Tämä nyt ei ole mitään,

joutavoinen

vaan onpahan esillelaitto sellaisesta mikä ei ole mitään. Jos aloitukset alkavat vaikuttamaan sellaisilta, että niissä on jotakin, niin mielestäni silloin on tehtävä vastapainiksi aloitus missä ei ole mitään. Olla ei mitään on sitä, kun ikätoveri ystäväni kertoi löytäneensä pienikokoisen kirjan seitsemästä veljeksestä, kirjoittanut A: Kivi. Hän aikoi muuten lukea ensimmäistä kertaa sen kirjan alusta loppuun. Nyt sentään tähänkin aloitukseen tuli jotakin.

62

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On se niinnii

Niin joskus vain kiinnostaa muu kirjallisuus enemmän. Mutta parempi myöhään kuin ei ollenkaan Ja kyllähän tuolta klassikolta ei täysin ole voinut valttyäkään, kun on näytelmiä nähnyt ja eri tilaisuuksissa ja varsinkin koulussa tullut osin tutuksi.

• joutavoinen

Nyt vastaan ennenkuin luen sitä muuta kirjallisuutta.
        Kotona oli jostakin syystä Aleksis Kiven kootut teokset niminen kirja. Muun lukemisen puutteessa luin Nummisuutarin, Lean, Seitsemän veljestä, runot ja koko kirja tuli luettua, ehkä Veljekset useaankin kertaan. Mutta aikuisenakin vielä luen niitä, jos aloitan niin kiinnostaa vieläkin. Muun lukemisen rinnalla niitä ei voi mainita. Ovat aivan eri sarjassa. Kuten don quijotekin.

• *Kukkahame*

Kerronpa minäkin jotain aamulla naapurin rouvan kanssa mietimme mitä voitaisiin laittaa kokeeksi kasvamaan siis luomuna.
      No, minä keksin laitan sipulia, varsista saa mukavasti salaatteihin napakkuutta ja sitten kasvaneesta sipulista mausteeksi keittoihin ja kastiikkeihin, myös voileiville.
      Sain punasipulin 'siemeniä' niitä pieniä kauniita, ovat nyt vedessä ja huomenna laitan ne parvekelaatikkoon, ja ostetun salaatin ruukut molempiin päihin, sanoisin että koeviljelyä.
      Maistiaisia tarjotaan puolin ja toisin.
      Naapuri osti ryytejä ruukuissa ja hienon telineen, voi että me oltiin onnellisia!
      Jos tuo onnistuu on ensi kesänä sitten varmasti jotain muutakin.

• onhan se niinnii

Onkohan montakaan aihetta mistä täällä ei olisi aloitusta tehty. Tosiaan, tärkeintä on että innostuu jostakin. Kun kuulema niin kauan ei ole vanha kun uudet ( vaikka vanhatkin ) asiat saavat innostumaan.
      Koittakaapas keksiä aihe mitä ei ennen olla käsitelty.

• ee tee see

Ehdotan joitain aiheita, ehkäpä joku kelpaa:

varpaan välit
        sierain- ja korvakarvat
        ohraryyni
        tavallinen tympönen (sieni)
        Oterma (komeetta)
        liejukana
        etc etc etc

• liikavarpaaton

Varpaiden väleistä ei ole kukaan tainnut runoakaan tehdä, mutta varpaista sentään on. Muistattehan Lassi Sinkkosen "Kymmenen kaunista varvasta".
      Kuuntelen muuten parhaillaan hänen poikansa Karl'in levyä isänsä runoihin.Tekijöitä siinä on toki paljon muitakin.

• kananen*

Minäpä oikaisen tuumas kana
        liejuun jäin ihan suora vana.
        Askel vaan raskaaksi lopulta tuli
        viimein jo kana itkuun suli.

Voi' miksi nyt kiiruhtaa pitikään mun
        kun luoksesi tulla oli kiiru mun.
        Nyt rintani liejussa kauheassa on
        voi , kukkoni olen niin onneton.

Käy kultani hetkeksi lätäkköön
        niin savet ne sinne jätettäköön.
        Kas' hiukan kun ravistat höyneniäs
        uus' jälleen oot lemmen lähettiläs!

• susmorsian ek.

Kylläpä minnuu kaduttaa, kun aikoinansa tuli luettuu liikaa, kirjoja nimittäin. Mitta tuli täyteen luojalle kiitos siitäkii. Voisin olla ihan selväjärkinen, jos oisin vaikkapa vaan yhen kirjan lukenut. Eihän se ihme olekaan, satojen, voipi kai mennä tuhansiiki, vieraitten ihmisten ajatuksii jossain tuolla säilössä.
      Entäpä jos ei ois yhtään kirjaa lukenu, millanenha ois, oiskohan vappaa kuin taivaan lintunen. Tällasii panit alottaja miettimään, minäkii nii joutessain aikasina aamuina.
      Rupes vielä enemmän kaduttamaan lukeminen. Kaikenmaailman ajatukset sotkee ommaa aatteluu, helekatti kun rupes harmittamaan.. Ossaiskohan olla tyystin ajattelematta, liittyykö sekkään millään lailla minnuun, kun oon lukenu, miten nekkii seittemän raavasta miestä tapella nahisteli millon mistäkii. , voi hyvä isä sentään.
      Niin että esimerkkinä sekopäiväisyydestä oon, Pitäsköhän ruveta evankelistaks julistamaan lapsille ja nuorille, että äläkää lukeko mittään.
      Ja mitenkä paljoon kouluissakkii iskostettaan lapsparkojen päähän tietoo, ihan hölynpöllyy....ab cd pii kaks toiseen kertaa kolme vähennettynä katteettien summalla = ö. Entäpä jokin Pytagooraan keksinnöt, taikka että omena puttoo puusta maahan....mihis se sitten.
      Oottako tarvinnu elämässänne paljonki tätä Pytägootan, siis Pytagooran kolmiota.

Nyt mäni taas jo ihan mahottomiin, huomaatkos Joukahainen, parem olla ajattelematta mittään. Mulle ainaskii tuli kova nälkä.

• joutavoinen

Harmittaa minuakin, turhaan niitä Välskäreitä ja Tuulenviemiä siinä vielä luki.

• onhan se niinnii

Mutta minäpä tunnen muutaman miehen, jotka väittävät, että eivät olisi koulun jälkeen yhtään kirjaa lukeneet.
      Vaikea meikäläisen kirjafriikin on sitäkään ymmärtää. Vaan onhan se hyvä, että emme ole samanlaisia pulliaisia kaikki.
      Mahtuneeko päähän yhtään enempää ajatuksia , vaikka luettuja kirjoja olisikin tuhansia.

• s-ja k-karvaton

Sierain- ja korvakarvat
      niistä tykkää vain harvat
      konekin on niille keksitty
      ennen kai saksilla jyrsitty. ;)

Taisi mennä runonuurkan reviirille, vuan haitanneeko mittää.

• *Kukkahame*

Tällähetkellä terassilukemisenani on Helvi Hämäläisen Kadotettu puutarha, kirpparilta sen hankin eurolla, ja täytyy sanoa että taisi olla puolet liikaa!
      En lukenut takakantta ja petyin kun luulin sen kirjan nimeksi Helvi, oli kannen suurimmilla kirjaimilla.
      No menee se jaarittelukin tuossa lintujen konserttia samalla kuunnellessa.
      Ja nyt kuulin jo viidennen kerran tuon euroviisun, vähän väliä tuntuu tulevan aamu tvstä.
      No sekin menettelee!

• joutavoinen

Kyllä ne menettelee. Nyt luen Jevgeni Jevtusenko, "Marjamaat"
        Löytö saa ottaa omaksi hyllystä ja otin sen kirjan omaksi siitä syystä, että vuodelta
        -81 oleva kirja on vieläkin hyvä. Mihinkäp karvoistaan pääsis, turha pyristellä.

