ML:n persoona analyysi Tervakosken naiselle

Elikkä psykotiimi pystyyn. Väitä muuta, jos oletat sellaista.
Mun mielestä nainen on:

- Lapseton
- Ikä n. 30 vuotta. Mieluummin alle.
- Yksin asuva tai alistetussa parisuhteessa
- Suomalainen
- Motiivi: julkisuus, viha lapsia kohtaan
- Työtön tai sairaseläkkeellä

89

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • %%&%#"¤?!

      JAZULI!

      • Eikä ole. Mieti. Kun jää kiinni, niin nähdään kuka näki lähimmäksi persoonallisuuden.


      • sxthsens kirjoitti:

        Eikä ole. Mieti. Kun jää kiinni, niin nähdään kuka näki lähimmäksi persoonallisuuden.

        Jos se ei vihaa lapsia tai miesystäväänsä, niin se vois vihata opettajia Jotain henkiläkohtaista.. hmm.

        vili voi ainakin näyttää taitonsa tässä, et onko siitä mihinkään vai ei!


      • sxthsens kirjoitti:

        Jos se ei vihaa lapsia tai miesystäväänsä, niin se vois vihata opettajia Jotain henkiläkohtaista.. hmm.

        vili voi ainakin näyttää taitonsa tässä, et onko siitä mihinkään vai ei!

        Kiiros vili :)

        >
        Ikä: 35-45 v.

        Sukupuoli: mies

        Siviilisääty: sinkku

        Koulutus: ammattikoulu

        Seksuaalinen suuntautuminen: transseksuaali
        >

        Motiivi? vili. :)


    • Mä en aina ymmärrä kun sä pyrit kommunikoimaan...

      • Ai joo nyt rupesin miettimään ja googletin. Niin joo... Tällä kertaa ymmärsin sinua, kunhan olin googlettanut ensin.


      • Se oli osin vitsi - se "särmä", mut hymiö unohtui. Siis lueskelin sun kirjoittamia toiselle palstalle, huomasin nimesi täällä ja jäin vähän pitemmäksi aikaa seuraamaan muidenkin kirjoituksia. Sitä ennen pidin tätä liian levottomana palstana omaa makuuni. Nooh, jäikö vielä kysyttävää? :)

        ps. Osallistu aloitukseen.


      • sxthsens kirjoitti:

        Se oli osin vitsi - se "särmä", mut hymiö unohtui. Siis lueskelin sun kirjoittamia toiselle palstalle, huomasin nimesi täällä ja jäin vähän pitemmäksi aikaa seuraamaan muidenkin kirjoituksia. Sitä ennen pidin tätä liian levottomana palstana omaa makuuni. Nooh, jäikö vielä kysyttävää? :)

        ps. Osallistu aloitukseen.

        Ei jäänyt... mutta en useinkaan ymmärrä kun yrität ilmaista itseäsi.

        En osallistu.


    • wr

      Tekijä olis aika erikoinen naiseksi. Naiselle ei ole ihan heti tyypillistä uhitella itseään pienemmälle, heikommalle ja vieraalle. Nainen voi olla kauhea sadisti perheen piirissä, mutta satunnaiselle vieraalle lapselle? Ja näin monelle. Jotain on pielessä. Avohoito ei toimi. Onko mt-palveluita Suomessa enää ollenkaan?

      Mies voi puukottaa ja tappaa randomisti. Näitähän on nähty, kun halutaan hoitoon, niin mennään puukottamaan teinityttö. Eihän nää isoja karjuja puukota ja yliajele.

      • Tiedä niistä

        mt-palveluista, mutta kai niitä reseptien kirjoittelijoita löytyy riittävästi...


      • Puuhamaa on paras!
        Tiedä niistä kirjoitti:

        mt-palveluista, mutta kai niitä reseptien kirjoittelijoita löytyy riittävästi...

        Soita Paranoid, äläkä mussuta siinä


      • Puuhamaa on paras! kirjoitti:

        Soita Paranoid, äläkä mussuta siinä

        Naisen kuvittelisi suojelevan lapsia, mutta toisaalta jos suojeluvaisto puuttuu, niin viha on helpompi purkaa itseään heikompaan. Miten monelta prosentilta naisista puuttuu luonnollinen suojeluvaisto?

        Teinitytöt voivat puhua inhoavansa lapsia, mutta harvemmin se tarkoittaa muuta kuin kapinaa (oman)äidin mallia vastaan ja epävarmuutta.

        Entäpä jos on naiselta näyttävä mies - nuori autorenki tai bensapalkalla toimiva apulainen? Se selittäisi automallit. Tuskin ainakaan oma yritys. Huonoa mainosta olisi.


      • wr
        sxthsens kirjoitti:

        Naisen kuvittelisi suojelevan lapsia, mutta toisaalta jos suojeluvaisto puuttuu, niin viha on helpompi purkaa itseään heikompaan. Miten monelta prosentilta naisista puuttuu luonnollinen suojeluvaisto?

        Teinitytöt voivat puhua inhoavansa lapsia, mutta harvemmin se tarkoittaa muuta kuin kapinaa (oman)äidin mallia vastaan ja epävarmuutta.

        Entäpä jos on naiselta näyttävä mies - nuori autorenki tai bensapalkalla toimiva apulainen? Se selittäisi automallit. Tuskin ainakaan oma yritys. Huonoa mainosta olisi.

        Kyllä se voi olla nainen.
        Tunnen muutaman n 30v naisen, jolta uskoisin onnistuvat vaikka mikä teko. Jokin persoonassa on jäänyt kesken. Vain yksi niistä on hoidossa.
        Ei kaikilla naisilla ole suojeluvaistoa. Ei kaikki äiditkään pidä lapsistaan. Se on tabu, josta ei saa puhua.

        Mutta totta, mies peheenisänä voi tappaa vaikka koko perheen, omaishoitajana vaimonsa väsyttyään tai satunnaisen seottuaan. Nainen vahingoittaa ensin itseään (ellei ensin pinaa perhettään). Vaikka osaa se nainenkin tappaa.

