Yötyöläisten ruokarytmi?

Yökkönen

Teen pelkkää yövuoroa periaatteella 7 yötä 7 vapaata ja ongelmaksi on muodostumassa yöviikkojen syöminen tai oikeastaan syömättömyys. Ruoka ei maistu ja vapaa viikolla tulee sit syötyä senkin edestä. Pääsen töistä 7.45 ja käyn suoraan nukkumaan kotiin mennessä 8.30. Tässä vaiheessa ei ole nälkä enkä pysty mitään syömään joten ekan kerran syön n. klo 16 kun herään ja yleensä syön silloin lämpimän aterian. Töihin lähden klo 20 ja seuraavan kerran syön töissä klo 2 jotain kevyttä esim tänään maitorahkaa ja marjoja. Tälläinen rytmi näkyy kaiken lisäksi painon nousuna eikä laskuna kuten voisi kuvitella..

Mitä muut syö yövuorossa ja muutenkin siinä päivän aikana?

4

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsdd

Aamulla kotono töiden jälkeen kokkaan syön ja meen nukkumaan n.10.00 aikaan. Sitten kun herään n.19.00 syön ne jämät mitä olen aamulla tehnyt ja sit yöllä syön kans. Rupee heikottaa jos ei syö kunnolla kun tekee fyysistä hommaa.
      Painoni on ihan ok ruipelo henkilö kun olen lapsesta saakka.

Ei meillä oo paljoo painavia ihmisiä töissä vakituisessa yöporukassa. Osa syö töissä hyvin, toiset kevyesti jugurttia leipää sitten on niitä jotka ei syö mitään.

Yököillä ei oo sit elämää arkisin kun pitää nukkua ja heräillä ja nukkua ja herätä ..perseest mut silti oon jaksanut jo 5 vuotta...

• hjallis H

Itsellä taas tuli ensimmäiseen reiluun vuoteen n.8-9kg kun aloin tekemään 3-vuoroa.

Syyt on selvät :
      -Aina kun olen hereillä niin on nälkä eikä yövuorojen aikaan nälkä häviä minnekkään.Syön ja menee tunti max. kaksi ja kauheee nälkä sekä mässy maistuu eli sama homma kuin krapulassa eli kokoajan pitää syödä ja mässyä.
      -En osaa päivällä oikein nukkua elikkä nukun 2-4h senkin pätkissä eli valveilla olo(syömisaikaa on)
      -Nyt ole pakottanut/opetellut etten yöllä enää syö paljoa tai tuplat vrt. työkavereihin mutta yli tuplasti vähemmän mitä silloin kun loitin työt. yritän kahvilla tappaa nälkää.

• yökkäilijä ;)

Olen yökkö, viikko töitä-viikko vapaata, periaatteella.

Aamulla lopetan työt klo 7. Menen kotiin suihkuun, syön 1 ruisleipä viipaleen ja jugurtin. Sitten nukkumaan.

Herään n. klo 16-18. Teen munakkaan kasviksilla ja juustoraasteella. Juon ison lasin vettä ja kahvin.

N. klo 20 syön vielä pari viipaletta ruisleipää ja juon kahvin ja vettä.

Työt alkaa 21.30

Ekan kerran syön n klo 23.30 purkillisen tonnikalaa/ salaattia / leivän ja jogurttia
      Juon paljon vettä

n. klo 3 syön purkillisen raejuustoa ja hedelmän.

Juon yön aikana 3-4 isoa mukillista vettä.

Mun on pakko syödä tasaisesti, että saan nälän pysymään poissa. Koska jostain syystä öisin olen useammin nälkäinen. Samalla kuitenkin yritän syödä proteiinipitoisesti ja välttää hiilareita, koska öisin kertyy muuten kamalasti ilmaa mahaan :(

Olen onnistunut pitämään painoni samoissa lukemissa siitä asti kun yökköilyn aloitin. Tykkään tästä hommasta, siitäkin huolimatta että sosiaalinen elämä on lähestulkoon nollassa työviikkoina. Vaatii aikamoisia ponnisteluja edes lähteä ulos kävelylenkille työviikkoina.

• Mammothi

Tällainen oli meikäläisen ruokarytmi eilen:

Herään, aamupala klo 12: Leipää, rahkaa ja kahvia
      Klo 14:30: Lounas, moussakaa ja spagettia vihannesta, kahvia
      Klo 18: Päivällinen Täysjyväpatonki, täytteenä savulohi, mansikoita, salaattia
      Klo 23: Maitorahkaa ja jogurttia, leipää
      Klo 03:00: Proteiinipirtelö (2 dl vettä, 30 g proteiinijauhetta, banaani), vettä
      Klo 06:00: Yleensä vain vettä ennen nukkumaanmenoa, joskus esim. leipä tai jotain hiilaria että saa unenpäästä kiinni

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      68
      5782
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      227
      4483
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2478
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      22
      2416
    5. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      11
      1373
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      70
      1298
    7. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      128
      1276
    8. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      19
      1141
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      1116
    10. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      91
      1086
    Aihe