totuus julki

truthtopeople

14

252

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...mies

Tsekkasin pari markkinoiden isoa proteiinivalmistetta, enkä yhdestäkään löytänyt 30-50%:ia yhtä ainoaa aminohappoa. Eniten näytti olevan glutamiinihappoa, hieman alle 20%, joka ei suikaan ole "keinotekoinen aine", vaan yksi luonnon yleisimpiä aminohappoja. Kuulisin mielelläni, mikä on tämä "keinotekoinen aine", joka samalla on aminohappo, ja miten se "keinotekoinen aminohappo" poikkeaa luonnon aminohaposta.

Kuulisin myös mielelläni proteiinien huonosta imeytyvyydestä lisää. Ainakaan mikään kalorikontroloitu tutkimus ei ole koskaan havainnut mitään vastaavaa minkään proteiinin kohdalla. Tämän kaverin mukaan 2500 kaloria kuluttava henkilö pystyisi siis syömään päivässä n. 16000 kaloria proteiinia lihomatta? Äkkiseltään väite kuulostaa lähinnä naurettavalta. Koska yksikään kontroloitu tutkimus ei ole tällaista havainnut minkään proteiinin kohdalla.

Palautusjuomassa on hiilihydraatteina fruktoosi, dekstroosi ja malto.

Miksi siinä on fruktoosia? Fruktoosi pystyy ihmisellä metaboloitumaan vain maksassa ja lisäksi se kohottaa lipogenesistä sokereistä tehokkaimmin.

Ja eikös tuo dekstroosi ala keräämään nestettä elimistöstä suoleen, eikä päin vastoin? Joten näin ollen se hidastaa palautusjuoman imeytymistä.

Miten nämä proteiinit kertyy maksan ja munuaisen ympärille? En ole koskaan kuullut tilasta, jossa ihmisen elimien ympärille olisi kerääntynyt PROTEIINIA? Kyseinen asiantuntija voisi hieman valaista tätäkin tilaa, ihan noin lääketieteellisessäkin mielessä!

Jaksoin katsoa tuota videota 06:00 kohtaan saakka ja voin vain todeta, että MITÄ VITTUA MÄ JUST KATOIN?!?

• raksamies79

Moro!Videossa puhutaan kehoon kerääntyneestä imeytymättömästä proteiinista.
        Mm. Oulun yliopistossa on minun henk koht ystävääni tutkittu ja todettu tällainen vaiva.Näin ainakin tutkijat siellä sanoivat että juuri tuo imeytymätön proteiini rasittaa munuaisia.

En tiedä sitten ehkä sinä olet sitten viisaampi. Oletko perehtynyt Fruktoosin muihin ominaisuuksiin?mitä muuta se tekee kehossa?Ja miten se vaikuttaa muiden ravintoaineiden imeytymiseen.

Tuo aminohappo huijaus juttu ei tietenkään paljastu lukemalla purkin kyljestä,vaan esim Ruotsissa sekä Norjassa on jäänyt kiinni proteiinivalmisteita joihin ON LAITETTU yhtä aminohappoa hurja määrä jotta tuote PISTOKOKEESSA Näyttää suuremman proteiinipitoisuuden kun mitä siinä todellisuudessa on.

Suomessakin on jäänyt kiinni esim Leader sellaisten tuotteiden myynnistä joissa tuotteet ei testattaessa sisällä mitään mitä etiketti kertoo.Herbalife tuotteet ovat aiheuttaneet maksavaurioita.

Mutta selvitä tuo videon asiantuntija niin varmaan pääset esittämään suoraan kysymyksesi hänelle. Näin uskon että saat parhaan vastauksen tarkkoihin kysymyksiisi.

Luin viestisi ja ajattelin juuri ETTÄ EI V*TTU MITÄ MÄ JUST LUIN.

• ...mies
        raksamies79 kirjoitti:

Mm. Oulun yliopistossa on minun henk koht ystävääni tutkittu ja todettu tällainen vaiva.Näin ainakin tutkijat siellä sanoivat että juuri tuo imeytymätön proteiini rasittaa munuaisia.

En tiedä sitten ehkä sinä olet sitten viisaampi. Oletko perehtynyt Fruktoosin muihin ominaisuuksiin?mitä muuta se tekee kehossa?Ja miten se vaikuttaa muiden ravintoaineiden imeytymiseen.

Tuo aminohappo huijaus juttu ei tietenkään paljastu lukemalla purkin kyljestä,vaan esim Ruotsissa sekä Norjassa on jäänyt kiinni proteiinivalmisteita joihin ON LAITETTU yhtä aminohappoa hurja määrä jotta tuote PISTOKOKEESSA Näyttää suuremman proteiinipitoisuuden kun mitä siinä todellisuudessa on.

Suomessakin on jäänyt kiinni esim Leader sellaisten tuotteiden myynnistä joissa tuotteet ei testattaessa sisällä mitään mitä etiketti kertoo.Herbalife tuotteet ovat aiheuttaneet maksavaurioita.

Mutta selvitä tuo videon asiantuntija niin varmaan pääset esittämään suoraan kysymyksesi hänelle. Näin uskon että saat parhaan vastauksen tarkkoihin kysymyksiisi.

"Videossa puhutaan kehoon kerääntyneestä imeytymättömästä proteiinista.
        Mm. Oulun yliopistossa on minun henk koht ystävääni tutkittu ja todettu tällainen vaiva.Näin ainakin tutkijat siellä sanoivat että juuri tuo imeytymätön proteiini rasittaa munuaisia."

Kyllä, näin on. Tämä on yleensä seurausta liiallisesta proteiinin saannista, jonka seurauksena mm. virtsahappojen määrä lisääntyy ja elimistö joutuu puskuroimaan proteiinia. Edelleenkään mitään imeytymätöntä proteiinia ei ole olemassa.

"En tiedä sitten ehkä sinä olet sitten viisaampi."

Ehkä tosiaan joo. En ainakaan puhu tuollaista puuta ja heinää. Enkä etenkään käytä elimistön sairaustilaa perustelemaan jotain aivan järjetöntä väitettä.

"Oletko perehtynyt Fruktoosin muihin ominaisuuksiin?mitä muuta se tekee kehossa?Ja miten se vaikuttaa muiden ravintoaineiden imeytymiseen."

Jep, olen. Sillä on epäedullisia vaikutuksia rasva-aineenvaihduntaan. Veren triglyseridit kohoavat jne. Kaikenlaista muutakin häikkää on löytynyt tutkimuksissa. Mm. hivenainetasapaino voi järkkyä fruktoosilla.

Kannattaisi näköjään sinunkin perehtyä, ei tarvitse viisaammiltasi kysyä. Tai sitten vain keskityt niiden lautojen kantamiseen siellä raksalla.

"Tuo aminohappo huijaus juttu ei tietenkään paljastu lukemalla purkin kyljestä,vaan esim Ruotsissa sekä Norjassa on jäänyt kiinni proteiinivalmisteita joihin ON LAITETTU yhtä aminohappoa hurja määrä jotta tuote PISTOKOKEESSA Näyttää suuremman proteiinipitoisuuden kun mitä siinä todellisuudessa on."

Mutta eikö videolla kaveri juuri videolla sanonut, että oli tutkinut isoimpien merkkien tuoteselosteita?

"Luin viestisi ja ajattelin juuri ETTÄ EI V*TTU MITÄ MÄ JUST LUIN."

Toki voi olla jollekin laudankantajalle hankala ymmärtää, että joku tosiaan kyseenalaistaa täysin mielipuoliselta vaikuttavia väitteitä. Mutta tosiaan kaltaiseesi hihhuliinhan ne uppoavat ja sinun kaltaisillesi ne on tarkoitettukin.

• sivusta seurannut
        raksamies79 kirjoitti:

Tiedän kanssa niitä jotka vetävät juuri noita huonolaatuisia heroja ja siihen venäjän nappeja päälle. Tulos on karmea..
        Jos on niin pimeä että vetää aineita niin silloin varsinkin pitäisi ravinteiden laatuun panostaa.
        Hyvä kun joku uskaltaa näistä juutuubissa puhua. Joku saattaa jopa tajuta että aineet ei ole pakollisia kehityksen kannalta. Laatua peliin!

• Markettiboikotti

Tai Kanen legendaarisessa Amino powerdrinkissä oli dekstroosia, fruktoosia ja maltoa. Se oli lääketehtaan tekemä palautusjuoma, joten kyllä kait nekin jotain tietää mitä palautusjuomassa pitäisi olla.
        Ikävä kyllä tuote on poistunut myynnistä kun nämä Suomalaiset eivät tajua laadusta mitään..
        Ja kyllä tuossa youtube-pätkässä ihan oikein sanottiin, että suurin osa merketeissa myytävistä ravinteista on hyvänmakuista kuraa tyylikkäästi pakattunna ja mainostettuna.

• ...mies
        Markettiboikotti kirjoitti:

Tai Kanen legendaarisessa Amino powerdrinkissä oli dekstroosia, fruktoosia ja maltoa. Se oli lääketehtaan tekemä palautusjuoma, joten kyllä kait nekin jotain tietää mitä palautusjuomassa pitäisi olla.
        Ikävä kyllä tuote on poistunut myynnistä kun nämä Suomalaiset eivät tajua laadusta mitään..
        Ja kyllä tuossa youtube-pätkässä ihan oikein sanottiin, että suurin osa merketeissa myytävistä ravinteista on hyvänmakuista kuraa tyylikkäästi pakattunna ja mainostettuna.