        Mutta asiaan:

        Tähän liittyy jotenkin julkisuus. Täähän ei ole tehnyt pahojaan salaa nurkan takana, vaan julkisesti. Kiinnijäämisen riski on (houkuttelevan) suuri.
        Ja olen Nassun kanssa samaa mieltä, että tekijä tuntuu nauttivan tästä jotenkin. Uusii tekosiaan.

        Saattaa jopa itse ilmoittautua jossain vaiheessa. Outo juttu. Mikä tää on? Ei ole laajennettu itsemurha.


    • Psalmi parantaa

      lapseton, abortin/sukupuolitaudin aikaansamaa komplikaatio saada lasta, ateisti, suklaan ystävä.

      45-50v.

      parisuhteessa, mies pettää tai itse pettää, pettyneisyys ihmissuhteissa.

      kansallisuus: suomalainen, venäläiset sukujuuret, leveä perse.

      motiivi: psykoosi

      terveydenhoitoalalla töissä, är-vikainen

      Pelastusmahfollisuus; uskoontulo hoitopaikassa tai vankilassa, uskon syyntakeettomuuteen, syyntakeisena vois löytää Jeesuksen ja pyytää myöhemmin anteeksi aikomuksiaan.

      • Entäpä jos vihaa raamatun mukaista naismallia? Raamattua tulkitaan usein naista alistavasti. Nainen ei ole samanlaista ihmisarvoa kuin miehellä, vaan hänen arvonsa saattaa olla jopa tavaraomaisuuden kaltainen. Mutta purkisiko vihansa lapsiin? Hmm.. Aika kaukaa haettua.

        Pettymys ihmissuhteissa? Epäilemättä. Jos olisi "normaalissa" suhteessa, niin viileät ja etäiset välit.


    • lesboilua

      vaihdevuosiongelmista kärsivä rekkakuski, joka on pimppiä nuoleva biseksuaali, joka haluaisi olla mies.

    • Lapsettomuudestaan (muiden muassa) katkeroitunut 40-50 vuotias mielenterveysongelmista kärsivä nainen. Yksinäinen. Ex-mies kenties saanut lapsia toisen naisen kanssa.

      Or not...

      • sxth

        Hmm. Motiivi 1) Ja haluaa päästä hoitoon? Noudattaa viimeksi uutisoitua mallia. Kokematon käyttämään väkivalta-aseita - ei aikaisempia rikoksia. Autossa kuin itse suojassa toimien...
        Motiivi 2) Aiheuttaa pahaa kohteelle joka estää onnen? Kiristänyt miestä. Uhannut kostaa tai vahingoittaa jotenkin? Nämä tapaukset vasta pelottelua?

        Meen nyt nukkumaan. Hyvää yötä :) Ehkä aamulla keksin lisää ..


      • sxth kirjoitti:

        Hmm. Motiivi 1) Ja haluaa päästä hoitoon? Noudattaa viimeksi uutisoitua mallia. Kokematon käyttämään väkivalta-aseita - ei aikaisempia rikoksia. Autossa kuin itse suojassa toimien...
        Motiivi 2) Aiheuttaa pahaa kohteelle joka estää onnen? Kiristänyt miestä. Uhannut kostaa tai vahingoittaa jotenkin? Nämä tapaukset vasta pelottelua?

        Meen nyt nukkumaan. Hyvää yötä :) Ehkä aamulla keksin lisää ..

        Muillakaan ei saisi olla onnea mikä häneltä puuttuu...

        Hyvää yötä. Jotain muita unia kuin tästä aiheesta sitten :)


    • oma veikkaus

      Feikki tukinikki.

    • Kuu & Mars

      Kunnian miestä ikänsä odottanut lapseton yh-äippä, joka sai kuulla ettei kykene saamaan lapsia.

      Tämä on ehdottoman varma ennustukseni.

      • =)

        Lapseton yh-äippä , reps.


    • kas kahvia

      avohoitopotilas

    • jotain arvioita

      25-30v
      blondi
      hoitoalalla
      ihailee Katariina Panttilaa
      lapseton
      hyvästä perheestä
      kunnianhimoinen

      • wr

        Tämä saattaa olla lähinnä.

        Lisäisin, että tekijä kohtelee muita kuten itseään on kohdeltu: arvottomasti, roikotettu epävarmuudessa, henkeä on uhkailtu. Tekijähän ei ole tappanut, mutta uhkaillut. Onko sillä "dead wish"?


    • Mjaa. Oiskohan jo vanhempi nainen, keski-ikäinen. Lapsettomuudesta en olis ihan täysin varma, vohan olla että lapset on tavalla tai toisella naiselta otettu pois, josta on seurannut katkeruus. Esimerkiksi naisen psyykkiset ongelmat on olleet seurausta eroon ja ehkä huoltajuuden menettämiseen.

      Tai lapsuusajan traumoja, joita kostelee edelleen. Skitsofreenikot saattaa elää menneessä ajassa ja kostaa asioita, kuin eläisi siinä juuri nyt ja kuin ne uhrit olisivat niitä ihmisiä, joita kohtaan hänellä on (psyykensä mukaan) syy puolustautua/kostaa.

      Kunhan spekuloidaan. Selvää nyt on ettei siellä yläkerrassa ole kaikki ihan kunnossa.

      • Lapsuusiän trauma? Jos Nasdaqin ja sinun ajatusta yhdistäisi osin, niin eläisi menneitä ja kostaisi lapsena tapahtuneita? Elikkä siis psykoosi.


      • "Skitsofreenikot saattaa elää menneessä ajassa ja kostaa asioita, kuin eläisi siinä juuri nyt ja kuin ne uhrit olisivat niitä ihmisiä, joita kohtaan hänellä on (psyykensä mukaan) syy puolustautua/kostaa."

        Tuli ihan exä tuosta mieleen, kun sen ex-mies oli joskus pettänyt sitä 90-luvulla vanhemman naisen kanssa, niin päätti sitten kostaa tämän nuoremmalle miehelle, eli minulle.


