Lain mukaan oikein?

Mitäh!!?

En tiedä miten menetellä tässä kohtaa, toivon että joku fiksumpi osaa auttaa.

Olen siis ravintola-alalla tarjoilijana, samalla firmalla ollut nyt 2 vuotta. Viime tammikuussa 2012 tarvitsin VIIKON lomaa ja sain työnantajaltani luvan tähän. Oletin että talvilomaa olisi sen verran kerääntynyt, niinkuin työnantajani ilmoitti minulle.
Sain työkaveriltani puhelun että listaan olikin laitettu 3 viikkoa lomaa. Noh, lomailin sitten nämä viikot ja palasin takaisin töihin. Kun palkkapäivä oli, niin palkkaa tuli huimat 170€, jotka tulivat niistä muutamasta päivästä kun olin ollut töissä tammikuussa.

Soitin tietysti asiasta työnantajalle ja kysyin että missä mättää, hänen vastauksensa oli että "Luulin että talvilomaa olisi kerääntynyt, mutta ei sitten ollutkaan, voin maksaa sinulle 1200€ etukäteen kesälomarahoista"
Ja tähän hän vielä kehtasi nauraa perään. "Sinähän halusit lomaa".
Eihän minun auttanut muu kuin suostua tähän, että sain itseni elätettyä.
Työnantajan sanojen mukaan saan pitää EHKÄ viikon kesäloman, koska lomarahat on jo maksettu.
Mielestäni aika epäreilu koko juttu, että pomoni sanoi että talvilomaa on kerääntynyt, jota ei sitten kuitenkaan ollut. Miksei ne rahat voineet olla etukäteen talvilomarahoista? En ymmärrä koko juttua. Firmassa kierretään lakia muutenkin ihan urakalla, jokaisen asian joutuu tarkistamaan että se on oikein.. Mitä teen?? En ole pamin jäsen joten en voi sinnekkään soittaa ja kysyä. (kuulun vain loimaan kassaan)

1

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hardlivin

Talviloma palvelualoilla yleensä on vain 6 päivää. Ihmettelen, ettet tajunnut että 2viikkoa olisi omaa lomaa.
      Ja itse ne lomapäivien kertymiset täytyy tarkastaa, ei työnantajaa kiinnosta paljonko niitä kenellekin on kertynyt. Eikä työnantaja ole millään tavoin velvollinen maksamaan ennakkoa lomarahoista.
      Todella kakkamainen temppu työnantajaltasi, mutta eipä tuohon oikein mitään voi. Et varmistanut, kuinka paljon lomaa oli sinulle kertynyt ja suostuit olemaan 3viikkoa lomalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      43
      9568
    2. "Mä elän vieläkin"

Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      57
      4197
    3. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      61
      4034
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      135
      2757
    5. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      110
      2565
    6. Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen

Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji
      Maailman menoa
      155
      2360
    7. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      27
      1997
    8. Miten ikinä kelpaisin sulle

Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      20
      1751
    9. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      33
      1507
    10. Kuinka kauan vielä

jaksetaan vastustaa toisiamme?
      Ikävä
      71
      1327
    Aihe