kuinka voittaa petetyn miehen luottamus takaisin

avuton-

kuinka voi saada miehen ymmärtämään kuinks tosissaan on suhteessa ja rakkaudestaan? voiko luottamuksen saada takaisin? miten kohdella petettyä miestä? miten petetyksi tulleen ja riittämättömyyden tunteet voi saada häviämään tai loppumaan? kuinka voin todistaa teoilla tai millä vain että mies voi luottaa minuun? vai voiko luottoa enään koskaan saada palaamaan sen pettämisen ja tuhoutumisen jälkeen? olen kipeässä avun tarpeessa ja kaikki vinkit on enemmän kuinbtervetulleita !

25

3382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha mutta kokenut

      Luottamuksen takaisinsaaminen voi kestää vuosia. Ihan ensimmäiseksi sinun on hyväksyttävä että miehesi voi todella huonosti ja petos syö hänen itsetuntoaan. Ja koska sinä olet tämän aiheuttanut hänen on vaikka haluaisikin todella vaikea suhtautua sinuun niinkuin ennen. Äkkinäiset mielialanvaihtelut, vaikeudet tuntea, ottaa vastaan tai antaa läheisyyttä ovat tavallisia.
      Voit omalta osaltasi vastata rehellisesti hänen kysymyksiinsä, miettiä ja yrittää selittää miksi petit ja vakuuttaa että et ikinä enää tee tule sitä tekemään. Kerro katuvasi, miksi kadut ja miten huonosti itse voit. Et pelkästään itsesi vuoksi vaan myös koska olet loukannut miestäsi.
      Yritä jos mahdollista järjestää jotain pientä yhteistä tekemistä joka vie ajatukset pois tapahtuneesta. Yritä välttää tilanteita ja ihmisiä jotka liittyvät pettämiseen ja ennenkaikkea pidä huoli siitä ettet ole minkäänlaisessa yhteydessä pettämisen toiseen osapuoleen.
      Vaikkka miehesi ei sitä ehkä näytä hän kuitenkin kaipaa läheisyyttä - ei välttämättä ensiksi seksiä koska se tässä tilanteessa helposti vie ajatukset pettämiseen ja siihen mitä olet tehnyt sen toisen kanssa.
      Mutta ennenkaikkea kerro ja näytä kuinka paljon häntä rakastat ja haluat tehdä kaiken mitä voit että hänen olisi hyvä olla kanssasi.

      Lopuksi - anna anteeksi itsellesi. Hyväksy ettet voi muuttaa tapahtunutta.Olet ottanut opiksesi etkä enää toimisi samalla tavalla. Olemme kaikki erehtyväisiä, tärkeintä on mitä teet jatkossa ja miten elät loppuelämäsi.

      Kaikkea hyvää!

      • Grosshair

        hyvin sanottu. ja aion noudattaa tuota.


    • wersdfxcvjavascrip

      Ainkaan minun luottamuistani ei saanut nainen takaisin ja pettämisestä kärsivät vielä pari seuraavaakin suhdetta, kunnes löysin nykyisen kultani joka on niin reipas, avoin, tomera ja säntillinen että häneen opin lopultakin luottamaan. Sekin vaati tosin aikansa ja kärsivällisyyttä häneltä. Siis häneltä jolla ei ollut mitään osaa ja arpaa minun epäluuloisuuteeni.

      • kun vain jaksaa

        Tuo se siinä kaikkein viheliäisintä varmasti onkin. Että vielä seuraavatkin seurustelukumppanit, joilla ei ole osaa eikä arpaa uskottomuuteen, joutuvat kohtaamaan petoksen jäljet. NIinhän se tosin on monen muunkin asian suhteen, että menneet tapahtumat muokkaavat meistä sellaisen, joka olemme tänä päivänä. Mutta tarkoitan juuri sitä, että usein petetyn seurustelukumppanin pitää olla todella kärsivällinen ja jaksaa ja uskaltaa seistä siinä rinnalla ja ymmärtää se, että toisella on epävarmuus siellä pohjalla. Kuka tämän jaksaa? Eivät varmastikaan kaikki, mutta se joka jaksaa, häneen voi sitten varmasti isolla todennäköisyydellä luottaakin.


