Tempperamenttiset naiset

Tekosyyt pois!

Usein saa lukea, kuinka joku nainen kertoo olevansa tempperamenttinen ja siksi käy mieheen käsiksi tms. Luuletteko te Neiti Tempperamenttiset oikeasti, että tuo luonteenpiireenne oikeasti oikeuttaa teitä käyttämään väkivaltaa, tai heittelemään miestä tavaroilla.

No ei oikeuta. Väkivaltaa se on silti, olitte kuinka tempperamenttisia tahansa. Jos ette osaa kontrolloida itseänne, menkää johonkin terapiaan. Jos maailma olisi oikeudenmukainen, teidät tuomittaisiin oikeudessa pahoinpitelystä samoin kuin muutkin pahoinpitelijät. Saisitte sitten selitellä tuomarille tempperamentistanne ja katsoa kuinka paljon kiinnostaa.

13

440

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3971

Väkivalta on väärin, oli tekijä kuka tahansa.

• Rääääääääääääääääähh

Olen 50vee. Vaimo heittelee minua suuttuessaan tavaroilla, jo 25 vuotta. Kun makaan sängyssä, niin nimittelee laiskaksi. Muutoinkin minulla on paljon sellaisia nimiä, joita ei voi täällä kirjoittaa.. Pilkkaaa psykologeja ja terapeutteja. Ei antaisi syödä mun masennuslääkettäni. Melkein koko ajan puhuu heikkouksistani tai vanhempieni ja lastemme huonoudesta tai pahaa muista ihmisistä. Koitan karttaa, kun en kestäisi kuulla. Pelkään vaimoa ja syke ja verenpaine nousee, kun tulee lähelle. .Hän keksii koko ajan töitä minulle ja kun aloitan jotakin niin tulee uusi homma taas.. Nykyisin teen työtä kotona 11-21. mutta hyvin hitaasti. Jos käyn netisssä, saan kuulla siitä. jos muutaman minuutinkin. En saisi harrastaa mitään, koska se ei ole tarpeellista työtä. Itse hän on tosi ahkera ja huolehtii perheestä ja minulle tekee ruokaa usein. mutta vaatteitani ei juuri hoida ja laita minulle, koska likaan ne liian nopeasti.

Olen ollut masentunut lähemmäs 15 vuotta. Olen nyt sairauslomalla työkyvyttömäksi todettuna. Olen ollut viime vuosina aloitekyvytön. Muutaman kuukauden makasin melkein sängyssä, mutta nyt on paremmin. Erilaiset fyysiset oireet ovat kyllä helpottaneet sairasloman aikana. Tiedän hyvin puutteeni ja mistä ne johtuvat. Laiska todella olen ollut viime vuosina. Asiantuntijat kutsuvat sitä masennukseksi, mutta vaimon mielestä he eivät tunne minua laiskimusta tarpeeksi hyvin.

• 22

Kiitos, kun kerroit noin avoimesti masennuksestasi. Miten sinun masennustasi hoidetaan? Koetko olevan siitä apua? Miten luulet vaimosi vaikuttavan siihen paranetko koskaan? Käyttekö yhdessä terapiassa?

Olen miettinyt tuota, miten vaikea suomalaisen miehen on myöntää oma masennuksensa ja peittää sitä esim. alkoholilla. Vaikka aivan selvästi masennuksen merkit ovat ilmassa, asiasta ei keskustella ja siitä mitä sille voisi tehdä. Mitä sitten auttaa terapiakaan, jos mies ei muutenkaan puhu?

• Epäoikeudenmukaisuus

Osanottoni 50-vee. Vaimosi kuulostaa suoranaiselle tyrannille. Jos ei ole kokenut masennusta, ei pysty kunnolla tajuamaan, kuinka invalidisoiva sairaus se on. Sillä ei ole mitään tekemistä laiskuuden kanssa. On varmasti hyvin rankkaa elää ihmisen kanssa, jolla ei ilmeisesti ole lainkaan kykyä empatiaan. Mitä iloa hän saa siitä, että haukkuu ihmisiä, jopa omat lapsensa ? Luultavimmin pönkittääkseen huonoa itsetuntoaan, jotta voi tuntea ylemmyyttä suhteessa muihin ihmisiin. Musta on yleensäkin törkeää, että naisten harjoittama väkivalta on eri tavoin sallittua kuin miesten. Naiset osaavat olla ketkuja ja jopa pahempia kuin miehet, mutta nainen käyttää asemaansa joskus hyväkseen tekeytyen uhriksi voittaen muut selostuksillaan puolelleen. Miehille avun hakeminen tai ilmoituksen tekeminen ei vaan taida olla kovin helppoa. Häpeä siitä, että antaa naisihmisen tulla päälle estää tekemästä asialle mitään. Olisi kuitenkin kohtuullista sanoa, kun tasa-arvoisuutta toitotetaan, että se toteutuisi niin hyvässä kuin pahassakin.

