uusi ja vanha kunpani lapsen kevät juhliin ?

kari.

eikö ole täysin normaalia että jos seurustelen ja kumpanini lapsella on kevät juhlat niin että minä olen kumpanini mukana hänen lapsensa kävätjuhlissa tuli hänen exsänsä sinne tai ei

23

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teratge4rfd

No kaipa se riippuu vähäsen seurustelun kestostakin - en minä ainakaan heti ensimmäisiin mieheni ensimmäisen liiton lasten kevätjuhliin mennyt, kun olin vasta kuukautta aiemmin lapsetkin tavannut ensimmäisen kerran. Siinä vaiheessa, kun kihlauduimme ja muutimme yhteen ja lapset alkoivat olla yhteisessä kodissamme, aloin käydä miehen mukana koulun juhlissa ym. Vaikken exästään mitenkään erityisen hyvää kuvaa ollut saanutkaan, niin koin hänen oikeudekseen olla paikalla lasten äitinä ja mies meni ensimmäisiin kevätjuhliin yksin.

• kari.,

olemme seurusteleet 10kuukautta ja seurustelukumpanini lapsi on asunut vuoden äitinsä luona ja tämä hänen exsänsä ei hyväksy taas minua uutena kumpanina lapsensa tarhan kevätjuhlaan kumpanini mukana

• ei, ei

Meillä on sellainen sanaton sopimus, että ex-kumppanini uusi puoliso ei tule juhliin. Niin on tehty jo monta vuotta. Minä aikoinaan sanoin, että en halua tavata uutta puolisoa. Jos hän tulisi paikalle, niin minä en menisi, en, vaikka kyse on omasta lapsestani. Näin on myös lapsen syntymäpäivillä. Kutsun kyllä ex-puolisoni, mutta en hänen nykyistä puolisoaan. Hän ei astu kotiini, ei koskaan.

• outoa on

Aika pikkumainen ja ylimielinen ihminen olet, kun laitat oman ylpeytesi lapsesi edelle. Olet ilmeisesti juuri se sukulaissuhteiden myrkyttäjä ja pahanilmanlintu. Ilmankos ero on tullutkin.

• ed.
        outoa on kirjoitti:

Aika pikkumainen ja ylimielinen ihminen olet, kun laitat oman ylpeytesi lapsesi edelle. Olet ilmeisesti juuri se sukulaissuhteiden myrkyttäjä ja pahanilmanlintu. Ilmankos ero on tullutkin.

En ole pahanilmanlintu. Meillä ei ole mitään riitoja. Annan heidän elää ihan omaa elämäänsä. Minä elän omaani. Lapsen asioissa aina ollaan oltu asiallisia ja yhteistyössä. Miksi minun tarvitsisi olla tekemisissä uuden puolison kanssa?

• ed.
        ed. kirjoitti:

En ole pahanilmanlintu. Meillä ei ole mitään riitoja. Annan heidän elää ihan omaa elämäänsä. Minä elän omaani. Lapsen asioissa aina ollaan oltu asiallisia ja yhteistyössä. Miksi minun tarvitsisi olla tekemisissä uuden puolison kanssa?

Lisäisin vielä, että olen ex-kumppanini kanssa tekemisissä vain lapsen asioissa. Minä en todellakaan puutu millään muotoa heidän elämäänsä. Minulla on ihan oma elämäni. Enkä koskaan ole puhunut mitään pahaa ex-kumppanini uudesta puolisosta, en hänelle enkä lapselle. Keskustelemme vain lapsesta ja hänen asioistaan ja pyrimme yhdessä siihen, että lapsella on hyvä olla.

• outoa minusta

Aika outo juttu. Kai lapsi kuitenkin käy isänsä luona? Ja miten suhtaudut siihen, että lapsi tapaa eksäsi uutta kumppania? Sä siis asetat oman hyvinvointisi lasten edelle. Kurjaa elämää tuollainen.

Et taida kuitenkaan olla ihan sinut eronne vuoksi.

• Meillä annettiin aikanaan koulusta ohje että vain vanhemmat juhliin, koska tilat olivat sen verran pienet ettei sinne mahtunut kuin kaksi aikuista/lapsi. Muuten kyllä oltiin paljonkin yhdessä exän ja hänen uuden vaimonsa kanssa esimerkiksi lapsen harrastusten myötä.

Alle vuoden seurustelun jälkeen en kyllä pitäisi tärkeänä ängetä sinne tarhan juhliin, voittehan pitää vielä omat kevätjuhlat kotona keskuudessanne.Lapselle kurjaa, jos siellä on sinun ja minun uudet ja vanhat ja muut ihmettelevät, saati jos hän joutuu aistimaan että aikuiset ovat riidoissa keskenään.

• Hyvä näin

Tämä on varmasti ihan totta!

• SuoraJorma
        Hyvä näin kirjoitti:

Tämä on varmasti ihan totta!

Pysy pois sieltä juhlista. Ei sun puolison lapsen juhlat ole sulle.

• 1+2

Kevätjuhlat ovat vanhempia varten. Suhteenne on todella tuore, hyvä jos on sinut esitelty lapselle tuossa vaiheessa. Ei sinun paikkasi tuolla juhlissa ole. Eri asia olisi, jos olisit jo vuosi kasvattanut lasta ja pitkään osallistunut hänen elämäänsä. Tosin sillonhan lapsikin voisi esittää toiveensa osallistumisestasi.