      • avuton-
        kun vain jaksaa kirjoitti:

        Tuo se siinä kaikkein viheliäisintä varmasti onkin. Että vielä seuraavatkin seurustelukumppanit, joilla ei ole osaa eikä arpaa uskottomuuteen, joutuvat kohtaamaan petoksen jäljet. NIinhän se tosin on monen muunkin asian suhteen, että menneet tapahtumat muokkaavat meistä sellaisen, joka olemme tänä päivänä. Mutta tarkoitan juuri sitä, että usein petetyn seurustelukumppanin pitää olla todella kärsivällinen ja jaksaa ja uskaltaa seistä siinä rinnalla ja ymmärtää se, että toisella on epävarmuus siellä pohjalla. Kuka tämän jaksaa? Eivät varmastikaan kaikki, mutta se joka jaksaa, häneen voi sitten varmasti isolla todennäköisyydellä luottaakin.

        kiitos vastauksista! teen mitä vaan tämän itseni,meidän ja erityisesti tämän miehen vuoksi ja haluan todella,todella,yrittää saada hänen luottamuksensa vaatti se sittten aikaa niin paljoin kun vaatiikasn aioin seistä hänen rinnalla jos hän vain antaa. mietin pitäisikö minun ottaa etäisyyttä mieheen kun hän on etäinen ja antaa omaa aikaa sulatella ja miettiä asiaa? vai pysyä yhyeuksissä ja kertoa tunteeni? välimatkaa on noin 200km. olen itsekin menettänyt luottamuksen ihmisiin erinlaisten lapsuuden kokemusten jälkeen mutta hän on ainut ketä sai minut uskaltamaan luottaa..


    • ererw

      "kuinka voin todistaa teoilla tai millä vain että mies voi luottaa minuun?"

      Teoilla et ainakaan. Johan sinä sen olet osoittanut.

      • Ei kokemusta mutta

        Nimenomaan. Ja turha toistaa kuinka ei tee niin enää koskaan ja ottanut opikseen. Vähän myöhäistä siinä vaiheessa?


    • petetty itse

      Älä valehtele. Koskaan. Jos miehesi kysyy vaikeaakin asiaa, vastaa rehellisesti vaikka tuntuisi, että satutat vain lisää ja lisäät välirikon mahdollisuutta. Valehtelemalla rikot välinne aivan varmasti, rehellisyydellä jää jäljelle edes mahdollisuus.

      Kerro omista tunteistasi, mitä sinä koet juuri nyt. Mitä pelkäät, mitä olet tajunnut tai oppinut. Avaa itseäsi.

      Kerro, miksi haluat jatkaa hänen kanssaan. Ei riitä, että sanot rakastavasi. Näe vaivaa ajatustesi kanssa, hänkin lopulta näkee, että työstät asioita, pohdit ja mietit. Teet siis työtä suhteenne eteen ihan oikeasti. Olet valmis vaikka muuttumaan.

      Lohduta, helli, hiero. Tee pieniä palveluksia, vie vaikka valmis voileipä sohvalle kahvikupin kanssa. Tuntuu naurettavalta, mutta teko sekin on.

      Kerro, että aioit kantaa vastuusi. Ja kerro, mitä se vastuu kohdallasi tarkoittaa. Vältä liian isoja sanoja vastuu, tajuaminen, oppiminen ilman, että kerrot, mitä ne tarkoittavat juuri sinulle.

      Kestä miehesi pettymys, viha ja loukkaantuminen. Ole hänen rinnallaan, mutta anna tavittaessa tilaa.

      Ei helppoa mikään noista. Mutta ei se peettytn elämäkään ole helppoa. Paljon vaikeampaa se on.

