Niinkuin nyt tämä eutanasia keskustelukin.
Kukaan ei ole niin mustavalkoinen kuin netissä istuva uskonnollinen uusateisti, joka ei edes pyri keskustelemaan, vaan käyttämään asioita keppihevosena ateismin ajamiseen, ilman että käytännössä tietää asioista pahemmin mitään. Puhumattakaan, että olisi itse kokenut.
Ja tämä palsta vain vahvista tällästä mustavalkoista ajattelua jostain mustavalkoisesta vastakkainasettelusta, kun täällä ei normaalit kirjottele pahemmin ollenkaan, vaan vinksallaan olevat.
Ateistit tekee keskustelun asioista lapselliseksi
40
106
Vastaukset
Rankkaa kommentointia aloittajalla, mutta silti valitettavan totta. Vain harva ateistiksi ilmoittautunut on tällä palstalla onnistunut luomaan edes asialliseen keskusteluun pyrkimistä muistuttavaa mielikuvaa.
Olen hieman harmissani täällä kirjoittamista harrastamattomien ateistien puolesta siitä, millä tavalla täällä provosoivat pellet syövät heiltäkin uskottavuutta ja tekevät karhunpalvelusta koko porukalle. Ehkä tämäkin osaltaan kuvaa sitä itsekkyyttä ja "puusilmäisyyttä", jota ateistisen maailmankatsomuksen tuntuu usein liittyvän.
Ehkä tällainen huono "vastavoima" sitten tarvitaan, sillä tottakai uskovinakin esiintyviltä ihmisiltä saa täällä nähdä välillä onnetonta käytöstä. Me myös saatamme syyllistyä ylilyönteihin, joilla emme erityisemmin kohota uskovista yleisesti syntyvää mielikuvaa.
Olisi silti mukavaa, jos keskustelussa ei keskityttäisi vain niihin vastapuolen argumentteihin jotka osataan kääntää "ympärI" niin, että niistä saadaan sitten toisten silmille heitettävää roskaa, jolla on enää hyvin vähän tekemistä alkuperäisen keskustelun aiheen kanssa. Toisaalta, tämäkin toiveeni lienee turha, sillä tällainen aiheesta sivuun johtaminen on ihan tyypillinen tapa, millä s**tana manipuloi tällaisia keskusteluita. Koska ateistit tyypillisesti uskovat s**tanan valheen siitä, ettei sitä itseään ole olemassakaan, he alkavat sen pelinappuloiksi täysin sokeasti ja siltä osin arvostelukyvyttä.
TMIV- -------------
Että tollasen sitten vetäsit tänä aamuna foliohatusta:d
Kirjoittaa henkilö, joka ei todellakaan anna hyvää kuvaa uskovista.
"Olisi silti mukavaa, jos keskustelussa ei keskityttäisi vain niihin vastapuolen argumentteihin jotka osataan kääntää "ympärI" niin, että niistä saadaan sitten toisten silmille heitettävää roskaa, jolla on enää hyvin vähän tekemistä alkuperäisen keskustelun aiheen kanssa"
Täsmälleen samat sanat sinulle kaveri vai joko olet unohtanut mitä tuli tehtyä?- Tuulia-jolla
Ateistit ovat lähetystyön kohteita, mutta ateistiselta pohjalta kirjoittelevat eivät todellakaan ole sitä hyvää maata, josta Jeesus kertoi. Ateistien väitteet tulee silti käsitellä, jotta voidaan osoittaa miten ne eivät ole kestäviä. Sanan vastaanottajia heistä on kuitenkin aniharva. Jeesuskin väitteli fariseusten kanssa, mutta hyvän sanoman ottivat vastaan aivan toiset. Evankeliumi ei rajaa ketään pois, mutta toiset ovat kovettaneet sydämensä niin etteivät lämpene sille.