• lapsentarha

Sinä ja sinun KUNPANI....? Sanan oikea muoto on KUMPPANI =)

• juhlat

Onko edelinen taas pilkun ... no, sinuna menisin juhliin jos se sopii lapsen äidille ja lapselle. Exän määräysvalta ei juhliin enää ulotu

• kari ..

siis olen ollut 10kuukatta tämän lapsen elämässä joka ikinen päivä vienyt häntä päivä kotiin aamuisin ja vienyt häntä pulkka mäkeen sun muuta kunnes tämän lapsen isä sai oikeuden päätöksellä väliaikaisen huoltajuden itseleen ni tämä lapsi ei asu enään tyttö ystäväni luona ja aikasemmin häntä ei ole kiinostanut mennä mihinkään juhliin mukaan ja oli tyttö ystäväleni sanonut että jos minä tulen hänen lapsensa kevät juhliin niin hän ja lapsi ei sinne tule minun mielestä tuo on kiristämistä joten tyttö ystäväni pääti että hän menee sinne yksin ilman minua exsänsä kanssa minusta tämä ei ole mitään muuta kun kiusan tekoa vain

• Nehän ovat

lapsen juhlat ja koska tunnet hänet niin voit hyvin mennä.
        Jos tyttöystäväsi ex ei osaa käyttäytyä niin sehän on hänen ongelmansa...
        Jotkut aikuiset vaan osaa olla lapsellisen naurettavia joskus, muttei sitä pitäisi lapselle kostaa.
        Ihanaa, että tuo lapsi on saanut järkevän isäpuolen!
        Mukavia juhlia!!

• jebujeb

Sullahan on yhdyssanat hyvin hallussa!! :)

• Mikä pakko sinun on niihin juhliin ängetä, jos kerran se vain vahingoittaa hänen biologisten vanhempiensa välejä?

• zoordman

Toisille se sopii ja toisille ei. Vaikea ton kuvauksen perusteella sanoa mitään. Mitkä on taustat? Aiempia kärhämiä? Pelisäännöt kannattaa kuitenkin sopia ajoissa. Niitä juhlia kun tuppaa tulemaan joka vuosi vielä vuosien ajan ja sit vielä jatkuu lasten lapsen merkeissä jne. Toisaalta, jos multa kysytään, niin ei mua haittaa, jos mun exä roudaa lasten kevätjuhlaan ukkonsa. Mut esim. synttärit pidämme erikseen ja joulut vuorovuosin. Rippijuhlat sit joskus saman katon alla, mut eiköhän toi suju. Sun kohdalla kumppanisi exä taitaa olla sen verran mustis edelleen, että voi kestää vuosia ennen kuin kaikki mahdollista tai sit ei koskaan. Loppujen lopuksi tossa kuitenkin ajateltava lasten hyvinvointia.
      Tämä kuvio kokonaisuudessa jakaa varmasti mielipiteet ...

• PUHU

Jos olet ollut lapsen elämässä mukana, tottakait pitää selvänä että juhliin voi mennä mukaan, eikä "eristetä" uutta puolisoa juhlista. "vanhojen" puolisoiden on aika tajuta että he ovat todella exiä. Puhu tyttöystäväsi kanssa asiasta, sillähän se selviää.
      Täältä et vastausta asiaan saa.

• menevain

Kunnioita lapsen vanhempia , lapsen vanhempina juhlissa. Mutta jos olet uusi puoliso sinulla on oikeus mennä. (tyhmä nykyinenkin jos ei tajua sinun tilannettasi)

• älkää tunkeko

Mun mielestä lapsen VANHEMMAT päättävät keskenään, miten yhteisissä tilaisuuksissa toimitaan. Ei tästä ole mitään yleistä totuutta olemassa. Jotkut ottavat uuden siipat mukaan jo alusta asti, jotkut eivät koskaan. Uudet siipat eivät edes vanhetessaan voi alkaa kauheasti asetella ehtoja siihen kuvioon. Ja miksi pitäisikään? Lapsen elämään voi osallistua halutessaan niin monella muulla tavalla. Lapsen etu ei ole, että uusi siippa aiheuttaa kahnausta vanhempien välille(ei kai se ole uudenkaan siipan etu?). Kun pientä kahnausta on yleensä jo muutenkin. Harvat ex-puolisot ovat ainakaan eron jälkeisinä vuosina bestiksiä keskenään.

Fiksu tietää paikansa ja osaa kunnioittaa edellistä liittoa. Eikä se exkään voi alkaa määritellä uutta liittoa.

• asiat käsitelty jo

Kummallista väkeä, jos olette jo eronneet. Uudet puolisot saa puolestani juhlissa olla.

• 13

Pelkästään noilla tiedoilla ei voi vastata. Riippuu niin monesta asiasta. ERITYISESTI siitä, miten paljon olet muuten mukana lapsen elämässä; 10 kk jälkeen ei välttämättä vielä kovin vahvasti.
      Jos lapsi itse kysyy, tuletko mukaan (todennäköisesti tekee sen kumppanisi kautta), silloin sinun mielestäni suorastaan pitää mennä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      109
      5143
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      264
      2120
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      91
      1736
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1200
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      341
      1187
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1110
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1109
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      152
      1101
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      111
      1059
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      994
    Aihe