    • rikottu nainen

      Voin kertoa, että on varmasti molemmille, mutta etenkin petetylle, huomattavasti vaikeampaa jäädä suhteeseen kuin erota. Tidän kokemuksesta. Mieheni jäi kiinni pitkästä rinnakkaissuhteesta. Halusin vielä yrittää ja mieskin näin minulle uskotteli. Yritin luottaa häneen uudelleen, vuoden vielä yritimme, mutta en vain kerta kaikkiaan pystynyt. Rikottu mikä rikottu. Erosimme ja sitten minulle selvisi, että mies oli jatkanut suhdetta siinä rinnala koko ajan. Hän ei siis koskaan edes antanut meille mahdollisuutta. Mutta koska minä niin luulin, että hänkin yritti, en voi vedota siihen. Uskon, että vaikka hän olisi katkaissutkin sen suhteen, olisimme päätyneet eroon. Minä en olisi koskaan enää voinut luottaa häneen niin täysin kuin parisuhteessa/avioliitossa pitäisi voida.

      • avuton-

        olen nyt keskustellu mieheni kanssa ja saanut vähän selvyyttä miks hän on etäinen ja kylmä vaikka aiomme yrittää uudelleen jatkaa suhdetta. kun näimme,häntä toisaalta halutti koskea minuun mutta toisaalta inhotin häntä niin paljon kun mielikuvat minusta toisen kanssa pyörisi mielessä ja pyörii kuulemma koko ajan vaikkei nähdäkään.. onnistuuko läheisyys ja seksi enää ollenkaan vai viekö se vain aikaa?


      • rikottu nainen
        avuton- kirjoitti:

        olen nyt keskustellu mieheni kanssa ja saanut vähän selvyyttä miks hän on etäinen ja kylmä vaikka aiomme yrittää uudelleen jatkaa suhdetta. kun näimme,häntä toisaalta halutti koskea minuun mutta toisaalta inhotin häntä niin paljon kun mielikuvat minusta toisen kanssa pyörisi mielessä ja pyörii kuulemma koko ajan vaikkei nähdäkään.. onnistuuko läheisyys ja seksi enää ollenkaan vai viekö se vain aikaa?

        Meillä loppui kokonaan yli puoleksi vuodeksi. Sitten, kun mies uskotteli minulle lopettaneensa suhteen, yritin vähitellen saada itseäni kiinnostumaan taas seksistä mieheni kanssa. MUtta seksiä se vain olikin sen aikaa mitä sitä kesti, ilman aitoa läheisyyttä. Minä ajattelin samalla koko ajan sitä, miten hän on koskettanut sitä toista ja uskoin hänenkin ajattelevan rakastellessamme tätä toista, joten...


    • aikaa nyt ainakin

      Riippuu viime kädessä siitä, kuinka paljon rakkautta ja tahtoa antaa anteeksi on miehesi puolelta, ja sinun puolelta kysytään myös sitä rakkautta ja tahtoa tehdä mitä pitää. Moni eroaa, mutta aika moni pystyy rakentamaan rikostusta myös ehjää. Mikä on se ero noiden kahden ryhmän välillä, jää jokaisen mietittäväksi. Varmaan osa riippuu petetyn kyvystä kestää pettymyksiä ja nähdä itsensä arvokkaana muiden ihmisten teoista huolimatta.

