Onko Jumalalla suosikkeja?

Ihanko totta?

Mitä mieltä olet väittämästä, että Jumala rakastaa minua eniten? Ts. olen Jumalan lempilapsi.

37

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattu on sitä mieltä, että Jumala on jo vuodattanut koko rakkautensa Pojassaan Jeesuksessa. Koko rakkautensa. Ei ole siis ketään, jota Jumala rakastaisi enemmän tai vähemmän. Raamattu on oikeassa. Aina ei kannata kuunnella ihmisten mielipiteitä, vaan tutkia, mitä mieltä Jumala on.
      Joh. 3:16

    • ---

      Paljon tätä tasapäistämistä, kaikki ovat yhtä tärkeitä, käytetään vesittämään asioita.
      Jumalan edessä jokaisen pelastus on tärkeää, mutta elämän taistelussa ihmiset ovat hengellisestikin eriarvoisia, nöyrällä on enemmän merkitystä.
      Vanhurskas ei voi vääryyttä tehdessään vedota historiaan, kun on sentään tehnyt paljon hyviä töitä.
      Ihan hyvin voit olla lempilapsi, arvosta kutsumustasi.

    • Ihanko totta?

      Olen jari-pe-kan kaa samaa mieltä, mutta olen saanut seurakunnassani opetusta, että voisin ajatella olevani Jumalan lempilapsi. Voisin nyt kesän ajan päivittäin hyvillä mielin hokea sitä itselleni. Ihmettelen, miten oikeudenmukaisella Jumalalla olisi lempilapsia. Inhimillisesti ajatellen ei Jumala tunnu oikeudenmukaiselta, jos hän pitää lellivauvoja, kuten me ihmiset toisinaan teemme. Jokainen varmaan muistaa vaikkapa kouluajoiltaan tällaisia opettajia ja sen, miten epäreilulta se silloin tuntui.

      Toki Jumala suvereenisuudessaan tekee mitä haluaa, mutta reilulta jonkun enemmän rakastiminen minusta olisi. Olen ymmärtänyt, että Jeesuksen vastaanottaneet olisivat erityisesti Jumalalle rakkaita, kuten Jeesuskin oli. Ajattelen Jumalan rakastavan jokaista maailman ihmistä, mutta se, että joku olisi rakkaampi kuin joku tonen ei mene mun kaaliini.

      Minulta menee maku Jumalasta, jos joku toinen on rakkaampi kuin minä. Ei se olisi reilua. Hän on kerran luvannut olla oikeudenmukainen. Miten hän silloin olisi oikeudenmukainen? Jos Jumalan oikeudenkukaisuuteen luottaa, voi uskoa, että Jumalalla on iankaikkisuus aikaa hyvittää esim. juutalisille keskitysleirikokemukset ja kaikki muutkin meidän vähemmät maallisen elämäänaikaiset kärsimykset.

    • Tietysti Jumala

      rakastaa niitä, jotka häntä rakastavat. Jumala vihaa niitä, jotka häntä vihaavat. Ensimmäiset menee Paratiisiin ja jälkimäiset kadotukseen. Tietysti Jumala tahtoo että kaikki jälkimmäisestä ryhmästä tulisivat ensimmäiseen ja myös että ensimmäisessä ryhmässä kaikki pysyisivät. Jumalan rakkaus myös vetää ihmisiä jälkimmäisestä ryhmästä ihmisiä ensimmäiseen. Jumalan rakkaus on ensimmäisen ryhmän osana ja Jumalan viha on jälkimäisen ryhmän päällä, mutta toisaalta Jumalan rakkaus vetää heitä myös ensimmäiseen ryhmään. Ilman parannusta ja uudestisyntymistä ei kukaan pääse Jumalan valtakuntaan autuuteensa, kuten on selvästi opetettu. Kun pedon merkki tulee, niin ei yksikään sen ottava tule pääsemään Jumalan valtakuntaan vaan Jumalan viha vuodatetaan heidän päällensä.

      Älkää eksykö!

      • Ihanko totta?

        En usko, että Jumala vihaisi niitä, jotka häntä vihaavat. Olen ymmärtänyt, että Jumala vihaa ihmisten tekemää syntiä, muttei ihmisiä itseään. Ja hän tahtoo että kaikki siirtyisivät rakastamaan häntä, siinä olen ihan samaa mieltä kanssasi ja siinä, että täytyy syntyä uudesti ylhäältä ja tehdä parannus. Ja pedon merkistä olen ymmärtänyt samalla lailla. Jumala ei ole valmistanut helvettiä ihmisille alun alkaen vaan saatanalle ja hänen porukoilleen. Hän ei haluaisi kenenkään ihmisen joutuvan sinne, mutta ihmiset saavat itse valita.