Tajuathan, että jotta jokin voi olla mustavalkoista se tarvitsee jyrkkää vastakkainasettelua. Eutanasia keskustelussa ne ääripäät olivat "jee eutanasia on superihkuu, en voi kuvitella siitä mitään ongelmia" ja "Viides käsky. väärin on väärin vaikka en kykenisikään sitä perustelemaan".
Minä shokeeraannuin sen keskustelun huonosta tasosta, vaikka ei pitäisi odottaa tältä palstalta mitään muuta.- esessä on kova aika
Ihmiset ovat hyljänneet JUmalan siitä tätä kaikki johtuu. Myös puheet vakavasti sairaiden ihmisten tappamisesta, - eläimien tavoin. Muutoinkin jumalattomien ihmisten käyttäytyminen on alkanut mustuttaa eläimien käyttäytymistä.
Room. 1:22-25
Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.- jumalaton on pimeä
Kunnollisen kivunhoidon ja saattohoidon sijasta on alettu puhua ihmisten tappamisesta.
Ovatko jumalattomat jo niin pimeitä, ettei vieläkään soi herätyskellot vaikka tällaisia puhutaan jo julkisesti. jumalaton on pimeä kirjoitti:
Kunnollisen kivunhoidon ja saattohoidon sijasta on alettu puhua ihmisten tappamisesta.
Ovatko jumalattomat jo niin pimeitä, ettei vieläkään soi herätyskellot vaikka tällaisia puhutaan jo julkisesti.Taidat itse olla vähän pimeä. Ensinnäkin yleistät, että kaikki ateistit ovat aktiivisen ja rakenteellisen eutanasian kannattajia.
- Jeebus
Onneksi sinä argumentoit fiksusti.
- YAK-42
Hyvä aloitus, mutta en yhdistäisi tätä ilmiötä mihinkään yksittäiseen asiaan, vaan pitäisin keskustelun mieluummin yleisellä tasolla. En myöskään nimittäisi palstaa huonoksi, koska eivät nämä keskustelut sen huonompia ole kuin muuallakaan Suomi24:ssä. Taso taitaa itse asiassa olla keskimääräistä parempi.
Ketjun otsikko osuu kuitenkin oikeaan, koska kyllä tänne kirjoittavien "ateistien" teksteistä paistavat ennen muuta kypsymättömyys, tietämättömyys ja vähäinen elämänkokemus. Mukana on paljon murrosiän kapinaa, mutta kyllä joidenkin aikuisempienkin kirjoittajien teksteistä paistaa se, että kyky kantaa aikuisen vastuuta on heikko. Ja kun ei osata tai edes haluta ottaa vastuuta omista teoista, sanoista ja ajatuksista, se heijastuu negatiivisella tavalla itsetuntoon.
Kuten sanoit, palstan "ateistien" kirjoitukset ovat tyypillisesti hyvin mustavalkoisia. Useimpien kirjoittajien ainut tarkoitus näyttää olevan omien uskonvastaisten ajatusten levittäminen tai uskonnollisten keskustelujen häiritseminen. Monella on myös paha olla ja toisia kirjoittajia halutaan käyttää omien negatiivisten tunteidensa roskasankona.
Olen kiinnittänyt huomiota erityisesti siihen, ettei juuri kukaan palstan "ateisteista" kerro täällä mitään itsestään tai omista kokemuksistaan. Huomattavaa "ateistien" keskuudessa on myös kertanikkien suuri määrä ja onpa täällä törmätty siihenkin, että joskus "ateisti" tekeytyy uskovaksi. On myös niitä, jotka pyrkivät saamaan uskovat altavastaajiksi esittämällä kysymystä kysymyksen perään, vaikka eivät ole edes kiinnostuneita saamistaan vastauksista. Ei täällä siis kovin hyvää kuvaa "ateisteista" saa, vaikka lähes kaikki palstan ateistit näyttävät toivovan, että heitä pidettäisiin moraalisina ja empaattisina ihmisinä. Käytös kuitenkin kertoo aina enemmän kuin sanat, ja monet "ateistit" käyttäytyvät kieltämättä kuin kiukuttelevat pikkulapset, jotka kuitenkin pohjimmiltaan janoavat vanhempiensa hyväksyntää ja rakkautta.