      • avuton-

        voisin ehkä vähän selventää tätä meijän tilannetta..oon itse pian 18,jätkä pari vuot vanhempi. ja kokeneempi muutaman suhteen jälkeen,itselleni eka seurustelu ja seksi kumppani. ollaan siis tapailtu n.7kk josta seurusteltu virallisesti n. 2vko. muutama kuukausi sitten lopetimme tapailun riidan päätteeksi,baarissa lähdin tuntemattoman miehen matkaan. muuta ei tapahtunut kuin suutelua kun karkasin tiedostettuani humalassa lopulta mihin tilanne vie.(tiedän,alkoholi ei syyllinen vaikka sitä oli juotu reippaasti).mutta virhe oli jo tehty aloituksella,vaikka suhteemme piti olla ohi kaduin tekoani koska en olisi oikeasti halunnut sitä. sen jälkeen aloimme taas tapailla kun saimme sovittua riidat. tapasin.hänen porukat yöpyessäni heillä ja kavereita,mutta en tiennyt olenko heille vain miehen kaveri. mies ei ikinä vastannut kun kysyin,ei pujunut tunteistaan muuta kuin että välittää minusta. hän vältteli seurustelusta puhumista,kun toin asian esille,ja lopuksi sain tietää syyn. olin lähdössä ulkomaille bilettää ystävieni kanssa,ja mieheni halusi testata haluanko oikeesti hänet ja ei pitänyt lähes lainkaan yhteyttä matkan aikana. en tiennyt mitä hän haluaa,pitää vain hauskaa vai. yhtenä iltana satuin suutelemaan yhtä poikaa,jota kaduin heti jälkeen päin. olin vittuuntunut juuri "riidellessämme" jätkäni kanssa,tietenkään se ei ollut mikään syy mutta tein kuitenkin virheen. kun tulin kotiin,valehtelin ettei ollut käynyt mitään,hän sanoi ensimmäistä kertaa rakastavansa minua ja haluavansa seurustella. yllätyin mutta rakastan häntä enkä voinut kestää ajatusta hänen menettämisestä. parin viikon jälkeen asian hierrettyä mielessäni tunnystin hänelle molemmat virheeni. loukkasin häntä pahimmalla mahdollisella tavalla pettäen luottamuksen. menin tapaamaan häntä ja lopulta päätimme jatkaa. rakastan häntä todella enkä ikinä toistaisi virhettäni. haluaisin vain niin kovasti saada hänet taas luottamaan..


      • lapsia ootte
        avuton- kirjoitti:

        voisin ehkä vähän selventää tätä meijän tilannetta..oon itse pian 18,jätkä pari vuot vanhempi. ja kokeneempi muutaman suhteen jälkeen,itselleni eka seurustelu ja seksi kumppani. ollaan siis tapailtu n.7kk josta seurusteltu virallisesti n. 2vko. muutama kuukausi sitten lopetimme tapailun riidan päätteeksi,baarissa lähdin tuntemattoman miehen matkaan. muuta ei tapahtunut kuin suutelua kun karkasin tiedostettuani humalassa lopulta mihin tilanne vie.(tiedän,alkoholi ei syyllinen vaikka sitä oli juotu reippaasti).mutta virhe oli jo tehty aloituksella,vaikka suhteemme piti olla ohi kaduin tekoani koska en olisi oikeasti halunnut sitä. sen jälkeen aloimme taas tapailla kun saimme sovittua riidat. tapasin.hänen porukat yöpyessäni heillä ja kavereita,mutta en tiennyt olenko heille vain miehen kaveri. mies ei ikinä vastannut kun kysyin,ei pujunut tunteistaan muuta kuin että välittää minusta. hän vältteli seurustelusta puhumista,kun toin asian esille,ja lopuksi sain tietää syyn. olin lähdössä ulkomaille bilettää ystävieni kanssa,ja mieheni halusi testata haluanko oikeesti hänet ja ei pitänyt lähes lainkaan yhteyttä matkan aikana. en tiennyt mitä hän haluaa,pitää vain hauskaa vai. yhtenä iltana satuin suutelemaan yhtä poikaa,jota kaduin heti jälkeen päin. olin vittuuntunut juuri "riidellessämme" jätkäni kanssa,tietenkään se ei ollut mikään syy mutta tein kuitenkin virheen. kun tulin kotiin,valehtelin ettei ollut käynyt mitään,hän sanoi ensimmäistä kertaa rakastavansa minua ja haluavansa seurustella. yllätyin mutta rakastan häntä enkä voinut kestää ajatusta hänen menettämisestä. parin viikon jälkeen asian hierrettyä mielessäni tunnystin hänelle molemmat virheeni. loukkasin häntä pahimmalla mahdollisella tavalla pettäen luottamuksen. menin tapaamaan häntä ja lopulta päätimme jatkaa. rakastan häntä todella enkä ikinä toistaisi virhettäni. haluaisin vain niin kovasti saada hänet taas luottamaan..