    • Nasdaq

      Tervakosken syväanalyysi



      Olen pohdiskellut tämän kuvion kiemuroita n. päivän. Olen mielestäni silloin-tällöin-ajattelija.

      Olen etsinyt avainta häneen. tässä toimintamallissa on avain, koska se on toistuva. Ja kun tarpeeksi katsoo niin näkee, että nainen on väistänyt juuri ennen osumaa kerta toisensa jälkeen. Eli hän ei halua osua, mutta hän nauttii siitä hetkestä, kun lapsi hänen viittomanaan astuu suojatielle kohti kuolemaa. Nainen nostaa kytkimen ja kaasuttaa päin, väistää viime tipassa ja armahtaa.

      Hän on luultavasti kolmevitonen sinkku, joka on löytänyt itsestään väkivallan kiksit. Nyssykästä on tullut tappokone. Tilanne pysyy hänen käsissään ja hän voi kanavoida tätä uutta tunnetta konkretiaan. Hän voi hyvin.

      Silloin kun häne ei voinut hyvin hän ei edes käsittänyt voivansa jollain lailla toisin. Pikkuporvarilliset semidespoottivanhemmat olivat koulineet pikkutytöstä tunteettoman tiilikasan, joka ei paljon hymyillyt. Ystäväpiiri oli minimaalinen ja hauraalla pohjalla. Hänen aikuisiällä soveltamansa suhde lapsiin paljastaa paljon: väkivalta suunnataan avuttomiin, kuin kehitysvammaisiin, jollaisena hän itse näkee itsensä. Suuret jumalat ovat kaatamattomia. Niitä ei voi uhmata. Hän uhmaa itseään. Lapsi suojatiellä on hän ja tuomarina toimii hänen aikuiskuvansa koko spektri.

      Naisella on koulustaustaa ja vakituinen työpaikka, jotka mitkään eivät tarkoita hänelle mitään. Hän on maailmassa yksin demoneittensa kanssa. Hän on hyvin siisti ja hillitty. Hän on terveyden perikuva sekä yhteiskunnalliselta asemaltaan että potilasrekisteriltään. Hän on tavallinen suomalainen nainen.

      Cuul

      • Nasdaq

        Musta olisi ehkä mielenkiintoisinta tietää se mitä hän tekee kotonaan - jonne hän ajaa piiloon - kun sydämenlyönnit ovat laantuneet ja jännitys on ohitse. Istuuko hän sohvalle ja avaa telkun?

        Hyvin mielenkiintoinen pointti tai detalji.


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Musta olisi ehkä mielenkiintoisinta tietää se mitä hän tekee kotonaan - jonne hän ajaa piiloon - kun sydämenlyönnit ovat laantuneet ja jännitys on ohitse. Istuuko hän sohvalle ja avaa telkun?

        Hyvin mielenkiintoinen pointti tai detalji.

        Myös voitaisiin ajatella, että se paikka, tuo suojatie on ollut koko emotionaalisen hirmumyrskyn alkulähde, sillä kun hän ensimmäisen kerran vahingossa oli ajaa jonkun päälle, niin hänen reaktionsa yllätti hänen täysin. Siinä kohtaa, tutulla tiellä hän koko katharsiksen.

        Olo on varmaan orgastinen.


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Myös voitaisiin ajatella, että se paikka, tuo suojatie on ollut koko emotionaalisen hirmumyrskyn alkulähde, sillä kun hän ensimmäisen kerran vahingossa oli ajaa jonkun päälle, niin hänen reaktionsa yllätti hänen täysin. Siinä kohtaa, tutulla tiellä hän koko katharsiksen.

        Olo on varmaan orgastinen.

        Ei kun siis koki kathasiksen, koko katharsiksen.


        (Aurinkoista naurua aurinkolaisen takaa)


      • Nasdaq kirjoitti:

        Ei kun siis koki kathasiksen, koko katharsiksen.


        (Aurinkoista naurua aurinkolaisen takaa)

        Hyytävää. Vallan tunne ja sen onnettomuuden mahdollisuuden kiihottavuus saa toistamaan tekoa. Hyvä koulustaustaa ja vakituinen työpaikka? Ehdottomasti kyllä. Autojen koeajoreissuilla?


      • Nasdaq
        sxthsens kirjoitti:

        Hyytävää. Vallan tunne ja sen onnettomuuden mahdollisuuden kiihottavuus saa toistamaan tekoa. Hyvä koulustaustaa ja vakituinen työpaikka? Ehdottomasti kyllä. Autojen koeajoreissuilla?

        Siis tossa on niin paljon elementtejä, että ihan mielikuvitus heittää. Ja jos speksejä ei kerrota tai ei syystä tai toisesta esitelmöidä, niin vielä enemmän.


        Siisti psyyke.


    • .
      • .

        Vielä sen verran, että haiskahtaa tämäkin uutinen kun ei ole näkynyt mitään vinkkejä minkä värinen auto törmääjällä on ja mahdollisesti mikä auto .. onko ajaja blondi jne.

        Ei ne lapsetkaan mitään tyhmiä ole. Kyllä ne asioita huomaa. Itse tunnistin automerkkejä jo alle 6 vanhana ja varmasti rekisteritunnustakin olisin perään katsonut 10 vanhana.


      • Nasdaq
        . kirjoitti:

        Vielä sen verran, että haiskahtaa tämäkin uutinen kun ei ole näkynyt mitään vinkkejä minkä värinen auto törmääjällä on ja mahdollisesti mikä auto .. onko ajaja blondi jne.

        Ei ne lapsetkaan mitään tyhmiä ole. Kyllä ne asioita huomaa. Itse tunnistin automerkkejä jo alle 6 vanhana ja varmasti rekisteritunnustakin olisin perään katsonut 10 vanhana.

        Olkoon vaikka ankka, mutta mua on aina kiinnostanut erikoiset tyylilajit.


      • .
        Nasdaq kirjoitti:

        Olkoon vaikka ankka, mutta mua on aina kiinnostanut erikoiset tyylilajit.

        Tässä sulle tyylilajia:

        Pröööt.