    • Tietysti Jeesuksen

      Isän ja Jumalan lupauksen lapset syntyneinä vedestä ja Hengestä ovat armonsa eli mielisuosionsa alaisuudessa. Jos tätä ei ymmärretä, niin ihan turhaa on Raamatun sanoma ja ihan turhaan Poika joi Isän antaman kärsimysmaljan ja ihan turhaa on koko evankeliumi, jos ei ihminen tee parannusta eli mielenmuutosta ja tule Jumalan vihan alta rakkauteensa eli Jeesuksen opetuslapseuteen ja valtakuntansa osallisuuteen.

      Tietysti Jumalan armo ja totuus on evankeliumissa ja Jeesuksen vastaanottaneissa. Ilman Jeesusta Vapahtajanaan menee jokainen ihminen kadotukseen, kuten on kirjoitettu. Toki Jumala antaa tulla iankaikkisen evankeliumin lähitulevaisuudessa ennenkuin erotellaan jyvä ja akanat, ja jyvät on Jeesuksessa ja akanat on tämän maailman menossa ilman Jeesusta.

    • Kannattaa anoa uskoa

      jos sitä ei ole, sillä ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen Jumalalle, toki usko ei yksin riitä vaan tarvitaan myös rakkautta ja viisautta ja on hyvän hedelmän kantamista, jos pystyy Herran tahdossa vaeltamaan. Kaikki on tietysti Jumalan armoa eli mielisuosiota sitä itsessään ansaitsemattomalle ihmiselle ja ihan samalaiselle kuin muutkin tallaajat täällä.

      Ei eksytä vääriin tulkintoihin ihmisten osallisuudesta Jumalan armotekoihin.

    • Tammi2

      Lempi lapasia,kaikki jota rakastavat jumalaa,jeesus on se avainasema hänen kautaa tulee kaikki meille mitä tarvitsemme.

      • Anonyymi

        Lempi lapasia? 🥰🧤

        🤔 En ole kuullut Jumalan käyttävän lapasia mutta kai sekin on mahdollista.
        Eikös nuo sanat kuuluisi kirjoittaa yhteen?
        Anyway, Jumalalla on, on ollut ja on oleva lemmikkinsä. Raamattu on pullollaan esimerkkejä heistä ja myös niistä, jotka eivät syystä tai toisesta olleet suosikkeja. Itse synnyin tuohon jälkimmäiseen ryhmään. Koko elämä ollut yhtä vastoinkäymistä. Sen lisäksi olen joutunut seuraamaan kiusaajieni menestystä ja kuinka heille on kuin ihmeen kaupalla kaikki ovet avoinna ja tiet siloteltuina. Ja älkää keksikö selityksiä tyyliin "sattumaa", "tuurista kiinni" jne.
        Nimimerkillä 50 vuotta "sattumaa"


    • +++

      Kaikki tulevat saamaan saman palkan - ei siis suosikkeja!

      Tässä Jeesuksen vertaus Jumalan viinitarhan työntekijöistä, jossa Jeesus haluaa osoittaa, että kaikki hänen omansa tulevat saamaan saman palkan, niin Jeesukselle koko elämän kuulunut uskovainen kuin juuri ennen kuolemaansa elämänsä hänelle antanut (kuten ryöväri ristillä):
      Matt. 20:1-16
      1 "Taivasten valtakuntaa voi verrata isäntään, joka aamuvarhaisella lähti palkkaamaan työmiehiä viinitarhaansa.
      2 Hän sopi miesten kanssa yhden denaarin päiväpalkasta ja lähetti heidät viinitarhaan.
      3 Päivän kolmannella tunnilla* hän lähti taas ulos ja näki, että torilla seisoi vielä miehiä jouten. [Päivä ja yö jaettiin molemmat 12 tuntiin. "Kolmas tunti" tarkoittaa aikaa noin kello kahdeksasta yhdeksään, "yhdestoista tunti" aikaa kello neljästä viiteen iltapäivällä.]
      4 'Menkää tekin viinitarhaan', hän sanoi heille, 'minä maksan teille sen, mitä kuuluu maksaa.'
      5 Miehet lähtivät. Kuudennen ja yhdeksännen tunnin aikaan isäntä lähti taas ulos ja teki samoin.
      6 Kun hän sitten meni ulos yhdennellätoista tunnilla, hän näki vieläkin muutamia joutilaita ja kysyi heiltä: 'Miksi te seisotte täällä kaiken päivää toimettomina?'
      7 'Kukaan ei ole palkannut meitä', he vastasivat. Hän sanoi miehille: 'Menkää tekin minun viinitarhaani.'
      8 "Kun sitten tuli ilta, viinitarhan omistaja sanoi tilanhoitajalleen: 'Kutsu työmiehet ja maksa heille palkka, viimeksi tulleille ensin ja ensimmäisille vasta sitten.' [3. Moos. 19:13; 5. Moos. 24:14,15; Tob. 4:14]
      9 Ne, jotka oli palkattu yhdennellätoista tunnilla, tulivat ja saivat kukin denaarinsa.
      10 Kun ensiksi palkatut tulivat, he luulivat saavansa enemmän, mutta hekin saivat vain denaarin.
      11 Silloin he nostivat metelin ja sanoivat isännälle:
      12 'Nämä viimeksi tulleet tekivät työtä yhden ainoan tunnin, ja silti sinä annat heille saman kuin meille, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen.'
      13 Mutta isäntä sanoi yhdelle miehistä: 'Ystäväni, enhän minä tee sinulle vääryyttä. Emmekö me sopineet denaarista?
      14 Ota omasi ja mene. Minä tahdon maksaa tälle viimeksi tulleelle saman kuin sinulle,
      15 ja kai minä saan omallani tehdä mitä haluan? Katsotko sinä karsaasti sitä, että minä olen hyvä?' [Room. 9:16]
      16 "Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."

      • S

        Enkeleillä on suurempi ilo yhdestä syntisestä joka tekee parannuksen kuin 99 vanhurskaasta jotka eivät parannusta tarvitse. Aika ajoin me todella olemme eriarvoisia lähetysstrategian kannalta.
        Voimakkaan ja vaikutusvaltaisen henkilön kääntymyksellä on suurempi merkitys kuin hiljaisen hissukan, koska se vaikuttaa moniin.
        Ainakin jos on paljon tehnyt kiusaa kuvitelkaa mikä helpotus epätoivoisille uhreille.


      • No nuohan olikin

        kaikki niitä suosikkeja verrattuna niihin, jotka sanoivat: "pidä minua estettynä, sillä ... ".


      • Koko Laodikea
        S kirjoitti:

        Enkeleillä on suurempi ilo yhdestä syntisestä joka tekee parannuksen kuin 99 vanhurskaasta jotka eivät parannusta tarvitse. Aika ajoin me todella olemme eriarvoisia lähetysstrategian kannalta.
        Voimakkaan ja vaikutusvaltaisen henkilön kääntymyksellä on suurempi merkitys kuin hiljaisen hissukan, koska se vaikuttaa moniin.
        Ainakin jos on paljon tehnyt kiusaa kuvitelkaa mikä helpotus epätoivoisille uhreille.

        Isän Jumalan seurakuntana Jeesuksessa tarvitsi ehdotonta parannusta, sillä muutoin oksennettaisiin ulos. Näin ei ollut kaikkien seurakuntien elin noiden kuuden muun laita lainkaan, ja ulkopuolella oli sitten sitten kaikki uudestisyntymättömät, sillä Jeesuksen seurakuntakin on pieni joukko. Monet kutsutaan ja ...


      • Anonyymi

        "Kaikki tulevat saamaan saman palkan - ei siis suosikkeja!"

        Jos palkka on tuonpuoleisessa kaikille sama, niin miten sitten tässä elämässä koetut vääryydet korvataan. Ihmisillä, myös uskovilla on hyvin erilaisia kohtaloita: toisen elämä voi olla hyvin tasaista ja onnellista, kun taas toinen voi esim. sairastaa koko elämänsä ja jäädä sairautensa tähden ilman puolisoa ja perhettä tai jopa kuolla hyvin nuorena. Jos kumpikin saa lopulta saman palkan, on toinen saanut kuitenkin enemmän.