Todistettavasti Tai Kanen tuotteesta on tarttunut ihmiseen salmonella ja se on hovioikeudessa asti käynyt tapaus. Tuotteen viallisuus todettiin VTT:n laboratoriossa.

Tai Kane käytti ainakin eräässä proteiinituotteessaan puolet kollageeniproteiinia, joka siis on nahasta, lumpioista ja sidekudoksista tehtyä proteiinia, jonka typpivaste on täysin olematon.

Vaikutat todella Asiantuntevalta keskustelemaan laatuasioista! Kerro toki lisää!

• ...mies
        ...mies kirjoitti:

Todistettavasti Tai Kanen tuotteesta on tarttunut ihmiseen salmonella ja se on hovioikeudessa asti käynyt tapaus. Tuotteen viallisuus todettiin VTT:n laboratoriossa.

Tai Kane käytti ainakin eräässä proteiinituotteessaan puolet kollageeniproteiinia, joka siis on nahasta, lumpioista ja sidekudoksista tehtyä proteiinia, jonka typpivaste on täysin olematon.

Vaikutat todella Asiantuntevalta keskustelemaan laatuasioista! Kerro toki lisää!

p.s. Ymmärrät samalla myös varmasti sen, että tuo edellinen saa näyttämään väitteesi lääketehtaassa valmistetusta tuotteesta lähinnä naurettavalta (ymmärtänet, että jos lääketestaassa käsiteltäisiin jotain salmonellaa, olisi se katastrofi) ja sinut lähinnä kuolaavalta riemuidiootilta, kuin joltain laatuasiantuntijalta.

• scat man

Skipin markkinamiehellä on nyt kakkaa pyllyssä.

• ProdeKari

Tottahan tuossa poristaan! Hyvät proteiinin lähteet saa vaan ruoasta! Reppanat jotka turvautuu jauheisiin ja ylihintaisiin "jauheisiin/pillereihin" ovat markkionoiden uhreja,joita kusetetaan mielikuvilla.Ottakaa reppanat itseänne niskasta kiinni, ei se syöminen niin vaikeaa voi olla?

• Ferrarimies

Hyvää tekstiä! Tätä harvoin kuulee näissä piireissä. Pienen markkinaosuuden omaavat laatumerkit eivät pääse esille tässä maassa jos eivät maksa "voitelurahaa" isoille ketjuille.
      Kiitos videon tekijöille hyvästä tietoiskusta!

• ...mies

No niin, onko kukaan löytänyt heraproteiinia, jossa on 30-50% jotain keinotekoista ainetta tai yhtä aminohappoa? Minä en ole vieläkään löytänyt.

Jos joku etsii minulle 80% heraproteiinin, jonka ainesosana 30-50% jotain keinotekoista ainetta, niin minä lupaan olla yhteydessä ko. proteiinin valmistajaan ja ilmoittamaan, että heidän tuotemerkintänsä on virheellinen tai sitten he kusettavat kuluttajia (koska silloinhan se ei voi olla 80% heraa, jos siinä on 30% jotain keinotekoista). Ja lupaan vielä julkaista kaikki sähköpostiviestinnän täällä julkisesti.

Mistäköhän syystä minulla on tunne, että nämä skip-vammailijat eivät tule esittämään yhtäkään tällaista proteiinia?

Onko kukaan löytänyt minkäänlaista näyttöä asialle, että proteiini imeytyisi vain 40%:sti? Proteiinihan imeytyy ohutsuolessa, ja jopa niillä ihmisillä, joilla on leikattu metri pois ohutsuolta, proteiini imeytyy 90%:sti.

On myös tehty tutkimus, jossa koehenkilöille syötettiin 1,7g proteiinia per painokilo, joista osa söi proteiinistansa 80% kerrallaan. Kahden viikon jälkeen ei ollut mitään havaittavaa eroa proteiinin imeytymisessä, pilkkomisessa tai typpivasteessa.

Voisiko nyt joku esittää jonkinlaisen tieteellisen näytön siitä, että jokin proteiini voi imeytyä vain 40%:sti, maksimissaan 50%:sti. Vai onko tuo vain uskomuksiin perustuvaa hihhulointia?

Pidetään nyt tätä ketjua tasaisen varmasti ylhäällä, että näemme minkälainen asiantuntija tämä on ja millainen "tietoisku" tämäkin oli.

• sporttista lifeä
        ...mies kirjoitti:

No niin, onko kukaan löytänyt heraproteiinia, jossa on 30-50% jotain keinotekoista ainetta tai yhtä aminohappoa? Minä en ole vieläkään löytänyt.