        Meinaatko ettei helpottaisi tunnistusta jos ihmiset tietäisivät autosta ajajasta jne. Ja voisivat vielä tuolla alueella informoida lapsia olemaan tarkkana tuollaisten autojen kanssa :) Ja katsoa vähän sen rekkarin perään.. btw olen tosikko.


      • Nasdaq
        . kirjoitti:

        Tässä sulle tyylilajia:

        Pröööt.

        Meinaatko ettei helpottaisi tunnistusta jos ihmiset tietäisivät autosta ajajasta jne. Ja voisivat vielä tuolla alueella informoida lapsia olemaan tarkkana tuollaisten autojen kanssa :) Ja katsoa vähän sen rekkarin perään.. btw olen tosikko.

        Sinä et ole niin kiinnostava. Täältä katsoen Päivi Räsänen on saanut huippuhyvän kilpailijan eroottisuuden extremellä kentällä.

        Autoilusta mä nyt niin en piittaa, jotenkin triviaali asia.


        http://www.youtube.com/watch?v=Z8wwuyFyjEo&feature=related


      • .
        Nasdaq kirjoitti:

        Sinä et ole niin kiinnostava. Täältä katsoen Päivi Räsänen on saanut huippuhyvän kilpailijan eroottisuuden extremellä kentällä.

        Autoilusta mä nyt niin en piittaa, jotenkin triviaali asia.


        http://www.youtube.com/watch?v=Z8wwuyFyjEo&feature=related

        En kyllä itseäni mitenkään esittänyt minään.

        Mutta nikkini kelpasi kuitenkin.

        Hähä xD


    • Nasdaq

      Mjoo


      Mua taas kummastuttaa mun oma reaktio. Mä olin ensin repimässä horatsua tukasta ulos autosta ja olin viittä vaille paukuttamassa tämän naamaa konepeltiin vartin tai kaksi. No nyt mua kiehtoo hänen persoonallisuutensa rakenne.

      Kyllä me ihmiset sitten ollaan outoja.


      (Outoa naurua)

      • .

        Nojoo .. voihan tuon myöntää että ensimmäiset 15 sekunttia näkee punaista kun lukee tuollaista. Sitten alkaa miettimään, että mitähän tuon päässä pyörii ja mikä siihen on johtanut.


      • Nasdaq
        . kirjoitti:

        Nojoo .. voihan tuon myöntää että ensimmäiset 15 sekunttia näkee punaista kun lukee tuollaista. Sitten alkaa miettimään, että mitähän tuon päässä pyörii ja mikä siihen on johtanut.

        Mun pitäs alkaa tutkimaan mun omaa impulsiivista rakennettani, sillä mä tiedän että se on vain pintaa.


        (Pinnallista naurua)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Mun pitäs alkaa tutkimaan mun omaa impulsiivista rakennettani, sillä mä tiedän että se on vain pintaa.


        (Pinnallista naurua)

        Vissiin se pitäs sanoa että alkaa tutkia... jne.



        (Mutisevaa naurua)


      • .
        Nasdaq kirjoitti:

        Vissiin se pitäs sanoa että alkaa tutkia... jne.



        (Mutisevaa naurua)

        Se on tutkija. Silloin ollet tosi tutkija.

        *ei naarata*


      • .
        Nasdaq kirjoitti:

        Mun pitäs alkaa tutkimaan mun omaa impulsiivista rakennettani, sillä mä tiedän että se on vain pintaa.


        (Pinnallista naurua)

        Komppaan tätä.


      • Nasdaq
        . kirjoitti:

        Se on tutkija. Silloin ollet tosi tutkija.

        *ei naarata*

        Onko tutkalla ja tutkailulla jotain tekemistä keskenään? Onko tutka emosana?


      • .
        Nasdaq kirjoitti:

        Onko tutkalla ja tutkailulla jotain tekemistä keskenään? Onko tutka emosana?

        On.

        Moon jo ihan tutkalla asiaa tutkimattakin.


    • Toi on vähän kuin Karin Fossumin kirjasta, hänellä on dekkareita, joissa on tuon kaltaisia (?) ihmisiä. Vaikka luenkin niitä mielelläni, niin nyt kun tämä oikeassa elämässä tapahtuva tapahtuma tuli, ensimmäinen reaktio oli pahoinvointi. Juuri ja juuri pystyn lukemaan tapauksesta. Pahoinvointi johtuu ennen kaikkea ajatuksesta, että kukaan ei ole huomannut tuon naisen tilaa. Onko hän avohoidossa? Jos,niin ihan liian "avo".. eli oikeastaan heitteillä. Vai onko hän niin yksin ja erakoitunut, ettei kukaan huomaa hänen tilaansa? Pakko sen on jotenkin muullakin tavoin ilmetä..Hän elää jossain omassa maailmassaan. Lapset edustavat hänelle jostain syystä vain harmia, meluavia naapurin kakaroita, inhottavia sukulaislapsia? Hänen täytyy elää melko eristäynyttä elämää ja tuntea että lapsien ja lapsellisten ihmisten elämä ei kosketa häntä.

      Tuli mieleen, että onneksi on tällaiset keskustelupalstat.Paljon suotavampaa olisi tuollekin naiselle, että hän menisi jonnekin lastenhoito-palstalle tai vastaavalle huutamaan pahaa oloaan pois, kuin että alkaa leikkiä Jumalaa omassa sulkeutuneessa maailmassaan.

      • Nasdaq

        Mjaa


        Täällähän näitä epäjumalia piisaa.


        (Jumalatonta naurua)


      • Niin se arvio/arvaus.. Ajattelisin, että lapseton, noin 50v.nainen. Vaihdevuodet juuri alkaneet. Suomalainen. Ammattia tms. en pysty arvaamaan.


      • Nasdaq kirjoitti:

        Mjaa


        Täällähän näitä epäjumalia piisaa.


        (Jumalatonta naurua)

        Täällä saa vähemmän tuhoa aikaiseksi.


      • .
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Niin se arvio/arvaus.. Ajattelisin, että lapseton, noin 50v.nainen. Vaihdevuodet juuri alkaneet. Suomalainen. Ammattia tms. en pysty arvaamaan.