    • Onko Jeesuksen

      rakastaminen hyvänä Kuninkaana vaikeaa, kun antaa kaiken siihen tarvittavan anoville lahjana? Valitettavasti Egyptistä lähteneet tai osa ainakin halasi takaisin.

    • Kiitos Jeesus!

      Jeesus sanoi mulle just viime viikolla että olen sen lemppari lapsi.

      Ylistetään meidän suurta yhtä Jumalaa!

    • Jumalaan pettynyt

      Niin hyvä kuin Jumala varmasti onkin niin kyllä hänellä on valitettavasti suosikkeja.On ne A ja B luokan ihmiset seurakunnissa. A-luokan ihmiset saavat kaiken kultatarjottimella elämänsä alusta asti ilman käsien ristiin panemista ja kaikki mitä he unelmoivat onnistuu.Tämä on fakta ja todeksi todistettu.On olemassa ne toiset joiden elämä jää alusta asti telineisiin.Mikään ei onnistu vaikka kuinka yrittää elää Jumalan tahdon mukaan.Ei auta rukoileminen,ei käsien ristiin paneminen.A-luokan ihminen joka tunnustaa vieressä samaa Jumalaa juhlii ja sitten hyväosaisuudestaan tulee neuvomaan sinua viisaana.A-luokan ihmiset seurakunnissa ova kaikkein pahimpia pahanpuhujia toisesta.Se on väärin. Vastuu B-luokan ihmisen elämän tuhoamisesta on Jumalalla.Tälläkin palstalla jonkun hyväosaisen,joka on elänyt elämänsä loistossa ja ei tiedä kärsivän tuskista mitään on turha tulla muuta väittämään.Semmoiset ihmiset voi jättää omaan arvoonsa.

      • Et sä Jumalaan ole pettynyt. Jos olet pettynyt, niin ihmisiin sä olet pettynyt. Jos seurakunnassa on A- ja B- luokan ihmisiä, niin se johtuu siitä, että jotkut ei vielä tunne Jumalaa, ainakaan tarpeeksi.

        Tiedän, että monen mielessä pyörii nyt ajatus; Ne B- luokan ihmiset ei tunne Jumalaa. Siksi Jumala ei ole siunannut. Siksi ne on jääneet sinne telineisiin.

        Väärin. Asia on niin, että ne A- luokan ihmiset on niitä, joiden tulisi enemmän perehtyä Jumalaan ja Sanan tuntemiseen. Nimittäin alkuseurakunnassa ei ollut A- ja B- uskovia. Ei ketään puutteessa olevaa. Jos Jumala siunaa jotakin ihmistä, vaikka varallisuudella, niin Hän ei siunaa sitä varallisuutta häntä itseään varten, vaan toisia varten. Raamattu puhuu tasauksesta.

        Millainen on sitten siunattu ihminen? Hän ei ole rikas, joka pitää kaiken itsellään. Ehkä antaakin jotakin, mutta kuvittelee, että se kaikki on hänen omaansa ja että kun hän jotain antaa, niin hän antaa omastaan. Jos näin ajattelee, niin omaisuus ei ole ollenkaan siunaus. Siunaus siitä tulee vasta silloin, kun sen jakaa. Ja siunaus se on vasta silloin, kun se kaikki on Jumalan omaa, ei minun omaani. Silloin on myös helppo antaa siitä mitä on, kun kaikki on Herran. Ja niin se on, Herran on maa ja kaikki mitä siinä on.

        Jumala ei petä koskaan, eikä Jumalaan tarvi pettyä koskaan.
        Kaikki ei vaan ymmärrä, mitä on olla siunattu. Antaessaan saa ja jaettu ilo on kaksinkertainen ilo. Siunattu ihminen on ylitsevuotava astia. Kyllä heitäkin on.
        Raamatun mukaan seurakunnassa on vain A-luokan kansalaisia. Sama rikas Isä on meillä kaikilla.

        "Mutta kun he mittasivat sen goomer-mitalla, niin ei sille jäänyt liikaa, joka oli koonnut enemmän, eikä siltä puuttunut, joka oli koonnut vähemmän; jokainen oli koonnut niin paljon, kuin hän tarvitsi."


