Itse lähdin muihin tehtäviin ja tilalleni tuli minua nuorempi ja ammattitaidottomampi sijainen. Ihan harmiton ja ok tyyppi sinäänsä. Kun tulin takaisin oli tämä henkilö vakinaistettu ja pikku hiljaa aloin tutustumaan häneen. Sieltähän paljastui oikein kunnon mielistelijä. Henkilöinä olemme aivan eri tyyppisiä. Itse olen äiti, hän ei. Jutut ovatkin sitten sisällöltään minä minä minä ja minä. Minä sitä minä tätä minä. Minun lomani, minun se minun tämä, minun bileet minun se.....
Olen sivusta seurannut, että ihan kehityskelpoinen ihminen varmasti työtään oppimaan ja tekemään, ottaen huomioon pienen työkokemuksen. Mutta se asenne, että kun ei ole työkokemusta, esitetään niin tietävää ja osaavaa. Jokaisessa asiassa hän kyynärpäätekniikalla asettaa itsenä esille "huomashan kaikki varmasti, että MINÄKIN olen täällä".
Tuo oman mielipitteensä esille kysymättä, vaikka paikalla saattaisi olla erittäin paljon kokeneempiakin asiantuntijoita, enkä tarkoita nyt itseäni.
Työyhteisön ulkopuolella mielistely on firman juhissa jotain uskomatonta. Hän tarjoaa kaikille juomia.
Kaikistahan ei tarvitse pitää. Itse en töissä hakeudu seuraansa. Työpaikan ulkopuolellahan ei tarvitse ketään sietää, mutta ihan yleisen rauhan nimissä olen ollut näpäyttämättä. Tunne on ilmeisesti molemmin puoleinen, koska hänkin häipyy vähin ääini seurastani, jos jää yksin kanssani. Yleensä alkaa hemostuneena selitämään jotain tyhjän päiväistä asiaa ja sitten livahtaa paikalta kun en lähde hänen "suuuuuuriin" juttuihinsa mukaan.
Pidän turpani kiinni tasan niin kauan kun ei hypi silmille.
mielistelijä työyhteisössä
6
1803
Vastaukset
- 12+8
Ööö so what?
- Reppanoita
Etenkin näissä nuorissa on ns. narsistisia henkilöitä yllättävän paljon. Itsekeskeisiä minä minä tyyppejä, joista suurin osa eronneista tai muuten epäkypsistä perheistä. Heidän elämänsä ollut hyvin pirstaleista ja haetaan huomio tätä kautta eli pätemällä omaa epävarmuuttaan.
Luulevat osaavansa kaiken vaikka tulleet juuri koulunpenkiltä, vastavalmistuneita ja työmaailmassa pitää olla kaiken keskipisteenä. Nuoruus ja ja hulluus niin kuin kuulee usein sanottavan. Pahimpia esimiesten mielistelijöitä. Pitää työntää nenänsä joka paikkaan ja oma napa ensimmäisenä. Onko tuttua ja näitä on paljon työelämässä.
Vanhempia/kokeneita kollegoita ei osata arvostaa ja kävellään heidän ja kaikkien yli. Luulevat osaavan ja tietävän kaiken mutta kun tosi paikka tulee ei tiedetäkkään mitään vaan pakoillaan vastuuta. Näinhän se menee.
Osalla ei mitään käytös- tai sivistystapoja. Ollaan röyhkeitä, ilkeitä, muodostavat kuppikuntia ja puhutaan kollegoista pahaa ja selän takana puukotetaan lähes kaikkia. Mielistellään asiakkaille, esimiehelle ja käydään antamassa väliaikatietoja kollegoista.
Istutaan netissä, hoidellaan omia asioita tai kännykkä koko ajan taskussa, jotta voidaan välittää tietoa ja hoitaa omia henkilökohtaisia asioita työpaikalla. Osa niin taitavia ja ovelia, että ikään kuin omat työtkin siirretään opiskelijoille, sijaisille, keikkalaisille ja muille kun itse pitää vuorovaikuttaa omaisten tai henkilökohtaisten kavereiden kanssa.
Mistä näitä tulee ja ylipäätänsä valitaan työhön? Eikö kokeneita ja asiansa osaavia kollegoita enää ole vai onko tämä yksinkertaisesti vain palkkauspoliittinen asia näiden vastavalmistuneiden kohdalla. Eli heille maksetaan alinta palkkaa ja he luulevat olevansa "oikein ammattilaisia" mutta todellisuudessa reppanoita pienellä palkalla. Tekevät mitä heille sanotaan kun esimies pyytää! Taitava esimies osaa käyttää näitä pikkuapureita hyväksi!
Taustalta tulee esiin pieni lapsi, joka suostuu tekemään mitä vaan. Tässä mielestäni heijastuu kokemattomuus, osaamattomuus ja ammattitaidottomuus, jota ei voi saada kuin vuosien koulutuksella ja ammattitaidolla.- OmanPäänMukaan
Teki niin taikka näin niin aina tulee paskaa niskaan joltakin taholta. Jos tekee mitä käsketään on perseennuolija. Jos on hienompi auto tai polkupyörä kuin muilla niin on narsisti. Hankala ylipäätään tehdä mitään ettei astu jonkun varpaille. Varovaisuutta sitä vasta pilkataankin. Jos alkaa kaikilta lupaa kysymään, niin ei saa mihinkään enää lupaa ja jonkun mielestä hengittäminenkin on liikaa. "Mikä tuokin luulee olevansa kun muiden ilmaa hengittää?".
Samoin TV:ssä kun on urheilukilpailut niin voisi sanoa että mikä se tuokin luulee olevansa kun tuolla juoksee ja pitää itseään niin tärkeänä?
- kissatappelut
Naisilla on aina nämä keskinäiset kahnaukset. Ihme kissanhännän vetoa aina kun akat valtataistelee keskenään.
No, ymmärrän kyllä aloittajaa jossain määrin sillä tiedän tämän ihmistyypin jota hän tässä kuvaa. Eihän mielistelijöistä kukaan tykkää.
Mutta turhaan keräät, aloittaja, sappea tätä nuorempaa akkaa kohtaan. Kyllä hän jossain vaiheessa kompastuu omaan näppäryyteensä. Ei noista kannata stressata. - nähty on
Pahimpia ovat teollisuudessa olevat naiset jotka kuvittelevat että kaikki miehet juoksevat heidän talutusnuorassaan,moni näistä eukoista on pahemmanluokan narsisteja jotka nuolevat niitä joilla on näennäistä valtaa...
Tiedoksi että en ole poikamies tai katkera vaan tämä on vuosien havainto työelämässä. - Jjlkcjnvhjk
Musta mielistely on perseestä, ite en todellakaan mielistele, haluan olla ennenkaikkee rehellinen, mielistely on oman suosion kalastelua, se on lipeevää mut paskan jauhantaa, ihme ilmiö on kyl miten mielistelijät saa ihmisiä pauloihinsa, mua ei kuitenkaan saa, ite pyrin pysymään loitolla niistä paskan puhujista, mielistelijät on mielen nuolijoita mut hemmetin paskan jauhantaa, aika valopää saa olla jos mielistyy eli jää ansaan, koska se on ansa, musta semmonen ei oo rehellinen kaveri tai ystävä, vaan puhdas paskan puhuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631463Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271281Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151144- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että276922- 72915