Hei!
Olen 16v nuori tyttö, jolla on jo pitkään ollut anemia. Se ei ole haitannut minua lainkaan, mutta nykyään olen alkanut huomata uutta. Olen lihonnut jonkun verran, väsyttää koko ajan, aina välillä on heikko olo ja useammin nälkä. Kävin terveydenhoitajalta tarkistamassa hemoglobiinini, mutta se oli normaali. Harrastan kyllä kaksi kertaa viikossa jääkiekkoa jotkut pelit. Sekä suvussani ei ole pahemmin mitään sairauksia. Joten ihmetyttää vähän mistä nyt tuulee /: Olen myös jutellut terveydenhoitajan kanssa, mutta he pistävät kaiken vain anemian piikkiin. Haluaisin ottaa selvää mistä on kyse, kun ei ole kivaa mennä harkkoihin vaikka ei jaksaisi tai olla koulussa väsynyt tai katsoa kun kiloja rapisee lisää vaa'alle. Painoltani olen kyllä normaali, mutta niinkuin sanottua olen hieman myös lihonnut. Niin, onko muilla nuorilla samaa ongelmaa vai mikä minulla nyt on?
Terveyteni on huonontunut, mistä se johtuu?
5
161
Vastaukset 5
- voi voi sentään
Rokotuksesta se johtuu. Narkoleptikotkin väsyvät tosi herkästi ja painoa kuuluu tulevan. Hypotalamuksessa sijaitsee kylläisyydenkeskus, jonka tuhoaminen on testeissäkin saanut aikaan hormoonihiiriä.
- Yks vaan
Onkos kilpirauhasen toiminta tutkittu kunnolla?
- toinen vaan
Miten voi olla anemia, jos HB on normaali?
Käyhän lääkärillä, niin pääset labraan.
Sulla voi olla kilpparissa ongelmia tai jotain?
Syötkö D-vitamiinia riittävästi. Sen puute väsyttää ja masentaa.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kilpirauhanen.htm - Ei aina anemiaa
Kilpirauhasen vajaatoimintaa minäkin vähän epäilisin, kuten joku muukin jo mainitsi kilpirauhasen. Sen oireisiin kuuluu mm. lihominen, väsymys, masennus, haluttomuus tehdä mitään, asioiden unohtelu yms. Kysypä kouluterveydenhoitajalta.
- vajis.
No jos hb on normaali niin ei silloin mitään anemiaa ole!
Kilpparikokeisiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211361- 671305
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331251- 1081245
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89886
- 45871
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66801Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50696- 43666
- 58663
- 70646
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123612- 67586
- 52574