Niinpä niin. Olen elämäni kunnossa ja juoksen puolimaratoneja. Silti mulla on n. 8 kg "ylimääräistä" rasvaa. Onko se urheilullisuus siis kiinni rasvattomasta kropasta vai hyvästä kunnosta?
Urheilullinen, mutta normaalipainon ylärajalla?
8
238
Vastaukset
- Kunnosta!!!!
Kyllähän joku anorektikko tai maailman luokan huippumalli voi olla erittäin kuivissa rasvoissa, mutta tuskin juoksee muutamaa askelta enempää. Ja sydänhän tuossa myös prakaa.
Kuntoilijalla taas on vahva sydän ja hyvä vastustuskyky, väriä poskissa ja tuiketta silmissä, iho terve ja hiukset päässä.
Todellakin voi olla pyöreä ja sporttinen
Todellakin voi olla hoikka mutta elinvoimaton - know the difference
Kiistatta lienet urheilullinen, mutta urheilullisella henkilöllä ei välttämättä ole urheilullista kroppaa - ainakaan sellaista, miksi se yleensä mielletään.
- Iso juoksija
Sepä se! Jos sanon itseäni urheilulliseksi, se antaa vastapuolelle kiistatta kuvan rasvattomasta ja timmistä sporttimimmistä. Pettymys lienee suuri(?), kun eteen tumpsahtaa tavallisen pulliaisen näköinen typykkä kaikkine selluineen. Olen joskus ollut 15 kg kevyempi ja täytyy sanoa, että niin jaksaminen kuin voimakin oli tuolloin aivan toista luokkaa.
Ei sillä niinkään ole merkitystä mitä se vaaka näyttää, vaan sillä mitä se peili näyttää. Ja ennen kaikkea se, että onko ITSE TYYTYVÄINEN siihen mitä näkee peilistä. ;)
- Iso juoksija
Peili näyttää siltä, että rasvaa on se 8 kg enemmän kuin yleisenä ihanteena olisi. Jos se olisi poissa, olisi kroppanikin suunnilleen sellainen sporttisen näköinen siis yleisessä mielessä. Olen vain 160cm pätkä, joten tuo 8 kg näkyy. Vaan ei sekään sellua poistaisi, sitä on ollut aina. En nyt niinkään mieti, mitä mieltä itse olen kropastani, vaan miten muut mieltävät erityisesti urheilullisuuden. On harhaanjohtavaa etenkin näin netitse jutella kaikesta mitä tulee tehtyä ja kuinka paljon urheilen, kun se muokkaa ihmisen käsitystä ulkonäöstäni, joka ei sitten tavatessa vastaakaan todellisuutta.
Iso juoksija kirjoitti:
Peili näyttää siltä, että rasvaa on se 8 kg enemmän kuin yleisenä ihanteena olisi. Jos se olisi poissa, olisi kroppanikin suunnilleen sellainen sporttisen näköinen siis yleisessä mielessä. Olen vain 160cm pätkä, joten tuo 8 kg näkyy. Vaan ei sekään sellua poistaisi, sitä on ollut aina. En nyt niinkään mieti, mitä mieltä itse olen kropastani, vaan miten muut mieltävät erityisesti urheilullisuuden. On harhaanjohtavaa etenkin näin netitse jutella kaikesta mitä tulee tehtyä ja kuinka paljon urheilen, kun se muokkaa ihmisen käsitystä ulkonäöstäni, joka ei sitten tavatessa vastaakaan todellisuutta.
Mutta jos haet jatkuvasti hyväksyntää ulkonäöllesi muilta niin et tule koskaan olemaan tyytyväinen itseesi.
Tulet aina olemaan jollekkin liian paksu, toiselle liian hoikka, kolmannelle liian pätkä, jne....
Toi urheilullisuuskin on niiiiiiin suhteellinen käsite.
Voithan harkita jatkossa esim jonkun kuvan (ei siis välttämättä oman) julkaisua joka muistuttaa mahdollisimman paljon omaa kehoasi, niin ei tule väärinkäsityksiä. Mikäli se on se mikä sua huolettaa..- Iso juoksija
TheOne kirjoitti:
Mutta jos haet jatkuvasti hyväksyntää ulkonäöllesi muilta niin et tule koskaan olemaan tyytyväinen itseesi.
Tulet aina olemaan jollekkin liian paksu, toiselle liian hoikka, kolmannelle liian pätkä, jne....
Toi urheilullisuuskin on niiiiiiin suhteellinen käsite.
Voithan harkita jatkossa esim jonkun kuvan (ei siis välttämättä oman) julkaisua joka muistuttaa mahdollisimman paljon omaa kehoasi, niin ei tule väärinkäsityksiä. Mikäli se on se mikä sua huolettaa..Itse olen ihan tyytyväinen, koska mulle merkitsee enemmän olotila ja jaksaminen. Enkä ole ylipainoinen vielä ja lihakset ovat ok kunnossa vaikkakin piilossa :D Tuo on totta, että mieltymyksiä on yhtä monta kuin on miestäkin (tai naista).
Urheilullisuus ON erittäin suhteellinen käsite. Tuolla treffipuolella se tarkoittaa ruumiinrakenteena, että on rasvaton kroppa ja edes vähän lihaksia, jottei ole pelkästään hoikka. Miehet ovat itselleen armollisempia ja luonnehdinnassa voi lukea pömppövatsaisellakin urheilullinen ;P
Kokovartalokuva pitäisi tosiaan julkaista, jos haluaa oikaista käsitykset ennen tapaamista. Tulee siinäkin vähän hassu olo kyllä, jos tapaaminen on kiinni muutamasta kilosta sinne taikka tänne... On se vähän kiusallista, kun näkee toisesta, että on odottanut jotain muuta. Se on sit vaan kiitos ja hei :) Iso juoksija kirjoitti:
Itse olen ihan tyytyväinen, koska mulle merkitsee enemmän olotila ja jaksaminen. Enkä ole ylipainoinen vielä ja lihakset ovat ok kunnossa vaikkakin piilossa :D Tuo on totta, että mieltymyksiä on yhtä monta kuin on miestäkin (tai naista).
Urheilullisuus ON erittäin suhteellinen käsite. Tuolla treffipuolella se tarkoittaa ruumiinrakenteena, että on rasvaton kroppa ja edes vähän lihaksia, jottei ole pelkästään hoikka. Miehet ovat itselleen armollisempia ja luonnehdinnassa voi lukea pömppövatsaisellakin urheilullinen ;P
Kokovartalokuva pitäisi tosiaan julkaista, jos haluaa oikaista käsitykset ennen tapaamista. Tulee siinäkin vähän hassu olo kyllä, jos tapaaminen on kiinni muutamasta kilosta sinne taikka tänne... On se vähän kiusallista, kun näkee toisesta, että on odottanut jotain muuta. Se on sit vaan kiitos ja hei :)Itselläni noista treffailuista on jo jokunen vuosi, mutta muistan että sitä muutamaa kiloa tärkeämpää on se miten itsensä kantaa. ;)
Eli ei muuta kuin onnea seuranhakuun. =)
PS. Kannattaa pitää myös mielessä, että sellainen hlö joka antaa suhteen kaatua muutamaan kiloon ei liene muutenkaan tutustumisen arvoinen. ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2824150Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352365Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411511
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39998Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein133972- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62820