Jotakuta on joskus häirinnyt se, että minulla on tapanani laittaa sana "ateisti" lainausmerkkeihin. Se johtuu siitä, että oikea ateisti tuskin koskaan kirjoittaisi tälle palstalle. En sitä paitsi ole vielä koskaan tavannut aitoa ateistia. Jokainen tapaamani ihminen on pistänyt uskonsa johonkin. Uskonnollista tyhjiötä ei ole, Jumalan kieltämistä on esiintynyt aina, ja epäjumalien palvontaakin on esiintynyt aina.
Kaikesta huolimatta pidän hyvänä ajatuksena sitä, että palsta on avoin kaikille. Eräänä päivänä, kun olin hyvin tympääntynyt tämän palstan keskusteluun, minulle tuli vain yhtäkkiä mieleeni ajatus, että oikeastaan näin kuuluu ollakin. Kirkkohan on paitsi uskovia varten, myös niitä varten, jotka ovat eksyksissä. Ja vaikka "ateistit" kuinka mainostavat täällä kirkosta eroamista, niin heillä ei ole omaan ryhmäänsä liittyville mitään tarjottavaa. Kirkolla on.- Nasse.
Jos ihmisen kyky käsittää todellisuutta on tällainen:
"En sitä paitsi ole vielä koskaan tavannut aitoa ateistia. Jokainen tapaamani ihminen on pistänyt uskonsa johonkin. Uskonnollista tyhjiötä ei ole, "
niin en usko että kovin moni viitsii edes vakavissaan lähteä keskustelemaan. Tiedäthän sanonnan idiootin kanssa väittelemsiestä. Tekopyhyys on parasta pyhyyttä, eikös juu?
Olet itse täysin asiaton kirjoittelija ja saat kiksejä toisten halveksumisesta ja haukkumisesta.
Kaltaisesi "kristityt" eivät auta tekemään palstasta parempaa, vaan ihan päinvastoin.
"En sitä paitsi ole vielä koskaan tavannut aitoa ateistia. Jokainen tapaamani ihminen on pistänyt uskonsa johonkin."
Sen siitä saa kun keksii sanoille päässään eri merkitykset. Ateismi on ei-teismiä.- joikumaakari
gloriana_demeter kirjoitti:
Tekopyhyys on parasta pyhyyttä, eikös juu?
Olet itse täysin asiaton kirjoittelija ja saat kiksejä toisten halveksumisesta ja haukkumisesta.
Kaltaisesi "kristityt" eivät auta tekemään palstasta parempaa, vaan ihan päinvastoin.
"En sitä paitsi ole vielä koskaan tavannut aitoa ateistia. Jokainen tapaamani ihminen on pistänyt uskonsa johonkin."
Sen siitä saa kun keksii sanoille päässään eri merkitykset. Ateismi on ei-teismiä.Oletpa sinä fanaattinen.
joikumaakari kirjoitti:
Oletpa sinä fanaattinen.
Kyllä inhoan kiihkeämielisesti tekopyhyyttä ja sen sellaista.
YAK-42. Kun olet noi tietävällä päällä, niin voisitko kertoa minulle, miten ateistina voisin ottaa piilossa olevan uskoni, ja alkaa uskomaan edes johonkin jumalaan. Minä kun en voi millään uskoa, että jumalia on, kun niitä ei näy. Eikä kukaan uskovakaan saa minua uskomaan Jumalaan.
Ja minä en mielestäni kiellä Jumalaa, se on pikemminkin niin, että kun en usko ufoihinkaan, joten tulkintasi mukaan kiellän niidenkin olemassolon. En ymmärrä miten voi uskoa sellaiseen, mitä ei pidä uskottavana.
Keskustelut ovat väkisinkin hankalia, kun uskovat eivät millään käsitä, ettei ateistit kykene uskomaan, vaikka mitä tekisi ja uskovat luulisivat.Ja ihan ilman hallusiogeenejako tämän kirjoitit? Luepa huomenna ketju ja kirjoituksesi uudelleen, melkoinen rimanalitus jos ajatellaan asiaa fiksun ja pohtivan ajatustenvaihdon kannalta...
- Mirka ...
Uskovaisten kanssa ei ole mielekästä keskustella koska heillä ei ole itsenäisiä mielipiteitä. Uskisten mielipiteet ovat heidän lahkon mielipiteitä.
- YAK-42
Kun kirjoitin edellä
"Ja kun ei osata tai edes haluta ottaa vastuuta omista teoista, sanoista ja ajatuksista, se heijastuu negatiivisella tavalla itsetuntoon."
lauseesta jäi pois yksi tärkeä sana. Kaikkein tärkeintä olisi nimittäin se, että jokainen kantaisi täällä vastuuta omista TUNTEISTAAN.
Useimmat palstan kirjoituksista ovat sävyltään negatiivisia, joten kannataa aina pitää huoli siitä, ettei anna negatiivisuuden tarttua itseensä. Negatiivisuus on heikkoutta. Se on pelkoa ja siitä johtuvaa vihaa ja peräisin sielunviholliselta. Negatiivisiin kirjoituksiin ei kannata vastata. Jos negatiivisia kirjoituksia ei huomioitaisi, niitä ilmestyisi palstalle vähemmän ja sekin on hyvää tunteiden hallinnan harjoitusta, että vastustaa kiusausta vastata herjaavaan viestiin. Silloin tuntee itsensä paljon voimakkaammaksi kuin antaessaan itsensä tunteiden vietäväksi.
Jos haluaa kritisoida jotain kirjoittajaa tai kirjoitusta, se kannattaa tehdä rakentavasti. Tunteet eivät saa siis viedä miestä vaan miehen on hallittava tunteensa. Aikuisella kristyllä on myös kasvattajan vastuu, ja se tarkoittaa sitä, että välillä kasvatettavia on toruttava. Uppiniskaisuuden rajaton salliminen ei ole oikein.Oikeasti tajuatkohan edes itse miten huvittavalta tämä Jeesustelu kuulostaa sinun kirjoittamanasi? Olet yksi negatiivisimpia kirjoittajia koko palstalla....puhumattakaan ylimielisyydestä.
Sori en kykene vastustamaan kiusausta vastata sinun herjaaviin viesteihisi.
- Jeebus
Ongelmana on juuri tuo että hihhuli suhtautuu asiaan tunteenomaisesti sen sijaan että pitäisi asiaa asiana.
Ei taikausko ja sen ilmeneminen tai taikauskottomuus ole mikään tunnepitoinen juttu, siihen voi suhtautua ihan ilman suuria tunteita.
Puhumattakaan äärimmilleen viedystä junttiudesta "Aikuisella kristyllä on myös kasvattajan vastuu, ja se tarkoittaa sitä, että välillä kasvatettavia on toruttava. Uppiniskaisuuden rajaton salliminen ei ole oikein."- .....
"Puhumattakaan äärimmilleen viedystä junttiudesta "Aikuisella kristyllä on myös kasvattajan vastuu, ja se tarkoittaa sitä, että välillä kasvatettavia on toruttava. Uppiniskaisuuden rajaton salliminen ei ole oikein.""
Heh, noinpa. Yksi sortuu räkyttämiseen ja toinen omahyväisyyteen.
