Yötyöläisten ruokarytmi?

Yökkönen

Teen pelkkää yövuoroa periaatteella 7 yötä 7 vapaata ja ongelmaksi on muodostumassa yöviikkojen syöminen tai oikeastaan syömättömyys. Ruoka ei maistu ja vapaa viikolla tulee sit syötyä senkin edestä. Pääsen töistä 7.45 ja käyn suoraan nukkumaan kotiin mennessä 8.30. Tässä vaiheessa ei ole nälkä enkä pysty mitään syömään joten ekan kerran syön n. klo 16 kun herään ja yleensä syön silloin lämpimän aterian. Töihin lähden klo 20 ja seuraavan kerran syön töissä klo 2 jotain kevyttä esim tänään maitorahkaa ja marjoja. Tälläinen rytmi näkyy kaiken lisäksi painon nousuna eikä laskuna kuten voisi kuvitella..

Mitä muut syö yövuorossa ja muutenkin siinä päivän aikana?

4

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsdd

      Aamulla kotono töiden jälkeen kokkaan syön ja meen nukkumaan n.10.00 aikaan. Sitten kun herään n.19.00 syön ne jämät mitä olen aamulla tehnyt ja sit yöllä syön kans. Rupee heikottaa jos ei syö kunnolla kun tekee fyysistä hommaa.
      Painoni on ihan ok ruipelo henkilö kun olen lapsesta saakka.

      Ei meillä oo paljoo painavia ihmisiä töissä vakituisessa yöporukassa. Osa syö töissä hyvin, toiset kevyesti jugurttia leipää sitten on niitä jotka ei syö mitään.

      Yököillä ei oo sit elämää arkisin kun pitää nukkua ja heräillä ja nukkua ja herätä ..perseest mut silti oon jaksanut jo 5 vuotta...

    • hjallis H

      Itsellä taas tuli ensimmäiseen reiluun vuoteen n.8-9kg kun aloin tekemään 3-vuoroa.

      Syyt on selvät :
      -Aina kun olen hereillä niin on nälkä eikä yövuorojen aikaan nälkä häviä minnekkään.Syön ja menee tunti max. kaksi ja kauheee nälkä sekä mässy maistuu eli sama homma kuin krapulassa eli kokoajan pitää syödä ja mässyä.
      -En osaa päivällä oikein nukkua elikkä nukun 2-4h senkin pätkissä eli valveilla olo(syömisaikaa on)
      -Nyt ole pakottanut/opetellut etten yöllä enää syö paljoa tai tuplat vrt. työkavereihin mutta yli tuplasti vähemmän mitä silloin kun loitin työt. yritän kahvilla tappaa nälkää.

    • yökkäilijä ;)

      Olen yökkö, viikko töitä-viikko vapaata, periaatteella.

      Aamulla lopetan työt klo 7. Menen kotiin suihkuun, syön 1 ruisleipä viipaleen ja jugurtin. Sitten nukkumaan.

      Herään n. klo 16-18. Teen munakkaan kasviksilla ja juustoraasteella. Juon ison lasin vettä ja kahvin.

      N. klo 20 syön vielä pari viipaletta ruisleipää ja juon kahvin ja vettä.

      Työt alkaa 21.30

      Ekan kerran syön n klo 23.30 purkillisen tonnikalaa/ salaattia / leivän ja jogurttia
      Juon paljon vettä

      n. klo 3 syön purkillisen raejuustoa ja hedelmän.

      Juon yön aikana 3-4 isoa mukillista vettä.

      Mun on pakko syödä tasaisesti, että saan nälän pysymään poissa. Koska jostain syystä öisin olen useammin nälkäinen. Samalla kuitenkin yritän syödä proteiinipitoisesti ja välttää hiilareita, koska öisin kertyy muuten kamalasti ilmaa mahaan :(

      Olen onnistunut pitämään painoni samoissa lukemissa siitä asti kun yökköilyn aloitin. Tykkään tästä hommasta, siitäkin huolimatta että sosiaalinen elämä on lähestulkoon nollassa työviikkoina. Vaatii aikamoisia ponnisteluja edes lähteä ulos kävelylenkille työviikkoina.

    • Mammothi

      Tällainen oli meikäläisen ruokarytmi eilen:

      Herään, aamupala klo 12: Leipää, rahkaa ja kahvia
      Klo 14:30: Lounas, moussakaa ja spagettia vihannesta, kahvia
      Klo 18: Päivällinen Täysjyväpatonki, täytteenä savulohi, mansikoita, salaattia
      Klo 23: Maitorahkaa ja jogurttia, leipää
      Klo 03:00: Proteiinipirtelö (2 dl vettä, 30 g proteiinijauhetta, banaani), vettä
      Klo 06:00: Yleensä vain vettä ennen nukkumaanmenoa, joskus esim. leipä tai jotain hiilaria että saa unenpäästä kiinni

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe