minun 30-vuotias siskoni elää väkivaltaisessa suhteessa mies on hakannu , kuristanut ja potkinut siskoani uskon myös vaikka siskoni ei ole ääneen sanonutkaan mutta seksuaalista väkivaltaa... , siskollani on kolme lasta eivät olet kyseisen miehenl lapsia , hän kerran hakkasi siskoni nii pahoin että jopa hoitaja itki sairaalassa nähtyään siskoni . hän on uhannu ja yrittänyt tappaa siskoni ,hän piti siskoani vankina hakaten häntä 2 tuntia putkeen , kun hän poistui vessaan siskoni hyppäsi ensimäisen kerroksen parvekeelta josta on pieni pudotus ja pääsi karkuun , mies on myös mennyt siskoni asuntoon sisälle hakaten siskoni isän ja siskonlapseni nähden kun tämä pieni 10 vuotias tyttö on mennyt väliin auttaakseen paappaansa kävi mies pienen tytön kimppuun en voi ymmärtää kuinka sairas ja hullu joku voi olla en luokittele kyseistä henkilöä ihmiseksi. hän on uhannut tappaa minut, äitini ja veljeni ja oikeuden käynti on syksyllä toivon todella painajaisemme loppuva ,eileen siskoni oli taas saanut turpaansa kaikista naurettavinta tässä on se kuinka siskoni on hänen kanssaan vaikka se voi maksaa meidän henkemme.. olen useasti saanut paniikin sekaisia itkuisia puheluita siskoltani jossa hän hokee " auta sisko mä kuolen se tappaa mut auta auta " se on jotain kamalaa en voi kuvailla miltä tuntuu kuulla siskoni huutavan tuota ja samalla kuulla hänen juoksevan karkuun , sossuille on tehny monta ilmoitusta , olemme äitini kanssa tehneet kaikemme olemme yrittäneet puhua siskolleni ja olemme auttaneet häntä lasten ja kaiken kanssa mutta niin pahalta ku se tuntuukin myöntää siskoni on jollain tavoin mieleltään järkkynyt ja myös alkoholisti ja sen psykopaatin vallassa , pelkään menettäni siskoni
tiedän ettei siskoni lue tätä mutta kirjoitan pienen pätkän tunteita hänelle :
Rakas sisko oot mun ainut jolle pystyn kertomaan kaiken , ollaan pidetty toistemme puolia aina mua satuttaa niin paljo kattoa miten tuhotat ja annat jonkun muun tuhota sua oot kaunis fiksu hyvä ihminen et ansaitse tätä , rakkaus ei oo tollasta mä rakastan sua enkä lyö sua , oon monet itkut itkeny sun vieressä kammannu sun veriset hiukset pessy sun veriset kasvot halannu sun ikävän pois rukoillu sun puolesta mutta en voi pelastaa sua jos et ite halua pelastua rakastan sua
Rakas siskoni
18
434
Vastaukset
- ennaenna.
tuli tällänen tilitys mutta oli pakko saada purkaa tää ulos olen 17-vuotias ja haluaisin elää omaa eläämi mutta olen aina tämän asian vanki. pyydän asiallisia juttuja, en tarvi haukkuja.
- minä vaan
Valitettavasti poliisi ja yhteiskunta ei tee mitään ennen kuin siskosi on kuollut. Sitte vasta syyllinen joutuu vankilaan ehkä pariksi vuodeksi. Siskosi kannattaa vaan lähteä jonnekkin muualle kauas pois. Voimia sulle ja siskollesi
- yksin kotona
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012052815630985_uu.shtml
Tässäkin jutussa mies oli hakannut naistaan monta vuotta ja poliisi ei ole voinut mitään kunnes mies tappoi muijansa. Sun siskolle käy samalla lailla jos se ei pääse eroon siitä miehestä. valitettavasti näin huonosti on asiat suomessa et kukaan ei oikeestaan välitä. Ei edes poliisi vvaikka yietää et mies on psykopaatti. Parempi muuttaa muualle jos haluu pysyy hengissä. - ennaennaenna
tiedän ja pelkään todellakin tätä ja vihaan tässä yhteiskunnassa juuri tätä että käsiä pyöritellään kunnes saadaan ruumita sitten ruvetaa huomaanaan merkkeja selitellään että olisi voitu estää tämä, siskoni on riippuvainen jollain sairaallaa tavalla tästä miehestä ja johkin kauas pois lähteminen kolmen lapsen kanssa on vaikeaa koska nuoriman lapsen isällä on myös huoltajuus lapseen.
- 18
Olet nuori ja liiankin nuori joutumaan tällaisten asioiden kanssa painimaan. Mietin eikö miehen voisi saada tahdonvastaiseen hoitoon. Mielestäni pakkohoidon kriteerit täyttyvät (vaarallinen, hengenvaarallinen läheisilleen). Kukaan ei ole yrittänytkään tätä? Kun hän laitoksessakin yrittäisi listiä jonkun, pidettäisiin hänet siellä aika kauan, ainakin kunnes siskosi ehtii paeta kauas asumaan.
Luota siihen, että asiat järjestyvät. Syksyllä on oikeudenkäynti, hyvä. Kunhan siskosi jaksaa todistaa niin mies joutuu vankilaan. Muista elää omaakin elämääsi, älä sinä tuhoudu toisen rinnalla.Siitä ei ole hyötyä siskollesikaan. Rukoilkaa Jumalalta apua jos ei mikään maallinen mahti auta.
- ennaenna,,
kiitos sinulle kauniista viestistä en ole kovin uskonnollinen mutta olen kyllä laittanut käteni ristiin ja toivonut että joku nyt auttaisi ,en tosiaankaan tiedä voiko ketään pakottaa hoitoon ja varsinkaa suomessa nii harvinaista ja en ole koskaan kuullut että ketään olisi pakkohoitoon laitettu . Siskoni todistaa ja äitini myös , mutta koskaan ei ole varmuutta joutuuko hän vankilaan
- 18
Tahdonvastaisella hoidolla on tietyt kriteerit, jotka täyttyvät jos henkilö on psyykkisesti sairas, ei suostu hakeutumaan hoitoon, tai sairaudentunnoton itse, ja jos hän on vaaraksi itselleen tai muille. Noin tiivistettynä. Psykoosi eli todellisuudentajun katoaminen on varma merkki myös laitoshoidon tarpeesta. Yleensä tk-lääkäriltä pakkohoitoa halkee lähiomainen eli myöskin voisi olla että siskosi pistettäisiin hoitoon oman henkensä turvaamiseksi. Onhan häneltäkin tietyssä mielessä todellisuudentaju, normaalin taju mennyt. Lapsille sijaiskotikin olisi terveellisempi paikka asua, tai nuorimmalle isällään asuminen ja valvotut tapaamiset äidin kanssa.
Siskosi ehkä kokee jotakin sairasta tarvetta uhrautua, jotta mies ei suutuspäissään listisi hänelle rakkaita ihmisiä. Siskosi joka tapauksessa tarvitsee pitkäkestoista, paneutuvaa traumaterapiaa toipuakseen edes jotenkin.
- ennaenna-
siskoni on maininnut useaan otteeseen että hän ottaa lyönnit vastaan ettei mies käy meidän päällemme hän on siis uhannu että jos ei voi olla siskoni kanssa niin hän tappaa meidät kaikki.. Olen samaa mieltä että siskoni on menettänyt rajan oikean ja väärän välillä joka on hyvin surullista , ja siskoni olisi todellakin hyvä saada , apua ja muistaakseni hän on käynyt alkoholisminsa takia puhumassa ja nyt kun tosiaan lasten kohtalo on vaakalaudalla hän on ollut puhumassa kyvystänsä huoltajana
Olen jossain pisteessä väsynyt puolustelemaan siskoani ja miettinyt että on hänen oma valintansa jos ei lähde suhteesta pois , mutta siitä olen surullinen ja järkyttynyt juurinkin ettei hän tajua tai ainakin kieltää mielessää kuinka tämä vaikuttaa kolmeen pieneen niin minulle rakkaaseen lapseen olen tosiaan 17.vuotias mutta kuin äiti heille , ja yksi heistä kerran on minulle sanonutkin että voikun sä olisit meidän äiti se särki sydänmeni - liiiisa
mun kaverilla ollu joskus samanlaine suhde.. sanoisin jos voisin et pystyn tuntee ton tunteen,mutta en pysty enne ku oisin ite kokenu.. sun pitää vaa toivoo ja jaksaa , et sun siskon mies jättäis sen rauhaan. Se vois helpottaa jos puhut jollekki sun ajatuksist ja tuntemuksist ettei ne patoudu sun sisälle ja masennut... on parempi puhua ku kokonaa vaieta!(-: koita jaksaa!!
- ennaenna,,.
Olen käynyt parikertaa jossain nuorisopaikassa puhumassa , mutta tunnen jotenkin että he ei eivät tee muuta kun ojentelevat nenäliinoja ja hokevat voi voi voi.
En yritä sanoa että heidän pitäisi heilauttaa taikasauvaa ja ottaa kaikki tuska pois mutta en koe sitä omaksi paikakseni , ehkä nimenomaann tämä kirjoittaminen on paras terapia muoto , haluan oman elämän mutta en tuskin koskaan pääse näistä asioista eroonkaan , en aijo lannistua enkä jäädä tuleen makamaan , mutta liika on aina liikaa. - täysin nolla
http://www.riku.fi/fi/etusivu/
Tossa sulle sivu josta saat varmaan apua.Kannattaa soitta heti ja kertoa sun tilanteesi ja siskon tilanteesi. Voimia ja haleja sulle ja siskollesi - neuvontaa
Voit läheisenä saada tukea, apua ja neuvontaa Tukinaisesta. Kriisipäivystys (maksuton) puh. 0800-97899 ma-pe klo 9-15, la-su klo 15-21 tai jurisitipäivystyksestä puh. 0800-97895 ma-to klo 13-16. Voit ottaa yhteyttä nimettömästi myös Nettitukinaisen kautta: www.nettitukinainen.fi.
- Omaa syytään
Ja p-marjat!!!
Kirjoitat: "tiedän ja pelkään todellakin tätä ja vihaan tässä yhteiskunnassa juuri tätä että käsiä pyöritellään kunnes saadaan ruumita sitten ruvetaa huomaanaan merkkeja selitellään että olisi voitu estää tämä, siskoni on riippuvainen jollain sairaallaa tavalla tästä miehestä ja johkin kauas pois lähteminen kolmen lapsen kanssa on vaikeaa koska nuoriman lapsen isällä on myös huoltajuus lapseen. "
Miksi syytät yhteiskuntaa, kun voit vain syyttää siskoasi, joka on niin pöllö, että jatkaa suhdetta?
VASTAA!!
TOTTAKAI siskosi on vain itse syyllinen tilanttessen, kun antaa kaiken jatkua!
Sinä olet siskona huolestunut ja otat asian esille, - mutta kaikki on pelkästään SISKOSI omaa hölmöyttä - EI YHTEISKUNNAN!!
Jos siskosi sietää tuollaista, niin sietäköön, - omaa tyhmyyttään.
Sinä et voi asialle mitään.
ota asiallisesti! - enna-enna
En voikkaan asialle mitään mutta olen sitä mieltä että kun ihminen ei pysty enää vaikuttamaan omiin päätöksiin niin me ihmiset tässä mailmassa elämme yhteiskunnassa ja meidän pitäisi olla valmiita auttamaan pulassa olevia , ymmärrän siskoani siinä että hän pelkää muiden puolesta tällä miehellä on valtavan pelottava voima manipuloida siskoani , mutta tietenkin siskoni pitäisi saada rohkeus lähteä asia voi katsoa niin monesta erikantista
- generalissue
Nyt soitat asiasta vaikka rikosuhripäivystykseen tai naistenlinjaan. Tilanteessa ei varmaan ole hyviä tai helppoja ratkaisuja ollenkaan, eikä mikään niistä ole sinun syysi mutta joskus elämä menee niin. Soita ja toimi ohjeiden mukaan.
- JK
VAI N IIN
- ei väkivallalle.
Tämä tapaus muistuttaa jonkinverran siskojen tilannetta suomalaisessa elokuvassa Postia pappi Jaakobille.
tai siis päähenkilö Leilan menneisyyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895585
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902966Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232624Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251986- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141449- 1851328