Jos joku etsii minulle 80% heraproteiinin, jonka ainesosana 30-50% jotain keinotekoista ainetta, niin minä lupaan olla yhteydessä ko. proteiinin valmistajaan ja ilmoittamaan, että heidän tuotemerkintänsä on virheellinen tai sitten he kusettavat kuluttajia (koska silloinhan se ei voi olla 80% heraa, jos siinä on 30% jotain keinotekoista). Ja lupaan vielä julkaista kaikki sähköpostiviestinnän täällä julkisesti.

Mistäköhän syystä minulla on tunne, että nämä skip-vammailijat eivät tule esittämään yhtäkään tällaista proteiinia?

Onko kukaan löytänyt minkäänlaista näyttöä asialle, että proteiini imeytyisi vain 40%:sti? Proteiinihan imeytyy ohutsuolessa, ja jopa niillä ihmisillä, joilla on leikattu metri pois ohutsuolta, proteiini imeytyy 90%:sti.

On myös tehty tutkimus, jossa koehenkilöille syötettiin 1,7g proteiinia per painokilo, joista osa söi proteiinistansa 80% kerrallaan. Kahden viikon jälkeen ei ollut mitään havaittavaa eroa proteiinin imeytymisessä, pilkkomisessa tai typpivasteessa.

Voisiko nyt joku esittää jonkinlaisen tieteellisen näytön siitä, että jokin proteiini voi imeytyä vain 40%:sti, maksimissaan 50%:sti. Vai onko tuo vain uskomuksiin perustuvaa hihhulointia?

Pidetään nyt tätä ketjua tasaisen varmasti ylhäällä, että näemme minkälainen asiantuntija tämä on ja millainen "tietoisku" tämäkin oli.

No kerroppa mitä mieltä olet fastin ja leaderin tuotteista?

• ...mies
        sporttista lifeä kirjoitti:

No kerroppa mitä mieltä olet fastin ja leaderin tuotteista?

"No kerroppa mitä mieltä olet fastin ja leaderin tuotteista?"

Siis mitä? Et keksinyt mitään sanottavaa, niin kysyt mielipidettäni joistain muista tuotteista? Yritätkö nyt vammailullasi saada käännettyä keskustelun sivuraiteille?

Olenko sanonut mielipidettäni Skipin tuotteista? En. Olen pyytänyt todisteita tuon videon väittämille. Sanoin faktat Tai Kanen tuotteesta, voit itse tarkastaa asian jos haluat. Jos tuotteesta tarttuu salmonella, tai siinä on 50% kollageeniproteiinia, niin se ei voi olla laadukasta. Ja joka muuta väittää, tietää proteiinien laadusta yhtä paljon kuin sika satelliitista ja ansaitseekin tulla kutsutuksi kuolaavaksi riemuidiootiksi; kuten sinäkin, jos yrität tuolla idiotismillasi kääntää keskustelua aiheen viereen.

Ei tämä nyt niin saatanan vaikeaa voi olla:

• qq

Kokemuksesta voin kertoa ettei käyttämäni metodi ole ollut huono. Painokiloa kohden riittää alle 2 grammaa proteiinia päivässä. Kuinka usein syöt ja jaat tuon proteiinin on tärkeämpää mitä se miten paljon sitä syöt.

Treenin jälkeen tulee ensin nauttia palauttavaa hiilihydraattia. Proteiini ei imeydy kehon ollessa katabolisessa tilassa.
      Syö vaikka banaani ja leiki hetki apinaa, ota sen jälkeen maltodrinksu ta ihan tavallista aitoa mehua. Odota tunti tai puolitoista ja syö proteiiniannos joka voi tulla ruoan kautta tai jos joku leikkii lisäproteiinilla niin sitä tietysti voi käyttää. Keho voi ottaa mitä tahansa ravintoaineita kerralla vain tietyn määrän. On tärkeämpää analysoida miten paljon se oma keho voi kerralla proteiinia hyväksikäyttää ja mikä on sitä extraa joka tuntuu niin lompakossa kuin myös losahtaa suoraan sinne vessanpönttöön ilman lisäarvoa.

Syökää 5 kertaa päivässä. Proteiinia muuten tasaisesti mutta voi protskua ottaa enemmän salin jälkeisessä ateriassa, johan se tuottaa menttaalisen hyvänolon tunteen..vittu kun mä olen iso ja vatsa täynnä meiningillä:)

Hyvää treenikesää vain kaikille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      119
      2665
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      69
      1104
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      211
      1070
    4. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      982
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      941
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      894
    7. 36
      886
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      863
    9. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      4
      859
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      812
    Aihe