Miliumit

Mökö

Onko kellään tiedossa keinoa, joka auttaisi tai vähentäsisi miliumeja eli valkoisia talinäppyja? Minulla on niitä aina ,poskipäissä, poskissa, leuassa, otsassa. Jos yksi puhkeaa, tulee kaksi tilalle. Tiedättekö mittän ihonhoitotuotetta, joka auttaisi?

8

5245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ABC

tarkistappa että ihonhoitosi on oikeanlaista, miliumeja voi tulla monesta eri syystä, mutta voi olla että ihosi on liian kuiva tai että käytät liian rasvaista voidetta... kosmetologilla voi käydä poistattamassa ihonpuhdistuksen yhteydessä.

• Pro

Miliumit eivät sisällä talia vaan hilseilemätöntä ihosolukkoa ja soluväliaineen rippeitä (siten siis myös soluväliaineen rasva-ainerippeitä). Eli ihosi ei tuota liikaa mitään, vaan päinvastoin ihon uusiutuminen on epätäydellistä, miliumit liittyvät myös kuivuuteen.

Koska ihon aineenvaihdunta ja uusiutuminen ovat laiskahkoja, kuorinta ja kosteuttaminen voivat auttaa. Yleensä iholla, jolle miliumeja tulee, on taipumusta niihin. Eli todennäköisesti et voi niitä kokonaan estää, mutta ehkäpä määrää vähentää. Vältä kuivattavia ja supistavia aineita. Jos ihosi ei ole erityisen herkkä, valitse kosteusvoide, jossa on AHA- eli hedelmähappoja.

Miliumit ovat yleensä aika syvällä (eikä miliumin yhteydessä ole huokosaukkoa, niinkuin mustapäissä, finneissä ja tukkeumissa), joten kosmetologillakin poistamiseen käytetään neulaa apuna. Kotona miliumeja ei kannata itse alkaa "kaivelemaan", sillä kaikki ihon nyppylät ja näppylät täytyy aina saada KOKONAAN pois viimeisimpine häntineen, jotta ne eivät tulehdu.

(Tarkoitithan niitä valkoisia ihon pinnan alla olevia kovia "helmiä", joita useimmiten on poskipäillä ja silmien ympärillä.

• mini-mii

Mites noi miliumit silmäluomien ympärillä?(Kulmakarvojen alapuolella) Eihän niitä saa kuorittua millään tai rasvaa saa laittaa? Muutama kummassakin silmässä on, eikä näytä millään lähtevän. Ja itse en ole niitä edes yrittäny ottaa pois...

• Pro
        mini-mii kirjoitti:

Mites noi miliumit silmäluomien ympärillä?(Kulmakarvojen alapuolella) Eihän niitä saa kuorittua millään tai rasvaa saa laittaa? Muutama kummassakin silmässä on, eikä näytä millään lähtevän. Ja itse en ole niitä edes yrittäny ottaa pois...

...kyllä, usein silmäluomien miliumien poisto jää silmälääkärille. Kosmetologin "toimivalta" päättyy siihen, kun tukiotetta ei enää saa miliumin ympäriltä. Eli mekaaninen poisto on ainoa mahdollisuus, ja koska miliumin sisältö on kalvon peittämä pallero, lipsahtaa se helposti neulan alta ilman hyvää tukiotetta.

Ehkä aiemmin ei käynyt tarpeeksi hyvin ilmi, että kuorinta ei poista jo valmista miliumia, sillä se on usein niin syvällä, vaan saattaa vain ehkäistä uusien syntyä.

• mini-mii
        Pro kirjoitti:

...kyllä, usein silmäluomien miliumien poisto jää silmälääkärille. Kosmetologin "toimivalta" päättyy siihen, kun tukiotetta ei enää saa miliumin ympäriltä. Eli mekaaninen poisto on ainoa mahdollisuus, ja koska miliumin sisältö on kalvon peittämä pallero, lipsahtaa se helposti neulan alta ilman hyvää tukiotetta.

Ehkä aiemmin ei käynyt tarpeeksi hyvin ilmi, että kuorinta ei poista jo valmista miliumia, sillä se on usein niin syvällä, vaan saattaa vain ehkäistä uusien syntyä.

okei, kiitos sinulle :) Ehkä mä annan ne olla, kun eivät suuremmin häiritse. Ja joskushan ne itestäänkin häviävät. Mekaaninen poisto kuulostaa hurjalle :D

• Mökö

Kiitos kovasti selvityksestä. Juuri niitä kovia valkoisia näppyjä tarkoitin. Olen aika laiskasti kuorinut ihoa, yritän nyt lisätä sitä.
      Kosmetelogilla niitä on turha poistattaa, niitä on todella niin paljon ja jatkuvasti tulee uusia jos entiset saa pois.

• jeessh

Mulla on ollut silmänalusissa miliumeja paljonkin. Ne ovat erityisen ikäviä sen kannalta, että meikki korostaa niitä. Hyvän meikin tekeminen epätasaiselle pohjalle on tuskaa. Olen lukenut, että ne sisältäisivät proteiineja ennemmin kuin rasvaa. Pistin ruokavaliotani kuntoon ja nyt näyttäisi että ne ovat lähes poissa. Suurin apu oli maidon pois jättämisestä. Jo kahden päivän kuluttua huomasin, että röpelöinen silmänalusiho oli tasoittunut hieman. Lisäksi vatsan turvotus väheni. Nyt 2 kk jälkeen voin vihdoin laittaa meikin tasaiselle pohjalle. Tämän lisäksi lisäsin ruokavalioon kasviksia ja hedelmiä ja aloin juomaan enemmän, erityisesti vettä. Tietysti on muistettava myös suolatasapainon huolehtimisesta. Itse syön ruususuolaa.. Aloin käyttämään myös probiootteja päivittäin, plus muita vitamiinivalmisteita: B, E, K, A, kalkki, magneesium, sinkki, E-EPA kalaöljy, helokkiöljy, biotiini jne. Vaihdoin silmänympärysvoiteen hellävaraisempaan Lumenen Sensitive touchiin. Olen lukenut myös, että C-vitamiinia sisältävästä silmänympärysvoiteesta voi olla apua.

• yli 70 v.

Vinkkiä silmänalusmiliumien poistoon. Tuolta alueeltahan ei ymmärtääkseni mekaanisesti voikaan poistaa. Minulle kävi niin, että kun aloin käyttää Cliniqouen puikkomaista silmänympärysvoidetta niin miliumit katosivat miltei kokonaan. Vain häivähdys on enää jäljellä. Ja minulla oli aikamoisen runsas rypäle valkoista miliumia silmän alla. suosittelen kokeilemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      241
      1579
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      36
      842
    Aihe