http://suomenkuvalehti.fi/blogit/tahan-on-tultu/henry-laasanen-ja-soidintaidot
"En siis tunne ajatusten taustalla olevaa tutkimusmateriaalia, mutta on aina epäilyttävää jos sosiaalisesti niinkin monimutkainen ilmiö kuin pariutumattomuus selitetään yhdellä siistillä kuviolla. Kaikki tietävät pariskuntia, joissa nainen on koulutetumpi. Luin tänään mm. tapauksesta, jossa automaalarin vaimo on professori. Maassamme lienee myös heikosti koulutettuja sinkkunaisia.
Mutta kiinnostavin Laasasen väitteistä tulee seuraavaksi, hänen mukaansa eniten kärsivät ”tavalliset kiltit miehet, joita ei halua enää kukaan”.
Määritelmät ”tavallinen mies” ja ”kiltti mies” eivät kuulosta kovinkaan tieteellisiltä. Universaalisanoja kuten ”ei kukaan” varoitettiin jo koulun ainekirjoituksessa liikaa viljelemästä.
Oletteko huomanneet, kuinka kukaan nainen ei halua pariutua tavallisen oloisten kilttien miesten kanssa? En minäkään. Sen sijaan tiedän useita heteropariskuntia, joissa miestä voisi luonnehtia tavallisen kiltiksi reinoksi, eivätkä puolisonsa kuitenkaan vaikuta epätoivoisilta tapauksilta. Tiedän jopa naismarkkinoilla erittäin aktiivisia ja menestyksekkäitä tyyppejä, jotka vaikuttavat nimenomaan leppoisilta ja kilteiltä. Luotettavilta jampoilta, joille on helppo vieraankin jutella.
Onko ajatus ”tavallista ja kilttiä miestä ei haluta” ulkopuolisen tarkkailijan tekemä havainto vai hylätyksi itsensä kokeneiden miesten oma tulkinta? Jos saa pakit, voi ajatella että omassa persoonassa tai toiminnassa on jotain vikaa. Tai sitten voi ajatella, että on hyvä tyyppi, mutta hyvät tyypit eivät kelpaa naisille."
Pertti "Fingerpori" Jarla kritisoi Laasasta
72
748
Vastaukset
- kardemumman yö
Jarla kuulostaa fiksulta kaverilta.
- siltä vaikuttaa
"...en ole lukenut koko haastattelua enkä tunne näkemysten taustalla olevaa lähdeaineistoa. Mutta nythän on sunnuntai."
- kardemumman yö
siltä vaikuttaa kirjoitti:
"...en ole lukenut koko haastattelua enkä tunne näkemysten taustalla olevaa lähdeaineistoa. Mutta nythän on sunnuntai."
Itse taas en klikannut linkkiä. Mutta nythän on sunnuntai!
- Romukauppias
"Jos saa pakit, voi ajatella että omassa persoonassa tai toiminnassa on jotain vikaa. Tai sitten voi ajatella, että on hyvä tyyppi, mutta hyvät tyypit eivät kelpaa naisille." "
Tämä on kestämätön ajatus.
Jos mies saa pakkeja liukuhihnalta niin ei kenekään psyyke kestä ikuisesti tarkkailla niitä omia "vikoja" ja sitten ajatella on huono tyyppi kun ei kelpaa.
Joskus on pakko tarkastella kriittisesti myös sitä toista osapuolta ja sukupuolta eli tässä tapauksessa naisia.
Laasanen yksinkertaistaa ja yleistää monia asioita mutta niin tekee tämä Jarlakin.
Tässäkään ei oikeastaan Jarla käynyt kiinni ajatukseen että onko kokonaisuudessaan koulutetut naiset nirsoja vai eivät vaan otti vain yhden esimerkin jostain automaalarista jolla on korkeastikoulutettu kumppanina.
No tunnen minäkin sellaisia tapauksia, mutta se ei tarkoita etteikö se olisi harvinaista.
Suurin syy miksi näissä aiheissa keskustellaan aiheen vierestä johon Laasanenkin syyllistyy on se että markkina-arvo vaihtelee suuresti sen mukaan missä ympyröissä pyöritään.
Avoimilla markkinoilla joissa nämä koulutetut naiset pyörivät on aivan eri meininki kuin sitten jossain suljetuissa markkinoissa ja kaveripiireissä.
Lopussa Jarla alkaa taas profeministiseksi pillun nuolijaksi joka näkee vain miesten virheet ja viat, mutta naiset ovat ihania rakastettavia erehtymättömiä olentoja.
Miten miehen tulisi loputtomasti kestää sekä pakkeja että itsensä kritisoimista jos naista ei saa edes kritisoida nirsoudesta joka on kaikkien nähtävillä?- näin onnnnnnnnnnnnnn
" Avoimilla markkinoilla joissa nämä koulutetut naiset pyörivät on aivan eri meininki kuin sitten jossain suljetuissa markkinoissa ja kaveripiireissä."
Tämä se on juuri aivan keskeisen tärkeä asia joka tulisi aina huomioida kun puhutaan p/s-markkinoista: Niin moni mies ei vaan koskaankaan edes joudu oikeasti näille avoimille markkinoille missä peli on sikäli miesten kannalta raakaa kun naisille kelpaa vain ne heidän mielestään kaikkein panettavimman oloiset ja näköiset miehet.
Tuon kritiikki käsittteen 'tavalliset miehet' siuhteen on minusta tässä vähän saivartelua. Se on tietenkin löysä termi eikä sitä siis ole mitenkään tarkemmin määritelty, mutta niin käyttää tämä kritisoijakin löysiä termejä tässä. - 3+18
"Jos mies saa pakkeja liukuhihnalta niin ei kenekään psyyke kestä ikuisesti tarkkailla niitä omia "vikoja" ja sitten ajatella on huono tyyppi kun ei kelpaa."
Tässä voisi tarkastella myös sitä, että minkälaisia naisia kyseinen mies yrittää pakkeja saadessaan. Se yksi joka oli neljä vuotta ilman kertoi haastattelussa, että olihan hänellä mahdollisuuksia, mutta ei sellaisten kanssa joista olisi itse kiinnostunut. Vika ei siis ollut naisissa jotka antoivat pakkeja vaan miehessä joka yritti ehkä vain tietynlaisia naisia ja toisaalta piti omaa tasoaan korkeampana kuin niiden naisten jotka olisivat hänestä kiinnostuneet. Realiteetit ja oma arvio eivät siis kohdanneet tai sitten miehet ovat vain liian nirsoja.
- nainen-81
Hyvä kirjoitus. Miehet, jotka ajattelevat että tavallinen kiltti mies ei kelpaa vaikuttavat elävän jossain toisessa todellisuudessa kuin itse elän. Ihan kuin heillä ei olisi oikeasti laajaa elämänkokemusta, vaan itse omissa koloissaan tekevät kummallisia yleistyksiä.