      • ---

        Huomioi tämä, raamatullisesti hyväosaiset ovat suuremmassa vaarassa joutua Jumalan vihan alle. Leivän yltäkylläisyys heillä oli mutta köyhää ja kurjaa he eivät kädestä ottaneet. Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä taivasten valtakuntaan.
        Jolla on kaikesta puute, häntä ei voida syyttää ettei hän auttanut.
        Vahvista itse omaa uskoasi, sitä Jumala odottaa.
        Voi ajatella toisinkin päin, kun ei saa kaikkea mitä haluaa, on toivoa, toivo ei saata häpeään. On aina odotettavaa.
        Jumalan tahdosta olemme eri asemissa.
        Mutta kuka vaan keksii pyytää, voi muuttaa asemiaan.


    • Jumalan teologiassa

      Mitä enemmän koetellaan sitä enemmän Jumala rakastaa lastaan, tämähän tulee esille juutalaisissa.

      Mitä vähemmän koetellaan sitä varmemmin on äpärä eikä Jumalan synnyttämä lapsi.

      Tietysti myös viisautta tarvitaan ja nöyryyttä Jumalan edessä.

    • Voimmeko ymmärtää

      ihmisnä Jumalaa on lähinnä tasoa: "Minusta ..."

      Kun Jeesus kutsui apostolit, niin he jättivät kaiken ja seurasivat Herraa. Paavali opetti että piti kaikkea roskana tunteakseen Jeesuksen ja opetti olemaan seuraajansa.

      Laodikea piti itseään ihan kelvollisena ja kuuli sanat "Tee parannus".

    • Jota Jumala rakastaa

      sitä kurittaa ja meille on annettu ohje katsoa Jeesusta, Jumalan ainosyntyistä rakasta Poikaa, jonka Isä johdatti juomaan kärsimysmaljan, vaikka ei mitään pahaa ollut tehnyt, koska Isä rakasti maailmaa niin paljon. Jeesus sitten ristillä rakkaana Poikana sanoi "Isäni, Isäni, miksi minut hylkäsit!" Olisiko meillä jotakin oppimista Jeesukselta joka meitä rakastaa ja osoitti sen ristillä sanoen "Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät!" Jumala on rakkaus ja siksi tahtoo meidän tekevän parannuksen kaikesta synnistä!

    • Kuka on tehnyt

      vastarintaa syntiä vastaan verille asti? Jeesus on ja sama kehotus on meille, jotka tahdomme ristimme kantaa seuraten Jeesusta.

      Kestetään tulevat koetukset Jeesuksessa, en ainakaan mitä pysty muuta sanomaan Jumalan lellikeistä, tietysti on hyvä ymmärtää että se on Jumalan armoa, jos saamme kärsiä Jumalan valtakunnan tähden ja Jeesus opetti iloitsemaan jos on osallinen vainoista aivan kuten profeetat Israelissa.

      Moniko Jeesuksen opetuslapsi rakastaa enemmän Jeesusta kuin mammonaa, sen näemme tulevaisuudessa ja viimeistään tuomiolla, jos Herran sen meille suo nähtäväksi. Kukaan ei voi rakastaa molempia yhtä aikaa ja olla Jumalan lellikki itsepetoksessa.

    • p¨p¨¨po¨po

      Mä muistan pienenä ku kävin helluntailaisten leireillä ja siellä tuli jumalan palvelukset ja kaikki muuki mikä jumalaan liittyyvä tutuksi. joka aamu ku lähin kouluun niin rukoilin ja olin uskollinen jumalalle vaikka en kovin paljoo vastausta saanukkaa,pelkäsin joutuvani helvettiin vaikka sitåä ei ole edes olemassa! . nykysin en oikeen jaksa uskoa niihin vanhoihin juttuihin mihin kaikki ennen vanhaan usko.

      Mä oon ikäni myötä viisastunu ja voi sanoo että jumala on kaikkialla ja meissä kaikissa,uskonnolla ei ole mitään merkitystä jumala on hindussa buddhassa allahissa ja kaikessa! jumala on kaikki ja sinä olet jumala,. jeesus sano joskus et seuratkaa minua niin pääsette kotiin, jeesus oli hyvä opas ja sen luonne on se mitä kaikki tällä hetkellä palvoo,kristus on eriasia ku jeesus,jeesus on ihminen mutta sillä oli tehtävä joka makso sille hengen ja se teki sen tarkotuksella.KRISTUS ON SE MITÄ KAIKKI PALVOO JEESUS VAAN KANTO SITÄ ENERGIAA MITÄ KUTSUTAAN NIMELLÄ "KRISTUS" kohdelkaa kaikkia niinku toivotte et sua kohdeltais,saat rakkautta ja varmasti ei kaverit jätä!

      • Ihanko totta?

        Hienoa, että Jumalaan liittyvä on tullut sinulle tutuksi. Siis sinussa alkanut hyvä työ saatetaan ennen pitkää sinussa loppuun.

        Voit luonnehtia Jumalan olemusta ihan millaiseksi haluat, mutta se ei muuta sitä tosiseikkaa, että Jumala on sellainen kuin on. Ja millainen hän sitten on? Meidän pitänee katsoa Jeesusta, niin selviää, millainen Jumala on. Jeesus = Kristus= Jumala. Jeesukseen meidän tulee turvata. Se ei ole mitenkään muuttunnut. On se vaan kumma, että sanaa Jeesus ei voida korottaa siihen asemaan, mikä hänellä pelastajana on, siis Jeesuksella on. Jeesushan tarkoittaa pelastajaa.


    • --------------------

      Sitä, jota Jumala rakastaa, sitä Hän kurittaa.

      • -

        Jumala auttaa niitä jotka auttavat itseään.

        Eli siis Jumala sekä kurittaa että auttaa niitä jotka toimivat Hänen sanansa mukaisesti. Luulen että Jumalalla on kaksisuuntainen mielialahäiriö.


      • Ihanko totta?

        Jumala kyllä tietää parhaan tavan, miten hän saa meistä jokaisen kääntymään hänen puoleenssa. Ja siellä kohdassa ihminen saa itse valita. Jos täällä maan päällä muutaman vuoden kärsisi, niin ei se ole mitään verrattuna iankaikkisuuteen, joka ei lopu koskaan ja minne Hän meidät kaikki haluaisi...


      • Jumalaan pettynyt
        Ihanko totta? kirjoitti:

        Jumala kyllä tietää parhaan tavan, miten hän saa meistä jokaisen kääntymään hänen puoleenssa. Ja siellä kohdassa ihminen saa itse valita. Jos täällä maan päällä muutaman vuoden kärsisi, niin ei se ole mitään verrattuna iankaikkisuuteen, joka ei lopu koskaan ja minne Hän meidät kaikki haluaisi...

        Menettäkää itse maan päällä kaikki elämänne alusta asti Jeesuksen nimen tähden ja tulkaa sen jälkeen neuvomaan köyhää ja kurjaa samalta tasolta.Ääni on kellossa sen jälkeen varmasti muuttunut.Semmoinen joka ei ole kokenut mitään menetyksiä,tuskaa ja kärsimystä se ei missään tapauksessa ole pätevä neuvomaan toista edes yhdellä virkkeellä.Sen oikeus on olla ainoastaan ihan hiljaa. Jari pekka sinäkin olet vielä nuori saarnamiehen alku ja sinulla on paljon opittavaa.Miten sinun suu pannaan sitten jos jumala oikeasti rupeaa sinua koettelemaan ja panee sinut maan päällä semmoiseen ahdinkoon että sitten kun sinulta on kaikki mennyt maan päällä,ainoa joka sinulla on jäljellä on Jeesuksen armo.Stten olet pätevä opettamaan köyhää ja kurjaa.


      • ----
        Jumalaan pettynyt kirjoitti:

        Menettäkää itse maan päällä kaikki elämänne alusta asti Jeesuksen nimen tähden ja tulkaa sen jälkeen neuvomaan köyhää ja kurjaa samalta tasolta.Ääni on kellossa sen jälkeen varmasti muuttunut.Semmoinen joka ei ole kokenut mitään menetyksiä,tuskaa ja kärsimystä se ei missään tapauksessa ole pätevä neuvomaan toista edes yhdellä virkkeellä.Sen oikeus on olla ainoastaan ihan hiljaa. Jari pekka sinäkin olet vielä nuori saarnamiehen alku ja sinulla on paljon opittavaa.Miten sinun suu pannaan sitten jos jumala oikeasti rupeaa sinua koettelemaan ja panee sinut maan päällä semmoiseen ahdinkoon että sitten kun sinulta on kaikki mennyt maan päällä,ainoa joka sinulla on jäljellä on Jeesuksen armo.Stten olet pätevä opettamaan köyhää ja kurjaa.

