Olen tällä hetkellä ollut kodinkoneliikkeesä töissä muutamia vuosia, ja tänä kesänä minun pitäisi lähteä viikon mittaiselle reissulle vaimoni kanssa. Matka olisi ehdottoman tärkeä meille molemmille. Yrityksen hallinto ei kuitenkaan suostu moista lomaa minulle myöntämään, vaikka tarjosin useita erilaisia kompromisseja (huolehtia sijaisen hankkijasta jne...). Mitä tässä tilanteessa voisi tehdä? En viitsisi irtisanoutua tällaisen asian takia, mutta muuta vaihtoehtoa ei taida olla... Tietääkö joku jonkinlaisen byrokraattisen porsaanreiän??
Pakko päästä matkalle vaimon kanssa!
2
201
Vastaukset
- Vähän tehtävissä..
"Mitä tässä tilanteessa voisi tehdä?"
Ei käytännössä mitään.
Työnantajan ei ole mikään pakko antaa palkatonta vapaata, ja työnantaja voi muutenkin määrätä loman ajankohdasta.
Tietusti sairausloma on yksi vaihtoehto, mutta koska olet jo asiasta puhunut työpaikalla, niin olisi aika läpinäkyvää. Ja ilman lääkärintodistusta todennäköisesti myös irtisanomisperuste. - Ei tipu sympatiaa
Asiaan on hyvin yksinkertainen ratkaisu. Kerrot, että olet ollut samassa työpaikassa jo muutamia vuosia. Sinulle siis kertyy sieltä jo lomapäiviä. Menet tietenkin sinne matkallesi silloin, kun sinulla se virallinen loma on!
Jos ei osu vaimon kanssa lomapäivät yksiin, ehkä vaimon työpaikalla suostuvat lomapäivien vaihtoon. Entä oletko kysynyt työkavereiltasi, sopiiko heillä lomapäivien vaihto.
Ei työntekijällä ole mitään oman käden oikeutta lomailla silloin, kun huvittaa. Kesällä on juuri kaupan alalla monesti paras myyntisesonki jne, työntekijät tarvitaan.
Ensin sovitaan lomat, sitten vasta varataan matka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1236059Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745532142Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk281398Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111263Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861133Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481025- 64991
- 65941
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.27928Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59925