        Veikkaan papua.

        Siivoaja.


      • Nasdaq
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Täällä saa vähemmän tuhoa aikaiseksi.

        Tuo on totta. Täällä ei saa mitään aikaiseksi. Tämä on ajankäytön toiminnallinen illuusio.


      • . kirjoitti:

        Veikkaan papua.

        Siivoaja.

        Eipä oikein sovi mun arvioon. Ja sitä paitsi, mun arvion mukaan, se ei ole ihminen, joka purkautuu tai kirjoittelee keskustelupalstalla, vaan viestii enemmän tekemisen kautta, valitettavasti.


      • .

        Sanoppas yybee mitkä olisivat ensimmäiset reaktiosi jos hän ajaisi sinun lapsiesi ylitse ?

        Niin ?

        (Annakkun arvaan. Ensimmäiseksi tuntisit vihaa ja sitten alkaisit säälimään yliajajaa ja blaablaablaa)


      • Nasdaq
        . kirjoitti:

        Sanoppas yybee mitkä olisivat ensimmäiset reaktiosi jos hän ajaisi sinun lapsiesi ylitse ?

        Niin ?

        (Annakkun arvaan. Ensimmäiseksi tuntisit vihaa ja sitten alkaisit säälimään yliajajaa ja blaablaablaa)

        Noin se rationaalisella ihmisella menee. Ensin tulee suru ja sitten asian syitä aletaan metskata ja prosessoida


      • .
        Nasdaq kirjoitti:

        Noin se rationaalisella ihmisella menee. Ensin tulee suru ja sitten asian syitä aletaan metskata ja prosessoida

        Mä olisin halunnut vain kuulla sen yybeen vuodatuksen.

        Kuinka hyvä ihminen olen.

        Miksi sen pitäisi mennä näin ?

        Niin ?

        *Olemmeko täysin omiin kiemuroihimme sotkeutuneet*


      • . kirjoitti:

        Sanoppas yybee mitkä olisivat ensimmäiset reaktiosi jos hän ajaisi sinun lapsiesi ylitse ?

        Niin ?

        (Annakkun arvaan. Ensimmäiseksi tuntisit vihaa ja sitten alkaisit säälimään yliajajaa ja blaablaablaa)

        En pysty arvaamaan. En oikeasti pysty. Mä olisin aika sekavassa tilassa luultavasti pidempään, vaikka lapsien takia yrittäisinkin peittää sen.

        Mä haluun nyt tästä ketjusta pois. Katon onko muita aiheita tai tuunko illemmalla uudestaan :)


      • Niin?
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        En pysty arvaamaan. En oikeasti pysty. Mä olisin aika sekavassa tilassa luultavasti pidempään, vaikka lapsien takia yrittäisinkin peittää sen.

        Mä haluun nyt tästä ketjusta pois. Katon onko muita aiheita tai tuunko illemmalla uudestaan :)

        Elä mee! Asuuko tuossa linnunpöntössä joku?


      • Niin? kirjoitti:

        Elä mee! Asuuko tuossa linnunpöntössä joku?

        Asuu siellä kottarainen, mut se on hermostunut trampoliinista, joka on ihan pönttöpuun vieressä ja pitää kauheaa motkotusta, kun on menossa pönttöön ruokkimaan jälkikasvua..


    • zisel

      Päästään vialla. Siinä mun arvio. Heittäisin diagnoosiksi psykoosin.

      • zisel

        Ensin kun luin ton teevatien vastauksen että hän on mahdollisesti menettänyt omat lapset niin tuli mieleen että jos mulla on koira ja menen käymään kaupassa ja palatessani se on varastettu, niin en mä rupee sen jälkeen vihaa koiria ja pahoinpitelee niitä. Mutta joo, (no koira ja ihminenhän nyt on tietenkin ihan eri asioita), jos tää nainen on omasta mielestään menettänyt epäreilusti lapsensa (esim kieroilun tulos - sukulainen tulee kylään kaljakassin kanssa kun vauva nukkuu, sanoo että ota muutama kalja, hän vahtii vauvaa ja jää yöksi. Kun äiti on humalassa, sukulainen lähtee pois ja soittaa sossuun että äiti humalassa vauvan kanssa kotona) niin siitä saattaa tulla sellanen inho että haluaa toisille ihmisille saman tuskan kun itse on kokenut. Ja mikä on epäreilumpaa kun menettää lapsensa jollekkin joka tarjoaa tietä suojatien kohdalla ja ajaa sitten päälle... Toisaalta menis sitten ajaa (en hyväksy) sen lapsien yli joka sen sossu-ilmon olis tehnyt (jos siitä oletetaan että olis kyse) eikä ihan randomilla jonkun yli vaan. Mutta toisaalta psykoosi on psykoosi ja mä olen 99,9% varma että yliajajalla oli se.
        Toi mun esimerkki että sukulainen tulee kylään ja tarjoaa kaljaa, on eräästä mun kaverista joka menetti vauvansa ko. tilanteessa mutta sai sen samantien takas. Tämä mun kaveri ei juonut kertaakaan raskaana ollessaan, eikä sitä ennenkään mitenkään paljon.