        Olen kohta 18... Seurusteltu 2 vk... Jätkä pari vuotta vanhempi ja takana muutama suhde... Kasvakaa aikuisiks, jooko? Kiva tulevaisuus on, jos aina riidan jälkeen olet vieraan sylissä. Ja mies haluaa testata sua. Ei oikeeseen suhteeseen mitkään testit kuulu.


      • lapsia ootte
        avuton- kirjoitti:

        voisin ehkä vähän selventää tätä meijän tilannetta..oon itse pian 18,jätkä pari vuot vanhempi. ja kokeneempi muutaman suhteen jälkeen,itselleni eka seurustelu ja seksi kumppani. ollaan siis tapailtu n.7kk josta seurusteltu virallisesti n. 2vko. muutama kuukausi sitten lopetimme tapailun riidan päätteeksi,baarissa lähdin tuntemattoman miehen matkaan. muuta ei tapahtunut kuin suutelua kun karkasin tiedostettuani humalassa lopulta mihin tilanne vie.(tiedän,alkoholi ei syyllinen vaikka sitä oli juotu reippaasti).mutta virhe oli jo tehty aloituksella,vaikka suhteemme piti olla ohi kaduin tekoani koska en olisi oikeasti halunnut sitä. sen jälkeen aloimme taas tapailla kun saimme sovittua riidat. tapasin.hänen porukat yöpyessäni heillä ja kavereita,mutta en tiennyt olenko heille vain miehen kaveri. mies ei ikinä vastannut kun kysyin,ei pujunut tunteistaan muuta kuin että välittää minusta. hän vältteli seurustelusta puhumista,kun toin asian esille,ja lopuksi sain tietää syyn. olin lähdössä ulkomaille bilettää ystävieni kanssa,ja mieheni halusi testata haluanko oikeesti hänet ja ei pitänyt lähes lainkaan yhteyttä matkan aikana. en tiennyt mitä hän haluaa,pitää vain hauskaa vai. yhtenä iltana satuin suutelemaan yhtä poikaa,jota kaduin heti jälkeen päin. olin vittuuntunut juuri "riidellessämme" jätkäni kanssa,tietenkään se ei ollut mikään syy mutta tein kuitenkin virheen. kun tulin kotiin,valehtelin ettei ollut käynyt mitään,hän sanoi ensimmäistä kertaa rakastavansa minua ja haluavansa seurustella. yllätyin mutta rakastan häntä enkä voinut kestää ajatusta hänen menettämisestä. parin viikon jälkeen asian hierrettyä mielessäni tunnystin hänelle molemmat virheeni. loukkasin häntä pahimmalla mahdollisella tavalla pettäen luottamuksen. menin tapaamaan häntä ja lopulta päätimme jatkaa. rakastan häntä todella enkä ikinä toistaisi virhettäni. haluaisin vain niin kovasti saada hänet taas luottamaan..

        Olen kohta 18... Seurusteltu 2 vk... Jätkä pari vuotta vanhempi ja takana muutama suhde... Kasvakaa aikuisiks, jooko? Kiva tulevaisuus on, jos aina riidan jälkeen olet vieraan sylissä. Ja mies haluaa testata sua. Ei oikeeseen suhteeseen mitkään testit kuulu.


    • ehkä.

      Sano että et ole jatkuva pettäjä tai pelinainen. Jos et ole.
      Sano että se oli kerta juttu, ja tiedät että mokasit. Ja että paikkaisit miehen sydämen jos voisit. Ettei se enää toistu, otat opiksi.

      Suomalaisilla miehillä pitäisi olla naisille edes millin verran ymmärrystä, poikkeustilanteessa. Varsinkin jos on nuori nainen kyseessä. Onkohan mies rehellinen sulle puolestaan.