• Makriina ek
        joutavoinen kirjoitti:

Kyllä ne menettelee. Nyt luen Jevgeni Jevtusenko, "Marjamaat"
        Löytö saa ottaa omaksi hyllystä ja otin sen kirjan omaksi siitä syystä, että vuodelta
        -81 oleva kirja on vieläkin hyvä. Mihinkäp karvoistaan pääsis, turha pyristellä.

Joku kirja saattaa tökkiä ja ihan ilman syytä.
        Minä en ikinä ole lukenut "Lokki Jonatania", vaikka sain sen joululahjaksi sen ilmestymisvuonna.
        Syytä en tiedä.
        Ei vain ....

• susm.

Niinniinkihä se on....
      Sas se!

• susm.

Nikille ónhan se niinnii´ oli repliikkini.

• susm.

Pitäsköhän alottaa uudelleen eniten nuoruudessa vaikuttaneiden kirjailijoiden kirjojen lukeminen, että tehoavatko vielä samoin. Mitähän nyt muistus mieleen...Kafka, Hesse, Camus, Gorki, Steinbeck, Pasternak (Vankileirien saaristo ym.), Gabriel Carcia Marques (Sadan vuoden yksinäisyys kaikki muutkin).....

• Liika lukeminen on pahasta, minäkin varmaan tuhansia kirjoja lukenut. näin jälkeenpäin kun muistelee, ei oikeastaan muista paljonkaan siitä mitä on lukenut.
        Nyt olen harventanut, jospa sitten muistaisi paremmin lukemansa.

• joutavoinen

Kyllä, nuokin Välskärit ja Tuulenviemää lisäsivät historian tuntemusta, mutta vaikkapa Marquesin "Kukapa everstille kirjoittaisi" tulee vieläkin mieleen. Hyvä tarina varmaan vieläkin vaikuttaisi.
      Tai "sadan vuoden yksinäisyys" Macondo on käsite kuin Putkinotko, kun oli kysytty miten Putkinotko käännetään espanjaksi, vastaus oli ollut Macondo.

• Lukkyluke

Minnoon lukenna kaikki Asteriksit, Pekka Puupäät, Jerrykottonit, Lukkyluket ja Tartsanit sekä vielä joitain Hertta- ja Sydänsarjoja. Akuankat ja Tomjerryt tietenkin. Oonkohan lukenna liikaa? Rupes pelottaan ihan. Mitä sitä vielä uskaltas lukkee? Oisko parree olla lukematta mittään ennää?

• vain.minä

Mikä viisauden mitta on luettuen kirjojen lukumäärä? Lukemattomia on aina enemmän.
      Lukemattomia lukemattoimia.
      Lukenut olen monen monta, mutta vain elämä opettaa.

• joutavoinen

Näyttäisi, että tarvitset opetusta. Luettu kirja on vaikuttanut, tarina on tehonnut, en näytä ulkoisesti viisaammalta, mutta jotakin on minussa muuttunut, näen ehkä eritavalla. asioita. Hyvä kirja on täydentänyt elämää, viihdyttänyt ja opettanut. Olen lopettanut kirjojen ostamisen, mutta löytökirjoissa on välillä omistamisen arvoisia yksilöitä.

• v.minä
        joutavoinen kirjoitti:

Näyttäisi, että tarvitset opetusta. Luettu kirja on vaikuttanut, tarina on tehonnut, en näytä ulkoisesti viisaammalta, mutta jotakin on minussa muuttunut, näen ehkä eritavalla. asioita. Hyvä kirja on täydentänyt elämää, viihdyttänyt ja opettanut. Olen lopettanut kirjojen ostamisen, mutta löytökirjoissa on välillä omistamisen arvoisia yksilöitä.

Joopatitrallaa. Olen lukenut lukemattomia kirjoja, ja luen edelleenkin.
        Mutten näe mitään briljeeramisen mieltä niitä laskien.
        Pääaineeni muinoin oli kirjallisuus.