      • zisel kirjoitti:

        Ensin kun luin ton teevatien vastauksen että hän on mahdollisesti menettänyt omat lapset niin tuli mieleen että jos mulla on koira ja menen käymään kaupassa ja palatessani se on varastettu, niin en mä rupee sen jälkeen vihaa koiria ja pahoinpitelee niitä. Mutta joo, (no koira ja ihminenhän nyt on tietenkin ihan eri asioita), jos tää nainen on omasta mielestään menettänyt epäreilusti lapsensa (esim kieroilun tulos - sukulainen tulee kylään kaljakassin kanssa kun vauva nukkuu, sanoo että ota muutama kalja, hän vahtii vauvaa ja jää yöksi. Kun äiti on humalassa, sukulainen lähtee pois ja soittaa sossuun että äiti humalassa vauvan kanssa kotona) niin siitä saattaa tulla sellanen inho että haluaa toisille ihmisille saman tuskan kun itse on kokenut. Ja mikä on epäreilumpaa kun menettää lapsensa jollekkin joka tarjoaa tietä suojatien kohdalla ja ajaa sitten päälle... Toisaalta menis sitten ajaa (en hyväksy) sen lapsien yli joka sen sossu-ilmon olis tehnyt (jos siitä oletetaan että olis kyse) eikä ihan randomilla jonkun yli vaan. Mutta toisaalta psykoosi on psykoosi ja mä olen 99,9% varma että yliajajalla oli se.
        Toi mun esimerkki että sukulainen tulee kylään ja tarjoaa kaljaa, on eräästä mun kaverista joka menetti vauvansa ko. tilanteessa mutta sai sen samantien takas. Tämä mun kaveri ei juonut kertaakaan raskaana ollessaan, eikä sitä ennenkään mitenkään paljon.

        Mietin kaikki mahdolliset läpi. Motiiveja on monenlaisia, mut yksi on varma: päästään se on vialla- Ääni sanoo pään sisällä: ota auto ja aja suojatietä ylittävän lapsen yli joka on itse pahuus. Jos et uskallat ajaa, niin äänet jatkuvat :(


    • Tekijä on luultavasti joko työtön, kuntoutuja, tai sairaseläkeläinen, koska tapaukset ovat sattuneet keskellä päivää.
      Arvelisin, että 35-55-vuotias nainen. Tapaukset ovat tulleet ryppäässä, eli nainen on toistanut teon useita kertoja lyhyen ajan sisällä, mikä viittaa siihen, että jokin asia, tai tapahtuma naisen elämässä on laukaissut toimintamallin aivan tässä, ehkä vuoden-parin sisällä.
      Naisella ei ole koskaan itsellä ollut lapsia, mutta on saattanut kokea keskenmenon.
      Lapset kuvastavat naisen lapsiminää, eli persoonan kiellettyä osa-aluetta, "juutalaisuutta" ja toiminta on projektiivista. Paljon tekijästä kertoisi se, jos tiedettäisiin mitkä ovat ne kielletyt piirteet naisessa, jotka on siirretty lapsiin. Siirtoprosessin on laukaissut tämä jokin asia naisen elämässä.
      Tekijä saattaa vetäytyä median antaman huomion vuoksi, mutta toimintatapa on pakkomielteinen ja voi uusiutua, mikäli naista ei saada kiinni. Henkilö on vaarallinen ja voi tappaa.

      • Niin, ja unohtui se, että toiminta on keskittynyt maantieteellisesti pienelle alueelle, mikä viittaa heikkoon organisointiin ja varomattomuuteen, jotka taas viittaavat huonoon psyykkiseen tilaan ja hyvin voimakkaaseen pakkomielteeseen.


    • Nasdaq

      Minä viikonpäivinä ne ovat sattuneet keskellä päivää?


      (Ihan utskuna vaan)

      • Paha sanoo, kun en ole perehtynyt.


      • Nasdaq
        dazu kirjoitti:

        Paha sanoo, kun en ole perehtynyt.

        Niin mä vähän ajattelinkin.


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Niin mä vähän ajattelinkin.

        Niin, ja unohtui sanoa se, että kaikki pöllönpojat tuppaavat pyöriä vain omalla pihallaan.



      • Nasdaq kirjoitti:

        Niin, ja unohtui sanoa se, että kaikki pöllönpojat tuppaavat pyöriä vain omalla pihallaan.

        Mitä ovat pöllönpojat? :D



      • Nasdaq

      • dazu kirjoitti:

        Ja tämä: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012052515625101_uu.shtml

        Tämä on se hämäysliike, millä poliisia hämätään asuipaikan suhteen. Kyseessä voi olla myös tämän lisäksi tämä usein minuun kohdistettu vainoharhaprojektio, minkä kohteena on tällä kertaa poliisi.


      • Nasdaq
        dazu kirjoitti:

        Tämä on se hämäysliike, millä poliisia hämätään asuipaikan suhteen. Kyseessä voi olla myös tämän lisäksi tämä usein minuun kohdistettu vainoharhaprojektio, minkä kohteena on tällä kertaa poliisi.

        Jännittävää.

        Kerro siitä vaikka huomenna. Mä en just nyt oikein jaksa.


    • puskalisko

      vaikka tämä onkin leikkimielinen profilointiyritys, pidän tärkeänä ettei ylitä omia rajojaan tai mene oman ammattitaitonsa ulkopuolelle. Eli en tiedä, en kommentoi, en ole lukenut enkä opiskellut psykologiaa enkä oikeuspsykologiaa. Ja jos olisin, en tekisi työtäni netissä :)

      • Ei minulla ole profilointiin ammattitaitoa - sen teen nyt selväksi ettei kukaan erehdy :). Minulla on ammattitaitoa tiimityöskentelyyn. Kymmenen ihmistä keksii enemmän kuin yksi yksin. Tämä on moninkertai aivomassaa ja sinun kommenttisi tähän on yksi hyvä huomio lisää.


      • puskalisko
        sxthsens kirjoitti:

        Ei minulla ole profilointiin ammattitaitoa - sen teen nyt selväksi ettei kukaan erehdy :). Minulla on ammattitaitoa tiimityöskentelyyn. Kymmenen ihmistä keksii enemmän kuin yksi yksin. Tämä on moninkertai aivomassaa ja sinun kommenttisi tähän on yksi hyvä huomio lisää.

        minun ammattitaitoni taas on sitä, etten ylitä rajojani, mene roolini ulkopuolelle ja tunnistan kohdan, jossa minun pitä sanoa etten tiedä tai en voi ottaa kantaa :)


      • wr
        puskalisko kirjoitti:

        minun ammattitaitoni taas on sitä, etten ylitä rajojani, mene roolini ulkopuolelle ja tunnistan kohdan, jossa minun pitä sanoa etten tiedä tai en voi ottaa kantaa :)

        Suutari saa pysyä lestissään.