- mies-81
Tuo "kiltti mies" on aika epäselvä määritelmä. Ei se kiltteys välttämättä kenestäkään ei-haluttua tee, mutta aloitteettomuus, ujous, epämaskuliinisuus jne. tekee.
- nainen-81
mies-81 kirjoitti:
Tuo "kiltti mies" on aika epäselvä määritelmä. Ei se kiltteys välttämättä kenestäkään ei-haluttua tee, mutta aloitteettomuus, ujous, epämaskuliinisuus jne. tekee.
Niinkuin Jarla kirjoittaa, sosiaalisia taitoja voi harjoitella. Jopa sitä aloitteen tekemistä. Mutta turhaa minun on tähän kommentoida, koska en tunne Laasasen ajatuksia kovin hyvin. Jos markkinat ovat epäsuhtaiset, niin tilanne ei parane sillä että naisia haukutaan nirsoiksi. On jokaisen itsensä päätettävissä haluaako pariutua. En ymmärrä miksi minun pitäisi alkaa kantaa jotain yhteiskunnallista taakkaa ja sellaisista syistä valita joku tietynlainen mies. Tiedän, että saatan jäädä sinkuksi, mutta siedän senkin mahdollisuuden. Usein naiset kuitenkin haluavat perustaa perheen, ja koulutus ei ole ratkaisevin tekijä. Ujous voi olla viehättävää. Monet päätyvät melko tavalliseen mieheen, koska heitä on eniten.
nainen-81 kirjoitti:
Niinkuin Jarla kirjoittaa, sosiaalisia taitoja voi harjoitella. Jopa sitä aloitteen tekemistä. Mutta turhaa minun on tähän kommentoida, koska en tunne Laasasen ajatuksia kovin hyvin. Jos markkinat ovat epäsuhtaiset, niin tilanne ei parane sillä että naisia haukutaan nirsoiksi. On jokaisen itsensä päätettävissä haluaako pariutua. En ymmärrä miksi minun pitäisi alkaa kantaa jotain yhteiskunnallista taakkaa ja sellaisista syistä valita joku tietynlainen mies. Tiedän, että saatan jäädä sinkuksi, mutta siedän senkin mahdollisuuden. Usein naiset kuitenkin haluavat perustaa perheen, ja koulutus ei ole ratkaisevin tekijä. Ujous voi olla viehättävää. Monet päätyvät melko tavalliseen mieheen, koska heitä on eniten.
Miehen ujous ei voi olla viehättävää. Jos olisi, tekisivät naiset enemmän aloitteita ujoille miehille.
- ujonainen...
wlfwd kirjoitti:
Miehen ujous ei voi olla viehättävää. Jos olisi, tekisivät naiset enemmän aloitteita ujoille miehille.
Mut suomalaiset miehethän ovat usein sellaisia, että eivät juuri puhu tai pukahda. Eli ujoja. Suurin osa!
Aloitteita on helpointa tehdä sellaisille henkilöille, jotka ovat sosiaalisia, eivätkä mitään varpaisiinsa tuijottelijoita. Tuo on aivan luonnollista, molemmille sukupuolille. Miestenkin on helpompi tehdä aloitteita sosiaalisille ja hymyileville naisille, vai mitä? - transsun lerssi
Tämä kirjoituksesi kertoo ajatusmaailmastasi ja luultavasti myös tavastasi lähestyä naisia. Ei ihme että olet vanhapoika.
Onko kiltti mies sellainen joka puhuu naisista ja naisille noin rumasti? Käsittääkseni kiltti mies on enemmänkin mukava ja huomioonottava kiva hemmo, sellainen reilu kaveri. Sellaiset löytävät naisia kyllä. Sitten on näitä "kilttejä" miehiä joihin näytät lukeutuvan jotka ovat katkeroituneita tennarinkärjentuijottajia ja vikahan on aina muiden.
Itse pidän itseäni kilttinä miehenä. Minulla on kaunis ja hyvin koulutettu vaimo joka omien sanojensa mukaan hurmaantui ensiksi hieman vanhanaikaisiin käytöstapoihini, esimerkiksi oven avaamiseen naisille tai siihen että kaataa kahvit ensin puolisolleen ja sitten vasta itselleen. Tämän jälkeen pääsimme tutustumaan paremmin ja nyt jaamme arjen keskenämme.
Minua ei kyllä säälitä yhtään jos jäätte yksin. Oikein sieppaa ajatella miten huonosti joku onneton nainen voisi kun olisi suhteessa tuollaisen pikkuvikisijän epämiehen kanssa. - g3d4h2s
transsun lerssi kirjoitti:
Tämä kirjoituksesi kertoo ajatusmaailmastasi ja luultavasti myös tavastasi lähestyä naisia. Ei ihme että olet vanhapoika.
Onko kiltti mies sellainen joka puhuu naisista ja naisille noin rumasti? Käsittääkseni kiltti mies on enemmänkin mukava ja huomioonottava kiva hemmo, sellainen reilu kaveri. Sellaiset löytävät naisia kyllä. Sitten on näitä "kilttejä" miehiä joihin näytät lukeutuvan jotka ovat katkeroituneita tennarinkärjentuijottajia ja vikahan on aina muiden.
Itse pidän itseäni kilttinä miehenä. Minulla on kaunis ja hyvin koulutettu vaimo joka omien sanojensa mukaan hurmaantui ensiksi hieman vanhanaikaisiin käytöstapoihini, esimerkiksi oven avaamiseen naisille tai siihen että kaataa kahvit ensin puolisolleen ja sitten vasta itselleen. Tämän jälkeen pääsimme tutustumaan paremmin ja nyt jaamme arjen keskenämme.
Minua ei kyllä säälitä yhtään jos jäätte yksin. Oikein sieppaa ajatella miten huonosti joku onneton nainen voisi kun olisi suhteessa tuollaisen pikkuvikisijän epämiehen kanssa.Vanha kunnon miehuudenmenetysjulistus. Teit myös itsestäsi täyden pellen viimeisellä lauseellasi.
- viiluva klitoris
g3d4h2s kirjoitti:
Vanha kunnon miehuudenmenetysjulistus. Teit myös itsestäsi täyden pellen viimeisellä lauseellasi.
Taisi kalikka kalahtaa kun poika älähti. Tässä kukaan mitään ole pelleksi tehnyt vaan sanottu suoraan kuten asia on.
Tsekkaa käytöksesi jos naista mielit, kukaan ei halua vttumaista kitisijää joka kulkee leuka rinnassa valmiina ärtymään itsensä arvostelusta.
Jos tässä joku on pelle niin sinä, oikea sirkuksen tirehtööri. Harmi että siinä sirkuksessa ei muuta olekaan. Mokomakin epäsosiaalinen taskulaskinpoika. - nd5d5n5
viiluva klitoris kirjoitti:
Taisi kalikka kalahtaa kun poika älähti. Tässä kukaan mitään ole pelleksi tehnyt vaan sanottu suoraan kuten asia on.
Tsekkaa käytöksesi jos naista mielit, kukaan ei halua vttumaista kitisijää joka kulkee leuka rinnassa valmiina ärtymään itsensä arvostelusta.
Jos tässä joku on pelle niin sinä, oikea sirkuksen tirehtööri. Harmi että siinä sirkuksessa ei muuta olekaan. Mokomakin epäsosiaalinen taskulaskinpoika.Noinko koville otti? TOSIMIES oikein, ja tihrustaa kuin pikkuvikisijä epämies, kun pikkasen arvostelee. :,( Voi poloista.
Kas näin pilataan mikä tahansa vitunkeskustelu teidän apinoiden takia. Mikään ei ole niin väsynyttä kuin idioottimainen miehuudenmenetysjulistus teiltä ainoilta oikeilta miehiltä. - ladyboyn siitin
nd5d5n5 kirjoitti:
Noinko koville otti? TOSIMIES oikein, ja tihrustaa kuin pikkuvikisijä epämies, kun pikkasen arvostelee. :,( Voi poloista.
Kas näin pilataan mikä tahansa vitunkeskustelu teidän apinoiden takia. Mikään ei ole niin väsynyttä kuin idioottimainen miehuudenmenetysjulistus teiltä ainoilta oikeilta miehiltä.Taisi tosiaan upota kun noin alkoi pikkuista marmattamaan :) Ja sinäkö et pilaa keskutelua idiotismeillasi? Voisit vaikka työntää startrek-figuurisi sinne minne aurinko ei paista. Tuntiset edes kerran muutakin kuin oman käden suoman onnen.
Ei ota koville vaan lähinnä huvittaa teidän nettiaasien tapa ottaa kaikki niin kovin tosissaan.
Oikeasti, kuinka helppoa tämä provoilu voi olla?
Lisätään vielä että mielestäni olet äidin pikku Kimmo, pullamössö, nössö, epämiehen epämies, siittiö jonka matka epäonnistui jo ennen hedelmöitystä ja olisi näin ollen tullut päätyä isäsi Kallen keskiaukeamalle. - qwertyuiio
nd5d5n5 kirjoitti:
Noinko koville otti? TOSIMIES oikein, ja tihrustaa kuin pikkuvikisijä epämies, kun pikkasen arvostelee. :,( Voi poloista.
Kas näin pilataan mikä tahansa vitunkeskustelu teidän apinoiden takia. Mikään ei ole niin väsynyttä kuin idioottimainen miehuudenmenetysjulistus teiltä ainoilta oikeilta miehiltä.Niin kuka tässä tihrustaa. Toisi tuo viiluva klitoris(?) osua oikeaan kun et parempaa keksinyt. Alkoiko verenpaine nousta? Romahtiko pikkumiehen itsetunto? Tule tänne niin mami keittää puuroa.
- g4sj54d
ladyboyn siitin kirjoitti:
Taisi tosiaan upota kun noin alkoi pikkuista marmattamaan :) Ja sinäkö et pilaa keskutelua idiotismeillasi? Voisit vaikka työntää startrek-figuurisi sinne minne aurinko ei paista. Tuntiset edes kerran muutakin kuin oman käden suoman onnen.
Ei ota koville vaan lähinnä huvittaa teidän nettiaasien tapa ottaa kaikki niin kovin tosissaan.
Oikeasti, kuinka helppoa tämä provoilu voi olla?
Lisätään vielä että mielestäni olet äidin pikku Kimmo, pullamössö, nössö, epämiehen epämies, siittiö jonka matka epäonnistui jo ennen hedelmöitystä ja olisi näin ollen tullut päätyä isäsi Kallen keskiaukeamalle.Varsin hellyyttäviä nämä ilmeisen pitkään mietityt nörttinössöÄähähä-"kuittailut", kun ihmisen oma epävarmuus itsestään paistaa kilometrien päähän. :) Ei se mitään, jatka vaan tosimiesfantasiointiasi, "johon ei mitkään nördeilyt kyllä kuulu, oon tosimies, ÄIJÄ eikä mikään nössö, hei ihan oikeesti oon!".
- f4jk3d3
qwertyuiio kirjoitti:
Niin kuka tässä tihrustaa. Toisi tuo viiluva klitoris(?) osua oikeaan kun et parempaa keksinyt. Alkoiko verenpaine nousta? Romahtiko pikkumiehen itsetunto? Tule tänne niin mami keittää puuroa.
"Tule tänne niin mami keittää puuroa."
Hei, oikeesti, 1700-luvulla nämä ikivihreät uutukaiset. - nbmfugfodk
f4jk3d3 kirjoitti:
"Tule tänne niin mami keittää puuroa."
Hei, oikeesti, 1700-luvulla nämä ikivihreät uutukaiset.Eikö kalkkunalla ollut muuta sanottavaa? Voi hitsi kun en ihan ite keksinyt jotain tosi nastaa läppää.
Sitä paitsi se on jo niin vanha että on vintagea. - hikoileva persrööri
g4sj54d kirjoitti:
Varsin hellyyttäviä nämä ilmeisen pitkään mietityt nörttinössöÄähähä-"kuittailut", kun ihmisen oma epävarmuus itsestään paistaa kilometrien päähän. :) Ei se mitään, jatka vaan tosimiesfantasiointiasi, "johon ei mitkään nördeilyt kyllä kuulu, oon tosimies, ÄIJÄ eikä mikään nössö, hei ihan oikeesti oon!".
Minusta on aina mukava ärsyttää ihmistä joka mukamuka ei hermostu vaan on tosi viileä intiaani ja silti tekstistä näkee että sormenpäät verillä ja otsasuoni pullottaen näpyttää kiukkuista vastaväitettä :))))
Tässä vähän ikivihreitä:
Olet kynitty kana, sivarihomo, nynny, pullapoika, munaton pikkumies, neitsyt, poliitikko ja epäonnistunut peräkammarinpoika. Eipä tarvinnut kauaa miettiä kun luin tekstisi :)))
Pelle.
Koomista muuten miten tartut tuohon itsekuvittelemaasi äijäilyyn. Missä kohtaa se ym. tekstissä ilmenee?
Tosin tietysti sinuun verrattuna olen homo superior. Annetaan nyt vähän siimaa mihin voit tarttua kun ei näköjään muuten päässä pyöri kuin pieru. - Kainalukuoppakostaja
g4sj54d kirjoitti:
Varsin hellyyttäviä nämä ilmeisen pitkään mietityt nörttinössöÄähähä-"kuittailut", kun ihmisen oma epävarmuus itsestään paistaa kilometrien päähän. :) Ei se mitään, jatka vaan tosimiesfantasiointiasi, "johon ei mitkään nördeilyt kyllä kuulu, oon tosimies, ÄIJÄ eikä mikään nössö, hei ihan oikeesti oon!".
Lisänä vielä että taidat olla niin yksinkertainen ettet edes sarkasmia tajua vaikka se heitettäisiin liuhuvan mällin lailla naamaasi. Kielikuva vastannee tosin kohdallasi myös fyysistä todellisuutta.
- jokuhassukikkelijutt
hikoileva persrööri kirjoitti:
Minusta on aina mukava ärsyttää ihmistä joka mukamuka ei hermostu vaan on tosi viileä intiaani ja silti tekstistä näkee että sormenpäät verillä ja otsasuoni pullottaen näpyttää kiukkuista vastaväitettä :))))
Tässä vähän ikivihreitä:
Olet kynitty kana, sivarihomo, nynny, pullapoika, munaton pikkumies, neitsyt, poliitikko ja epäonnistunut peräkammarinpoika. Eipä tarvinnut kauaa miettiä kun luin tekstisi :)))
Pelle.
Koomista muuten miten tartut tuohon itsekuvittelemaasi äijäilyyn. Missä kohtaa se ym. tekstissä ilmenee?
Tosin tietysti sinuun verrattuna olen homo superior. Annetaan nyt vähän siimaa mihin voit tarttua kun ei näköjään muuten päässä pyöri kuin pieru."Minusta on aina mukava ärsyttää ihmistä joka mukamuka ei hermostu vaan on tosi viileä intiaani ja silti tekstistä näkee että sormenpäät verillä ja otsasuoni pullottaen näpyttää kiukkuista vastaväitettä :))))"
Huvittavaa, että oikeasti kuvittelet että "nokkelat" provokaatiosi oikeasti suututtaisi. Äiskän oma pikku agitaattori. :-)
Tuollainen "kyl se oikeesti hermostu, mä tiiän, äiti sano et mä provosoin tositosi hyvin!" on erityisen hellyyttävää koiranpentumaista käytöstä.
"Koomista muuten miten tartut tuohon itsekuvittelemaasi äijäilyyn. Missä kohtaa se ym. tekstissä ilmenee?"
- Et oo mikään mies, koska oot tollanen!
Oikea tosiäijien oma natsikortti. Kun argumentit loppuvat vedetään hihasta epämieskortti. - kuminen slaikkari
jokuhassukikkelijutt kirjoitti:
"Minusta on aina mukava ärsyttää ihmistä joka mukamuka ei hermostu vaan on tosi viileä intiaani ja silti tekstistä näkee että sormenpäät verillä ja otsasuoni pullottaen näpyttää kiukkuista vastaväitettä :))))"
Huvittavaa, että oikeasti kuvittelet että "nokkelat" provokaatiosi oikeasti suututtaisi. Äiskän oma pikku agitaattori. :-)
Tuollainen "kyl se oikeesti hermostu, mä tiiän, äiti sano et mä provosoin tositosi hyvin!" on erityisen hellyyttävää koiranpentumaista käytöstä.
"Koomista muuten miten tartut tuohon itsekuvittelemaasi äijäilyyn. Missä kohtaa se ym. tekstissä ilmenee?"
- Et oo mikään mies, koska oot tollanen!
Oikea tosiäijien oma natsikortti. Kun argumentit loppuvat vedetään hihasta epämieskortti.Olet natsi. Missä kohtaa sinulla edes on ollut argumentteja? Miksi minun pitäisi tuollaiselle pikkuiselle suuttua, antaa lasten leikkiä. Sinähän se aloitit.
Vai ei muka suututtanut :)))) Voi pikku poloa, siellä se väkertää kiukulla vastausta mukamuka loukkaavasti, hah hah haa!!
Nokkelat provokaationi osuvat ja uppoavat kerta toisensa jälkeen koska sinä kuitenkin vastaat muka suuttumatta. Vai onko pakko saada viimeinen sana? Voi kimmo minkä teit.
Voi mikä reppana. Kaltaiseni tosimies ei edes kuse tuollaisen pullapojan suuntaan joka koittamalla koittaa olla kovis elvistelemällä netissä ::))))
ps. Minun isäni on vahvempi kuin sinun isäsi. Kuten sanottu, roskaväki sikiää tiheään kuten sukupuustasi voi huomata. Apinalla on apinan poika. - k6v4lk6
kuminen slaikkari kirjoitti:
Olet natsi. Missä kohtaa sinulla edes on ollut argumentteja? Miksi minun pitäisi tuollaiselle pikkuiselle suuttua, antaa lasten leikkiä. Sinähän se aloitit.
Vai ei muka suututtanut :)))) Voi pikku poloa, siellä se väkertää kiukulla vastausta mukamuka loukkaavasti, hah hah haa!!
Nokkelat provokaationi osuvat ja uppoavat kerta toisensa jälkeen koska sinä kuitenkin vastaat muka suuttumatta. Vai onko pakko saada viimeinen sana? Voi kimmo minkä teit.
Voi mikä reppana. Kaltaiseni tosimies ei edes kuse tuollaisen pullapojan suuntaan joka koittamalla koittaa olla kovis elvistelemällä netissä ::))))
ps. Minun isäni on vahvempi kuin sinun isäsi. Kuten sanottu, roskaväki sikiää tiheään kuten sukupuustasi voi huomata. Apinalla on apinan poika.Kyllä minä nyt vallan kihisen raivosta.
- Kuuma kives
k6v4lk6 kirjoitti:
Kyllä minä nyt vallan kihisen raivosta.
No siltä näyttää kun tähänkin oli pakko jotain laittaa. Sirkusfriikki mielensäpahoittaja. Pullukka kaveripoika-aihio. Säälittävä nettinysvääjä, pakonomaisen viimeisen sanan kirjoittaja.
Äitis on läski, se on niin läski että sitä varten piti avata oma kaista. - g4j23v4
Kuuma kives kirjoitti:
No siltä näyttää kun tähänkin oli pakko jotain laittaa. Sirkusfriikki mielensäpahoittaja. Pullukka kaveripoika-aihio. Säälittävä nettinysvääjä, pakonomaisen viimeisen sanan kirjoittaja.
Äitis on läski, se on niin läski että sitä varten piti avata oma kaista.Ok, riittää jo. Voit kertoa vaimollesi, että suututit yhden tyypin Internetissä. Hän on sinusta varmasti niiin ylpeä. :-) Ehkäpä jopa BBW-vaimonn sakset aukeavat tänä iltana. Tosin ei kai se mikään saavutus ole, todennäköisesti puoli kylää on jo siinä meressä aiemmin soutanut. Kuulemma haarat aukeavat, kun vähän kaataa kahvia ämmän kuppiin.
- nänninnäppylä
g4j23v4 kirjoitti:
Ok, riittää jo. Voit kertoa vaimollesi, että suututit yhden tyypin Internetissä. Hän on sinusta varmasti niiin ylpeä. :-) Ehkäpä jopa BBW-vaimonn sakset aukeavat tänä iltana. Tosin ei kai se mikään saavutus ole, todennäköisesti puoli kylää on jo siinä meressä aiemmin soutanut. Kuulemma haarat aukeavat, kun vähän kaataa kahvia ämmän kuppiin.
