Olen ollut työttömänä 11/2011 alusta lähtien. Olen aktiivisesti hakenut töitä ja haastatteluihinkin päässyt, mutta siihen on sitten tyssännyt. Ikääkin on "jo" 40, sijaintini Uudellamaalla ja koulutusta löytyy opistotason ja amk tutkintojen verran. Tuohon asti työpaikat ovat olleet suoraan jatkuvia edellisen työn loppuessa. Ei voi haukkua laiskaksi ja muullakin rintamalla löytyy aktiivisuutta. Siis yhdistystoimintojen parissa. Kuitenkin työ, jota haluaisin olisi mukavaa olla sellaista johon olen kouluttautunut ja kokemukseni heijastaa. Ja palkka suunnilleen samanmoista kuin tähänkin asti. En haluaisi aloittaa kaikkea tällä kokemuksella ja osaamisella nollasta, eli harkkari palkoilla.
Nyt kuitenkin riittää jo tämä sapattivapailla olo. Olisinkin kysynyt, onko työvoimakoulutuksilla oikea mahdollisuus työllistyä vai onko se lähinnä kouluttajien keräämää rahastusta yrityksiltä? Katsastin, että koulutus johon menisin, maksaa työnanatajalle 6000 (kesto 6kk). Raha siis siirtyy yritykseltä kouluttajalle. Yritys saa minut erittäin halvaksi työntekijäksi. Minä saan kokemuksen ja korotetun ansiosidonnaisen. (Matkakulut maksan omasta pussista, joten miinukselle menisi omat tuloni joka tapauksessa).
Työvoimakoulutus, oikea työllistymisvaihtoehto?
4
321
Vastaukset
- Jeps...
Oletko yrittänyt selvittää työkkäristä mahdollisuutta päästä aitoon ammatilliseen koulutukseen yleiseen oppilaitokseen? Tuo olisi kaikkein paras tae työllistymiselle. Esim. löytyykö oman alasi täydennyskoulutusta jostain?
Työvoimakoulutukset tahtovat olla sitä, että koulutusyritykset rahastavat yhteiskuntaa sekä työnantajia sekä sitten työnantajat hyväksikäyttävät sinua palkattomana työvoimana. Ihan liian usein työvoimakoulutukset ovat sitä, että silmälumeeksi on koulutusta, muu on sitten palkatonta työtä jossain yrityksessa. Ja rahastus toimii moneen suuntaan. Olen kyllä selvitellyt tuota jatkokoulutus mahdollisuuttakin. Minulla kun olemassa se alempi amk, olisi seuraava mahdollisuus ylempi amk ja se on niin pitkäkestoinen opiskelu, että ei oikein ole innostusta. Varsinkin kun siellä kaikki tuntuu painottuvan yrittäjyyteen (liiketalous, tradenomi pohjalla). Yrittäjyys on toki yksi vaihtoehto, mutta pitäisi olla niin varma asiasta, mitä yrittäisi ;)
Muu ammatillinen koulutus sitten? No, omaan opistotasoisen ravintola-alan esimiestutkinnon. Tuntuisi ihan hullulta lähteä taas opiskelemaan jotain ihan uutta alaa. Tai ainakin intohimoa uuteen alaan ei ole ilmennyt. Tosin kaikelle olen avoin. Täydennystä siis omiin aloihin olisivat ylemmän amk:n opinnot->pitkäkestoisuusNo, löytyipä tuolta samasta aihepiiristä nimimerkin AKATEEMINEN TYÖTÖN kertomus, joka osoitti pelkojeni vahvistamaa tarinaa.
Kummallista, kyselin tällaiselta koulutksenjärjestäjältä LISÄTIETOJA cv:ni kera ja heti muutamat haastattelut sovittu. Eli en edes hakeutunut vielä koulutukseen, mutta haastattelut on jo sovittuna. Tausta ja osaaminen kiinnostaa, mutta maksuhalukkuutta ei...pessimistiseksi tässä kyllä pikku hiljaa on tullut.- R E K R Y
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6377709
Tätäkin "koulutusta" näkyy jatkuvan vuodesta toiseen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t714206- 332411
- 402254
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin191766Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401622Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251522- 811506
- 1461282
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221193Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901135