Lain mukaan oikein?

Mitäh!!?

En tiedä miten menetellä tässä kohtaa, toivon että joku fiksumpi osaa auttaa.

Olen siis ravintola-alalla tarjoilijana, samalla firmalla ollut nyt 2 vuotta. Viime tammikuussa 2012 tarvitsin VIIKON lomaa ja sain työnantajaltani luvan tähän. Oletin että talvilomaa olisi sen verran kerääntynyt, niinkuin työnantajani ilmoitti minulle.
Sain työkaveriltani puhelun että listaan olikin laitettu 3 viikkoa lomaa. Noh, lomailin sitten nämä viikot ja palasin takaisin töihin. Kun palkkapäivä oli, niin palkkaa tuli huimat 170€, jotka tulivat niistä muutamasta päivästä kun olin ollut töissä tammikuussa.

Soitin tietysti asiasta työnantajalle ja kysyin että missä mättää, hänen vastauksensa oli että "Luulin että talvilomaa olisi kerääntynyt, mutta ei sitten ollutkaan, voin maksaa sinulle 1200€ etukäteen kesälomarahoista"
Ja tähän hän vielä kehtasi nauraa perään. "Sinähän halusit lomaa".
Eihän minun auttanut muu kuin suostua tähän, että sain itseni elätettyä.
Työnantajan sanojen mukaan saan pitää EHKÄ viikon kesäloman, koska lomarahat on jo maksettu.
Mielestäni aika epäreilu koko juttu, että pomoni sanoi että talvilomaa on kerääntynyt, jota ei sitten kuitenkaan ollut. Miksei ne rahat voineet olla etukäteen talvilomarahoista? En ymmärrä koko juttua. Firmassa kierretään lakia muutenkin ihan urakalla, jokaisen asian joutuu tarkistamaan että se on oikein.. Mitä teen?? En ole pamin jäsen joten en voi sinnekkään soittaa ja kysyä. (kuulun vain loimaan kassaan)

1

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hardlivin

Talviloma palvelualoilla yleensä on vain 6 päivää. Ihmettelen, ettet tajunnut että 2viikkoa olisi omaa lomaa.
      Ja itse ne lomapäivien kertymiset täytyy tarkastaa, ei työnantajaa kiinnosta paljonko niitä kenellekin on kertynyt. Eikä työnantaja ole millään tavoin velvollinen maksamaan ennakkoa lomarahoista.
      Todella kakkamainen temppu työnantajaltasi, mutta eipä tuohon oikein mitään voi. Et varmistanut, kuinka paljon lomaa oli sinulle kertynyt ja suostuit olemaan 3viikkoa lomalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      63
      2146
    2. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      84
      1428
    3. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      13
      1219
    4. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      106
      1067
    5. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      96
      999
    6. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      107
      812
    7. Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa

Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko
      Ikävä
      51
      678
    8. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      38
      574
    9. Työttömät risusavottaan

Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus
      Maailman menoa
      257
      574
    10. Toivotetaanko toisillemme

Juhannuksia vai ollaanko vihoissa
      Ikävä
      58
      564
    Aihe