- YAK-42
Lisättäköön vielä, että kristittyjen kannattaa varoa tällä palstalla erityisesti SYYLLISTÄJIÄ. Syyllistäminen kannattaa aina tiedostaa, aivan kuten muukin negatiivisuus, eikä negatiivisiin tai syyllistäviin viesteihin kannata juuri koskaan vastata.
- YAK-42
Yhteenvetona sanottakoon, että lähes kaikkiin palstan "ateisteihin" kannattaa suhtautua samaan tapaan kuin lapsiin. Kiukutteleva pikkulapsi jätetään usein huomiotta kunnes hän sanoo sanottavansa asiallisemmin. Ja ihan kuten lapseltakin, myös "ateistilta" kannattaa usein kysyä, mitä hän oikeataan haluaa. Jos kiukuttelu menee ihan liiallisuuksiin, toruminen on paikallaan.
YAK-42 kirjoitti:
Yhteenvetona sanottakoon, että lähes kaikkiin palstan "ateisteihin" kannattaa suhtautua samaan tapaan kuin lapsiin. Kiukutteleva pikkulapsi jätetään usein huomiotta kunnes hän sanoo sanottavansa asiallisemmin. Ja ihan kuten lapseltakin, myös "ateistilta" kannattaa usein kysyä, mitä hän oikeataan haluaa. Jos kiukuttelu menee ihan liiallisuuksiin, toruminen on paikallaan.
Voi hitsi, noinko minun olisi pitänyt toimia tmivin kanssa?
Yritän ensi kerralla olla provosoitumatta "teistien" kiukuttelusta.
Muuten ylimielisyytesi on varsin hurmaavaa.- Nasse.
gloriana_demeter kirjoitti:
Voi hitsi, noinko minun olisi pitänyt toimia tmivin kanssa?
Yritän ensi kerralla olla provosoitumatta "teistien" kiukuttelusta.
Muuten ylimielisyytesi on varsin hurmaavaa.Täytyy myöntää että itse pidän normaalina jos nelivuotiaalla tai nuoremmalla ihmisellä on mielikuvitusystäviä mutten mikäli kyseessä on aikuinen.
Ylimielinen suhtautuminen ihmisiin jotka ovat aikuisia tuossa mielessä on kyllä hurmaavan suloista :D - pata kattilaa soimaa
YAK-42 kirjoitti:
YAK-42
Viestisi tässä ketjussa ovat rimanalitus, näin täytyy sanoa, vaikka olen itse kristitty.
Halveksivaa, ylimielistä ja omahyväistä suhtautumista toisiin ihmisiin, niinkuin täällä on sanottukin. - kolkkykkasi
pata kattilaa soimaa kirjoitti:
YAK-42
Viestisi tässä ketjussa ovat rimanalitus, näin täytyy sanoa, vaikka olen itse kristitty.
Halveksivaa, ylimielistä ja omahyväistä suhtautumista toisiin ihmisiin, niinkuin täällä on sanottukin.saatat sä nimikristitty olla et muuta
- pata kattilaa
kolkkykkasi kirjoitti:
saatat sä nimikristitty olla et muuta
Ai? Sinun mielestäsikö kristitty voi olla vain sellainen joka halveeraa ihmisiä?
- zyrt
Ateismi tarkoittaa sitä, että ateisti ei usko jumalia olevan olemassa. Eutanasia taas tarkoittaa sitä, että ihminen saa halutessaan kuolinapua.
Ne ovat kaksi eri asiaa. Jostain syystä ateistit kuitenkin ovat humaanimpia kuin uskovaiset ja kannattavat ihmisen itsemäärämisoikeutta.- viistoist
outoo et kloorin_dementoima ei viel oo hyökänny sun kimppuun tosta väärästä määritelmästä
viistoist kirjoitti:
outoo et kloorin_dementoima ei viel oo hyökänny sun kimppuun tosta väärästä määritelmästä
Mistä väärästä määritelmästä? Zyrt toki tekee yleistyksen ateisteista mutta eihän sillä ole mitään tekemistä minkään määritelmän kanssa....olen hämmentynyt.
- YAK-42
Mitä tulee tuohon eutanasia-asiaan, niin se on ikään kuin Jumalan kieltämisen huipentuma. Jumalan kieltävä ihminen ei luota Jumalaan eikä halua antaa päätösvaltaa elämästään Jumalalle. Usein tämä johtuu siitä, ettei hän ole lapsena voinut luottaa kasvattajiinsa. Laiminlyödystä lapsesta kasvaa itsekäs aikuinen, joka haluaa Jumalan sijasta määrätä niin omasta elämästään kuin toistenkin elämästä. Hän saatta myös käyttää häikäilemättä hyväkseen muita, jos oma etu sitä vaatii.
Eutanasiassa ovat mukana kaikki edellä mainitsemani piirteet: epäluottamus Jumalaan, itsekkyys ja toisten ihmisten hyväksikäyttäminen. Eutanasiassa ihminen haluaa aivan äärimmäisellä tavalla olla Jumalaakin suurempi. Hän haluaa määrätä oman elämänsä päättämisestä ja käyttää itsekkäästi hyväkseen muita. Hän tekee itsemurhan ja teettää murhan, mikä ei toki poista eutanasian suorittajan tekemää syntiä. Eutanasiaa haluava ei ajattele lainkaan sitä, millaisen haavan tai demonisen riivauksen eutanasian suorittaja sieluunsa saa. Kukaan ei pysty antamaan toiselle ihmiselle "kuolinapua" ilman tunnontuskia. Kyllä paatuneinkin rikollinen tietää aina sisimmässään tekevänsä syntiä ja ymmärtää taatusti poliisia paeta. Ihan kuten ateisti Jumalaa.- Mirka...
Olet hyvä esimerkki aivopestystä uskiksesta YAK-42.
Onneksi en ole uskis. Sinun viestejäsi lukiessa ei tiedä pitäisikö nauraa vai provosoitua.
Etkö oikeasti näe miten yli- ja vihamieliseltä vaikutat?
Tai no...en tiedä mistä jumalankieltäjistä oikein puhut, itse olen ateisti.
Ateisti, jolla oli onnellinen lapsuus ja vakaa perhe-elämä.
Ateisti, joka ei ole käyttänyt muita hyväkseen.
Ateisti, joka ei tekisi koskaan itsemurhaa tai tappaisi.
Ateisti, joka ei anna tukea rakenteelliselle eutanasialle oli se sitten aktiivista tai nykyisenmallista.- zyrt
yak-42
Sinä et varmaan ole koskaan käynyt lääkärissä. Ethän? YAK-42
24.5.2012 12:22
Nyt pappatuntsa karkas Yrjön rukkasista. Mutta sitä se ikä teettää.
Ensin aioin kommentoida tekstiään, mutta eivät ole senkään väärti.
- EL. a.K:IM
Ai täällä on taas käynnissä kisa viikon parhaasta yleistyksestä. Hyvin menee.
Juuri nyt, 24.5. klo 18.30 kannattaa vilkaista Ateismi-palstalle, kuinka kristitty ottaa kasvatusvastuunsa tosissaan ja pitää keskustelun kristitylle ominaisella aikuismaisella tasolla :-)
Oletan, että nuo poistetaan kohta, joten kurkatkaa saman tien, ketä kiinnostaa :-)
Jotenkin väsyttää todella tämä toisen osapuolen syyllistäminen, kun molemmat on ihan samanlaisia kinastellessaan.- EL.a .K:IM
kaarne
Olihan siellä muutama aloitus. Onkohan Mirka tullut uskoon.Olihan siellä. Tässä vielä muistokuva tapahtuneesta tähänkin laatuvertailuketjuun :-)
http://aijaa.com/0028510248751
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2826377Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss653419- 2003001
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242547- 741862
- 1461602
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1991582Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631491Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1121438- 881353