelastuisivat jos heillä olisi uudet autot tai sitten ei. - Suomi euroopan kuuba
Höpö, höpö kirjoitti:
"Autoverottomuudella voisi siis vähentää uhreja n. 50%:ssa onnettomuuksista ja noiden nuorten ja rattijuoppojenkin kohdalla parempi auto pelastaisi monen."
Autovero pois niin kaikkii persaukiset ja pienituloisetkin ostavat uudet turvalliset autot, onnettomuudet vähenee puoleen. Hohhoijaa, tuskin itsekään tuollaiseen uskot?
Nuoret ja rattarit ajavat hurjaa ylinopeutta eivätkä monasti käytä edes turvavyötä. Varmaan hekin pelastuisivat jos heillä olisi uudet autot tai sitten ei."Autovero pois niin kaikkii persaukiset ja pienituloisetkin ostavat uudet turvalliset autot, onnettomuudet vähenee puoleen. Hohhoijaa, tuskin itsekään tuollaiseen uskot?
"
Käytettyjenkin hinnat tietenkin laskisi, joten samalla rahalla pienituloinenkin saisi uudemman eli turvallisemman. Autoveron poisto auttaisi kaikkien turvallisuutta. - Höpö, höpö
monia nähnyt kirjoitti:
Joku vuosi sitten meidän lähellä ajoi eräs tj. uudehkolla Mersulla kännissä metsään ja henki pois. Ei pelastanut uusi auto, mutta vauhtiakin oli riittävästi. Mutta eipä ne rattijuopotkaan usein perseaukisia ole.
Uudehko Mersu eikä toimitusjohtaja jäänyt henkiin, mitä ihmettä, eikö uudet autot olekaan turvallisia?!
- monia nähnyt
Höpö, höpö kirjoitti:
Uudehko Mersu eikä toimitusjohtaja jäänyt henkiin, mitä ihmettä, eikö uudet autot olekaan turvallisia?!
Ovat ja on myös tutkittu ja testattu. Suomessa kuolee ihmisiä mitä moninaisimmin tavoin, mitä eikö kodit, kadut, lääkkeet, ym. olekaan turvallisia. Eikö kohtalolla, onnella, tuurilla ym. ole merkitystä ?.
Olet oikeasti vitun hölmö. - äläjauhasakaa
monia nähnyt kirjoitti:
Joku vuosi sitten meidän lähellä ajoi eräs tj. uudehkolla Mersulla kännissä metsään ja henki pois. Ei pelastanut uusi auto, mutta vauhtiakin oli riittävästi. Mutta eipä ne rattijuopotkaan usein perseaukisia ole.
Olisko linkkiä uutiseen vai keksitkö itse?
- kaapo 85
Suomessa on vain liikaa itu-hippejä ja suvaitsevaisia vihervasemmistolaisia jotta tälläiset järkevät ehdotukset menisi läpi.
Jonkinlaisella "pelottelulla" näitä visvoja voitaisiin "ohjata" oikeisiin äänestystuloksiin, muuta vaihtoehtoa en oikein näe.
Suomi kuuluu kyllä meille autoilijoille jotka maksamme raskaat verot jotta jotkut hipit voivat maata kommuuneissaan, suoraan sanoen tuhota suomalaista identiteettiä ja kulttuuria.- Höpö, höpö
"Suomessa on vain liikaa itu-hippejä ja suvaitsevaisia vihervasemmistolaisia jotta tälläiset järkevät ehdotukset menisi läpi."
Suomessa on ollut eduskunnassa vankka porvarienemmistö vuoden 1970 eduskuntavaaleista lähtien. "Vihervasemmisto" on nytkin eduskunnassa vähemmistönä, porvarit ja persut voivat vaikka huomenna perustaa hallituksen joka poistaa auto ja muutkin verot. Varmaan tahdot että perintöverokin poistetaan?
Edellinen porvahallitus ei tehnyt elettäkään autoveron poistamiseksi joten turha on vihervasemmistoa syyttää. Autoveroa kannattavat porvaripuolueetkin vaikka eivät siitä meteliä pidä. - weh heh hee
Höpö, höpö kirjoitti:
"Suomessa on vain liikaa itu-hippejä ja suvaitsevaisia vihervasemmistolaisia jotta tälläiset järkevät ehdotukset menisi läpi."
Suomessa on ollut eduskunnassa vankka porvarienemmistö vuoden 1970 eduskuntavaaleista lähtien. "Vihervasemmisto" on nytkin eduskunnassa vähemmistönä, porvarit ja persut voivat vaikka huomenna perustaa hallituksen joka poistaa auto ja muutkin verot. Varmaan tahdot että perintöverokin poistetaan?
Edellinen porvahallitus ei tehnyt elettäkään autoveron poistamiseksi joten turha on vihervasemmistoa syyttää. Autoveroa kannattavat porvaripuolueetkin vaikka eivät siitä meteliä pidä.Kartellit ja kansalaisten kiusaaminen ja kyykyttäminen on suomalaisille poliitikoille mieleen puolueesta huolimatta.
Ihmiset on aivopesty ajattelemaan sen olevan heidän etu. - Suomi euroopan kuuba
Höpö, höpö kirjoitti:
"Suomessa on vain liikaa itu-hippejä ja suvaitsevaisia vihervasemmistolaisia jotta tälläiset järkevät ehdotukset menisi läpi."
Suomessa on ollut eduskunnassa vankka porvarienemmistö vuoden 1970 eduskuntavaaleista lähtien. "Vihervasemmisto" on nytkin eduskunnassa vähemmistönä, porvarit ja persut voivat vaikka huomenna perustaa hallituksen joka poistaa auto ja muutkin verot. Varmaan tahdot että perintöverokin poistetaan?
Edellinen porvahallitus ei tehnyt elettäkään autoveron poistamiseksi joten turha on vihervasemmistoa syyttää. Autoveroa kannattavat porvaripuolueetkin vaikka eivät siitä meteliä pidä."Varmaan tahdot että perintöverokin poistetaan?
Tottakai pitäisi poistaa. Ruotsissa ei ole tätäkään veroa lainkaan, tietenkään.
Mutta Autoveroon palatakseni sen poistossa olisi sekin hyvä puoli, että vakuutusmaksut luultavasti alenisivat. Kun loppuelämäkseen vaikeasti vammautuneita tulisi vähemmän, niin vakuutusyhtiötkin joutuisivat korvaamaan vähemmän.
Tässä keskustelussa on jäänyt ihmeen vähälle huomiolle onnettomuuksien uhrien asema. Olisihan se todella hienoa, että liikenne kuolemat ja vammautumiset vähenisivät. Niistä koituu mittaamattomat inhimilliset kärsimykset onnettomuuden uhreille ja omaisille. Jo tämä seikka yksinään riittäisi mielestäni autoveron poiston syyksi. - pukinsorkka näkyy
Suomi euroopan kuuba kirjoitti:
"Varmaan tahdot että perintöverokin poistetaan?
Tottakai pitäisi poistaa. Ruotsissa ei ole tätäkään veroa lainkaan, tietenkään.
Mutta Autoveroon palatakseni sen poistossa olisi sekin hyvä puoli, että vakuutusmaksut luultavasti alenisivat. Kun loppuelämäkseen vaikeasti vammautuneita tulisi vähemmän, niin vakuutusyhtiötkin joutuisivat korvaamaan vähemmän.
Tässä keskustelussa on jäänyt ihmeen vähälle huomiolle onnettomuuksien uhrien asema. Olisihan se todella hienoa, että liikenne kuolemat ja vammautumiset vähenisivät. Niistä koituu mittaamattomat inhimilliset kärsimykset onnettomuuden uhreille ja omaisille. Jo tämä seikka yksinään riittäisi mielestäni autoveron poiston syyksi.Autoveron poisto olisi erittäin kustannustehoton tapa ehkäistä liikennekuolemia.
Autoveron poisto maksaisi valtiolle 1 000 milj. euroa vuodessa.
Mitä muuta tuolla miljardilla eurolla saisi liikennekuolemia ehkäisemään? No valtavan määrän vaikka niitä kuuluisia keskikaiteita päättömiä ohituksia ja vastakkaiselle kaistalle suistumisia estämään.
Mutta oikeastihan et ole liikenneturvallisuuden parantamisen asialla, vaan haluat uuden ja hienon auton halvemmalla. Liikennekuolemia käytät keppihevosena asiallesi. Ja luultavasti vastustat todella tehokkaita liikenneturvallisuuden parannustoimia, kuten kaiteiden rakentamista. Sillä nehän eivät ole "kivoja" kuten uudet autot ovat. - sorkka takapuolessas
pukinsorkka näkyy kirjoitti:
Autoveron poisto olisi erittäin kustannustehoton tapa ehkäistä liikennekuolemia.
Autoveron poisto maksaisi valtiolle 1 000 milj. euroa vuodessa.
Mitä muuta tuolla miljardilla eurolla saisi liikennekuolemia ehkäisemään? No valtavan määrän vaikka niitä kuuluisia keskikaiteita päättömiä ohituksia ja vastakkaiselle kaistalle suistumisia estämään.
Mutta oikeastihan et ole liikenneturvallisuuden parantamisen asialla, vaan haluat uuden ja hienon auton halvemmalla. Liikennekuolemia käytät keppihevosena asiallesi. Ja luultavasti vastustat todella tehokkaita liikenneturvallisuuden parannustoimia, kuten kaiteiden rakentamista. Sillä nehän eivät ole "kivoja" kuten uudet autot ovat.Sehän on loistava yhdistelmä jos liikenneturvallisuus paranee ja ihmiset voi ostaa (kuten monessa Euroopan maassa) uuden, turvallisen ja hienonkin auton.
Mutta kateelliselle, toisten elämän rajoittamista haluavalle kommarille, se olisikin ylitsepääsemätön paikka ja ihmiset voisivat olla jopa iloisia uudemmista autoista.
Pitää olla rajoitettua, synkkää ja suru aina läsnä. Se on suomalaisen märisijän elämää se. - Tussorf
sorkka takapuolessas kirjoitti:
Sehän on loistava yhdistelmä jos liikenneturvallisuus paranee ja ihmiset voi ostaa (kuten monessa Euroopan maassa) uuden, turvallisen ja hienonkin auton.
Mutta kateelliselle, toisten elämän rajoittamista haluavalle kommarille, se olisikin ylitsepääsemätön paikka ja ihmiset voisivat olla jopa iloisia uudemmista autoista.
Pitää olla rajoitettua, synkkää ja suru aina läsnä. Se on suomalaisen märisijän elämää se.Totta, keskioluttakin ollaan laimentamassa ja nollatoleranssista puhutaan
Kaikki iloisuus ja hyvä olo halutaan viedä pois. Kateus ja menestyksen estäminen on voimissaan.
Eduskunnassa on porvarienemmistö mutta henkisltä tasolta olevia ilonpilaajia ja vihervasureita on kuitenkin enemmistö.
Tämä maa täytyy ottaa oikeamielisten haltuun ennenkuin kaikki on pilattu. - Suomi euroopan kuuba
pukinsorkka näkyy kirjoitti:
Autoveron poisto olisi erittäin kustannustehoton tapa ehkäistä liikennekuolemia.
Autoveron poisto maksaisi valtiolle 1 000 milj. euroa vuodessa.
Mitä muuta tuolla miljardilla eurolla saisi liikennekuolemia ehkäisemään? No valtavan määrän vaikka niitä kuuluisia keskikaiteita päättömiä ohituksia ja vastakkaiselle kaistalle suistumisia estämään.
Mutta oikeastihan et ole liikenneturvallisuuden parantamisen asialla, vaan haluat uuden ja hienon auton halvemmalla. Liikennekuolemia käytät keppihevosena asiallesi. Ja luultavasti vastustat todella tehokkaita liikenneturvallisuuden parannustoimia, kuten kaiteiden rakentamista. Sillä nehän eivät ole "kivoja" kuten uudet autot ovat.Parempi liikenneinfra käy hyvin. Nyt on vain niin että autot kehittyy vauhdilla ja niissä alkaa olla tekniikkaa jolla vältetään koko törmäys. Ja tällainen on tietysti ihanne tilanne. Ei tarvitse kokeilla ollenkaan kuinka ilmatyynyt sun muut toimii.
Ja tottakai ihmiset haluaisivat hienot autot. Miksi ei haluaisi? - Autovero forever
sorkka takapuolessas kirjoitti:
Sehän on loistava yhdistelmä jos liikenneturvallisuus paranee ja ihmiset voi ostaa (kuten monessa Euroopan maassa) uuden, turvallisen ja hienonkin auton.
Mutta kateelliselle, toisten elämän rajoittamista haluavalle kommarille, se olisikin ylitsepääsemätön paikka ja ihmiset voisivat olla jopa iloisia uudemmista autoista.
Pitää olla rajoitettua, synkkää ja suru aina läsnä. Se on suomalaisen märisijän elämää se."Mutta kateelliselle, toisten elämän rajoittamista haluavalle kommarille, se olisikin ylitsepääsemätön paikka ja ihmiset voisivat olla jopa iloisia uudemmista autoista."
Suomessa on ollut eduskunnassa porvarienemmistö vuoden 1970 vaalien jälkeen joten autoveroa kannattavat porvaritkin, eivät ole sitä poistamassa. - Autovero forever
Suomi euroopan kuuba kirjoitti:
Parempi liikenneinfra käy hyvin. Nyt on vain niin että autot kehittyy vauhdilla ja niissä alkaa olla tekniikkaa jolla vältetään koko törmäys. Ja tällainen on tietysti ihanne tilanne. Ei tarvitse kokeilla ollenkaan kuinka ilmatyynyt sun muut toimii.
Ja tottakai ihmiset haluaisivat hienot autot. Miksi ei haluaisi?"Parempi liikenneinfra käy hyvin. Nyt on vain niin että autot kehittyy vauhdilla ja niissä alkaa olla tekniikkaa jolla vältetään koko törmäys. Ja tällainen on tietysti ihanne tilanne. Ei tarvitse kokeilla ollenkaan kuinka ilmatyynyt sun muut toimii."
Jos autovero poistettaisiin millä rahalla parempaa liikenneinfraa rakennettaisiin? Niin ja perintöveron tahtoisit poistaa, se tulisi maksamaan 500 miljoonaa. Verot valtion maksettavaksi! Älä nyt viitsi iso mies aivan hulluja puhua. Verotulot romahtaisi mutta teihin olisi varaa satsata, täysin mahdoton yhtälö. - "porvarit"
Autovero forever kirjoitti:
"Mutta kateelliselle, toisten elämän rajoittamista haluavalle kommarille, se olisikin ylitsepääsemätön paikka ja ihmiset voisivat olla jopa iloisia uudemmista autoista."
Suomessa on ollut eduskunnassa porvarienemmistö vuoden 1970 vaalien jälkeen joten autoveroa kannattavat porvaritkin, eivät ole sitä poistamassa.Samanlaisia kateellisia kommareita ja suojatyöpaikoissa istujia ne on Suomessa lähes joka puolueessa... kukaan ei näytä ymmärtävän mitään ja aseet paukkuu säännöllisesti.
Maailman paras maa, jooh...
- Suomi euroopan kuuba
Jos jotain veroja poistetaan, niin sittenhän jotain muita veroja nostetaan tai lasketaan menoja. Näinhän tämä menee.