        Takaan että minä olen pätevä neuvomaan köyhää ja kurjaa.
        Pelkäsin joka päivä elämäni ensimmäiset 21 vuotta. Sain kokea väkivaltaa ja ihmisten vihaa. Soskuun kun viimein uskaltauduin he pilkkasivat.
        Sitten ihmisten riepoteltavaksi ja työpaikkakiusatuksi.
        Huusin Jumalan puoleen, kärsimys jatkui.
        En edes muista kuinka monta kertaa henkeäni on uhattu. Vasta nyt kun olen keski-iässä, ihmiset ovat alkaneet puolustaa kun ihmettelevät vihaa johon ei ollut syytä.
        Tietenkin olin katkera etten saanut apua, enkä saanut edes vastausta mikä oli vikana.
        Jälkeenpäin ajatellen oli oletettavasti kysymys liian suurista odotuksista, jopa eräs opettajani neuvoi, sinun on sopeuduttava kärsimään ja jos jaksat odottaa,
        Jumala auttaa sinua. Hän puhui kauniisti itsensä hyväksymisestä, kysyin eikö Jumala tahdo meidän muuttuvan.
        Kuitenkin voin sanoa hyötyneeni jotenkin kaikesta ahdistuksesta.
        Meidän pitäisi ajatella hengelliseltä kannalta eikä näin, jos minä en saa mitä tahdon en kunnioita Jumalaa.
        Muodosta oma kantasi, älä anna Jumalaa pilkkaavien uskovaisten muokata sitä. Ajan mittaan voi antaa anteeksi, jos joku on katkeroittanut mielesi.


      • Jumalaan pettynyt kirjoitti:

        Menettäkää itse maan päällä kaikki elämänne alusta asti Jeesuksen nimen tähden ja tulkaa sen jälkeen neuvomaan köyhää ja kurjaa samalta tasolta.Ääni on kellossa sen jälkeen varmasti muuttunut.Semmoinen joka ei ole kokenut mitään menetyksiä,tuskaa ja kärsimystä se ei missään tapauksessa ole pätevä neuvomaan toista edes yhdellä virkkeellä.Sen oikeus on olla ainoastaan ihan hiljaa. Jari pekka sinäkin olet vielä nuori saarnamiehen alku ja sinulla on paljon opittavaa.Miten sinun suu pannaan sitten jos jumala oikeasti rupeaa sinua koettelemaan ja panee sinut maan päällä semmoiseen ahdinkoon että sitten kun sinulta on kaikki mennyt maan päällä,ainoa joka sinulla on jäljellä on Jeesuksen armo.Stten olet pätevä opettamaan köyhää ja kurjaa.

        Nimim. Jumalaan pettynyt


        En koe olevani saarnamiehen alku, eikä musta sellaista tulekkaan, jos tarkoitat sellaista perinteistä saarnamiestä. Opittavaa on paljon, se on totta. Oppia koko elämä. Omassa elämässäni olen käynyt läpi kyllä ahdingon, niin että ymmärrän kyllä sinua, vaikka ei se ymmärtäminen paljon lämmitä.
        Mulla oli tosi vaikea aika ja menetin paljon. Oikeastaan sitten, kun jättäydyin Herran käsiin ja menin kohti niitä vaikeuksia, niin alkoi tapahtua. Luovutin kaiken Herralle. Jos en olisi niin tehnyt, niin meillä ei olisi nyt kotia,siitä olen varma. Herra jättää aina jonkun oven auki, josta kulkea. Tie ei ole koskaan tukossa. Jeesushan on tie, totuus ja elämä. Jeesustie ei ole koskaan tukossa. Aina se ei ole kaikkein mieluisin tie, koska se ei miellytä lihaa, mutta aina se on kuitenkin paras tie.
        Niin mullekkin kävi. Kun menin niitä vaikeuksia vastaan, Herran kanssa, niin Hän auttoi. Luovutin kaiken Hänelle ja päätin, että en murehdi.
        Kyllä Herra sinuakin auttaa. Luovuta kaikki Herralle ja mene eteenpäin siitä ovesta, joka on auki. Vaikka sen oven takana olisikin menetystä. Meillä on rikas Isä. Emme ole heitteillä.
        Siunausta.