        En kieltäydy kaikesta mitä en osaa enkä varsinkaan ajattelusta.
        Pitäisin tärkeänä lupaa ajatella, muodostaa itselleen kuva mitä on tapahtunut ja onko se oikein. Joka Jamppa ei käy tykittämässä jos vituttaa ja on hyvä miettiä mikä ajoi tämän tyypin tekoseensa. Ei sitä pidä hyssytellä hiljaiseksi. Täähän on vielä asiallista keskustelua.

        Apua on saatavilla ja sitä pitää itse kysyä. ENNEN tällaista tarvetta.

        Kuuntelin tänään tutkimusta, vankilatyypeistä, joilla ei ollut sanallista valmiutta kertoa tuntemuksistaan. Sitä pitää harjoitella.


      • puskalisko
        wr kirjoitti:

        Suutari saa pysyä lestissään.

        En kieltäydy kaikesta mitä en osaa enkä varsinkaan ajattelusta.
        Pitäisin tärkeänä lupaa ajatella, muodostaa itselleen kuva mitä on tapahtunut ja onko se oikein. Joka Jamppa ei käy tykittämässä jos vituttaa ja on hyvä miettiä mikä ajoi tämän tyypin tekoseensa. Ei sitä pidä hyssytellä hiljaiseksi. Täähän on vielä asiallista keskustelua.

        Apua on saatavilla ja sitä pitää itse kysyä. ENNEN tällaista tarvetta.

        Kuuntelin tänään tutkimusta, vankilatyypeistä, joilla ei ollut sanallista valmiutta kertoa tuntemuksistaan. Sitä pitää harjoitella.

        noinkin toki on. Lähinnä haluan välttää liikaa psykologisointia, sitä tehdään ja teen itsekin liikaa.


      • wr
        puskalisko kirjoitti:

        noinkin toki on. Lähinnä haluan välttää liikaa psykologisointia, sitä tehdään ja teen itsekin liikaa.

        Kamala ajatus. Mikä on liikaa? Siinä vaiheessa kun se hallitsee elämääsi?
        Normi suru ja miksi kysymykset ovat nyt ihan luvallisia.

        Siksihän niitä kriisikeskuksia perustetaan, että ihmiset voivat mennä sinne keskustelemaan toisten kanssa ja saamaan tukea. Yhdessä muiden kanssa.
        Tää keskustelu ajaa samaa asiaa. Ettei kenenkään tarvitse yksinään puida asiaa.

        Venäjällä ja Saksassa vaiennettiin ihmisiä. Me eletään Suomessa. Täällä saa ja pitää keskustella.

        JA ihan yhtälailla kun pitää opetella ajattelemaan, kirjoittamaan ja puhumaan vaikeista, niin myös hyvistä asioista. Kukaan ei ole seppä syntyissään.

        Muistakaa myös ne asiat joista pidätte ja rakastatte. Sano se. Sano vaikka ensin yksin hiljaa kotonasi. Nää on valintoja, mille annat aikaa aivoissasi.


      • puskalisko
        wr kirjoitti:

        Kamala ajatus. Mikä on liikaa? Siinä vaiheessa kun se hallitsee elämääsi?
        Normi suru ja miksi kysymykset ovat nyt ihan luvallisia.

        Siksihän niitä kriisikeskuksia perustetaan, että ihmiset voivat mennä sinne keskustelemaan toisten kanssa ja saamaan tukea. Yhdessä muiden kanssa.
        Tää keskustelu ajaa samaa asiaa. Ettei kenenkään tarvitse yksinään puida asiaa.

        Venäjällä ja Saksassa vaiennettiin ihmisiä. Me eletään Suomessa. Täällä saa ja pitää keskustella.

        JA ihan yhtälailla kun pitää opetella ajattelemaan, kirjoittamaan ja puhumaan vaikeista, niin myös hyvistä asioista. Kukaan ei ole seppä syntyissään.

        Muistakaa myös ne asiat joista pidätte ja rakastatte. Sano se. Sano vaikka ensin yksin hiljaa kotonasi. Nää on valintoja, mille annat aikaa aivoissasi.

        nythän tässä on kaksi ihan eri asiaa. Kieltäydyin siitä, mitä aloituksessa pyydettiin tekemään ja mitä vastaajat osin ovat tehneet, eli arvuuttelemasta sellaisia asioita joihin en osaa ottaa kantaa.

        Omat tunteeni taas ovat ihan toinen asia! Tunteista saa ja pitääkin puhua.

        Totta sekin, että jotkut käyttävät juoruamista ja besserwisserismiä jonkin sortin työnohjauksena, eli kun asiat ahdistaa, ruvetaankin miettimään että minkälainen skitsofrenia henkilöllä on ja mikä hänen ja hänen äitinsä varhaisessa vuorovaikutuksessa on mennyt pieleen ja joku on varmaankin sellainen ihminen ja joku toinen on varmaan sitten toisenlainen ihminen... Puhutaanko tällä tavalla mielestäsi itse asiasta, jos asia sisällöllisesti kuitenkin on se, että "minua ahdistaa, olen turvaton, minua pelottaa, en luota ihmisiin, mistä tämä kaikki voi johtua, en ymmärrä"?

        Toinen tapa sanoa tämä sama asia: usein meitä kehotetaan viestimään minä-muodossa ja käyttämään konkreettista esimerkkiä ja välttämään yleistystä. Sen sijaan että väittäisit ylimielisenä syytöksenä puolisollesi "sä et ikinä ole ottanut mua huomioon" voisi olla hyvä sanoa "mä loukkaannuin, kun sä tässä asiassa kävelit mun yli etkä ottanut mua huomioon".

        Eli tää dazuilu on ihan turha tapa käydä traumaa läpi.


      • puskalisko kirjoitti:

        nythän tässä on kaksi ihan eri asiaa. Kieltäydyin siitä, mitä aloituksessa pyydettiin tekemään ja mitä vastaajat osin ovat tehneet, eli arvuuttelemasta sellaisia asioita joihin en osaa ottaa kantaa.

        Omat tunteeni taas ovat ihan toinen asia! Tunteista saa ja pitääkin puhua.

        Totta sekin, että jotkut käyttävät juoruamista ja besserwisserismiä jonkin sortin työnohjauksena, eli kun asiat ahdistaa, ruvetaankin miettimään että minkälainen skitsofrenia henkilöllä on ja mikä hänen ja hänen äitinsä varhaisessa vuorovaikutuksessa on mennyt pieleen ja joku on varmaankin sellainen ihminen ja joku toinen on varmaan sitten toisenlainen ihminen... Puhutaanko tällä tavalla mielestäsi itse asiasta, jos asia sisällöllisesti kuitenkin on se, että "minua ahdistaa, olen turvaton, minua pelottaa, en luota ihmisiin, mistä tämä kaikki voi johtua, en ymmärrä"?

        Toinen tapa sanoa tämä sama asia: usein meitä kehotetaan viestimään minä-muodossa ja käyttämään konkreettista esimerkkiä ja välttämään yleistystä. Sen sijaan että väittäisit ylimielisenä syytöksenä puolisollesi "sä et ikinä ole ottanut mua huomioon" voisi olla hyvä sanoa "mä loukkaannuin, kun sä tässä asiassa kävelit mun yli etkä ottanut mua huomioon".

        Eli tää dazuilu on ihan turha tapa käydä traumaa läpi.

        Moi. Ajattelin ettet ottanut kantaa ammattieettisistä syistä, jonka ymmärrän.

        Minusta tämän keskustelun ongelma liittyy enemmän journalismin etiikkaan. Mistä saa kirjoittaa ja mistä ei. Ja saadaanko puhua siitä, mitä ihmiset pohtivat pienissä mielissään?

        Onko siis vain ammttilaisille sallittu arvuuttella syitä ja yhteyksiä? Siinä tapauksessa ihmiset eivät saisi ajatella ja pohtia itse mitään ilman lupaa.

        Jätin tämän aloituksen sen lähtiessä uusille uomille keskustelun sallittavuudesta ja oikeastaan sain tästä jo minkä tarvitsin. Tämän voi jättää nyt omaan arvoonsa.


      • puskalisko
        sxthsens kirjoitti:

        Moi. Ajattelin ettet ottanut kantaa ammattieettisistä syistä, jonka ymmärrän.

        Minusta tämän keskustelun ongelma liittyy enemmän journalismin etiikkaan. Mistä saa kirjoittaa ja mistä ei. Ja saadaanko puhua siitä, mitä ihmiset pohtivat pienissä mielissään?

        Onko siis vain ammttilaisille sallittu arvuuttella syitä ja yhteyksiä? Siinä tapauksessa ihmiset eivät saisi ajatella ja pohtia itse mitään ilman lupaa.

        Jätin tämän aloituksen sen lähtiessä uusille uomille keskustelun sallittavuudesta ja oikeastaan sain tästä jo minkä tarvitsin. Tämän voi jättää nyt omaan arvoonsa.

        journalismi ja ammattietiikka eivät ole kaksi erillistä asiaa, vaan hyvinkin toistensa kanssa limittyviä. Eli ymmärsit alunperinkin ihan oikein, en omista ammattieettisistä syistä lähde tähän, vaikka olenkin täällä anonyyminä.

        Laillinen oikeus ja se mikä on hyvä, ovat kaksi eri asiaa. Minun mielestäni kyökkipsykologiaa on liikaa, vaikka se ei millään muotoa olekaan lailla kiellettyä. Itse uskon, että maailmassa olisi ainakin pari asiaa paremmin, jos pystyisi pysymään omalla tontillaan.

        Ja tuota sellainen juttu, että eihän tämä lätinä täällä ole varsinaisesti journalismia?


      • puskalisko kirjoitti:

        journalismi ja ammattietiikka eivät ole kaksi erillistä asiaa, vaan hyvinkin toistensa kanssa limittyviä. Eli ymmärsit alunperinkin ihan oikein, en omista ammattieettisistä syistä lähde tähän, vaikka olenkin täällä anonyyminä.

        Laillinen oikeus ja se mikä on hyvä, ovat kaksi eri asiaa. Minun mielestäni kyökkipsykologiaa on liikaa, vaikka se ei millään muotoa olekaan lailla kiellettyä. Itse uskon, että maailmassa olisi ainakin pari asiaa paremmin, jos pystyisi pysymään omalla tontillaan.

        Ja tuota sellainen juttu, että eihän tämä lätinä täällä ole varsinaisesti journalismia?

        No minä nyt näen, että asia ärsyttää sinua kovasti. Ei tässä kenenkään tontille tungeta. Kunhan juteltiin. Kyökkisjuttuja tulee olemaan aina, koska ihmiset ihmettelevät jotakin asiaa yhdessä. Kuten vaikka sitä, mikä on se todellinen syy, mikä sinua kävi kirjoituksissa harmittamaan.


      • sxthsens kirjoitti:

        No minä nyt näen, että asia ärsyttää sinua kovasti. Ei tässä kenenkään tontille tungeta. Kunhan juteltiin. Kyökkisjuttuja tulee olemaan aina, koska ihmiset ihmettelevät jotakin asiaa yhdessä. Kuten vaikka sitä, mikä on se todellinen syy, mikä sinua kävi kirjoituksissa harmittamaan.

        Elikkä tuo jonka kerroit, mutta mitä sen takana on. En siis epäillyt sinua.


      • puskalisko
        sxthsens kirjoitti:

        Elikkä tuo jonka kerroit, mutta mitä sen takana on. En siis epäillyt sinua.

        no minä kerroin sen todellisen syyn :)


    • Nasdaq

      Mä olen muuttanut mun näkökulmaa, koska tilanne elää.


      Vol 2



      Hyvin moni puhuu analyyseissään julkisuudesta ja sen hakemisesta. Hieno alaviite. Jos ajattelemme tätä kaikkea peiliksi, niin mitä me näemme?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      155
      2188
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1673
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1500
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      97
      1453
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1322
    6. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      219
      1203
    7. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      209
      1192
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      50
      1168
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1091
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      249
      952
    Aihe