Parastahan olisi että olisimme valinnaat päättäjät, jotka eivät olisi velkaannuttaneet Suomea. Vuotuisella korkoihin menevällä summalla (yli 2 miljardia) pystyisimme poistamaan sekä autoveron että perintöveron.- Juussola
Jos jättäydymme Kreikka-katastrofista ja laitamme pakolaispolitiikan kuntoon sekä kohtuullistetaan ylisuuria politiikkojen eläkkeitä, voisimme poistaa auto- ja perintöveron helposti ja rahaa jäisi vielä vanhusten hoitoonkin.
- Laajempaa pohdintaa
Näkökulma, jota tässä ei vielä ymmärtääkseni ole nostettu esiin, on veron vaikutusten heijastuminen muihin kuluihin. Hankintavero nostaa hintoja. Sama hintojen nousu heijastuu vakuutusmaksuihin ja autorahoituksen tarpeeeen (korkokulut, laina-ajan pituus).
Suurin heijastusvaikutus lienee juuri pienituloisille, jotka joutuvat rahoittamaan autonsa lainalla taikka osamaksulla.
Vakuutuksiin ja lainojen hoitoon kuluva raha on kaiketi pääosin pois muusta kulutuksesta. Näin voisi olettaa verojen alentumisen vapauttavan (varisinkin pieni- ja keskituloisilla) rahaa muuhun kulutukseen, mikä osaltaan luo omat positiiviset vaikutuksensa sekä talouteen että verokertymään.- Autovero forever
Pienituloiset hyötyisivät kun uusien kalliiden autojen autovero poistuisi? Pienituloisilla ei ole autoa tai sitten se on vanha ja halpa. Tilalle tulisi vuotuinen käyttömaksu ja vaikka se porrastettaisiin niin tarkoittaisi se sitä että köyhät maksaisivat autoilusta enemmän ja varakkaat vähemmän.
Toinen vaihtoehto on tietysti että yhteiskunnan menoja vähennetään kun verotulot vähenevät. Tämä iskisi sosiaaliturvaan, terveydenhuoltoon, koulutukseen. Jälleen köyhä ja pienituloinen kärsisi.
Autoveron alentajat voisivat olla edes rehellisiä. He tahtovat että rikkaiden ja ylempään keskiluokkaan kuuluvien (auto)verotusta kevennetään, keskiluokka ja pienituloiset maksaisivat enemmän. Kaikki höpinät turvallisuudesta ja ympäristöstä ovat pelkkää hämäystä! - Suomi euroopan kuuba
Autovero forever kirjoitti:
Pienituloiset hyötyisivät kun uusien kalliiden autojen autovero poistuisi? Pienituloisilla ei ole autoa tai sitten se on vanha ja halpa. Tilalle tulisi vuotuinen käyttömaksu ja vaikka se porrastettaisiin niin tarkoittaisi se sitä että köyhät maksaisivat autoilusta enemmän ja varakkaat vähemmän.
Toinen vaihtoehto on tietysti että yhteiskunnan menoja vähennetään kun verotulot vähenevät. Tämä iskisi sosiaaliturvaan, terveydenhuoltoon, koulutukseen. Jälleen köyhä ja pienituloinen kärsisi.
Autoveron alentajat voisivat olla edes rehellisiä. He tahtovat että rikkaiden ja ylempään keskiluokkaan kuuluvien (auto)verotusta kevennetään, keskiluokka ja pienituloiset maksaisivat enemmän. Kaikki höpinät turvallisuudesta ja ympäristöstä ovat pelkkää hämäystä!"He tahtovat että rikkaiden ja ylempään keskiluokkaan kuuluvien (auto)verotusta kevennetään, keskiluokka ja pienituloiset maksaisivat enemmän."
Autoveron poisto laskisi myös käytettyjen hintoja, joten pienituloiset hyötyisivät tietenkin myös. - Suomi euroopan kuuba
Just näin. Kun rahaa jää enemmän käyttöön se monesti valuu takaisin kulutukseen.
- Näin on...
Suomi euroopan kuuba kirjoitti:
Just näin. Kun rahaa jää enemmän käyttöön se monesti valuu takaisin kulutukseen.
- komppaaja
Teksti silkkaa asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869