      • Jumalaan pettynyt
        jari-pek-ka kirjoitti:

        Nimim. Jumalaan pettynyt


        En koe olevani saarnamiehen alku, eikä musta sellaista tulekkaan, jos tarkoitat sellaista perinteistä saarnamiestä. Opittavaa on paljon, se on totta. Oppia koko elämä. Omassa elämässäni olen käynyt läpi kyllä ahdingon, niin että ymmärrän kyllä sinua, vaikka ei se ymmärtäminen paljon lämmitä.
        Mulla oli tosi vaikea aika ja menetin paljon. Oikeastaan sitten, kun jättäydyin Herran käsiin ja menin kohti niitä vaikeuksia, niin alkoi tapahtua. Luovutin kaiken Herralle. Jos en olisi niin tehnyt, niin meillä ei olisi nyt kotia,siitä olen varma. Herra jättää aina jonkun oven auki, josta kulkea. Tie ei ole koskaan tukossa. Jeesushan on tie, totuus ja elämä. Jeesustie ei ole koskaan tukossa. Aina se ei ole kaikkein mieluisin tie, koska se ei miellytä lihaa, mutta aina se on kuitenkin paras tie.
        Niin mullekkin kävi. Kun menin niitä vaikeuksia vastaan, Herran kanssa, niin Hän auttoi. Luovutin kaiken Hänelle ja päätin, että en murehdi.
        Kyllä Herra sinuakin auttaa. Luovuta kaikki Herralle ja mene eteenpäin siitä ovesta, joka on auki. Vaikka sen oven takana olisikin menetystä. Meillä on rikas Isä. Emme ole heitteillä.
        Siunausta.

        Uskon vain niitä jotka ovat menneet kuolemanvarjon laakson läpi.Sinä tiedät mistä puhut.Siksi kunnioitan sinun näkemystäsi.


    • Jumalaan pettynyt

      Eipä tällä palstalla ole ilmeisesti kellään mitään sanottavaa. Oikeassahan minä olen.

      • S.......

        Paholainen toimii näinkin, joku kokee jotain persoonallista, sitten joku uskis vesittää sen, ethän sinä mikään ihmeellinen ole.
        Asia kiinnostaa mukamas erikoisena tunne-elämyksenä, etkö tajua mistä pelastuksessa on oikeasti kysymys, tässä ja nyt, valitse hyvä. Myös itsesi kannalta, nöyristely ei tee yhtään paremmaksi ketään uskista, kun kuitenkin sydämessään on katkera, en saanut sitä enkä tätä.
        Paljon näitä tekstejä luetaan eikä ajatella.
        No joo uskikset hokevat samoja väittämiä puuduttaen ei-uskovaiset, taas se sitä samaa. Sain kuulla itsekin "Jumala rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet", "emmekö voi hyväksyä itseämme koska Jumalakin hyväksyy meidät".
        Nykyäänkin tulee lähinnä mielikuva p-----n päällä istumisesta, koska muutostahan etsin, eikä mikään kaunis psykologia auta selittämään sellaista julmuutta, "ota vain toisenlainen asenne, niin jaksat paremmin kärsiä".
        Haluat vastauksia, katso itse Raamatusta.
        Sitten päätä uskoa näihin lupauksiin. Jotain vaikutusta sillä tulee olemaan.


    • 1213

      Onneksi olkoon, jos niin on! :)

      Se ei ole minulta pois, eikä minulle ole väliä jos muilla olisi paremmin asiat kuin minulla.

      Minä uskon, että vähäinkin asema Jumalan luona on riittävästi ja hieno juttu ja minun nähdäkseni on paljon niitä, jotka ansaitsevat korkeamman aseman Jumalan edessä kuin minä.

      Minun mielestäni ei kuitenkaan ole tarpeellista alkaa järjestäytymään jonoihin sen mukaan kuka on enemmän rakastettu.

    • selviytyjä....

      Olet suosikki tähän tyyliin, kun hääpari vihitään, tietty morsian on kaiken keskipiste onnellisimpana elämänsä päivänä.
      Hetki jolloin juuri yksi ihminen loistaa, jos näin ei olisi, olisimme koneita emme tuntevia ihmisiä.
      Esimerkiksi löydän ratkaisun joka hyödyttää muitakin vaikeassa tilanteessa, totta kai porukka kehuu.
      Koko ajan on hyvinvointia ja toisella puolen pahoinvointia, se ei ole mahdollista, koska aika ei voi pysähtyä. Nykyään on paljon luopumisen tuskaa, ei olisi uskottu kaikki muuttuu ja tällaiset ajat tulevat.
      Näin vain on, jokainen saa tasoitusta.

    • Anonyymi

      Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Kristus on sianvittu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe