Eli vahingossa tullu otettua pari päivää 8g parasetamolia ja painoa 69kg.
Tämä tosiaan vahingossa, koska luulin että tabut oli 500mg mutta oliki 1g tabuja. Eli tänään ja eilen tullu otettua 4 kertaa 2x1g tabuja kipuun ja tajusin äskön että oon ottanu 8g 4g sijaan yhteensä.
oireina nytten oksentelu ja ripuli, maha vähäsen kipeä.
meneekö nytten maksa paskaksi vai?
onko syytä mennä tohtorille?
parasetamolin yliannostus.
12
8173
Vastaukset
- Mari234
Otahan yhteyttä lääkäriin/päivystykseen tai soita vaikka myrkytystietokeskukseen. Parasetamolin aiheuttamat maksahaitat eivät välttämättä ilmene heti, jolloin pikainen hoidon aloittaminen on tärkeää.
- code...code..code
tuskin on mitään suurempaa hätää, ite söin aikoinaan 3 telaketjua pvssä...(30 ryyniä) joskus
enemmänkin, mut ei ainakaan mun maksa pahemmin
"suuttunut"..kuitenkin kannattaa tarkkailla vaikka viikko pari ...jos vaikka silmän valkuaiset kellastuu...jos näin on, sitte kiiruusti päivystykseen
vaikuttaa siltä että oot koukussa niihin, joten jos kantti kestää tee "cold turcey" lopetus.
ei niitä pannareita kannata syödä, kuten huomaat
tolerassi nousee...euforiat hävii kuin "pieru saharaan"
oon entinen pannari-narkkari ..tiedän mistä puhun
...et sillee !!!!!!- ,ghj
Aloittaja on syönyt tavallisia parasetamoleja ei panacodeja....ei panacodia ole grammasena vahvuutena
- Telaketjuja
Telaketjuissa ei ole parasetamolia eikä kodeiinia. Ja täältä löytyy kirjoittajia jotka ei syö parasetamoli opioidi ryynejä. Tiedän teinejä jotka vetää päihtymys tarkoituksessa panadolia tai buranaa, vaikkei siitä mitään saakkaan. Osa itsetuhoisista yrittää pelkillä parasetamoleilla tappaa ittensä, siihenkin tarkoitukseen panadoolit huonoja, menee vaan maksa paskaks ja tyyppi jää henkiin.
- code..cod..code
..kuules..mitä sä oikein keuhkoot...onnistuuko sulta kerto-lasku..jokaisessa pannarissa on 500 mg prtmolia
jos vedät niitä 20-30 per pvä..eiköhän siitä grammakin
tuu..ton viestin läpi pannari koukku paistaa kirkkaamin
kuin naantalin aurinko..koettaa ressukka udella paljonko niitä muut on syö ..samanlaisia stooreja nää
palstat on täynnä..joten seli...seli..seli... - lanssihoitajaa
En pidä todennäköisenä että paripäivää vielä maksaa poksauttaa, toki se on mahdollista ja riippuu paljon myös muusta kuormituksesta. Ja sitten, 4 Grammaa tuota päivässä ON AIVAN LIIKAA! vaikka osa lääkäreistä muuta väittää. Tiedän useamman tapauksen kun on pantu lautoihin kun puolivuotta on syönyt tätä neljää grammaa, kuolinsyy maksa valmis ja eivät käyttäneet juurikaan alkoholia.2 grammaa enempää en päivässä suuhuni pistäisi, jos kivut vaatii niin lisäksi/tilalle jokin heikko opioidi vaikka mainittua panacodia 3-4 päivässä, tai tramal pienellä annoksella.Asia kauniisti esille lääärin kanssa nuo parasetamolin haitat ovat kyllä tiedossa kaikilla.
- sofiawirkkala
Sanovat että erittäin todennäkönen maksavaurio tulee vasta jos ottaa päivän aikana ~20g! Että ole huoleti, en usko että maksasi on mennyt paskaksi, vaikka saattaa olla siitä vähän suuttunut. En kuitenkaan suosittele ottamaan enempää parasetamolia nyt muutamaan päivään että maksa ehtii toipua.
- 20g lolo lol trolli
No syö sit tuo 20g. Tule sitten takasin kirjottaan mitä tapahtu.
- apuuvamies
Mä vedän codeja noin 10 kpl päivässä ja mietin onko mun maksa kohta valmis :)
- lääkekoekani
Ala nyt hyvä ihminen erottelemaan se code siitä muusta myrkystä koska nyt näyttää vahvasti siltä että olet varsin tykästynyt noihin pienehköihin mutta toisinaan ihan mukaviin pannarinotkuihin :-)
- Kääk!!!!!!
Otin just kaksi tablettia, joista toisen piti olla 1g parasetamolia, toisen 600mg Buranaa. Eli ok-yhdistelmä. Mutta kun olin nielaissut nämä, tajusin, että mahdollisesti saattoikin mennä 2 x 1g parasetamolia.
Ilmeisesti ei ole hätää asian suhteen?! Vai onko?? - Pelästynyt
Mieheni 83v söi 3 g päivässä paratabsia, oli jatkuva huimaus ja päänsärky, myös jäsensärkyä, ripuliakin. Virtsassa oli erikoinen haju. Lopetimme lääkkeen ja kaikki oireet loppui.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2386720Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664074Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1313145- 1562322
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181860Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701587- 821484
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291451Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371369Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061