osaisko kukaan sanoa kuinka paljon kaloreita on kuivatussa naudanlihassa? Vaikkapa 100g kuivattua naudanlihaa ku en löytänyt netistä tietoa:(
kuivattua lihaa
5
1523
Vastaukset
- Laihdutusprojekti
410 kcal
http://www.fatsecret.com/calories-nutrition/usda/beef-jerky?portionid=62020&portionamount=100.000 - Laskelmointia..
Tämä riippuu hyvin pitkälti lihan rasvapitoisuudesta, mutta asiaa voisi lähestyä miettimällä mitä kuivatuksessa tapahtuu. Siinä poistetaan tuotteesta vesi. Eli jos lihassa on 70% vettä (mikä lienee naudan lihassa aika lähellä totuutta) ja se poistetaan, niin jäljelle jää 30% alkuperäisestä tavarasta. Jos 100 grammaa naudanlihaa sisältää keskimäärin 100 kcal, niin nyt tuo jäljelle jäänyt 30%, eli siis 30 grammaa kuivalihaa sisältää saman määrän, koska vesi on käytännössä kaloritonta, eli silloin 100g kuivalihaa sisältää 333 kcal. Nyrkkisääntönä voisi pitää tämän perusteella, että kalorimäärä grammaa kohti kolminkertaistuu kuivatuksessa.
- Ei kiitos
Eikös tuo kuivaliha ole täynnä kaikenlaisia lisä- ja säilöntäaineita ja suolaa? Lukekaa tuoteseloste. En suosittele.
- Anonyymi
Jos itse suolaat ja kuivaat, niin ei oo säilöntäaineita. Itse suolaan vielä sellaisella suolalla joka on käsittelemätöntä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841719Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721595Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2881373Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1701299- 57915
- 48881
- 66874
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66873Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40861Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838