Vanha kunnon vaimos on lutka-argumentti, odottelinkin jo tätä :)
Mutta totta, äitisi on kuuma kinkku. Ja on niin himottava että koko kylä haluaisi sinne päästä ja pääseekin, sinua lukuunottamatta kun lähinnä olet vissiin ns. peräreino. Kertoi muuten poikansa olevan säälittävä nahjus kun ei edes seiso. Äitisi panon jälkeen on aina kiva palata lukemaan mitä sinä olet tänne taas sepustellut näennäisfiksusti ja tosi nastoin kommentein.
Sano terveisiä isällesi. Oli tiukka beba ja karvainen kuin jakki kiimassa. Naapurin Mattikin imututti itsensä teillä. - Noniin, pojat
nänninnäppylä kirjoitti:
Mutta totta, äitisi on kuuma kinkku. Ja on niin himottava että koko kylä haluaisi sinne päästä ja pääseekin, sinua lukuunottamatta kun lähinnä olet vissiin ns. peräreino. Kertoi muuten poikansa olevan säälittävä nahjus kun ei edes seiso. Äitisi panon jälkeen on aina kiva palata lukemaan mitä sinä olet tänne taas sepustellut näennäisfiksusti ja tosi nastoin kommentein.
Sano terveisiä isällesi. Oli tiukka beba ja karvainen kuin jakki kiimassa. Naapurin Mattikin imututti itsensä teillä.Riitely loppuu nyt!
T. Erkki-täti, joka ei kestä. - paskavarvas
Noniin, pojat kirjoitti:
Riitely loppuu nyt!
T. Erkki-täti, joka ei kestä.Hiljaa läski, ei lopu.
T: Kestävä tosimies joka kestää, unelmavävy, rantaleijona ja jo mainittu homo superior - Noniin pojat
paskavarvas kirjoitti:
Hiljaa läski, ei lopu.
T: Kestävä tosimies joka kestää, unelmavävy, rantaleijona ja jo mainittu homo superiorJos se ei nyt lopu, niin sitten se jatkuu.
T. Eki-täti - kuppimulkku
Noniin pojat kirjoitti:
Jos se ei nyt lopu, niin sitten se jatkuu.
T. Eki-tätiNäin on näppylät senkin fasaani.
t: ks.ylläolevat allekirjoitukset - 5h3b3s3
nänninnäppylä kirjoitti:
Sano terveisiä isällesi. Oli tiukka beba ja karvainen kuin jakki kiimassa. Naapurin Mattikin imututti itsensä teillä.Moikka, tulin taas sanomaan viimeisen sanan! Mahtaa serkusten lääkärileikin luomusta nyt harmittaa. :-)
Yläasteen tupakkipaikkaoksennuksia on aina antoisaa lukea. Anna tulla vaan, kyllä se paha olo pian taittuu. :-) Tsemppii! - Paskanmarja
5h3b3s3 kirjoitti:
Moikka, tulin taas sanomaan viimeisen sanan! Mahtaa serkusten lääkärileikin luomusta nyt harmittaa. :-)
Yläasteen tupakkipaikkaoksennuksia on aina antoisaa lukea. Anna tulla vaan, kyllä se paha olo pian taittuu. :-) Tsemppii!Myöhäistä senkin kalkkuna. Nimittäin kukaan ei halua kuulla "miestä" joka voi kutsua anoppiaan äidiksi. Lieneekö tämä hemmo Suomen josef fritzl, sitä en tiedä mutta sen tiedän että tällä nekrofiililla on ollut suhde niin kylmään mummoon että joutui treffien vuoksi kuokkimaan muutaman metrin routaa välistä.
Tyydytän yläasteelta peräisin olevaa alemmuudentuntoasi tiedottamalla sielustasi totuuksia jotka muistuttavat gorgonzola-juustoa joka on muhinut kaksi täyttä viikkoa viikingin esinahan alla. Jouduitko koulun vessassa imuriksi? Pätemisenhalusi antaa viitteitä tukahdutettuun haluun lipottaa mummosi rusinaa ja samalla penetroida omaasi äitisi vihkisormuksella joka on pujotettu isäsi katkaistun slerban ympärille.
- Mies1985
Sanavalinta "heikosti koulutettu" on aika huono ja asenteellinen; koulutus palvelee sitä tarkoitusta mitä se palvelee.
- ............
Palveli se hyvin ainakin sitä tarkoitusta, että tunnistit siitä itsesi.
- Unevitably
"Oletteko huomanneet, kuinka kukaan nainen ei halua pariutua tavallisen oloisten kilttien miesten kanssa? En minäkään."
Eipä tietenkään koska sellainen mies ei hakeudu tilanteisiin missä ulkopuolinen voisi sen havaita. Kiltit pysyttelevät yleensä yksin kotona ja sammuttavat valot klo. 10. Se ei kuitenkaan tarkoita oletuksellisesti että miehet olisivat jotenkin viallisia. Kukaan ei vain tiedä heistä tai tunne heitä.
Joten vääjämättä se menee tuohon "hylätyksi itsensä kokeneiden miesten oma tulkinta"/johtopäätös eli ATM-kategoriaan sekä että hyvät tyypit ei kelpaa naisille kuin kavereiksi.
Sen minkä sitten VOI ja suorasti tai epäsuorasti havaita on naisten parinvalinta koska se ON havaittavissa. Eli siltä osin teoriassa ei ole mitään kritisoimista koska sitä ei voi kumotakaan.- näin onnnnnnnnnnnnnn
Aivan, juuri näin
- kilttejä on...
"Kiltit pysyttelevät yleensä yksin kotona ja sammuttavat valot klo. 10. Se ei kuitenkaan tarkoita oletuksellisesti että miehet olisivat jotenkin viallisia. Kukaan ei vain tiedä heistä tai tunne heitä."
Millä perustein tuollainen mies on "kiltti"? Mikä tekee hänestä kiltin?
Onko kilttiä olla katkera naisille, jopa vihata heitä? Tai olla sellainen josta kukaan ei tiedä tai tunne? Mitä ihmeen kilttiä tuollaisessa on?
Mun nähdäkseni kiltti mies on mm. sellainen, joka on mukava, tasapainoinen, sosiaalinen ja ystävällinen. Sellaisia ainakin oman tuttavapiirini naiset ovat monesti omakseen ottaneet, sellasia ns. hyviä "vävykokelaita". Hyvännäköinen mieskin voi olla oikeinkin kiltti, esim. Mikko Koivu on jo olemukseltaan ns. kiltin miehen perikuva. - joobo joob
kilttejä on... kirjoitti:
"Kiltit pysyttelevät yleensä yksin kotona ja sammuttavat valot klo. 10. Se ei kuitenkaan tarkoita oletuksellisesti että miehet olisivat jotenkin viallisia. Kukaan ei vain tiedä heistä tai tunne heitä."
Millä perustein tuollainen mies on "kiltti"? Mikä tekee hänestä kiltin?
Onko kilttiä olla katkera naisille, jopa vihata heitä? Tai olla sellainen josta kukaan ei tiedä tai tunne? Mitä ihmeen kilttiä tuollaisessa on?
Mun nähdäkseni kiltti mies on mm. sellainen, joka on mukava, tasapainoinen, sosiaalinen ja ystävällinen. Sellaisia ainakin oman tuttavapiirini naiset ovat monesti omakseen ottaneet, sellasia ns. hyviä "vävykokelaita". Hyvännäköinen mieskin voi olla oikeinkin kiltti, esim. Mikko Koivu on jo olemukseltaan ns. kiltin miehen perikuva.Seurasitko Mikko Koivun urputtamista tuomareille mm-kisoissa jatkuvalla syötöllä. Miten se voi olla kiltteyden perikuva?
- Koivu on kiltti
joobo joob kirjoitti:
Seurasitko Mikko Koivun urputtamista tuomareille mm-kisoissa jatkuvalla syötöllä. Miten se voi olla kiltteyden perikuva?
Oletko itse seurannut sitä miten hän käyttäytyy haastatteluissa, mediassa yms (siis pelin ulkopuolella)? Ei ainakaan urputa, vaan on asiallisen oloinen kaveri, eikä sellainen ns. "paha poika" kuin esim. Karalahti.
- g5d45j3
Koivu on kiltti kirjoitti:
Oletko itse seurannut sitä miten hän käyttäytyy haastatteluissa, mediassa yms (siis pelin ulkopuolella)? Ei ainakaan urputa, vaan on asiallisen oloinen kaveri, eikä sellainen ns. "paha poika" kuin esim. Karalahti.
Pohjois-Amerikkalaisen ammattilaisjoukkueen kapteeniksi harvemmin etenee mikään kiltti mies.
- Captain Jack
g5d45j3 kirjoitti:
Pohjois-Amerikkalaisen ammattilaisjoukkueen kapteeniksi harvemmin etenee mikään kiltti mies.
Huvittavaa miten naiset käyttävät sanoja miten huvittaa. Jos joku on muuten arvostettava, kuten Mikko Koivu nyt esimerkiksi, niin sitten hän voi olla myös kiltti. Vaikka omastakin mielestäni asia on kuten sanoit. Kapteeniksi etenee kaveri, joka osaa myös vaatia pelikavereiltaan ja kovistella heitä tarvittaessa.
- sillitrooli
Olenkin ollut viime aikoina aika tylsistynyt Fingerporiin. Taisi mennä boikottiin se sarja tästä lähin. Turha Jarlan luulla, että ainakaan meikäläinen esim. ostaisi enää Fingerpori-sälää ihmisille lahjaksi, kuten olen joskus aiemmin tehnyt.
- sadgasdg
hahah, luuseri suuttui kun idolinsa on fiksumpi kuin itse luuseri:D
- sillitrooli
sadgasdg kirjoitti:
hahah, luuseri suuttui kun idolinsa on fiksumpi kuin itse luuseri:D
ai mikä idoli?
- hahah
No eipä tollaset säälittävät boikotit taida Jarlan kukkarossa paljoa painaa, tai siis olla sieltä pois.
Fingerpori on edelleenkin loistava.
- miksi mahdotonta
Miksi suuri osa naisista ja osa miehistä tuntuu ajattelevan että ei voi mitenkään olla olemassa ihan tavallisia yksinäisiä miehiä, jossa ei ole sen enempää vikaa kuin parisuhteessa olevissa miehissäkään?
Mikä siinä tuntuu niin mahdottomalta? Miksi tätä ajatusta pitää vastustaa niin kiihkeästi?- se pieni ero...
Jokin heidät kuitenkin erottaa niistä miehistä jotka ovat onnistuneet parisuhteeseen pääsemään/joutumaan.
- Tietovaje
Ei varmaan vikaa ole, mutta parisuhteeseen pääseminen vaatii yleensä miehiltä tiettyä itsensä likoon laittamista ja sosiaalista tutkaa. Naiset eivät taida jaksaa sympatisoida miehiä, joilla on näissä vajetta.
- kysyvä ei eksy
Tietovaje kirjoitti:
Ei varmaan vikaa ole, mutta parisuhteeseen pääseminen vaatii yleensä miehiltä tiettyä itsensä likoon laittamista ja sosiaalista tutkaa. Naiset eivät taida jaksaa sympatisoida miehiä, joilla on näissä vajetta.
ostaisitko itse auton, jossa on vain 3 pyörää, penkit ja ratti?
Helppohan tuo on uskoa. Mutta se, ettei ihmisessä ole mitään suurempaa vikaa ei vain riitä parisuhdemarkkinoilla. Mielummin hyviä ominaisuuksia ja jopa jokunen vikakin. Parempi sekin kuin hajuton ja mauton persoona.
- demonisoitu sinkkuus
Tietovaje kirjoitti:
"Naiset eivät taida jaksaa sympatisoida miehiä, joilla on näissä vajetta."
Ei tarvitsekaan sympatisoida. Riittää jo sekin että näitä miehiä ei demonisoitaisi ryhmänä. - Se ero
se pieni ero... kirjoitti:
Jokin heidät kuitenkin erottaa niistä miehistä jotka ovat onnistuneet parisuhteeseen pääsemään/joutumaan.
Voi olla vaikka se, että on kohdattu juuri oikealla hetkellä oikeassa paikassa. Kohtaamattomuus ongelma ei kerro ihmisestä mitään. Oikea kumppani voi asua vaikka toisella puolella Suomea. Ei kaikki ole itse ihmisestä kiinni. Olosuhteet voivat toisilla olla ihan erilaiset kuin toisilla.
- .dyhezs
Koko tässä kiltteys jutussa on mun mielestä kyse siitä, että mies voi olla reilu ja kohtelias jne. mutta vain lapset on "kilttejä". Kiltteys on sitä, että tehdään niin kuin äiti on sanonut, eikä muutenkaan uskalleta oikein ottaa sitä vastuuta, mikä aikuisuuteen kuuluu (ainakin miehillä). Eli kiltti mies ei ole mies lainkaan, vaan poika vasta.
- dyspaatikko
Tässä se olennaisin tiivistettynä.
- Petteri the Great
Tuo kiltteys on paska sana näissä kuvioissa muutenkin. Joku reilu tai vaikka "muita huomioon ottava" olisi parempi.
- kjhrd
"Koko tässä kiltteys jutussa on mun mielestä kyse siitä, että mies voi olla reilu ja kohtelias jne. mutta vain lapset on "kilttejä"."
Eli jos pyydetään että pitäisi kuvailla omaa luonnetta, niin pitäisikö tästä lähtien luotella vain kaikki eri kiltteyden muodot tyyliin, olen mukava, reilu, huomaavainen, ymmärtäväinen, kohtelias, empaattinen, hyvää tarkoittava, anteeksi antavainen, vilpitön, sovitteleva, rehellinen jne...
Vaikka oikeasti kiltti käsittäisi kaikki nuo yllä olevat adjektiivit, mutta kun jostain syystä ihmiset väkisin haluavat ymmärtää sanan väärin. - Kyllä,
kjhrd kirjoitti:
"Koko tässä kiltteys jutussa on mun mielestä kyse siitä, että mies voi olla reilu ja kohtelias jne. mutta vain lapset on "kilttejä"."
Eli jos pyydetään että pitäisi kuvailla omaa luonnetta, niin pitäisikö tästä lähtien luotella vain kaikki eri kiltteyden muodot tyyliin, olen mukava, reilu, huomaavainen, ymmärtäväinen, kohtelias, empaattinen, hyvää tarkoittava, anteeksi antavainen, vilpitön, sovitteleva, rehellinen jne...
Vaikka oikeasti kiltti käsittäisi kaikki nuo yllä olevat adjektiivit, mutta kun jostain syystä ihmiset väkisin haluavat ymmärtää sanan väärin.koska etenkin miehet itse liittävät kiltteyteen nössöyden.
- Ks. kellonajat
kjhrd kirjoitti:
Vaikka oikeasti kiltti käsittäisi kaikki nuo yllä olevat adjektiivit, mutta kun jostain syystä ihmiset väkisin haluavat ymmärtää sanan väärin.Looseri taas plussailemassa omia juttujaan, siinä vasta kiltti mies, hyi helv...
- ...
No kyllähän kaikki normaalijärkiset tietävät, että Laasasen tekstit ovat vain lapsellista kitinää, jolla ei ole mitään tieteellistä todistuspohjaa. Eikös se gradukin ensin hylätty, ja sitten L:n ruikutuksen jälkeen hyväksyttiin rimaa hipoen.
- mitenkähän on...
Onko tässä nyt sellainen ristiriita, että toinen (Jarla) puhuu lopputuloksesta ja toinen (Laasanen) prosessista? Jarlan näkemys siitä, että kiltit (mitä se sitten tarkoittaakaan) miehet näyttävät löytävän kumppanin siinä missä muunkinlaiset, näyttää jokseenkin oikealta, mutta oikeutetulta vaikuttaa Laasasenkin epäily siitä, että kiltit tuppaavat baareissa ja sen sellaisissa paikoissa jäävän toisten jalkoihin. Jos kumpikin on omalla tavallaan oikeassa, on loppupäätelmä väistämättä se, että kaikenlaisilla miehillä on mahdollisuus onnistua, mutta se vain ei tapahdu kaikilla samalla tavoin eikä välttämättä samassa aikataulussa. Varmaan joku markkina-arvoteorian asiantuntija kumoaa tämän kaiken hetkessä; tunnustan etten tunne sitä yksityiskohtia myöten.
- hienosäätäjä
"Jos kumpikin on omalla tavallaan oikeassa, on loppupäätelmä väistämättä se, että kaikenlaisilla miehillä on mahdollisuus onnistua, mutta se vain ei tapahdu kaikilla samalla tavoin eikä välttämättä samassa aikataulussa."
Tuosta suunnasta totuus löytyy. Muokkaisin näin: "MELKEIN kaikenlaisilla miehillä on mahdollisuus onnistua, MUTTA TOISILLA MIEHILLÄ ON PALJON PAREMPI MAHDOLLISUUS ONNISTUA KUIN TOISILLA eikä onnistuminen tapahdu kaikilla samalla tavoin eikä samassa aikataulussa."
- Reipas Mies
Ei ei. Miehet ovat "tavallisia ujona" naisille koska vain pieni elitti naisilla pelaavista ytm-miehistä (siis sielläkin on kunnon miehiä joilla ei ole puolta tusinaa naisia kierrossa) tekee hyvällä smoothilla läpällä romanttisia aloitteita arki-elämässä.
Olen kokeillut, ja naiselle tehty romanttinen aloite arki-elämässä on sama kuin luuvitosella kalautus noin verbaalisesti. Ei siihen Suomen P/S kulttuurissa ole valmiuksia, meillä aloitteet saa tehdä humalassa kapakoissa joissa naiset sallivat tuntemattoman miehen tutustua.
Mun mielestä parinmuodostus noudattaa eläinten viettien piirteitä. Vain komein kukko pärjää kun polkee heikommat jalkoihinsa!
Nyky-aikana tämä jalkoihin polkeminen miehillä tapahtuu puitteiden ja sosiaalisten avujen mittarein. Huono mies, olkoon "tavis mies" jää hiihtolasisten muotiliitäjä supliikkimiesten jälkeen kun ravintolassa muotihottisnaiset jaetaan.
Minusta olisi joskus hirmu kiva purkaa agressioitani esim muksimalla pienempiä "poikia" mutta kilttinä miehenä en sitä tee koska väkivalta on älynvähyyden merkki mielestäni.
Ei liene väärin sanoa että meneville baarinaisille ei taviskiltti mies ole sitä mitä nämä jännät naissankari miehet ovat.
Esim. Venäläiselle naiselle miehen juomattomuus ja perheen ykkössijalle asettaminen ovat Luojan lahja miehessä. Koto-Suomessa näin tekevää tavismiestä lähes naamalla syljetään, kilttimies, hyi helvetti!.
Aika paskan P/S-kulttuurin olette kykeneet luomaan, kaipa tämä avioerojen määrä ja järkyttävän suuret sinkkumäärät per ikä % kertoo sen että Suomessa ei ole enää kaikki niinkuin ennen hyvinä aikoina oli.
Laasaselle terkkuja. - Duunarimummeli
Nuo Laasasen "parinmuodostuksen markkinateoriat" tuntuvat kyllä vähintäinkin omituisilta.
Isovanhempani löysivät toisensa vuonna 1904.
Vanhempani löysivät toisensa vuonna 1941.
Itse löysin ensimmäisen puolisoni vuonna 1978, nykyisen vuonna 2007.
Lapseni ovat löytäneet kumppaninsa 1990- ja 2000-luvuilla.
Eikä yhdessäkään näistä "parinmuodostuksista" ole ollut kysymys rahasta, yht.kunnallisesta asemasta, koulutuksesta tai edes ulkonäöstä, ei siinä ole etsitty alfa- eikä betauroita sen kummemmin kuin -naaraitakaan. Rakkaudesta ja kiintymyksestä siinä on ollut kyse, siitä että on halunnut ja toivonut voivansa elää juuri tämän tietyn ihmisen kanssa.
No, ehkäpä ne teoriat toimivat paremmin herraskaisen kansan keskuudessa - me kaikki olemme edustaneet työväenluokkaa.- ......
Asiaa tietämättä, mutta jos verotietoja katsottaisiin niin eiköhän sinunkin suvussa mies ole se paremmin tienaava osapuoli pariskunnista. Ihan sattumalta tietenkin eikä rahasta ole kyse.
- Duunarimummeli
...... kirjoitti:
Asiaa tietämättä, mutta jos verotietoja katsottaisiin niin eiköhän sinunkin suvussa mies ole se paremmin tienaava osapuoli pariskunnista. Ihan sattumalta tietenkin eikä rahasta ole kyse.