• ?
        v.minä kirjoitti:

Joopatitrallaa. Olen lukenut lukemattomia kirjoja, ja luen edelleenkin.
        Mutten näe mitään briljeeramisen mieltä niitä laskien.
        Pääaineeni muinoin oli kirjallisuus.

Mitäs briljeeraamista siinä sitten on?

• v.m.
        ? kirjoitti:

Mitäs briljeeraamista siinä sitten on?

Sitä minäkin ihmettelen.

• ?
        v.m. kirjoitti:

Sitä minäkin ihmettelen.

Vaikka niin oppinut olet.

• v-m-
        ? kirjoitti:

Vaikka niin oppinut olet.

Jokainen ihminen on laulun arvoinen. Kenenkään ihmisyys ei ole luettujen kirjojen sivumäärä.
        Köyhä äitini halusi kouluttaa ainokaisensa, kiitos hänelle, joka varmasti olisi itse ollut eto.
        Elämä opettaa meitä jokaista, jos opin ottaa vastaan.

• Aivojumppaa sekin.

Mie olenkii lukenut ihminen, kun oon alle kouluikäsestä ollu nenä kirjoissa kiinni.
      Ja aika laijasta laitaan, mutta tieteisromaanit ja sotakirjat jää kyllä lukematta. No, tietysti nää Tuntematon sotilas ( ja potilaskin! ) ja Täällä pohjan tähden alla ja ehkä joku muukin luettu moneenkin kertaan.
      Kotona on pieni kirjasto ja kirjaston sivukirjasto jatkuvasti. Samalla hoituu oma ulkoilukin kun kirjoja ulkoiluttaa.
      Ostelin kirppariltakin 20 c kappale ihan kiinnostavia kirjoja.

• susm.

kylläpä hyvin ja kauniisti sanoit joutavoinen, oikein ilostuin.

• susm.

Tuli vaan mieleeni, että luopuminen voi merkitä myös rikastumista.
        Enhän minäkään mikään eilisen teeren tyttö ole, "arvotavaraa" on sentään joskus ollut, voinpa mainita tuon tuhatluvunkin, kirjoissa nääs. Nyt tunnen olevani monella tavalla rikkaampi, kun omaa elämäntapaani olen voinut "rikastuttaa" luopumalla monesta turhaketavarasta. No, kirjat eivät sinänsä koskaan ole turhaketta, mutta olenhan useamman kerran kertonut siitä Viroon lähdöstä, kun kaiken annoimme pois.
        Laskin tuossa omistamani kirjat, noin 30 kirjaa on pikku kirjahyllyssäni. Hauskin muistoesine niistä onkin se Myyntimiehen työ - kirja, jonka ystäväni Younus kerran toi kirpparilta. Arvostan suuresti hänen lahjaansa, koska hän itse oli niin iloinen ajatellessaan kirjan olevan minulle mieleinen...koska siinä on kirkkaankeltaiset kannet, sen täytyy olla myös hyvä kirja! Kirjoitettua suomenkieltä hän ei oikein hallitse, puhuminen riittää.

• Look outside - there's a gorgeous day! - How true to day!
      Nyt kun murteita harrastetaan, niin 'lontootakin' sekaan!

• Buklängvits

Dät iis not murretta. Ihan kirjakieltä on, juu nou.

• aivojumppaa sekin

Anteeksi vain, kun sattui tulemaan puhekieltä mukaan, sitä kun välillä innostuu kirjoittelemaan kuinka ajattelee.

• ei mittää

Maanantai ei mittää, tiistai ei mittää, keskiviikko, torstai ei mittää.........