• että näin

Eihän nainen saa käydä käsiksi,pitää vaan ottaa kaikki toiselta vastaan.

• Aito elämä...

Nainen on manibuloiva elukka. Ritari säälipiirakka miehet eivät vielä ole joustavuudeltaan kohdanneet oikeaa naarasta, siksi ovat niin ritarillisia kun eivät ole kohdanneet raakaa aitoa naista, tai sitten ovat hiljaa ihmetykseltään. Lähes AINA nainen saa kovaa kohtelua omasta syystään. Petoksesta, kostosta, riiviömäisyydestä, me paljon naisia kokeneet tiedämme naisen luonteen jota heikkoudeksi sanotaan ja joka on pelkkää raakaa itsekkyyttä. "Ritarit" nähkää koko imelä kokonaisuus tai muuten myytte koko miessukupolven! Luuserit, mielistelijät....

Nainen on kull.n arvoinen.... huorat on parhaasta päästä. Puttaa menemään---

• olet alhainen paska

Haista äijä pitkä paska

• kerran sen kokenut

Voi teitä miesraukkoja.Väkivalta ei ole koskaan oikein.Enemmän te miehet turvaudutte nyrkkiin kun teidän verbaalisuus ei yllä naisen tasolle.Halveksuttavaa.Toivottavasti tulee tuomio joka ikisestä lyönnistä.

• ex-kiukku

Aivan samalla tavalla, kuin miehiäkin kehotetaan hakeutumaan ammattiavun pariin, jos toimii väkivaltaisesti, niin myös naisia pitäisi kehottaa hakeutumaan avun piiriin. Niin minä ainakin teen.

Jos nainen on väkivaltainen, niin apua ja muutosta itselleen voi hakea Väkivalta-apua palvelusta, www.vakivalta-apua.fi

Ja kerta kaikkiaan ihan älytöntä on puhua tuollaiseen edellisen kommentoijan "voi teitä miesraukkoja" -tyyliin. Tuollainenhan on ihan törkeää.

• J K

NINKÖ

• miten vaan

En tiedä, olenko ainoa, jota toiseksi eniten riepoo epätasa-arvo tunteiden ilmaisussa. Eli nainen saa aika vapaasti purkaa tunteitaan aika rajustikin (kunhan aisoissa pysyy), mutta miehen tehdessä saman, alkavat kaikki aivopestyt, elämästä irrallaan olevat naisenpuolikkaat (ikävä kyllä aika iso osa naisista) huutaa hullua ja hakkaajaa.

Eniten kuitenkin surettaa, miten tämä äärimmäinen tasa-arvo ja heikkoja naisia suojelemaan tehdyt lait lamaa lopulta myös temperamenttiset, eläväiset naiset, kunnes kukaan ei uskalla edes sormella toista koskea. Sillä miehet eivät voi tasa-arvo-balanssin vuoksi tietenkään sellaista enää hyväksyä. Tai sitten tietää antavansa feministeille paaaaljon eteen :-(

• MP

Pakko sanoa, että temperamenttinen nainen ei ole sama kuin väkivaltainen nainen.. Olen temperamenttinen, mutten väkivaltainen, en visko tavaroita, en käy käsiksi millään tapaa enkä solvaa haukkumasanoilla. Mulla vaan nousee v-käyrä nollasta sataan ihan sekunnissa :D mutta laskee myös nopeasti.

• suomi_on paska_maa

Väkivalta on aina väärin ja vallankäyttöä toiseen henkilöön. Oli kyseessä nainen tai mies joka väkivaltaa käyttää, se on aina väärin. Se on ihan sama onko väkivalta naisen tai miehen tapa kontrolloida ja käyttää valtaa toiseen- henkilön joka väkivaltaa käyttää toiseen tai toisiin ihmisiin, pitäisi mennä hoitoon. Valitettavaa mutta liian yleistä, mikään terapia ei välttämättä tehoa ja tekijä voi jatkaa käytöstään terapian loppumisen jälkeenkin..;) Tiedän entisestä kaveripiiristä tapauksen jossa nainen meni terapiaan, kävi siellä noin 3-4 kk ja sama käytös jatkui terapiassa käynnistä huolimatta &-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      111
      7686
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      121
      5327
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      121
      3554
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      3547
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2584
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1886
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      357
      1544
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      97
      1530
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      69
      1381
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1366
    Aihe