No jaa - isovanhempani tekivät molemmat töitä kartanossa. Isoisäni oli renki, isoäitini piika; myöhemmin isoisäni oli samaisen kartanon muonamiehenä, ja isoäitini oli kartanon ns. päivätyöläinen. Palkka maksettiin etupäässä luonnossa, joten tuskinpa siinä kovin suuria eroja mahtoi olla.
Isäni oli tehtaantyöläinen, samoin äitini - jotakuinkin samaa palkkaa saivat.
Sekä ensimmäinen mieheni että minä olimme toimistotyöläisiä, palkoissamme taisi olla siihen aikaan ehkä 50 mummonmarkan välinen ero mieheni eduksi; enpä usko kovinkaan monen naisen siitä summasta avioon menevän.
Nykyinen mieheni on varsin pienituloinen eläkeläinen, minä pienipalkkaisessa toimistotyössäni viimeisiä vuosia menossa, joten ei meilläkään tuota tuloeroa ole. Teen pientä sivutyötä, joten on kuukausia, jolloin minä tienaan ehkä satasen kuussa enemmän.
Lasteni ja heidän puolisoidensa tuloista minulla luonnollisesti ei ole tarkempaa tietoa, mutta sen verran köyhiksi omat lapseni tiedän, ettei heitäkään kukaan etupäässä rahasta kiinnostunut olisi huolinut. - teorioida toki saa..
...... kirjoitti:
Yleensä (tietysti ihan sattumalta) osapuoli joka on kotona hoitamassa kotia ja lapsia tienaa vähemmän mutta tekee työtä siinä missä mieskin. Minun sukuni on maanviljelijöitä, joten vaimon työpanos on mennyt aina miehen piikkiin kuten usein muissakin perheyrityksissä. Tuossa Laasasen kannattamassa teoriassa naurettavinta on se, että naisten työntekoa ei nähdä työnä ollenkaan vaan jotain kummallisena rahan nyhtämisenä miehiltä ikään kuin naisen panos ei kasvattaisi miehen varakkuutta (joka on saattanut olla nollissa kun nuori pariskunta aloitti taipaleensa, kyse siis on ihan puhtaasti yhteisistä varoista) ja ikään kuin lapset eivät kuuluisi mitenkään miehen elinpiiriin tai velvollisuuksiin.
Jos me viimein saataisiin Suomeen laki joka jakaisi äityislomat ja muun lapsista koituvat kustannukset, tippuisivat miehetkin siltä kultaiselta oksaltaan, ihan sattumalta tietenkin kun oikeastihan kyse ei ole rahan suhteen siitä kuuluisasta naisten händikäpistä. - Just waiting..
teorioida toki saa.. kirjoitti:
Yleensä (tietysti ihan sattumalta) osapuoli joka on kotona hoitamassa kotia ja lapsia tienaa vähemmän mutta tekee työtä siinä missä mieskin. Minun sukuni on maanviljelijöitä, joten vaimon työpanos on mennyt aina miehen piikkiin kuten usein muissakin perheyrityksissä. Tuossa Laasasen kannattamassa teoriassa naurettavinta on se, että naisten työntekoa ei nähdä työnä ollenkaan vaan jotain kummallisena rahan nyhtämisenä miehiltä ikään kuin naisen panos ei kasvattaisi miehen varakkuutta (joka on saattanut olla nollissa kun nuori pariskunta aloitti taipaleensa, kyse siis on ihan puhtaasti yhteisistä varoista) ja ikään kuin lapset eivät kuuluisi mitenkään miehen elinpiiriin tai velvollisuuksiin.
Jos me viimein saataisiin Suomeen laki joka jakaisi äityislomat ja muun lapsista koituvat kustannukset, tippuisivat miehetkin siltä kultaiselta oksaltaan, ihan sattumalta tietenkin kun oikeastihan kyse ei ole rahan suhteen siitä kuuluisasta naisten händikäpistä.Keskohan on pystyttänyt ihan oman händicap-patsaan, varmaan kunnioittaakseen toimitusjohtajansa lausuntoja.
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kulttuuri/odotus-veistos-paljastettiin-kaivopuistossa-ei-mikaan-k-kaupan-kasseja-raahaava-aiti
Vai tarkoittaakohan tuo "Odotus" sitä kuinka kauan pitää tuota vanhempainkustannusten jakoa odottaa? - Isä Laasasen opit
"Humanistien suosima romanttinen selitysmalli ja markkina-arvoteoria asetetaan usein tarpeettomasti vastakkain, sillä ne eivät tarkastele ilmiötä samalla selitystasolla. Kumpikin malli voi olla yhtä aikaa tosi oman tarkastelualueensa sisällä. Humanistinen malli selittää ilmiöitä psykologisella tasolla: mitä ihmiset aktuaalisesti kokevat ja ajattelevat valitessaan itselleen partnereita. Humanistit saattavat sanoa, että minä valitsin partnerini siksi, koska "Olin häneen rakastunut" tai "Hän oli minulle sopiva". Nuo ovat tosia psykologisen tason selityksiä. Markkina-arvoajattelijat selittävät pariutumista pikemminkin ulkopuolisen katselijan silmin, tilastoihin ja todennäköisyyksiin viitaten. He eivät ole kovinkaan kiinnostuneita psykologisen tason koetuista motiivesta vaan siitä, mitkä syvemmät lainalaisuudet säätelevät tapahtumia pariutumismarkkinoilla. Markkina-arvoteoreetikot eivät esitä, että ihmiset ajattelisivat tietoisesti markkina-arvoja vaan että markkina-arvot vaikuttavat pariutumiseen niiden tiedostamisen asteesta riippumatta. Markkina-arvojen merkitys onkin havaittavissa pariutumisen todellisia lopputuloksia tarkastelemalla. Ihmiset rakastuvat ja valitsevat itselleen sopivia kumppaneita, mutta eivät satunnaisesti vaan markkina-arvoteorian esittämiä lainalaisuuksia noudattaen."
- Henry Laasanen "Naisten seksuaalinen valta" (2008), 107.
- mies 86
Kuka vittu noissa Laasasen sepustuksissa pysyy kärryillä?
- jvhdq
Eipä tuo Jarla tiedä kyllä yhtään mistä hän puhuu.
Totta kai kiltti mies voi päästä parisuhteeseen.
Mutta usein se tarkoittaa sitä, että hänen on tyydyttävä itseään alempi tasoiseen naiseen.
Kiltti KTM voi saada kohtalaisen helposti AT-naisen jne...
Toisaalta taas noissa koulutettu nainen ja vähemmän koulutettu mies, tapauksissa on hyvin usein kyse siitä, että nainen on välttämättä halunnut itselleen jonkun rentun pahan pojan.
Kunnollisen miehen on hyvin vaikea löytää itselleen oman tasoista naista. Se on edelleenkin totuus.
Joten Jarlan kannattaisi keskittyä rahastamaan niillä muiden ihmisten hänelle lähettämillä vitseillä. Ei hän näytä muista asioista paljoakaan ymmärtävän.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733353
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753117Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682992On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662651Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442162- 611729
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251697- 351695
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601608