• katleija

Voi helskutti, kilpaillaanko nyt kirjojen lukemisessa. Eihän tänne kaikki luettelemalla mahdu. On se vaan niin että minäpä näin kesällä vaan valkkaan tuosta hyllystäni kesälukemisekseni Agathaa. Ei noita ole tuossa kun kymmenen, mutta otan taas yhden. Kyllä niitä voi lukea uudelleen aina jonkun vuoden välein.
      Vanhemmiten vähän häiritsee se lukuisa henkilöiden määrä niissä.Meinaa aina lukiessa unohtua kuka on kukin.
      Sitä ihmettelen kun jotkut kuorivat kirjoitaan ne päällykset pois hyllyyn pannessaan.

• Dementian sitten tul

tua tarvitsee vain yhden salapoliisijännärin hyllyynsä.

• joutavoinen

Aluperräinen tarkoitus oli että vain yksi seihtemän veljestä on riittävästi ja tarpeen lukea. Siinä kuitenkin innostuttiin muutakin laatukirjallisuutta mainittemaan luetun. Tämäkö on sitä rönsyämistä?

Sen takia luen mieluummin vain itseäni kiinnostavia kirjoja kun niiden tarina jää mieleeni. Jää ja jää, mutta kuitenkin, se on tarkoitus. Se minuakin harmittaa kun niissä löytökirjoissa on vain harvoin päällykset paikoillaan.

Tämä oli tarkoitus olla sellainen aloitus missä ei ole mitään. Hyvä tarkoitukseni ei ole näköjään toteutunut.

• oha se niinnii

Tarkoitus oli hyvä ja versoi monenlaista. Nyhjää tyhjästä, sehän se vasta taitavaa onkin. Minäpä luulen , että kaikki jotka täällä kirjoittelevat , ovat juuri niitä ihmisiä,jotka myös lukevat paljon. HiH! Ainakin täällä toisten kirjoituksia.

• susm.

Nyt on vitsit vähösissä
      vakavako vanhain virsi
      virsi olla pitäisi oikea
      ei sovi sanan suoltamista
      ajatusta ainakahan
      kirjoittipa niin tai näin
      jollain suu ain väärinpän

• takarivistä

Ei ole sopivaa näyttää tietojaan tai lukeneisuuttaan, kateelliset siitä pttaa pultit ja alkaa sättiä.

• joutavoinen

Oikein hyvä aivan kaikkenaan on tämä ketju. On rumaa teeskennellä vaatimatonta silloin kun on onnistunut oikein erikoisen hyvin. Kuitenkin, minunkin pitää muistaa etten tehnyt ketjua yksin. Sopimattomuudet ovat peittyneet hienojen mielipiteiden varjoon, vaikka ovat sinänsä tarpeelliset mausteena, ilman niitä ketju ei olisikaan niin täydellinen. Lukeneisuuteni ei ansaitse mainintaa, eikä osuuteni ketjun syntyyn ole niin merkittävä, että olisin ylpistymässä, päinvastoin; nöyrimmin joutavoinen

• tementti kanttura

Kyllä ehottomasti palstapalveluihin kuuluisi laittaa jokainen älykkyystestiin ja esille pitäisi laittaa myös ainakin eläke ja muu omaisuus ja lukeneisuus, ihan oppiarvoja myöten. Sitten vielä työura ja ansiot kunniamerkit ym.
      Ei enää mitään kiertäin kaartain kehumisia, ei edes köyhyydellä kehumisia. Puoluekanta ilmenee kyllä muutenkin, mutta jäsenkirjan voisi mainita.

Sitten päätettäisi ketä saa naljailla ja haukkua ja ketä kehua ja nuolla.

• onhanse niinnii

Jos lukemiselta ehtisin, kirjoittelisin näillä sivustoilla useinkin. Kumpi on tärkeämpää, lukeako täällä kaikkien aloitukset ja vastailla niihin vai lukea senki aikaa jotain mielenkiintoista kirjaa, käydä ulkona yms.
      Mutta aikaa aikaa kutakin.

• alottaaja

Aloitus "Tässä nyt ei ole mitään." palvelee juuri sitä ettei monikaan tule lukemaan sellaisen aloituksen alta ja näin säästyy tärkeää luku-aikaa. Sitä silmälläpitäen en käytäkään sellaisia sanoja kuin, tärkeää jne.

• Olen joskus lukenut nämä ( Beast Sellerit ) . ja ovat kaksi" tiiliskivee."
      Luolakarhun Klaani ja jatkoo Hevosten Laakso. On kevyttä ja aikuisten satusa.

kirjoittanut Amerikan Suomalainen Jean M . Untinen- Auel.

En ole käynyt Kirjastossa moneen aikaa. On iso kirjasto kotona , Miehelleni ostamia ja perittyjä.
      Oli kiva löytö .
      Katri Valan teokset -- mutta jotenkin sain niistä nyt tarpeekseni ---vaikka olen kyllä hänen ihailiansa.

Mutta nyt kevyttä kesälukemista. Mukaan ulos ja nauttiin kesästä.

• Paljon ei tule luettua näin kesällä, lukuunottamatta iltalukemista hetken ennen nukahtamista. Meneillään on Daniel Goleman'in teos Tunneäly, josta riittää pohdittavaa meistä ihmispoloisista.

Ulkona luen luonnon valtaisaa kasvuvoimaa,...pienten taimieni päivittäistä pyrkimystä rehevöitymiseen:) Siitä luonnon kirjasta riittää loppuelämäksi iloa ja ihmetystä antavaa.
      En halua vähätellä lukemisen antamaa stimulaatiota, valita vaan täytyy mihin aikansa käyttää.

• luontoako on

joku sliipattu patio jossa on muutama kukka ja ryyti kasvamassa ? Kovin ollaan vieraantuneita luonnosta täällä. Netistä lintujenkin elämää töllätään ja selostetaan kuin vähä älyisille ( vähä läisempiä vielä nuo selostajat ).

• luontoako on kirjoitti:

joku sliipattu patio jossa on muutama kukka ja ryyti kasvamassa ? Kovin ollaan vieraantuneita luonnosta täällä. Netistä lintujenkin elämää töllätään ja selostetaan kuin vähä älyisille ( vähä läisempiä vielä nuo selostajat ).

Ei pelkästään patio, kyllä siinä maata ja kukkapenkkaa on ihan riittämiin, etupihalla myös, mutta siellä saa perennat olla, muutamaa kesäkukkaa lukuunottamatta.

Onhan täällä järvialue tuossa alempana, ja 32 hehtaaria metsää, aivan vieressä, jokineen ja eläimistöineen, ei puhettakaan vieraantumisesta luonnosta:D

• ei katkera
        luontoako on kirjoitti:

Kuulin juuri vanhasta ihmisestä joka makaa sängyssä ja katselee puissa hyppiviä oravia. Luonto on hänellekin vielä tärkeä. Että siihen nähden.

• ei katkera kirjoitti:

Kuulin juuri vanhasta ihmisestä joka makaa sängyssä ja katselee puissa hyppiviä oravia. Luonto on hänellekin vielä tärkeä. Että siihen nähden.

Ihan viehättävä ajatus, jos se antaa hänellekin vielä iloa. On monia sairaita, jotka oikein toivovat pääsevänsä ikkunasänkyyn ja saavat katsella Luojan taivasta ja pilvien liikettä.

Kaunista minustakin.

• yks stadilainen

Pieni kirja käsilaukussa kulkuneuvoissa, kun siirtyy paikasta toiseen. Siinä ehtii aina lukea vähän ja tulee luettua sellaistakin kirjaa jota muuten ei ehkä lukisikaan.
      Luonnon kirjaa luen kesäisin vaeltelemalla kaupungin puutarhoissa ja puistoissa. Meillä on kaupungeissakin luontoa lähellä.

• neferXnefer

Kirjoista tulee mieleeni Sinuhe Egyptiläinen, silloin kun se ilmestyi ole suuri lukijakansa innoissaan ja keskusteluja riitti.
      Vihdoin sain sen kirjastosta käsiini ja kyllä se oli alultaan jotenkin mielenkiinnoton, yritin ja yritin, ja taas ppois käsistä.
      Vihdoin kun pääsin alkuun piti yötä myöten lukea kyllä mielenkiintoa riitti.
      Nyt muistelisin että olen lukenut sen ainkain kolmeen kertaan pitääköhän vielä kerran?

• Kannattaa lukea, itselläni on se kuvitettuna egyptin kuvateoksilla. On niillä ollut upea kuvitustaito, en kyllästy niitä katselemaan. Ne kertoo auringon palvonnasta ja orjien tuomista Afrikasta, kaulastaan sidottuina toisiinsa pitkinä jonoina.
      Kalastuksesta Niilin virrassa ja sodista. Kuvakerrontaa parhaimmillaan.

• p.s.

voi vielä samaistua niihin herrakansan jäseniin jotka niitä orjia käskyttivät

kuvakerrontaa parhaimmillaan!

• Tuo nyt oli turha laukaisu kuvataidetta ihallessa, ei ole mieleenikään tullut tuollainen ajatus!

• 19+8?

Näin se vain ajatus kulkee eteenpäin, vaikka aloitus "ei ollut mitään". Voidaan huomata, että keskustelua syntyy näinkin. Hyvä j !

• joutavoinen

Pieni kirja Seitsemästä veljeksestä oli sisällytetty, ei mitään aloitukseen. Siinähän se olikin hyvä punainen lanka ja siitä minun taas on kiittäminen ystävääni, joka näyttää (kuten huomaan) lukevan sitä pientä kirjaa raitsikoissakin.

• yks stadilainen

Oletteko huomanneet miten paljon netissä on luettavan ilmaiseksi E-kirjoja?
      Selailin juuri sivustoja ja totesin, että omalta koneeltakin voi tilata satoja kirjoja.
      Toinen asia on se. että jaksaako istua koneen ääressä, sillä ei tämä asento ole parhaita lukemiselle.

• joutavoinen

Katoppas, löysin nyt minäkin ne e kirjat. 0 hintaisiakin klassikkoja ja uudempia. Tuosta nojatuolista voi katsella jos zoomaa tekstin isommaksi. Kylläkin tykkään kirjasta esineenä, varsinkin vanhoista painoksista.

Sitten vielä kun huomenissa lähden mökille muutamaksi päiväksi, eihä tätä läppäriä siellä voi katsella. Niitä mokkuloita en meinaa hommata, ete silleen.
        Änkyrä sitä minäki olen, siltä nyt taas näyttäs.

• sama "friidu"

Hyvää mökkeilyä! Varmaan sielläkin löytyy mahdollisen sateen varalta "kirjaesineitä".
      Vaikka ei nyt taida saedekaan uhata, jos Pekkaan on luottamista.
      Poutaista viikonloppua toivotellen!

• joutavoinen

Makriina, sinulle pitää vielä vstata siitä Lokki Joonatanista, kun se potkii vastaan, ettet saa luettua sitä.. Googlasin sen ja huomasin sen olevan tärkeiden klassikoiden luetteloissa, riippuen mitä luetteloa tarkastelee. Jokukin sanoo sen olevan niiden sadan kirjan joukossa mitkä pitäisi lukea ennen kuolemaa,.Huh. Vielähän tuon minäkin, ehkä ehdin lukemaan.

Kaikille, hyvää viikonloppua ja vielä 'friidulle' kiitos sää toivotuksesta. Hyvältä näyttää, otan kuitenkin erään marmorikantisen kirjaesineen mukaani.

• onhan se niinnii

Lukemattoman hauskaa helluntaita !
      Luetaan nyt sitä luonnon kirjaa. Se on hehkeimmillään näinä päivinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      61
      910
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      111
      833
    3. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      261
      777
    4. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      55
      722
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      50
      638
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      570
    7. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      92
      559
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      45
      556
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      546
    10. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      76
      543
    Aihe