    • simopetteri-x

      Sitä luottamusta voi saada takaisin. Epätietoisuus ja epäilyt seuraa sinua koko loppuelämän.

    • tyly mies

      Kerran pettää niin pettää toisenkin kerran. Mä en antaisi uutta tilaisuutta

    • oppirahat maksuun

      No kun noin nuoria ootte, niin kehoitan jatkamaan matkaa. Erikseen. Ei tuossa iässä vielä ruveta ramppaan parisuhdeterapeutilla. Te vasta harjoittelette parisuhdetta. Ota opiksi, jatka matkaa, viisastu ja olet sitten valmiimpi kun Se Oikea saapuu paikalle. Osaat ainakin olla pettämättä.

    • Lakonius

      ootko susiruma vai mikset löydä jätkiä lähempää, unohda tollanen pelleily
      ja itse aiheeseen: tehän ette ees seurustellu kun "petit" suutelemalla..
      no jos ei tohon kaadu niin varmaan sit johonkin yhtä vähäpätöiseen

      kasva rauhassa!

      • avuton-

        itse asiassa en ole ruma. en mikään kaunotar vaan aika 'tavallinen':) eikä mieskään mikään ruma ole,älyttömän komea oikeastaan. pointti ei ole siinä että haluaisin "etsiä tai löytää" miehen,tämä suhde tuli yllätyksenä kun sattumalta tavattiin. eikä kummallakaan ollut mitään hakua päällä,päin vastoin. hyvä jos pidät yekoja noin vähäpätöisinä hyvä Lakonius. pointti nyt kun vaan ei ollut teoissa vaan luottamuksessa ja siinä että valehtelin. alettiin seurustella vasta virallisesti,mutta suhde on ollut vakavalla pohjalla jo pidempään. mutta mielipiteensä kullakin.


      • murdi
        avuton- kirjoitti:

        itse asiassa en ole ruma. en mikään kaunotar vaan aika 'tavallinen':) eikä mieskään mikään ruma ole,älyttömän komea oikeastaan. pointti ei ole siinä että haluaisin "etsiä tai löytää" miehen,tämä suhde tuli yllätyksenä kun sattumalta tavattiin. eikä kummallakaan ollut mitään hakua päällä,päin vastoin. hyvä jos pidät yekoja noin vähäpätöisinä hyvä Lakonius. pointti nyt kun vaan ei ollut teoissa vaan luottamuksessa ja siinä että valehtelin. alettiin seurustella vasta virallisesti,mutta suhde on ollut vakavalla pohjalla jo pidempään. mutta mielipiteensä kullakin.

        Tekoja ja oikeita tekoja! Semppiä


    • Anonyymi

      Mulla on samat kysymykset mielessä.
      Helvetin petturimuijat ovat pilanneet mun uuden miehen.
      Tämä on epäreilua.
      Toinen on niin rikki ettei edes autoon saa jäädä selailemaan pankin sivuja ilman että epäillään pettämisestä.

    • Anonyymi

      Et saa takaisin koskaan suhteen alkuperäistä luottamusta.

    • Anonyymi

      Meillä on neljä lasta 20v aviossa vaimo jäi kiinni yllätin se omasta makkarista ruokatunnilla.
      Olivat käymässä esimiehensä kanssa pikapanoilla.
      En yleensä käy päivällä mut tuli saikku niin menin kotiin.
      Ikäni muistan mitä näin vaimoni päällä sosjoht. Pomo alla.. Vähä ennen huippua.
      Kaksi hiljaista päivää sit pyysi anteeksi katui.. Kertoi juurta jaksain. Annoin anteeksi... Anteeksi anto vaikeaa mut sitoo myös antajaa.
      Aika on hyvä lääke nyt 4vuotta käy mielessä mutta tunne että rakastan ja tunne että vaimo rakastaa.. Antaa lämpöä voimaa.
      Ajatukset on lintuja joita voi hätistellä etteivät tee pesää päähän. Kysy mieheltä onko se antana anteeksi jos myöntää niin usko älä epäile

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6570
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3928
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1505
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe